Polarising filter or not ?

Για να ηρεμήσουμε λίγο θα σας πώ το εξής:
Μπορούμε εμείς οι ίδιοι άν θέλουμε να "προβλέψουμε" τις φωτιστικές συνθήκες και να προκαλέσουμε την τύχη : παρακολουθώντας το δελτίο της ΕΜΥ.
Είνσι ένσς άγραφος κανόνας (ή μυστικό άν θέλετε) για τους φωτογράφους τοπίου ότι όταν φυσάει Βορειοδυτικός άνεμος -μαϊστρος- αρπάζουμε τις μηχανές και φύγαμε. Στις περισσότερες περιπτώσεις η ατμόσφαιρα είναι πεντακάθαρη, με μεγάλη διαύγεια και ο ουρανός καταγάλανος.
Όταν υπάρχουν και λίγα σύννεφα τότε είναι μεγαλείο. Κατάλευκα. μπαμπακωτά πρόκληση για πόλωση.
Αυτόν τον κανόνα προσπαθώ να τηρώ όσο γίνεται όταν πρέπει να φωτογραφίσω σε εξωτερικόυς χώρους, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για έντυπα ξενοδοχείων και κτηριακών εγκαταστάσεων όπου οι εικόνες πρέπει να εντυπωσιάζουν.

Βλέπετε η φωτογραφία δεν είναι μόνο η μηχανή, το πολωτικό και το raw converter....είναι και άλλοι παράγοντες.
Φωτογραφίστε με δυτικό-νοτιοδυτικό άνεμο, οι φωτογραφίες θα είναι "γιαούρτι" όπως λενε. Κιτρινιάρικες με γκριζωπούς ουρανούς...θολούρα σκέτη.
Αυτό το γνωρίζεις και κάθεσαι σπίτι σου, αναβάλεις τη δουλειά ή περιορίζεσαι σε λήψεις εσωτερικών χώρων.

Αυτά!!

Σε κάποιο επόμενο thread θα πούμε για το πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε δημιουργικά το "κακό" φώς.;);)
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Polarising filter or not ?

εφοσον παιρνεις βιδωτα φιλτρα και εχεις σκοπο να παρεις και μερικους φακους ακομα, θα σου προτεινα να παιρνεις φιλτρα διαστασεων 77mm (τα πιο μεγαλα) και να παρεις και μερικα step up rings. Αυτα ειναι δακτυλιδια που απο την μια μερια εχουν την δισταση του φακου που θα τα φορεσεις πχ 62mm και απο την αλλη την διασταση του φιλτρου (στην προκειμενη 77mm).
Eτσι με τα αναλογα rings τα φιλτρα σου που θα ειναι ολα 77αρια θα μπαινουν σε ολους τους φακους κ δεν θα χρειαζεται να αγοραζεις ξεχωριστο φιλτρο για καθε φακο. Τα rings ειναι φθηνα γυρω στα 10 ευρω.

Τα καλα τα φιλτρα ομως που θα σε συμβουλευα ν αγορασεις (B+W, HOYA) ειναι αρκετα ακριβοτερα.

Δυστυχώς αυτό δεν ισχύει πάντα.
Στους ευρυγώνιους το step-up μπορεί να σου κάνει από βινιέτα μέχρι να μπαίνει στο κάδρο.

Πρόσφατο παράδειγμα όταν δοκίμασα να βάλω πολωτικό 58mm στον φακό της P880 (σπείρωμα 52mm). Στα 24mm του φακού, το φίλτρο έμπαινε μέσα στο κάδρο, παρά το ότι από 52 σε 58 ήταν μόλις 2 λεπτά δαχτυλίδια
 
Σχετικα με τη φωτογραφηση με πολωτικο φιλτρο μεσα απο τζαμια, βιτρινες κτλ. εδω ειναι μερικα δειγματα.

attachment.php



attachment.php


Οι δυο πρωτες ειναι ΜΕ το πολωτικο, η τελευταια ειναι χωρις. Πως εξηγειται?

Ειναι απο το αεροδρομιο, απο καποιο εστιατοριο προς την πιστα.

Γιατι αυτες οι σκιες στο τζαμι?
Μπορει να φταιει και η επιστρωση της τζαμαριας?
Συνηθως στα μεγαλα εργα τα τζαμια εχουν ανακλαστικες ιδιοτητες και φιλτρο UV. Μπορει να φταιει αυτο?
Η μηπως ειναι συνηθισμενη συμπεριφορα του πολωτικου?

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_4912RESAMPLE.jpg
    IMG_4912RESAMPLE.jpg
    45.4 KB · Views: 55
  • IMG_4913resample.jpg
    IMG_4913resample.jpg
    41.5 KB · Views: 56
  • IMG_4914resample.jpg
    IMG_4914resample.jpg
    32.6 KB · Views: 56
Last edited:
Η B+W βγάζει πολλά φίλτρα με διαφορετικές τιμές, το ποιο ακριβό είναι το τελευταίο μπορεί να μας πει κάποιος τι διαφορές έχουν;

B+W Pol circular MRC,
B+W Pol circular Käsemann E MRC,
B+W Pol circular Käsemann EW MRC,
 
Τα πρώτα δύο βγαίνουν σε slim.
Το τελευταίο δεν βγαίνει σε slim και κάνει τα διπλάσια χρήματα!
Γιατί τόσο ακριβό? τι παραπάνω προσφέρει και πού?
 
Σχετικα με τη φωτογραφηση με πολωτικο φιλτρο μεσα απο τζαμια, βιτρινες κτλ. εδω ειναι μερικα δειγματα.

Οι δυο πρωτες ειναι ΜΕ το πολωτικο, η τελευταια ειναι χωρις. Πως εξηγειται?

Ειναι απο το αεροδρομιο, απο καποιο εστιατοριο προς την πιστα.

Γιατι αυτες οι σκιες στο τζαμι?
Μπορει να φταιει και η επιστρωση της τζαμαριας?
Συνηθως στα μεγαλα εργα τα τζαμια εχουν ανακλαστικες ιδιοτητες και φιλτρο UV. Μπορει να φταιει αυτο?
Η μηπως ειναι συνηθισμενη συμπεριφορα του πολωτικου?



Πιστευω οτι το πολωτικο σου εβγαλε σφαλμα διαθλασης απο ανακλασεις που δεχεται η τζαμαρια του αεροδρομιου.Επισης βλεπω διπλοειδωλα σε ωρισμενα σημεια .Το φως περνοντας απο την τζαμαρια του αεροδρομιου δημιουργησε δευτερευοντα ειδωλα.Το πολωτικο χειροτερεψε το φαινομενο.Φυσικο ειναι καθε επιφανεια γυαλιου που παρεμβαλεται αναμεσα απο το φως και τον σενσορα εχει παντα και ενα ποσοστο διαθλασης και παραμορφωσης.Κατι αντιστοιχο παρατηρεις σε καποιες φωτογραφιες σαν εφφε κοντρα στον ηλιο.Εκει βλεπεις μικρα κυκλακια του ηλιου απο καποια ακτινα που εκανε
ανακλαση στους ενδιαμεσους φακους της καμερας.Διπλα ειδωλα του ηλιου
πανω στην επιφανεια καθε φακου που διασχιζουνε μεχρι να φτασουνε στον σενσορα.
Το πολωτικο δεν μπορεις να το χρησιμοποιησεις εαν βρισκεσαι μεσα σε καποιο πιο σκοτεινο σημειο και παρεμβαλονται και τζαμαριες σε γενικες γραμμες.
 
Τα τζάμια στα αεροδρόμια είναι ουσιαστικά κρύσταλλα ασφαλείας, δηλαδή μικρά τεμάχια ύαλου ενωμένα στις δύο πλευρές με ειδικό φίλμ. Απλώς το πολωτικό φίλτρο δεν ξεγελιέται όπως το μάτι και ξεχωρίζει τα σημεία επαφής των κρυστάλλων.
Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων.
Στα απλά τζάμια των παραθύρων το φαινόμενο δεν υφίσταται.
 
Γενικα ειναι ανωφελο να κανεις χρηση φιλτρου μιας που η μηχανη εχει 1000+2 ρυθμισεις να κανεις και να φερεις τα χρωματα οπως θες και εδω η ψηφιακες μηχανες ειναι μανουλα.

Σε τζαμια θελει αλλα πεζει ρολο καιιη γωνια σε αυτοκινητα χρειαζεται να σπασεις της γυαλαδες σε εντονο εξωτερικο φωτισμο και σε εσωτερικο .

Φυσικα οπως ολα τα πραγματα στην ζωη ετσι και το πολωτικο φιλτρο θελει μαστορια για να βγαλεις καλα αποτελεσματα , φωτογραφιες με τοπια συνηθως με πολωτικο και με φιλτρο ND νταλα μεσημερι καιτριποδα και να κατεβαζεις μερικα στοπ κατω κανει θαυμα, αλλα οπως ειπα θελει μαστορια .

Τα γερμανικα φιλτρα εχουνε καλο γυαλι και ειναιεμποτισμενο και οχι με μια επιστρωση οπως ειναιτα φθηνα επομενως να ειναι και το καλυτερο και φυσικα να κοστιζει μια περιουσια.

Επισης τα γερμανικα φιλτρα δεν γρατζουνιουνται ευκολα ουτε σου ανοιγουνε στα 2 οπως μου εγεινε εμενα ενα πανακριβο HOYA ασε που τα γερμανικα καθαριζουνε ευκολα .
 
Last edited:
Έχει πλάκα όταν παρατηρείς τα τζάμια των αυτοκινήτων με πολωτικό φίλτρο! Βλέπεις από τους σχηματισμούς των σκιών πάνω τους, κατασκευαστικές διαφορές που ούτε καν υποψιαζόσουν!
 
Να και μια φωτο χωρις πολωτικο φιλτρο . Πραγματικα καθε φορα που ακουω οτι χρειαζετε καποιος φιλτρο για καλο μπλε ουρανο με κανει να αναρωτιεμαι .
Η φωτογραφια ειναι με πολυ δυνατο φωτισμο και δειτε εκτος το μπλε πως κοντρολαρε και τα φυλλα , ολα τελιοτατα χωρις φιλτρο .

D3 & 70-200 2.8 VR .

 
Last edited:
Να και μια με την D200 χωρις φιλτρο και αυτη με ενα φακο της πλακας επανω . Επι της ευκεριας ο Ken rockwell μας κοπανα οτι η μηχανη αυτη δεν εχει ζωηρα χρωματα και αρκετα .

Α και που ειστε λογο συμπιεσης το μπλε δεν διχνει τοσο καλο η πραγματικη βγαζει ματια .

 
Το πολωτικό όπως και κάθε φίλτρο έχει την χρήση του. Δεν σημαίνει οτι δεν μπορείς να κάνεις χωρίς αυτό. Αλλά άχρηστο δεν είναι σίγουρα. Η χρήση του πολωτικού την σωστή στιγμή, όταν οι συνθήκες το απαιτούν δίνει αποτέλεσμα που απλώς δεν είναι δυνατόν να το πάρεις χωρίς.

Για παράδειγμα στην παρακάτω χωρίς πολωτικό δεν θα μπορούσα να πάρω τόσο μπλέ ουρανό και κυρίως να ξεζωρίζουν τόσο πολύ τα σύνεφα στο βάθος. Βιννιετάρει λίγο στο πάνω μέρος γιατί είναι με τον 28-70 στα 28.
Αλλά είναι χωρίς την παραμικρή επεξεργασία, κατευθείαν σκανάρισμα απο το slide. Κάπου έχω και ψηφιακό παράδειγμα θα το βρώ και θα το ανεβάσω μετά.
2486023143_dd247dee8b_b.jpg

Fuji Sensia 200 Expired
Νikon F90x
Nikkor AFD 28-70 f3.5-4.5
polarizer HOYA
 
Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις χωρίς το πολωτικό θα μου ήταν κακός μπελάς να το φτιάξω με επεξεργασία στο photoshop και μάλλον δεν θα το κατάφερνα καν...
 

Attachments

  • pol-.jpg
    pol-.jpg
    76.9 KB · Views: 30
  • pol+.jpg
    pol+.jpg
    76.7 KB · Views: 32