Περί καλωδίων ο λόγος...

Το είπε μόνος, και οι υπόλοιποι κλάδοι ασχολούνται με τα καλώδια, όχι μόνο ο κόσμος του Audio...
Σε όλες τις εφαρμογές που αναφέρει στο σχόλιο σου πρέπει να έχεις κορυφαία καλώδια με άριστες μετρήσεις, κατασκευή και αντοχή, άριστες προδιαγραφές κ.λπ.
Αυτοί ασχολούνται ποιο σοβαρά με τα καλώδια απ' ότι οι Hiend κοινωνία..
Αυτοί καλά κανουν. Τοποθετουν το καλωδιο που τηρεί τις προδιαγραφες και τελος. Εμας τι μας εχει κανει να ψαχνομαστε;
 
Δεν χρησιμοποιούνται χιλιόμετρα καλωδίων στην κάθε εφαρμογή! Τα χιλιόμετρα τα ανάφερα στο σύνολο των καλωδίων που υπάρχουν στον πλανήτη γη! Αλλα αν θέλετε να απαντήσετε, απαντήστε για την "ταμπακιέρα"
Κι όμως, σε ένα διαστημόπλοιο, σε ένα επιβατικό αεροπλάνο, σε έναν δορυφόρο, έχει αρκετά εκαντοντάδες μέτρα πολύ ποιοτικών καλωδίων...
Τα μήκη σε αυτές τις κατασκευές είναι πολύ μεγάλα και πρέπει τα καλώδια να είναι άριστα σε πολλούς τομείς..
Δεν έχουν καλώδια του "κιλού" σε τέτοιες εφαρμογές..
 
Η "ταμπακιέρα" είναι πως η φθηνεια τρώει τον παρά.
Έχεις την εντύπωση πως τα studios έχουν ξοδέψει αμύθητα ποσα δοκιμάζοντας καλώδια και κατέληξαν σε Mogami και συναφή;
Υπάρχουν κι αυτα που τόλμησαν κι επέλεξαν π.χ. Siltech η VDH.
Υπάρχουν κορυφαία studio που οι καλωδίωση τους αποτελείται από κορυφαία καλώδια..
Οι περισσότεροι Studiαδες χρησιμοποιούν σχετικά φθηνά καλώδια καθαρά λόγο κόστους..
Τα σοβαρά Studio χρησιμοποιούν ακριβά σχετικά καλώδια διότι οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν θέμα μπάτζετ, και η απόσβεση κόστους γίνεται γρήγορα λόγο του ότι τα προτιμούν οι σοβαροί επαγγελματίες του χώρου..
Όλα είναι money παιδιά..
Κανένας σοβαρός επαγγελματίας παραγωγός ή τραγουδιστής και εδώ αλλά περισσότερο στο εξωτερικό δεν πάει να κάνει ηχογράφηση σε μουφα σε εξοπλισμό και στο θέμα της ακουστικής studio...
 
Αυτοί καλά κανουν. Τοποθετουν το καλωδιο που τηρεί τις προδιαγραφες και τελος. Εμας τι μας εχει κανει να ψαχνομαστε;
Δεν είναι κακό να ψάχνει να βρει ο καθένας μας ένα καλώδιο που θα βοηθήσει το σύστημα μας να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του..
Προσοχή όμως, να μην γίνονται υπερβολές και να μην γυρνάμε όλοι πίσω από την ουρά μας..
Τα καλώδια έχουν πολύ σημαντικό ρόλο σε ένα σύστημα, όπως οι ακροδέκτες, τα βύσματα, οι κολλήσεις κλπ..
Είναι αναγκαίο κακό, το πόσα θα ξοδέψει ο κάθε ιδιοκτήτης είναι δικό του θέμα, αυτός βάζει τα κριτήρια σύμφωνα με την τσέπη του και το προσωπικό ακουστικό γούστο του...
Άλλοι τα χώνουν χοντρά, άλλοι όχι...
Έτσι είναι το χόμπι, τι να κάνουμε, δεν είναι κατακριτέο όλο αυτό...
(Προσωπική μου γνώμη)
 
Υπάρχουν στούντιο και στούντιο.

Αν πας στα Abbey Road Studios θα σε χρεώσουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ την ώρα αλλά θα πάρεις κορυφαίες υπηρεσίες.. π.χ. οι καλωδιώσεις θα είναι με Van Damme.

Αν πας στο μέσο Ελληνικό στούντιο θα σε χρεώσουν 15€ την ώρα και μάντεψε με τι καλώδια θα δουλέψεις..

Αλλά τίποτα από όλα αυτά δεν έχει καμία σημασία.

Δεν έχεις κανέναν έλεγχο στο τι γίνεται στο στούντιο.

Το θέμα είναι το δικό σου σύστημα τι κάνει.

Τα καλώδια είναι ένα αναγκαίο κακό.

Στόχος μας πρέπει να είναι να κάνουν τη λιγότερη δυνατή ζημιά.

Ιδανικό σενάριο θα ήταν είναι να μην υπάρχουν καθόλου καλώδια, αλλά προφανώς δεν είναι ρεαλιστικό, οπότε κάνουμε ότι μπορούμε.

Είναι το κερασάκι στην τούρτα.

Πρώτα φτιάχνεις σύστημα και μετά περνάς και στα καλώδια, προσέχοντας να κάνεις λογικές επιλογές, να μην επενδύεις δηλαδή υπέρογκα ποσά σε αυτά, ποσά που αν τα επένδυες σε ενεργά συστατικά του συστήματός σου θα έκαναν πολύ μεγαλύτερη διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα.
 
Όντως, το τι κάνουν στα studio δεν έχει σχέση με το consumer hi-fi, όπως δεν έχει σχέση η παραγωγή με την αναπαραγωγή. Είναι ψιλο-χοντρο άκυρο το παράδειγμα, όποτε το βλέπω να ανακύπτει σε συζητήσεις.

Είναι σαν να βγαίνεις φωτογραφία πάνω από μια κονσόλα, ενώ δεν είσαι ηχολήπτης ή κάτι σχετικό, για να δειξεις ότι ξέρεις τον ήχο από την πηγή που «βγαίνει». Κι άμα τον ρωτήσεις αυτόν που κάθεται στη φωτογραφία τι κάνει το τάδε pan ή το τάδε ποτενσιόμετρο θα σου απαντήσει... μπλε. :ROFLMAO:
 
  • Like
Reactions: vlad66
Όντως, το τι κάνουν στα studio δεν έχει σχέση με το consumer hi-fi, όπως δεν έχει σχέση η παραγωγή με την αναπαραγωγή.
Συμφωνω.

Επισης , το οτι σε στουντιο χρησιμοποιουν mogami , canare κλπ , δεν σημαινει οτι δεν θα ειχαν καλυτερα αποτελεσματα με κατι καλυτερο.
Οτι ηχογραφηθηκε , ηχογραφηθηκε . Η αναπαραγωγη στο συστημα του καθενος ειναι αλλου παπά ευαγγελιο , και δεν σημαινει οτι αν εχουμε mogami ή canare στο συστημα μας , θα ακουμε και πιο κοντα στον ηχογραφημενο ηχο.

Η αληθεια ειναι , οτι αρκετα απο τα καλωδια σοβαρων επαγγελματιων κατασκευαστων , ειναι υπερ αρκετα για τα πλειστα συστηματα μας.
Με προσεκτικη μελετη , υπαρχουν πραγματικα διαμαντακια εκει.
 
Last edited:
Υπάρχουν κορυφαία studio που οι καλωδίωση τους αποτελείται από κορυφαία καλώδια..
Οι περισσότεροι Studiαδες χρησιμοποιούν σχετικά φθηνά καλώδια καθαρά λόγο κόστους..
Τα σοβαρά Studio χρησιμοποιούν ακριβά σχετικά καλώδια διότι οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν θέμα μπάτζετ, και η απόσβεση κόστους γίνεται γρήγορα λόγο του ότι τα προτιμούν οι σοβαροί επαγγελματίες του χώρου..
Για δώσε κάποιο παράδειγμα οποιουδήποτε Studio στον κόσμο που να χρησιμοποιεί πολύ ακριβά ή πανάκριβα καλώδια. Τα καλά Studio τον διαφημίζουν τον εξοπλισμό τους.
Είμαι πολύ περίεργος...

Υπάρχουν στούντιο και στούντιο.

Αν πας στα Abbey Road Studios θα σε χρεώσουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ την ώρα αλλά θα πάρεις κορυφαίες υπηρεσίες.. π.χ. οι καλωδιώσεις θα είναι με Van Damme.
Και τα Van Damm Δημήτρη είναι πολύ καλά καλώδια, ακριβά αν θες, αλλά σε καμμία περίπτωση εξωτικά!

Εδώ είναι ο πλήρης τιμοκατάλογος της Van Damm από επίσημο κατάστημα της. Καλά ναι, ακριβά (για τα μέτρα των Studio) ναι, αλλά τις αστρονομικές τιμές του Hi-Fi/Hi-End δεν θα τις βρείς.

Τα ακριβότερα καλώδια που θα μπορουσες να βρείς σε Studio είναι Vovox ή Warm κι' αυτά για πολύ μικρά μήκη.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Δεν είπα ότι είναι εξωτικά.

Απλά είναι "πανάκριβα" σε σχέση με τα καλώδια της σειράς που χρησιμοποιούν τα πιο πολλά studios.

Hi-end καλώδια με τον δικό μας ορισμό δεν υπάρχουν σε κανένα studio.
 
Ειναι και θεμα κλιμακας μεγεθους, τα καλωδια που αγοραζουν τα στουντιο πωλουνται κατα χιλιαδες μετρα, ενω τα σπιτικα
καποια λιγα μετρα, ειναι δυνατον να πωλουνται στην ιδια τιμη;
Αν για παραδειγμα τα νορντοστ πωλουνταν με το χιλιομετρο και ειχαν χαμηλη τιμη, δε θα τα προτιμουσαν οι επαγγελματιες;
 
Δεν είπα ότι είναι εξωτικά.

Απλά είναι "πανάκριβα" σε σχέση με τα καλώδια της σειράς που χρησιμοποιούν τα πιο πολλά studios.

Hi-end καλώδια με τον δικό μας ορισμό δεν υπάρχουν σε κανένα studio.
Δεν θυμαμαι το ονομα του στουντιο , αλλα διαβασα πριν 2-3 χρονια οτι στην Ιαπωνια ενα στουντιο χρησιμοποιησε καλωδια της Acoustic Revive.
 
Πάντως οι τιμές τους ,αν έχω κάνει σωστά τις μετατροπές, δείχνουν λογικοτατες.
Ζευγάρι 1,5 μέτρο rca, 80κατι ευρώ.
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Αν για παραδειγμα τα νορντοστ πωλουνταν με το χιλιομετρο και ειχαν χαμηλη τιμη, δε θα τα προτιμουσαν οι επαγγελματιες;
Ναι ,αλλά δεν θα τα προτιμούσαν οι hiendαδες γιατί θα ηντουσαν φτηνά 😀
 
Πάντως οι τιμές τους ,αν έχω κάνει σωστά τις μετατροπές, δείχνουν λογικοτατες.
Ζευγάρι 1,5 μέτρο rca, 80κατι ευρώ.
Σωστα τα υπολογισες. Οι τρελες τιμες στα αλλα καλωδια τους ειναι οχι στα SS 😁
 
Ναι είναι οι τύποι που πουλάνε εκείνα τα ξύλινα ανθοδοχεία σε τιμή ευκαιρίας μόνο 1500€, τα οποία ενάντια σε κάθε νόμο της φυσικής υποτίθεται ότι λειτουργούν σαν resonators και ταυτόχρονα απορροφούν και διαχέουν τα ηχητικά κύματα. (Με την διατομή και το βάθος που έχουν μάλλον λειτουργούν στο φάσμα των υπερήχων...). Πολύ γέλιο λέμε :ROFLMAO: :ROFLMAO: