Re: Βοήθεια για αγορά φωτογραφικής μηχανής
Φιλε μου τα 8fps ισως ειναι ο μονος λογος που θα με εκανε να σκεφτω να δωσω την 60D μου για να παρω την 7D.. Aντε ισως και το μεταλικο body!
Πολυ ωραιο πραμα η γρηγορη ριπη!! Και 2 frames παραπανω (απτην 7000) ειναι μεγαλο πραμα (για μενα μιλαω ε! Χο χο χο)
φίλε μου αγαπητέ καλή χρονιά!!!!
Σχετικά με αυτά που έγραψες παραπάνω έχω να παρατηρήσω τα εξής:
1. Για να έχουμε τέτοιες ταχύτητες ανά δευτ. θα πρέπει να το επιτρέπει τόσο το κλείστρο μας,
όσο και οι συνθήκες και ο λοιπός εξοπλισμός μας. Δηλαδή για να πιάσεις αυτές τις ταχύτητες θα πρέπει να πιάσει το κλείστρο τόσες φορές το κάθε δευτ. την ανώτατη ταχύτητα που επιτρέπει ο συνδυασμός φωτιστικών συνθηκών και φωτεινότητας φακού. Αν δηλαδή έχουμε ντάλα ήλιο μεσημέρι, τότε μπορείς να πιάσεις τα 8 καρέ με ότι νάναι φακό με ανοιχτό διάφραγμα. Αν όμως οι φωτιστικές συνθήκες δεν είναι ιδανικές, τόσο είτε δεν θα πιάσεις τα αναγραφόμενα καρέ, είτε η ταχύτητα λήψης θα είναι πολύ χαμηλή, άρα δεν θα παγώσεις κίνηση. Διότι αν δεν θέελεις να παγώσεις κίνηση, τότε δεν σου χρειάζονται και τα 8 καρέ/δευτ. Επομένως σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστείς φακό με 2.8 σταθερό. Το is/vr θα σου είναι άχρηστο έως κι ενοχλητικό.
2. Σε πραγματικές συνθήκες θα πρέπει να μετρήσεις και τα εξής: Ότι οι φακοί 4.5-5.6 δεν δουλεύουν καλά με εντελώς ανοιχτό διάφραγμα, άρα θα πρέπει να το κλείσεις έστω και λίγο για να έχεις υποφερτή απόδοση. Άρα έχεις ένα φακό που θα τον δουλέψεις στο 6.3 vs κάποιου άλλου που θα τον δουλέψεις στο 3.2. Ξέρεις πόσο πιο δύσκολο είναι να πιάσεις υψηλές ταχύτητες, τόσο για να παγώσεις κίνηση, τόσες φορές/δευτ. με τον σκοτεινό φακό σε σχέση με τον φωτεινό; Το 2.8 επιτρέπει δυο φορές περισσότερο φως να περάσει στον αισθητήρα σε σχέση με το 5.6 . Δηλαδή αν οι καιρικές συνθήκες σου επιτρέπουν μια λήψη με πάνω όριο 1/2000 με ένα φακό 2.8 τότε για να πάρεις τα 8 καρέ/δευτ. θέλεις 2000/8 φορές, άρα η μέγιστη ταχύτητα είναι 1/250 σε κάθε καρέ, δηλαδή οριακά για να μην κουνηθεί η φωτογραφία αφού το όριο κουνήματος είναι 1/εστιακό μήκος και στο apsc 1/εστιακό μήκος +50%. Άν τώρα έχεις φακό 5.6 τότε οι καιρικές συνθήκες σου επιτρέπεουν μια λήψη με πάνω όριο 1/650 ή 1/750. Επομένως για να πιάσεις τα 8 καρέ θα πρέπει να έχεις ταχύτητα έστω 750/8 άρα ταχύτητα 1/100 το πολύ, άρα με καμιά παναγία δεν παγώνεις κίνηση με τηλεφακό. Άρα ή να μειώσεις τα καρέ, ή θα αυξήσεις το iso. Άρα ενώ με τον 2.8 θα τραβάς με iso 400 με τον 5.6 θα τραβάς υποχρεωτικά με iso 1600 που κατ´απάσα πιθανότητα θα σου δώσει αρκετά χειρότερες λήψεις.
3. Σε πραγματικές συνθήκες για να μπορέσεις να στοχεύσεις κινούμενο αντικείμενο με 8 καρέ και να έεχεις νετ σε 5-6 από τα 8 καρέ θα πρέπει να έχεις πολύ καλή φυσική κατάσταση (στα χέρια), να μην πίνεις καφέ, και να έχεις εξασκηθεί πολύ στη χρήση του εξοπλισμού σου με αυτά τα μήκη και πολύ μεγάλες ταχύτητες κίνησης του αντικειμένου. Π.χ. να περνά μπροστά σου αυτοκίνητο με τουλάχιστον 120 χλμ. την ώρα που θα περάσει στα 5 ή το πολύ 8 μέτρα από εσένα. Πουλί που θα περνά σφαίρα από μπροστά σου. Σουτ με μπάλα ποδοσφαίρου από πραγματικό εκτελεστή. Ή κάτι παρόμοιο. Η διαφορά των 5 καρέ από τα 8 ή 10 στην τεχνική είναι πολύ μεγάλη. Και δεν κατακτάται εύκολα. Και φυσικά πριν ξεκινήσεις να τραβήξεις κάτι κρίσιμο με τα 8 καρέ, θα πρέπει
εκείνη την ημέρα να έχεις εξασκηθεί σε τουλάχιστον 8-10 τέτοιες ριπές, ώστε να έλθεις σε ετοιμότητα.
4. Το af της μηχανής θα πρέπει να είναι το καλύτερο που κυκλοφορεί και να το γνωρίζεις άριστα, θα πρέπει να το χειρίζεσαι με κλειστά μάτια και κυριολεκτώ καθώς μπορεί να βλέπεις μόνο τον καθρέφτη να ανεβοκατεβαίνει.
Δεν είμαι υπερβολικός. Συγνώμη που τα λέω έτσι, αλλά έτσι είναι. Μόνο αν δεις τον Λεωνίδα να δουλεύει με βαρείς τηλεφακούς θα καταλάβεις την επιτυχία και την αποτυχία και το πόσο εύκολα πηγαίνεις από το ένα στο άλλο. Ούτε ο εξοπλισμος μόνο αρκεί, ούτε οι καλές προθέσεις.