Πρόταση αγοράς 4Κ

Γνωρίζω πολυ καλά τι κάνει το Audyssey και οι διάφορες «εκδόσεις» του και όπως όλοι όσοι γνωρίζουν πραγματικά, αποφεύγω να το χρησιμοποιώ, εκτός αν υπάρχει πολύ μεγάλη ή / και ιδιαίτερη ανάγκη (γιατί με ενδιαφέρει το ακουστικό αποτέλεσμα και όχι όμορφες καμπύλες στα EQ).

Αν θεωρείς ότι σε έναν ενισχυτή η οδήγηση / ισχύς είμαι δευτερευούσης σημασίας, προφανώς δεν έχει νόημα η συζήτηση.

Ας πάμε λοιπόν πίσω στους προβολείς.

Εκεί λοιπόν, όσοι ξέρουν, γνωρίζουν ότι, στη συντριπτική πλειοψηφία των μηχανημάτων μικρο μεσαίας (μην πω και υψηλής) κατηγορίας, το καλύτερο αποτέλεμα το παίρνεις με μετατροπή HDR -> SDR (γιατί απλούστατα τα μηχανάκια μπορεί να διαφημίζουν HDR κλπ μπλιμπλικια (όπως οι AVRs) αλλά δεν έχουν την πραγματική ικανότητα (βλ. αντίστοιχο τηε ισχύος / οδήγησης) να τα αναπαράγουν σωστά.

Νομίζω ότι έδειξες πως δεν γνωρίζεις.
Στην μία περίπτωση έχεις ένα λιγότερων σημείων μετρήσεις αλλά λιγότερων σημείων διορθώσεις (φίλτρα) έχεις μόνο ένα GEQ μερικών συχνοτήτων για διόρθωση και στην άλλη μπορείς να φτιάξεις δικό σου target curve σε όποιο σημείο συχνότητας θέλεις και όλο αυτό με περισσότερα φίλτρα.
Στον έναν έχεις παλαιότερα upmixes, στον άλλον τα πιο σύγχρονα, ενώ λόγω νεότερου DSP πέρα από τον καλύτερο διαχωρισμό έχεις και επιπλέον μέχρι και σε ίδια διάταξη ηχείων δυνατότητα speaker virtualizer, κοινώς εικονικό Atmos. Η άλλη περίπτωση δεν εχει τίποτε από αυτά.
Δεν το λέω τυχαία. Τη σύγκριση την έχω κάνει έτσι κι αλλιώς. Μόνο στην οδήγηση χωρίς sub υπήρξε διαφορά υπέρ του παλαιότερου AVR.

Πάμε λοιπόν στους προβολείς:
Η σύγκριση δεν είναι με το ιδεατό, αλλά με το πραγματικό, δηλαδή με το τι έχουμε στα χέρια μας και τι είναι εφικτό να έχουμε.

Ας αφήσουμε στην άκρη λοιπόν το ιδανικό, γιατί όλοι το ξέρουμε, αλλά είναι εκτός θέματος γιατί δεν μπορούμε να το φτάσουμε στην εδώ περίπτωση. Δεν είναι ή του ύψους ή το... χάος. Αν δεν δώσει 6 χιλιάρικα δεν θα δει διαφορά κλπ.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ o ένας έχει περισσότερη ανάλυση και HDR, ο άλλος έχει καλύτερο contrast. Που κερδίζει και που χάνει η μία περίπτωση σε σχέση με την άλλη;
 
Νομίζω ότι έδειξες πως δεν γνωρίζεις.
Στην μία περίπτωση έχεις ένα λιγότερων σημείων μετρήσεις αλλά λιγότερων σημείων διορθώσεις (φίλτρα) έχεις μόνο ένα GEQ μερικών συχνοτήτων για διόρθωση και στην άλλη μπορείς να φτιάξεις δικό σου target curve σε όποιο σημείο συχνότητας θέλεις και όλο αυτό με περισσότερα φίλτρα.
Στον έναν έχεις παλαιότερα upmixes, στον άλλον τα πιο σύγχρονα, ενώ λόγω νεότερου DSP πέρα από τον καλύτερο διαχωρισμό έχεις και επιπλέον μέχρι και σε ίδια διάταξη ηχείων δυνατότητα speaker virtualizer, κοινώς εικονικό Atmos. Η άλλη περίπτωση δεν εχει τίποτε από αυτά.
Δεν το λέω τυχαία. Τη σύγκριση την έχω κάνει έτσι κι αλλιώς. Μόνο στην οδήγηση χωρίς sub υπήρξε διαφορά υπέρ του παλαιότερου AVR.

Πάμε λοιπόν στους προβολείς:
Η σύγκριση δεν είναι με το ιδεατό, αλλά με το πραγματικό, δηλαδή με το τι έχουμε στα χέρια μας και τι είναι εφικτό να έχουμε.

Ας αφήσουμε στην άκρη λοιπόν το ιδανικό, γιατί όλοι το ξέρουμε, αλλά είναι εκτός θέματος γιατί δεν μπορούμε να το φτάσουμε στην εδώ περίπτωση. Δεν είναι ή του ύψους ή το... χάος. Αν δεν δώσει 6 χιλιάρικα δεν θα δει διαφορά κλπ.
Ε, αφού αυτό νομίζεις εσύ, δικαίωμά σου.

Ας κρίνουν και οι υπόλοιποι που διαβάζουν.

Τώρα για τα υπόλοιπα κατεβατά εκτός θέματος (δεν μίλησε κανείς για ανάγκη αγορας ακριβού μηχανηματος αλλά για τη σωστή λύση που είναι η μετατροπή από hdr σε sdr / προφανως δεν κατέχεις το αντικείμενο) προφανώς δεν έχει νόημα η κουβέντα (ειδικά από τη στιγμή που θεωρείς ότι η οδήγηση και η ισχύς σε έναν ενισχυτή είναι δευτέρουσας σημασίας).
 
Ε, αφού αυτό νομίζεις εσύ, δικαίωμά σου.

Ας κρίνουν και οι υπόλοιποι που διαβάζουν.

Τώρα για τα υπόλοιπα κατεβατά εκτός θέματος (δεν μίλησε κανείς για ανάγκη αγορας ακριβού μηχανηματος αλλά για τη σωστή λύση που είναι η μετατροπή από hdr σε sdr / προφανως δεν κατέχεις το αντικείμενο) προφανώς δεν έχει νόημα η κουβέντα (ειδικά από τη στιγμή που θεωρείς ότι η οδήγηση και η ισχύς σε έναν ενισχυτή είναι δευτέρουσας σημασίας).

Σε AVR έγραψα, δεδομένου ότι θα παίζει με sub. Τους AVR εσύ τους έφερες ως παράδειγμα στην κουβέντα, επομένως αν κάποιος είναι εκτός θέματος, αυτός δεν είμαι εγώ. Εγώ εξηγώ και μάλιστα με παράδειγμα απτό, γιατί τους έχω και τους δύο αυτούς AVR.
Μιλάς γενικόλογα και προσπαθείς με επιτηδευμένες λέξεις (ενισχυτής σκέτο) να κερδίσεις εντυπώσεις.

Μάλιστα, ΟΚ. O ένας δεν έχει καθόλου HDR και ο άλλος δεν κάνει σωστή (?) μετατροπή HDR οπότε καλύτερα να μην έχει; Στο netflix αυτά φαντάζομαι ε;
Για την ανάλυση ούτε κουβέντα.

Άλλος;
 
Last edited:
Οι AVRs είναι ενισχυτές πάνω απ όλα (εκτός αν τους συνδέσεις με τελικό).

Τα περί μετατροπής HDR σε SDR τα έχεις μπλέξει, δεν είναι (κατα κανόνα) δουλειά του προβολέα, γίνεται στην πηγή (ή στον processor / που προφανώς δεν μας ενδιαφέρει σε αυτή την περίπτωση).

Ενημερωτικά, ακόμα και πανάκριβοι προβολείς (που υποστηρίζουν HDR) παίζουν καλύτερα με μετατροπή σε SDR (στην είσοδο τους).

Επισης, το σωστό HDR tone mapping (από επεξεργαστές όπως madvr και lumagen) δίνει στην έξοδο (άρα στην είσοδο του προβολέα) SDR. Αυτό το λέω για να καταλάβεις ότι το HDR από μόνο του δεν «λέει κάτι».

Τελος, η ανάλυση είναι σαφώς λιγότερο σημαντική από το contrast / μαύρο (ναι, ακόμα (μην σου πω και ειδικά) σε προβολέα).

Να αφήσουμε στην άκρη την ατερμονη κουβέντα και να πάμε παρακάτω;
 
Οι AVRs είναι ενισχυτές πάνω απ όλα (εκτός αν τους συνδέσεις με τελικό).

Τα περί μετατροπής HDR σε SDR τα έχεις μπλέξει, δεν είναι (κατα κανόνα) δουλειά του προβολέα, γίνεται στην πηγή (ή στον processor / που προφανώς δεν μας ενδιαφέρει σε αυτή την περίπτωση).

Ενημερωτικά, ακόμα και πανάκριβοι προβολείς (που υποστηρίζουν HDR) παίζουν καλύτερα με μετατροπή σε SDR (στην είσοδο τους).

Επισης, το σωστό HDR tone mapping (από επεξεργαστές όπως madvr και lumagen) δίνει στην έξοδο (άρα στην είσοδο του προβολέα) SDR. Αυτό το λέω για να καταλάβεις ότι το HDR από μόνο του δεν «λέει κάτι».

Τελος, η ανάλυση είναι σαφώς λιγότερο σημαντική από το contrast / μαύρο (ναι, ακόμα (μην σου πω και ειδικά) σε προβολέα).

Να αφήσουμε στην άκρη την ατερμονη κουβέντα και να πάμε παρακάτω;

Είναι και ενισχυτές οι AVR και με τις δεδομένες συνθήκες χρήσης τους, ξαναλέω με sub, η ισχύς και η οδήγηση των υπόλοιπων καναλιών περνάει σε πιο πίσω πλάνο, σε σχέση με τους κλασικούς ενισχυτές.
Δεν είναι πάνω απ' όλα λοιπόν αυτό που γράφεις.

Το immersive «ξύλο» που έφαγε ο SR8002 από τον 2850Η στην ίδια διάταξη ηχείων, δεν περιγράφεται.

Ας πάμε παρακάτω λοιπόν στο συγκεκριμένο παράδειγμα των προβολέων.

Τι έγραψα πριν; Ότι το ιδανικό όλοι το γνωρίζουμε. Τι συνέβη τώρα; Σαν να μην το έγραψα ποτέ... .

Πάμε άλλη μία. Μεταξύ του ενός και του άλλου προβολέα ΝΕΤΑ ΣΚΕΤΑ, ποιος δίνει καλύτερη εικόνα με δεδομένο ότι θα παίξει 4Κ HDR ο ένας, ενώ ο άλλος καθόλου; Τι lumagen και madvr γράφεις; Προβολέα ζήτησε ο άνθρωπος. Και ρωτάει να δει αν τελικά θα κερδίσει κάτι, κι αν αυτό που θα κερδίσει αξίζει για να κάνει το βήμα.

Να του πούμε κι όλας άμα δεν φτάσει στην κορυφή να μην ανέβει καθόλου;
 
Επιμένεις να διαστρεβλώνεις ή να μην καταλαβαίνεις τα περί hdr sdr madvr lumagen κλπ

Δεν θα κάθομαι να γράφω τα ίδια και τα ίδια

Όποιος θέλει και μπορεί θα καταλάβει

Με ένα media player των 100-200 € και μετατροπή σε SDR με τον 9200 θα πάρει καλύτερη εικόνα απ ότι με HDR και τα μικρά μηχανάκια που κοιτάει.
 
Last edited:
Επιμένεις να διαστρεβλώνεις ή να μην καταλαβαίνεις τα περί hdr sdr madvr lumagen κλπ

Δεν θα κάθομαι να γράφω τα ίδια και τα ίδια

Όποιος θέλει και μπορεί θα καταλάβει

Με ένα media player των 100-200 € και μετατροπή σε SDR με τον 9200 θα πάρει καλύτερη εικόνα απ ότι με HDR και τα μικρά μηχανάκια που κοιτάει.

Δηλαδή λες ότι π.χ. με ένα nVidia Shield και μετατροπή από HDR σε SDR στον 9200, θα έχει καλύτερη εικόνα από τον 7100 με το nVidia Shield χωρίς μετατροπή σε SDR.

Αυτό δεν λες; Για να το καταλάβω.
 
Αν πρέπει σώνει και καλά να αλλάξει μηχάνημα (π.χ. το υπάρχον έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια φθοράς στα panel), τότε οι λογικές λύσεις δίχως να πάμε σε 5χίλιαρα... είναι:

Epson EH-TW9400 μεταχειρισμένος
είτε... Valerion (θα πρέπει να δεις αν γίνεται έναν σε δράση για να δεις αν βλέπεις με αυτόν το RBE (Rainbow effect))

Οτιδήποτε άλλο δεν συνιστά ουσιαστική αναβάθμιση.
Το να πάρεις κάτι που θα έχει πολύ πιο γκριζαριστά μαύρα, για να έχει την σφραγίδα "HDR" και "4K" επάνω και να πιάνει με το ζόρι 70nits με οθόνη 1.3 gain δεν έχει νόημα.

Στους ακριβούς προβολείς, μεγάλο, πολύ μεγάλο μέρος της τιμής πάει στον φακό. Ο φακός στους προβολείς είναι εξίσου σημαντικός με το imaging device. Όπως και σε μια φωτογραφική. Ένας πολύ καλός φακός σε μια μέτρια μηχανή, μπορεί άνετα να δώσει πολύ πιο καλή και sharp εικόνα από έναν μέτριο φακό στην πιο τρομερή μηχανή. Το πιο σύνηθες είναι άλλωστε το limiting factor στις επιδόσεις στην εικόνα να είναι ο φακός και όχι η μηχανή.

Ακόμα και στους ακριβούς JVC, συγκρίνοντας π.χ. τον NX7 με τον NX9, η εικόνα του NX7, παρότι φοράει το ίδιο D-ILA με τον NX9, (σε 4K mode και οι 2, όχι με τον NX9 σε 8K e-shift mode), η εικόνα του δεν είναι το ίδιο sharp και τέλεια. Ο NX9 φοράει έναν σαφώς καλύτερο, και ακριβότερο φακό.

Στα φτηνά προβόλια, παίζει πολύ πλαστικός φακός, με πολύ κακά χαρακτηριστικά. Και κάποιες φορές μπορεί να δούμε τυχαία και πιο καλής απόδοσης φακό σε μικρότερο μοντέλο (όχι απαραιτήτως της ίδιας γενιάς). Συνήθως, το ακριβότερο μοντέλο, και ας είναι και 2 γενιές πίσω, έχει καλύτερο φακό από το μικρο-μεσαίο μοντέλο της νεότερης σειράς.
Ο φακός του W7500 της BenQ είναι σημαντικά καλύτερος αυτού που φοράει το τωρινό μοντέλο των 2.500€.
κ.ο.κ.

Ο 9200 και ο 9400 έχει καλύτερο contrast (μαζί, συνυφασμένο με το επίπεδο μαύρου, ο κυριότερος παράγοντας στην απολαυστική κινηματογραφική εικόνα). Πιθανότατα έχει καλύτερο φακό από αυτόν του 7100 (λέω πιθανότατα, γιατί παρότι έχω δουλέψει και τους 2, δεν έχω κάνει σύγκριση μεταξύ τους με τα απαραίτητα τεχνικά μέσα στις ίδιες συνθήκες και οθόνη σε κατάλληλο χώρο για να έχω χειροπιαστά, 100% δεδομένα της υπεροχής του φακού του 9400). Πράγμα που σημαίνει πως παρότι ο 9200 έχει 1080p ανάλυση δίχως pixel shifting to 4K, θα είναι το ίδιο ευκρινής η εικόνα του με τον 7100 που έχει και αυτός 1080p chip αλλά με pixel shift κάνει "Pseudo-4K" upscale. Στις σκοτεινές σκηνές, λόγω του υψηλότερου contrast και της δυναμικής ίριδας, ο 9200 θα δείχνει και πιο sharp στο μάτι, λόγω του contrast.

Αν ο προβολέας σε HDR mode δεν έχει καλές επιδόσεις (π.χ. κακή κάλυψη της χρωματικής γκάμας), θα δείχνει πιο άσχημα από το αντίστοιχο υλικό σε non-HDR μορφή, ή με μετατροπή από HDR σε SDR με σωστό υλικό (madVR Envy, madVR software, Lumagen).
Αν ο προβολέας δεν έχει καλό μαύρο, παίζοντας σε HDR μπορεί να ανεβάσουμε αρκετά το black floor (καθώς αυξάνουμε την φωτεινότητα ώστε να γίνει πιο έντονο το HDR effect και να υπάρχει καλύτερη κάλυψη του πρότυπου), κάτι που στις σκοτεινές σκηνές ξενερώνει ακόμα και τον άσχετο αφού πολλοί ρωτάνε "γιατί είναι γκρίζα τα μαύρα και όχι αρκετά σκοτεινά;".

Το Shield δεν έχει καμμία σχέση το HDR Tonemapping (to SDR) που έχει σε σύγκριση με τα πολύ πιο advanced, complicated και resource hungry (CPU/GPU) φίλτρα του madVR.
Από το να μην έχεις καν HDR to SDR Tonemapping, προφανώς και είναι καλύτερο, σαφώς, αλλά αν δεν υπάρχει η δυνατότητα για hardware (madVR Envy), ας υπάρχει έστω ένα mid-range PC να κάνει την δουλειά μέσω software (madVR renderer).

Κλείνοντας... εγω θα κράταγα τον 9200.. ή θα πήγαινα αργότερα σε σημαντική αναβάθμιση, έστω και αν αυτή έρθει με την αγορά μεταχειρισμένου σε καλή κατάσταση (π.χ. JVC έστω και μοντέλο του 19, αρκεί να μην το έχει λιώσει ο ιδιοκτήτης :D ).Με 3000-4000€ χτυπάς απίστευτα μηχανήματα με υπομονή και ψάξιμο. Αν πας και σε λίγο πιο παλιό μηχάνημα, παίζει να χτυπήσει 4K native JVC με 2.000€.
 
Σε ίδιο προβολέα πάντως, το shield με HDR to sdr και με HDR κατ ευθείαν, απλά δεν υπάρχει σύγκριση.
Εδώ βέβαια το ερώτημα αφορά δύο διαφορετικούς προβολείς, αλλά ας το έχουμε υπ όψη.
Σε ο,τι αφορά τους φακούς, σίγουρα στις πιο κάτω κατηγορίες παίζει αρκετή διαφορά, και φαίνεται ιδίως μεταξύ κέντρου και άκρης της οθόνης, ωστόσο και πάλι η σύγκριση θα περιστραφεί γύρω από την ανάλυση. Είναι καλύτερα τα πράγματα καθώς εδώ έχεις περισσότερη ανάλυση να δείξεις και πρέπει να έχεις λίγο καλύτερο φακό από τον εντελώς χαλιά που είχανε οι πολύ οικονομικοί full hd του παρελθόντος για να το κάνεις.

Προβολέα χωρίς υποστήριξη HDR και δυνατότητα να δεχτεί 4Κ σήμα, έστω κι αν είναι full hd το panel ακόμα και χωρίς pixel shifting αλλά με προτίμηση σε αυτό, εγώ προσωπικά δεν θα είχα όρεξη καν να δω σήμερα.
Για ιστορικούς λόγους ίσως έβλεπα... .
 
Συμφωνώ απόλυτα με τον Bill κ εξηγούμαι.

Ο παμπάλαιος οπτομα DLP HD80 1080p ήταν για την εποχή του αρκετά premium μηχάνημα τοσο σαν εμφανιση οσο και σαν φακό.

Καλιμπραρισμενος και τροφοδοτούμενος με 1440p σήμα για ψυχολογικούς λόγους από Youtube κ με θέαση προβολής τα 4 μέτρα εξακολουθεί να έχει εκλπηκτική εικόνα , με crispy αναλυση - ευκρίνεια και με αποδεκτά χρώματα κ μαύρο για DLP. Σε αυτό έπαιξε ρόλο πως είχε καλό φακό αλλά και πως φόραγε στα σωθικά του το τεράστιο μονότσιπο DMD 0.95" .

Αργότερα π βγήκε στην μόδα και το 3D , ( που εμενα προσωπικα μ αρεσε παρα πολυ κ κακως σταμάτησε το φορμα αυτό ) , επειδη δεν το υποστήριζε..τον εκανα να το υποστηρίζει αγοράζοντας απο Αμερική αυτην την εκπληκτικη συσκευη μετατροπής σηματος σε 3D format για οσους γνωρίζουν...(δεν είχαμε τότε ποικιλία σε 3D προβολικά κ εαν είχαμε καποια.. ήταν απλησίαστα κ στα 1080p μονο οποτε και δεν αξιζε η αγορά αναβάθμισης).

IMG_9670.jpeg


Με τον νεότερο laser pseudo 4K LG HU810 που πήρα 13 χρόνια μετά για να ανέβω ένα ακόμα σκαλοπάτι και να ειμαι πιο aligned με την τεχνολογία της εποχής , αυτό που ουσιαστικά πήρα ήταν απίστευτα κ ζωντανά χρώματα , θέαση επιπρόσθετα σε μετριες εως κ πιο φωτεινές συνθήκες φωτισμού και ένα (ούτε καν δυο ) κλικ παραπανω καλύτερη ανάλυση λογο pseudo 4K (8 million pixels) με το 0.47" να λειτουργεί στα ορια του .

Κατέλληξα τελικά και εγώ να έχω απενεργοποιήσει το HDR του μέσω shield κ να τον καλιμπράρω σωστά μονο σαν SDR .

Το HDR του ήταν αποδεκτό αλλά δεν πλησίαζε σε χρώματα αυτού του SDR.

Ακόμα κ σήμερα πιστεύω πως δεν υπάρχει προβολέας που να εχει HDR απόδοση όπως οι OLED της LG...σε αυτό το ευρος τιμής at least.
 
Κι εγώ το έχω κλειστό το HDR σε epson 9300. Να το έχω ανοικτό γιατί; για να είμαι στην μόδα και να έχω σκοτάδια; Παρόλο που έχει φως ο 9300. Βέβαια ούτε κατά διάνοια δεν δέχομαι να τον έχω σε high lamp που κάνει σαφέστατα θόρυβο.
Hdr και Dolby vision είναι για τηλεοράσεις.
Σε προβολείς μπορεί να έχουν νόημα σε τίποτα δεκαχίλιαρα.

Το vs10 engine του zidoo κάνει ωραία δουλειά hdr to sdr 👍
 
Θέλει φως το HDR για να μην είναι σκοτεινό. Από την άλλη το πολύ φως εγγενώς σημαίνει χειρότερο μαύρο.

Πάντως η τεχνολογία χρήσης του HDR εξελίσσεται και γι' αυτό άλλωστε πήγε από το απλό HDR στο δυναμικό, από την διαχείρισή του από το μέσο προβολής και στην πηγή (SBTM κλπ.) και όπως και να έχει το ζητούμενο είναι πάντα τα λαμπερά-ζωντανά χρώματα, όσο γίνεται και είναι εφικτό από το μηχάνημα. Ε, τώρα αν το μηχάνημα είναι λίγο παλιότερο και δεν υποστηρίζει τις τεχνολογικές εξελίξεις, σύντομα θα ξαναέρθει η ώρα της σκέψης της αντικατάστασης, ακόμα κι αν τη «γλίτωσε» μερικές φορές.
Έτσι γίνεται πάντα.
As per the pseudo 4K, το μη χείρον βέλτιστο έχω να πω. Ακόμα κι έτσι είναι ένα ακόμη φασόλι στο σακούλι. Υπάρχουν και περιπτώσεις που έχεις επιλογή να το απενεργοποιήσεις στο ίδιο μηχάνημα και να βλέπεις 1080. Αλλά αυτό είναι το θέμα. Να έχεις τις επιλογές ανοιχτές.
 
Καλημέρα.Διαβαζω σε ξένα forum κάτι μαγικά για την νέα γενιά λέιζερ προτζεκτορων και θα ήθελα τη γνώμη σας γιατί μου φαίνεται υπερβολικό για να είναι αληθινό.Οταν χαλάσει λοιπόν ένας λέιζερ και τον πας στο σέρβις, λένε έξω,ότι αν το πρόβλημα είναι στην δέσμη τότε αν είναι στην εγγύηση δεν το επισκευάζουν, αλλά δίνουν νέο μεταχειρισμένο!Δηλαδή.δινεις 5000 χιλιάρικα και σου τύχει φώλα...τότε εντός εγγύηση παίζει ανταλλαγή με μεταχειρισμένο.Δεν φτιάχνουν λένε αυτά τα προβλήματα παρα μόνο στα κεντρικά αν σταλεί...οπότε παίρνεις μεταχειρισμένο!Άρε λαμπατοι που τον έκανες βίδες και τον έφτιαχνες!Έχει γνώση κάποιος αν όντως ισχύει αυτό?Το λέιζερ λένε είναι κάτι σαν ξαφνικός θάνατος αν συμβεί.Και μετά?
 
Καλημέρα.Διαβαζω σε ξένα forum κάτι μαγικά για την νέα γενιά λέιζερ προτζεκτορων και θα ήθελα τη γνώμη σας γιατί μου φαίνεται υπερβολικό για να είναι αληθινό.Οταν χαλάσει λοιπόν ένας λέιζερ και τον πας στο σέρβις, λένε έξω,ότι αν το πρόβλημα είναι στην δέσμη τότε αν είναι στην εγγύηση δεν το επισκευάζουν, αλλά δίνουν νέο μεταχειρισμένο!Δηλαδή.δινεις 5000 χιλιάρικα και σου τύχει φώλα...τότε εντός εγγύηση παίζει ανταλλαγή με μεταχειρισμένο.Δεν φτιάχνουν λένε αυτά τα προβλήματα παρα μόνο στα κεντρικά αν σταλεί...οπότε παίρνεις μεταχειρισμένο!Άρε λαμπατοι που τον έκανες βίδες και τον έφτιαχνες!Έχει γνώση κάποιος αν όντως ισχύει αυτό?Το λέιζερ λένε είναι κάτι σαν ξαφνικός θάνατος αν συμβεί.Και μετά?
Επειδή συγκεκριμένα για τον δικό μου έχω διαβάσει πως 1/3 χρήστες μετα τις 2000 ώρες βγάζει white dot η οθόνη λόγω ανεπαρκούς ψύξης τσιπ από μαμά κ με παστα της πλακας , προσωπικά έχω κάνει ήδη το διαδυκτιακό σεμινάριο μου με step by step teardown with pics αναλυτικά ώστε να γίνει βίδες οταν ερθει η κακια αυτη στιγμή , φτάνοντας στο τσιπ ειτε για αντικατάσταση του είτε για προσθήκη σωστής πάστας για pc χρήση.

Προσωπικά επειδή έχω επηρεστεί απο ολο αυτό τον λειτουργώ μόνο για μια δυο ταινίες σε ευάερο χώρο και με τον ανεμιστήρα να λειτουργεί σε high altitude mode για περισσότερες στροφές κ ψύξη θυσιάζοντας ετσι την scale των αρχικών ήσυχων db λειτουργίας του.

Για απειρες ώρες θεασης χρησιμοποιώ τον αθανατο λαμπάτο μου για τον οποιο εχω αγοράσει έξτρα 4 λάμπες απο αλιεξπρες...αθάνατος...

Τώρα αν χαλάσει ολο το σύστημα του λέιζερ κατι που δεν εχω διαβασει ποτε για τους LG , δυστυχώς τον πετάς και πας για αλλον!!
 
Καλησπερα παιδια και ευχαριστω παρα πολυ για ολα...
Διαβασα με μεγαλη προσοχη σημερα (λογο δυο δουλειων δεν υπηρχε χρονος) ολα τα ποστ και την κουβεντα ουσιας που εχουμε εδω....

Δυστυχώς πριν 3 χρονια στον χωρο που εχω φτειαξει και γνωριζουν φιλοι μεσα απο εδω , επαθα μια πολυ σοβαρη ζημια στον 9200 και στο Pionner LX 57...
Λογο που καμια φορα εκτος απο ταινιες ,βαζω και ακουω λιγο μουσικη καμια φορα απο you tube δεν ηθελα να ανοίγω τον 9200 και να ''καιει'' τσαμπα η λαμπα ,ενας φιλος ,μου ειχε δωσει μια οθονη 15' υπολογιστή οπου ειχε και εισοδο RCA VIDEO και ειπα να το εχω σαν μονιτορ για αυτο τον λογο.
Η οθονη δυστυχως ειχε διαρροη απο τους εισοδους RCA και δεν το γνωριζε το παλικαρι και εγω το καταλαβα αργα, οταν μολις ακουμπησα το rca στην εξοδο εικονας του Pionner εκανε ενα 'τσαφ΄΄ και μου εκαψε την εξοδο HDMI του Pionner και περασε και στην πλακετα hdmi του 9200.....το Nvidia δεν επαθε τιποτα..
Επαθα εγκεφαλικο....δεν υπαρχουν λογια.
Με την βοηθεια του Μανωλη μιλησα με εναν τεχνικο της jvc για προτζεκτορες τον Δημητρη και μου προτεινε να τον παω πρωτα στην Octabit μηπως εχουν εκει πλακετα και αν δεν βρω ακρη εκει να μιλησω με εναν τεχνικο που μου προτεινε στην Αθηνα τον Μηλτο ,οπου μου ειπε οτι αν δεν μπωρει να στο φτειαξει αυτος , δεν μπωρει κανενας αλλος.
Τον πηγα στην Octabit και μετα απο 3-4 μερες με πηραν τηλεφωνω και μου ειπαν οτι ειχε παθει βλαβει η πλακετα hdmi και θα χρειαζονταν να τον στειλουν στο εξωτερικο και το κοστος ολα μαζι θα εφτανε τα 2.400 ευρω....ουτε καν.
Τελικα τον πηγα στον τεχνικο τον Μηλτο μαζι με τον ενισχυτη και εδω και τρεια χρονια παραμενουν εκει με ενημερωση κατα διαστηματα.
Ο προβολεας εχει και δεν εχει επισκευαστη...δλδ παιζει πλεων κανονικα με ενα προβλημα που θα γνωριζω την Δευτερα αν θα λυθη και αυτο...ζεστενεται το ολοκληρομενο που εχει αλλαξει και ηταν η ζημια στην πλακετα.
Εννοειτε οτι δεν θα τον αλλαζα αν δεν ειχα παθει αυτη τη ζημια...η ''ξυραφη'' εικονα του και το μαυρο του ειναι σε αλλα επιπεδα....
Γνωριζω οτι σε αυτη την κατηγορια τιμης που ανεφερα , δεν υπαρχη πραγματικο 4Κ και δεν θα εχω τα 'επιπεδα' του 9200....αλλα σε περιπτωση που δεν μπορεσει να το λυση και αυτο το προβλημα , ειπα να κανω μια ερευνα και με την πολυτιμη βοηθεια απο εσας να εχω μια εικονα.
 
Last edited:
Για το rainbow στους σύγχρονους DLP, δεν έχει σχέση με ό,τι γινόταν παλιά. Θα το δείτε στους τίτλους τέλους με άσπρα γράμματα και μαύρο φόντο πάντως στις μικροκινήσεις του ματιού. Πολύ λίγο μέσα στην ταινία, αν το επιτρέπουν οι συνθήκες. Ενοχλητικό καθόλου, περισσότερο επειδή το ξέρεις ως εφε, θα το ψάχνεις, θα το δεις όμως.
Το μαύρο δεν φτάνει τα επίπεδα των Epson σίγουρα.
Για το ξυράφι εικόνα στους 4Κish... γενικά είτε πρόκειται για XPR στους DLP είτε για UHD PRO πως το λέει η epson, επίσης χωρά συζήτηση. Περισσότερη ανάλυση αλλά όχι το ίδιο ξυράφι στην εικόνα. Τα pixels επικαλύπτονται. Αν αλλάξεις σε native 4K θα το καταλάβεις αμέσως, αλλά και σε 1080 θα το καταλάβεις. Απλώς στο τελευταίο η ανάλυση θα είναι μικρότερη και θα φανεί η μικρότερη ανάλυση στη λεπτομέρεια. Άλλο ξυραφένια εικόνα, άλλο μεγαλύτερης ανάλυσης εικόνα.

Εγώ θα κοιτούσα τον 7100 εάν ήθελα να πέσω στα μαλακά στο μαύρο και ήμουν συνηθισμένος σε αυτό. Αλλιώς any DLP will do. Ή ψάχνεις μεταχειρισμένο «ίδιας κατηγορίας ποιότητας» με ό,τι σημαίνει αυτό από την προηγούμενη χρήση.
 
Δεν θα άλλαζα μηχάνημα στη θέση σου.

Όπως σωστά έχουν αναφέρει οι περισσότεροι,
η μετάβαση από τη σειρά 9xxx στη σειρά 7xxx είναι downgrade,
στα περισσότερα και σημαντικότερα χαρακτηριστικά της εικόνας.
 
.
Τελικα τον πηγα στον τεχνικο τον Μηλτο μαζι με τον ενισχυτη και εδω και τρεια χρονια παραμενουν εκει με ενημερωση κατα διαστηματα.
Ο προβολεας εχει και δεν εχει επισκευαστη...δλδ παιζει πλεων κανονικα με ενα προβλημα που θα γνωριζω την Δευτερα αν θα λυθη και αυτο...ζεστενεται το ολοκληρομενο που εχει αλλαξει και ηταν η ζημια στην πλακετα.
Να μας δώσεις τα στοιχεία αυτού του τεχνικού να μην πάμε ποτέ. Τώρα σοβαρολογούμε;
Προφανώς το έχει παρατημένο σε μια γωνιά, κάνει τις δουλειες του που του αποφέρουν το καθημερινό μεεοκάματο και που και που του ρίχνει καμιά ματιά να δει αν όντως υπάρχει στην γωνία.
Είναι αυτή επαγγελματική αντιμετώπιση; Τι θα πει επισκευή 3 χρόνια; Τ Ρ Ι Α Χ Ρ Ο Ν Ι Α ; ; ; ; ; και περιμένεις ακόμα; Δηλαδή τι περιμένει ο τεχνικός; Μήπως του φέρει ο πελαργός καμιά πλακέτα με τις οδηγίες στην πόρτα του;
Συγνώμη αλλά μόνο σαν αστείο μπορώ να το εκλάβω. Μην πω τίποτα άλλο.

Εκτός αν σου έχει πει ότι δεν μπορεί να ασχοληθεί άλλο, κι εσύ τον έχεις παρατήσει στο μαγαζί του.