Tα πέρασα απο το LR τα color profiles του για τις τρεις μηχανες μου ΟΜ1 , PenF , S1R (για την ΟΜ3 δεν βρηκα να εχει η βερσιον που εχω)
εχω μεινει ομως με απορίες με διαφορες επιλογες που υπαρχουν να δοκιμασω στο DXO ως ξεκινημα για χρωματικο προφιλ στο χρωμα (όχι στο Α/Μ)
Η πρωτη επιλογή Α) ειναι το αρχικο
Generic renderings (Color mode selected): που δινει στο Rendering dropdown menu, τα ακολουθα :
- DxO Camera Profile (for the camera used in the selected RAW file).
- DxO Vibrant, Vivid and Natural renderings.
- DxO Portrait 1, Portrait 2 and Portrait 3 renderings.
Υπαρχει η δευτερη επιλογη Β) εξτρα μονο στην ELITE edition και την λεει
Camera body (οπου διαλεγεις το σώμα που εχεις) και που απο το documention την αναφέρει ως : When selected, this option reveals (in the second drop-down menu) a long list of cameras of different makes and models which DxO Labs has tested and measured, and whose color renderings you can use.
Δηλαδη θεωρητικα ειναι ενα πιο ακριβες χρωματικο προφιλ αποκλεισιτικα για το σωμα που εχεις χωρις να λεει αν εχει διαφορα απο το DxO Camera Profile (for the camera used in the selected RAW file) της πιο πανω Α) περιπτωσης.
Υπάρχει και η τρίτη επιλογη Γ) να κανεις χρηση των
DCP χρωματικων προφιλ του LR που και αυτη δεν ειναι μονοσημαντη αλλά εχει παραμετρους απο κατω της
Calibrated Color Profile (ELITE edition) : DxO PhotoLab lets you use DCP input profiles to obtain optimal image rendering and colors, depending on the illuminant used to light the scene, and/or to apply a particular rendering, or even to homogenize the image colors produced by different camera models.
Σε αυτη την επιλογη οταν διαλεξεις το χρωματικο προφιλ του LR που σου αρεσει (εχει ολα οσα εχει η μηχανη σου εκτος απο τα εξτρα της PENF) επισης η πιο σημαντικη παραμετρος είναι ποια καμπυλη θα κανεις χρηση : DxO or Adobe DCP curve ?
Μια εξηγηση που δινει το documention για τις δυο επιλογες
- DxO: this is your choice when you do your image editing fully in DxO PhotoLab. It produces more crispy results and lets you benefit of the full DxO Wide Gamut color space.
- Adobe: this choice will help you to keep rendering consistency if you edit your photos in Lightroom or Camera Raw (check the Workflow with Adobe Lightroom Classic page for a full desciption of the DxO PhotoLab/Lightroom wokflow).
Eπισης αν διαθετεις καποιο χρωματικο chart μπορεις να φτιαξεις τα δικα σου DCP profile αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.
Ποτε πρεπει να φορτωσεις ενα DCP προφιλ στο DXO Workflow ? Καταρχήν να πουμε εδω οτι τα DCP profiles αφορουν αποκλειστικα τα RAW αρχεία σε αντιθεση με τα LUT profiles (υπαρχει και αυτη επιλογη στο DXO , εχει ετοιμα αλλα μπορεις να φορεσεις και οποια ψαρεψεις απο το διαδίκτυο) που μπορουν να εφαρμοστουν και σε JPEG
Ideally, you should apply it at the beginning of the workflow, before performing any image corrections:
- As soon as the image is opened in DxO PhotoLab, after DxO PhotoLab has applied the default preset. This solution, which corresponds to the default operation of DxO PhotoLab, will suit the majority of photographers.
- When you are applying a custom preset that includes a DCP profile. This method is intended for photographers who want to keep control of the entire image processing workflow.
Καναμε καποιες γρηγορες δοκιμες με αρχεια στον Η/Υ του Δημητρη εχτες τηλεφωνικα με τις παραπάνω επιλογες. Ειναι λιγο βιαστικα για να γραφτουν συμπεράσματα. Θελει να επαναληφθουν και να δουμε ποια ειναι η πιο ευπεπτη και σωστη χρωματικα επιλογη για καποιον που δουλευει τα RAW του αποκλειστικα με το DXO και με καποιον που το χρησιμοποιει μονο για γεωμετρικη διορθωση και καθαρισμα θορυβου και μετα μεταφερει τα αρχεια στο LR ή σε αλλο προγραμμα για περαιτερω δουλιτσα.