Olympus OMD EM1

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Olympus OMD E-M1

Aυτό ήθελα να σου ζητήσω αλλά ντρεπόμουνα ..

Γιατί να ντρέπεσαι, εύλογο είναι άλλωστε τέτοιες συγκρίσεις είναι που αξίζουν όπως και αυτή του Zuiko 14-35mm/2 με τον MZuiko 12-40mm/2.8.
Δεν είναι ευκολο πάντως να συγκρινεις φακους που βασίζονται στα οπτικά (τηλεκεντρική σχεδίαση) με αυτους που βασίζονται σε σοφτγουερικές διορθώσεις του σώματος.

Πιστευω πάντως ότι ο μεγάλος που ειναι αστέρι απο κεντρο σε άκρη τελείως ανοιχτός (απο f=2) σε ολες τις εστιακές του θα είναι μεταξύ αλλων πολυ καλυτερος σε οξυτητα στα άκρα απο F=2.8-3.5, απο εκει και πέρα οι διαφορες θα ειναι μικρές.

Αν όμως αναλογιστεί κανείς το υπερβολικό βάρος του που αναιρεί σε υπερτατο βαθμό το μικρό ακάθρεπτο σώμα και δυσκολευει πολύ την συχνή χρήση του η πλάστιγγα γέρνει σαφώς υπέρ του Πανασονικ (μολις 340γρ) για ένα χρήστη σαν κι εμένα (δεν ειμαι επαγγελματιας).

Δυσκολευομαι να αποφασίσω και σε τι θέμα να τους δοκιμάσω .....
 
Last edited:
Γάτες! Το τρίχωμα είναι τρομερός δείκτης για την οξύτητα! Αλλά πρέπει να κοιμάται για να προλάβεις να βγάλεις όλα τα καρέ και με τους δυο φακούς...

Το περίμενα οτι τελικά ο Huff την ΕΜ-1 θα διαλέξει. Είδικά μετά το χλιαρό review της Α7 του.

Δεν διαφωνώ στην λογική του. Είναι μια ώριμη μηχανή, ολοκληρωμένη, μέρος ενός ώριμου συστήματος, που κάνει την δουλεία της σωστά. Καλύτερη all rounder αν θες απο τις υπόλοιπες που παρουσιάστηκαν φέτος.
Η Leica M με τέτοια τιμή και διαθεσιμότητα είναι εκτός συναγωνισμού. Η A7 είναι για μένα game changer μηχανή, αλλά το φρέσκο του συστήματος με μόλις 1,5 φακό διαθέσιμο τις στοιχίζει (όχι εμπορικά προφανώς, πουλάει σαν ζεστό ψωμάκι...).
 
Απάντηση: Re: Olympus OMD E-M1

Σήμερα έκανα ένα εκτενές συγκριτικό τεστ στην εστιακή των 60mm σε f=2.8 - 4.5 με τον MZuiko macro 60mm/2.8 (Τριποδο, IS=off, ταχυτητες πανω απο 1/250 για απουσια τυχον shutter shock, 1/8 καθυστερηση κλειστρου με 1 δευτ. ανάμεσα σε 2 ιδιες φωτό, αυτοματη και μανουαλ εστιαση) ο Ζuiko τον καταπίνει αμάσητο (λογικό εν μερη μιας και ειναι prime), απο f=2.8 η οξυτητα του Zuiko στο κεντρο και στην περιφέρεια είναι μοναδική ακομα και 2-3 στοπ κλειστος ο Πανυ δεν την πιάνει, στα ακρα πάντως οι διαφορές ειναι πολυ μικρότερες.
Το θέμα δεν ηταν (δυστυχως) γατες, δεν ειχα καμια προχειρη αλλά ένα φυλλαδιο πιτσας το οποιο κρεμαστηκε στα 10μ στά κάγκελα του σιδερένιου κούφωματος του απεναντι διατηρητέου κτιρίου, επαναληφθηκε και σε πινακιδα τροχαιας αλλά και σε αλλο θέμα πιο κοντινό στα 5-6μ. Παντού πηρα τα ιδια αποτελέσματα.
Βεβαια η σύγκριση είναι ολίγον τι άδικη γιατι τον σύγκρινα με ένα απο τους καλυτερους prime του συστηματος, είχα αποφασισει μαλιστα να τον δώσω λόγω του οτι εχω και τον 50αρι/2 μακρο αλλά με βαριά καρδιά θα τον πουλήσω.

Υ.Σ.
Κάτι τέτοια συγκριτικά δείχνουν ότι δεν μπορουν να καταργηθούν τελείως οι νόμοι της φυσικής, αναμενω με αγωνία να τον τεστάρω και με τον 35-100mm/2
 
Απάντηση: Re: Olympus OMD E-M1

Σημερινά τέστ με φακούς 4/3 και την Ε-Μ1 με το νέο firmware με ενθουσίασαν και με άφησαν με μισάνοιχτό στόμα, ο ZD 14-35mm/2 πετάει, δεν κολώνει πουθενα σε εστιαση με πήχτρα σκοτάδι και το λαμπάκι υποβοήθησης, όσο με μονό σημείο όσο και με τα εννέα σημεία.
Ηρθε να επιβεβαιωσει το πρωινο τέστ με τον 4/3 ΖD 70-300mm που ειχα κανει πριν μέρες και είχε δείξει τρομερή βελτίωση στην εστίαση.

Ο παλιος αργός 50αρης μακρο με μονο μικρό σημειο και στοχο με ελάχιστο κοντραστ μπορεί να δωσει που και που την γνωστη του βολτα μπρος -πισω αλλά αν τον βάλεις στα 9 σημεία σκοτώνει, δεν διστάζει πουθενα, τέτοια ταχύτητα δεν την ειχε σε κανενα σωμα που δούλεψα (εκτος της Ε-5 που δεν τον ειχα βαλει) ειδικα στα σκοτεινά, το λαμπάκι υποβοήθησης που είχε μονο η πρώτη Ε-1 παρότι ενοχλητικό για τους άλλους κάνει δουλειά. Θα μείνει κοντά μου καιρό ακόμη για μακρο και πορτρέτο.

Δεν προλαβα να δοκιμάσω τον 150mm/2 για να δώ τυχον διαφορές στην ταχύτητα απο την τελευταια φορά, αλλά η αίσθησή μου είναι ότι με το νέο firmware υπάρχει μικρή έως μεγάλη σαφής βελτίωση στις ταχύτητες εστίασης και στην ακρίβεια των φακών.

Υ.Σ.
Μέσα σε ολες τις σημερινές δοκιμές αποφάσισα να ενδώσω και να δώσω τους δύο SHG Ζuiko 14-35mm/2.8 και Ζuiko 35-100mm/2 μιας και τους έχω εν μέρη υποκαταστήσει (σε εστιακή απόσταση) με τους επαρκέστατους για τα δικά μου ερασιτεχνικά δεδομένα mZuiko 12-40mm/2.8 και Lumix 35-100mm/2.8 που μου δίνουν το πλεονέκτημα να τους κουβαλώ συχνότερα μαζί μου.

Οι δύο Zuiko eίναι καθαρά επαγγελματικοί φακοί με απίστευτες δυνατότητες φωτογράφησης σε χαμηλό φωτισμό, μποκέ, μοναδικό χρώμα, μικροκοντραστ. Θα μου λείψουν, ελπίζω να μην φύγουν γρήγορα και ίσως να το μετανιώσω.
Με τα χρήματα ή θα βουλώσω τρυπες (που υπάρχουν πολλές) ή μιας και η Ε-Μ1 δουλευει για εμένα πολύ καλά με τα 4/3, θα ψάξω για τα μεγάλα αδερφάκια τους : ZD 90-250mm/2.8, ΖD 300mm/2.8 μιας και εχω τους δύο πολ/στες για να είμαι πλήρης και στους τηλεφακούς.
 
Last edited:
Προστέθηκαν τα tip 5, tip 6 στις προτεινόμενες ρυθμίσεις μου για τη μηχανή : http://www.dpgr.gr/forum/index.php?topic=52007.msg757096#msg757096

Επιτέλους στην νεα τελικη έκδοση του Lightroom 5.3 η Adobe μας έδωσε για πρώτη φορά Camera Matching color profiles (Natural, Muted, Portrait, Vivid) για τις παρακάτω Olympus μηχανές, μεταξυ άλλων και της Ε-Μ1:

Olympus E-5
Olympus E-M1
Olympus E-M5
Olympus E-P1
Olympus E-P2
Olympus E-P3
Olympus E-P5
Olympus E-PL1
Olympus E-PL1s
Olympus E-PL2
Olympus E-PL3
Olympus E-PL5
Olympus E-PL6
Olympus E-PM1
Olympus E-PM2
Olympus STYLUS 1
Olympus XZ-1
Olympus XZ-2
Olympus XZ-10

Υ.Σ.
Το τραγελαφικο της υποθεσης είναι ότι η ελληνική αντιπροσωπία παραδίδει ηδη το μπονους γκριπ στους νεους κατόχους της μηχανής απο την ειδική προσφορά που εχει κάνει ως προωθητική ενέργεια ενω εμεις οι <τυχεροί> που την πηραμε εδώ μόλις ηρθε (1.5 μηνα και βαλε καποιοι) περιμένουμε τα δώρα απο Γερμανία και δεν εχει παραλάβει κανείς μας απο οσο ξερω ουτε ανταπτορα ουτε γκριπ. :SFGSFGSF::SFGSFGSF:
 
Το τεστ του πολωνικου lenstip για τον mZuiko 12-40mm/2.8 που ερχεται σε κιτ με την μηχανή, με μεταφραση google (δεν έχει ακομη μεταφραστεί στα αγγλικα),

Πλεονεκτήματα:

solid, mostly metal casing,
excellent image quality in the center of the frame,
very good image quality at the edge of the frame,
very well corrected chromatic aberration,
moderate astigmatism,
great, fast and quiet autofocus
reasonable work against bright light.

Μειονεκτήματα:

a huge distortion at wide angle, (αδιορθωτο αρχείο..)
clear coma at the maximum focal length,
noticeable vignetting at the wide-angle.

Ο φακός τα σπαει στα 12mm, οξυτατος ανοιχτος τοσο στο κεντρο οσο και στην ακρη, ξεπερνα σε οξυτητα και τον prime 12mm/2.
To τεστ επιβεβαιωνει ακριβώς ότι ειδα και εγω, ανοιχτος ο φακός σε f=2.8 δινει σχεδον το μαξιμουμ της οξυτητας του ισοδυναμα σε όλη την επιφάνεια του και απο εκει και πανω, σε καποιες εστιακες αποστασεις βλεπεις μικρες βελτιωσεις κυριως στα ακρα εως f=4.

Η πιο αδυναμη εστιακη του (αν μπορεις να το πεις) ειναι στα 40mm όπου συγκρινομενος με τον αδερφό του Πανυ 12-35 στα 35mm, o Panasonic δεχνει ελαφρα οξυτερος στο κεντρο και στα άκρα εως f=4, απο εκει και πανω είναι ισοδυναμοι, δυστυχως το lenstip δεν μας δινει για τον Zuiko μετρησεις στα 35mm για να τους κοντραρουμε στα ισα, νομιζω ότι τελικά και εκει δεν θα εχουν καμια σημαντικη διαφορα.

Οι δυο αδυναμίες του ειναι σχεδον στην πραξη ανευ ουσιας:
η βινιετα στα 12mm μαζευεται αρκετα απο τις διορθωσεις αφου μεγαλο τμημα των άκρων κόβεται, ενω η γεωμετρική παραμορφωση στα 12mm που φτανει το 5% διορθωνεται αυτόματα στο σωμα στο Jpeg ή στα συμβατα προγραμματα το RAW, και στην ουσια δεν χαλάει την τρομερη οξυτητα των άκρων μιας και υπάρχει αυτη σε περίσσεια.

Για μια ακόμη φορά η Olympus δείχνει ότι οταν θέλει να κατασκευάσει ζουμ φακό υψηλών προδιαγραφων τα καταφέρνει πολυ καλά.
 
Ωραία, καλό είναι να υπάρχουν επιλογές. Το σύστημα έχει πλέον δυο "βασικά" ζουμ υψηλής ποιότητας και απόδοσης. Στην τιμή πάσχουμε λίγο...
 
Απάντηση: Re: Olympus OMD E-M1

Μάλλον τρια βασικά ζουμάκια για να ειμαστε ακριβείς, ο Πανασονικ 35-100mm/2.8 είναι φακός εφάμιλης κλασης και ποιοτητας κατασκευής με τους 12-35mm/2.8, 12-40mm/2.8 και μάλιστα με τον ογκο του, την απόδοση και την φωτεινότητά του αποτελεί σημείο αναφοράς για το m4/3 σύστημα. Αυτός ηταν ο βασικός λόγος (μέγεθος) που με έκανε να τον προτιμήσω τελικά απο τον θηριωδη 35-100mm/2 που ειχα.
 
Απάντηση: Re: Olympus OMD E-M1

Και η υποβρύχια επένδυση ....

09.2.jpg


Πεισσότερα : http://www.nauticamusa.com/nusa/2013/12/17/housing-for-olympus-om-d-e-m1.html
 
Απάντηση: Re: Olympus OMD E-M1

Καταρχήν να ευχηθώ χρόνια πολλά σε όλους και καλά Χριστούγεννα.

Για τους κατόχους της Ε-Μ1 μια βαρετή έκπληξη σας περιμένει, αν δεν εχετε χρόνο για φωτογραφιες αλλά έχετε για δοκιμές και διαβασμα σας δίνω 38 σελίδες με επεξηγήσεις και ρυθμίσεις της μηχανής σας , που θα βρείτε στο pdf ή στην σχετική ιστοσελίδα της biofos, νομίζω είναι αρκετές για να σας κρατήσουν παρέα τις γιορτινές ημέρες:

OM-D E-M1 how to setup, configure and customise your camera

Αν πάλι θέλετε κατι πιο ανάλαφρο περάστε σύντομα απο τα forum του luminous-landscape όπου αλιευσα την ιστορία ενός έμπειρου εικονολήπτη που πήγε αποφασισμένος να αγοράσει την Sony A7 και έφυγε τελικά μετα απο τρεις επισκέψεις και αρκετές δοκιμές με μια Ε-Μ1, διαβάστε το γιατί :

http://www.luminous-landscape.com/forum/index.php?topic=85282.0
 
Ναί σωστά το κατάλαβες , είναι μεθοδος για νά έχεις εστιασμένα τα παντα απο κοντα εως μακριά σαν να έχει ο φακός άπειρο βάθος πεδίου αλλά χωρίς να πέφτει η ποιοτητα λόγω diffraction, τις φωτό της ενωνεις μετα στον Η/Υ σε μια, πολλοι τη μέθοδο του focus stacking τη χρησιμοποιουν σε μακρο, μάλιστα η Ολυμπους σε παλια μοντέλα όπως η Ε-500 είχε focus bracketing που αυτοματοποιουσε την διαδικασία, δυστυχως το κατήργησε σε νεωτερα μοντέλα.
 
Επειδή ανανεώνω το νήμα με τους φακούς mirrorless σε γενικό νήμα πληροφοριών για την κατηγορία, είναι εύκολο να μου στείλετε τα λινκ για τα συντομα review που γράψατε (και ρυθμίσεις) για την μηχανή? Δεν μπορώ να τα βρώ.... Θενκς!
 
Απάντηση: Re: Olympus OMD E-M1

Λοιπόν μετα απο ενα διαστημα προσαρμογης με την μηχανή σάς μεταδιδω τις προσωπικές ρυθμισεις μου και διαφορες αλλες παρατηρησεις και tips, ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα :

Exposure setting
Συνηθως χρησιμοποιώ το Centre weighted (κεντροβαρική οχι matrix) εκτος απο φωτογραφηση κινούμενων αντικειμένων όπου χρησιμοποιώ spot.
Αν θέλω να κλειδωσω σημειακα έκθεση το κανω με το AEL κουμπι όπου στο μενου έχω AEL Metering = spot

AF settings:
Mode:
Σχεδόν παντου το S-AF+MF εκτος απο κινουμενα αντικειμενα οπου με καλο φως θα βάλω mode C-AF ειδικα αν η διαδρομή ειναι προβλέψημη,
επίσης καταλήγω οτι στο CAF τα 9 σημεια ειναι σχεδον μονοδρομος με εναλλαγη σε ενα σημειο μονο για πολυ μικρους στοχους μικροτερους απο το τεραγωνο που καλυπτουν τα 9 σημεια και οριοθετειται απο τεσσερις ορατες γωνιες.
To C-AF AF Lock= Normal βοηθαει σε αυτη την περιπτωση να διατηρειται ο στοχος εστιασμενος παρολα τα εμποδια,

Την επιλογη C-AF Tr την βλέπω χρησιμη μόνο για κατι που κινειται απροβλεπτα και με χαμηλή ταχυτητα και δεν το εχω δουλέψει αρκετα για να πω οτι μπορω να το χρησιμοποιησω ανετα.
To C-AF AF Lock= Οff δειχνει σε αυτη την περιπτωση να διατηρειται ο στοχος εστιασμενος καλυτερα απο την επιλογη Normal ή High που ειναι καταλληλη στο CAF,

H επιλογή Full time AF= Off, ειναι εξ ορισμου σωστή γιατι τρωει μπαταρια και μου σπαει τα νευρα.

Area
Η πιο συνηθη περιπτωση Single target small area για μεγάλη ακριβεια και γρήγορη εναλλαγη σε 9 κεντρικα σημεία για κινουμενα αντικείμενα με το FN1 (AF Home).

Burst rate
Όπου χρειάζεται ριπή έχω μειώσει το "L" απο 6-6.5 (υπερβολή) στα 4-5 fps και το χρησιμοποιώ στα κινουμενα αντικείμενα με συνεχή εστιαση σε C-AF, ενω για ταχυτατα αντικείμενα συντομες ριπές με το "H" στα 10fps σε S-AF πατωντας το κλειστρο ελαφρια με την τεχνικη χαιδεματος ωστε να ξαναεστιαζει.

Mode settings
Για την συνήθη μου φωτογραφηση, macro, landscape, αρχιτεκτονικη κλπ. χρησιμοποιώ "A" mode, σε σπόρ και κινουμενα "S" mode, και επισης "Μ" mode για σταθερό φωτισμό και φλάς (ασυρματο ή οχι).

Button function settings

Ακολουθεί ο κανόνας (δεν θελω να αλλάζω τα προγραματιζομενα πληκτρα στα διαφορα Myset για να κινουμε ταχυτατα με τo ματι στο EVF - εκτος εξαιρέσεων Focus peaking):

Fn1 - 9 κεντρικα σημεία (AF Home) για γρηγορη εναλλαγή με το μονο (S)mall κεντρικό σημειο,
Fn2 - Όπως είναι ως πολυπλήκτρο (Μultifunction) με αρχικη τοποθετηση στο Magnify,
Record button - x2 DTC βοηθαει παρα πολυ στην εστιαση αν δεν θελεις να μπεις στο κουτι προεπισκόπησης της μεγένθυνσης και φυσικα αν δεν εχεις τηλεφακο θα παρεις ενα κανονικο αρχειο RAW και ενα Jpeg σε 2Χ crop.
AEL/AFL Button - έχει διπλή λειτουργία, οταν το Lever = θέση 1 το κουμπί AEL/AFL λειτουργεί ως κλασσικό κλειδωμα έκθεσης αλλά σε σπότ φωτομετρηση, ενω όταν το Lever setting = Position 2 η μηχανή μπαίνει σε MF και το κουμπί AEL/AFL ενεργοποιει την αυτόματη εστίαση μονο όταν το πατας, ετσι μπορεις να προεστιαζεις και με το κλειστρο απλά να κλειδωνεις εκθεση και να βγαζεις την φωτογραφια.

Για να γίνει αυτό πρεπει να γίνουν άλλες δυο ρυθμίσεις στα μενού :
α) Lever Position 1 = mode 5 και
β) ρυθμιση του AEL/AFL στο ΜF mode=3,

Mπροστινό πάνω πλήκτρο διπλα απο φακό = ISO
Μπροστινό κάτω πλήκτρο διπλα απο φακό = CWB
Kουμπι πάνω στον φακό 12-40mm/12-50mm = AF-stop για γρηγορο σταματημα της εστιασης εκει που θες σε CAF
Bέλος δεξιά - Κλειδωμα touch οθονης
Βελος επάνω - Εκθεση
Βέλος κάτω - επιλογή WB
Βέλος αριστερο - επιλογή σημείων εστίασης για μετακινηση με τις δυο ροδέλες, με το κουμί INFO λίγο πιο πάνω περνας γρηγορα στην δευτερη οθονη όπου με την πισω ροδελα αλλάζεις αριθμο σημειων και με την μπροστα ενεργοποιεις το Face detection (το οποιο έχω default = off)

Dial setting
Mπροστινή ροδέλα
"A" mode - Aperture setting
"S" mode - Shutter setting
"M" mode - Shutter setting

Πίσω ροδέλα
"A" mode - Exposure compensation
"S" mode - Exposure compensation
"M" mode - Aperture setting

Lever setting
Level Function θεση 1 = mode5 (μηχανη σε MF)
Position 2 + Κουμπι HDR = Οn , το οποιο ενεργοποιει την διπλη λειτουργια του εν λογω κουμπιου, με την μπροστινη ροδελα εχεις BKΤ (Bracketing) και με την πισω προσθαφαιρεις δυναμη στο φλας.

Μode dial Function
Myset1 = A
Myset2 = S
Myset3 = iAuto
Myset4 = M

Colour Mode
συνήθως σε S-AF έχω το Natural με Sharpness=-1 ή το Muted με Sharpness=-1, Contrast=-1
σε CAF βάζω Vivid (βοηθουσε στην εστιαση τουλαχιστον στην Ε-Μ5)
Gradation=Normal αν και το Αuto δεν δινει τοσο θόρυβο στα σκοτεινα και μπορει να το προτιμησω τελικά,
Eνα ψιλοbug που ειδα αν μπεις και παιξεις με το Colour Creator και τελικα το κανεις reset παραμενει σαν επιλογη στo Colour Mode, οποτε θελει αλλαγή μεσα απο το SCP μενου.

Aκολουθουν μερικές γενικές ρυθμίσεις :
S-AF Release Priority = On
C-AF Release Priority = On
C-AF AF Lock= Normal
"Half Way Rls With IS" = ON (για να εχουμε και το EVF σταθεροποιημένο)
Burst + IS OFF= On (το off απενεργοποιει το IS με ριπη ακομη και αν το εχουμε ανοιχτο)
Shutter Release =Normal (το short δημιουργρει συχνα λοκαρισματα αλλά ειναι χρησιμο στην περιπτωση που βλεπει κανεις διπλο ειδωλο σε ταχυτητες 1/60-1/200 λογω shutter shock)
Noise Filter = Off,
Noise Reduction = Auto,
EVF style= mode 1 (classic OM style)
Eνεργο τοσο στο EVF oσο και στο LiveView το ψιλο Grid, δεν χρειαζομαι σχεδον ποτε παρα μονο σε τριποδι τις φυσαλιδες οριζοντιωσης,
Frame rate EVF= High (βοηθαει στην ταχυτερη εστιαση και προεπισκοπηση)

Τιp 1:= Αν κανεις αλλάξει γρήγορα σε I-Enhance mode γινεται άμεσα το Frame rate του EVF= Normal που αποδιδει χρωματικα καλυτερα και δινει πιο σωστη ακομη εκθεση και μερικες φορες επιτυχη σκοπευση στα σκοτεινά.

Τιp 2:= Eίτε στα μενου είτε σε προεπισκόπηση φωτο στην οθονη για να μην σε πεταει εξω λόγω του οτι το δαχτυλο μας περασε μπροστα απο τον αισθητηρα ανασηκώνεις την οθονη κατα μια ελαφρια γωνία προς τα πάνω.
Επίσης πλεον η προεπισκόπηση στο EVF των φωτό ειναι παρα πολυ ευκολη σε αντιθεση με την E-M5.

Τιp 3: Για μαζική διαγραφή φωτο μπορεις ειτε να κλειδωσεις μερικές με την οθονη αφής και να κάνεις erase all απο το μενου, είτε να κανεις επιλογή με την αφη (ή με το πληκτρο βιντεο) αυτων που θελεις να διαγραφούν και να τις σβησεις όλες με το πληκτρο erase.

Τιp 4: Για να σβήσει κανεις τελείως την LCD και να αυξησει πολύ τον χρονο της μπαταριας πρέπει να βάλει OFF τον σενσορα οθονης (με συνεχες παρατεταμενο πατημα στο αντιστοιχο μενου που θα παρουσιαστεί) και μετά μόλις πατησει ξανά το ιδιο κουμπι η οθόνη σβηνει τελειως.
οταν ο σενσορας ειναι ανοιχτος ΟΝ και εισαι στο EVF και εχεις επιλεξει με το INFO στις διαδοχικες οθόνες να κλεισεις την LCD στην πράξη ειναι ανοιχτη απο πισω, ελαφρως φωτισμενο μαυρο εως τον χρονο του Backlight και καταναλώνει ενέργεια.

Tip 5:στο M mode εφόσον κανεις μπεί σε λειτουργία "Zoom AF" (the fully magnified view) μπορει να πατήσει το Info και να αλλάξει την ταχυτητα και το διαφραγμα με τα arrow keys.

Tip 6: Στο CAF με χαμηλό φωτισμό όπου η φωτομετρηση δινει χαμηλές ταχυτητες κλειστρου πέφτει το frame rate του EVF - LCD (απορεια του PDAF στοιχειων που απαιτουν περισσοτερο φως αρα και επεξεργασια) για να το αποφυγει κανεις παει σε λειτουργία "Zoom Frame AF" με το πρασινο κουτι εστιασης που ακυρώνει το PDAF και η μηχανή δουλευεει προσωρινα με CDAF εστιαση.

ISO Auto= All ωστε να εχω και στο (Μ) mode Auto Iso
Eυρος ΑutoIso= 200-6400
WB keep warm colour=off
WB + flash= WBAuto
Slow Limit flash= 1/40
Anti-shock=1/8 (για οταν χρειαστεί),
Rec View=off,
Stabilazation = mode 1 εκτος απο την σπορ φωτο οπου το εχω βαλει δοκιμαστικα στο ΙS Auto για ανιχνευση σωστης σταθεροποιησης απο το σωμα στο panning.
LiveView Boost=Off (στο Οn βοηθαει σε χαμηλο φωτισμο στο να εστιασεις αλλά προτιμω να εχω πάντα στην οθονη την σωστη έκθεση και για την εστιαση να κανω zoom ή χρηση του focus peaking το οποιο συνηθως εχω ομως κλειστο).
Το ιστογραμμα το έχω κλειστο και την εκθεση την διορθωνω παρακολουθωντας τα blinkies (φωτεινα - σκοτεινα).
To LV Close Up Mode = 1 (το αλλαξα απο mode 2 που ειχα πάντα γιατι πλεον η αυτοματη εστιαση ειναι πολυ καλη και σε Magnify καταφευγω μονο για διορθωση - έλεγχο χειροκινητης εστιασης, εκει θελω μολις πατησω το κλειστρο να γυριζω πισω αμεσα, να καδραρω και να βγαζω την φωτο π.χ. σε μακρο)

Mysets

Myset1 (σωμενο στο A) = ειναι ένα preset συνηθης φωτογραφησης σε (A)perture priority με ολες τι πιο πανω γενικες ρυθμισεις

Myset2 (σωμενο στο S)= ειναι ένα preset φωτογραφησης σε (S)hutter priority με C-AF με ολες τι πιο πανω γενικες ρυθμισεις αλλαγμενες οπως το αναφερω για κινουμενο στοχο.

Myset3 (σωμενο στο iAuto) = ειναι ένα preset συνηθης φωτογραφησης σε (P)rogram mode όπου έxω ενεργό το focus peaking και αναγκαστικα το EVF ειναι σε ρυθμο ανανεωσης Normal,
Πληκτρο δεν αναθετω στο focus peaking γιατι ακυρωνει το EVF high rate, αλλά επειδη είναι απαραίτητο για να εστιασεις με χειροκινητους φακους το κανω επιτοπου μολις βαλω τον φακο απο το SCP μενου της οθονης που σε αφηνει να αλλάζεις οποιοδηποτε προγραμματιζομενο πληκτρο άμεσα και το βαζω στο REC στην θεση του διπλασιαστή.
Μολις τελειωσω το ξαναλάζω γιατι η μηχανη το θυμαται δυστυχως σε ολα τα myset ακομη και αν την κλεισεις.

Myset4 (σωμενο στο M) = ειναι ένα preset φωτογραφησης σε (Μ)anual mode για χρηση flash σε RC mode.
 
Η πρώτη επαφή μαζί της είχε σαν στόχο μια πρώτη εκτίμηση της ταχύτητας εστίασης με τους 4/3 φακούς. Μαζί είχα τους 4/3 φακούς μου: 14-35/2, 25/1.4, 50/2, 40-150 mkI και 12-60/2.8.

Πρώτη εντύπωση: η μηχανή αποπνέει αέρα ποιοτικότατης και στιβαρότατης κατασκευής. Μερικά κλικ παραπάνω από την Ε-Μ5.
Στο καλό φως, οι 14-35, 50 και 12-60 εστίαζαν ευχάριστα γρήγορα. Εκεί που το φως λιγόστευε, ο 12-60 ήταν ο πιο αργός από τους τρεις, ιδιαίτερα στα 60 χιλ. Στο σκοτεινό τμήμα του μαγαζιού ο 25/1.4 δεν καταλάβαινε τίποτα στο 1.4. Εστίαζε εξαιρετικά γρήγορα για τα γούστα μου. Μετά όμως από πιο επισταμένη χρήση του, είδα πως ο φακός ψαρεύει περισσότερο από το αναμενόμενο. Ο 14-35/2 είναι ιδιαίτερα γρήγορος επίσης σε νυκτερινές λήψεις. Χθες είχα την ευκαιρία να δω πως τα πάει με του 50-200swd. Ομολογώ πως η ταχύτητα εστίασης είναι στα επίπεδα της Ε-5, στο λαμπρό φως της ημέρας και η ακρίβεια της εστίασης άψογη. Εκείνο που με εντυπωσίασε ιδιαίτερα στον 50-200, ήταν η ευκρίνεια και η οξύτητα του παραγόμενου αρχείου. Δεν έχω τον φακό για συγκρίνω, αλλά ο ιδιοκτήτης του υποστηρίζει πως με την Μ1 οι φωτό ήταν ευκρινέστερες σε σχέση με την Ε-5 και τη Μ5.
Συνοψίζοντας, η μηχανή εστιάζει γρήγορα έως πολύ γρήγορα με τους 4/3 φακούς. Δεν ψαρεύει όταν υπάρχει φως, δυσκολεύεται περισσότερο σε λίγο φως και μάλιστα όσο πιο σκοτεινός είναι ο φακός. Ο 14-35 είναι στα επίπεδα της Ε-5, όπως και ο 25/1.4. Ο 12-60 δυσκολεύεται λίγο περισσότερο στα σκοτεινά. Η ταχύτητά του όμως είναι έτη φωτός μακρυά σε σχέση με την Ε-Μ5.

Αναφορικά με τις ρυθμίσεις που έχω κάνει στη μηχανή τώρα.
Κατ' αρχάς έχω προγραμματίσει κάθε κουμπί που μπορεί να προγραμματιστεί. Λίγο - πολύ το τι αντιστοιχεί σε κάθε ένα πλήκτρο είναι όπως και του Κώστα. Τραβάω πάντα σε raw (από τότε που η adobe διέθεσε το lightroom 5.3, στο οποίο και αφαιρώ εντελώς το ορισμένο luminance sharpness, βάζοντας την επιλογή στο 0. Ότι sharpness θα γίνει, θα την κάνω στο photoshop κατά την τελική επεξεργασία).
Παράλληλα έχω αποθηκεύσει 4 modes φωτογράφισης στον κεντρικό επιλογέα:
Στο Α έχω σώσει το my Mode 1 με προτεραιότητα διαφράγματος και αρχικά επιλεγμένο διάφραγμα στο 5.6, με κεντρικό small σημείο εστίασης, με λειτουργία CAF και ριπή 4fps. Προτιμώ τελικά το CAF από SAF γιατί φωτογραφίζω σε κινούμενο κόσμο, οπότε συνήθως τραβώ μια μικρή ριπή από 3-4 φωτογραφίες, ώστε να εξασφαλίσω πως δεν θα χάσω την εστίαση. Το χρωματικό προφίλ της μηχανής είναι το muted με sharpness -2 & contrast -1
Στο S έχω σώσει το my Mode 2 για χρήση σε σπορ και σε φωτογράφηση κινούμενου στόχου, όπου η επιλεγμένη ταχύτητα είναι το 800, με 9 κεντρικά σημεία εστίασης, χρωματικό προφίλ vivid, sharpness & contrast +2 (μιας και υπάρχουν αναφορές για τα προηγούμενα μοντέλα της όλυ πως έτσι είναι καλύτερο το CAF), CAF με ριπή 4 & auto iso.
Στο Ρ έχω ενεργοποιημένο σε my mode 3 το focus peaking για χρήση με legacy αμιγώς χειροκίνητους φακούς, όπως ο ΟΜ 50/1.8 και στο Μ χειροκίνητες ρυθμίσεις με τη μηχανή σε τρίποδο και iso 100.

Αυτά εν ολίγοις. Ότι θυμηθώ ή ανακαλύψω, θα το γράψω συμπληρωματικά.