Περι φυσικότητας ηχογραφήσεων και ζωντανής αναπαραγωγής

Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ετσι,
Καποιος που δεν του αρεσε το βιολι, το βρηκε καταπληκτικο οταν το ακουσε στην συστηματαρα του ("ακου φιλε το τσελο" ελεγε) :p

Νομίζω ότι το κάλυψα, λέγοντας ότι το ακουστικό κριτήριο του καθενός είναι διαφορετικό, αλλά ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας λίγοι είναι εκείνοι που έχουν ακουστικό κριτήριο σε μεγάλο εύρος ειδών μουσικής...
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

εμ αυτο ειπα και γω πιο πανω οτι εξαρταται απ τις εμπειριες του καθενος,αν δεν εχεις ακουσει πιανο αληθινο σε σπιτι και οχι σε καποιο ξενοδοχειο καποιο βραδυ του Αυγουστου δε πα να ακους οτι ναναι απ τα μηχανακια.

Ακριβως αυτο.

Πχ, στο δικο μου σπιτι, διακρινεται απεναντι απο ποιο "συστηματακι" ειναι η θεση ακροασης ...
Το μικρο,,, ειναι για να γρατζουναει που λενε...
 

Attachments

  • _DSC6890.jpg
    _DSC6890.jpg
    102.1 KB · Views: 208
  • _DSC6889.jpg
    _DSC6889.jpg
    45.4 KB · Views: 207
Απάντηση: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Πάντως το φυσικό άκουσμα,δεν είναι πάντα και ωφέλιμο.
Π.χ. μου έχουν μείνει παιδικό τραύμα οι Dire Straits στο σπορτινγκ.
Τόσο κακός ήταν ο ήχος που ακόμα το θυμάμαι...
Τέτοιες αναφορές να μου λείπουν...:flipout:


*Edit:
Στο ΣΕΦ ήταν,στο σπόρτινγκ ήταν ο Clapton.
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

ένας άλλος παράγοντας αναρωτιέμαι μήπως είναι η ένταση που ακούμε (δεν το ξέρω απλά το θέτω ως ερώτημα).

Το σκεφτόμουνα ακούγοντας την κόρη μου να παίζει κιθάρα. Η παιδική ακουστική κιθάρα ακούγεται πιο δυνατά από ότι νόμιζα. Πόσο ακούγεται ένα πνευστό πχ σαξόφωνο ή ένα πιάνο ή τα ντραμς; Εγώ ακούω στο διαμέρισμα ροκ μουσική. Αν όλα τα όργανα τα είχα μέσα στο δωμάτιο θα έπρεπε να βγω έξω όταν παίζανε. Ακούγοντας σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο έντασης πόσο κοντά στο φυσικό όργανο μπορεί να είναι αυτό που ακούμε; Εδώ ίσως έχουν πλεονέκτημα αυτοί που τους αρέσουν μικρά σύνολα ή μόνο φωνές και τα τέτοια. Οι υπόλοιποι έχουν άραγε πρώτα από όλα τον κατάλληλο μεγάλο χώρο και στη συνέχεια τα κατάλληλα ηχεία και ενισχυτικά που θα μπορούν να παίξουν ασυμπίεστα και ένετα σε τέτοιες εντάσεις;
Και αναρωτιέμαι αν θα μπορούσε αυτό να έχει σχέση και με παρακείμενο νήμα για ηχεία που έχει πάρει φωτιά τελευταία.

Το σιγουρο ειναι πως το οργανο δεν χαμηλωνει.

Πηγαινε σε κανα πανηγυρι και στησου 3 μετρα φατσα απεναντι απο το κλαρινο. Ακουγεται πολυ δυνατα. Για οικιακες εντασεις κλεινεις τον οργανοπαιχτη στην τουαλετα. Αν ειναι μεγαλη, θα ακουσεις σχετικα σωστα. Αν ειναι κανα WC, παει, τον επνιξες....
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Δεν περιμενα τετοια ανταποκριση ,και τοσες ενδιαφερουσες προσεγγισεις,αυτο σημαινει οτι μεσα μας ψαχνομαστε και αυτη ειναι η ομορφια του ηχου και του αυτιου ,οργανο πολυ πιο πολυπλοκο απο το ματι απο οτι φαινεται.
Λυστε ομως αλλη μια απορια εν σχεση με τον φυσικο ηχο περα απο καθε στερεοφωνικη εικονα κλπ,πριν χρονια κανοντας μπανακι αργα απογευμα στο ξενοδοχειο μετα το θαλασσινο μπανιο στη Συρο ,εφτασαν απο το ανοιχτο παραθυρο ηχοι απο προβες της τοπικης μπαντας,γιατι καταλαβα αμεσως οτι ηταν φυσικος ηχος και οχι απο καποιο συστημα? Aργοτερα διαπιστωσα οτι το κτιριο της προβας ηταν σε μεγαλυτερη των 50 μετρων αποσταση ,δεν ερχοταν απευθειας αλλα υστερα απο απειρες αντανακλασεις σε κτιρια κλπ!
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Και το αντίθετο ισχύει φίλε apo1... πολλές φορές το σύστημα μου με κάνει να σηκωθώ από το γραφεί στο διπλανό δωμάτιο να απολαύσω τον "φυσικό" ήχο που με ξάφνιασε προερχόμενος από τα ηχεία μου...

Και πόσες φορές όπως λέει ο Σωκράτης γύρισα από συναυλίες, έβαλα το CD ή τον δίσκο και ακουγόταν καλύτερο από το live που μόλις είχα ακούσει...

όλα συμβαίνουν και πρέπει να έχουμε ανοικτό μυαλό...και να μπορούμε να δίνουμε και τις προφανείς εξηγήσεις γιατί συμβαίνει το ένα ή το άλλο...
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ναι αλλα ακουγες και στην συναυλια απο ενισχυτες και ηχεια,ενω εγω και στην περιπτωση της Λυρικης και στην προβα ακουγα τελειως φυσικο ηχο!
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ναι... ως αναφορα την απαντηση μου στα περι συναυλιας που ειπε ο Σωκρατης... αλλα να ξερεις οτι το 90% της μουσικης που ακου ειναι κλασσικη, και το συστημα μου εχει αρκετες φορες αυτη την αληθοφανεια (φυσικοτητα) αν το επιτρεψει η ηχογραφηση...
 
Re: Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορ

Κι όμως δεν είναι.
Αυτόν τον ήχο έχει μάθει ο μουσικός,αυτόν θέλει.Κι ας είναι πιο λάθος από την line γραμμή που είναι κλινική και ουδέτερη.

Σωκρατη,δεν εχει μαθει ο μουσικος αυτο τον ηχο imo,αλλα τον επιδιωκει.Και αυτος τελικα ειναι ο ηχος "υπογραφη" του , αυτος ειναι ο ουδετερος ηχος του συγκεκριμενου μουσικου και αυτον θελει να ακουει στους δισκους του.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές

Σωκρατη,δεν εχει μαθει ο μουσικος αυτο τον ηχο imo,αλλα τον επιδιωκει.Και αυτος τελικα ειναι ο ηχος "υπογραφη" του , αυτος ειναι ο ουδετερος ηχος του συγκεκριμενου μουσικου και αυτον θελει να ακουει στους δισκους του.

Αυτό ακριβώς εννοώ,τον επιδιώκει,το θέλει,γι' αυτό και το παράδοξο στήσιμο.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων α

Αυτό ακριβώς εννοώ,τον επιδιώκει,το θέλει,γι' αυτό και το παράδοξο στήσιμο.

Διοτι μονον ετσι μπορει να ηχογραφηθει ο ηχος που θελει ο μουσικος.
Αν περασει η κιθαρα π.χ με καλωδιο σε κονσολα,τοτε αυτο το ζητουμενο (που ειναι το κατα τον μουσικο ουδετερο/υπογραφη) χανεται. :a0210:

Καπου εχω διαβασει οτι ο Eric Clapton εχει προτιμηση στις παλιες RCA 12AX7A .Αυτος λοιπον ο ηχος που ακουγεται απο τον ενισχυτη/ηχειο του,λογικα πρεπει να ηχογραφηθει με τον Α η Β τροπο, και οχι ο direct ηχος της κιθαρας του.
 
Last edited:
Απάντηση: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

O Eric Clapton είναι φυσικό ότι άκουγε τις διαφορές στον ήχο της ηλεκτοακουστικής κιθάρας του, όταν ο τεχνικός αντικαθιστούσε περιοδικά τις λυχνίες του ενισχυτή του. Αν είχε προτίμηση σε κάποιες λυχνίες κι αυτό το πιστεύω αλλά μπορεί να τον ενδιέφερε περισσότερο η αξιοπιστία του ενισχυτή και λιγότερο ο τέλειος ήχος.
Μην φαντάζεστε πάντως ότι έκανε tube rolling και άλλαζε καλώδια ρεύματος στους ενισχυτές τους, γιατί ψυχοπαθής με τις διαφορές και με την υποτιθέμενη καλύτερη ποιότητα του ήχου μάλλον δεν ήταν.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Σιγουρα δεν εκανε tube rolling, ανκαι για να καταληξει στην RCA σε καποιο σταδιο θα εκανε και λιγο......χαχαχα

Ναι για την αξιοπιστια αλλα ειναι γνωστος για το θεμα αυτο και αγορασε μια ποσοτητα RCA και για συνοχη στον ηχο.:a0210:
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Εφφέ έχουν και οι κονσόλες, εφφέ μπορείς να έχεις και με πεντάλ, εφφέ μπορείς να έχεις και με ενισχυτή κιθάρας, γενικώς τον ήχο που θέλεις μπορείς να τον έχεις με τα πάντα, και η ίδια η κιθάρα έχει επάνω ρυθμιστικά.
Αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο στην αναπαραγωγή της ηχογράφησης. Ο τρόπος που δημιουργεί τον ήχο ο καλλιτέχνης δεν έχει σημασία, μπορεί να είναι και από κατσαρολικά.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Μια και αναφέρθηκε η κιθάρα, ένα θεματάκι με ηχογραφήσεις ηλεκτρικής κιθάρας με μικρόφωνο. Έχει και δείγματα, πως ακούγεται αναλόγως τοποθέτησης του μικροφώνου.

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3807
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Δεν ειναι αυτο που λεμε
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Δεν ειναι αυτο που λεμε

Γιατί δεν είναι; Νομίζεις ότι οι μουσικοί φτιάχνουν τον ήχο με το καλώδιο; Όλων των ειδών τα εφφέ χρησιμοποιούν. Μέχρι και στο τέρμα έβαζαν τον ενισχυτή για να παραμορφώσει. Σήμερα είναι πιο εύκολο να το κάνεις με ένα πενταλάκι overdrive ή distortion.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Γιατί δεν είναι; Νομίζεις ότι οι μουσικοί φτιάχνουν τον ήχο με το καλώδιο; Όλων των ειδών τα εφφέ χρησιμοποιούν. Μέχρι και στο τέρμα έβαζαν τον ενισχυτή για να παραμορφώσει. Σήμερα είναι πιο εύκολο να το κάνεις με ένα πενταλάκι overdrive ή distortion.

ηχολήπτης είναι ο άνθρωπος και σχεδιαστής μηχανημάτων (εκτός από μουσικόφιλος)... λες να μην ξέρει?

Άλλο λέμε εδώ στο νήμα... πως ο απλός ακροατής ακούει ή δεν ακούει διαφορές μηχανημάτων χρησιμοποιώντας τις αγαπημένες του μουσικές (ηχογραφήσεις/CD/βινύλια κλπ...).
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ειπα οτι για να ηχογραφησεις τον ηχο που μια κιθαρα εχει απο το ηχειο του ενισχυτη της η ειναι ακουστικη - και ειναι η επιλογη του μουσικου - θα εχεις σωστοτερο αποτελεσμα ηχογραφωντας τον με μικροφωνο παρα με καλωδιο.

Παρ'ολο που υπαρχουν και αναφορες μουσικων που μεχρι και το ηχειο της κιθαρας τους ανακαλωδιωσαν η το καλωδιο ρευματος του ενισχυτη τους αλλαξαν( αναφορα audioquest και αλλων), ας μην το παιδεψουμε αυτο,αλλα το σχολιο μου ηταν για λαμπες και πολλοι μουσικοι εχουν τις σταθερες προτιμησεις τους.
Καλως η κακως, καποιοι μουσικοι απλα δεν θα σου επιτρεψουν να κανεις την ηχογραφιση οπως θελεις εσυ !!!

Και ναι,χρησιμοποιουν και εφφε οπως λες οταν θελουν και αναλογα με το τι θελουν να κανουν η να ηχογραφησουν.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Γιατί δεν είναι; Νομίζεις ότι οι μουσικοί φτιάχνουν τον ήχο με το καλώδιο; Όλων των ειδών τα εφφέ χρησιμοποιούν. Μέχρι και στο τέρμα έβαζαν τον ενισχυτή για να παραμορφώσει. Σήμερα είναι πιο εύκολο να το κάνεις με ένα πενταλάκι overdrive ή distortion.

Άλλο λέμε εδώ στο νήμα... πως ο απλός ακροατής ακούει ή δεν ακούει διαφορές μηχανημάτων χρησιμοποιώντας τις αγαπημένες του μουσικές (ηχογραφήσεις/CD/βινύλια κλπ...).

Αυτο :a0210: