Περί photoshop, πλήρες πρόγραμμα επεξεργασίας... όλες οι εκδόσεις

Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

εχουν φωτιστει πολυ τα shadows και δεν δινει βαθος στην φωτογραφια αλλα ενα φλατ πραγμα.
και εκτος αυτου τα χρωματα ειναι κορεσμενα.
Παντα μιλαω απο προσωπικης πλευρας ετσι..προς αποφυγη παρεξηγησεων το λεω.Μπορεις να ανεβασεις καπου το raw ?

edit : στο νεο upload σου , σαφως ηθελαν πειραγμα τα λεβελς γιατι ηταν πολυ υποφωτισμενη σαν φωτογραφια.Στην αλλη ομως διαφωνω
Γιαυτο λεω οτι δεν ειναι στανταρ σε ολες τις φωτογραφιες.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Επισης, απο οσα διαβασα και αν τα καταλαβα σωστα, στην τετραδα...
Exposure
Recovery
Fill Light
Blacks
...το exposure και το blacks ειναι σχεδον το ιδιο με τη ρυθμιση των Βlack/White Points (τριγωνακια στις αρχες του ιστογραμματος) ειτε στο layer των levels ειτε στο layer των curves. Οποτε μπορουμε και να μην ασχοληθουμε οσο ειμαστε στο ACR.

Επισης, με τα Recovery και Fill Light κοιταμε να αναδειξουμε οση πληροφορια θελουμε (πολυ ή λιγη, οτι μας αρεσει). Με τα μαυρα βεβαια δεν το παρακανουμε, γιατι μετα εμφανιζεται αυξημενος θορυβος. Δεν μας ενδιαφερει αν θα "ξεθωριασει" η εικονα μας γιατι μετα θα ασχοληθουμε με τα black/white points και το Contrast και θα την επαναφερουμε.
Επισης το Fill Light θελει και λιγη προσοχη, αν θελουμε να κραταμε τη "φωτεινοτητα" της στιγμης της ληψης και να μην τις εχουμε ολες σα να ειναι ... μερα - μεσημερι.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

εχουν φωτιστει πολυ τα shadows και δεν δινει βαθος στην φωτογραφια αλλα ενα φλατ πραγμα.
και εκτος αυτου τα χρωματα ειναι κορεσμενα.

Aρα διαφωνεις με την "ποιοτητα" της επεξεργασιας και οχι με την επεξεργασια γενικοτερα... γιατι μη μου πεις οτι η αρχικη φωτογραφια, στεκεται μονη της???


Γιαυτο λεω οτι δεν ειναι στανταρ σε ολες τις φωτογραφιες.

Στο τελευταιο συμφωνω, ουτε εγω ειπα οτι ολες οι διαδικασιες που ανεφερα ειναι στανταρ, ουτε γινονται στην ιδια εκταση.... ωστοσο -προσωπικα- οποια φωτογραφια και να πειραξα, μου αρεσε περισσοτερο απο την αρχικη (οπως βγηκε απο την μηχανη).

Εδω βεβαια, παιζει ρολο και το οτι δυσκολα βγαζω -προσωπικα- σωστα φωτισμενη φωτογραφια... λογω ελλειπους εμπειρειας/τεχνικης/εξοπλισμου/συνθηκων κτλ... αρα την επεξεργασια μου τη θελω...:drummer:


Παντως νομιζω οτι Recovery/Fill Light, Levels, Contrast, Saturation και Sharpen τα θελουν λιγο η πολυ ολες οι ληψεις... τα ορια δεν ξερω αν ειναι υποκειμενικα ή εχουν καποια πλαισια... (πχ τα levels εχουν ορια, τα υπολοιπα?)....:singer:
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Για τα ψηφιακά

1.Αρχικά περνάνε όλα απο το Pentax Photo Laboratory για μετατροπή raw->jpeg.
Γίνονται εκεί διορθώσεις στο WB, στην συνολική έκθεση, ποσοστό noise reduction πάνω στο raw και αν κρίνω οτι χρειάζεται διαφορετικές εκδοχές jpeg με υπο-υπερεκθεση για να έχω το δυναμικό εύρος που θέλω.

2. Αν είμαι ικανοποιημένος απο την φωτογραφία εκεί, και δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου, μπορεί και να σταματήσω εκεί. Αν δεν...

3.Ανοίγω το Photoshop και κάνω crop/rotate αν και όπου χρειάζεται.
Μετά έχω action που ανοίγει 4 adjustment layers.

Levels: Μετακινώ τα Black/Grey/White points εκεί που θέλω προκυμένου να αξιοποιήσω όπως θέλω το ιστόγραμμα μου. Συνήθως απλά φροντίζω να μην υπάρχουν κενά δεξια και αριστερά.

Curves: Εδώ δεν υπάρχει κάποια σταθερά. Αποτελεί κατα την άποψη μου το ισχυρότερο εργαλείο του Photoshop και ανάλογα με το τί θέλεις να κάνεις το χειρίζεσαι διαφορετικά. Συνήθως, μια ελαφρια S μορφή στην καμπύλη, με προσοχή στις τιμές φωτεινότητας κάθε περιοχής. Αν έχω όρεξη πειράζω και τα χρωματικά κανάλια ξεχωριστά. Πάντα σε mode luminosity ώστε να μην επιρρεαστεί ο κορεσμός, μόνο το κόντραστ.

Hue/Saturation: Συνήθως δεν αλλάζω εδώ τίποτε, εκτός αν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Όταν το κάνω είναι για να δώσω σε ένα χρώμα πιο καθαρό hue. Δλδ να κάνω το πράσινο της βλάστησης, πιό βαθύ πράσινο αφαιρώντας λίγο την κίτρινη χροιά απο αυτό. Το κόκκινο λίγο πιο βαθύ και έντονο χωρίς να πειράξω τα υπόλοιπά χρώματα. Το μπλέ του ουρανού πιό μπλέ, ή μωβ ανάλογα με τον σκοπό μου.

Color Balance: Στις ψηφιακές δεν το αλλάζω σχεδόν ποτέ αφού έχω ρυθμίσει το WB στο raw.

4.Έχω ετοιμάσει action με το μη καταστροφικό burn/dodge. Το θυμίζω για όσους δεν το ξέρουν. Κάνουμε καινούργιο layer, Fill ->50% Gray το γυρίζουμε σε overlay (η soft light για πιο μαλακό) blending mode, και διαλέγουμε μαλακή brush.
Με μαύρο καίμε (σκουραίνουμε), με το λευκό φωτίζουμε. Φωτίζω έτσι κάποιες πιο σκοτεινές περιοχές (διακριτικά πάντα, αν είναι πολύ σκοτεινές τότε κάνω HDR με δυο jpeg απο το ίδιο raw όπως είπα πιο πάνω). Το κάνω περισσότερο για να δώσω έμφαση σε κάποια σημεία. Πχ, στις αντάυγειες στο μαλλί σε πορτραίτα, σε λευκές ή γυαλιστερές επιφάνειες (μέταλλικές).
Επίσης για να τονίσω σημεία του σώματος, η να τα "ξετονίσω". Για παράδειγμα, στο χέρι θα σκοτεινιάσω λίγο τα πλαινά του μπράτσου και θα φωτίσω ελάχιστα το κέντρο. Αυτό θα δώσει την ψευδαίσθηση πιο γυμνασμένου δικέφαλου. Επίσης αν σκοτινιάσεις λίγο το ντεκολτέ, και φωτίσεις λίγο εκεί που το στέρνο αρχίζει και γίνεται στήθος θα τονιστεί περισσότερο.
Και φυσικά για το λευκό των ματιών και τον δοντιών, σε συνδιασμό με το desaturate tool.

5. Καινούργιο layer και με το heal tool και το clone tool αφαιρώ ότι δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Καλώδια, πινακίδες, σπυράκια κτλ.
Αν έχω όρεξη, ή υπάρχει λόγος (request) θα ασχοληθώ περισσότερο με κάποια πορτραίτα στο θέμα αυτό. Μπορεί να κάνω χρήση και του liquify αλλά πολύ πολύ διακριτικά πλέον.

6.Save
Αν θέλω να την ανεβάσω στο net, resize σε διάσταση κοντά στα 900χ600 και Sharpening. Δεν έχω καταλήξη ακόμα αν κάνει καλύτερη δουλεία το Unsharp Mask, η το High Pass Sharpening. Αν δεν μέινω ικανοποιημένος με το πρώτο, δοκιμάζω το δεύτερο. Σε ορισμένα σημεία μπορεί να βάλω λίγο blur με κάποια μάσκα αν θέλω να είναι πιό μαλακά. Save As με πρόσθεση του web στο όνομα του αρχείου για να ξέρω οτι είναι το μικρό.
Πλέον στο αρχικό δεν κάνω καθόλου sharpening, έτσι ώστε να έχω μια μήτρα απο την οποία μπορώ να πάρω διαφορετικά sharpαρίσματα ανάλογα με το τί θέλω να κάνω με το αρχείο.

Film

Εδώ ότι αλλάγες κάνω μετά το σκάνάρισμα περιορίζονται στην συνεπέστερη απεικόνιση των χαρακτηριστικών του ίδιου του φιλμ. Διαλέγω τα χρώματα που θέλω στο στάδιο της επιλογής του φιλμ, και η επεξεργασία μετά έχει τον σκοπό να αναδείξει αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά.
Σε μερικά είναι πολύ εύκολο (EPP), άλλα δεν έχω κατορθώσει να φέρω τα χρώματα εκεί που πρέπει όσο και αν προσπάθησα (Ektar).
Λιγό Burn/dodge εκεί που χρειάζεται και αν.
Αφαίρεση σημαδιών σκόνης και γενικότερων ατελειών του φιλμ.
Το στάδιο 6 είναι το ίδιο και εδώ.

Γενικά, τις ψηφιακές λήψεις δεν τις λυπάμαι. Για μένα τα pixel είναι εξορισμού αποτέλεσμα επεξεργασίας. Δεν υπάρχει η φωτογραφία με την φυσική μορφή που έχει στο φιλμ. Είναι μια αναπαράσταση ενός συνόλου δεδομένων που δεν είναι σταθερό. Δεν υπάρχει δλδ ένα πρωτότυπο το οποίο οφείλω να σεβαστώ.
Στο φιλμ, απο την άλλη, υπάρχει σε φυσική μορφή, το αρνητικό ή το ίδιο το slide. Είναι η εικόνα αναφοράς, και αυτήν θα χρησιμοποιήσεις για να τυπώσεις. Οπότε προσπαθώ να μένω μέσα στα όρια που θα μου επέτρεπε η αναλογική φύση του μέσου. Που βέβαια δεν είναι και μικρά...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Υπαρχει καποιος περιορισμος στη σειρα που πρεπει να εκτελουμε τις διαφορες επεξεργασιες?
Δηλαδη, πρωτα το κοντραστ, μετα το saturation, μετα τα levels κοκ?
Πχ εχω διαβασει οτι το σαρπεν πρεπει να γινεται τελευταιο, μετα και το οποιο resize, ωστε να εχει καλυτερα και πιο συγκεκριμενα αποτελεσματα.
Με τις αλλες ρυθμισεις τι γινεται?
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Καλό είναι να κάνεις τα levels πρώτα ώστε να έχεις μια καλή εικόνα των φωτεινών και των σκοτεινών.
Τώρα curves, saturation κλπ, γίνονται παράλληλα όπως σε βολεύει περισσότερο. Πάντα ως adjustment layer και όχι πάνω στο Background layer ώστε να μπορείς να πάς πίσω αν δεν σου αρέσει αυτό που έκανες, και για να μπορεις να ρυθμίσεις την ένταση των αλλαγών σου με το opacity.
Το Sharpening τελευταίο.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

το μαθημα συνεχιζεται... απο χθες το βραδυ στο Θησειο μεχρι σημερα εδω στο νημα...

να ειστε καλα ολοι οσοι μοιραζεστε τις γνωσεις σας...

ενα μικρο ΜΕΓΑΛΟ ευχαριστω...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Μια χρησιμη βοηθεια που παρεχει το CS4 στη ρυθμιση του Hue/Saturation ειναι οι δυο πολυχρωμες μπαρες που εχει στο κατω μερος του Adjustment Layer (κατω απο τις μπαρες του Hue/Saturation/Lightness.

Αυτες στην ουσια, ειναι, ο λεγομενος χρωματικος τροχος (color wheel) δοσμενος ομως σε ευθεια... εχει κοπει στο μισο του κυανου (γι αυτο και το χρωμα αυτο υπαρχει και στα δυο ακρα της μπαρας) και εχει γινει μια ευθεια.

Η επανω μπαρα δειχνει τα χρωματα πριν και η κατω μετατην οποια επεξεργασια...τα χρωματα στην πανω μπαρα απεικονιζονται με 100% saturation.
Aναμεσα τους, βλεπουμε ενα γκρι παραλληλογραμμο το οποιο οριζει το ευρος του χρωματος που επιλεγουμε (πχ στο κοκινο απεικονιζει τι θεωρει ως κοκκινο το photoshop).
Δεξια και αριστερα του, υπαρχουν δυο τραπεζια, που οριζουν σε τι ποσοστο το επιλεγμενο χρωμα, επηρεαζει τα κοντινα του.
Το ευρος αυτο (του παραλληλογραμμου και του τραπεζιου), μπορουμε να το αυξομειωνουμε οπως θελουμε.

Πως τις χρησιμοποιουμε τωρα...( απο οτι εχω καταλαβει).

Βλεπουμε αν το οποιο χρωμα στην κατω μπαρα ειναι στην ακριβως απεναντι θεση (σε ολη η στο επιλεγμενο χρωμα) με αυτο στην πανω... αν δεν ειναι στην ιδια, αλλα ξεφευγει δεξια η αριστερα, το επαναφερουμε με το Hue.

Με το Lightness (προσθετει λευκο η μαυρο χρωμα) φωτιζουμε η σκουραινουμε καποιο χρωμα. πχ αν εχουμε τονισει το κοκινο αλλα μας κοκκινιζει πολυ καποιο προσωπο το φωτιζουμε ελαφρα ωστε να δειχνει πιο φυσιολογικο.

Τελος, με τον τροπο που περιεγραψα πιο πανω, ρυθμιζω το saturation, δηλ. απο το +100% και κατεβαζοντας σταδιακα, προσεχω στην κατω μπαρα, ποτε αποχρωματιζεται και γινεται ουδετερη γκρι και εκει αφηνω τη ρυθμιση.

Οποιαδηποτε σχολια και διορθωσεις δεκτα...(γιατι ενδεχεται να εχω καταλαβει λαθος τη λειτουργια).
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Και ενα παραδειγμα αλλαγης χρωματων με τον παραπανω τροπο...

attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • IMG_55351.jpg
    IMG_55351.jpg
    57 KB · Views: 194
  • IMG_5535 copy1.jpg
    IMG_5535 copy1.jpg
    73.1 KB · Views: 194
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Είπα να ανεβάσω ενα πλήρες παράδειγμα με μια φωτογραφία. Ήθελα μια με βλάστηση ώστε να δείξω αυτό που έλεγα με τα χρώματα. Όλα τα στάδια είναι απο resize στα 600x400 εκτός της τελικής που είναι στα 900χ600

1.
Αρχικά έγινε η μετατροπή απο raw σε jpeg.
Η αρχική φωτογραφία λοιπόν ήταν έτσι.
attachment.php


2.Την ανοίγουμε στο photoshop kαι πρώτο βήμα είναι το action με τα adjustment layers. Τα Levels ήταν εντάξει ήδη απο το raw οπότε δεν χρειάστηκε να κάνω κάτι εκει.
Μετά τα Curves
Ο σκοπός μου ήταν να ανεβάσω λίγακι το contrast στους μεσαίους τόνους σκοτινιάζοντας τους λιγάκι, αλλά να μην χάσω και τελείως τους σκοτεινότερους. Μια ελαφριά έλξη της καμπύλης προς τα κάτω ήταν ότι πρέπει.
attachment.php


και το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής.

attachment.php
 

Attachments

  • wf01.jpg
    wf01.jpg
    167.3 KB · Views: 169
  • wf02.jpg
    wf02.jpg
    144.5 KB · Views: 168
  • wf02image.jpg
    wf02image.jpg
    166.3 KB · Views: 170
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

3.
Όπως είπα καμια φορά πειράζω τις καμπύλες σε κάθε χρωματικό κανάλι ξεχωριστά. Έκανα και εδώ μια τέτοια δοκιμή με τις εξής κινήσεις.
Στο κόκκινο μια ελαφρια S μορφή. Στο πράσινο έντονη S καμπύλη που φτάνει ταβάνι πριν το τέρμα φωτεινό. Στο μπλε μια ελαφριά S καμπύλη η οποία περνάει ψηλότερα απο το μέσο σημείο όμως.

Δυο επιλογές δοκίμασα όσον αφορά το blending mode
Μιά με normal και 40% opacity
attachment.php


μια με luminosity και 100% opacity
attachment.php


Δεν μου άρεσε όμως καμία απο τις δύο για την συγκεκριμένη φωτογραφία και τα χρώματα που είχα στο μυαλό μου και επέλεξα να μην τις χρησιμοποιήσω.

Οπότε συνεχίζουμε με την φωτογραφία απο το στάδιο 2.

4.Hue/Saturation
Ηθελα η βλάστηση μου να είχε ωραίο και βαθύ πράσινο χρώμα. Αυτήν την στιγμή το πράσινό της έχει αρκετό κίτρινο μέσα της.
Οπότε, στο hue/saturation διαλέξω τα κίτρινα, και με το eyedropper tool επιλέγω μια περιοχή με πράσινο (ένα απο τα φύλλα). Μετακινώ την πάνω μπάρα μέχρι να έρθουν τα πράσινα στην απόχρωση που θέλω.
[Ή όπως περιγράφει ο Ηλίας πιο πάνω πολύ σωστά, στις χρωματικές μπάρες χαμηλά, να έρθει στην κάτω το πράσινο κάτω απο το κίτρινο]
Επίσης ανέβασα τον κορεσμό λίγο και έριξα την φωτεινότητα μιας και τα ήθελα σκούρα.
Έκανα παρόμοια δουλειά και στα κίτρινα, κάνοντας τα ανθη στο φόντο πιό καθαρά κίτρινα.
attachment.php


Και η εικόνα τώρα
attachment.php
 

Attachments

  • wf04image.jpg
    wf04image.jpg
    171 KB · Views: 170
  • wf04.jpg
    wf04.jpg
    148 KB · Views: 168
  • wf03b.jpg
    wf03b.jpg
    174.6 KB · Views: 169
  • wf03a.jpg
    wf03a.jpg
    169.2 KB · Views: 171
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

5.
Σειρά έχει το Burn/Dodge
Εφαρμόζω ένα μη καταστροφικό burn/dodge που σετάρετε ώς εξής.
New layer
Edit > Fill... ---> 50% Gray
Layer Mode > Overlay
και ένα μαλακό πινέλο (10-20% opacity) με μαύρο και άσπρο κάνεις τις αλλαγές σου.

Εδώ έκανα τα παρακάτω.
Τόνισα τα λευκά άνθη φωτίζοντάς τα.
Φώτισα τα φύλλα στο πρώτο πλάνο
Φωτισα την μηχανή για να φαίνεται γυαλιστερή
Φώτισα τα highlights σε πρόσωπο και μαλλί
Σκοτίνιασα το απομακρυσμένο φόντο

Συνολικά οι αλλαγές πάνω στην εικόνα (με το blending mode στο normal για να φαίνονται)
attachment.php


και το τελικό αποτέλεσμα
attachment.php


6.
Έκρινα οτι δεν χρειαζόταν να κάνω περαιτέρω επεξεργασία οπότε σειρά είχε flatten image, resize και το sharpening.
Resize κάνω απο το Image size, πιθανών να υπάρχει και καλύτερος τρόπος... Εδώ όπως είπα έδωσα μέγεθος 900x600.

Tο sharpening το κάνω σε ξεχωριστό layer. Duplicate layer λοιπόν και Unsharp Mask. Επειδή sharpening θέλουν μόνο τα στοιχεία που είναι εστιασμένα, εφαρμόζοντας μια μάσκα στο Unsharp Mask layer εξαιρώ τα μη εστιασμένα σημεία.
attachment.php


Η τελική εικόνα δίπλα στην αρχική για συγκρίση
attachment.php
attachment.php
 

Attachments

  • wf05.jpg
    wf05.jpg
    76.6 KB · Views: 163
  • wf05image.jpg
    wf05image.jpg
    167.8 KB · Views: 167
  • wf06.jpg
    wf06.jpg
    130.9 KB · Views: 170
  • wf07final.jpg
    wf07final.jpg
    87.4 KB · Views: 165
Απάντηση: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Να κάνω μια ερώτηση ελπίζοντας ότι δε θα χαρακτηριστώ εκτός θέματος.

Έχετε δουλέψει καθόλου με το gimp?

Σήμερα το απόγευμα ασχολήθηκα αρκετά και τολμώ να πω ότι δε περίμενα ένα free πρόγραμμα να προσφέρει τόσα πολλά!

Το έχει δουλέψει κανείς? σε σχέση με το photoshop υστερεί κάπου?
 
Απάντηση: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Να κάνω μια ερώτηση ελπίζοντας ότι δε θα χαρακτηριστώ εκτός θέματος.

Έχετε δουλέψει καθόλου με το gimp?

Σήμερα το απόγευμα ασχολήθηκα αρκετά και τολμώ να πω ότι δε περίμενα ένα free πρόγραμμα να προσφέρει τόσα πολλά!

Το έχει δουλέψει κανείς? σε σχέση με το photoshop υστερεί κάπου?
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Αλεξη, εγραψες!!!

thanx!!!
 
Re: Απάντηση: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Να κάνω μια ερώτηση ελπίζοντας ότι δε θα χαρακτηριστώ εκτός θέματος.

Έχετε δουλέψει καθόλου με το gimp?

Σήμερα το απόγευμα ασχολήθηκα αρκετά και τολμώ να πω ότι δε περίμενα ένα free πρόγραμμα να προσφέρει τόσα πολλά!

Το έχει δουλέψει κανείς? σε σχέση με το photoshop υστερεί κάπου?

Τωρα που βρηκα ελληνικο πληκτρολογιο Στεργιο, να σου πω τη γνωμη μου...

Το Gimp ουτε που το ξερω αλλα νομιζω οτι το photoshop εχει οτι τα υπολοιπα προγραματα και ακομα παραπανω... το θεμα ειναι αν σου χρειαζονται αυτα τα παραπανω και το βασικοτερο (το οποιο δεν το ξερω μετα βεβαιοτητος αλλα το υποθετω) οτι το φωτοσοπ εχει καλυτερα αποτελεσματα στις ρυθμισεις του απο αλλα προγραμματα και κυριως free... αυτο που εννοω, ειναι πχ εχω καλυτερη αποθορυβοποιηση στο φωτοσοπ απο το light room, η καλυτερο σαρπνες στο φωτοσοπ απο το ACDsee... κοκ.