Plasma (& projector) calibration for dummies

Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Μήπως εννοείς πως του το δηλώνεις? Σε κανένα profile που έχω κάνει μέχρι τώρα δεν όρισα χειροκίνητα το white level. Αντ' αυτού το πρόγραμμα αποφασίζει που θα το βάλει. Π.χ. εσύ μπορεί να έχεις ορίσει 120 nits, αλλά, τελικά να σου δώσει 100 ή 110. Οι συντεταγμένες είναι σταθερές και δεν αλλάζουν για το D65 (0.3127, 0.329), αυτό που αλλάζει είναι το peak του φωτός.
Όχι, δεν εννοώ αυτό. Πριν ξεκινήσεις τις αυτόματες μετρήσεις, φέρνεις χειροκίνητα το white point στο D65 χρησιμοποιώντας το 2-point calibration της TV. Έπειτα, στο πρόγραμμα που θα χρησιμοποιήσεις, επιλέγεις να μην αλλάξεις το white point και white level, αλλά να χρησιμοποιήσεις τις τρέχουσες συνταταγμένες του λευκού για όλο το grayscale. Έτσι κρατάς τη μέγιστη φωτεινότητα που είχες πριν τις αυτόματες μετρήσεις.

AGiVcom.png


Αλλά, αν το πάνελ στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις είναι πολύ μακριά από το D65, όποιο δρόμο και να ακολουθήσεις για να το διορθώσεις, το επίπεδο λευκού και ο λόγος αντίθεσης θα πέσει.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Αλλά, αν το πάνελ στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις είναι πολύ μακριά από το D65, όποιο δρόμο και να ακολουθήσεις για να το διορθώσεις, το επίπεδο λευκού και ο λόγος αντίθεσης θα πέσει.

Αυτό ακριβώς εννοώ. Μην μπλέκεις τον λόγο αντίθεσης. Μιλάμε για καλιμπράρισμα. Όταν τελειώσει η ρύθμιση μετράς την αντίθεσή σου και λες αυτή είναι. Δεν μας ενδιαφέρει τι γράφει από αντίθεση η τηλεόραση σε δυναμικό mode ή αρρύθμιστη.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummie

Αυτό ακριβώς εννοώ. Μην μπλέκεις τον λόγο αντίθεσης. Μιλάμε για καλιμπράρισμα. Όταν τελειώσει η ρύθμιση μετράς την αντίθεσή σου και λες αυτή είναι. Δεν μας ενδιαφέρει τι γράφει από αντίθεση η τηλεόραση σε δυναμικό mode ή αρρύθμιστη.

Ναι βρε Γιάννη, άλλο να πέσει η αντίθεση φτιάχνοντας το white point, άλλο να πας και να τη ρίξεις κι άλλο από το ρυθμιστικό του contrast! Αυτό λέω. Ειδικά σ'αυτήν την τηλεόραση, δε σε παίρνει με τίποτα.

Έκανα μερικές baseline μετρήσεις και τώρα φτιάχνω το πρώτο 3DLUT. Έχω συγκρίνει και τα settings που πρότεινε ο Χρήστος (Panel Light 70, Contrast 65, Brightness 52 και Color 48).
 
Έτοιμο το 3DLUT. Με αναλογία αντίθεσης 1200:1 σε APL 20%.

Οι ρυθμίσεις:
Energy Saving: Off
Picture Mode: ISF Expert
Panel Light: 100
Contrast: 99
Brightness: 50
H/V Sharpness: 10
Colour: 55
Tint: 0
Dynamic Contrast: Off
Colour Gamut: Wide
Edge Enhancer: Off
Colour Temperature: Warm2
Gamma: 2.2
Method: 2 Points
Point: High
- Red: 0
- Green: -3
- Blue: -16
Point: Low
- Red: 0
- Green: 0
- Blue: 0
CMS:
- Red: 0, 0, 0
- Green: 0, 0, 0
- Blue: 0, 0, 0
- Cyan: 0, 0, 0
- Magenta: 0, 0, 0
- Yellow: 0, 0, 0
Black level: High

Σήμα: RGB Full range (0-255), 8bpc, 1920x1080, 60Hz

6z2cJdk.png


Αν κάποιος θέλει να το δοκιμάσει, μπορεί να το βρει εδώ:
https://drive.google.com/file/d/0B5IP2u-96AzYMHhDSkdEbmFrOFU/view?usp=sharing

Υπόψιν, το 3DLUT και οι παράμετροι για το white point αφορούν αποκλειστικά το δικό μου δείγμα. Κάθε panel έχει διαφορετική απόκριση και πρέπει να μετρηθεί ξεχωριστά.

Με τις ρυθμίσεις του ChrisKya, η δικιά μου TV μέτρησε:
White level 65 cd/m² (20% APL)
Contrast: 574:1 (20% APL) και 425:1 (ANSI)
Χώρια του ότι με το Brightness στο 52 το μαύρο έγινε ακόμη πιο φωτεινό στα 0,11 cd/m². Δε θα μπορούσα να ευχαριστηθώ με τίποτα ταινίες με τόσο χαμηλό κοντράστ, ειδικά σε θεοσκότεινο δωμάτιο όπως αναφέρθηκε. Εδώ ανάβουμε bias light να σώσει λίγο την κατάσταση...
 
Πόσες ώρες λειτουργίας έχει η τηλεόραση σου Doom? Γιατί αν είσαι παραπάνω απο τις δικές μου τότε το καλιμπράρισμα που έκανα δεν θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα.
 
Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Μετά, το μέτρησες με το HCFR να δεις τι έφτιαξε?
Εφόσον τα πήγε περίφημα στο αναλυτικότερο report του DisplayCAL, δεν είχα λόγο να κάτσω να μετρήσω και με το HCFR. Το 3DLUT του madVR δίνει τα ίδια αποτελέσματα ανεξαρτήτως εφαρμογής που το χρησιμοποιεί (DisplayCAL/HCFR/MPC-HC).

Αλλά για λόγους πληρότητας έκατσα σήμερα και το μέτρησα και με το HCFR.
Το CHC: https://drive.google.com/file/d/0B5IP2u-96AzYbVJmRkt5YThsems/view?usp=sharing

Και εικονογραφημένα:
http://imgur.com/a/8BRNN


Πόσες ώρες λειτουργίας έχει η τηλεόραση σου Doom? Γιατί αν είσαι παραπάνω απο τις δικές μου τότε το καλιμπράρισμα που έκανα δεν θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα.
Η TV έχει κλείσει χρόνο που παίζει καθημερινά. Αν δεν απατώμαι, για να μπεις στο service menu και να δεις τις ώρες, θες προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο και δεν το έχω. Αλλά ρε συ Chris, το ρυθμιστικό του contrast και του panel light ρίχνει το λόγο αντίθεσης όσες ώρες και να έχει γράψει η TV.
 
Εγω θα ηθελα να δω ενα πατερνακι με τις διαβαθμισεις των χρωματων. Αν καταλαβα καλα η tv παιζει με τερμα το contrast χωρις να υπαρχει κανενα προβλημα ψηλα στις διαβαθμισεις των χρωματων. ?
 
Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Sorry που είμαι ελαφρώς ''γκρινιάρης'', αλλά....τι σχέση έχουν τα δύο γκάμα? (αυτό του προγράμματος με αυτό που μέτρησες μετά με το HCFR)


PlufAuf.png

Απόλυτη σχέση. Το Measurement Report του DisplayCAL επιβεβαιώνει την ακρίβεια του προφίλ στο να χαρακτηρίσει την απόκριση της TV. Γιαυτό και όλες οι κουκίδες είναι πράσινες και πολύ κοντά στα target points με ελάχιστο ΔΕ. Γνωρίζοντας την απόκριση της οθόνης για όλους τους χρωματικούς συνδυασμούς (3DLUT) μπορούμε να λάβουμε οποιοδήποτε gamma θέλουμε αλλά και να κατασκευάσουμε οποιοδήποτε gamut εντός αυτού της οθόνης (dead-on primary+secondary colors). Τρέχοντας λοιπόν το HCFR με το 3DLUT ενεργοποιημένο στο madTPG, ήταν αναμενόμενο το grayscale και τα primaries να μην έχουν σημαντική απόκλιση από τα επιθυμητά.

Εκτός αν θεωρείς ακόμα ότι είμαι μακριά από το D65...

Μ'αυτό το 3DLUT επιβεβαίωσα ότι η δουλειά μας γίνεται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με το 20-point calibration και το ενσωματωμένο CMS της TV. Ωστόσο, δεν είναι αυτό το τελικό 3DLUT που θα κρατήσω. Ξαναμέτρησα την οθόνη για να βρω την καλύτερη pre-calibrated κατάσταση και έχω νέο σετ ρυθμίσεων. Κυρίως άλλαξα το contrast στο 100 (ναι, επιβεβαιωμένο ότι δεν clipάρει κανένα χρώμα), το color στο 50 (με το gamut στο Wide αυτή είναι η σωστή ρύθμιση ακόμη και μέσα από το Picture Wizard της TV), έβαλα το gamma στο 2.4 και όρισα και μια πολύ μικρή μεταβολή προς τα πάνω στο μπλε στο Low point από το 2-point calibration. Ακόμη επιβεβαίωσα ότι τα δυο συστήματα (2-point και 20-point IRE) δουλεύουν ανεξάρτητα και μπορούν να είναι ενεργά ταυτόχρονα. Αλλά το 20-point λόγω της μειωμένης ακρίβειας χαλάει τα gradients περισσότερο απ'ό,τι τα φτιάχνει και καλύτερα να μείνει ανέπαφο. Δεν είναι λίγες οι φορές που ενώ άλλαζα το 45 IRE έπεφτε και το 40 στο HCFR κ.ο.κ. Αλλά το 2-point θα βοηθήσει να σετάρουμε το λευκό όσο πιο κοντά γίνεται στο D65 και θα επηρεάσει όλη την καμπύλη ως προς τη σωστή θερμοκρασία. Ούτε αυτό είναι απαραίτητο βέβαια για το 3DLUT, αλλά πιστεύω πως όσο πιο κοντά στο στόχο είναι η τηλεόραση, τόσο καλύτερα για τις μετέπειτα μετατροπές μέσα στο gamut.

Εγω θα ηθελα να δω ενα πατερνακι με τις διαβαθμισεις των χρωματων. Αν καταλαβα καλα η tv παιζει με τερμα το contrast χωρις να υπαρχει κανενα προβλημα ψηλα στις διαβαθμισεις των χρωματων. ?
To θέλεις σε φωτογραφία ή σε μετρήσεις; Αν θες το πρώτο, πες μου ποιο pattern θες να βγάλω.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

To θέλεις σε φωτογραφία ή σε μετρήσεις; Αν θες το πρώτο, πες μου ποιο pattern θες να βγάλω.

Αναφερομουν στο color steps απο τα πατερνακια του AVS.
 
Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Εγω θα ηθελα να δω ενα πατερνακι με τις διαβαθμισεις των χρωματων. Αν καταλαβα καλα η tv παιζει με τερμα το contrast χωρις να υπαρχει κανενα προβλημα ψηλα στις διαβαθμισεις των χρωματων. ?
Αν είναι πιθανόν να δείχνει ολες τις διαβαθμίσεις με τέρμα κόντραστ. Και στις πλάσμα πανασόνικ στα σινεμα modes δεν γίνεται να αναβοσβήσεις μέχρι το 234. Αναβοσβήνουν ολα ακόμα και με τέρμα κόντραστ. Το ιδιο συμβαίνει και με τα χρώματα.
 
OK παιδιά, δείτε το βίντεο.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(Υπομονή να ανέβει)

Στο Color Steps, το μπλε που προσπαθούσα να πιάσω στην κάμερα στο τέλος, φαίνεται τελικά στο 0:59.

Δεν ξέρω αν βλέπετε κάτι παράξενο, εγώ βλέπω ό,τι περίμενα να δω.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Απόλυτη σχέση. Το Measurement Report του DisplayCAL επιβεβαιώνει την ακρίβεια του προφίλ στο να χαρακτηρίσει την απόκριση της TV. Γιαυτό και όλες οι κουκίδες είναι πράσινες και πολύ κοντά στα target points με ελάχιστο ΔΕ. Γνωρίζοντας την απόκριση της οθόνης για όλους τους χρωματικούς συνδυασμούς (3DLUT) μπορούμε να λάβουμε οποιοδήποτε gamma θέλουμε αλλά και να κατασκευάσουμε οποιοδήποτε gamut εντός αυτού της οθόνης (dead-on primary+secondary colors). Τρέχοντας λοιπόν το HCFR με το 3DLUT ενεργοποιημένο στο madTPG, ήταν αναμενόμενο το grayscale και τα primaries να μην έχουν σημαντική απόκλιση από τα επιθυμητά.

Εκτός αν θεωρείς ακόμα ότι είμαι μακριά από το D65...

Μ'αυτό το 3DLUT επιβεβαίωσα ότι η δουλειά μας γίνεται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με το 20-point calibration και το ενσωματωμένο CMS της TV. Ωστόσο, δεν είναι αυτό το τελικό 3DLUT που θα κρατήσω. Ξαναμέτρησα την οθόνη για να βρω την καλύτερη pre-calibrated κατάσταση και έχω νέο σετ ρυθμίσεων. Κυρίως άλλαξα το contrast στο 100 (ναι, επιβεβαιωμένο ότι δεν clipάρει κανένα χρώμα), το color στο 50 (με το gamut στο Wide αυτή είναι η σωστή ρύθμιση ακόμη και μέσα από το Picture Wizard της TV), έβαλα το gamma στο 2.4 και όρισα και μια πολύ μικρή μεταβολή προς τα πάνω στο μπλε στο Low point από το 2-point calibration. Ακόμη επιβεβαίωσα ότι τα δυο συστήματα (2-point και 20-point IRE) δουλεύουν ανεξάρτητα και μπορούν να είναι ενεργά ταυτόχρονα. Αλλά το 20-point λόγω της μειωμένης ακρίβειας χαλάει τα gradients περισσότερο απ'ό,τι τα φτιάχνει και καλύτερα να μείνει ανέπαφο. Δεν είναι λίγες οι φορές που ενώ άλλαζα το 45 IRE έπεφτε και το 40 στο HCFR κ.ο.κ. Αλλά το 2-point θα βοηθήσει να σετάρουμε το λευκό όσο πιο κοντά γίνεται στο D65 και θα επηρεάσει όλη την καμπύλη ως προς τη σωστή θερμοκρασία. Ούτε αυτό είναι απαραίτητο βέβαια για το 3DLUT, αλλά πιστεύω πως όσο πιο κοντά στο στόχο είναι η τηλεόραση, τόσο καλύτερα για τις μετέπειτα μετατροπές μέσα στο gamut.


To θέλεις σε φωτογραφία ή σε μετρήσεις; Αν θες το πρώτο, πες μου ποιο pattern θες να βγάλω.


Ξαναρωτάω: Το γράφημα του γκάμα που ανέβασες δείχνει γκάμα 1.9 μ.ο. Η επιβεβαίωση που έκανες με το HCFR δείχνει γκάμα 2.2. Είναι το ίδιο για σένα? Οκ...

Ξαναρωτάω: Γνωρίζεις ότι οι συντεταγμένες του D65 αντιστοιχούν σε ένα και μοναδικό σημείο? Δες το ριπόρτ του προγράμματος τι συντεταγμένες δίνει σε όλο το grayscale.

Τέλος, γνωρίζεις ότι οι ταινίες είναι κωδικοποιημένες σε 16-235? (με κάποιες και λίγο παραπάνω? Αυτό σημαίνει το AW που με ρώτησες...above white...γι' αυτό υπάρχουν και τα πατερνάκια του 109%...). Ποιος ο λόγος να δίνεις full RGB στα 60Hz?


Δεν προσπαθώ περαιτέρω διότι καταντάει κουραστικό να επαναλαμβάνομαι.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Ξαναρωτάω: Το γράφημα του γκάμα που ανέβασες δείχνει γκάμα 1.9 μ.ο. Η επιβεβαίωση που έκανες με το HCFR δείχνει γκάμα 2.2. Είναι το ίδιο για σένα? Οκ...
Το γράφημα του gamma στο Measurement Report του DisplayCAL είναι χωρίς τη χρωματική διόρθωση του 3DLUT. Προφανώς και η οθόνη δεν έχει τέλειο gamma πριν το calibration. Αυτό που επικυρώνει το report είναι η ακρίβεια του χρωματικού προφίλ από το οποίο έγινε το 3DLUT όπως είπα και εδώ. Κακώς το ανέβασα, σας μπέρδεψα χειρότερα.

Ξαναρωτάω: Γνωρίζεις ότι οι συντεταγμένες του D65 αντιστοιχούν σε ένα και μοναδικό σημείο? Δες το ριπόρτ του προγράμματος τι συντεταγμένες δίνει σε όλο το grayscale.
Στο report το μόνο που έχει σημασία είναι οι συντεταγμένες του λευκού (Measured white point XYZ: 94.62, 100, 109 ---> xyY = 0.31164, 0.32936, 100) που είναι πολύ κοντά στο D65. Μόνο αυτό έφερα χειροκίνητα όπως σου είπα. Εννοείται το υπόλοιπο grayscale δεν είναι ήδη στο D65, αυτός είναι ο στόχος μας! Το θέμα είναι να ξέρει το προφίλ που ακριβώς είναι για να τα διορθώσουμε με το 3DLUT.

Τέλος, γνωρίζεις ότι οι ταινίες είναι κωδικοποιημένες σε 16-235? (με κάποιες και λίγο παραπάνω? Αυτό σημαίνει το AW που με ρώτησες...above white...γι' αυτό υπάρχουν και τα πατερνάκια του 109%...). Ποιος ο λόγος να δίνεις full RGB στα 60Hz?
Απάντησα για όλα στο νήμα της PB5600. Εν ολίγοις, ο λόγος για να κλειδώσεις σε full-range HDMI είναι κυρίως για να τρέξεις σωστά τα patterns για το calibration και για να μη συμπιέζεις τα levels των υπολοίπων εφαρμογών του υπολογιστή. Για ταινίες δεν υπάρχει κανένας λόγος να μείνεις μόνιμα σε full-range (0-255).
 
Ναι, με τα levels είχε μπερδευτεί η κουβέντα, αλλά, την ξεμπερδέψαμε. Όσο για το RGB, θα τα πούμε αναλυτικότερα κάποια άλλη στιγμή.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

OK παιδιά, δείτε το βίντεο.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(Υπομονή να ανέβει)

Στο Color Steps, το μπλε που προσπαθούσα να πιάσω στην κάμερα στο τέλος, φαίνεται τελικά στο 0:59.

Δεν ξέρω αν βλέπετε κάτι παράξενο, εγώ βλέπω ό,τι περίμενα να δω.


Αυτό ακριβώς που σου γράφαμε συμβαίνει. Με το κόντραστ στο 100 κλιπάρουν τα χρώματα και χάνονται οι ψηλές διαβαθμίσεις. Μπορείς να το δεις και στα steps (ειδικά στο κόκκινο), αλλά, και στα τρία πρωτεύοντα που αναβοσβήνουν μέχρι το 232.
 
Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Αυτό ακριβώς που σου γράφαμε συμβαίνει. Με το κόντραστ στο 100 κλιπάρουν τα χρώματα και χάνονται οι ψηλές διαβαθμίσεις. Μπορείς να το δεις και στα steps (ειδικά στο κόκκινο), αλλά, και στα τρία πρωτεύοντα που αναβοσβήνουν μέχρι το 232.

Μέχρι το 234 αναβοσβήνουν όλα. Αυτό είναι το ζητούμενο. Το 235 είναι το λευκό στο βίντεο. Οτιδήποτε πάνω από 235 ή κάτω από 16 δε θα έπρεπε να είναι εκεί και δε θα έπρεπε να φαίνεται. Αυτή είναι όλη η φιλοσοφία του να σετάρεις σωστά το black level (brightness) και το white level (contrast).

Αν δηλώσεις στο madVR ότι η οθόνη σου περιμένει full-range (0-255) σήμα, μάντεψε τι κάνει: το ίδιο. Αντιστοιχίζει το 16 στο 0 (μαύρο) και το 235 στο 255 (λευκό) και δε βλέπεις τίποτα κάτω από 16 και πάνω από 235 στο βίντεο. Blacker-than-black και whiter-than-white μόνο σε test patterns έχει νόημα. Όλες οι ταινίες οφείλουν να τηρούν το 16-235.

ΥΓ: Επίσης τα steps στο κόκκινο είναι ΟΛΑ. Ήθελε μικρότερη έκθεση η κάμερα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ορίστε και σε φωτογραφίες, μια με χαμηλή έκθεση, μια με υψηλή για να φανούν τόσο τα χρώματα κοντά στο μαύρο όσο και οι μέγιστες τιμές.

zyKNbEV.jpg

HZsrj13.jpg


Όλα τα steps εκεί είναι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Μέχρι το 234 αναβοσβήνουν όλα. Αυτό είναι το ζητούμενο. Το 235 είναι το λευκό στο βίντεο. Οτιδήποτε πάνω από 235 ή κάτω από 16 δε θα έπρεπε να είναι εκεί και δε θα έπρεπε να φαίνεται. Αυτή είναι όλη η φιλοσοφία του να σετάρεις σωστά το black level (brightness) και το white level (contrast).

Αν δηλώσεις στο madVR ότι η οθόνη σου περιμένει full-range (0-255) σήμα, μάντεψε τι κάνει: το ίδιο. Αντιστοιχίζει το 16 στο 0 (μαύρο) και το 235 στο 255 (λευκό) και δε βλέπεις τίποτα κάτω από 16 και πάνω από 235 στο βίντεο. Blacker-than-black και whiter-than-white μόνο σε test patterns έχει νόημα. Όλες οι ταινίες οφείλουν να τηρούν το 16-235.

ΥΓ: Επίσης τα steps στο κόκκινο είναι ΟΛΑ. Ήθελε μικρότερη έκθεση η κάμερα.

Φυσικά και αν δηλώσεις στον μαντ 0-255 δεν μπορείς να ρυθμίσεις τίποτα...όντως το 16 είναι το 0 σου και το 255 το 235 σου.

Δεν γνωρίζω αν υπήρχε υπερέκθεση στην κάμερα. Γνωρίζω πως όλα τα μέσα που έχω δει μέχρι τώρα (πλην των Πανασόνικ για τους λόγους που αναφέρθηκαν) κλιπάρουν τα χρώματα ψηλά όταν τερματίσεις το κόντραστ...με λίγα λόγια, αυτό ακριβώς που είδα και στο δικό σου βίντεο. Τώρα, αν η τηλεόρασή σου είναι η μοναδική εξαίρεση, πολύ θα ήθελα να γνωρίζω τον τεχνικό λόγο.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Δεν λένε τίποτα οι φωτογραφίες έτσι...στην υποέκθεση κράσαρες όλα τα χαμηλά, στην υπερέκθεση κλίπαρες όλα τα ψηλά.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Plasma (& projector) calibration for dummies

Φυσικά και αν δηλώσεις στον μαντ 0-255 δεν μπορείς να ρυθμίσεις τίποτα...όντως το 16 είναι το 0 σου και το 255 το 235 σου.

Δεν γνωρίζω αν υπήρχε υπερέκθεση στην κάμερα. Γνωρίζω πως όλα τα μέσα που έχω δει μέχρι τώρα (πλην των Πανασόνικ για τους λόγους που αναφέρθηκαν) κλιπάρουν τα χρώματα ψηλά όταν τερματίσεις το κόντραστ...με λίγα λόγια, αυτό ακριβώς που είδα και στο δικό σου βίντεο. Τώρα, αν η τηλεόρασή σου είναι η μοναδική εξαίρεση, πολύ θα ήθελα να γνωρίζω τον τεχνικό λόγο.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Δεν λένε τίποτα οι φωτογραφίες έτσι...στην υποέκθεση κράσαρες όλα τα χαμηλά, στην υπερέκθεση κλίπαρες όλα τα ψηλά.
Πλάάάκα κάνεις τώρα; Πώς αλλιώς θα σου δείξω όλα τα steps όταν το dynamic range της κάμερας δεν επαρκεί;

Πήγαινε μόνος σου στο βίντεο και κάνε pause στο 0:56 (σε 720p). Πάρε ένα screenshot σαν το παρακάτω και βάλτο στο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων που προτιμάς. Διάβασε τις τιμές του τελευταίου step και σύγκρινέ τες με το προηγούμενο αν το monitor σου δεν μπορεί να δείξει τις διαφορές.

K0eALYM.png


Δεν υπάρχει clipping στα steps λέμε.

Και η TV μου δεν είναι καμιά εξαίρεση. Όλες οι σωστά ρυθμισμένες τηλεοράσεις έτσι συμπεριφέρονται.