Για δείτε την απάντηση που πήρα από, μεγάλη, εταιρία για το θέμα:
ΑΝΕΦΕΡΑ
Ο Ν. 3043/2002 στο αρθρο 4 λεει:
"Με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου προσαρμόζεται η ελληνική
νομοθεσία στις διατάξεις της οδηγιας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαίου 1999 σχετικά με
ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών".
Αυτο το αρθρο 4 ειναι που απο το 2002 και μετα, επιβαλει στις εγγυησεις την 2ετια ως minimum χρονικη διαρκεια...
Ειδικότερα:
Αρθρο 554 - Περιγραφή
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)’’
ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ
Ευχαριστούμε για το email σας.
Τα προϊόντα X που διανέμει η εταιρεία μας στην Ελλάδα, όπως αυτά παραδίδονται σε εμάς από τον επίσημο αντιπρόσωπο X κατασκευάστριας εταιρείας X., συνοδεύονται από εγγύηση διαρκείας ενός έτους.
Ούτε η ελληνική νομοθεσία ούτε η Ευρωπαϊκή Οδηγία καθιερώνουν υποχρέωση παροχής διετούς εγγύησης. Η διετία στην οποία αναφέρεται η Οδηγία και η οποία έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο με την τροποποίηση των σχετικών διατάξεων του Αστικού Κώδικα, αφορά την προθεσμία παραγραφής των δικαιωμάτων του αγοραστή, τα οποία εκείνος έχει από τη σύμβαση της πώλησης που κατήρτισε και υπό την προϋπόθεση ότι το ελάττωμα του προϊόντος που αγόρασε, υπήρχε ήδη κατά το χρονικό σημείο της αγοραπωλησίας. Ουδεμία σχέση έχει η διετής αυτή προθεσμία παραγραφής των δικαιωμάτων από την πώληση, με την διάρκεια της παρεχόμενης – κατά την κατάρτιση της αγοραπωλησίας - εγγύησης του κατασκευαστή.
Ειδικότερα, επί της επικαλούμενης από εσάς διετίας, το άρθρο 5 της Οδηγίας 1999/44/ΕΚ ορίζει ότι «Ο πωλητής ευθύνεται δυνάμει του άρθρου 3 όταν η έλλειψη συμμόρφωσης εκδηλώνεται εντός δύο ετών από την παράδοση του αγαθού», το δε άρθρο 3 ορίζει ότι «Ο πωλητής ευθύνεται έναντι του καταναλωτή για κάθε έλλειψη συμμόρφωσης που υπάρχει κατά την παράδοση του αγαθού».
Όσον αφορά, τέλος, την διάρκεια της εγγύησης που συνοδεύει τα προϊόντα, ούτε ο ελληνικός νόμος ούτε η ευρωπαϊκή οδηγία 1999/44/ΕΚ, την οποία επικαλείσθε, καθορίζουν συγκεκριμένη χρονική διάρκεια για την οποία πρέπει να παρέχεται η εγγύηση. Ο Ν. 2251/1994 περί προστασίας των καταναλωτών, όπως ισχύει σήμερα τροποποιημένος, στον οποίο ενσωματώθηκαν οι διατάξεις της Οδηγίας 1999/44/ΕΕ περί εγγυήσεων, προβλέπει ότι: «η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος» και ότι «ειδικά, για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο τα προϊόντα αυτά αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους.".
Συνεπώς, σύμφωνα με τον νόμο, η διάρκεια εγγύησης προσδιορίζεται βάσει αξιολογικών κριτηρίων και σε καμία περίπτωση δεν προβλέπεται ως ελάχιστη διάρκεια της εγγύησης αυτή των 2 ετών. Διετής, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή Οδηγία και τον ελληνικό Νόμο είναι μόνο η διάρκεια παραγραφής των αξιώσεων που πηγάζουν από την πώληση και δεν πρέπει να συγχέεται ο χρόνος παραγραφής των δικαιωμάτων αυτών από την πώληση με τη διάρκεια της παρεχόμενης εγγύησης.
Κατ' ακολουθία, η εγγύηση ενός έτους που παρέχεται από την κατασκευάστρια εταιρεία X στα προϊόντα X τα οποία η εταιρεία μας διανέμει, είναι εύλογη και συνεπώς νόμιμη, σύμφωνα με τον Ν.2251/1994 (αλλά και σύμφωνα με την Οδηγία 1999/44), ιδιαιτέρως λαμβανομένης υπόψη της φύσης των προϊόντων αυτών, ως προϊόντων τεχνολογίας αιχμής.
Δεν έχω πάρει ακόμη τη γνώμη ειδικών (δικηγόρων, ΙΝΚΑ κλπ) επί του θέματος.