Προτάσεις αγοράς νέου ή αναβάθμιση φωτογραφικού εξοπλισμού - Διαβάστε το 1ο Post!

O Tamron 50-400 νομίζω δεν έχει συνδιαστικη σταθεροποιηση, πάνω από 200-250mm το FF σώμα από μόνο του δεν φτάνει να σταμπιλαρει σωστά φακό
Για πες .. από που προκύπτει αυτό? Δεν το είχα στα υπόψιν, με ενδιαφέρει.
 
Για πες .. από που προκύπτει αυτό? Δεν το είχα στα υπόψιν, με ενδιαφέρει
Στα specs του φακού το είδα που έριξα μια ματιά. Αν κάνω λάθος διορθώστε με.

Η σταθεροποίηση του σώματος μπορεί να βοηθήσει κυρίως στις νορμαλ κοντές εστιακές και άντε έως ένα βαθμό στους κοντούς τηλεφακούς έως 150mm . Είναι αποδεδειγμένο και θεωρητικά αλλά και πρακτικά από προσωπική εμπειρία ότι ακόμα και οι καλύτερες υλοποιήσεις σταθεροποιήσης (που έχουν συνήθως τα crop σώματα και ειδικά τα m43) δεν είναι τόσο επιδραστικες πάνω από 200mm.

Απαιτούν να έχει και ο φακός σταθεροποίηση και μάλιστα πενταξονικη σταθεροποίηση πλήρως συγχρονισμένη γιατί υπάρχει και σταθεροποίηση που το σώμα ελέγχει δύο άξονες και ο φακός τους υπόλοιπους τρεις, αυτή είναι μια ντεμι κατάσταση , καλύτερη μεν αλλά όχι η τέλεια.

Με λίγα λόγια σε ένα τηλεφακό και ειδικά αν ο τηλεφακός είναι και σκοτεινός και μεγάλο εύρους πάνω πο 200mm οπότε θα αναγκαστείς να κάνεις χρήση της σταθεροποίησης είναι σημαντικό να διαβάσεις ότι προσφέρει σωστή συγχρονισμένη σταθεροποίηση με το σώμα για να έχεις καλά αποτελέσματα

εκτος του 70/200 2.8 υπαρχει και 70/180 2.8 στα μισα λεφτα......
Αυτόν είδα και ήθελα να του προτείνω αλλά δεν είναι κατηγορία S οπότε δεν ξέρω τι οπτική απόδοση δίνει.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: guzzi
Για τα 20mm μπορείς να βάλεις στη λίστα σου αυτόν : Viltrox Full Frame Φωτογραφικός Φακός AF 20mm f/2.8
Τον είχα και έφυγε σε δύο μήνες.
Η δική μου κόπια ακόμη και στα f8 είχε πολλαπλά προβλήματα στις άκρες του κάδρου.
Από σοφτ καταστάσεις στη μια πλευρά έως βινιέτα...

Άλλοι βέβαια έπεσαν σε καλύτερες κόπιες και ήταν τίμιος ο φακός για τα 150€.

Πριν κάποιους μήνες πούλησ αόλη την "προίκα" D750++++++φακούς και απέκτησα την Z6II+nikkor 24-70 f4S.
Έρχεται σιγά σιγά η ώρα για να αποκτήσω άλλον έναν φακό.
Nikkor της σειράς S.
Τα δέλεαρ πολλά: ο, κατά γενική ομολογία, πολύ καλός 50mm 1,8 S. Αλλά από την άλλη σκέφτομαι ότι αφού τα 50mm καλύπτονται από τον 24-70. Επίσης πριν που είχα τον 50mm f1,4G, πράγματι δεν τον χρησιμοποιούσα τόσο! Οπότε μάλλον και τώρα, στο πουγκί του θα μένει...
Άλλη σκέψη ο 35mm 1,8 S. Πιο ευέλικτος, για τοπία, street, κ.λ.π αλλά και πάλι καλύπτεται από τον 24-70...
Πιο δύσκολη σκέψη (λόγω της τιμής του φυσικά), αλλά που θα μου άρεσε γιατί είναι ένας ιδιαίτερος φακός αποκλειστικά για wild life, sport κ.λ.π ο 100-400mm 4,5-5,6 S
Αν ήξερα δε, ότι ετοιμάζεται και κάποιος Nikkor 70-300 S θα προτιμούσα να περιμένω
και τέλος, πάλι από prime, που τον είχα και πριν (αλλά την G σειρά) και μου είχε φανεί πολύ χρήσιμος ο 20mm 1.8 S...
Ακούω καμμιά γνώμη επ'αυτών αλλά και ίσως κάποιες εναλλακτικές.
Από φωτό, όπως ίσως έχετε δει, είμαι κυρίως στο τοπίο και ελάχιστα στο πορτραίτο....
Ο 50αρης δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τον 24-70f4.
Είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο από άποψη ποιότητας και απόδοσης.
Εάν όμως δεν θέλεις prime, τότε Οκ.

Ο 35αρης S είναι επίσης εξαιρετικός φακός, αλλά πάλι το έχεις με τον 24-70 όπως λες.

Ο 20αρης 1.8 είναι τρομερός φακός, αλλά ακριβός και prime. Κυρίως για αυτούς που κάνουν αστροφωτογραφία και τοπίο με μόνο μια οπτική...

Ο 100-400 είναι τοπ φακός, ίσως ο καλύτερος τηλεζουμ στο Z mount.
Όσοι τον έχουν λένε τα καλύτερα, αλλά τον επλήρωσαν...

Εάν θέλεις πανίδα/σπορ, γιατί όχι 180-600;
Τον έχω, είναι Γκομούτσα, αλλά βατός, πολύ λογικός σε τιμή (κάπου 1600-1800€ ανάλογα τις προσφορές) και πολύ ποιοτικός σε όλα.
Ακόμη και όταν κοτσάρεις tele 1.4X.

Από τοπίο, είναι 24-120f4 καλύτερο VfM από άποψη ποιότητας.
Έπειτα κάτι σε 35-150 για τοπίο με ολίγη από πορτραίτο σε ένα πολύ γρήγορο ζουμ (και πολύ τίμιο οπτικά).
Τέλος κάτι σε 50-400 για τα πάντα όλα με λίγους σχετικά περιορισμούς.

Βέβαια, δεν ξέρω τι εννοείς με πανίδα, αλλά τα 400 δεν φτάνουν ούτε για το ζήτω εάν είσαι με FF και ψάχνεσαι για πουλιά που δεν είναι εξοικειωμένα.
Τα 600 είναι η βάση και πας πάνω.
Εάν πάνιδα λες γατόνια στη γειτονιά, γλάρους, γαϊδάρους και αλόγατα στους αγρούς και τίποτις ζωολογικούς κήπους, τότε ναι τα 400 είναι υπεραρκετά.
Εκτός εάν είσαι για καραούλι και παραλλαγή με σκηνή/παρατηρητήριο, αλλά και εκεί τα 400 θα είναι οριακά για μικρά θέματα.
 
  • Like
Reactions: aspromavros
νομιζω οτι δεν σκεφτεται για τοσο extreme καταστασεις αν καταλαβαινω καλα οταν λεει οτι ισως ενας 70-300 να τον δελεαζε.

Ακομα ειναι στην χαραξη εξοπλισμου για μεσαιες αποστασεις οχι extreme tele.
 
  • Like
Reactions: Music matters...
Στα specs του φακού το είδα που έριξα μια ματιά. Αν κάνω λάθος διορθώστε με.

Η σταθεροποίηση του σώματος μπορεί να βοηθήσει κυρίως στις νορμαλ κοντές εστιακές και άντε έως ένα βαθμό στους κοντούς τηλεφακούς έως 150mm . Είναι αποδεδειγμένο και θεωρητικά αλλά και πρακτικά από προσωπική εμπειρία ότι ακόμα και οι καλύτερες υλοποιήσεις σταθεροποιήσης (που έχουν συνήθως τα crop σώματα και ειδικά τα m43) δεν είναι τόσο επιδραστικες πάνω από 200mm.

Απαιτούν να έχει και ο φακός σταθεροποίηση και μάλιστα πενταξονικη σταθεροποίηση πλήρως συγχρονισμένη γιατί υπάρχει και σταθεροποίηση που το σώμα ελέγχει δύο άξονες και ο φακός τους υπόλοιπους τρεις, αυτή είναι μια ντεμι κατάσταση , καλύτερη μεν αλλά όχι η τέλεια.

Με λίγα λόγια σε ένα τηλεφακό και ειδικά αν ο τηλεφακός είναι και σκοτεινός και μεγάλο εύρους πάνω πο 200mm οπότε θα αναγκαστείς να κάνεις χρήση της σταθεροποίησης είναι σημαντικό να διαβάσεις ότι προσφέρει σωστή συγχρονισμένη σταθεροποίηση με το σώμα για να έχεις καλά αποτελέσματα


Αυτόν είδα και ήθελα να του προτείνω αλλά δεν είναι κατηγορία S οπότε δεν ξέρω τι οπτική απόδοση δίνει.
Νόμιζα είχε σταθεροποίηση ο 50-400 και οτι ο 70-300 δεν είχε...
 
Δεν ξέρω και εμένα μου φάνηκε περίεργο , ένα site που μπήκα να δω χαρακτηριστικά αν θυμάμαι το egalaxy τον είχε χωρίς
 
Το ξέρεις φαντάζομαι ότι ο ευρυγώνιος φακός στα πορτρέτα φανερώνει κι άλλα μονοπάτια...

Έχει προσφορές αυτό το διάστημα η Nikon ή θα περιμένεις;
Δεν έχω κατασταλλάξει ακόμη τι φακό να πάρω
νομιζω οτι δεν σκεφτεται για τοσο extreme καταστασεις αν καταλαβαινω καλα οταν λεει οτι ισως ενας 70-300 να τον δελεαζε.

Ακομα ειναι στην χαραξη εξοπλισμου για μεσαιες αποστασεις οχι extreme tele.
Όντως, δεν είμαι ο άνθρωπος που στήνω καραούλι σε παραλλαγή για να βγάλω πουλιά. Θέλω έναν χρήσιμο τηλεφακό για σπορ, καμμιά συναυλία που κα΄θομαι πιο πίσω, ζωολογικούς κήπους κ.λ.π Μέχρι τώρα οι 70-300 με βόλευαν (και σαν εστιακή και σαν μέγεθος). Αν υπήρχε Nikkor σειράς S σε 70-300 δεν θα συζητούσα άλλη επιλογή. Αλλά τώρα είδα αυτόν τον 50-400 (που παρεπιπτόντως έχει VC που δρα σε συνδυασμό με το IBIS της Ζ6ΙΙ) που έχει 1350 καινούργιος και με 5ετή εγγύηση, άρχισα να το σκέφτομαι...
 
400 ειναι παντα καλυτερα απο 300 :)

Βεβαια ετσι ειπα και εγω οτι τα 500 που πηρα (100-500) ειναι σιγουρα προτιμοτερα απο τα 400 της σειρας EF (100-400) .

Σημασια ομως κυριως εχει η οπτικη αποδοση του φακου (τι να τα κανεις τα πολλα mm αν η αποδοση δεν ειναι clear sharp) και κυριως (οχι δεν θα πω το διαφραγμα αυτο ειναι για βαρια επαγγελματιες) η συνδυασμενη σταθεροποιηση με την καμερα.

Εκει ειναι που σπερνουν αυτα τα συστηματα σε συνδυασμο με τον αισθητηρα FF παντα. Οποτε καλυτερα να εχεις εναν πολυ καλο φακο τυπου 70-200 αλλα σπεσιαλ θα ελεγα εγω με εξαιρετικη σταθεροποιηση και οπτικη αποδοση παρα να πας σε εναν μετριο 70-300 λογω μεγαλυτερου εστιακου μηκους.
 
Δεν έχω κατασταλλάξει ακόμη τι φακό να πάρω

Όντως, δεν είμαι ο άνθρωπος που στήνω καραούλι σε παραλλαγή για να βγάλω πουλιά. Θέλω έναν χρήσιμο τηλεφακό για σπορ, καμμιά συναυλία που κα΄θομαι πιο πίσω, ζωολογικούς κήπους κ.λ.π Μέχρι τώρα οι 70-300 με βόλευαν (και σαν εστιακή και σαν μέγεθος). Αν υπήρχε Nikkor σειράς S σε 70-300 δεν θα συζητούσα άλλη επιλογή. Αλλά τώρα είδα αυτόν τον 50-400 (που παρεπιπτόντως έχει VC που δρα σε συνδυασμό με το IBIS της Ζ6ΙΙ) που έχει 1350 καινούργιος και με 5ετή εγγύηση, άρχισα να το σκέφτομαι...
Τελικά έχει σταθεροποίηση??!!!!

ΥΓ. Ένας χρήστης σε γειτονικό φόρουμ που ανεβάζει καμιά φωτό τον έχει σε Sony E version.
Βάζω μια φωτό του:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

ΥΓ2: κάνει και 1:2 μάκρο στα 50mm ο Tamron αυτός .
 
Τελικά έχει σταθεροποίηση??!!!!
ναι φυσικά και έχει! Σύμφωνα με τις επίσημες προδιαγραφές από την Tamron. Άλλωστε και το όνομα του φακού το λέει:
Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD
 
  • Like
Reactions: kbouk
ναι φυσικά και έχει! Σύμφωνα με τις επίσημες προδιαγραφές από την Tamron. Άλλωστε και το όνομα του φακού το λέει:
Tamron 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD
Αυτό το VC έψαχνα. Να σου πω την αλήθεια δεν κοίταξα περαιτέρω αν έχει μιας και ο Κώστας είπε ότι δεν ... Αλλά συμβαίνουν αυτά, κάπου μπορεί να έχει αναφερθεί λάθος.

Αν είχε κοντά στα 1000 ίσως καλοκαίρι τον χτύπαγα και εγώ. Τώρα στα 1400+ και με μια ταμρον Ελλάδας που κάνει προσφορές του τύπου από 699 τώρα μόνο 649 , δεν περιμένω και πολλά ....
 
Αυτό το VC έψαχνα. Να σου πω την αλήθεια δεν κοίταξα περαιτέρω αν έχει μιας και ο Κώστας είπε ότι δεν ... Αλλά συμβαίνουν αυτά, κάπου μπορεί να έχει αναφερθεί λάθος.

Αν είχε κοντά στα 1000 ίσως καλοκαίρι τον χτύπαγα και εγώ. Τώρα στα 1400+ και με μια ταμρον Ελλάδας που κάνει προσφορές του τύπου από 699 τώρα μόνο 649 , δεν περιμένω και πολλά ....
1350 μετρητοίς τον έχουν Ελλάδα (ρώτησα, είναι σίγουρο)
 
Αυτό το VC έψαχνα. Να σου πω την αλήθεια δεν κοίταξα περαιτέρω αν έχει μιας και ο Κώστας είπε ότι δεν ... Αλλά συμβαίνουν αυτά, κάπου μπορεί να έχει αναφερθεί λάθος.

….
Γιαυτό και είπα ψάξτε το εδώ ο φακός για Z mount τον έχει χωρίς σταθεροποίηση και χωρίς VC στον τίτλο


Μου φάνηκε περίεργο εταιρία να έχει βγάλει φακό χωρίς OIS στα 400mm

και εδώ το ίδιο μαγαζί για Emount με VC και σταθεροποίηση

 
  • Like
Reactions: stratigos24
Γιατι κοιτατε τα στοιχεια ενος φακου απο ενα εμπορικο site που πουλαει ποδηλατα, σκηνες και ψυγεια μεταξυ αλλων ? ? Ειναι προφανες οτι ειναι τυπογραφικη παραλειψη τους.

Παντα στην εταιρεια του κατασκευαστη τα κοιταμε αυτα

 
@Music matters...

Ειπα στο παιδί ότι έβαλα φωτό του εδώ μην έχει κανένα θέμα και μου είπε δεν έχει πρόβλημα, έχει βάλει και δείγματα στο dpreview αν θέλεις να δεις και επίσης αν θέλεις σου στέλνει και κανένα Raw επίσης.
 
  • Like
Reactions: Music matters...
As noted, Tamron has included their VC (Vibration Compensation – Tamron’s optical stabilization system) on the 50-400Z. I’m often asked as to whether or not the VC system works in concert with the VR in Nikon cameras so equipped, and I don’t really know the answer. It is impossible to test as independent control of in camera VR is disabled when a lens with VC is attached. Turning off the VC on the lens also turns off IBIS, and vice versa.

Από ένα πρόσφατο review του D.Abbot που δοκιμάζει την ΙΙΙ έκδοση του φακού σε Ζ mount

Pros:​

  • The additional 50mm of focal length adds a lot of versatility
  • Still smaller and lighter than principle competition
  • Good quality of construction including robust weather sealing
  • Good function of design with generous controls
  • VXD autofocus is quick, quiet, and accurate
  • No burst limitations on Nikon means better action performance
  • Inclusion of VC means more stable results
  • Distortion and vignette is moderate
  • CA well controlled
  • Good sharpness across the zoom range
  • Great magnification and close up performance
  • Nice bokeh rendering
  • USB-C port allows for customization and firmware updates

Cons:​

  • Cannot be used with teleconverters
  • Tripod collar not included
  • VC stability doesn’t seem to be top notch
 
  • Like
Reactions: stratigos24
Γιατι κοιτατε τα στοιχεια ενος φακου απο ενα εμπορικο site που πουλαει ποδηλατα, σκηνες και ψυγεια μεταξυ αλλων ? ? Ειναι προφανες οτι ειναι τυπογραφικη παραλειψη τους.

Παντα στην εταιρεια του κατασκευαστη τα κοιταμε αυτα

Καλά λες αλλά οκ, είναι κατάστημα επίσημο που πουλαει και φωτογραφικά το συγκεκριμένο.
Φυσικά, ναι, κοιτάς πρώτα του κατασκευαστή.
 
Μονο dedicated καταστηματα κοιταζω για τετοια θεματα αν παει εκει πρωτα το ματι μου και δη εξωτερικου....
 
Σκέφτομαι τελευταία να πάρω για τη Ζ6ii τον Tamron 70-300 rxd Ζ, αλλά δε ξέρω ... Κάτι δε μου γεμίζει το μάτι.

Σκέφτηκα και τον 50-400 που τον κοίταζα από όταν βγήκε και έβλεπα review κλπ και είδα και τις φωτό του συμφορουμητη music matters εδώ και μου άρεσαν, αλλά δε ξέρω το κατά πόσο αξίζει για τη χρήση μου το κόστος του και το βάρος του.

Δε θα ασχοληθώ με άγρια ζωή κλπ θέλω απλά το παραπάνω εύρος από το ανώτερο 105 που έχω τώρα με τον μάκρο μου. Έχω και τον 24-70 φ4.

Όσα review βλέπω καθώς και παρά πολλά φωτο δείγματα από κατόχους του είτε σε E mount είτε σε Ζ κάτι δε μου αρέσει αλλά δε μπορώ να το προσδιορίσω.

Με τον 70-300 afp dx (crop) ήμουν σχετικά ευχαριστημένος τότε που είχα την d7500. Δε νομίζω με αυτόν να έχω χειρότερη απόδοση..

Εσείς τι λέτε ?
Τον βρίσκω like new στα 500 μεταχειρισμένο .
 
Σκέφτομαι τελευταία να πάρω για τη Ζ6ii τον Tamron 70-300 rxd Ζ, αλλά δε ξέρω ... Κάτι δε μου γεμίζει το μάτι.

Σκέφτηκα και τον 50-400 που τον κοίταζα από όταν βγήκε και έβλεπα review κλπ και είδα και τις φωτό του συμφορουμητη music matters εδώ και μου άρεσαν, αλλά δε ξέρω το κατά πόσο αξίζει για τη χρήση μου το κόστος του και το βάρος του.

Δε θα ασχοληθώ με άγρια ζωή κλπ θέλω απλά το παραπάνω εύρος από το ανώτερο 105 που έχω τώρα με τον μάκρο μου. Έχω και τον 24-70 φ4.

Όσα review βλέπω καθώς και παρά πολλά φωτο δείγματα από κατόχους του είτε σε E mount είτε σε Ζ κάτι δε μου αρέσει αλλά δε μπορώ να το προσδιορίσω.

Με τον 70-300 afp dx (crop) ήμουν σχετικά ευχαριστημένος τότε που είχα την d7500. Δε νομίζω με αυτόν να έχω χειρότερη απόδοση..

Εσείς τι λέτε ?
Τον βρίσκω like new στα 500 μεταχειρισμένο .
Καταρχάς για τι χρήση το θέλεις;

Είναι τίμιος φακός, αλλά μέχρι εκεί.
Για 500αρου είναι στα λεφτά του.
Τώρα εάν χρησιμοποιήσεις τα 100-300 που ουσιαστικά θα σε δώσει ο εν λόγω, άλλο θέμα.

Εγώ όπως ξέρεις έχω τον AF-P 70-300, ο οποίος είναι τίμιος, αλλά δεν βλέπει ιδιαίτερη χρήση.
Για τοπίο είναι καλός, αλλά για άλλα μάλλον όχι. Στα 400 που τον πήρα είναι παρόμοιος σε τιμή/απόδοση με τον tamron που λες.

Προσωπικά, όπως σε είπα και αλλού, δες εάν θέλεις να πας σε παλαιότερο DF 70-200f2.8, με τον οποίο θα έχεις και επιλογές για καλό πορτραίτο πέρα του τηλεφακού.
Οι Nikon VR/VRII βγαίνουν από τα 400-700€ μεταχειρισμένοι (εδώ).