Περί photoshop, πλήρες πρόγραμμα επεξεργασίας... όλες οι εκδόσεις

Απάντηση: Περί photoshop

Πως σας φαινεται αυτη η προσποθεια απομονωσης και καπως αναγλυφης υφης ?
attachment.php

Ωραιοτατο !!!!!!:grinning-smiley-043
 
Re: Περί photoshop

Εχω ενα προβληματακι...

...ανοιγω ενα raw στο lightroom, το επεξεργαζομαι λιγο και στη συνεχεια -μεσα απο το lightroom- περναω και συνεχιζω την επεξεργασια στο φωτοσοπ. Οταν το σωζω απο το φωτοσοπ ως jpg, στο φακελο που αποθηκευεται, εχει αλλοιωμενα χρωματα, ενω αν κανω export το αντιγραφο που δημιουργειται στο lightroom (τα εχω συνδεδεμενα), ολα ειναι καλα...

Εχει αντιμετωπισει κανεις παρομοιο προβλημα ή ξερει πως λυνεται?
 
PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

...για τον τιτλο, λεμε και καμμια χαζομαρα να περναει η ωρα...:singer:

Λιγο η ξενητια, λιγο οι γιορτες, λιγο οτι βρηκα ελληνικο πληκτρολογιο, λεω να γραψω που κατεληξα -προς το παρον- οσον αφορα την επεξεργασια στο φωτοσοπ.

Οποιος εχει κατι να προσθεσει, να αφαιρεσει, να διορθωσει (κυριως) ας το κανει... ετσι κι αλλοιως, χειροτερα απο οπως τις βγαζω τις φωτογραφιες, δεν προκειται να γινουν...:BDGBGDB55: Kυριως εχω προβλημα στη ρυθμιση των χρωματων, οπου δεν εχω καταλαβει ακομα τι και πως ρυθμιζουμε... τελος παντων...



1. Shadows/Highlights

Ειναι το πρωτο που ρυθμιζω, λογω του οτι συχνα (εως παντα) τραβαω με υποεκθεση, μια και οι φακοι μου ειναι σκοτεινοι.

Δημιουργω νεο background copy σερνοντας το αρχικο background στο καταλληλο εικονιδιο και μετα πηγαινω Ιmage -> Adjustments -> Shadows/Highlights. Εδω ρυθμιζω με το ματι, ποση πληροφορια θελω στην εικονα μου, φωτιζοντας και σκοτεινιαζοντας αντιστοιχα με τα ρυθμιστικα.
Δινω και ενα +25 με +30 στο color corrections (ειναι ενα ελαφρυ saturation μονο στα σκοτεινα) και ενα +5 στο Midtone Contrast και το κλεινω.


Αν δουλευετε με raw το shadows/highlights το ρυθμιζετε στο Bribge Αντι για color corrections εδω αυξανω το clarity (εχει σχεση με τα χρωματα και το κοντραστ τους).


2. Black-White Points

Δευτερο βημα ειναι η ρυθμιση των παραπανω. Τα ρυθμιζω με τη βοηθεια του Treshold.

Δεν ξεχναω να ενημερωνω το ιστογραμμα μετα απο καθε αλλαγη.

Ανοιγω ενα layer απο τα levels και βαζω blending mode=luminocity.
Aνοιγω ακομα ενα layer απο το treshold και βαζω blending mode=luminocity.
Πηγαινω τον δεικτη του treshold τερμα δεξια και προσεχω αν εχω ασπρα πιξελς. Αν δεν εχω, τον μετακινω προς τα αριστερα μεχρι να εμφανιστουν. Μεταβαινω στα levels και με το σταγονομετρο του λευκου (στο οποιο εχω ορισει λευκο στο 95) κανω κλικ στα ασπρα πιξελ θετοντας ετσι το λευκο μου σημειο.
Μεταβαινω παλι στο Layer του Treshold και μετακινω το δεικτη τερμα αριστερα. Προσεχω για μαυρα πιξελς. Αν δεν υπαρχουν τον μετακινω δεξιοτερα μεχρι να εμφανιστουν τα πρωτα. Παω στο layer των levels και με το σταγονομετρο του μαυρου (στο οποιο εχω ορισει μαυρο 5) κανω κλικ στα μαυρα πιξελ και εχω και το μαυρο σημειο.
Διαγραφω το layer του Treshold και αφου ανανεωσω το ιστογραμμα των levels μετακινω τους δεικτες του λευκου και του μαυρου στις αρχες του ιστογραμματος.
Με το σταγονομετρο των μεσαιων τονων (στο οποιο εχω ορισει γκρι 82) κανω κλικ εξω απο την φωτογραφια μου, οπου εχω ως φοντο γκρι χρωμα (ρυθμισμενο στο 82).

3. Color Cast

Στο σημειο αυτο προσεχω αν εχει η φωτογραφια μου καμμια αποχρωση που χαλαει τα χρωματα. Αν ναι και θελω να την ελατωσω, δημιουργω αλλο ενα background copy και μετα παω Filter -> Blur -> Average (θα μου αλλαξει την εικονα σε μονοχρωμη, με το χρωμα που κυριαρχει εναντι των υπολοιπων και το οποιο θελω να μειωσω).
Παω Image -> Adjustments -> Invert. Θα αλλαξει το χρωμα στο αντίθετό του. Αλλαζω τωρα το blending mode σε color και βλεπω την φωτογραφια μου σχεδον αχρωμη. Κατεβαζω το opacity (συνηθως στο 10% εως 20%) ανλογως ποσο θελω να μειωσω την αποχρωση που με ενοχλει.
Μειωνεται βεβαια και το κοντραστ και το saturation των χρωματων αλλα αυτα θα τα διορθωσω στη συνεχεια.

4. Contrast

Το ρυθμιζω κανοντας νεο layer με τα curves, blending mode σε luminocity, και κανοντας κλικ (input/output) στο 51 για τα μαυρα και στο 204 για τα λευκα και υστερα με τα βελακια πανω-κατω, αυξομειωνω αν και οσο χρειαστει.


5. Saturation

Εδω γινεται ο χαμος αλλα... (ειπαμε, οτι προαιρεισθε...)

Κανω νεο layer με το Hew/Saturation, αλλαζω blending mode σε color ή saturation (δεν βλεπω διαφορα) και στο Master κατεβαζω το saturation στο -10 περιπου ωστε η εικονα μου να γινει σχεδον ασπρομαυρη.
Στη συνεχεια ανεβαζω το saturation σε καθε χρωμα, ενα-ενα (πρωτα το κοκκινο, μετα το κιτρινο κοκ), εως το τερμα και παρατηρω που απλωνεται στην εικονα μου και σε ποια μερη επισης, οπου δε θα επρεπε να υπαρχει το χρωμα αυτο. Αρχιζω και κατεβαζω, μεχρι να εξαφανιστει σχεδον και να δειχνει παλι ασπρομαυρη η εικονα μου ή εστω να υπαρχει μια υποψια μονο του χρωματος. Συνηθως καταληγω σε ενα νουμερο της ταξης του +40 εως +60. Αφου τελειωσω με το κοκκινο, συνεχιζω με το κιτρινο, μετα με το πρασινο κοκ.

Αφου τελειωσω, ανεβαζω το δεικτη του master στην αρχικη του θεση στη μεση (στο 0) και ψιλοδιορθωνω αν χρειαστει, ειτε το master ειτε καποιο χρωμα αν εχει ξεφυγει.

6. Vibrance

Δινω +15 εως +30 ετσι, για να βρισκεται (ειναι saturation στα σκοτεινα χρωματα περισσοτερο, γι αυτο και δεν κοκινιζει τα προσωπα που ειναι συνηθως φωτεινα).


7. Βrightness/Contast

Δινω στο Brightness μονο +3 (και οχι παραπανω) ετσι... να φωτισει λιγο ακομη...


8. Color Balance

Στο τελος και αν δεν ειμαι ευχαριστημενος απο την "αποχρωση", ρυθμιζω ελαφρως και το Color Balance (ή White Balance) αν και συνηθως μου αρεσει το αποτελεσμα που εχω (Canon ειναι αυτη...:FSGSFGS4: να ευλογησουμε και τα γενια μας λιγο).



Ακολουθει Flatten και Sharpen και ισως Noise Reduction.



Aυτα τα ολιγα.... ελπιζω να μη ξεχασα κατι και να μην κανω μεγαλες βλακειες και παρω κανεναν στο λαιμο μου :rifle: γι αυτο οσοι γνωστες.... καντε παρατηρησεις...

-bye--bye-
 
Last edited:
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Ωραιος.
Νομιζω θελει και κανα παραδειγμα να δουμε το πριν/μετα.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

εγω πιστευω παντα οτι εχει να κανει με την καθε φωτογραφια ξεχωριστα.
και συμφωνα με το ιστογραμμα(ενταξει δεν το γνωριζω καλα αλλα κατι καταλαβαινω)
Τωρα δε προλαβαινω να γραψω και εγω την σειρα αλλα τα στανταρ που ακολουθω σε ΟΛΕΣ τις φωτο ειναι wb , NR και focalblade.Απο εκει κ περα ισως να μη χρειαστει τπτ αλλο
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

εγώ βρίσκω όλη αυτή τη ρουτίνα κάπως υπερβολική.

προσωπικά ξεκινώ από το raw>tiff ή raw>jpg στο Phase Capture One που είναι πολύ καλό. Εκεί θα κάνω τις μικροδιορθώσεις (αν χρειάζεται) σε θερμοκρασία χρώματος (κι αυτό κυρίως με τη SONY R1 που έχει default 4800 Κέλβιν που το σηκώνω στα 5200) και λίγη δουλειά σε shadows/highlights recovery. Έχω ρυθμίσει το unsharp Mask στο 180 με radius 0,5 και το πηγαίνω στο 0 όταν τραβώ στα iso 1000 +. Κάποιες φορές διορθώνω βινιέτα (ελάχιστες όμως, ούτε στο 5%, και μόνο μέχρι το 0,5 στοπ) και με αρχεία από κάποιες μηχανές (CANON 350D/NIKON D100/D200/SONY R1) κάνω και διόρθωση στις χρωματικές εκτροπές, αλλά και πάλι όχι παραπάνω από 1 πίξελ.

Στο Photoshop κάνω πλέον μόνο cropαρίσματα, και lens correction κυρίως αρχιτεκτεκτονικές διορθώσεις και βαρελοειδείς παραμορφώσεις. Κάποιες φορές χρησιμοποιώ το clone stamping για να αφαιρέσω μερικά ανεπιθύμητα αντικείμενα και παλιότερα το χρησιμοποιούσα περισσότερο για να βγάλω τα στίγματα βρωμιάς των αισθητήρων και τα σπασίματα στην εμουλσιόν του φιλμ.

Μάσκες, λέιερς, κλπ. δεν ασχολούμαι.

Τελικά σώζω σε Jpg με συμπίεση 11.

Στη συνέχεια τα παίρνω όλα τα αρχεία σε irfanview plugins όπου βάζω copyright @vlasis vlasidis στα αρχεία από τις CANON 350D/NIKON D100/SONY R1/PANASONIC TZ6 (οι D200/D700 το έχουν ρυθμισμένο στη μηχανή) λέξεις κλειδιά μέσα στη φωτογραφία. Αυτό το κάνω διότι κάποτε χρησιμοποιούσα το Fotostation 5.0 της Fotoware που έκανε εξαιρετικά άλμπουμς εξωτερικά όμως. Και στην έκδοση που το είχα (αγορασμένο) δεν τα χτυπούσε και πάνω στα αρχεία. Έτσι έτυχε να δω φωτογραφίες αλλού, με copyright άλλου, προς πώληση.

Τελική αποθήκευση στο δίσκο σε αρχεία ανάλογα με την πόλη που τραβήχθηκε η φωτογραφία (οι προσωπικές είναι σε άλλο folder). Υπάρχει επίσης ένας εξωτερικός Touch One που κάνει μόνος του Backup (750 GB) κι ένας φορητός της Transcend Storejet (500 GB) που έχει μέσα τα πάντα (ή προσπαθώ) εκτός από τα nef, cr2, κλπ.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

εξαιρετικα χρησιμο thread... για εμας τους ΑΣΧΕΤΟΥΣ με το Photoshop...

o Ηλιας και ο Βλασης καλα το πηγαν...

ας γραψουν και οι κατεχοντες την γνωση, τα βασικα που κανουν... για να μαθαινουμε κι εμεις...

thanx in advance...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Prin kai Meta.... elpizo na exoun diafores kai na einai pros to kalitero... ( i meta ).
Dialexa kai mia "sxetika" diskoli fotografia me entono contrast.

attachment.php


attachment.php


Den ekana kai poli prosextiki douleia.... apla ithela na deixo poso veltionetai mia fotografia me ton tropo pou anefera.
 

Attachments

  • IMG_5592.jpg
    IMG_5592.jpg
    70.8 KB · Views: 304
  • IMG_5592 copy.jpg
    IMG_5592 copy.jpg
    88.1 KB · Views: 304
Last edited:
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Ανεβαζω ακομη μια... (αλλα δεν μπορω να καταλαβω γιατι γινονται μολις 22 ΚΒ η μια και 35 ΚΒ η αλλη, ενω ειναι κοντα στα 190 ΚΒ και οι δυο).

attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • IMG_5561 copy.jpg
    IMG_5561 copy.jpg
    35.1 KB · Views: 294
  • IMG_5561.jpg
    IMG_5561.jpg
    22.5 KB · Views: 292
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

εχουν φωτιστει πολυ τα shadows και δεν δινει βαθος στην φωτογραφια αλλα ενα φλατ πραγμα.
και εκτος αυτου τα χρωματα ειναι κορεσμενα.
Παντα μιλαω απο προσωπικης πλευρας ετσι..προς αποφυγη παρεξηγησεων το λεω.Μπορεις να ανεβασεις καπου το raw ?

edit : στο νεο upload σου , σαφως ηθελαν πειραγμα τα λεβελς γιατι ηταν πολυ υποφωτισμενη σαν φωτογραφια.Στην αλλη ομως διαφωνω
Γιαυτο λεω οτι δεν ειναι στανταρ σε ολες τις φωτογραφιες.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Επισης, απο οσα διαβασα και αν τα καταλαβα σωστα, στην τετραδα...
Exposure
Recovery
Fill Light
Blacks
...το exposure και το blacks ειναι σχεδον το ιδιο με τη ρυθμιση των Βlack/White Points (τριγωνακια στις αρχες του ιστογραμματος) ειτε στο layer των levels ειτε στο layer των curves. Οποτε μπορουμε και να μην ασχοληθουμε οσο ειμαστε στο ACR.

Επισης, με τα Recovery και Fill Light κοιταμε να αναδειξουμε οση πληροφορια θελουμε (πολυ ή λιγη, οτι μας αρεσει). Με τα μαυρα βεβαια δεν το παρακανουμε, γιατι μετα εμφανιζεται αυξημενος θορυβος. Δεν μας ενδιαφερει αν θα "ξεθωριασει" η εικονα μας γιατι μετα θα ασχοληθουμε με τα black/white points και το Contrast και θα την επαναφερουμε.
Επισης το Fill Light θελει και λιγη προσοχη, αν θελουμε να κραταμε τη "φωτεινοτητα" της στιγμης της ληψης και να μην τις εχουμε ολες σα να ειναι ... μερα - μεσημερι.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

εχουν φωτιστει πολυ τα shadows και δεν δινει βαθος στην φωτογραφια αλλα ενα φλατ πραγμα.
και εκτος αυτου τα χρωματα ειναι κορεσμενα.

Aρα διαφωνεις με την "ποιοτητα" της επεξεργασιας και οχι με την επεξεργασια γενικοτερα... γιατι μη μου πεις οτι η αρχικη φωτογραφια, στεκεται μονη της???


Γιαυτο λεω οτι δεν ειναι στανταρ σε ολες τις φωτογραφιες.

Στο τελευταιο συμφωνω, ουτε εγω ειπα οτι ολες οι διαδικασιες που ανεφερα ειναι στανταρ, ουτε γινονται στην ιδια εκταση.... ωστοσο -προσωπικα- οποια φωτογραφια και να πειραξα, μου αρεσε περισσοτερο απο την αρχικη (οπως βγηκε απο την μηχανη).

Εδω βεβαια, παιζει ρολο και το οτι δυσκολα βγαζω -προσωπικα- σωστα φωτισμενη φωτογραφια... λογω ελλειπους εμπειρειας/τεχνικης/εξοπλισμου/συνθηκων κτλ... αρα την επεξεργασια μου τη θελω...:drummer:


Παντως νομιζω οτι Recovery/Fill Light, Levels, Contrast, Saturation και Sharpen τα θελουν λιγο η πολυ ολες οι ληψεις... τα ορια δεν ξερω αν ειναι υποκειμενικα ή εχουν καποια πλαισια... (πχ τα levels εχουν ορια, τα υπολοιπα?)....:singer:
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Για τα ψηφιακά

1.Αρχικά περνάνε όλα απο το Pentax Photo Laboratory για μετατροπή raw->jpeg.
Γίνονται εκεί διορθώσεις στο WB, στην συνολική έκθεση, ποσοστό noise reduction πάνω στο raw και αν κρίνω οτι χρειάζεται διαφορετικές εκδοχές jpeg με υπο-υπερεκθεση για να έχω το δυναμικό εύρος που θέλω.

2. Αν είμαι ικανοποιημένος απο την φωτογραφία εκεί, και δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου, μπορεί και να σταματήσω εκεί. Αν δεν...

3.Ανοίγω το Photoshop και κάνω crop/rotate αν και όπου χρειάζεται.
Μετά έχω action που ανοίγει 4 adjustment layers.

Levels: Μετακινώ τα Black/Grey/White points εκεί που θέλω προκυμένου να αξιοποιήσω όπως θέλω το ιστόγραμμα μου. Συνήθως απλά φροντίζω να μην υπάρχουν κενά δεξια και αριστερά.

Curves: Εδώ δεν υπάρχει κάποια σταθερά. Αποτελεί κατα την άποψη μου το ισχυρότερο εργαλείο του Photoshop και ανάλογα με το τί θέλεις να κάνεις το χειρίζεσαι διαφορετικά. Συνήθως, μια ελαφρια S μορφή στην καμπύλη, με προσοχή στις τιμές φωτεινότητας κάθε περιοχής. Αν έχω όρεξη πειράζω και τα χρωματικά κανάλια ξεχωριστά. Πάντα σε mode luminosity ώστε να μην επιρρεαστεί ο κορεσμός, μόνο το κόντραστ.

Hue/Saturation: Συνήθως δεν αλλάζω εδώ τίποτε, εκτός αν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Όταν το κάνω είναι για να δώσω σε ένα χρώμα πιο καθαρό hue. Δλδ να κάνω το πράσινο της βλάστησης, πιό βαθύ πράσινο αφαιρώντας λίγο την κίτρινη χροιά απο αυτό. Το κόκκινο λίγο πιο βαθύ και έντονο χωρίς να πειράξω τα υπόλοιπά χρώματα. Το μπλέ του ουρανού πιό μπλέ, ή μωβ ανάλογα με τον σκοπό μου.

Color Balance: Στις ψηφιακές δεν το αλλάζω σχεδόν ποτέ αφού έχω ρυθμίσει το WB στο raw.

4.Έχω ετοιμάσει action με το μη καταστροφικό burn/dodge. Το θυμίζω για όσους δεν το ξέρουν. Κάνουμε καινούργιο layer, Fill ->50% Gray το γυρίζουμε σε overlay (η soft light για πιο μαλακό) blending mode, και διαλέγουμε μαλακή brush.
Με μαύρο καίμε (σκουραίνουμε), με το λευκό φωτίζουμε. Φωτίζω έτσι κάποιες πιο σκοτεινές περιοχές (διακριτικά πάντα, αν είναι πολύ σκοτεινές τότε κάνω HDR με δυο jpeg απο το ίδιο raw όπως είπα πιο πάνω). Το κάνω περισσότερο για να δώσω έμφαση σε κάποια σημεία. Πχ, στις αντάυγειες στο μαλλί σε πορτραίτα, σε λευκές ή γυαλιστερές επιφάνειες (μέταλλικές).
Επίσης για να τονίσω σημεία του σώματος, η να τα "ξετονίσω". Για παράδειγμα, στο χέρι θα σκοτεινιάσω λίγο τα πλαινά του μπράτσου και θα φωτίσω ελάχιστα το κέντρο. Αυτό θα δώσει την ψευδαίσθηση πιο γυμνασμένου δικέφαλου. Επίσης αν σκοτινιάσεις λίγο το ντεκολτέ, και φωτίσεις λίγο εκεί που το στέρνο αρχίζει και γίνεται στήθος θα τονιστεί περισσότερο.
Και φυσικά για το λευκό των ματιών και τον δοντιών, σε συνδιασμό με το desaturate tool.

5. Καινούργιο layer και με το heal tool και το clone tool αφαιρώ ότι δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Καλώδια, πινακίδες, σπυράκια κτλ.
Αν έχω όρεξη, ή υπάρχει λόγος (request) θα ασχοληθώ περισσότερο με κάποια πορτραίτα στο θέμα αυτό. Μπορεί να κάνω χρήση και του liquify αλλά πολύ πολύ διακριτικά πλέον.

6.Save
Αν θέλω να την ανεβάσω στο net, resize σε διάσταση κοντά στα 900χ600 και Sharpening. Δεν έχω καταλήξη ακόμα αν κάνει καλύτερη δουλεία το Unsharp Mask, η το High Pass Sharpening. Αν δεν μέινω ικανοποιημένος με το πρώτο, δοκιμάζω το δεύτερο. Σε ορισμένα σημεία μπορεί να βάλω λίγο blur με κάποια μάσκα αν θέλω να είναι πιό μαλακά. Save As με πρόσθεση του web στο όνομα του αρχείου για να ξέρω οτι είναι το μικρό.
Πλέον στο αρχικό δεν κάνω καθόλου sharpening, έτσι ώστε να έχω μια μήτρα απο την οποία μπορώ να πάρω διαφορετικά sharpαρίσματα ανάλογα με το τί θέλω να κάνω με το αρχείο.

Film

Εδώ ότι αλλάγες κάνω μετά το σκάνάρισμα περιορίζονται στην συνεπέστερη απεικόνιση των χαρακτηριστικών του ίδιου του φιλμ. Διαλέγω τα χρώματα που θέλω στο στάδιο της επιλογής του φιλμ, και η επεξεργασία μετά έχει τον σκοπό να αναδείξει αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά.
Σε μερικά είναι πολύ εύκολο (EPP), άλλα δεν έχω κατορθώσει να φέρω τα χρώματα εκεί που πρέπει όσο και αν προσπάθησα (Ektar).
Λιγό Burn/dodge εκεί που χρειάζεται και αν.
Αφαίρεση σημαδιών σκόνης και γενικότερων ατελειών του φιλμ.
Το στάδιο 6 είναι το ίδιο και εδώ.

Γενικά, τις ψηφιακές λήψεις δεν τις λυπάμαι. Για μένα τα pixel είναι εξορισμού αποτέλεσμα επεξεργασίας. Δεν υπάρχει η φωτογραφία με την φυσική μορφή που έχει στο φιλμ. Είναι μια αναπαράσταση ενός συνόλου δεδομένων που δεν είναι σταθερό. Δεν υπάρχει δλδ ένα πρωτότυπο το οποίο οφείλω να σεβαστώ.
Στο φιλμ, απο την άλλη, υπάρχει σε φυσική μορφή, το αρνητικό ή το ίδιο το slide. Είναι η εικόνα αναφοράς, και αυτήν θα χρησιμοποιήσεις για να τυπώσεις. Οπότε προσπαθώ να μένω μέσα στα όρια που θα μου επέτρεπε η αναλογική φύση του μέσου. Που βέβαια δεν είναι και μικρά...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Υπαρχει καποιος περιορισμος στη σειρα που πρεπει να εκτελουμε τις διαφορες επεξεργασιες?
Δηλαδη, πρωτα το κοντραστ, μετα το saturation, μετα τα levels κοκ?
Πχ εχω διαβασει οτι το σαρπεν πρεπει να γινεται τελευταιο, μετα και το οποιο resize, ωστε να εχει καλυτερα και πιο συγκεκριμενα αποτελεσματα.
Με τις αλλες ρυθμισεις τι γινεται?
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Καλό είναι να κάνεις τα levels πρώτα ώστε να έχεις μια καλή εικόνα των φωτεινών και των σκοτεινών.
Τώρα curves, saturation κλπ, γίνονται παράλληλα όπως σε βολεύει περισσότερο. Πάντα ως adjustment layer και όχι πάνω στο Background layer ώστε να μπορείς να πάς πίσω αν δεν σου αρέσει αυτό που έκανες, και για να μπορεις να ρυθμίσεις την ένταση των αλλαγών σου με το opacity.
Το Sharpening τελευταίο.
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

το μαθημα συνεχιζεται... απο χθες το βραδυ στο Θησειο μεχρι σημερα εδω στο νημα...

να ειστε καλα ολοι οσοι μοιραζεστε τις γνωσεις σας...

ενα μικρο ΜΕΓΑΛΟ ευχαριστω...
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Μια χρησιμη βοηθεια που παρεχει το CS4 στη ρυθμιση του Hue/Saturation ειναι οι δυο πολυχρωμες μπαρες που εχει στο κατω μερος του Adjustment Layer (κατω απο τις μπαρες του Hue/Saturation/Lightness.

Αυτες στην ουσια, ειναι, ο λεγομενος χρωματικος τροχος (color wheel) δοσμενος ομως σε ευθεια... εχει κοπει στο μισο του κυανου (γι αυτο και το χρωμα αυτο υπαρχει και στα δυο ακρα της μπαρας) και εχει γινει μια ευθεια.

Η επανω μπαρα δειχνει τα χρωματα πριν και η κατω μετατην οποια επεξεργασια...τα χρωματα στην πανω μπαρα απεικονιζονται με 100% saturation.
Aναμεσα τους, βλεπουμε ενα γκρι παραλληλογραμμο το οποιο οριζει το ευρος του χρωματος που επιλεγουμε (πχ στο κοκινο απεικονιζει τι θεωρει ως κοκκινο το photoshop).
Δεξια και αριστερα του, υπαρχουν δυο τραπεζια, που οριζουν σε τι ποσοστο το επιλεγμενο χρωμα, επηρεαζει τα κοντινα του.
Το ευρος αυτο (του παραλληλογραμμου και του τραπεζιου), μπορουμε να το αυξομειωνουμε οπως θελουμε.

Πως τις χρησιμοποιουμε τωρα...( απο οτι εχω καταλαβει).

Βλεπουμε αν το οποιο χρωμα στην κατω μπαρα ειναι στην ακριβως απεναντι θεση (σε ολη η στο επιλεγμενο χρωμα) με αυτο στην πανω... αν δεν ειναι στην ιδια, αλλα ξεφευγει δεξια η αριστερα, το επαναφερουμε με το Hue.

Με το Lightness (προσθετει λευκο η μαυρο χρωμα) φωτιζουμε η σκουραινουμε καποιο χρωμα. πχ αν εχουμε τονισει το κοκινο αλλα μας κοκκινιζει πολυ καποιο προσωπο το φωτιζουμε ελαφρα ωστε να δειχνει πιο φυσιολογικο.

Τελος, με τον τροπο που περιεγραψα πιο πανω, ρυθμιζω το saturation, δηλ. απο το +100% και κατεβαζοντας σταδιακα, προσεχω στην κατω μπαρα, ποτε αποχρωματιζεται και γινεται ουδετερη γκρι και εκει αφηνω τη ρυθμιση.

Οποιαδηποτε σχολια και διορθωσεις δεκτα...(γιατι ενδεχεται να εχω καταλαβει λαθος τη λειτουργια).
 
Re: PHOTOSHOP WORKFLOW (ολα οσα θελετε να μαθετε).

Και ενα παραδειγμα αλλαγης χρωματων με τον παραπανω τροπο...

attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • IMG_55351.jpg
    IMG_55351.jpg
    57 KB · Views: 194
  • IMG_5535 copy1.jpg
    IMG_5535 copy1.jpg
    73.1 KB · Views: 194