QUAD 72 Χρόνια, τότε - τώρα!

Δύνασαι να κάνεις κανένα σχολιασμό συσχετισμού ήχου και κατασκευής του τότε(Αγγλία) με το τώρα(Κίνα);

Δύναμαι, αλλά είναι λίγο νωρίς ακόμα γιά αυτό, θα φτάσω και εκεί
κάποια στιγμή!
 
esl-988 closer in base.JPG

Μιά ακόμα πιό κοντινή ματιά στα ενδότερα.
Δεξιά διακρίνεται το Soft Clipping, με γέφυρα δίοδων πλέον.
Στο πάνω μέρος διακρίνεται ο πολλαπλασιαστής.
Στο κάτω μέρος το Crow Bar.
Όλα σε μία πλακέτα πλέον, σημειώστε ότι οι βαθμίδες Soft Clipping και
πολλαπλασιαστή είναι κερωμένες γιά μόνωση.
Σχόλια:η πλακέτα είναι σαφώς υποδεέστερης ποιότητας από αυτές των
ESL-63 και τα υλικά είναι περίπου της πλάκας σε σχέση με αυτά του
προκατόχου του. Δυσκολεύει και στο service. Τα μόνα υλικά που είναι
καλύτερα είναι οι Audio step up transformers (διακρίνονται στην 1η φωτό)
και ο Μ/Σ τροφοδοσίας. Βέβαια το ηχείο παίζει παραδόξως ελαφρώς
καλύτερα από το ESL-63, αλλά αυτό οφείλεται στα καλύτερα δεσίματα του
πλαισίου των πάνελ σε σχέση με τον προκάτοχό του.
 
Several panels.JPG

Εδώ τώρα μπορεί να γίνει πολλή συζήτηση!
Από πάνω προς τα κάτω.
Πάνελ από ESL-63A.
Πάνελ από ESL-63B και C.
Πάνελ από ESL-63C,pro,988,989,2805,2905.
 
Η 1η γενιά πλεονεκτούσε όσων αφορά τα δεσίματα στον σκελετό του πάνελ
και την εξαίρετη κατασκευή των ηλεκτροδίων.
μειόνεκτούσε στην συμπεριφορά στις πολύ χαμηλές και τις πολύ υψηλές
συχνότητες.
Η 2η γενιά πλεονεκτούσε στην πολύ καλή κατασκευή των ηλεκτροδίων και
στην συμπεριφορά, εκεί που μειονεκτούσε η 1η γενιά.
μειονεκτούσε στην πιό ελαστική κατασκευή του σκελετού των πάνελ.
Η 3η γενιά (έχει 2 κατασκευάστριες εταιρίες, οπτικά είναι τα ίδια)
Τα Γερμανικά πάνελ έχουν εξαιρετική συνολικά ποιότητα κατασκευής και
ακουστικά υπερέχουν από όλα τα υπόλοιπα.
Τα κινέζικα έχουν εξαιρετικό σκελετό, αλλά μέτρια κατασκευή στα ηλεκτρόδια
και στην ίδια την ηλεκτροστατική μεμβράνη (ανομοιομορφίες στην επίστρωση
γραφίτη). Παραδόξως ο ήχος τους είναι πολύ κοντά σε σχέση με τις
Γερμανικές και συνολικά είναι ανώτερος από τα πάνελ 2ης γενιάς.
Τώρα γιά αξιοπιστία, ρίξτε μια ματιά από μόνοι σας σε αναφορές στο www,
δεν έχω να κάνω άλλο σχόλιο. Τα δικά μου ESL-63B Stacked,τα έχω
αναβαθμίσει με Γερμανικά πάνελ, τα άλλα δεν μου εμπνέουν εμπιστοσύνη.
Τα ESL-63C φοράγανε Γερμανικα πάνελ. Τα νεότερα μοντέλα δεν γνωρίζω,
έχω δεί και με Γερμανικές και με Κινέζικες, άρα δεν έχω σίγουριά!
 
Panel B gen, damaged.JPG

Τα ενδότερα ενός χαλασμένου (διαρροή,τα σκουρόχρωμα στίγματα στην
επιφανειά του υποδηλώνουν τα σημεία των διαρροών, προκλήθηκε από
σκόνη στην μεμβράνη) πάνελ 2ης γενιάς.
 
Δεν έχω να πω τίποτα άλλο σε σχέση με τα ηχεία της Quad, αν θέλετε εσείς
κάτι άλλο, πείτε το συγκεκριμένα, αλλιώς σκοπεύω να προχωρήσω στους
ενισχυτές της και τις πηγές της!
 
Κατάλαβες τώρα Dipie έναν από τους λόγους που έφυγα απο το service στην
παλιά έδρα της Quad?! Είχα ενστάσεις γιά την ποιότητα κατασκευής σε κάποια
τμήματα του ηχείου και στον ποιοτικό έλεγχο παραγωγής, ο οποίος (γιατί
μπορεί να έφυγα αλλά συνεχίζω να έχω επαφή με πρώην συναδέλφους)
γίνεται πλέον δειγματοληπτικά και όχι στο 100% της παραγωγής όπως
παλαιότερα!
 
Κατάλαβες τώρα Dipie έναν από τους λόγους που έφυγα απο το service στην
παλιά έδρα της Quad?! Είχα ενστάσεις γιά την ποιότητα κατασκευής σε κάποια
τμήματα του ηχείου και στον ποιοτικό έλεγχο παραγωγής, ο οποίος (γιατί
μπορεί να έφυγα αλλά συνεχίζω να έχω επαφή με πρώην συναδέλφους)
γίνεται πλέον δειγματοληπτικά και όχι στο 100% της παραγωγής όπως
παλαιότερα!

Εκτός απο ένθερμος χομπίστας είσαι κι ολίγον ρομαντικός.:grinning-smiley-043
Παρήλθον οι χρόνοι εκείνοι κι όχι μόνο στο audio.Οπουδήποτε...
 
Re: Απάντηση: QUAD 72 Χρόνια, τότε - τώρα!

View attachment 23006

Τα ενδότερα ενός χαλασμένου (διαρροή,τα σκουρόχρωμα στίγματα στην
επιφανειά του υποδηλώνουν τα σημεία των διαρροών, προκλήθηκε από
σκόνη στην μεμβράνη) πάνελ 2ης γενιάς.


Διαροη εννοεις βραχυκυκλωμα?? αν ναι πως προκληθηκε απο την σκονη αφου δεν ειναι ηλεκτρικα αγωγιμη απο οσο ξερω??
 
Όχι βραχυκύκλωμα, διαρροή. Όταν υπάρχουν υψηλές EHT τάσεις, εμφανίζεται
το φαινόμενο της ακίδας (σε αυτό βασίζονται οι ιονιστές αέρος), οι κόκκοι
σκόνης λειτουργούν ακριβώς ως ακίδες και δημιουργούν ''τόξο'' αυτό έχει
σαν αποτέλεσμα την τοπική άνοδο της θερμοκρασίας και εν´τέλει το τοπικό
κάψιμο - αλλίωση του επιστρώματος. Σημείωση η σκόνη μπορεί να γίνει
ημιαγώγιμη με την παρουσία τυχόν υγρασίας!
 
Εκτός απο ένθερμος χομπίστας είσαι κι ολίγον ρομαντικός.:grinning-smiley-043
Παρήλθον οι χρόνοι εκείνοι κι όχι μόνο στο audio.Οπουδήποτε...

Δεν είναι θέμα ρομαντικότητας μόνο, το βλέπω και ως επαγγελματίας
τεχνικός! Δεν μου αρέσουν οι κακοτεχνίες και ο ελλειπής έλεγχος
ποιότητας ενός προιόντος, ειδικά αν φέρει τον χαρακτηρισμό Hi-End!
 
5 Watt, δεν μου έχει τύχει ποτέ να την δώ καμμένη, αντιθέτως έχω δεί πολλούς ενισχυτές (χωρίς επαρκή προστασία)καμμένους! Αν πρόσεξες στο σχέδιο υπάρχει και πυκνωτής παράλληλά της
(παίζει και αυτό τον ρόλο του).
 
Last edited:
Η εταιρία έγινε ευρέως γνωστή γιά τα ηλεκτροστατικά της ηχεία, αλλά
ξεκίνησε από ενισχυτικά και από εκεί της έμεινε και το όνομα (αρχικά
λεγόταν Acoustical, το Quad προήλθε από τα αρχικά των λέξεων
Quality,Unit,Amplifier,Domestic), λέω λοιπόν να πούμε γιά τους ενισχυτές της
τώρα. Προενισχυτές κατά σειρά εμφάνισης, 22,33,34,44,66,77,88,99.
Οι 77 και 88 κυκλοφόρησαν σε ελάχιστα κομμάτια, (ειδικα ο 88).
Οι τελικοί ενισχυτές, λαμπάτοι, QII,QII40,QIIclassic.
Οι τρανζιστορικοί, 303,405,405/2,306,606,606/2,707,808,99,99mono,909,909mono και κάποιοι επαγγελματικοί όπως 50Ε,520F κ.α. θα αναφερθώ ξεχωριστά και αναλυτικά σε κάθε έναν από αυτούς. Απο πού θέλετε εσείς να ξεκινήσουμε?
 
Last edited:
22, QII και κατόπιν
33, 303, 405 κλπ.

Και κάτι άλλο: Γνωρίζεις πως αντιμετωπίζουν το θέμα καταπολέμησης της δημιουργίας τόξου οι ανταγωνιστές της Quad και ιδιαίτερα η Martin Logan; Έχω φίλο και συνφορουμίτη που έχει τα Aeon ΙΙ και ανεβάζει στάθμες πάνω από 100db χωρίς να πετύχουμε ποτέ κανένα 'τσαφ'.