Πού πάει η γλώσσα μας ?

Α μάλιστα. Έχει και πολιτικές προεκτάσεις η στάση του καθενός μας στο γλωσσικό ζήτημα δηλαδή. Και με το που έπεσαν οι συνταγματάρχες έπεσε και η πολυτονική καθαρεύουσα. Πού στα έχουν πει αυτά αδαή φίλε μου; Προς γνώση δική σου και όσων σε παραπληροφόρησαν, μπορείς να ψάξεις να βρεις τον νόμο 1228/1982 για να διαπιστώσεις ιδίοις όμμασι (αμάν δοτική, τζιζ) πότε επιβλήθηκε το μονοτονικό.
Ή τώρα θα τα αλλάξεις και θα μας πεις ότι το πολυτονικό είναι τέκνο της δεξιάς και δεξιοί όσοι το νοσταλγούν; Μόνο αυτό δεν ακούσαμε δηλαδή.

Το μονοτονικό έγινε το 82, το 74 με την πτώση της στρατιωτικής χούντας και την επαναφορά της δημοκρατίας επανήλθε το ζήτημα της δημοτικής και - αντιγράφω από Βικιπαίδεια "Το 1976 ο υπουργός Παιδείας Ράλλης εισηγείται -και η κυβέρνηση Καραμανλή αποφασίζει το 1977- τη χρήση της δημοτικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σε όλες τις λειτουργίες και τα έγγραφα του κράτους." δίνοντας οριστικό τέλος στο έκτρωμα της καθαρεύουσας.
 
... επίσης, όσον αφορά την απλοποίηση των ξενικής ρίζας λέξεων (τρένο αντί τραίνο και τα ρέστα), αυτή η η απλοποίηση είναι απόδειξη της παρακμής μας συνολικά. Διότι έχουν βγει διάφοροι, και ο Τριανταφυλλίδης και ο Μπαμπινιώτης και διάφοροι άλλοι κατάπτυστοι, και πιπιλίζουν το μυαλό του μη σκεπτόμενου έλληνα, πως αυτές οι λέξεις πρέπει να γράφονται με τον απλούστερο τρόπο, γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια αυτό που θα έπρεπε να είναι πρώτιστο μέλημά τους, την ορθότητα και το σεβασμό προς τη γλώσσα της πηγής αυτών των λέξεων. Πόσο μάλλον κατάπτυστοι, αφ' ης στιγμής όλα τα ελληνόπουλα είναι πλέον αναγκασμένα να μαθαίνουν δύο ξένες γλώσσες μέσα στο σύστημα της δημόσιας εκπαίδευσης, και επομένως είναι απόλυτα εξοικειωμένα με τις δυτικές γλώσσες και τη λατινική γραφή.

Αντιθέτως με εμάς τους εραστές της ήσσονος προσπάθειας και της εξίσωσης προς τα κάτω, οι ξένοι σέβονται την ελληνική γλώσσα και ακολουθούν, στο πλαίσιο του εφικτού, την ελληνική ορθογραφία. Μεταξύ τόσων άλλων, δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η λέξη authentic, και η λέξη Olympus, η οποία, μάλιστα, αποτελεί εμπορικό σήμα μιας επιχείρησης που εδρεύει σε μια χώρα τελείως άσχετη με τη δική μας, και με εντελώς διαφορετικό πολιτισμό.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάντιας, είναι αυτό το -ακόμα και για το επίπεδο των συγγραφικών εφοδίων ενός 15χρονου μαθητή- άτεχνο, ατσούμπαλο και φτωχό πράμα, που είχαν το θράσος να βάλουν ως θέμα στις εφετινές εξετάσεις, δίκην λογοτεχνικού κειμένου.

Αυτοί που επιβάλλουν την παρακμή, είναι κατάπτυστοι - το λιγότερο που μπορώ να πω.

Ακούς εκεί τρένο!
 
σε αυτό το φτωχό πράγμα στο τέλος γράφει

"7. Χρόνος δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ."


αλίμονο, ελπίζω να μην έγινε κανένα δυνατό ντου στις 10.00 π.μ. :FSGSFGS4:
 
... επίσης, όσον αφορά την απλοποίηση των ξενικής ρίζας λέξεων (τρένο αντί τραίνο και τα ρέστα), αυτή η η απλοποίηση είναι απόδειξη της παρακμής μας συνολικά. Διότι έχουν βγει διάφοροι, και ο Τριανταφυλλίδης και ο Μπαμπινιώτης και διάφοροι άλλοι κατάπτυστοι, και πιπιλίζουν το μυαλό του μη σκεπτόμενου έλληνα, πως αυτές οι λέξεις πρέπει να γράφονται με τον απλούστερο τρόπο, γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια αυτό που θα έπρεπε να είναι πρώτιστο μέλημά τους, την ορθότητα και το σεβασμό προς τη γλώσσα της πηγής αυτών των λέξεων. Πόσο μάλλον κατάπτυστοι, αφ' ης στιγμής όλα τα ελληνόπουλα είναι πλέον αναγκασμένα να μαθαίνουν δύο ξένες γλώσσες μέσα στο σύστημα της δημόσιας εκπαίδευσης, και επομένως είναι απόλυτα εξοικειωμένα με τις δυτικές γλώσσες και τη λατινική γραφή.

Αντιθέτως με εμάς τους εραστές της ήσσονος προσπάθειας και της εξίσωσης προς τα κάτω, οι ξένοι σέβονται την ελληνική γλώσσα και ακολουθούν, στο πλαίσιο του εφικτού, την ελληνική ορθογραφία. Μεταξύ τόσων άλλων, δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η λέξη authentic, και η λέξη Olympus, η οποία, μάλιστα, αποτελεί εμπορικό σήμα μιας επιχείρησης που εδρεύει σε μια χώρα τελείως άσχετη με τη δική μας, και με εντελώς διαφορετικό πολιτισμό.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάντιας, είναι αυτό το -ακόμα και για το επίπεδο των συγγραφικών εφοδίων ενός 15χρονου μαθητή- άτεχνο, ατσούμπαλο και φτωχό πράμα, που είχαν το θράσος να βάλουν ως θέμα στις εφετινές εξετάσεις, δίκην λογοτεχνικού κειμένου.

Αυτοί που επιβάλλουν την παρακμή, είναι κατάπτυστοι - το λιγότερο που μπορώ να πω.

Ακούς εκεί τρένο!

Γιατί το train να γίνει τραίνο; Μία λέξη γραμμένη στα Ιαπωνικά ή στα Αραβικά πως θα μεταφερθεί; Επειδή τυχαίνει οι λατινικοί χαρακτήρες να ομοιάζουν με τους ελληνικούς (αφού προέρχονται από αυτούς), δε σημαίνει ότι δε πρέπει να υπάρχει ένας γενικός κανόνας για την ορθογραφική απόδοση των ξένων λέξεων.
 
Τρένο, όταν μιλάμε για intercity. Τραίνο, όταν μιλάμε για μακρύτερους συρμούς.

Και οταν θελουμε να πουμε οτι η συζητηση αυτη τραβαει πολυ τι λεμε ?


"Τρεναρε πολυ η κουβεντα ή τραιναρε ?
 
Απελθέτω απ' εμού αι προεκτάσεις ταύτες ...

Η γλώσσα μας φτωχαίνει. Είτε επειδή φτωχαίνουμε νοητικά και αυτό έχει άμεση συνέπεια στην επικοινωνία, είτε επειδή καταλύουμε ενα κομμάτι εννοιών που περιλαμβάνει, ως αναχρονιστικές, είτε με άλλους τρόπους.

Προκαλώ όμως οποιονδήποτε 20χρονο να καταφέρει το παρακάτω :

"For my own part, I have never had a thought which I could not set down in words, with even more distinctness than that which I conceived it." (Edgar Allan Poe, Southern Literary Messenger - 1837).

Μεταφράζω (ελεύθερα) : απο πλευράς μου, δεν συνεβη ποτέ να έχω μία σκέψη που να μην μπορώ να αποτυπώσω με λέξεις, με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια απο αυτήν που την συνέλαβα.

Για τους πιό ηλικιωμένους, ας κάνουμε το παιχνίδι λίγο δύσκολότερο προσθέτωντας και τον περιορισμό της ελαχιστοποίησης των λέξεων που θα χρησιμοποιήσουμε για να περιγράψουμε αυτή μας τη σκέψη.

Είναι εμφανές οτι στην (φτωχότερη σε λήμματα) Αγγλική γλώσσα, αυτό ήταν δυνατό να γίνει το 1837.

Στην Αγγλία του σήμερα, είναι απο σαφώς δυσκολότερο ώς απίθανο (αλλά όχι αδύνατο -εξαρτάται απο την εννοια που θα αποδωθεί).

Στην Ελλάδα του σήμερα τί είμαστε σε θέση να πετύχουμε με τη γλώσσα μας ως έχει αυτή τη στιγμή; Τι θα μπορούσαμε να επιτύχουμε αν (και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο ΑΝ) εμπλουτίζαμε τη μοντέρνα Ελληνική γλώσσα με λήμματα απο την αρχαΐζουσα;

Το εγχείρημα ΔΕΝ είναι απλό. Για να είμαι ειλικρινής, μια τέτοια μελέτη αν γινόταν με συστηματικό τρόπο θα δικαιούτο δημοσίευσης ....
 
Last edited:
Παρακαλώ να συνεχίσουμε μόνο επί του θέματος. Άσχετα μηνύματα ή ποστ προσωπικής αντιπαράθεσης και κόντρας δεν θα γίνονται ανεκτά.

Καλή συνέχεια.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Τρένο, όταν μιλάμε για intercity. Τραίνο, όταν μιλάμε για μακρύτερους συρμούς.

Και οταν θελουμε να πουμε οτι η συζητηση αυτη τραβαει πολυ τι λεμε ?


"Τρεναρε πολυ η κουβεντα ή τραιναρε ?

Παρακαλώ να συνεχίσουμε μόνο επί του θέματος. Άσχετα μηνύματα ή ποστ προσωπικής αντιπαράθεσης και κόντρας δεν θα γίνονται ανεκτά.

Καλή συνέχεια.

Τα δύο παραπάνω έμειναν γιατί είναι on topic;
 
Τελικά υπάρχουν δυό μορφών Ελληναράδες..
Οι πρώτοι είναι κάποιοι ακραίοι πού μιλούν περί ανωτερότητας καί καθαρότητας τής φυλής,παριστάνουν τούς εθναμύντορες ,δέν δέχονται καμιά μείξη και επίδραση άλλων πολιτισμών ξεχνώντας οτι ο Ελληνισμός ήταν πάντα κοσμοπολίτικος και δέν φοβόταν τίς έξωθεν επιδράσεις τίς οποίες συχνά αφομοίωνε στά πλαίσια τής δικής του παράδοσης ,ή οποία ακριβώς γι´αυτό τον λόγο δέν νεκρώθηκε..
Αυτού τού είδους οι Ελληναράδες είναι βέβαια οι πρώτοι πού τό βάζουν στά πόδια σέ κάθε δύσκολη στιγμή.

Υπάρχει και η δεύτερη εκδοχή Ελληναρά..
Πρόκειται γιά τον ημιμαθή έως αγράμματο Νεοέλληνα πού νομίζει ότι είναι και ´παντογνώστης διανοούμενος´και γιά τόν οποίον ο Σεφέρης έλεγε :'Aυτοί πού διαβάζουν σκόρπιες λέξεις απο παλιές Γαλλικές εφημερίδες´..

Αυτός ο δεύτερος τύπος Ελληναρά ενώ αγνοεί τά βασικά και έχει ως κυρίαρχη λογική τό ´καί τί έγινε ναούμε ας διαλυθούν όλα´δρά κυριολεκτικά ως μίμος και αντιγραφέας σκόρπιων σελίδων και ελαχίστων ´γνώσεων´ανακατεμένων και θυμίζει κάτι παλιές αλλά τόσο επίκαιρες γελοιογραφίες ,όπου απο την μέση και πάνω φορά φράκο και ημίψηλο καπέλο και απο κάτω φουστανέλα μέ τσαρούχια..
Το δυστύχημα γι´αυτόν είναι οτι ποτέ του δέν βλέπει τόν εαυτό του στόν καθρέφτη.
Αντε τώρα νά καταλάβει ο Τσαρουχοφρακοφόρος οτι η γλώσσα τού Κάλβου,τού Σολωμού,τού Παπαδιαμάντη ή τού Καβάφη ήταν μιά γλώσσα ολοζώντανη..
Το περίεργο είναι οτι ο Τσαρουχοφρακοφόρος δέν κατανοεί οτι τήν ιδια κριτική πού κάνει στούς ως άνω ποιητές τήν έκαναν στην εποχή τους και οι εθναμύντορες συντηρητικοί ´λόγιοι´..
Ψιλά γράμματα γιά αδαείς αυτά.
 
Last edited:
Απελθέτω απ' εμού αι προεκτάσεις ταύτες ...

Η γλώσσα μας φτωχαίνει. Είτε επειδή φτωχαίνουμε νοητικά και αυτό έχει άμεση συνέπεια στην επικοινωνία, είτε επειδή καταλύουμε ενα κομμάτι εννοιών που περιλαμβάνει, ως αναχρονιστικές, είτε με άλλους τρόπους.

...

Στην Ελλάδα του σήμερα τί είμαστε σε θέση να πετύχουμε με τη γλώσσα μας ως έχει αυτή τη στιγμή; Τι θα μπορούσαμε να επιτύχουμε αν (και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο ΑΝ) εμπλουτίζαμε τη μοντέρνα Ελληνική γλώσσα με λήμματα απο την αρχαΐζουσα;

Το εγχείρημα ΔΕΝ είναι απλό. Για να είμαι ειλικρινής, μια τέτοια μελέτη αν γινόταν με συστηματικό τρόπο θα δικαιούτο δημοσίευσης ....

Δε νομίζω πως είναι έτσι τα πράγματα. Υπάρχουν πολλοί νέοι Έλληνες που μπορούν να αποδώσουν τη σκέψη τους με λέξεις. Δε χρειαζόμαστε την αρχαΐζουσα για να σκεφτόμαστε καλύτερα. Αυτό είναι ένα συμπέρασμα που δεν συνάγεται από πουθενά!

Τι παραπάνω προσφέρει δηλαδή εννοιολογικά το "Απελθέτω απ' εμού"; Μπορείς να αποδόσεις το ίδιο νόημα και στη νεοελληνική δημοτική.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Απαγορεύονται οι υποδείξεις πρός τόν SM.

Οι υποδείξεις είναι χρήσιμες για να διορθώνουμε τα λάθη μας. Κανείς δεν είναι αλάθητος.

Επίσης, επειδή διάβασα την τοποθέτησή σας στην πρόταση μομφής που κατέθεσα κατά του SM, θα ήθελα να γνωρίζω αν αυτή είναι η επίσημη απάντηση της διαχείρισης (αφού έχετε και το θεσμικό ρόλο του ΑΓΔ) ή η προσωπική σας άποψη.

Είτε το πρώτο είτε το δεύτερο πάντως, το ύφος της απάντησης δε σας τιμά.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Οι υποδείξεις είναι χρήσιμες για να διορθώνουμε τα λάθη μας. Κανείς δεν είναι αλάθητος.

Επίσης, επειδή διάβασα την τοποθέτησή σας στην πρόταση μομφής που κατέθεσα κατά του SM, θα ήθελα να γνωρίζω αν αυτή είναι η επίσημη απάντηση της διαχείρισης (αφού έχετε και το θεσμικό ρόλο του ΑΓΔ) ή η προσωπική σας άποψη.

Είτε το πρώτο είτε το δεύτερο πάντως, το ύφος της απάντησης δε σας τιμά.

Ναί αυτή είναι η επίσημη απάντηση.
Και τί μέ τιμά ή οχι απο εσάς δέν δέχομαι σχόλια.
Καί επειδή έχετε υπερβεί κάθε όριο μέ ´εξυπνακίστικες προτάσεις μομφής´καλό θάταν νά σταματήσετε εδώ.
Αν θυμάμαι μάλιστα καλά έχετε γράψει αλλού οτι δέν αποδέχεστε τούς ορους συμμετοχής στο Avclub ..
Θά παρακαλούσα νά τούς διαβάσετε λοιπόν γιά πρώτη φορά καί νά συμμορφωθείτε μέ αυτούς.
Tέλος τά off-topic
 
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Δε νομίζω πως είναι έτσι τα πράγματα. Υπάρχουν πολλοί νέοι Έλληνες που μπορούν να αποδώσουν τη σκέψη τους με λέξεις. Δε χρειαζόμαστε την αρχαΐζουσα για να σκεφτόμαστε καλύτερα. Αυτό είναι ένα συμπέρασμα που δεν συνάγεται από πουθενά!

Τι παραπάνω προσφέρει δηλαδή εννοιολογικά το "Απελθέτω απ' εμού"; Μπορείς να αποδόσεις το ίδιο νόημα και στη νεοελληνική δημοτική.

Η αρχαΐζουσα για την οποία οιμώζεις μας δίνει νοήματα και εκφράσεις που η νέα ελληνική δεν μπορεί, για την ακρίβεια η νέα δημοτικιά δεν μπορεί. Ιδίως στις σύνθετες λέξεις. Εποφθαλμιώ, υδραγωγείο, κλινήρης, τηλεόραση, αντιολισθητικός, χοιρομέρι και χιλιάδες άλλες λέξεις χωρίς τις οποίες δεν μπορεί να λειτουργήσει η γλώσσα.

Κατά τα άλλα, το απελθέτω απ' εμού είναι μια ελληνικότατη φράση. Όταν βγει στρατιωτικός νόμος για το ποιες λέξεις μπορούμε να χρησιμοποιούμε και ποιες όχι, θα βάζουμε πιπέρι στο στόμα μας...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Ναί αυτή είναι η επίσημη απάντηση.
Και τί μέ τιμά ή οχι απο εσάς δέν δέχομαι σχόλια.
Καί επειδή έχετε υπερβεί κάθε όριο μέ ´εξυπνακίστικες προτάσεις μομφής´καλό θάταν νά σταματήσετε εδώ.
Αν θυμάμαι μάλιστα καλά έχετε γράψει αλλού οτι δέν αποδέχεστε τούς ορους συμμετοχής στο Avclub ..
Θά παρακαλούσα νά τούς διαβάσετε λοιπόν γιά πρώτη φορά καί νά συμμορφωθείτε μέ αυτούς.
Tέλος τά off-topic

Δυστυχώς κάθε όριο έχουν υπερβεί οι SM, ΑΓΔ και ΓΔ, οι οποίοι νομίζουν πως το avclub τους ανήκει. Όταν αποδέχεστε οι Super Moderators σας να μετατρέπονται σε κοινοί υβριστές, είστε και οι ίδιοι υβριστές. Δε σας ανήκει το φόρουμ, γιατί το φόρουμ δεν είναι ένα web hosting και ένα domain name. Είναι τα μέλη που γράφουν σε αυτό. Και αυτά δε τα ορίζετε ούτε τα ελέγχετε.

Αφού λοιπόν η Γενική Διαχείριση αποδέχεται την παραβίαση των κανονισμών από τους Super Moderators, είναι λογικό να μη τους αποδέχεται και κανείς άλλος. Η εφαρμογή των κανονισμών όπως μας συμφέρει απλώς καταργεί στην πράξη τους κανονισμούς.

Επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου (εξύβριση - συκοφαντική δυσφήμιση) απέναντι στη Γενική Διαχείριση και όσους την απαρτίζουν.
 
Δικαίωμά σας νά κάνετε οτι νομίζετε...Καί όπως καταλαβαίνετε ουδείς πρόκειται νά νοιώσει οιονδήποτε φόβο από τέτοιες αστήρικτες ´απειλές´.Δέν απευθύνεστε σέ μειράκια πάντως.
Οταν επιστρέψετε στον χώρο φροντίστε πρώτα νά ενημερωθείτε γιά τον Κανονισμό Λειτουργίας του.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου (εξύβριση - συκοφαντική δυσφήμιση) απέναντι στη Γενική Διαχείριση και όσους την απαρτίζουν.

Καλά.......άμα στείλεις εξώδικο, πάντως, η δυσφήμηση γράφεται με ήτα.....μην σου βάλει χέρι και ο επιμελητής.....-bye-
 
Εγώ πάλι Malakudi βλέπω ότι είσαι αξιόλογος συνομιλητής και προσωπικά θα προτιμούσα να σταματήσει κάθε ένταση.

Κάπου θέλεις , βεβιασμένα , να δώσεις πολιτική / ταξική διάσταση στη χρήση ή μη χρήση ορθών Ελληνικών
Κατά βάση νομίζω έχεις παγιδευτεί στην πολύ ξεπερασμένη αντίληψη-παγίδα ότι η χύμα ανορθόγραφη γλώσσα του πεζοδρομίου είναι εργαλείο του «λαού» , σε αντίθεση με την σωστή ελληνική που είναι εργαλείο του «συστήματος».

Τίποτα από αυτά δεν ισχύει , τουλάχιστον σήμερα.
Αν όλοι (κυριολεκτικά) οι Ελληνες ήξεραν να μιλούν και να γράφουν ορθά , μόνο κέρδος θα μπορούσε να βγει για τον πολιτισμό μας και την συμπεριφορά μας , και όχι μόνο θεωρητικά , αλλά και σε επίπεδο καθημερινότητας.

Από την άλλη η θέση σου ,το μόνο σίγουρο, είναι ότι γιγαντώνει τον Ελληναρά τύπου 2 (κατά την γραφή του Σπύρου Σούρλα στο post 450) ο οποίος δυστυχώς είναι και είδος εν αφθονία την σήμερον ημέρα και κινδυνεύουμε να καταπιεί τα πάντα, σε αντίθεση με τον Ελληναρά τύπου 1 που τέλος πάντων σπανίζει και κακώς τον φοβάσαι τόσο..
 
Last edited: