Δυό δεκάρες Λόγια...
Όντως, αν μιλάμε για ένα λογικά "χτισμένο" σύστημα.
Αλλά δεν είναι όλα τα συστήματα λογικά "χτισμένα".
Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις που οι κάτοχοι έχουν επενδύσει πιο πολλά σε αξεσουάρ παρά σε συσκευές.
@Sonorus
Πέτρο, περιμένω πότε θα πάρεις τη "σκούπα", να μεταφέρεις όλα τα off-topic στο καλωδιονήμα.
Μέχρι τότε θα προσπαθήσω να πω με "λίγα" λόγια τη γνώμη μου.
Υπάρχουν μηχανήματα κυριολεκτικά πανάκριβα που αξίζουν το κόστος τους μέχρι την τελευταία δεκάρα. Δεν είναι ακριβώς μηχανήματα. Είναι ασκήσεις επιστήμης και τεχνολογίας. Οι κατασκευαστές οδηγούν τη σχεδίαση στα όρια που η επιστήμη και η τεχνολογία σήμερα μπορούν να φθάσουν. Ο σκοπός δεν είναι να πωληθούν (αν και μερικά κομμάτια θα δοθούν). Είναι η έρευνα. Και τα αποτελέσματα της περνάνε στα πιο κάτω, τα "γήϊνα" μηχανήματα που μπορεί περισσότερος κόσμος να χαρεί.
Θα αναφέρω δύο μόνο (υπάρχουν κι' άλλα).
Wilson Audio WAMM Master Chronosonic κόστους περίπου
685-700.000 δολλάρια το ζεύγος.
Και το
Magico M9 κόστους περίπου
820-830.000 δολλαρια το πλήρες set.
Μένω γοητευμένος, όταν διαβάζω πόση επιστήμη και τεχνολογία έχει εφαρμοστεί. Και τι δε θα'δινα, να μπορούσα κάπου να τ' ακούσω και να ζήσω μερικά 24ωρα με αυτά!
Δεν υπάρχουν θαύματα. Ούτε μυστικά. Οι τεχνολογίες και τα υλικά είναι όλα φανερά. Τίποτα κρυμμένο.
Αλλά όποιος άλλος είναι "μάγκας", αν μπορεί, ας το κάνει.
Να δούμε τώρα και τα καλώδια;
Δεν υπάρχει υλικό, ούτε τεχνολογία που να δικαιολογεί 11.000/m για ένα καλώδιο Ethernet. Τα υλικά είναι συγκεκριμένα. Το Taylon δεν είναι τίποτε άλλο από ένα καλό διηλεκτρικό. Άντε να'ναι λίγο καλύτερο. Και οι τεχνολογίες; Τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά οι πλέξεις, ή θωράκιση, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα γνωστά από χρόνια. Έχει παρέλθει ο πρώτος καιρός που παρατηρούσαμε τις αλλαγές στον ήχο από την επίδραση των καλωδίων και αγνοουσαμε τις αιτίες. Τώρα πια ξέρουμε αρκετά.
Τέτοια τιμή σε Ethernet δεν δικαιολογείται. Ακόμα κι' αν ήταν φτιαγμένο από χρυσό!
Ας δούμε τώρα κάτι άλλο. Η Chord Electronics, σεβαστή και αξιόλογη κατά τα άλλα εταιρεία, τιμολογεί το κορυφαίο της DAC, το Dave περίπου 15000€. Το δεύτερο της στη σειρά το Hugo TT 2 στα 6600€ περίπου. Και το Ethernet στα 11000€. Δηλαδή είναι προτιμότερο να πάρουμε το καλώδιο και όχι ένα από τα καλά της DAC?
Δεν υπάρχει πραγματικός λόγος για αυτή την τιμολόγηση, πάρα μόνο το μάρκετινγκ. Και καλά κάνουν. Η προκλητική και παράλογη τιμή δημιουργεί συζητήσεις γυρω από το όνομα της Chord. Όπως τώρα εμείς, καλή ώρα!
Για τους άπιστους Θωμάδες. Υπάρχουν ανάμεσα μας (αρκετοί) φανατικοί των καλωδίων. Έχουν δοκιμάσει καλώδια, έχουν διαπιστώσει διαφορές και λίγο-λίγο έγιναν φανατικοί υποστηρικτές των καλωδίων. Για τα αναλογικά έχουν κάποιο δίκιο. Εκεί παρατηρούνται οι μεγαλύτερες διαφορές. Όταν επεκτείνουν τη σκέψη τους και στα ψηφιακά, εκεί μπορούν να κάνουν πολύ μεγάλο λάθος.
Στα ψηφιακά υπάρχει
όριο. Πέρα απ' αυτό δεν μπορεί να βελτιωθεί ο ήχος, όσο και να χτυπιόμαστε (και το κεφάλι μας στον τοίχο!

).
Ποιό είναι αυτό το όριο. Στα καλώδια Ethernet το βρισκουμ εύκολα.
Παίζουμε ή αντιγράφουμε και παίζουμε ένα CD, από το σύστημα μας, όπως είναι, χωρίς καμμία σύνδεση με το δίκτυο.
Μετά παίζουμε το
ίδιο CD συνδεμένοι με το δίκτυο, αλλά από
άλλη θέση (π.χ. NAS). Αλλάζουμε καλώδιο δικτύου. Εντοπίζουμε διαφορά;
Αλλάζουμε πάλι καλώδιο.
Όταν καταφέρουμε να μη βρίσκουμε καμμία διαφορά, εκεί είναι το όριο.
Είτε με καλώδιο των 3 ευρώ, είτε των 33000 ευρώ, άμα το βρούμε, το όριο είναι εκεί και δεν πάει παραπάνω, ότι και να κάνουμε!
Υ.Γ.1 Αν κάποιος νοιώθει καλά αγοράζοντας πολύ ακριβά καλώδια, ουδέν πρόβλημα! Εμείς εδώ συζητάμε ορθολογικά. Όταν όμως ο ενδιαφερόμενος νοιώθει καλά μονο με τα ακριβά καλώδια, ποιοί είμαστε εμείς, να του το χαλάσουμε;
Υ.Γ.2 Σας γράφει άνθρωπος που έχει κι' αυτός δώσει πολλά χρήματα για καλώδια. Να μη νομίζετε, δηλαδή!
