Προσεγμένες εκδόσεις κλασσικής σε καλές τιμές...

Αυτή την εβδομάδα τα πήρα και γω λόγω του Βίλεμ, δεδομένου ότι τα είχα μόνο με Μπρέντελ. Το 4ο που άκουσα είναι καταπληκτικό. Ο Κέμπφ δουλεύει ψιλοβελονιά στα πιο μικρά και ανεπαίσθητα δικά του περάσματα, (όχι στα προφανή σημεία, αλλά εκεί που συνήθως δεν πηγαίνει η προσοχή σου), εκεί που δεν τον περιμένεις (όχι ας πούμε στις καντέντσες ) και το αποτέλεσμα, ως μεγάλη εικόνα πλέον, γίνεται ακόμη συναρπαστικότερο.... όσοι το πήρατε, ακούστε ας πούμε το ενδοσκοπικό του παίξιμο μεταξύ ενάτου και ενάτου και μισό λεπτού, στο πρώτο μέρος .... καθαρή μαγεία ....

Από ηχογράφηση τώρα θα διαφωνήσω με τον κ. Λουκά. Τα κονσέρτι, ηχογράφηση 1961, είναι θολούρα του κερατά ..... Αντίθετα, στον άλλο δίσκο η ηχογράφηση του 1994, της ''του νέου κόσμου'' είναι εντυπωσιακά καλή .... Ωστόσο, το κονσέρτο για τσέλο με Φουρνιέ, πάλι του 1961 (εάν θυμάμαι καλά) είναι όντως καλά ηχογραφημένο, ιδιαίτερα το σόλο όργανο ηχεί εξαιρετικά.
 
Πάρτα απο τήν ´ανάποδη´και θά στρωσουν...:flipout::grandpa:

Μπορεί να φταίει ότι το άκουσα με τα ακουστικά στον υπολογιστή . Πάντως δεν κατάλαβα πότε πέρασε το 4ο κονσέρτο . Ο χρόνος κύλησε με απίστευτη ταχύτητα και με άφησε πλήρη ευωχίας. Αν δεν έξυνε και η ορχήστρα στα δυνατά περάσματα ....
 
Μπορεί να φταίει ότι το άκουσα με τα ακουστικά στον υπολογιστή . Πάντως δεν κατάλαβα πότε πέρασε το 4ο κονσέρτο . Ο χρόνος κύλησε με απίστευτη ταχύτητα και με άφησε πλήρη ευωχίας. Αν δεν έξυνε και η ορχήστρα στα δυνατά περάσματα ....

Kοίτα.
Για μένα το 4ο είναι απο τά καλύτερα έργα τού Beethoven.
Kαι το δεύτερο(αργό)μέρος με τον ´ανταγωνισμό´σολίστ και Ορχήστρας είναι απο τίς πιό ευφυείς συλλήψεις στην Ιστορία τής Μουσικής.
Μην ξεχνάμε και σέ ποιά εποχή γράφτηκε.
Εποχή Διαφωτισμού,Βιομηχανική όπου το άτομο αρχίζει νά υπερβαίνει τήν έννοια τού συνόλου.
 
Καλή είναι η εγγραφή του 4ου.Δεν είναι πράγματι τόσο καθαρή,αλλά δεν είναι "στρογγυλεμένη",έχει πολύ καλά δυναμικά και δεν κουράζει στις υψηλές-αντίθετα με την αντίστοιχη του Dvorak,που μου "πλήγωσε" τα ώτα.
 
Καλή είναι η εγγραφή του 4ου.Δεν είναι πράγματι τόσο καθαρή,αλλά δεν είναι "στρογγυλεμένη",έχει πολύ καλά δυναμικά και δεν κουράζει στις υψηλές-αντίθετα με την αντίστοιχη του Dvorak,που μου "πλήγωσε" τα ώτα.

ωχ ωχ ωχ ....
 
Συνεχίζεται και αυτην την εβδομάδα η προσφορά του Βήματος με Μότσαρτ και τις Συμφωνίες 35 , 40 και 41 ( του Διός ) καθώς και Camille Saint-Saëns και την Συμφωνία Νο 3 , Το καρναβάλι των Ζώων και τον Μακάβριο Χορό .

Οι συμφωνίες του Μότσαρτ είναι πασίγνωστες , η δε 3η του Σαιντ Σανς , την οποίαν ακούω τώρα , είναι έξοχη.
 
ξέρω
πήρα και άλλα απ το καλάθι.
Αλλά πού να φανταστώ ότι ήταν Παρασκευή....
 
Αυτή την εβδομάδα τα πήρα και γω λόγω του Βίλεμ, δεδομένου ότι τα είχα μόνο με Μπρέντελ. Το 4ο που άκουσα είναι καταπληκτικό. Ο Κέμπφ δουλεύει ψιλοβελονιά στα πιο μικρά και ανεπαίσθητα δικά του περάσματα, (όχι στα προφανή σημεία, αλλά εκεί που συνήθως δεν πηγαίνει η προσοχή σου), εκεί που δεν τον περιμένεις (όχι ας πούμε στις καντέντσες ) και το αποτέλεσμα, ως μεγάλη εικόνα πλέον, γίνεται ακόμη συναρπαστικότερο.... όσοι το πήρατε, ακούστε ας πούμε το ενδοσκοπικό του παίξιμο μεταξύ ενάτου και ενάτου και μισό λεπτού, στο πρώτο μέρος .... καθαρή μαγεία ....

Από ηχογράφηση τώρα θα διαφωνήσω με τον κ. Λουκά. Τα κονσέρτι, ηχογράφηση 1961, είναι θολούρα του κερατά ..... Αντίθετα, στον άλλο δίσκο η ηχογράφηση του 1994, της ''του νέου κόσμου'' είναι εντυπωσιακά καλή .... Ωστόσο, το κονσέρτο για τσέλο με Φουρνιέ, πάλι του 1961 (εάν θυμάμαι καλά) είναι όντως καλά ηχογραφημένο, ιδιαίτερα το σόλο όργανο ηχεί εξαιρετικά.
Δημοκηδή διαφώνησε όσο θες. Ελεύθερα!!
Πιθανό στο σύστημά σου να ακούγεται έτσι όπως λες. Ίσως η μεταφορά σε cd να μην είναι πετυχημένη. Αν κάναμε μαζί την ακρόαση στο σπίτι σου θα είχα την ορθή άποψη.
Οι [λαμπάτες] ηχογραφήσεις της δεκαετίας 1950 και 1960 είναι οι καλύτερες γενικά όλων των εταιρειών, ακόμα και της DGG που συγκριτικά με άλλες, πχ. Decca, EMI, RCA Victor, υστερούν.
Το τσέλο του Φουρνιέ σαν σολιστικό όργανο που προβάλλεται θα ακούγεται σίγουρα καλά, όμως πώς ακούγεται η ορχήστρα;
Το πιάνο του Κεμπφ δεν ακούγεται επίσης καλά;
Αν η ψηφιακή ηχογράφηση του 1994 του Νέου Κόσμου ακούγεται καλά, τότε, από εμπειρία, μπορεί όμως να κάνω και λάθος, η *θολούρα* στο 4 κοντσέρτο του Μπετόβεν με Κεμπφ που αναφέρεις θα πρέπει να οφείλεται στην αναπαραγωγή του συστήματος.
Αλλά μόνο αν ήμουν παρών και μετά από ακρόαση θα είχα τη σωστή προσωπική άποψη.
Δυστυχώς όπως θα γνωρίζεις, στα περισσότερα συστήματα αναπαραγωγής, όλα δεν ακούγονται καλά. Κάποιοι δίσκοι ευνοούνται και άλλοι όχι.
Σημείωση: δεν έχω τα cd αυτά. Λ.Σ.
 
Συμφωνω με τον συνονοματο, οι αρχαιες λαμπατες ηχογραφισεις εχουν μια θολουρα(εψαχνα για αυτην την σωστη λεξη χρονια και ζαμανια) επειδη και οι ταινιες εκεινης της εποχης ειχαν θορυβο και παραμορφωση και τα κυκλωματα των λυχνιων εχουν παραμορφωση και θορυβο.
Αλλα το γεγονος οτι οι λυχνιες εχουν μια γλυκια παραομορφωση, λογω της υπεριψωσης των ζυγων αρμονικων, μερικοι να το αντιλαμβανονται σαν καλυτερη ηχογραφιση. Αλλη μια ζαβολια που κανανε εκεινη την εποχη οι τεχνικοι, ηταν να τονιζουν τους 10ΚΗΖ δια μεσου καταληλλης ρυθμισης της bias, ετσι ωστε η ηχογραφιση να ακουγεται ποιο ζωντανη. Κατααυτον τον τροπο αντισταθμιζανε το ακουστικο αποτελεσμα λογω των μειωμενων και παραμορφωμενων πριμων που καταφερνανε εκεινα τα μαγνητοφωνα!(θολουρα πολυ σωστα). Αυτος που εχει δει τα κυκλωματα ενος AMPEX και εχει δει και ενα AMPEX εκεινης της εποχης στην πραγματικοτητα, θα καταλαβει τι εννοω. Απλα βασικα κυκλωματα και υλικα μετριας ποιοτητος.
Τα πραγματα φιαξανε με τα τρανσιστορ που επιτελους καταφερανε να μειωσουν πολυ τον θορυβο/βομβο και η ταυτοχρονη εξελιξη της τεχνολογιας των ταινιων, φερανε μια επανασταση προς τον σωστο ηχο.
Αυτα τα γραφω επειδη σαν τεχνικος στουντιου επισκευαζω/μετατρεπω και τετοια μαγνητοφωνα και αλλες συσκευες της εποχης και επειδη το συστημα μου ειναι φανταστικα αποκαλυπτικο (104dB/1W) και εχω και μια μικρη ιδεα(ας πουμε τωρα) απο live.
ΥΓ: Επειδη το θεμα ειναι καυτηριακο και αυτος που επιμενει για την λεγωμενη ποιοτητα των ηχογραφισεων εκεινης της εποχης προερχεται απο την αλλη κατηγορια που γινονται παροιμειωδεις καυγαδες, δεν προκειται να απαντησω σε οποιοδηποτε απαντηση που εχει σχεση με την τεχνικη του ηχου, μιας και εδω μιλαμε για μουσικη, οπως και να ακουγεται αυτη!
Και ζητω ενα μεγαλο συγνωμη για την τεχνικη παρενθεση, play the music direttore................
 
ΥΓ: Επειδη το θεμα ειναι καυτηριακο και αυτος που επιμενει για την λεγωμενη ποιοτητα των ηχογραφισεων εκεινης της εποχης προερχεται απο την αλλη κατηγορια που γινονται παροιμειωδεις καυγαδες, δεν προκειται να απαντησω σε οποιοδηποτε απαντηση που εχει σχεση με την τεχνικη του ηχου, μιας και εδω μιλαμε για μουσικη, οπως και να ακουγεται αυτη!
Και ζητω ενα μεγαλο συγνωμη για την τεχνικη παρενθεση, play the music direttore................

Eντούτοις, επειδή κάποιοι, όπως έγω, ενδιαφέρονται για κλασσικούς δίσκους της εποχής και ψάχνουν από βινυλάδικα ως το ebay, δεν θα ηταν άσχημο ν' ανοίξει ενα thread, στην εδω κατηγορία, όπου οι 'παλιοί' της κατηγορίας, όπως εσείς, μπορείτε να καταθέσετε απόψεις σχετικά με τις ηχογραφήσεις.
Και θα φροντίσουμε να γινει πολιτισμένη κουβέντα... ;)
 
Eντούτοις, επειδή κάποιοι, όπως έγω, ενδιαφέρονται για κλασσικούς δίσκους της εποχής και ψάχνουν από βινυλάδικα ως το ebay, δεν θα ηταν άσχημο ν' ανοίξει ενα thread, στην εδω κατηγορία, όπου οι 'παλιοί' της κατηγορίας, όπως εσείς, μπορείτε να καταθέσετε απόψεις σχετικά με τις ηχογραφήσεις.
Και θα φροντίσουμε να γινει πολιτισμένη κουβέντα... ;)


Σωτήρη, όλοι οι παλιοί της κατηγορίας αφήνουν σε δεύτερη και τρίτη μοίρα τον παράγοντα "ηχογράφηση" στη μουσική, πράττοντας ορθά κατά τη γνώμη μου.
Η hi end μπορεί άνετα να φιλοξενήσει μια τέτοια κουβέντα αφού δεν εξετάζει το μουσικό έργο παρά την ηχογράφησή του και μόνο.
 
Απάντηση: Re: Προσεγμένες εκδόσεις κλασσικής σε καλές τιμές...

Σωτήρη, όλοι οι παλιοί της κατηγορίας αφήνουν σε δεύτερη και τρίτη μοίρα τον παράγοντα "ηχογράφηση" στη μουσική, πράττοντας ορθά κατά τη γνώμη μου.
Η hi end μπορεί άνετα να φιλοξενήσει μια τέτοια κουβέντα αφού δεν εξετάζει το μουσικό έργο παρά την ηχογράφησή του και μόνο.

Προσωπικά γράφω για την ποιότητα της ηχογράφησης,συνηθως,αλλά σαν υποσημειωση και με αυτιά ενος ανθρώπου ηλικιας 48 ετών...
Τωρα εάν μερικοί μεγαλύτεροι απο μενα έχουν ακοή Νυχτερίδας τι να πώ.:flipout::flipout::flipout:
Δεν ειναι κακή η ιδεα του Σωτήρη αλλά πιό πολύ στο να αναφέρουμε δυο λογια για την ηχογράφηση ενος δισκου που παρουσιαζουμε.
Αν ειναι ομως να μιλαμε για το ποσα μικροφωνα χρησιμοποιηθηκαν εγώ δέν.....Ουτε να καταναλώσω εκατό σελιδες για το Wish you were Here.Aυτό αφορά στην σωστή Κατηγορία.
Εν πάσει περιπτώσει ολα δεκτά.
Μπορεί κάποιους να τους ενδιαφέρει η προταση τού Σωτήρη.
 
Πολυ σωστα αυτα που γραφει ο Σπυρος, οι παλαιωτερες ηχογραφισεις ειναι και χειρωτερες, χωρις να ειναι αυτος ο κανονας βεβαια, αλλα η εξελιξη της τεχνικης παει παντα μπροστα, ασχετα το τι πιστευουν μερικοι νοσταλγοι.
Φυσικα, υπαρχουν καλλιτεχνες που εζησαν στα πρωτα σταδια της της τεχνικης και αυτους δεν τους βαζουμε στο ραφι γιαυτο. Εστω και μεσα απο την χειρωτερη παραμορφωση απολαμβανουμε τον Καρουσο μας κλπ, κλπ!
Παρεπιπτωντος, σημερα που ημουν στο παλιατζιδικο, βρηκα 3 δισκους 78 στροφων της Decca σε αριστη κατασταση, Brandenburg Concerto, αποσπασματα φυσικα επειδη η καθε πλευρα του δισκου ειναι 3 λεπτα περιπου.
Για την ιστορια, καποιος τελειως αγνωστος σε εμενα Boyd Neel διευθυνει την ορχηστρα του με το ιδιο ονομα και String Orchestra.
Θα τον ακουσω αργοτερα.
 
Μουκ, Σπύρο...Μην κοιτάτε το πράσινο :flipout: :flipout:
Πιο πολύ έλεγα να μιλήσουμε για παλιούς δίσκους, κυρίως κλασσικής, όσο αφορά στην ηχογράφηση όπως την ακούμε...Όχι πολλά τεχνικα κλπ. Αυτα τα γράφουν και τα βιβλία. Τελοσπαντων...θα δουμε.

Υ.Γ. Μανια με τα μικρόφωνα ρε παιδι μου... :flipout: