Περί καλωδίων ο λόγος...

Ούτε εγώ κατάλαβα κάτι τέτοιο, κανείς δεν είπε ότι μόνο τα καλώδια κάνουν το αποτέλεσμα σε ένα στούντιο. Τούτου λεχθέντος και η TELARC χρησιμοποιούσε καλώδια Monster Cables για τις ηχογραφήσεις της, ήταν νομίζω η πρώτη που το διαφήμιζε κιόλας.
"....Μιχάλη έχουμε εξοπλίσει με full καλωδίωση VOVOX Switzerland, το studio ΑHOS του Θανάση Παπακωνσταντίνου και όλοι λένε για εκπληκτικό αποτέλεσμα. (Και καλώδια ρεύματος, φυσικά ότι καλώδιο μπήκε, το άκουσε και ενέκρινε η ομάδα ηχοληπτών)"......

εσύ τι καταλαβαίνεις από αυτή τη φράση; Εγώ κατάλαβα ότι η χρήση των συγκεκριμένων καλωδίων οδήγησε σε εκπληκτικό αποτέλεσμα! Που σημαίνει ότι πριν, απλά δεν ήταν εκπληκτικό παρόλο που τα υπόλοιπα μηχανήματα και οι άνθρωποι ήταν ίδια!
...και χρειαζονταν τα συγκεκριμένα καλώδια για να γίνει εκπληκτικό
 
"....Μιχάλη έχουμε εξοπλίσει με full καλωδίωση VOVOX Switzerland, το studio ΑHOS του Θανάση Παπακωνσταντίνου και όλοι λένε για εκπληκτικό αποτέλεσμα. (Και καλώδια ρεύματος, φυσικά ότι καλώδιο μπήκε, το άκουσε και ενέκρινε η ομάδα ηχοληπτών)"......
εσύ τι καταλαβαίνεις από αυτή τη φράση;
Ότι τα καλώδια είναι σημαντικά ίσως;
 
Ότι τα καλώδια είναι σημαντικά ίσως;
ναι τόσο σημαντικά που υπερκαλύπτουν ένα σωρό υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα + όλο το υπερ-εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό που χωρίς τα καλώδια Vovovx δεν μπορούσαν να έχουν εκπληκτικό αποτέλεσμα! Και φυσικά αναρωτήθηκα, αν τα καλώδια ήταν Mogami ή Monster ή Van Damme η Belden ή οποιαδήποτε άλλη μάρκα το αποτέλεσμα δεν θα ήταν εκπληκτικό;
 
ναι τόσο σημαντικά που υπερκαλύπτουν ένα σωρό υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα + όλο το υπερ-εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό που χωρίς τα καλώδια Vovovx δεν μπορούσαν να έχουν εκπληκτικό αποτέλεσμα! Και φυσικά αναρωτήθηκα, αν τα καλώδια ήταν Mogami ή Monster ή Van Damme η Belden ή οποιαδήποτε άλλη μάρκα το αποτέλεσμα δεν θα ήταν εκπληκτικό;
Καταντάει κουραστικό.
 
Μα για να προκληθεί η όποια έκπληξη θα πρέπει να αλλάξει κάτι.

Μήπως μπερδεύετε τη λέξη εκπληκτικός με τη λέξη καταπληκτικός;
 
ναι τόσο σημαντικά που υπερκαλύπτουν ένα σωρό υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα + όλο το υπερ-εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό που χωρίς τα καλώδια Vovovx δεν μπορούσαν να έχουν εκπληκτικό αποτέλεσμα! Και φυσικά αναρωτήθηκα, αν τα καλώδια ήταν Mogami ή Monster ή Van Damme η Belden ή οποιαδήποτε άλλη μάρκα το αποτέλεσμα δεν θα ήταν εκπληκτικό;
Μπορείς να μου υποδείξεις ποιος και πότε τα έγραψε αυτά σε αυτό το νήμα;
 
Έχω λίγα cd της Telarc κυρίως για test,
πολύ δυναμικές ηχογραφήσεις π.χ.
το 1812 που "στέλνει" woofers άμα είναι
μικρά και μαλακά, και από μια γρήγορη αναζήτηση όντως ο τότε διευθυντής
το λέει στην συνέντευξη για τα monster
χωρίς να τα ωραιοποιεί ιδιαίτερα..
Νομίζω ότι τα επαινεί, και μάλιστα αρκετά:

Renner: So a component failed in the middle of a session. We had a backup console from the same manufacturer, Neotek, and it took us only 10 minutes to set it up. Now understand, we've got a signal that's spent its whole life from the microphone output to the A/D going through Monster Cable. Then we switched to the console with the standard cable in it. And the minute I brought up the fader, everybody in the control room—not just my technical assistants and the producer, but the orchestra manager, the musicians who weren't in that particular number—they all said, "What did you do, what happened to the sound?" Everyone could hear that the soundstage got smaller. Everything just got a little more narrow and not quite as bloomy. If you ever needed a demonstration of the effects of high-performance cable, that was it.
 
Νομίζω ότι τα επαινεί, και μάλιστα αρκετά:

Renner: So a component failed in the middle of a session. We had a backup console from the same manufacturer, Neotek, and it took us only 10 minutes to set it up. Now understand, we've got a signal that's spent its whole life from the microphone output to the A/D going through Monster Cable. Then we switched to the console with the standard cable in it. And the minute I brought up the fader, everybody in the control room—not just my technical assistants and the producer, but the orchestra manager, the musicians who weren't in that particular number—they all said, "What did you do, what happened to the sound?" Everyone could hear that the soundstage got smaller. Everything just got a little more narrow and not quite as bloomy. If you ever needed a demonstration of the effects of high-performance cable, that was it.
Τα επαινεί αναμφίβολα, αλλά μου άφησε την αίσθηση ότι δεν τα θεωρεί απαραίτητα στην τελευταία πρόταση
με το effect του ποιοτικού καλωδίου.
Τώρα σε μια συνέντευξη οι ερμηνείες
ίσως δεν είναι απόλυτες.
Για καλώδια τώρα..
Προσωπικά έχω "παίξει" και με τα ακριβά
Monster καλώδια ηχείων και interconnec
και ισχύει
το γεγονός της αύξησης του όγκου,
και σαν ηλεκτρονικός καταλαβαίνω ότι
η απώλεια των "τεράτων" στις χαμηλές
είναι μικρότερη συγκριτικά με τα τυπικά καλώδια.
Περί αυτού πρόκειται.
Τα καλώδια δεν "δίνουν", απλά τα καλά αφαιρούν λιγότερο..
Έχω και χρόνια χρησιμοποιώ VDH σε
εσωτερικές καλωδιώσεις χωρίς αυτό
να σημαίνει ότι είναι μονόδρομος τα
ακριβά καλώδια.
Δεν μπορώ να ξεχάσω πόσο λίγες απώλειες, είχε ένα τιμιότατο λεπτό άσπρο καλώδιο oxygen free της Ελληνικής Biokal..
Βλέπω ότι έχουν βγάλει και άλλα
ενδιαφέροντα σαν Accordia
που δεν έχω εμπειρία όμως..
Γενικά πρέπει να έχει εξασφαλιστεί
ότι οι απώλειες κάθε κρίκου της
ηχητικής αλυσίδας είναι χαμηλές
(συμπεριλαμβανομένου και του χώρου),
είναι μικρές, για να έχει νόημα το
super καλώδιο.
Αν κάνουμε eq με τα καλώδια και το αυτί, ο καλύτερος ακριβότερος αγωγός είναι σχετική έννοια..
 
Μα για να προκληθεί η όποια έκπληξη θα πρέπει να αλλάξει κάτι.

Μήπως μπερδεύετε τη λέξη εκπληκτικός με τη λέξη καταπληκτικός;
Αγαπητέ συμφουρομίτη Pleo τείνω πλέον να μπερδέψω την λέξη εκπληκτικός με την σχεδόν ομόηχη πληκτικός... Που θα πάει νύχτα είναι θα περάσει...
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Έχω να σας κάνω μια πρόταση.
Όποιος έχει μηχανήματα που συνδέονται με XLR ,μπορώ να του δανείσω ένα ψηφιακό EQ της behringer, για να δει τι καλό ή κακό κάνει ένα EQ στην αλυσίδα του.
Εγώ στο σπίτι μου ,μόνο καλό είδα.
Απλά για να δουλέψει το μηχάνημα πρέπει να διαβάσει το μανουάλι,σαν να έδινε μεταπτυχιακό 😀
 
Ρε φιλε, στα καλωδια δεν πας για περισσοτερα μπασα, περισσοτερα πριμα κ.λπ.
Αν πήγαινες για αυτά, ένα eq θα έκανε πιο σίγουρα τη δουλειά σου.
Ή ένα RLC ξερίζω...😂
Ολοι έχουν κολλήσει και λένε, τα καλά είναι EQ...
Που το έχουν δει αυτό το έργο, δεν ξέρω..
Καμια σχέση με αυτό που λένε.. καμία όμως..
 
Ε μα, η δουλειά του κάθε καλωδίου είναι να σου χαμηλώσει το επίπεδο θορύβου.
Έτσι, το να ακούσεις περισσότερη λεπτομέρεια στο χαμηλό, στα ψηλά, ή να έρθουν στην επιφάνεια αρμονικές που δεν άκουγες, να τοποθετηθούν πιο σωστά τα όργανα ή κάτι τέτοιο είναι το βασικό μέλημα όταν επιλέγεις καλώδια.
Την εντύπωση ότι σου έκοψε το μπάσο ίσως να την πάρεις επειδή αφαίρεσε βρωμιά.

Από την άλλη βέβαια, στα ψηφιακά έχω παρατηρήσει ότι διακυμάνσεις, ειδικά στο χαμηλό έχουμε για άσχετους λόγους.
Από εκεί που περιμένεις η δειγματοληψία των 44.1khz να έχει τις όποιες αδυναμίες (λιγότερα δείγματα) στις υψηλές συχνότητες, τελικά οι διαφορές ακούγονται περισσότερο στις χαμηλές που θεωρητικά τα δείγματα είναι υπερπολλαπλάσια.
Αυτό, αν μπορεί κάποιος να το εξηγήσει τεχνικά.... γιατί μου φαίνεται οξύμορο.
 
Ρε φίλε, στα καλώδια δεν πας για περισσότερα μπάσα, περισσότερα πρίμα κλπ.
Αν πήγαινες για αυτά, ένα eq θα έκανε πιο σίγουρα τη δουλειά σου.
Ή ένα RLC ξέρωγώ... 😂
Σε παρακαλώ τώρα!

Νόμος του καλού Καλωδιάκια.
Ένα καλό καλώδιο:​
-Σφίγγει τα μπάσα.​
-Ζεσταίνει τις μεσαίες​
-Κάνει τα πρίμα διάφανα, αέρινα!​

Μη μου πεις πως δεν το'ξερες! 😙 😝
 
Ολοι έχουν κολλήσει και λένε, τα καλά είναι EQ...
Για την ακριβεια , το σχολιο γινεται για τα ακριβα καλωδια και οχι για τα καλα ......... αφου τα καλα ειναι .......... τα φθηνα ειπαμε.
😁
 
Last edited:
Ένα καλό καλώδιο:-Σφίγγει τα μπάσα.-Ζεσταίνει τις μεσαίες-Κάνει τα πρίμα διάφανα, αέρινα!

Για αέρινα ψηλά δεν ξέρω, πάντως για ζεστές και υγρές μεσαίες και σφιχτά... γενικά, είναι του γούστο μου και όχι μόνο στα καλώδια.
 
Ζεστες...
Υγρες...
Μεσαιες...
Σφιχτα...

Χμ...
Για ποιο "καλωδιο" μιλας;
Βαλε φωτο (που λέει κι ο Πετρος)😀😉