Ποιότητα cd vs streaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

–> Tidal συνέχεια
Πως κάνουμε σύγκριση ανάμεσα στα άϋλα αρχεία που έχουμε στην κατοχή μας και στα αντίστοιχα της μουσικής βιβλιοθήκης του Tidal;

Απαραίτητο να εξασφαλίσουμε ότι τα ακούμε υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες.
Για να το πετύχουμε ακούμε τα άϋλα αρχεία μας από το Foobar, αλλά στέλνοντας τα κατ' ευθείαν στο Streamer. Με τη διαδικασία που περιγράφεται εδώ.
Και το Tidal με όποιο τρόπο επιθυμούμε να το συνδέσουμε, αλλά πάλι στέλνοντας στο Streamer.

Όπως στο παρακάτω σχήμα:

Foobar => Streamer => Hi-Fi System
Tidal => Streamer => Hi-Fi System

Συνεχίζεται –>
Η σύγκριση δεν θα ήταν πιο σωστή αν ακούγαμε τα άυλα μας κατ'ευθειαν απο τον εσωτερικό ssd του eversolo π.χ, αντί να στέλνουμε από τον foobar στο eversolo για να συγκρίνουμε το Tidal μέ τα άυλα;
Εκτός αν αναφέρεστε σε streamer που δεν έχουν την δυνατότητα εσωτερικού σκληρού..
Το λέω γιατί στην περίπτωση που κάποιος έχει streamer που δέχεται ssd δίσκο εσωτερικά του, είναι καλύτερο διότι δεν είναι πριν από αυτό καμία άλλη συσκευή ούτε κάποιος άλλος player..
 
@lefterakis katemakis
Με πρώτη ματιά έχεις δίκιο. Αλλά για σκέψου καλύτερα. Στέλνοντας τα δικά μας άυλα για αναπαραγωγή μέσω δικτύου (Streamer) εξασφαλίζουμε την ίδια διαδρομή με τα άυλα του Tidal που φθάνουν ως εμάς. Δηλαδή τις ίδιες συνθήκες αναπαραγωγής. Αυτό που προτείνεις δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στο δικό μας τοπικό άυλο κι' αυτό δεν το θέλουμε στην προκειμένη περίπτωση.

Ένας άλλος τρόπος εξίσου έγκυρος είναι να κατεβάσουμε για off-line χρήση το αρχείο από την πλατφόρμα και να προβούμε σε άμεση σύγκριση με το δικό μας τοπικό άυλο.

Η διαδικασία που προτείνεις πάλι θα είναι πολύ χρήσιμη, εάν θελήσουμε να μελετήσουμε την επίδραση του δικτύου στην αναπαραγωγή.
Παραδείγματα.
  1. Αναπαράγουμε ένα αρχείο από το NAS μέσω δικτύου. Έπειτα αναπαράγουμε το ίδιο αρχείο τοπικά και προβαίνουμε σε σύγκριση.

  2. Αναπαράγουμε ένα αρχείο μέσω Wi-Fi. Έπειτα αναπαράγουμε το ίδιο αρχείο τοπικά και προβαίνουμε σε σύγκριση.
 
Δηλαδή αν ο Μιχάλης κάνει τα κόλπα στα router και στα switch όπως ο Τζιμίσκουλας ,που θα πάει η απόδοση του Tidal?
Θα παίζει καλύτερα και από το πρωτότυπο??

Επίσης....
Ας μην αναφέρω την απόλυτη διαφωνία μου στην μετατροπή βινυλίου σε άυλο ,όσον αφορά το πόσο πιστή στο ηχογραφημένο τραγούδι είναι.
Και εξηγούμε...
Ο ήχος του άυλου που παίρνουνε από το βινύλιο εξαρτάται ΑΠΌΛΥΤΑ από τον συνδιασμό κεφαλής, καλωδίων ,προενισχυτη αυτής και μετατροπέα ad.
Πιασ' τ'αυγο και ...ξυριστο!!
Ενώ το σιντακι,το βάζουμε στο κομπιούτερ και με τον eac εξάγουμε κατευθείαν τον ήχο που έχει ηχογραφηθεί στο δισκάκι.

Για μένα η πιο δίκαιη σύγκριση streaming με άυλο είναι είναι με άυλο προερχόμενο από cd..... εξυπακούεται από την ίδια παραγωγή.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Για να μην έχουμε στεναχώριες,για τις μετατροπές που αναφέρω παραπάνω από βινύλιο σε άυλα,έχουν γίνει από μένα .
Αντέγραφα λοιπόν από το thorents με κεφαλή Stanton 881 ,στο επαγγελματικό cd-r Marantz.
Τα σιντακια έπαιζα ,για να έχω καινούργια τα βινύλια (τόσο μακακας ημΑνα😸)
Όταν άλλαξα κεφαλή στο thorents και του έβαλα ortofone mc15 super,ξανά έγραψα στο Marantz πολλά από τα βινύλια που είχα ήδη αντιγράψει, γιατί όντως η ortofone σκότωνε από ήχο και όπως και προηγουμένως ανέφερα,η μακακια μου είχε βαρεσει ταβάνι 😸

Αργότερα τα cdακια, αυτά τα ψηφιοποιησα.
Καμμιά σχέση το ένα αρχείο με το άλλο, προερχόμενα από το ίδιο LP.
Εξού και οι αντιρρήσεις μου !
 
  • Wow
Reactions: Sonus Naturalis
@mdvq
Πριν ν' αρχίσουμε να αντιδικούμε και ν' ανταλλάσσουμε "σεντόνια" επιχειρημάτων, απάντησε μου σε μία τόση δα ερωτησούλα:
:cool:
Τα CD που έφτιαξες αντιγράφοντας τα LP με το Marantz CD Recorder, πόσο κοντά ήταν στον αρχικό ήχο, του αντίστοιχου setup του πικάπ σου;
👼 👼 👼
 
Όταν έχουν περάσει τόσα χρόνια,μην περιμένεις αναλυτικές απαντήσεις.
Το cdακι από το βινύλιο έπαιζε διαφορετικά στο cd-r, διαφορετικά στο cdp, διαφορετικά στο dvd-sacd player και διαφορετικά στο dvd audio player.
Όλα αυτά συνδεδεμένα στον ίδιο προ , τελικο και ηχεία
Τι απαντηση να σου δώσω λοιπόν?

Kαι φυσικά καμμία όρεξη δεν έχω για αντιδικία και ειδικά μαζί σου ,που γνωρίζεις πόσο σέβομαι και εκτιμώ την γνώμη σου και εσένα τον ίδιο.
Και γω δύο κουβέντες θα ήθελα απο σένα.
Αν άλλαζες κεφαλή στο πικάπ σου ,θα άλλαζε ο ήχος στο άυλο?
Ναι ή όχι??
 
@lefterakis katemakis
Με πρώτη ματιά έχεις δίκιο. Αλλά για σκέψου καλύτερα. Στέλνοντας τα δικά μας άυλα για αναπαραγωγή μέσω δικτύου (Streamer) εξασφαλίζουμε την ίδια διαδρομή με τα άυλα του Tidal που φθάνουν ως εμάς. Δηλαδή τις ίδιες συνθήκες αναπαραγωγής. Αυτό που προτείνεις δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στο δικό μας τοπικό άυλο κι' αυτό δεν το θέλουμε στην προκειμένη περίπτωση.

Ένας άλλος τρόπος εξίσου έγκυρος είναι να κατεβάσουμε για off-line χρήση το αρχείο από την πλατφόρμα και να προβούμε σε άμεση σύγκριση με το δικό μας τοπικό άυλο.

Η διαδικασία που προτείνεις πάλι θα είναι πολύ χρήσιμη, εάν θελήσουμε να μελετήσουμε την επίδραση του δικτύου στην αναπαραγωγή.
Παραδείγματα.
  1. Αναπαράγουμε ένα αρχείο από το NAS μέσω δικτύου. Έπειτα αναπαράγουμε το ίδιο αρχείο τοπικά και προβαίνουμε σε σύγκριση.

  2. Αναπαράγουμε ένα αρχείο μέσω Wi-Fi. Έπειτα αναπαράγουμε το ίδιο αρχείο τοπικά και προβαίνουμε σε σύγκριση.
Ηθελα την γνώμη σου στην ερώτηση που σου έκανα γιατί συνήθως η πλατφόρμα (Tidal) έχει δικό της συγκεκριμένο ήχο και πιστεύω ότι τα άυλα που έχουμε εμείς είναι πιο "καθαρά" σε ήχο.. με αποτέλεσμα και με τους δύο τρόπους που λέμε να γίνει η αναπαραγωγή, (ο δικός σου) και αυτό που αναφέρω εγώ νομίζω ότι τα άυλα θα παίζουν πιο ωραία..
Έχεις κάνει έτσι τις δοκιμές και ακούς ότι μέσο foobar είναι καλύτερα;
 
Πόσο καλό είναι το Βινύλιο;
@mdvq [/B]
Πριν ν' αρχίσουμε να αντιδικούμε και ν' ανταλλάσσουμε "σεντόνια" επιχειρημάτων, απάντησε μου σε μία τόση δα ερωτησούλα:
Τα CD που έφτιαξες αντιγράφοντας τα LP με το Marantz CD Recorder, πόσο κοντά ήταν στον αρχικό ήχο, του αντίστοιχου setup του πικάπ σου;
👼 👼 👼

Όταν έχουν περάσει τόσα χρόνια,μην περιμένεις αναλυτικές απαντήσεις.
Το cdακι από το βινύλιο έπαιζε διαφορετικά στο cd-r, διαφορετικά στο cdp, διαφορετικά στο dvd-sacd player και διαφορετικά στο dvd audio player.
Όλα αυτά συνδεδεμένα στον ίδιο προ , τελικο και ηχεία
Τι απαντηση να σου δώσω λοιπόν?

Kαι φυσικά καμμία όρεξη δεν έχω για αντιδικία και ειδικά μαζί σου ,που γνωρίζεις πόσο σέβομαι και εκτιμώ την γνώμη σου και εσένα τον ίδιο.
Και γω δύο κουβέντες θα ήθελα απο σένα.
Αν άλλαζες κεφαλή στο πικάπ σου ,θα άλλαζε ο ήχος στο άυλο?
Ναι ή όχι??
Dear Mike,
Συνονόματε φίλε και συνοδοιπόρε στις μουσικές και τεχνικές μας αναζητήσεις, 🫠
Προφανώς δεν είχα καμμιά πρόθεση να αντιδικησω μαζί σου!
Είπαμε, να κάνουμε την πλάκα μας που και που να περνάει η ώρα! :)

Στα σοβαρά τώρα μάλλον πρέπει να αναδιατυπώσω την ερωτηση:

Αυτό που ήθελα να μάθω ή μάλλον να επιβεβαιώσω, ήταν η αίσθηση σου: Πόσο κοντά ήταν αυτό που έγραφες με αυτό που έδινε όταν έπαιζε το πικάπ σου, αυτό που ήταν, με τη συγκεκριμένη κεφαλή και βραχίονα;
Κι' όταν άλλαζες setup αυτό που έγραφες (πάλι) ήταν που έδινε όταν έπαιζε το καινούργιο σύνολο του πικάπ σου;
Παραβλέπω ότι μπορεί να υπήρχαν διαφορές στην απόδοση ανάμεσα στο ένα ή στο άλλο Player, αλλά η όλη αίσθηση πρέπει να ήταν ίδια. Ότι άκουγες το συγκεκριμένο πικ-άπ με το δικό του χαρακτήρα, όχι άλλο.

Μετά από μακρά ενασχόληση εχω καταλήξει ότι η ψηφιακή εγγραφή μπορεί να είναι απόλυτα πιστή και ακριβής. Να αποδώσει την αναλογική ως έχει, μέ όλα της τα προτερήματα και τα ελαττώματα.

Έχεις δίκιο όμως όταν λες πως "αλλάζοντας κεφαλή στο πικάπ, θα άλλάξει ο ήχος στο άυλο".
Γι' αυτό όταν ασχολήθηκα είχα επιλέξει μία Ultra Hi-End διαδικασία (πρωτόκολλο θα το λέγαμε σήμερα), ώστε να πετύχω την απόλυτη ψηφιοποίηση. Που θα πλησιάζει όσο το δυνατόν τη Master Tape!

Να τα περιγράψω, για να τα ξαναθυμηθώ και να μαθαίνουν οι νεώτεροι, όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν, τι στο καλό περιλαμβάνει μία τέτοια διαδικασία; Θα εκπλαγείτε όταν δείτε τι περιελάμβανε.
Πάμε λοιπόν:

Ultra Hi-End Ψηφιοποίηση Βινυλίων
  • Πικάπ πλατώ Audiomeca Piere Lurné J4.
  • Βραχίονας SL5 (παράλληλης μετατόπισης).
  • Κεφαλή EMT Boron κινητού πηνίου).
  • Interconnects Βραχίονα Audience Au24 Phono
  • 2ος Βραχίονας Audiomeca Piere Lurné Romeo
  • Κεφαλή MM YBA (Ortofon Modified)
  • Interconnects 2ου Βραχίονα YBA
  • Phono Stage Monrio ADN-N (1ης γενιάς)
  • ASR Collector Προενισχυτής MM, MC, Line
  • Oko Noki Πλυντήριο δίσκων
  • Zerostat Αντιστατικό πιστολάκι
  • Discwasher Κlαθημερινός καθαρισμός δίσκων
  • Discwasher καθαρισμός βελόνας
  • Decca βουρτσάκι ή παρόμοιο καθαρισμός δίσκου τελευταίας στιγμής.
  • Korg MR-1000 Ψηφιακός εγγραφέας
  • Πλύσιμο του δίσκου στο πλυντήριο.
  • Απομάκρυνση τυχόν παραμενοντος στατικού ηλεκτρισμού με το αντιστατικά πιστολάκι.
  • Καθαρισμός και με το Discwasher
  • Καθαρισμός με το βουρτσάκι σκόνης τελευταίας στιγμής που μπορεί να έπεσε κατά τη μεταφορά του δίσκου από το πλυντήριο ως το πλατώ.
  • Δειγματοληπτική ακρόαση του δίσκου και ρύθμιση της στάθμης εγγραφής.
  • Εγγραφή του δίσκου σε DSD128. Πρώτα πλευρά A, έπειτα πλευρά B.
  • Ονομασία των αρχείων με τον εγγραφέα για να τα ξεχωρίζουμε.
  • Μεταφορά των DSD αρχείων στον υπολογιστή (USB σύνδεση).
  • Korg Audiogate DSD Player & Editor.
  • Εισαγωγή των αρχείων στην Audiogate.
  • Audiogate. Αφαίρεση DC Offset.
  • Audiogate. Μετατροπή σε PCM στο επιθυμητό format.
  • Steinberg Wavelb Audio Mastering Software.
  • Εισαγωγή των PCM Πλευρών Α και Β του δίσκου στο Wavelab.
  • Διαχωρισμός splitting των Πλευρών Α και Β στα επιμέρους Tracks.
  • Σώσιμο (save) των tracks.
  • Ρύθμιση παραμέτρων επεξεργασίας:
  • DC Offset.
  • Έλεγχος Clipping.
  • Waves Restoration Software bundle plugins. Ρύθμιση παραμέτρων αποθορυβοποίησης. De Hum, De Click, De Crackle, De Noise.
  • Σώσιμο των παραμέτρων σε χωριστά αρχεία για εφαρμογή και μελλοντικό επανέλεγχο.
  • Δημιουργία δέσμης τελικών αρχείων (Άλμπουμ). Μαζική (batch) εφαρμογή των σωσμένων παραμέτρων επεξεργασίας στα τελικά tracks. Εφαρμογή dithering.
  • Δύο ομάδες τελικών αρχείων. Χωριστό Dithering.
  • 1η Ομάδα. Αρχεία Άλμπουμ Υψηλής Ανάλυσης 24 Bits (σε όποιο από τα format επιλέξουμε, συνήθως 96/24). Αριθμημένα σε χωριστό φάκελο για το άλμπουμ Υψηλής Ανάλυσης.
  • 2η Ομάδα. Αρχεία Ανάλυσης 44.1 KHz/16 Bits για CD. Αριθμημένα σε χωριστό φάκελο για το CD άλμπουμ.
  • Μετατροπή των δύο δημιουργημένων ομάδων σε αρχεία FLAC, Υψηλής και στάνταρ Ανάλυσης αντίστοιχα.
  • Αρχειοθέτηση των φακέλων με τα τελικά αρχεία σε DVD-R.
  • "Κάψιμο CD" προαιρετικά.
Που μπορεί να φθάσει μία τόσο αυστηρή και Υψηλής Ποιότητας διαδικασία; Αν γίνει σωστά, κατά την εμπειρία μου να πλησιάσει, ένα κλικ κάτω από την Master Tape. Και αν πετύχει η αποθορυβοποίηση, αν γίνει απολύτως σωστά, μπορεί να πάει και ένα κλικ πάνω από τη Master Tape! Διότι θα έχει αφαιρεθεί και ο δικός της θόρυβος.

Ξέρω ότι αυτά μπορεί να ακούγονται παράδοξα και απίστευτα. Αλλά τέλος πάντων αυτή είναι η άποψη μου με βάση την εμπειρία μου. Δεν σκοπεύω να πείσω κανένα και πολύ περισσότερο να διαφωνήσω.

Πόσο κόστιζε αυτή η διαδικασία; Είχα υπολογίσει ότι κάθε δίσκος LP έπαιρνε περίπου 8-10 πλήρεις ώρες εργασίας. Ήταν λοιπόν πρακτικά εντελώς ασύμφορο (Εννοείται και οικονομικά).

Ήταν ένας από τους λόγους που τα εγκατέλειψα (συν κάποιοι προσωπικοί λόγοι). Μου έμεινε όμως η εμπειρία και η αποκτημένη στην πορεία γνώση.
Η προίκα μου! -bye-
 
Αν γίνει σωστά, κατά την εμπειρία μου να πλησιάσει, ένα κλικ κάτω από την Master Tape. Και αν πετύχει η αποθορυβοποίηση, αν γίνει απολύτως σωστά, μπορεί να πάει και ένα κλικ πάνω από τη Master Tape! Διότι θα έχει αφαιρεθεί και ο δικός της θόρυβος.

Αυτό που εννοεί ο συννονόματος συννονόματε είναι ότι πρακτικά, ότι και να κάνεις, ΔΕΝ έχεις το master tape με αυτό τον τρόπο γιατί το όλο σύνολο και κάθε κομμάτι ξεχωριστά προσθέτει τον δικό του χαρακτήρα.
Αν δεν έβαζες την EMT Boron αλλά κάποια άλλη, ανάλογης ποιότητας κεφαλή, δεν θα έπαιζε διαφορετικά;
Με άλλο πικάπ, άλλα interconnect, άλλο phono stage κλπ, πάλι σωστά θα έπαιζε, αλλά τα καλώδια θα σου έδιναν περισσότερη "ζεστασιά", το πικάπ "καλύτερο punch" κλπ κλπ.
Κάνε μία σούμα σε αυτούς τους "χαρακτήρες" που έχουν συντελέσει ώστε να βγει το συγκεκριμένο αποτέλεσμα και πες μου πόσο μακριά είσαι από το master tape; :)

Το streamer ή το DAC θα προσθέσει και αυτό τον χαρακτήρα του όταν αυτό που έγραψες σε άυλο το παίξεις από εκεί.
Αυτό μπορεί να είναι θετικό (γιατί όσο πιο ζεστό, τόσο πιο πολύ σου αρέσει) ή αρνητικό (είναι στημένο το αναλογικό με slow roll off, απέκτησε και άλλο από το dac και οι μουσικοί κατέληξαν να χασμουριούνται).

Ενώ το άυλο που παίρνεις από το bandcamp ή streamάρεις από το Tidal είναι πιο κοντά στο master από αυτό που έφτιαξες εσύ.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Αυτό που εννοεί ο συννονόματος συννονόματε είναι ότι πρακτικά, ότι και να κάνεις, ΔΕΝ έχεις το master tape με αυτό τον τρόπο γιατί το όλο σύνολο και κάθε κομμάτι ξεχωριστά προσθέτει τον δικό του χαρακτήρα.
Αν δεν έβαζες την EMT Boron αλλά κάποια άλλη, ανάλογης ποιότητας κεφαλή, δεν θα έπαιζε διαφορετικά;
Με άλλο πικάπ, άλλα interconnect, άλλο phono stage κλπ, πάλι σωστά θα έπαιζε, αλλά τα καλώδια θα σου έδιναν περισσότερη "ζεστασιά", το πικάπ "καλύτερο punch" κλπ κλπ.
Κάνε μία σούμα σε αυτούς τους "χαρακτήρες" που έχουν συντελέσει ώστε να βγει το συγκεκριμένο αποτέλεσμα και πες μου πόσο μακριά είσαι από το master tape; :)

Το streamer ή το DAC θα προσθέσει και αυτό τον χαρακτήρα του όταν αυτό που έγραψες σε άυλο το παίξεις από εκεί.
Αυτό μπορεί να είναι θετικό (γιατί όσο πιο ζεστό, τόσο πιο πολύ σου αρέσει) ή αρνητικό (είναι στημένο το αναλογικό με slow roll off, απέκτησε και άλλο από το dac και οι μουσικοί κατέληξαν να χασμουριούνται).

Ενώ το άυλο που παίρνεις από το bandcamp ή streamάρεις από το Tidal είναι πιο κοντά στο master από αυτό που έφτιαξες εσύ.
Μα τα ξέρω όλα αυτά, πολύ καλά κατάλαβα τι ήθελε να μου πεί ο συνονόματος και κοινός μας φίλος! :)

Και δεν έχω καμμία αντίρρηση σε όσα γράφεις για την "προσθήκη χαρακτήρων". Η προσπάθεια ήταν τότε να χρησιμοποιηθεί ένα setup τόσο υψηλής ποιότητας, στο οποίο η προσθήκη χαρακτήρα θα ήταν η ελάχιστη δυνατή. Και έπειτα να ακολουθηθεί μία διαδικασία, κάτι σαν reverse engineering, για να πλησιάσουμε το αρχικό. Στο βαθμό του εφικτού, φυσικά.

Αν είχα τα χρήματα, θα χρησιμοποιούσα ακόμη καλύτερο εξοπλισμό. Αλλά κι' αυτα που χρησιμοποίησα ήταν πέρα από τα συνηθισμένα. Απ' όσο γνωρίζω τα Mastering Studios για το Restoration συνηθίζουν να χρησιμοποιούν το κλασσικό Technics SL-1200 με μία καλή MM (Βλέπω κιόλας τον Βλαδίμηρο να χαμογελάει)! ☺️

Ή ένα Garrard, αν υπάρχει, για τις 78 στροφές.

Σημείωσε πως σε πάρα πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει άλλος τρόπος, διότι οι Master Tapes είτε έχουν φθαρεί ή έχουν καταστραφεί. Για παράδειγμα στην ελληνική μουσική έχουμε την καταστροφή των Master Tapes μετά την πλημμύρα στο εργοστάσιο της EMI, την θυμάστε;

Δεν έχω σκοπό να μακρηγορήσω, αλλά αν ποτέ θέλετε να διαπιστώσετε ιδίοις ώσι (=με τ' αυτιά σας¹) τι είχα επιτύχει είναι εύκολο. Όταν το φέρει η ώρα και βρεθούμε από κοντά θα σας δώσω τους δίσκους και τα ψηφιακά αρχεία που φτιάχτηκαν από αυτούς. Θα μπορείτε να τα ακούσετε σε διάφορα setup (πικάπ, Players, κλπ). Και να σχηματίσετε προσωπική γνώμη.

Αυτοκίνητο, Γυναίκα και Δίσκοι Βινυλίου ΔΕΝ δανείζονται, αλλά για σας θα κάνω μία εξαίρεση! 😁

Σημείωση ¹Τα ξεσκίζω τα καθαρευουσιάνικα! 🙃
 
  • Love
Reactions: Tzimisce
Περιμένω (?) μια απάντηση,
από κάποιον ,που αν υποψιαστώ ότι ειναι αυτή που αναμένω,θα ταράξω συθέμελα το φόρουμ 😀
Αν δεν είναι αυτή που αναμένω,δεν θα πω τίποτις,θα κάνω το κουνέλι και πάλι μάγκας θα είμαι 😂
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce
Ηθελα την γνώμη σου στην ερώτηση που σου έκανα γιατί συνήθως η πλατφόρμα (Tidal) έχει δικό της συγκεκριμένο ήχο και πιστεύω ότι τα άυλα που έχουμε εμείς είναι πιο "καθαρά" σε ήχο.. με αποτέλεσμα και με τους δύο τρόπους που λέμε να γίνει η αναπαραγωγή, (ο δικός σου) και αυτό που αναφέρω εγώ νομίζω ότι τα άυλα θα παίζουν πιο ωραία..
Έχεις κάνει έτσι τις δοκιμές και ακούς ότι μέσο foobar είναι καλύτερα;
Τι εννοείς, όταν γράφεις ότι η πλατφόρμα έχει δικό της ήχο;
Στην πράξη αυτό μπορεί να σημαίνει μόνο ένα πράγμα:
-Ότι περνάει όλα τα αρχεία από τον "οδοστρωτήρα", δηλαδή από Compressor. Έτσι ομογενοποιούνται και αποκτούν ενιαίο χαρακτήρα. Κανονικά, δηλαδή αν έχουμε στις Ρυθμίσεις το κουμπάκι Normalize Volume απενεργοποιημένο (Off), αυτό ΔΕΝ πρέπει να συμβαίνει.

Η έρευνα που έχω αρχίσει αποσκοπεί και σ' αυτό. Να βρούμε δηλαδή μήπως τα αρχεία του Tidal περνάνε από κάποιο Compression. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι πολύ καλά. Δεν έχω διαπιστώσει κάτι τέτοιο.

Τώρα η σύγκριση των αρχείων του Tidal με τα δικά μας άϋλα δεν είναι καθόλου εύκολη. Πρώτα απ' όλα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα αρχεία του Tidal συμπίπτουν με τα δικά μας. Από έκδοση σε έκδοση μπορεί να υπάρχουν διαφορές, συχνά πολύ σημαντικές..
ΠΟΤΕ δεν μπορούμε να είμαστε εντελώς σίγουροι ποιά έκδοση έχει χρησιμοποιήσει τι Tidal. Δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιά είναι η προέλευση των Master Files και ούτε πρόκειται ποτέ να μας το πούνε.

Μία καλή προσέγγιση είναι να ερευνησουμε με τη βοήθεια των εξωφύλλων. Υποθέτουμε βέβαια, οτι οι άνθρωποι της Tidal είναι αρκετά έντιμοι και χρησιμοποιούν τα εξώφυλλα της αντίστοιχης έκδοσης, όχι κάποιας άλλης. Αλλά δεν έχουμε και κανένα λόγο να υποθέσουμε το αντίθετο.
Αφού δεχτούμε λοιπόν ως ισχύουσα αυτή τη βασική υπόθεση, προχωράμε στην περαιτέρω έρευνα.

Ένας καλός τρόπος είναι με τη βοήθεια της Discogs. Στη βάση δεδομένων της περιλαμβάνει δεκάδες, εκατοντάδες χιλιάδες εκδόσεις με όλες τις παραλλαγές τους. Όταν εντοπίσουμε (από το εξώφυλλο) την έκδοση της Tidal, προχωράμε να δούμε εάν συμπίπτει με τη δικιά μας που έχουμε και σε άϋλη. Αν συμπέσουν, τότε προχωράμε σε ακουστικές εκτιμήσεις και συγκρίσεις. Αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα.

Είναι αυτός ο τρόπος απόλυτα σίγουρος; Προφανώς όχι, αλλά δίνει πολύ καλές πιθανότητες (ας πούμε 9 στις 10) να εντοπίσουμε σωστά την έκδοση που μας ενδιαφέρει.

Βεβαίως μπορούμε να κάνουμε σύγκριση με το εξώφυλλο που έχουμε στα χέρια μας, όταν το έχουμε. Αλλά χρειαζόμαστε πληροφορίες και τις για άλλες παρόμοιες εκδόσεις. Οπότε και πάλι θα ερευνησουμε την Discogs.

Περί ακρόασης με Foobar, νομίζω πως το έχω εξηγήσει. Είναι κάτι που δεν έχω καταλάβει;
 
Τι εννοείς, όταν γράφεις ότι η πλατφόρμα έχει δικό της ήχο;
Στην πράξη αυτό μπορεί να σημαίνει μόνο ένα πράγμα:
-Ότι περνάει όλα τα αρχεία από τον "οδοστρωτήρα", δηλαδή από Compressor. Έτσι ομογενοποιούνται και αποκτούν ενιαίο χαρακτήρα. Κανονικά, δηλαδή αν έχουμε στις Ρυθμίσεις το κουμπάκι Normalize Volume απενεργοποιημένο (Off), αυτό ΔΕΝ πρέπει να συμβαίνει.

Η έρευνα που έχω αρχίσει αποσκοπεί και σ' αυτό. Να βρούμε δηλαδή μήπως τα αρχεία του Tidal περνάνε από κάποιο Compression. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι πολύ καλά. Δεν έχω διαπιστώσει κάτι τέτοιο.

Τώρα η σύγκριση των αρχείων του Tidal με τα δικά μας άϋλα δεν είναι καθόλου εύκολη. Πρώτα απ' όλα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα αρχεία του Tidal συμπίπτουν με τα δικά μας. Από έκδοση σε έκδοση μπορεί να υπάρχουν διαφορές, συχνά πολύ σημαντικές..
ΠΟΤΕ δεν μπορούμε να είμαστε εντελώς σίγουροι ποιά έκδοση έχει χρησιμοποιήσει τι Tidal. Δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιά είναι η προέλευση των Master Files και ούτε πρόκειται ποτέ να μας το πούνε.

Μία καλή προσέγγιση είναι να ερευνησουμε με τη βοήθεια των εξωφύλλων. Υποθέτουμε βέβαια, οτι οι άνθρωποι της Tidal είναι αρκετά έντιμοι και χρησιμοποιούν τα εξώφυλλα της αντίστοιχης έκδοσης, όχι κάποιας άλλης. Αλλά δεν έχουμε και κανένα λόγο να υποθέσουμε το αντίθετο.
Αφού δεχτούμε λοιπόν ως ισχύουσα αυτή τη βασική υπόθεση, προχωράμε στην περαιτέρω έρευνα.

Ένας καλός τρόπος είναι με τη βοήθεια της Discogs. Στη βάση δεδομένων της περιλαμβάνει δεκάδες, εκατοντάδες χιλιάδες εκδόσεις με όλες τις παραλλαγές τους. Όταν εντοπίσουμε (από το εξώφυλλο) την έκδοση της Tidal, προχωράμε να δούμε εάν συμπίπτει με τη δικιά μας που έχουμε και σε άϋλη. Αν συμπέσουν, τότε προχωράμε σε ακουστικές εκτιμήσεις και συγκρίσεις. Αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα.

Είναι αυτός ο τρόπος απόλυτα σίγουρος; Προφανώς όχι, αλλά δίνει πολύ καλές πιθανότητες (ας πούμε 9 στις 10) να εντοπίσουμε σωστά την έκδοση που μας ενδιαφέρει.

Βεβαίως μπορούμε να κάνουμε σύγκριση με το εξώφυλλο που έχουμε στα χέρια μας, όταν το έχουμε. Αλλά χρειαζόμαστε πληροφορίες και τις για άλλες παρόμοιες εκδόσεις. Οπότε και πάλι θα ερευνησουμε την Discogs.

Περί ακρόασης με Foobar, νομίζω πως το έχω εξηγήσει. Είναι κάτι που δεν έχω καταλάβει;
Μια χαρά έχεις καταλάβει το όλο θέμα μιλώντας πολύ σωστά..
Παρακολουθώ ότι γράφεις προσεκτικά γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον..

Τώρα αυτό που ανέφερα ότι η κάθε πλατφόρμα έχει τον δικό της Ήχο, εννοώ ότι το ίδιο album που θα ακούσουμε πχ στο Tidal η στο Spotify η στο Qobuz, έχουν διαφορετική ηχητική απόδοση ανάλογα την πλατφόρμα..
Άρα είναι αρκετά δύσκολο να βγούμε ασφαλή ηχητικά συμπεράσματα..
 
Μια χαρά έχεις καταλάβει το όλο θέμα μιλώντας πολύ σωστά..
Παρακολουθώ ότι γράφεις προσεκτικά γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον..

Τώρα αυτό που ανέφερα ότι η κάθε πλατφόρμα έχει τον δικό της Ήχο, εννοώ ότι το ίδιο album που θα ακούσουμε πχ στο Tidal η στο Spotify η στο Qobuz, έχουν διαφορετική ηχητική απόδοση ανάλογα την πλατφόρμα..
Άρα είναι αρκετά δύσκολο να βγούμε ασφαλή ηχητικά συμπεράσματα..
Για το Quobuz δεν ξέρω. Οι προσπάθειες μου να εγγραφώ στην πλατφόρμα έχουν αποτύχει. Μόνιμος κάτοικος Ελλάδας, χωρίς προσβάσεις κάπου εκεί έξω. Λυπητερή ιστορία, οπότε ας την αφήσουμε. 😥

Για το Spotify όμως έχω άλλη άποψη. Και μάλιστα τη χειρότερη! Πες το διαίσθηση, πες το όπως θες, όταν ακούω Spotify νοιώθω ότι όλα είναι καρασυμπιεσμένα. Ότι έχουν περάσει από Compressor για ν' ανεβάσουν την ένταση. Περσοκόβοντας τα δυναμικά. Λιγο-πολύ παρόμοιο με αυτό που κάνουν πολλοί ραδιοσταθμοί.

Έχω εμπειρία μόνο από τη Free έκδοση, όχι από την Premium. Με ενεργοποιημένο ή όχι το Normalize, για μένα είναι το ίδιο.
Αυτός είναι ο λόγος που ως σήμερα δεν γράφτηκα ποτέ στο Spotify και μάλλον δεν πρόκειται να το κάνω.

Πριν πέσετε να με φάτε ζωντανό οι συνδρομητές του Spotify -και είναι πολλοί εδώ μεσα- δηλώνω ότι πρόκειται αποκλειστικά για υποκειμενική μου γνώμη. Την οποία δεν έχω καμμία δυνατότητα να αποδείξω!
Πως να αποδείξεις μία διαίσθηση;

Συνεπώς μη με λάβετε σοβαρά υπόψη και απλά δεχτείτε ότι υπάρχει και ένας αιρετικός εδώ μέσα! :cool:
 
Το κλειδί της πόρτας του Qobuz το κρατά ένα μελος-συμπολιτης του Sonus Naturalis και μάλιστα ειναι πιο φθηνό από το Tidal.
Το ερώτημα είναι αν κάποιος θ' αναλάβει το ρισκο του προστίμου.
Εγώ,όχι και γι αυτό δεν έχω ανοίξει τον σύνδεσμο που μου έχει στείλει 2 μήνες πριν.
 
Για το Quobuz δεν ξέρω. Οι προσπάθειες μου να εγγραφώ στην πλατφόρμα έχουν αποτύχει. Μόνιμος κάτοικος Ελλάδας, χωρίς προσβάσεις κάπου εκεί έξω. Λυπητερή ιστορία, οπότε ας αφήσουμε.😥

Για το Spotify όμως έχω άλλη άποψη. Και μάλιστα τη χειρότερη! Πες το διαίσθηση, πες το όπως θες, όταν ακούω Spotify νοιώθω ότι όλα είναι καρασυμπιεσμένα. Ότι έχουν περάσει από Compressor για ν' ανεβάσουν την ένταση. Περσοκόβοντας τα δυναμικά. Λιγο-πολύ παρόμοιο με αυτό που κάνουν πολλοί ραδιοσταθμοί.

Έχω εμπειρία μόνο από τη Free έκδοση, όχι από την Premium. Με ενεργοποιημένο ή όχι το Normalize, για μένα είναι το ίδιο.
Αυτός είναι ο λόγος που σήμερα δεν γράφτηκε ποτέ στο Spotify και μάλλον δεν πρόκειται να το κάνω.

Πριν πέσετε να με φάτε ζωντανό οι συνδρομητές του Spotify -και είναι πολλοί εδώ μέσα- δηλώνω ότι πρόκειται αποκλειστικά για την υποκειμενική μου γνώμη . Την οποία δεν έχω καμμία δυνατότητα να αποδείξω!
Πως να αποδείξεις μία διαίσθηση;

Με λάβετε σοβαρά υπόψη και απλά δεχτείτε ότι υπάρχει και ένας αιρετικός εδώ μέσα!:δροσερός:
Στο Qobuz δεν μπορείς να γραφτείς διότι δεν υποστηρίζεται στην Ελλάδα..
Οσοι έχουν Qobuz έχουν γραφτεί από το εξωτερικό..

Για το Spotify είναι πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου στην έκδοση δωρεάν, αλλά μην νομίζεις ότι αλλάζει σημαντικά σε απόδοση η premium συνδρομή, πιστεύω ότι το Spotify το έχει στήσει ηχητικά να είναι ευχάριστο στη νεολαία που ακούει από PC και συνήθως από κινητό με ακουστικά..
Ακομα και στο αυτοκινητο να το ακους ειναι υποδεέστερο απο το Tidal..

Το Tidal έχει αρκετά καλό ήχο με λίγο τονισμένα τα άκρα, τις χαμηλές και λίγο τις υψηλές, παίζει και λίγο φουσκωμένο γενικά, αλλά δεν παύει να έχει αρκετά καλό ήχο για Audiophile ακροάσεις κάτι που δεν ισχύει στο Spotify..

Το Qobuz γενικά είναι το πιο καθαρό ηχητικά στο φάσμα με μια μικρή έμφαση στις μεσαίες-υψηλες, αυτό όμως πιθανόν να είναι αποτέλεσμα της καθαρής ανάλυσης που προσφέρει, για εμένα έχει την λιγότερη συμπίεση από τα άλλα δύο..
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Το κλειδί της πόρτας του Qobuz το κρατά ένα μελος-συμπολιτης του Sonus Naturalis και μάλιστα ειναι πιο φθηνό από το Tidal.
Το ερώτημα είναι αν κάποιος θ' αναλάβει το ρισκο του προστίμου.
Εγώ,όχι και γι αυτό δεν έχω ανοίξει τον σύνδεσμο που μου έχει στείλει 2 μήνες πριν.

Από που είναι συμπολίτης του Sonus Naturalis που είναι από την Κρήτη ;;
 
  • Wow
Reactions: Sonus Naturalis