Pentax 20d

Όχι δεν έχω κανένα φακό.
Θα πάρω απο την αρχή καινούριους. Oι γνήσιοι είναι σημαντικά φθηνότεροι απο τους Canon/Nikon.
16-50 f/2,8 και 50-135 f/2,8 για αρχή και βλεπουμε.
 
Ήδη δεν έχεις Canon και Nikon?

Εγώ θα τη σκεφτόμουν, γιατί παίρνει τους βιδωτούς μου. Ο 16-45/4 της Pentax είναι αρκετά καλός... ειδικώς για τα λεφτά του (νομίζω κάπου 400-450 ευρώ, αλλά δίνεται και σε κιτ με τη μηχανή πολύ φθηνότερα).
 
Απάντηση: Re: Pentax 20d

Ήδη δεν έχεις Canon και Nikon?

Εγώ θα τη σκεφτόμουν, γιατί παίρνει τους βιδωτούς μου. Ο 16-45/4 της Pentax είναι αρκετά καλός... ειδικώς για τα λεφτά του (νομίζω κάπου 400-450 ευρώ, αλλά δίνεται και σε κιτ με τη μηχανή πολύ φθηνότερα).

Ναι αλλά Pentax δεν έχω::smile::smile:
Παίζει και ο 16-45, θα δώ τι τιμή θα μου κάνουν τελικά στο πακέτο και θα αποφασίσω.

Υ.Γ Ξέχασες την Fuji :smile:
 
Απάντηση: Re: Pentax 20d

Η Fuji από το σύστημα Νικον δεν παίρνει φακούς;

Ακριβώς. Είναι βασισμένη στο σώμα της F80 & της D100, μόνο πού έχει εσωματωμένο το battery grip. Είναι δηλ πιο ψωμωμένη:BDGBDGB53:
 
Re: Απάντηση: Pentax 20d

Όχι δεν έχω κανένα φακό.
Θα πάρω απο την αρχή καινούριους. Oι γνήσιοι είναι σημαντικά φθηνότεροι απο τους Canon/Nikon.
16-50 f/2,8 και 50-135 f/2,8 για αρχή και βλεπουμε.

Billy θα σου πρότεινα να δεις τους 2 συγκεκριμένους φακούς με ιδιαίτερη προσοχή πριν τους αγοράσεις. Γιατί δεν είναι κανονικοί ΡENTAX φακοί, αλλά προέκυψαν σε συνεργασία με την ΤΟΚΙΝΑ. Τί εννοώ με αυτό; Η ΤΟΚΙΝΑ (αν έχεις/είχες φακούς της μάλλον θα συμφωνήσεις μαζί μου) οτι είναι ιδιαίτερη ή και μονόχνωτη εταιρία. Δηλ. βγάζει φακούς οι οποίοι δεν προσπαθούν να είναι καλοί ή μέτριοι παντού, αλλά σε κάποια σημεία παίρνουν άριστα και σε κάποια είναι χάλια. (π.χ. εντελώς wide open) και σε χρωματικές εκτροπές. Από την άλλη η ποιότητα κατασκευής, η λειτουργικότητά τους, και η οξύτητα και η βινιέτα είναι σε εξαιρετικό επίπεδο.

Είχαν τους TOKINA ATX PRO 28-80 2.8, TOKINA ATX 19-35 3.5-4.5, ATX PRO 20-35 2.8 και από αυτούς έχω άποψη. Επίσης έχω δουλέψει αρκετά με τον 12-24.
 
Βλάση σ' ευχαριστώ, αυτό ειλικρινά δεν το ήξερα.
Πρότερη εμπειρία με φακούς Pentax είχα απο την 67 πού δούλευα στο studio - τους Takumar που ειναι καταπληκτικοί φακοί.
Απ ότι διαβάζω τουλάχιστον στα διάφορα sites και fora πρόκειται για καινούρια μοντέλα με πολύ καλή απόδοση.
Είδωμεν βέβαια...εννοείται;)
 
Με πολύ συντομία. Τον φακό αυτό τον δανείστηκα για να κάνω μερικές λήψεις (τελικά έγιναν περίπου 400) κυρίως αρχιτεκτονικές. Δηλ. εσωτερικές μουσείων, και εξωτερικές κτηρίων.

Η πρώτη παρατήρηση που αφορά όλους τους υπερευρυγώνιους όμως, ότι είναι πολύ ευαίσθητοι στο θέμα της φωτομέτρησης. Επειδή ο φακός βλέπει πολύ θέμα και ανομοιγενές, τα λάθη είναι πιο συχνά. Οι παραμορφώσεις προοπτικής (όχι οι γεωμετρικές) είναι τόσες που καταντά γελοίο.

Από εκεί και πέρα. Ανάλυση και οξύτητα που υπερκαλύπτει οποιαδήποτε 10άρα μηχανή (μάλλον και 14άρα) στο κέντρο. Στα εντελώς άκρα η ανάλυση πέφτει κατά πολύ αλλά η φωτο δεν θολώνει. Όμως συνήθως αυτά τα άκρα τα κόβουμε, επειδή οι παραμορφώσεις προοπτικής είναι τόσες που δεν αντέχονται (αν σου τύχει άνθρωπος....). Αν θέλεις να κρατήσεις ολόκληρο το πλάνο τότε η μόνη λύση είναι το DXO OPTICS (PT LENS όχι).

Χρώμα κορεσμένο και γεμάτο, καλή επιδερμίδα, αλλά ψυχρό, δηλ. γέρνει προς το μπλέ. Ακριβώς το αντίθετο από τους SIGMA/TAMRON που πήγαίνουν προς το κίτρινο. Πάνω σε ΝΙΚΟΝ κάνει τα χρώματα να δείχνουν CANON (κάπως...) σε CANON δεν ξέρω.

Βινιέτα σε ουρανό θα δείτε. Ανοιχτός ο φακός, ή F8 μάλον θα έχει αρκετή αλλά εγώ τραβούσα στο F11 σταθερά, άρα ήταν λίγη. Αλλα και έτσι, επειδή δεν μου αρέσει η βινιέτα είχα ρυθμίσει το ACR 3.7 και τη διόρθωνε κατά τη μετραπή .nef>tiff. Περιέργως δεν είδα καθόλου χρωματικές εκτροπές, ενώ θα έπρεπε.
 
Δανείστηκα τον tokina 12-24 για μερικές λήψεις,
η πείρα μου είναι περιορισμένη λοιπόν αλλά,
από όσο είδα είναι ένας πολύ μέτριος φακός.
Δε θα τον έπαιρνα αν και μου φάνηκε ότι είναι σαφώς ανώτερος από τον sigma 10-24.
Χρωματικές εκτροπές αρκετές,
διαφορές στην οξύτητα από το κέντρο με τις άκρες είναι τεράστιες και καταντούν τη φωτογραφία ανομοιόμορφη,
οι παραμορφώσεις, αν και περιορίζονται πάνω από τα 15mm είναι ενοχλητικές.
Τα χρώματα επίσης μου φάνηκαν άτονα και αδιάφορα (στη D300 που έχω).
 
Τελικώς την έχει πάρει ή έστω πιάσει στα χέρια του κανείς την Κ20D?
Βασίλη?


Σήμερα παρέλαβα έναν (ακόμη!) βιδωτό φακό, και είχε μαζί και έναν αντάπτορα (δαχτυλίδι, ουσιαστικώς) από Μ42 σε μοντούρα Κ. Το θεώρησα σημάδι! Να, ήδη έχω τον αντάπτορα για τόσους φακούς!
 
Απάντηση: Re: Pentax 20d

Τελικώς την έχει πάρει ή έστω πιάσει στα χέρια του κανείς την Κ20D?
Βασίλη?


Σήμερα παρέλαβα έναν (ακόμη!) βιδωτό φακό, και είχε μαζί και έναν αντάπτορα (δαχτυλίδι, ουσιαστικώς) από Μ42 σε μοντούρα Κ. Το θεώρησα σημάδι! Να, ήδη έχω τον αντάπτορα για τόσους φακούς!

Οχι ακόμα αλλά είμαι σε επαφή με Αυστραλό συνάδελφο που την έχει και εμπιστεύομαι την κρίση του.
Αυτό που τονίζει είναι η μεγάλη διαφορά σε σχέση με την D200 στην τελική ποιότητα εικόνας.
Είναι καθηγητής φωτογραφίας κινηματογράφου στο Sidney και ειδικεύεται στα μεγάλα panos.
 
Δεν ξέρω, τελευταία τη σκέφτομαι κι εγώ....

Να την πάρω τώρα, και του χρόνου ένα ff σώμα Canon, που έχω ήδη κάποιο σύστημα. (και δεν είναι και φακός να τα κρύψω, θα δει η σύζυγος σώμα, θα πει απ!)

Σε θόρυβο είναι βλέπω λίγο πιο πίσω από τα επίπεδα της 40D, ας πούμε στα ίδια ή λίγο καλύτερα με την 350D που έχω. Δυναμικό εύρος όλες ίδιες λίγο πολύ είναι από όσο καταλαβαίνω. + σταθεροποίηση για κάθε φακό (και έχω πολλούς, ζωή να 'χουν...) άρα σχεδόν 2 στοπ κέρδος στις χαμηλές ταχύτητες. + Λίγο μικρότερο fov crop (πχ ο 20ρης γίνεται 30ρης αντί 32ρης, ε, κάτι είναι) + lifeview... δεν φαίνεται καθόλου άσχημη. Βέβαια και η K10D μπορεί να βρεθεί σχεδόν 500 ευρώ φθηνότερα... Τόσο δύσκολο θα ήταν ένα firmware για lifeview και σε αυτήν?

Εάν έχεις πηγή για φθηνότερα, ρίξε κανένα πμ! Ενδιαφέρομαι σοβαρώς!
 
Last edited:
Να σου πώ Τάσο, ποτέ μα ποτέ δεν χρησιμοποιώ ταχύτητες ISO πάνω απο 100 ή 200. Μάλιστα ελάχιστες έχω στα 400.
Αντιθέτως θα προτιμούσα το κατώτερο όριο ευαισθησίας να ήταν στα 50 ISO. Προερχόμενος απο την σχολή των φιλμ έχω συνηθίσει τα iso αυτά (Εktachrome EPR 64, Fuji RFP 50 & Velvia) και η αληθεια είναι ότι τα 100 μου κακοφάνηκαν στην αρχή. Τα αργά φιλμς λόγω του καλύτερου ελέγχου του σφάλματος αμοιβαιότητας (Reciprocity Law Failure) απέδιδαν πολύ καλύτερα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού με μεγάλες εκθέσεις.
Οπότε η χρήση της θα περιοριστεί σε αυτά τα ιso απ´οτι καταλαβαίνεις, όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες μηχανές μου.

Υ.Γ Σου στέλω pm εντός ολίγου
 
Re: Απάντηση: Pentax 20d

Να σου πώ Τάσο, ποτέ μα ποτέ δεν χρησιμοποιώ ταχύτητες ISO πάνω απο 100 ή 200. Μάλιστα ελάχιστες έχω στα 400.
Αντιθέτως θα προτιμούσα το κατώτερο όριο ευαισθησίας να ήταν στα 50 ISO. Προερχόμενος απο την σχολή των φιλμ έχω συνηθίσει τα iso αυτά (Εktachrome EPR 64, Fuji RFP 50 & Velvia) και η αληθεια είναι ότι τα 100 μου κακοφάνηκαν στην αρχή. Τα αργά φιλμς λόγω του καλύτερου ελέγχου του σφάλματος αμοιβαιότητας (Reciprocity Law Failure) απέδιδαν πολύ καλύτερα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού με μεγάλες εκθέσεις.
Οπότε η χρήση της θα περιοριστεί σε αυτά τα ιso απ´οτι καταλαβαίνεις, όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες μηχανές μου.

Υ.Γ Σου στέλω pm εντός ολίγου

Και εγώ παρομοίως, ούτε καν 200 δε χρησιμοποιώ.
Προτιμώ τα αργά φιλμ, ακόμα και 25 ΑΣΑ. Έβγαζε η agfa (όταν υπήρχε) ένα 25αρι Α/Μ που ήταν πολύ καλό. Το velvia 50 για φύση απλά δεν έχει αντίπαλο.
Τα γρήγορα μόνο όταν είναι ανάγκη και δε γίνεται αλλιώς.
 
Σε δρόμου όπου θέλεις να διατηρήσεις μία ελάχιστη ταχύτητα 1/50 στο χέρι, δεν γίνεται κι αλλιώς.
Στις ψηφιακές υπάρχει μία base sensitivity στην οποία είναι σχεδιασμένος ο αισθητήρας να λειτουργεί και όπου αποδίδει τα μέγιστα σε δυναμικό εύρος. Δεν ξέρω εάν το προσέξατε, αλλά στη D300 αυτή η ευαισθησία είναι τα iso200 και όχι 100, το οποίο σημαίνει κάπως κομμένα highlights εάν επιλεγεί η τελευταία.

Η αλήθεια είναι πως με τον ελληνικό ήλιο, και το 100 είναι γρήγορο. Ακόμη και να τερματίσεις την ταχύτητα της μηχανής σου (1/4000) δεν υπάρχει περίπτωση να βγάλεις φωτογραφία με διάφραγμα πιο ανοικτό από f/4 (και λίγο λέω)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Pentax 20d

Και εγώ παρομοίως, ούτε καν 200 δε χρησιμοποιώ.
Προτιμώ τα αργά φιλμ, ακόμα και 25 ΑΣΑ. Έβγαζε η agfa (όταν υπήρχε) ένα 25αρι Α/Μ που ήταν πολύ καλό. Το velvia 50 για φύση απλά δεν έχει αντίπαλο.
Τα γρήγορα μόνο όταν είναι ανάγκη και δε γίνεται αλλιώς.

Agfapan APX 25 εμφανισμένο σε Rodinal 1:50......ά ρε Ηλία τί μου θύμησες:o
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Pentax 20d

Agfapan APX 25 εμφανισμένο σε Rodinal 1:50......ά ρε Ηλία τί μου θύμησες:o

Aλήθεια μπορούμε να βρούμε τέτοιο φίλμ σε στοκ? Κάπου? Αν το βρούμε κάπου είμαι διατεθειμένος μέχρι και μηχανή μεσαίου φορμά να αγοράσω. Υπάροχυν κάποια άλλα Α/Μ που να παρουσιάζουν τα ίδια χαρακτηριστικά;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Pentax 20d

Aλήθεια μπορούμε να βρούμε τέτοιο φίλμ σε στοκ? Κάπου? Αν το βρούμε κάπου είμαι διατεθειμένος μέχρι και μηχανή μεσαίου φορμά να αγοράσω. Υπάροχυν κάποια άλλα Α/Μ που να παρουσιάζουν τα ίδια χαρακτηριστικά;

Πρόχειρο googling http://www.photoexperts.gr/apx25.asp αλλά πιστεύω πως Σκιαδόπουλος (λογω σχολής), Γεραμάς θα έχουν κι αυτοί.
 
Ευχαριστώ πολύ. Τώρα για τη μηχανή το κακό ή το καλό με τον φίλο μας, είναι ότι διαθέτει τον CANON MP65 και τον χρησιμοποιεί πολύ. Στην PENTAX δενννν... Αν από την άλλη πάρει την 5D τότε δεν θα έχει live view που κάνει τη διαφορά στην εστίαση σε τρίποδο. Εγώ του πρότεινα να πάρει μια 5D και μια 450D.