Περι φυσικότητας ηχογραφήσεων και ζωντανής αναπαραγωγής

Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Τι να το κάνω το "φυσικό" (που δεν είναι φυσικό) όταν μπορώ να έχω κάτι καλύτερο;

Αυτο ειναι αποψη,και σεβαστη.

Δεν ειπα οτι ειναι φυσικο το δευτερο,αντιθετα ειπα οτι ειναι αθλιο αλλα "υπαρχει ελπιδα"...........

Κατι μπορει να μας ακουγεται υποκειμενικα "καλυτερα" σιγουρα,και αυτο ειναι απο τα θετικα στις επιλογες μας οσον αφορα το συστημα μας.

Οσον αφορα τα περι δασους, για ηχογραφησε πχ πουλια στο δασος και μετα στο στουντιο με reverb,και κανε μια συγκριση παρομοια με τα παραδειγματα που ανεφερες :laugh:

Παντως,οτι και να κανεις, μεταξυ δυο συστηματων θα ακουστουν διαφορες, ετσι για να απανταμε και στο ερωτημα του φιλου που ανοιξε το θεμα.
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Αυτο ειναι αποψη,και σεβαστη.

Δεν ειπα οτι ειναι φυσικο το δευτερο,αντιθετα ειπα οτι ειναι αθλιο αλλα "υπαρχει ελπιδα"...........

Κατι μπορει να μας ακουγεται υποκειμενικα "καλυτερα" σιγουρα,και αυτο ειναι απο τα θετικα στις επιλογες μας οσον αφορα το συστημα μας.

Οσον αφορα τα περι δασους, για ηχογραφησε πχ πουλια στο δασος και μετα στο στουντιο με reverb,και κανε μια συγκριση παρομοια με τα παραδειγματα που ανεφερες :laugh:

Οπότε ηχογραφούμε τα πουλιά στο δάσος με ότι μπορεί να πιάσει το μικρόφωνο και το βάζουμε έτσι μέσα σε ένα μουσικό κομμάτι και θα είναι το καλύτερο δυνατό που μπορούμε να έχουμε; Επειδή είναι "φυσικό"; Θα πούμε στα πουλιά να κάνουν πρόβες για να ακουστούν καλύτερα ή θα επέμβουμε σε αυτό που έχουμε ηχογραφήσει;

Το φυσικό μπορεί να είναι και άθλιο και συνήθως είναι. Νοείται ηχογράφηση χωρίς την ελάχιστη παρέμβαση;
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Παω πασο μαζι σου διοτι εξακολουθεις να εισαι εκτος θεματος,μην πω και εκτος ελεγχου :SFGSFGSF:
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Η συζήτηση ξεκίνησε από τα καλώδια της κιθάρας. Και κατά το σύνηθες πήγε στον "φυσικό ήχο" που δεν έχει σχέση με αυτό που ακούμε. Αυτό που ακούμε βελτιστοποιείται προκειμένου να έχουμε καλύτερη απόδοση από τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά εξαρτήματα που απαρτίζουν το σύνολο του ηχοσυστήματός μας.
Ποιο φυσικό ήχο; Αυτόν που στην πιο απλή του μορφή τον μετατρέπουμε σε ηλεκτρικό ρεύμα προκειμένου να τον διαχειριστούμε για να γίνει εφικτή η ακρόαση μέσω του ηχοσυστήματος στο σπίτι;

Αυτές είναι οι διαφορές που ακούμε.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ας μου επιτραπεί μια και μοναδική, έστω off topic, παρεμβασούλα στο νήμα.

Έρχεσαι στα λόγια μου. Όλα αυτά τα γνωρίζεις εκ των υστέρων. Γνωρίζοντας δηλαδή την μάρκα της κιθάρας από πριν και ότι τότε μόνο το cry baby και οι παραλλαγές του υπήρχαν που ήταν το ίδιο πράγμα (π.χ. Vox). Δεν το γνωρίζεις ακούγοντας μόνο. Τώρα που είναι ακόμα πιο πολύπλοκα τα πράγματα, οι πιθανότητες να βρεις τι έχει γίνει σε μια ηχογράφηση είναι μηδαμινές.
Ρώτησα μπασίστα συμφορουμίτη (με π.μ) πώς βγαίνει ένας συγκεκριμένος ήχος μπάσου, στέλνοντάς του ένα κομματάκι σαν δείγμα απ'το youtube.
Ιδού η απάντησή:

O συγκεκριμένος είναι με δάχτυλα (αν και σε μπερδεύει που παίζει και η κιθάρα από πάνω και ακούγεται και η πένα).
Το μπάσο είναι σίγουρα στυλ Fender Precision και έχει κόψει πολύ τα πρίμα από το ποτενσιόμετρο του μπάσου.
Συνήθως για να έχουνε extra muting (χωρίς sustain) με σφουγγαράκια κάτω από τις χορδές στην γέφυρα.
Οι χορδές δεν μπορώ να καταλάβω τι είναι με όλα τα πρίμα κομμένα.
Οι ρυθμίσεις του ενισχυτή εξαρτώνται πάντα από τον ενισχυτή.
Δε νομίζω ότι είναι με καμπίνα γραμμένο αφού το μπάσο στην συντριπτική του πλειοψηφία γράφεται direct με di στην κονσόλα.
Ελπίζω να βοήθησα.


Δλδ κατάλαβε σε μεγάλο βαθμό τι παίχτηκε στην ηχογράφηση.
Και για να έρθω και λίγο on topic στο αρχικό ερώτημα, για να καταλάβει κάποιος αν οι χορδές είναι round ή flat, το σύστημα πρέπει να φυσάει.
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

O Pleo έχει τις απόψεις του, και είναι σεβαστές,

ΔΕΝ συμφωνώ όμως...βασιζόμενος στην εμπειρία μου μετά από πολυετή ενασχόληση με την κλασσική κιθάρα, την ηλεκτρική, περιορισμένα και τελείως ερασιτεχνικά live, την ύπαρξη δύο κλασσικών πιάνων στο σπίτι συν Yamaha stage piano, και από τις πειραματικές ηχογραφήσει μου όλων αυτών των πραγμάτων, όλα αυτά τα χρόνια (από την δεκαετία 80'...)... και την ταυτόχρονη ενασχόληση μου με τον οικιακό ήχο.

Το θέμα είναι άλλο και νομίζω καλό είναι να κατευθυνθεί η συζήτηση πάλι προς το θέμα της, διότι έχει παραστρατήσει...
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Το θέμα είναι άλλο και νομίζω καλό είναι να κατευθυνθεί η συζήτηση πάλι προς το θέμα της, διότι έχει παραστρατήσει...
Ωραία.
Η διαφορά, λοιπόν, που έχει ένα ηχείο των 2-3 K από ένα των 400 είναι μεταξύ άλλων και η απόδοση των χροιών (οι round χορδές π.χ. έχουν άλλη χροιά από τις flat). Έτσι, το θέμα καταλήγει στο άν κάποιος γνωρίζει την ύπαρξη αυτής της πληροφορίας, αν θέλει να την ακούει και αν μπορεί -και κρίνει ότι αξίζει- να την πληρώσει.

Σε άλλο νήμα άνοιξε μια "κοντρίτσα" ATC vs Cerwin Vega. Αυτό το ποστ θα χωρούσε κι εκεί.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ωραία.
Η διαφορά, λοιπόν, που έχει ένα ηχείο των 2-3 K από ένα των 400 είναι μεταξύ άλλων και η απόδοση των χροιών (οι round χορδές π.χ. έχουν άλλη χροιά από τις flat). Έτσι, το θέμα καταλήγει στο άν κάποιος γνωρίζει την ύπαρξη αυτής της πληροφορίας, αν θέλει να την ακούει και αν μπορεί -και κρίνει ότι αξίζει- να την πληρώσει.

Σε άλλο νήμα άνοιξε μια "κοντρίτσα" ATC vs Cerwin Vega. Αυτό το ποστ θα χωρούσε κι εκεί.

+1
Αυτό που καθιστά αναγνωρίσιμο ένα όργανο 'η οποιονδήποτε ήχο,είναι εκτός του βασικού του τόνου οι αρμονικές που παράγει μεταξύ άλλων.
Αν ένα μεγάφωνο δεν καταφέρνει να αναπαραγάγει αυτό τον πλούτο των αρμονικών (ή αναρμονικών) δεν θα μπορέσει να μας δώσει να καταλάβουμε την όποια διαφορά.
Κι εκεί είναι η διαφορά μεταξύ ποιοτικών και μη,μαζί βέβαια με όλα τα υπόλοιπα που πρέπει να κάνει ένα σωστό μεγάφωνο.

Δεν είναι τυχαίο που για τα ηχεία των φυσικών οργάνων,οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένα είδη ξύλου (θρυλική η ερυθρελάτη),μιας κι αυτό το υλικό είναι αυτό που θα βάλει την τελική υπογραφή.
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Ωραία.
Η διαφορά, λοιπόν, που έχει ένα ηχείο των 2-3 K από ένα των 400 είναι μεταξύ άλλων και η απόδοση των χροιών (οι round χορδές π.χ. έχουν άλλη χροιά από τις flat). Έτσι, το θέμα καταλήγει στο άν κάποιος γνωρίζει την ύπαρξη αυτής της πληροφορίας, αν θέλει να την ακούει και αν μπορεί -και κρίνει ότι αξίζει- να την πληρώσει.

Απλό...
Όπου όργανο βάλε τη φωνή (όπου όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά το πως ακούγεται μία φωνή) και βγάλε τα συμπεράσματά σου.
Αν κάποιον δεν τον απασχολεί ούτε αυτό, κακώς λέει ότι ασχολείται με τον δικάναλο.
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Απλό...
Όπου όργανο βάλε τη φωνή (όπου όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά το πως ακούγεται μία φωνή) και βγάλε τα συμπεράσματά σου.
Αν κάποιον δεν τον απασχολεί ούτε αυτό, κακώς λέει ότι ασχολείται με τον δικάναλο.
Aμην :a0210::SFGSFGSF:
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Απλό...
Όντως...
Απλά η φωνή δεν είναι εύστοχο παράδειγμα, από την άποψη ότι το αυτί είναι τόσο... τιουναρισμένο σ' αυτήν που μπορεί και την ταυτοποιεί ακόμα και δυο μέτρα μακριά απο το χάι-εντ μεγάφωνο του τηλεφώνου. Οπότε ο δύσπιστος θα σου βγάλει άκυρο το παράδειγμα, αφού αποκλείεται να μπερδέψει την Αρλέτα με τον Στράτο. :laugh:
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Οπότε ο δύσπιστος θα σου βγάλει άκυρο το παράδειγμα, αφού αποκλείεται να μπερδέψει την Αρλέτα με τον Στράτο. :laugh:

Την Αρλέτα του σήμερα με την Αρλέτα του 1960;
Νομίζεις ότι μπορείς να ακούσεις τη φωνή του Ξυλούρη σε ένα ραδιοφωνάκι της πλάκας και να ξεχωρίσεις την ποιότητά της σε σχέση με τα κατσίκια που προσπαθούν να τον μιμηθούν σήμερα;
 
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Την Αρλέτα του σήμερα με την Αρλέτα του 1960;
Νομίζεις ότι μπορείς να ακούσεις τη φωνή του Ξυλούρη σε ένα ραδιοφωνάκι της πλάκας και να ξεχωρίσεις την ποιότητά της σε σχέση με τα κατσίκια που προσπαθούν να τον μιμηθούν σήμερα;
Ωραία τα bold στο "ακούσεις".:a0210:
Προσωπικά θα ξεχώριζα τον Ξυλούρη απ' τα ρίφια, ακόμα κι από τρανζιστοράκι βάρκας.
Τη διαφορά όμως του ακουστικού μπάσου από το ηλεκτρικό... χλωμό.
 
Να σας πω...
Ποιος εχει διαθεση να κανουμε κανα δυο ηχογραφησεις απο ενα φυσικο οργανο σε ενα Tascam και μετα να τις ακουσουμε ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ και ΕΠΙΤΟΠΟΥ απο ενα συστημα.
Τα μηχανηματα υπαρχουν και αυτο που αναφερω γινεται ευκολοτατα...
Αντε να κανουμε και κατι, αντι μονο να γραφουμε.
 
Last edited:
Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορές;

Προσωπικά θα ξεχώριζα τον Ξυλούρη απ' τα ρίφια, ακόμα κι από τρανζιστοράκι βάρκας.

Από σύστημα της πλάκας δεν ξεχωρίζεις ούτε τον Ζαχαράτο από τη Μαρινέλλα...
Τι να λέμε τώρα...
Τώρα για ακουστικό και ηλεκτρικό μπάσο, άσε το για αυτούς που ασχολούνται με τα όργανα επαγγελματικά (ή έστω ερασιτεχνικά).
 
Να σας πω...
Ποιος εχει διαθεση να κανουμε κανα δυο ηχογραφησεις απο ενα φυσικο οργανο σε ενα Tascam και μετα να τις ακουσουμε ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ και ΕΠΙΤΟΠΟΥ απο ενα συστημα.
Τα μηχανηματα υπαρχουν και αυτο που αναφερω γινεται ευκολοτατα...
Αντε να κανουμε και κατι, αντι μονο να γραφουμε.
Ας το κάνουμε.
 
Re: Απάντηση: Re: Απορία αρχαρίου: Μα πόσο μεγάλες είναι τέλος πάντων αυτές οι διαφορ

+1
Αυτό που καθιστά αναγνωρίσιμο ένα όργανο 'η οποιονδήποτε ήχο,είναι εκτός του βασικού του τόνου οι αρμονικές που παράγει μεταξύ άλλων.
Αν ένα μεγάφωνο δεν καταφέρνει να αναπαραγάγει αυτό τον πλούτο των αρμονικών (ή αναρμονικών) δεν θα μπορέσει να μας δώσει να καταλάβουμε την όποια διαφορά.
Κι εκεί είναι η διαφορά μεταξύ ποιοτικών και μη,μαζί βέβαια με όλα τα υπόλοιπα που πρέπει να κάνει ένα σωστό μεγάφωνο.

Δεν είναι τυχαίο που για τα ηχεία των φυσικών οργάνων,οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένα είδη ξύλου (θρυλική η ερυθρελάτη),μιας κι αυτό το υλικό είναι αυτό που θα βάλει την τελική υπογραφή.

Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω ποιες αρμονικές βγάζει ένα συνθεσάιζερ καθώς και ποια η διαφορά του ηχείου από το αντηχείο.
 
Αν μαλιστα μας πιστοποιησει ο Μιχαλης (sonus) οτι τα μικροφωνα του Tascam εχουν παραπλησια ποιοτητα με τα καλα εξωτερικα (που μπορει να μας διαθεσει ο ιδιος) τοτε ειναι ακομα πιο ευκολο.
Οτι αντιγραψουμε σε wav στο Tascam, του βγαζουμε την καρτα την βαζουμε σε ενα λαπτοπ και ακουμε επιτοπου το οργανο που ηχογραφησαμε ,σε κοντρα με το ιδιο το οργανο που θα παιξει το ιδιο κομματι.
 
Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω τι είναι τα φυσικά όργανα. Αυτά που βρίσκουμε στη φύση;