Περι φυσικότητας ηχογραφήσεων και ζωντανής αναπαραγωγής

Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

ηχολήπτης είναι ο άνθρωπος και σχεδιαστής μηχανημάτων (εκτός από μουσικόφιλος)... λες να μην ξέρει?

Άλλο λέμε εδώ στο νήμα... πως ο απλός ακροατής ακούει ή δεν ακούει διαφορές μηχανημάτων χρησιμοποιώντας τις αγαπημένες του μουσικές (ηχογραφήσεις/CD/βινύλια κλπ...).

Ο ηχολήπτης είναι σχεδιαστής μηχανημάτων;

Θα σου πω τι γίνεται στο νήμα και σε κάθε νήμα που ασχολείται με τη λεγόμενη "φυσικότητα" του ήχου. Υπάρχει άγνοια σε ό,τι αφορά τις ηχογραφήσεις και πάντα καταλήγει στο να θεωρείται το σύστημα, αλυσίδα της μουσικής από την αρχή, δηλαδή από τα μουσικά όργανα, τις φωνές, τη μίξη κλπ.. Φυσικά δεν είναι έτσι. Το σύστημα είναι για την αναπαραγωγή, για όλα τα υπόλοιπα υπάρχουν συστήματα πριν από αυτό. Και δεν έχουν σχέση μεταξύ τους.
Τα συστήματα που έχουμε για να ακούμε μουσική, είναι για να αναπαράγουν το τελικό αποτέλεσμα της μίξης και τίποτε άλλο. Ούτε φυσικότητες, ούτε μεταφορά στο χώρο που έγινε η ηχογράφηση. Είναι για να ακούμε μουσική. Επειδή η μουσική προέρχεται από όλα όσα αναφέρθηκαν, πολλοί νομίζουν ότι είναι και σχετικά μεταξύ τους. Δεν είναι.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ειπα οτι για να ηχογραφησεις τον ηχο που μια κιθαρα εχει απο το ηχειο του ενισχυτη της η ειναι ακουστικη - και ειναι η επιλογη του μουσικου - θα εχεις σωστοτερο αποτελεσμα ηχογραφωντας τον με μικροφωνο παρα με καλωδιο.

Παρ'ολο που υπαρχουν και αναφορες μουσικων που μεχρι και το ηχειο της κιθαρας τους ανακαλωδιωσαν η το καλωδιο ρευματος του ενισχυτη τους αλλαξαν( αναφορα audioquest και αλλων), ας μην το παιδεψουμε αυτο,αλλα το σχολιο μου ηταν για λαμπες και πολλοι μουσικοι εχουν τις σταθερες προτιμησεις τους.
Καλως η κακως, καποιοι μουσικοι απλα δεν θα σου επιτρεψουν να κανεις την ηχογραφιση οπως θελεις εσυ !!!

Και ναι,χρησιμοποιουν και εφφε οπως λες οταν θελουν και αναλογα με το τι θελουν να κανουν η να ηχογραφησουν.

Όπως είπα και πριν. Ένας μουσικός μπορεί να χρησιμοποιήσει και κατσαρολικά προκειμένου να βρει τον ήχο που θέλει. Μπορείς εσύ με ένα σύστημα στο σπίτι να καταλάβεις τη διαφορά και πόσο φυσικός είναι ο ήχος της κατσαρόλας; Όχι.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ο ηχολήπτης είναι σχεδιαστής μηχανημάτων;

O Audiolytic είναι PLEO.
Δεν ήταν γενικό σχόλιο.

:ernaehrung004:
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

O Audiolytic είναι PLEO.
Δεν ήταν γενικό σχόλιο.

:ernaehrung004:

Ακόμα καλύτερα. Εφ' όσον είναι ηχολήπτης τότε θα ξέρει τι είναι σημαντικότερο σε μια ηχογράφηση. Όχι τα καλώδια πάντως. Σε ποιες ηχογραφήσεις άλλαζε καλώδια ο Κλάπτον ή ο Χέντριξ, δεν πρόκειται να μας το πει κανένα σύστημα στο σπίτι.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Μπορείς εσύ με ένα σύστημα στο σπίτι να καταλάβεις τη διαφορά και πόσο φυσικός είναι ο ήχος της κατσαρόλας; Όχι.

ΑΝ τον ηχογραφησω εγω, ναι θα ξερω.
Αλλα παλι εισαι εκτος θεματος.
Το θεμα οπως σου ειπε και ο Κρις ειναι αν καποιος θα ακουσει διαφορα μεταξυ δυο ηχειων ας πουμε,και ποση η ποια,και οχι αν το συστημα μου αποδιδει το ηχο της κατσαρολας σωστα.
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

ΑΝ τον ηχογραφησω εγω, ναι θα ξερω.

Εσύ ναι, γιατί εσύ θα έχεις κάνει την ηχογράφηση και θα ξέρεις τι θα έχεις χρησιμοποιήσει. Κανένας άλλος όμως, πλην εκείνων που έχουν μπλεχτεί με την ηχογράφηση.

Και μια και είπα για κατσαρολικά, ξέρεις πολλούς που να ξεχωρίζουν ένα spring reverb, από ένα άλλο reverb;
Εδώ άλλοι δεν ξέρουν τι είναι τα πεντάλ της κιθάρας και νομίζουν ότι ο ήχος που βγαίνει έχει να κάνει με τον τρόπο παιξίματος... .
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Εσύ ναι, γιατί εσύ θα έχεις κάνει την ηχογράφηση και θα ξέρεις τι θα έχεις χρησιμοποιήσει. Κανένας άλλος όμως, πλην εκείνων που έχουν μπλεχτεί με την ηχογράφηση.
Εμενα ρωτησες και σου απαντησα.
Καποιοι αλλοι ισως οχι αλλα εδω συζηταμε αν μεταξυ δυο ηχειων η μηχανηματων,καποιος θα ακουσει διαφορα μεταξυ των δυο.
Και το πιθανοτερο ειναι να ακουσει.Το ποιο απο τα δυο θα ειναι το σωστοτερο δεν ειναι του παροντος θεματος.
 
Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Εσύ ναι, γιατί εσύ θα έχεις κάνει την ηχογράφηση και θα ξέρεις τι θα έχεις χρησιμοποιήσει. Κανένας άλλος όμως, πλην εκείνων που έχουν μπλεχτεί με την ηχογράφηση.

Και μια και είπα για κατσαρολικά, ξέρεις πολλούς που να ξεχωρίζουν ένα spring reverb, από ένα άλλο reverb;
Εδώ άλλοι δεν ξέρουν τι είναι τα πεντάλ της κιθάρας και νομίζουν ότι ο ήχος που βγαίνει έχει να κάνει με τον τρόπο παιξίματος... .

Ε,μερικοί ξέρουμε,αλίμονο..
Κι αν είναι καλή η ηχογράφηση κάποιος που ασχολείται μπορεί να διακρίνει πάρα πολλά,κι ας μην ήταν μπροστά.
Οι κιθάρες και το κάθε όργανο,έχουν σαφή υπογραφή,μπες σε ένα φόρουμ κιθαρωδών από περιέργεια να δεις τι χαμός γίνεται για τα διαφορετικά είδη ξύλου,χορδές,τρανζίστορ vs λάμπας κλπ.
Και ναι,υπάρχουν τεχνικές που με διαφορετικό παίξιμο μπορείς να αλλάξεις και χαρακτήρα.Όχι δραστικά,αλλά μπορείς.Ανεξαρτήτως πεντάλ,εφε κλπ.
Ακόμα και μια απλή ακουστική μπορείς.
 
Re: Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορ

Ε,μερικοί ξέρουμε,αλίμονο..
Κι αν είναι καλή η ηχογράφηση κάποιος που ασχολείται μπορεί να διακρίνει πάρα πολλά,κι ας μην ήταν μπροστά.
Οι κιθάρες και το κάθε όργανο,έχουν σαφή υπογραφή,μπες σε ένα φόρουμ κιθαρωδών από περιέργεια να δεις τι χαμός γίνεται για τα διαφορετικά είδη ξύλου,χορδές,τρανζίστορ vs λάμπας κλπ.
Και ναι,υπάρχουν τεχνικές που με διαφορετικό παίξιμο μπορείς να αλλάξεις και χαρακτήρα.Όχι δραστικά,αλλά μπορείς.Ανεξαρτήτως πεντάλ,εφε κλπ.
Ακόμα και μια απλή ακουστική μπορείς.

Η σαφής ηχητική υπογραφή πάει περίπατο με τα εφφέ. Ποια κιθάρα χρησιμοποιήθηκε στο Shaft ας πούμε, με το wah wah, δεν υπάρχει περίπτωση να γνωρίζεις ακούγοντάς το μόνο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές

Η σαφής ηχητική υπογραφή πάει περίπατο με τα εφφέ. Ποια κιθάρα χρησιμοποιήθηκε στο Shaft ας πούμε, με το wah wah, δεν υπάρχει περίπτωση να γνωρίζεις ακούγοντάς το μόνο.

To wah-wah είναι cry baby τυπικό της εποχής με reverd από πάνω.
Η κιθάρα αν δεν κάνω λάθος,είναι Ibanez.
(Τα τότε είναι σχετικά εύκολα,τα τώρα με τα χίλια εφέ είναι δύσκολο να αναγνωρίσει κανείς.)
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Παντως βρε παιδια, κανονικα, αν προκειτα περι σοβαρης συναυλιας και ο ηχοληπτης δεν "εγκληματισει", πρεπει να ακουγεται καλυτερα η συναυλια απο το συστημα μας.
Το βασιζω αυτο στο γεγονος οτι δεν μεσολαβει απο την κονσολα, ουτε το μεσον αποθηκευσης,ουτε το τυπωμα στο δισκακι και φυσικα ουτε το συστημα μας.
Ποσοι πιο λιγοι "κρικοι¨στην αλυσιδα αναπαραγωγης οεοοο???
Σε live που ειχε και dj set, εβγαζαν αυτια οι διαφορες.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων α

To wah-wah είναι cry baby τυπικό της εποχής με reverd από πάνω.
Η κιθάρα αν δεν κάνω λάθος,είναι Ibanez.
(Τα τότε είναι σχετικά εύκολα,τα τώρα με τα χίλια εφέ είναι δύσκολο να αναγνωρίσει κανείς.)

Έρχεσαι στα λόγια μου. Όλα αυτά τα γνωρίζεις εκ των υστέρων. Γνωρίζοντας δηλαδή την μάρκα της κιθάρας από πριν και ότι τότε μόνο το cry baby και οι παραλλαγές του υπήρχαν που ήταν το ίδιο πράγμα (π.χ. Vox). Δεν το γνωρίζεις ακούγοντας μόνο. Τώρα που είναι ακόμα πιο πολύπλοκα τα πράγματα, οι πιθανότητες να βρεις τι έχει γίνει σε μια ηχογράφηση είναι μηδαμινές.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλο

Έρχεσαι στα λόγια μου. Όλα αυτά τα γνωρίζεις εκ των υστέρων. Γνωρίζοντας δηλαδή την μάρκα της κιθάρας από πριν και ότι τότε μόνο το cry baby και οι παραλλαγές του υπήρχαν που ήταν το ίδιο πράγμα (π.χ. Vox). Δεν το γνωρίζεις ακούγοντας μόνο. Τώρα που είναι ακόμα πιο πολύπλοκα τα πράγματα, οι πιθανότητες να βρεις τι έχει γίνει σε μια ηχογράφηση είναι μηδαμινές.

Μηδαμινές δεν είναι αν με ενδιαφέρει το είδος και είναι σε είδη που ακούω συνήθως.Μικρές ναι,μηδαμινές όχι.
Αν βέβαια μου βάλεις death metal δεν αντιλέγω...
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Παντως βρε παιδια, κανονικα, αν προκειτα περι σοβαρης συναυλιας και ο ηχοληπτης δεν "εγκληματισει", πρεπει να ακουγεται καλυτερα η συναυλια απο το συστημα μας.
Το βασιζω αυτο στο γεγονος οτι δεν μεσολαβει απο την κονσολα, ουτε το μεσον αποθηκευσης,ουτε το τυπωμα στο δισκακι και φυσικα ουτε το συστημα μας.
Ποσοι πιο λιγοι "κρικοι¨στην αλυσιδα αναπαραγωγης οεοοο???
Σε live που ειχε και dj set, εβγαζαν αυτια οι διαφορες.

Εγώ θα το πάω με τη φυσικότητα στον ήχο και θα σου φέρω ένα παράδειγμα μόνο με φωνές, για να δεις ότι χωρίς μεσολάβηση ο ήχος είναι χειρότερος.

Η μεσολάβηση αφορά μόνο το multi-track recording , σε σχέση με μια ηχογράφηση που ηχογραφούνται live όλοι μαζί. Δεν έχει εφφέ το παρακάτω βίντεο, εκτός από τα φυσικά που μπορεί να κάνει κάποιος με το μικρόφωνο και το στόμα (άντε και λίγο βάθος που είναι πάντα απαραίτητο).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Και εδώ πως ακούγεται ζωντανά.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Pleo με το τελευταίο σου post μπερδεύομαι...
Το πρώτο είναι "στουντιακή" δουλειά και στο 2ο αρπάξαν τα μικρόφωνα και το είπαν...

Τί συμπέρασμα να βγεί από αυτή τη σύγκριση?
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Pleo με το τελευταίο σου post μπερδεύομαι...
Το πρώτο είναι "στουντιακή" δουλειά και στο 2ο αρπάξαν τα μικρόφωνα και το είπαν...

Τί συμπέρασμα να βγεί από αυτή τη σύγκριση?

Ότι η αναζήτηση της "φυσικότητας" στον ήχο είναι ματαιοδοξία.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ότι η αναζήτηση της "φυσικότητας" στον ήχο είναι ματαιοδοξία.

Κρινοντας απο το στουντιακο κοματι που ανεβασες προφανως η αναζητηση της φυσικοτητας ειναι ματαιοδοξια.

Κρινοντας απο το αθλιο "ζωντανο" μπορω να πω (εκ πειρας) οτι υπαρχει ελπιδα :laugh:
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Κρινοντας απο το στουντιακο κοματι που ανεβασες προφανως η αναζητηση της φυσικοτητας ειναι ματαιοδοξια.

Κρινοντας απο το αθλιο "ζωντανο" μπορω να πω (εκ πειρας) οτι υπαρχει ελπιδα :laugh:

Το στουντιακό δεν αναδεικνύει καλύτερα το a cappella; Έστω και με λούπες και βάθος και με ξεχωριστή ηχογράφηση τουλάχιστον για το beatbox και τα χαμηλά. Υπάρχει περίπτωση να ακουστεί καλύτερα live; Και μιλάμε μόνο για φωνές. Δηλαδή την so called φυσικότητα ακουστικών οργάνων.
Φαντάσου τι γίνεται όταν πάμε σε κάτι που μπαίνει στην πρίζα. Ένα synth ας πούμε, ποια ηχητική υπογραφή έχει;
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Το στουντιακό δεν αναδεικνύει καλύτερα το a cappella; Έστω και με λούπες και βάθος και με ξεχωριστή ηχογράφηση τουλάχιστον για το beatbox και τα χαμηλά. Υπάρχει περίπτωση να ακουστεί καλύτερα live; Και μιλάμε μόνο για φωνές. Δηλαδή την so called φυσικότητα ακουστικών οργάνων.
Φαντάσου τι γίνεται όταν πάμε σε κάτι που μπαίνει στην πρίζα. Ένα synth ας πούμε, ποια ηχητική υπογραφή έχει;

Aν υπαρχει ο χρονος για προβα,τα καταλληλα μικροφωνα εξοπλισμος κλπ, ναι μπορει να ακουστει και καλυτερα και σωστοτερα.

Κατι που σε ενα τηλεοπτικο καναλι εκτακτα και ζωντανα ειναι πολυ δυσκολο να γινει.

Εσενα απο τα δυο που ανεβασες ποιο σου θυμιζει καλυτερα/σωστοτερα τις φωνες που ακους καθε μερα?
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Aν υπαρχει ο χρονος για προβα,τα καταλληλα μικροφωνα εξοπλισμος κλπ, ναι μπορει να ακουστει και καλυτερα και σωστοτερα.

Κατι που σε ενα τηλεοπτικο καναλι εκτακτα και ζωντανα ειναι πολυ δυσκολο να γινει.

Εσενα απο τα δυο που ανεβασες ποιο σου θυμιζει καλυτερα/σωστοτερα τις φωνες που ακους καθε μερα?

Μα δεν θέλω να ακούω τις φωνές που ακούω κάθε μέρα. Θέλω να ακούω όσο το δυνατόν καλύτερα. Εσύ ας πούμε βρίσκεις τους pentatonix με "φυσικό" τρόπο; Πηγαίνοντας μια βόλτα στο δάσος δηλαδή; :flipout:

Τι να το κάνω το "φυσικό" (που δεν είναι φυσικό) όταν μπορώ να έχω κάτι καλύτερο;