οφθαλμόλουτρο ....

ανατολίτες .....


πφφφφφφφφφφφφ

παλιατζούρες , παλιοσίδερα και παλιομουσικές ....

πφφφφφφφφφφφ
 
Αηδια.... εμετος.....

(και καφεδες και τσαι φτιαχνουμε και τασακια καθαριζουμε..... :)
 
ενδιαφέρον κείμενο Κωνσταντίνε ...

είχα την εντύπωση (λανθασμένα από οτι διαβάζω) οτι κυρίως η διάμετρος του διαφράγματος επηρεάζει την απόκριση ψηλά, αντ' αυτού βλέπω οτι περισσότερη σημασία έχει το υλικό του διαφράγματος ...
..."choice of diaphragm material and surround treatment are the significant factors controlling response beyond 8-10khz"

Ακριβώς. Το "υλικό" δηλαδή η Μάζα του διαφράγματος είναι ο παράγοντας που θα περιορίσει την απόκριση ψηλά. Το είχαμε ξανασυζητήσει.
Βρήκα μάλιστα και ένα ωραίο σχεδιάκι το οποίο είναι πολύ κατατοπιστικό ...
Τα στοιχεία λοιπόν που εμποδίζουν το μεγάφωνο ν "ανέβει" είναι η αυτεπαγωγή του πηνίου φωνής και η μάζα του.
Το Bl αντιθέτως επιδρα θετικά όπως φαίνεται και στο συνημμένο.
Όσο μεγαλώνει η τιμή του - μικραίνει ο "πυκνωτής" λόγω της μάζας, προς τη γή.
Θυμίσου και την κόντρα 206 - 207 - το πρώτο είχε πολύ περισσότερα πρίμα ενω ο κώνος (βάρος) ήταν ο ίδιος.

Τα CD τώρα είναι πολύ πιο μπερδεμένη υπόθεση αφού μπροστά απο το διάφραγμα παρεμβάλεται άλλο ενα περίπλοκο ζωνοπερατό φίλτρο, του οποίου η απόκριση αθροίζεται με αυτή του διαφράγματος.

Το πώς ακτινοβολέιται η ενέργεια απο τα copmression drivers τώρα είναι μια άλλη και πολύ πονεμένη ιστορία, αλλά περισότερα θα βρείς στα πολύ ενδιαφέροντα άρθρα του Geddes

http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=61158
 

Attachments

  • Loudspeaker110.jpg
    Loudspeaker110.jpg
    44.7 KB · Views: 51
Ακριβώς. Το "υλικό" δηλαδή η Μάζα του διαφράγματος είναι ο παράγοντας που θα περιορίσει την απόκριση ψηλά. Το είχαμε ξανασυζητήσει.
Βρήκα μάλιστα και ένα ωραίο σχεδιάκι το οποίο είναι πολύ κατατοπιστικό ...
Τα στοιχεία λοιπόν που εμποδίζουν το μεγάφωνο ν "ανέβει" είναι η αυτεπαγωγή του πηνίου φωνής και η μάζα του.
QUOTE]
Αντίστοιχα μπορούμε να μοντελοποιήσουμε τη μάζα σαν αυτεπαγωγή σε σειρά με το φορτίο :

"Mechanical Equivalent of an Inductor is a Mass"

http://www.dsprelated.com/dspbooks/filters/Mechanical_Equivalent_Inductor_Mass.html


Sorry Jim για τα oftopic "τεχνικά"
 
Η μάζα εξαρτάται από τη φύση αλλά και το εμβαδόν του υλικού που χρησιμοποιείται στο διάφραγμα, δηλαδή την ακτίνα. Θεωρητικά λοιπόν από 2 διαφράγματα ίδιου υλικού το μικρότερο θα ανεβαίνει πιο ψηλά.
 
Η μάζα εξαρτάται από τη φύση αλλά και το εμβαδόν του υλικού που χρησιμοποιείται στο διάφραγμα, δηλαδή την ακτίνα. Θεωρητικά λοιπόν από 2 διαφράγματα ίδιου υλικού το μικρότερο θα ανεβαίνει πιο ψηλά.

Ναι αλλά το 2" , μπορεί να έχει και ισχυρότερο μαγνητικό συστημα οπότε να αντισταθμίζεται η αύξηση στη μάζα.....
 
Για όσους είναι οπτικοί τύποι παίξτε με το Tools -> Wavefront Simulator στο HornResp.

Η θεωρία δυστυχώς δεν καλύπτει τις παραμέτρους που αφορούν το υλικό κατασκευής της κόρνας. Οι επαγγελματικές χρησιμοποιούν κυρίως μέταλλα στις ακριβές σειρές για τα ψηλά. Τυχαίο; Δεν νομίζω.
Μίγματα μοντέρνων υλικών μπορεί να δώσει αντίστοιχα ή και καλύτερα αποτελέσματα. Τα πανέμορφα ξύλα δεν λειτουργούν όπως και λεπτά τοιχώματα.
 
Για όσους είναι οπτικοί τύποι παίξτε με το Tools -> Wavefront Simulator στο HornResp.

Η θεωρία δυστυχώς δεν καλύπτει τις παραμέτρους που αφορούν το υλικό κατασκευής της κόρνας. Οι επαγγελματικές χρησιμοποιούν κυρίως μέταλλα στις ακριβές σειρές για τα ψηλά. Τυχαίο; Δεν νομίζω.
Μίγματα μοντέρνων υλικών μπορεί να δώσει αντίστοιχα ή και καλύτερα αποτελέσματα. Τα πανέμορφα ξύλα δεν λειτουργούν όπως και λεπτά τοιχώματα.

Μανώλη, η "θεωρία", τουλάχιστον αυτή στην οποία αναφέρθηκα εγώ, είναι πολύ θεωρητική :grinning-smiley-043 δηλαδή τα απολύτως βασικά και στοιχειώδη ενός μεγαφώνου.

Τώρα , μοντέλα που να περιλαμβάνουν εκτός το απο την έκθεση, το τελείωμα του "χείλους" , και το πάχος των τοιχωμάτων κλπ , απ οτι ξέρω δεν υπάρχουν - όσο για τα υλικά και το πώς ακούγονται, πάμε πλέον ακόμα πιο πολύ μακρυά.

Μια σκέψη ? στα υπερυψηλών drivers το υλικό είναι αναγκαστικά μέταλλο λόγω της απαιτούμενης ακρίβειας στην έκθεση ?
Η οποία , το πιο πιθανό δεν θα μπορούσε να γίνει απο ξύλο πχ ?
 
Μανώλη, η "θεωρία", τουλάχιστον αυτή στην οποία αναφέρθηκα εγώ, είναι πολύ θεωρητική :grinning-smiley-043 δηλαδή τα απολύτως βασικά και στοιχειώδη ενός μεγαφώνου.

Τώρα , μοντέλα που να περιλαμβάνουν εκτός το απο την έκθεση, το τελείωμα του "χείλους" , και το πάχος των τοιχωμάτων κλπ , απ οτι ξέρω δεν υπάρχουν - όσο για τα υλικά και το πώς ακούγονται, πάμε πλέον ακόμα πιο πολύ μακρυά.

Μια σκέψη ? στα υπερυψηλών drivers το υλικό είναι αναγκαστικά μέταλλο λόγω της απαιτούμενης ακρίβειας στην έκθεση ?
Η οποία , το πιο πιθανό δεν θα μπορούσε να γίνει απο ξύλο πχ ?

Δεν νομίζω ότι επιλέγουν το μέταλλο για ακρίβεια. Μπορεί να επιτευχθεί και με άλλα υλικά. Ακόμα και με ξύλο. Το επιλέγουν για την αντοχή του και κύρια γιατί η βιομηχανία κινείται με το "δεν πειράζουμε ότι δουλεύει". Ακόμα και το κόστος μπορεί να είναι παράγοντας για τις ποσότητες τους. Δεν το ξέρω.

Απ τις δοκιμές που έχω κάνει το υλικό είναι μεγάλο ερωτηματικό.
 
Μεταλλο=χυτευση:)

To ξυλο ειναι περισσοτερο απο οκ,αλλα αντε κατεργαστειτε το.

Στην κορνα του ρααλ χρησιμοποιω cnc και μασιφ οξια,αλλα ετσι με βολευει .Δοκιμασα τσιμεντο και καλουπι κομμενο σε cnc αλλα τελικα με το ξυλο εχεις πιο καθαρη δουλεια.Μετρησεις συντομα
 
ωραίος ο Σταύρος, εις αναμονή των μερήσεων λοιπόν ....

ερώτηση

αν έχουν απομαγνητιστεί παλιοί alnico μαγνήτες, τι επίπτωση έχει στον ήχο ?? υπάρχει κανένα Link εύκαιρο για Homework?

υπάρχει στην Ελλάδα κανείς που μπορεί να τους "ξαναφορτίσει" ??



*Πιο συγκεκριμένα με ενδιαφέρει η συμπεριφορά των γούφερ,

χάνει απόκριση χαμηλά ή μόνο ψηλά (κάτι τέτοιο είχα διαβάσει) ?? θολώνει/χαλαρώνει ο ήχος ?

και εκτός από ακουστικά τεστ πώς μπορούμε να μετρήσουμε το φαινόμενο για να διαπιστώσουμε σε τι κατάσταση είναι ο μαγνήτης?
 
Last edited:
Αν απομαγνητιστει το μαγνητικο συστημα,το BL παει παπαλα,οποταν εχεις αλλη μοναδα σε χαρακτηριστικα.

Το διακενο ειναι πολυ μικρο για μετρηση gauss οποταν παμε σε μετρηση BL ,με πολλους τροπους
 
αν αναφέρεσαι στην ερώτηση μου είναι οφτόπικ ... του οφτόπικ

αφού λέω συγκεκριμένα για γούφερ .....

Όχι Δημήτρη, γι' αυτή τη συζήτηση έλεγα.


ενδιαφέρον κείμενο Κωνσταντίνε ...

είχα την εντύπωση (λανθασμένα από οτι διαβάζω) οτι κυρίως η διάμετρος του διαφράγματος επηρεάζει την απόκριση ψηλά, αντ' αυτού βλέπω οτι περισσότερη σημασία έχει το υλικό του διαφράγματος ...
..."choice of diaphragm material and surround treatment are the significant factors controlling response beyond 8-10khz"


Ακριβώς. Το "υλικό" δηλαδή η Μάζα του διαφράγματος είναι ο παράγοντας που θα περιορίσει την απόκριση ψηλά. Το είχαμε ξανασυζητήσει.
Βρήκα μάλιστα και ένα ωραίο σχεδιάκι το οποίο είναι πολύ κατατοπιστικό ...
Τα στοιχεία λοιπόν που εμποδίζουν το μεγάφωνο ν "ανέβει" είναι η αυτεπαγωγή του πηνίου φωνής και η μάζα του.
Το Bl αντιθέτως επιδρα θετικά όπως φαίνεται και στο συνημμένο.
Όσο μεγαλώνει η τιμή του - μικραίνει ο "πυκνωτής" λόγω της μάζας, προς τη γή.
Θυμίσου και την κόντρα 206 - 207 - το πρώτο είχε πολύ περισσότερα πρίμα ενω ο κώνος (βάρος) ήταν ο ίδιος.

Τα CD τώρα είναι πολύ πιο μπερδεμένη υπόθεση αφού μπροστά απο το διάφραγμα παρεμβάλεται άλλο ενα περίπλοκο ζωνοπερατό φίλτρο, του οποίου η απόκριση αθροίζεται με αυτή του διαφράγματος.

Το πώς ακτινοβολέιται η ενέργεια απο τα copmression drivers τώρα είναι μια άλλη και πολύ πονεμένη ιστορία, αλλά περισότερα θα βρείς στα πολύ ενδιαφέροντα άρθρα του Geddes

http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=61158

Δεν έχει σημασία όμως, καταπιανόμαστε με όλα...