O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

Δεν ξερω γιατι, αλλα στο animation το 3D ταιριαζει "γαντι". Ισως επειδη λογω του οτι γινεται σε υπολογιστη ειναι αψογη η παραγωγη του και υπαρχει η καλλιτεχνικη ελευθερια να κανουν οτι πλανο μπορουν να φανταστουν. Ισως επειδη οι 3D cameras δεν εχουν ακομα φτασει στο επιπεδο που αρμοζει: Οι περισσοτερες ταινιες και ντοκυμαντερ σε 3D αν και εντυπωσιακες, δεν ξεγελουν το ματι που αμεσως αντιλαμβανεται την ελλειψη φυσιολογικης αισθησης του βαθους. Στα animation παλι, οχι, το αποτελεσμα ειναι πολυ πιο φυσικο.
Παντως σε ότι εχει να κανει με την αίσθηση του τρισδιάστατου σε πραγματικές εικονες εναντι του animation το φταιξιμο νομιζω πως είναι του σκηνοθέτη και του διευθυντή φωτογραφίας.
Μπορει βεβαια να υπάρχει και η τεχνική αδυναμία ( δεν το γνωρίζω) αλλα όταν εξ αρχης βλέπουμε πλανα που δεν αφήνει ο διευθυντής φωτογραφίας να νεταρουμε εμεις στο σημειο που θελουμε αλλα νεταρει αυτός με τον φακου του τοτε θα εξακολουθούμε να εχουμε κατώτερη τρισδιάστατη αίσθηση από τα animation.
 
Re: Απάντηση: O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

:chinscratch:Tι μαθαίνει κανείς νυχτιάτικα μετά απο 4 μήνες ψαξίματος...Μήπως αυτό είναι που φταίει και έχω αυτό το πρόβλημα??

To "σκάλωμα" ή frame-skipping από την αναπαραγωγή 23,976 στα 24 και 24 στα 23,976, αντίστοιχα, επισυμβαίνει κάθε ~41,7 sec. Aν αυτό που παρατηρούμε επισυμβαίνει σε πιο τακτά ή αραιά χρονικά διαστήματα, θα πρέπει να αναζητήσουμε κάπου άλλου την αιτία.

Στη δική σου περίπτωση, θα υπέθετα πως μάλλον πρόκειται για κάποιον "λόξυγγα" του frame interpolation (συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες).

Δεν ξερω γιατι, αλλα στο animation το 3D ταιριαζει "γαντι".

Θα συμφωνήσω απόλυτα, Τάκη. Όπως έχω ξαναγράψει, το δυνατό χαρτί του στερεοσκοπικού 3D βρίσκεται στα CGI, καθώς καταφέρνει να τους προσδώσει μία επιπλέον αληθοφάνεια, που είναι αδύνατον να επιτευχθεί σε 2D, όσες τεχνητές υφές, εξομαλύνσεις και φωτισμοί και αν προστεθούν...

Ισως επειδη οι 3D cameras δεν εχουν ακομα φτασει στο επιπεδο που αρμοζει: Οι περισσοτερες ταινιες και ντοκυμαντερ σε 3D αν και εντυπωσιακες, δεν ξεγελουν το ματι που αμεσως αντιλαμβανεται την ελλειψη φυσιολογικης αισθησης του βαθους. Στα animation παλι, οχι, το αποτελεσμα ειναι πολυ πιο φυσικο.
Παντως, το 3D θελει ιντσες και φως για να το απολαυσεις. Ηδη οι 110 ιντσες μου φαινονται λιγες οταν προβαλω υλικο 3D σε 2.35.1 (σε 16Χ9 ειναι απολαυση). Επισης, αν και το φως ακομα ειναι αρκετο, δεν θα με χαλουσε και αλλο! Μαλλον πρεπει να δω σοβαροτερα το θεμα οθονης με υψηλοτερο gain.. ;)

Παντως σε ότι εχει να κανει με την αίσθηση του τρισδιάστατου σε πραγματικές εικονες εναντι του animation το φταιξιμο νομιζω πως είναι του σκηνοθέτη και του διευθυντή φωτογραφίας.
Μπορει βεβαια να υπάρχει και η τεχνική αδυναμία ( δεν το γνωρίζω) αλλα όταν εξ αρχης βλέπουμε πλανα που δεν αφήνει ο διευθυντής φωτογραφίας να νεταρουμε εμεις στο σημειο που θελουμε αλλα νεταρει αυτός με τον φακου του τοτε θα εξακολουθούμε να εχουμε κατώτερη τρισδιάστατη αίσθηση από τα animation.

Το βασικό αγκάθι του στερεοσκοπικού 3D είναι πως όλα τα διαφορετικά επίπεδα βάθους προβάλλονται στην ίδια επίπεδη επιφάνεια.

Στον πραγματικό κόσμο, ο εγκέφαλός μας έχει μάθει να αναγνωρίζει τις αποστάσεις (το βάθος) με δύο μηχανισμούς: με την σύγκλιση ή απόκλιση των οφθαλμών και με την εστιακή απόσταση των φακών των ματιών. Όταν θέλουμε να δούμε ένα αντικείμενο που βρίσκεται κοντά μας, τα μάτια μας συγκλίνουν περισσότερο και ταυτόχρονα οι φακοί "συμπιέζονται", ώστε να εστιάσουν σωστά για την δεδομένη κοντινή απόσταση, ενώ όταν θέλουμε να δούμε ένα αντικείμενο που βρίσκεται μακριά, τα μάτια μας αποκλίνουν σε σχέση με την προηγούμενη θέση και ταυτόχρονα οι φακοί "χαλαρώνουν" για να εστιάσουν σε μακρινές αποστάσεις.

Στο στερεοσκοπικό 3D, χρησιμοποιείται μόνο ο πρώτος μηχανισμός, των οφθαλμικών κινήσεων και αυτός είναι ο βασικός λόγος που μόλις περάσει ο αρχικός ενθουσιασμός, ο εγκέφαλός μας αντιλαμβάνεται πως βλέπει κάτι έντονα τεχνητό (εδώ εντοπίζεται επίσης και η βασική αιτία που κάποιοι δυσκολεύονται να συνηθίσουν την προβολή και έχουν ζαλάδες ή πονοκεφάλους).

Όταν λοιπόν, βλέπουμε "φωτογραφικό" 3D, μετά το στάδιο του αρχικού ενθουσιασμού, πάντα θα έχουμε την αίσθηση της έλλειψης φυσιολογικής αίσθησης βάθους, όσο καλή δουλειά κι αν έχουν κάνει ο οπερατέρ και ο διευθυντής φωτογραφίας, όσο καλό εξοπλισμό κι αν είχαν στα χέρια τους.

Στο CGI 3D όμως, επειδή ο εγκέφαλός μας γνωρίζει εκ των προτέρων πως βλέπει κάτι "μη φυσικό", όχι μόνο δεν ενοχλείται από την έλλειψη φυσιολογικής αίσθησης βάθους, αλλά δέχεται με ευχαρίστηση την επιπλέον αληθοφάνεια που παρέχεται από τις όποιες δυνατότητες της στερεοσκοπίας... ;)
 
Ωραια αναλυση Γιαννη!
Παντως εχω ακομα ελπιδες για καλυτερο φωτογραφικο 3D με την βελτιωση της τεχνολογιας..
 
σε άλλο νήμα με ξενερώσατε, γιατί με οθόνη Grandview,133 ιντσών 16"9,gain 1.0 έβαλα τη θέση του προβολέα στα 3.50-3.70 μέτρα από το πανί (μιλάω πάντα για απόσταση φακού προβολέα με άνω θέση πανιού και όχι κέντρο πανιού). Θεωρήθηκε ότι ο Χ3 θέλει μεγαλύτερη απόσταση. Ισχύει ή να ελπίζω?
Παρεπιπτόντως, στην ανάγκη θα δω αν έχω λίγο περιθώριο να πάει πιο πίσω ο προβολέας...
 
Απάντηση: Re: O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

σε άλλο νήμα με ξενερώσατε, γιατί με οθόνη Grandview,133 ιντσών 16"9,gain 1.0 έβαλα τη θέση του προβολέα στα 3.50-3.70 μέτρα από το πανί (μιλάω πάντα για απόσταση φακού προβολέα με άνω θέση πανιού και όχι κέντρο πανιού). Θεωρήθηκε ότι ο Χ3 θέλει μεγαλύτερη απόσταση. Ισχύει ή να ελπίζω?
Παρεπιπτόντως, στην ανάγκη θα δω αν έχω λίγο περιθώριο να πάει πιο πίσω ο προβολέας...

Ποιον προβολέα έβαλες? Τι να ελπίζεις ακριβώς?

Τις 133 ίντσες στις δίνει ο JVC ξεκινώντας από τα 4 μέτρα.

http://www.projectorcentral.com/JVC-DLA-X3-projection-calculator-pro.htm
 
Re: Απάντηση: O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

. Ηδη οι 110 ιντσες μου φαινονται λιγες οταν προβαλω υλικο 3D σε 2.35.1 (σε 16Χ9 ειναι απολαυση). Επισης, αν και το φως ακομα ειναι αρκετο, δεν θα με χαλουσε και αλλο! Μαλλον πρεπει να δω σοβαροτερα το θεμα οθονης με υψηλοτερο gain.. ;)

Τακη σε 2,35 που προβαλεις κανεις χρηση αναμορφικου φακου...?
 
Οχι. Γενικα δεν πιστευω στους αναμορφικους γιατι θεωρω οτι εχουν περισσοτερα αρνητικα απο θετικα.
 
Re: Απάντηση: O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

Οχι. Γενικα δεν πιστευω στους αναμορφικους γιατι θεωρω οτι εχουν περισσοτερα αρνητικα απο θετικα.

μου αρεσεις!! να και μια αποψη που κανει καλο στην τσεπη... να προτιμησω 16,9 πανι η 2,35? και πως θα δω στο 2,35 χωρις ειδικο φακο?με το ζουμ δεν χανει η εικονα?
 
2.35 θα δεις με μαυρες μπαρες πανω και κατω. Μπορεις να παρεις καποια οθονη με masking η να κανεις καποιο d.i.y masking.
Δε προτεινω οθονη 2.35. Εκτος των αλλων πολλες 3D ταινιες ειναι 16/9 (με πρωτο και καλυτερο το Avatar)
 
...ναι αλλα ταινια γυρισμενη σε 2.35 που την προβαλεις σε 2.35 πανι ειναι πλεον emotion δεν ειναι απλη προβολη...
 
Ολα καλα αλλα ειναι και οι υποτιτλοι (που συνηθως ειναι εκτος 2,35)......
 
Απάντηση: Re: O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

μου αρεσεις!! να και μια αποψη που κανει καλο στην τσεπη... να προτιμησω 16,9 πανι η 2,35? και πως θα δω στο 2,35 χωρις ειδικο φακο?με το ζουμ δεν χανει η εικονα?


...ναι αλλα ταινια γυρισμενη σε 2.35 που την προβαλεις σε 2.35 πανι ειναι πλεον emotion δεν ειναι απλη προβολη...

Εχε υποψην σου, οτι οι ταινιες σε bluray ειναι letterboxed και οχι αναμορφικα συμπιεσμενες, οποτε με ενα απλο zoom μπορεις να παιξεις και σε 2.35 πανι χωρις να χανεις αναλυση (χανεις βεβαια λιγο σε φως).
Τωρα, σαφως ειναι καλυτερα να τις απολαυσεις σε 2,35 πανι αλλα ειναι και το θεμα των υποτιτλων που εθιξε ο Συριος.
Μπορεις να κανεις και πατεντες οπως να προσθεσεις μπαρες πανω-κατω σε 16/9 πανι ή να ανεβασεις το lens shift του προβολεα ωστε το ανω μαυρο πλαισιο της ταινιας να συμπιπτει με το πανω μαυρο πλαισιο του πανιου σου.
Παντως, σε προβολεις με καλο μαυρο οπως οι jvc δεν ειναι και τοσο θεμα η θεαση ταινιων 2.35.1 εαν σε ενοχλουν οι "γκριζες" μπαρες που ισως εχεις συνηθισει σε προβολεις παλαιοτερης γενιας. Δεν ειναι μαυρες κατραμι, αλλα δεν σου αποσπουν την προσοχη.
 
Απάντηση: Re: O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

ή να ανεβασεις το lens shift του προβολεα ωστε το ανω μαυρο πλαισιο της ταινιας να συμπιπτει με το πανω μαυρο πλαισιο του πανιου σου.

Ή αν δεν διαθέτει lens shift ο προβολέας και παίζει κάποιος από PC, να μετακινηθεί το ενεργό κάδρο προς τα πάνω ώστε να είναι κάτω από το μαύρο πλαίσιο.
 
Nope.. Η εικόνα κινείται μέσα στο κάδρο. Αν μιλάμε για BD σε φορμά 2.25:1, απλά γίνεται crop η μαύρη μπάρα και μετακινείται η ενεργή εικόνα.

Βέβαια, κανένα από τα TMT / PDVD δεν έχει τέτοια δυνατότητα.
 
Απάντηση: Re: O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

Nope.. Η εικόνα κινείται μέσα στο κάδρο. Αν μιλάμε για BD σε φορμά 2.25:1, απλά γίνεται crop η μαύρη μπάρα και μετακινείται η ενεργή εικόνα.

Βέβαια, κανένα από τα TMT / PDVD δεν έχει τέτοια δυνατότητα.

Καλη φαση! Ελα μου ομως που παιζω με ΤΜΤ μονο..
 
Απάντηση: Re: O JVC DLA-X3 στο ταβανι μου!

Τωρα, σαφως ειναι καλυτερα να τις απολαυσεις σε 2,35 πανι αλλα ειναι και το θεμα των υποτιτλων που εθιξε ο Συριος.

Εσύ ειδικά που παίζεις με HTPC και βλέπεις μόνο Blu-Ray δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα με το ΤΜΤ 5.
Μετακινείς τους υπότιτλους όπου θέλεις και σε ότι μέγεθος θέλεις.