Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

Να ρωτήσεις το κατάστημα αγοράς. Αυτοί είναι υπεύθυνοι για τα 2 χρόνια...
 
Σταματήστε να παραπληροφορείτε τον κόσμο.
Διαβάστε την οδηγία.

@Croft
Αν τους σπάσεις τα νεύρα, θα στο αλλάξουν δωρεάν για να μην σε ακούν.
Ο νόμος ΔΕΝ υποχρεώνει αυτούς ΟΥΤΕ τον πωλητή να δίνουν 2 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας.
 
Σταματήστε να παραπληροφορείτε τον κόσμο.
Διαβάστε την οδηγία.

@Croft
Αν τους σπάσεις τα νεύρα, θα στο αλλάξουν δωρεάν για να μην σε ακούν.
Ο νόμος ΔΕΝ υποχρεώνει αυτούς ΟΥΤΕ τον πωλητή να δίνουν 2 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας.


Τοτε δεν γινεται τιποτα..:)

(Aσε που απο την τηλεφωνικη επικοινωνια φανηκε οτι δεν θα 'μασησουν'..:BDGBGDB55:)
 
Last edited:
Σταματήστε να παραπληροφορείτε τον κόσμο.
Διαβάστε την οδηγία.

@Croft
Αν τους σπάσεις τα νεύρα, θα στο αλλάξουν δωρεάν για να μην σε ακούν.
Ο νόμος ΔΕΝ υποχρεώνει αυτούς ΟΥΤΕ τον πωλητή να δίνουν 2 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, αυτά που αναφέρουμε είναι απολύτως ΣΩΣΤΑ:
Νόμος 3043/2002:

http://www.efpolis.gr/el/library2.html?func=fileinfo&id=5

Μύθος 1ος: Η κοινωνική οδηγία δεν έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία:

Ο Ν. 3043/2002 στο άρθρο 4 λέει:
"Με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου προσαρμόζεται η ελληνική
νομοθεσία στις διατάξεις της οδηγίας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαΐου 1999 σχετικά με
ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών".

Μύθος 2ος: Ο πωλητής δεν έχει ευθύνη, μόνο ο εισαγωγέας δίνει εγγύηση:

"Άρθρο 540
Δικαιώματα του αγοραστή
Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. α μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή."
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

"Άρθρο 554
Παραγραφή
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά."
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Τα έχουμε γράψει πολλές φορές (http://avclub.gr/forum/showthread.php?t=8956) και είναι απολύτως ακριβή. Τα λέει ο νόμος. Όποιος λέει τα αντίθετα, δεν είναι σύμφωνος με τον νόμο.
 
"Άρθρο 554
Παραγραφή
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά."
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Μόνο που το πραγματικό ελλάτωμα και η έλλειψη συναρμολογημένης ιδιότητας αναφέρονται σε ελλάτωμα Η/ΚΑΙ ιδιότητα που υπάρχει την στιγμή της υπογραφής της σύμβασης (=αγορά).

Να το πω με πιο απλά λόγια.

Αν πάρεις το PS3 και η ψύκτρα σου δεν έχει πάστα σιλικόνης ενώ σε όλα τα άλλα PS3 της αγοράς υπάρχει, είναι πραγματικό ελάττωμα ή έλλειψη συναρμολογημένης ιδιότητας.
ΑΝ λοιπόν το PS3 έχει 1 χρόνο εγγύηση και εσένα σου καεί ο επεξεργαστής του στον 1.5 χρόνο ΜΠΟΡΕΙΣ να διεκδικήσεις αντικατάσταση.
Γιατί ο επεξεργαστής κάηκε λόγω της κακής συναρμολόγησης.

Αν ξαφνικά το PS3 σου σταματήσει να δουλεύει στον 1.5 χρόνο (με εγγύηση ενός έτους) χωρίς κανένα λόγο και χωρίς καμμία κατασκευαστική διαφορά απο τα υπόλοιπα PS3 που έχουν πουληθεί τότε είσαι εκτός εγγύησης καλής λειτουργίας.

Είναι πραγματικά τόσο απλό. Προσπαθήστε να διαβάσετε τί λέει.
Μακάρι οι εταιρίες να δώσουν 100 χρόνια εγγύηση στα πάντα.
Μακάρι στην Ελλάδα να ισχύσει κάποτε το Χήμερο δικαίωμα επιστροφής (αυτό ΕΙΝΑΙ νόμος)
Μακάρι οι αντιπροσωπείες να εναρμονιστούν με την ευρωπαϊκή εγγύηση και να μην σε στέλνουν στην "χώρα αγοράς" (αυτό ΕΙΝΑΙ νόμος).

Αφού όμως γνωρίζετε τόσο καλά τα πράγματα, γιατί δεν βοηθάτε τον Croft να πάρει πίσω ένα νέο dvd ;
Επίσης θα ήθελα τα στοιχεία επικοινωνίας σας , να σας καλέσω να κάνετε σεμηνάριο στους νομικούς συμβούλους των 2 brands που μου έχουν εμπιστευτεί το service τους στην Ελλάδα.
Θα πρέπει να γνωρίζετε καλά Αγγλικά όμως γιατί κατάγονται απο νομότυπες χώρες της ΕΕ και δεν ξέρουν Ελληνικά.


Υγ. το θέμα δεν με αφορά προσωπικά σαν επαγγελματία γιατί ΟΛΕΣ οι συσκευές που αντιπροσωπεύω συνοδεύονται με 2/3/5/lifetime ΓΡΑΠΤΗ εγγύηση καλής λειτουργίας.
Με αφορά όμως σαν καταναλωτή και το έχω ψάξει χρόνια πριν.
 
Αυτό που λες πάλι δεν ισχύει: ο νόμος δεν μιλάει μόνο για ελλάτωμα που υπάρχει στην παράδοση:

"Άρθρο 537

Ευθύνη για ελλείψεις

Ο πωλητής ευθύνεται ανεξάρτητα από υπαιτιότητά του αν το πράγμα, κατά το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή, έχει πραγματικά ελαττώματα ή στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες, εκτός αν ο αγοραστής κατά τη σύναψη της σύμβασης γνώριζε ότι το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση ή η μη ανταπόκριση οφείλεται σε υλικά που χορήγησε ο αγοραστής.

Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση, εκτός αν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης."
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Δηλαδή, με την συμπλήρωση 2 χρόνων από την αγορά, το προϊόν δεν πρέπει να έχει ελάττωμα. :a0210:
 
Δηλαδή, με την συμπλήρωση 2 χρόνων από την αγορά, το προϊόν δεν πρέπει να έχει ελάττωμα. :a0210:

ΟΚ, εγώ επειδή δεν μπορώ να κάνω ατέρμονες συζητήσεις, είπα απλά:
1. Βοηθήστε τον Croft να με βγάλετε ψεύτη (θα το χαρώ πραγματικά)
2. Να κανονίσω ένα σεμινάριο με δικά μου έξοδα να βάλουμε τα γυαλιά σε αυτούς τους άσχετους Γερμανούς και Ιταλούς χαρτογιακάδες που νομίζουν οτι ξέρουν τους νόμους καλύτερα απο εμάς.
 
Αφού όμως γνωρίζετε τόσο καλά τα πράγματα, γιατί δεν βοηθάτε τον Croft να πάρει πίσω ένα νέο dvd ;
Επίσης θα ήθελα τα στοιχεία επικοινωνίας σας , να σας καλέσω να κάνετε σεμηνάριο στους νομικούς συμβούλους των 2 brands που μου έχουν εμπιστευτεί το service τους στην Ελλάδα.
Θα πρέπει να γνωρίζετε καλά Αγγλικά όμως γιατί κατάγονται απο νομότυπες χώρες της ΕΕ και δεν ξέρουν Ελληνικά.

Νομίζω μας κάνεις πλάκα... :flipout:
Εδώ διαβάζω συνεχώς στο φόρουμ καταγγελίες για κατάστημα και αντιπροσωπία στα οποία έχω κάνει εγώ μήνυση και έχουν καταδικαστεί από δικαστήριο! Παρά την καταδίκη τους, συνεχίζουν την ίδια πρακτική. Ακόμα απορείς αν γνωρίζουν τους νόμους; Τους γνωρίζουν και τους αγνοούν επιδεικτικά...

Εγώ έχω πει πoια είναι η λύση: κομμένες οι αγορές από αυτές τις μάρκες που δίνουν 1 χρόνο εγγύηση. Ούτε ΣΠΙΡΤΟ!

Τι μάρκα είναι το dvd player;
 
Τους γνωρίζουν και τους αγνοούν επιδεικτικά...

Ακριβώς...ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ.Όπως το είπες.

Και σου λέω ποιόν νόμο αγνοούν επιδεικτικά (μη αναγνώριση πανευρωπαϊκής εγγύησης). Επίσης σου είπα οτι δεν υπάρχει νόμος περί 2ετούς εγγύησης καλής λειτουργίας.

Αν όντως έχεις καταδικαστική απόφαση στα χέρια σου για αυτό το θέμα θα ήθελα πολύ να την διαβάσω.Ή αν έχεις βρει κάπου στο internet. Εκτός Αγγλίας βέβαια γιατί εκεί οι άνθρωποι καλύπτονται απο πολύ πιο παλιούς και σοβαρούς νόμους απο ότι της ΕΕ. Νομίζω εκεί έχουν 5ετή (!) ασφάλεια απο έλλειψη συναρμολογημένης ιδιότητας.

Υγ. Είσαι σίγουρος οτι υπέβαλλες μήνυση ; Προσοχή γιατι οι λέξεις έχουν μεγάλη σημασία (και στον νόμο). Πχ εσύ υπέβαλλες αγωγή (αστικά δικαστήρια) , σωστά ;

Υγ2. Έχει γυρίσει δικηγόρος να μου ζητήσει συγγνώμη μετά απο 10 μέρες που με απείλησε όταν δεν του άλλαζα συσκευή. Το έψαξε, έτρεξε, έφαγε τα μούτρα του και προς τιμήν του γύρισε να μου το πει.
Εγώ μετά, του άλλαξα την συσκευή (δωρεάν) βέβαια, αλλά είμαι καλός άνθρωπος όταν δεν με εκβιάζουν :D . Του είχε χαλάσει 10 μέρες μετά την λήξη της εγγύησης και προφανώς είναι καφρίλα να μην το δεχόμουν. Αλλά μπήκε εξ' αρχής με υφάκι οπότε μουλάρωσα κι εγώ...Επίσης μέσα μου ήλπιζα να έχει δίκιο για να γίνουμε κι εμείς σοβαρή χώρα (έλεγα τότε τα ίδια όπως εσύ και πλακωνόμουν με τους έξω).
 
Ναι, έχω υποβάλει αγωγή (ο κόσμος την λέει μήνυση όπως την έλεγα και εγώ - τότε έμαθα την διαφορά - όμως ακόμα χρησιμοποιώ τον όρο στο φόρουμ για να καταλαβαινόμαστε).

Ναι, την κέρδισα την αγωγή (προφανώς), και αποζημιώθηκα. Μου έμεινε και η χαλασμένη συσκευή ενθύμιο.

Φυσικά η αγωγή αφορά τοπικό μαγαζί και αντιπρόσωπο, και οι 2 δικάσιμες έγιναν στο ειρηνοδικείο Χαλανδρίου. Η απόφαση είναι η 90/2008 του ειρηνοδικείου Χαλανδρίου. Δεν αναφέρομαι φυσικά στο τι ισχύει στο εξωτερικό, δεν έχει νόημα. Όλα αυτά που λέω ισχύουν στην Ελλάδα.

Επίσης, να ξέρεις το ότι κάποιος είναι δικηγόρος δεν λέει κάτι. Ο δικηγόρος που είχα στην δίκη αρχικά δεν είχε ιδέα. Όταν ανέλαβε, είχε λάθος κατανόηση για το ζήτημα (μέχρι ότι η αγωγή έπρεπε να στρέφετε στον εισαγωγέα μου είπε).
Όμως, του έδειξα τότε τους νόμους, και άλλαξε γνώμη άμεσα. :flipout:
(Θέλω να πω ότι και οι δικηγόροι δεν γνωρίζουν όλους τους νόμους...)

Το αδίκημα είναι πλημμέλημα. (Μόνο αν αδικείς εσύ την εταιρία γίνεται κακούργημα - π.χ. να βλέπεις παράνομα κρυπτογραφημένο πρόγραμμα. Άσχετο, αλλά έκανα συνειρμό με άλλο νήμα, από τα δορυφορικά :flipout:).

Τελικά θα μάθουμε την μάρκα του dvd recorder, για να αποφύγουμε και εμείς δυσάρεστες καταστάσεις στο μέλλον;
Σόνυ; Πίονειρ; Τοσίμπα; Δεκτά και PM... :a0210:
 
Αλλά μπήκε εξ' αρχής με υφάκι οπότε μουλάρωσα κι εγώ...

Μου θύμισες και άλλο μέλος που είχε σχετικό επάγγελμα, που ανέφερε ότι και εκείνος θύμωνε όταν ο αγοραστής είχε είτε υφάκι ή απαιτούσε πράγματα επειδή ήξερε την νομοθεσία. Καταλαβαίνω ότι συχνά δέχεστε την οργή του καταναλωτή, αλλά κανείς δεν είναι χαρούμενος που του χάλασε η συσκευή. Οι πελάτες δεν είναι και στην καλύτερη διάθεση όταν πάνε στο σέρβις...
 
Ναι, την κέρδισα την αγωγή (προφανώς), και αποζημιώθηκα. Μου έμεινε και η χαλασμένη συσκευή ενθύμιο.

Φυσικά η αγωγή αφορά τοπικό μαγαζί και αντιπρόσωπο, και οι 2 δικάσιμες έγιναν στο ειρηνοδικείο Χαλανδρίου. Η απόφαση είναι η 90/2008 του ειρηνοδικείου Χαλανδρίου. Δεν αναφέρομαι φυσικά στο τι ισχύει στο εξωτερικό, δεν έχει νόημα. Όλα αυτά που λέω ισχύουν στην Ελλάδα.

Τέλεια, μπορείς να ανεβάσεις την δικογραφία κάπου να δούμε πως ερμήνευσε τον νόμο ο δικαστής (γιατί ουσιαστικά ΜΟΝΟ αυτό μετράει) ;
Και εγώ μπορώ να σου βρω κάποιον (συγγενής) που δικαιώθηκε για παρόμοιο παράδειγμα (σε έναν HP) με του PS3 που σου έδωσα πριν.
Αποφάνθηκε ο δικαστής οτι το πρόβλημα ήταν ΚΑΘΑΡΑ κατασκευαστικό άσχετα αν εκδηλώθηκε πολύ μετά η βλάβη (προβληματικοί πυκνωτές).
 
Μπορώ να σου στείλω με e-mail, αν μου το στείλεις με PM.
Εμένα (ανάμεσα σε 16 σελίδες έκθεση :flipout:) γράφει:

Από την μεριά του ενάγοντα-αγοραστή, ο οποίος είναι γνώστης των ηλεκτρονικών, καθότι είναι ερευνητής πληροφορικής, προέκυψε προσεκτική και επιμελής χρήσης της φωτογραφικής μηχανής και κατά την κρίση του Δικαστηρίου η μερική αυτή βλάβη της μηχανής, να μην εμφανίζει δηλ. εικόνα στο σκόπευτρο και στην οθόνη με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η λήψη νέων φωτογραφιών, οφείλεται σε ελαττωματική κατασκευή της συγκεκριμένης μηχανής ως προϊόντος, που προϋπήρχε σε λανθάνουσα μορφή πριν την πώλησή της στον ενάγοντα. Κατά τα παραπάνω αποδειχθέντα πραγματικά περιστατικά αναμφίβολα κατά την κρίση του Δικαστηρίου η πωληθείσα φωτογραφική μηχανή δεν ανταποκρίνεται στην σύμβαση, καθώς αυτή δεν είχε την αναμενόμενη κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας διάρκεια απόδοσης (διάρκεια ζωής) που ο ενάγων ως αγοραστής ευλόγως προσδοκούσε και την οποία κατά κανόνα έχουν ομοειδή πράγματα της ίδιας κατηγορίας, ήτοι δηλ. άλλες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές της ίδιας κατασκευάστριας εταιρίας ή άλλων κατασκευαστών. είναι προφανές δε ότι αν ο αγοραστής γνώριζε ως πιθανό χρόνο διάρκειας ζωής και χρησιμοποίησης αυτής το χρονικό διάστημα των 18 μηνών από την αγορά δεν θα προέβαινε στην αγορά της συγκεκριμένης φωτογραφικής μηχανής. Σημειώνεται ότι η πωληθείσα φωτογραφική μηχανή παρότι ως προϊόν θεωρείται τελευταίας τεχνολογίας ή τεχνολογίας αιχμής (και σε μικρό χρονικό διάστημα από την κυκλοφορία τους θεωρούνται ξεπερασμένα) παρέμεινε, ως τέτοιο σύγχρονο από τεχνολογική άποψη όταν παρουσίαση την βλάβη. Πρέπει συνεπώς να γίνει δεκτό ότι ο ενάγων νόμιμα με την κρινόμενη αγωγή του άσκησε το δικαίωμα υπαναχώρησης από την επίδικη πώληση. Σημειώνεται ότι αναπόδεικτος παρέμεινε ο ισχυρισμός της εναγομένης στην κυρία αγωγή περί καταχρηστικής ασκήσεως της αγωγής και του δικαιώματος για υπαναχώρηση, καθώς δεν προέκυψαν πραγματικά περιστατικά ικανά να οδηγήσουν σε κρίση ότι η άσκηση του δικαιώματος του ενάγοντος υπερβαίνει τα όρια που επιβάλουν η καλή πίστη, τα χρηστά ήθη και ο κοινωνικοοικονομικός σκοπός του δικαιώματος, αφού ο ενάγων μετά την εμφάνιση της βλάβης μέσα στο χρόνο που κατ αρθ 555 του ΑΚ δεν έχουν παραγραφεί οι αξιώσεις του, άσκησε μια από τις αξιώσεις που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθ 540 του ΑΚ.
 
Τέλεια, μπορείς να ανεβάσεις την δικογραφία κάπου να δούμε πως ερμήνευσε τον νόμο ο δικαστής (γιατί ουσιαστικά ΜΟΝΟ αυτό μετράει) ;
Και εγώ μπορώ να σου βρω κάποιον (συγγενής) που δικαιώθηκε για παρόμοιο παράδειγμα (σε έναν HP) με του PS3 που σου έδωσα πριν.
Αποφάνθηκε ο δικαστής οτι το πρόβλημα ήταν ΚΑΘΑΡΑ κατασκευαστικό άσχετα αν εκδηλώθηκε πολύ μετά η βλάβη (προβληματικοί πυκνωτές).

Η ερμηνεία είναι διαφορετική ανά περίπτωση. Εξαρτάται από την υπόθεση. Αν έχεις απόφαση για PS3 την θέλω, γιατί ίσως κάνω και δεύτερη αγωγή... :flipout:
(Μόλις βρω δικηγόρο... :flipout:)
 
Βρε συ, είδες που δεν προσέχεις αυτά που σου λέω ;

οφείλεται σε ελαττωματική κατασκευή της συγκεκριμένης μηχανής ως προϊόντος, που προϋπήρχε σε λανθάνουσα μορφή πριν την πώλησή της στον ενάγοντα
Κατ' αρχήν ο δικαστής ήταν άψογος. Δεύτερον, σε κάλυψε και με το παραπάνω (και καλά έκανε).
Τρίτον σε κάλυψε με τον τρόπο που λέω εγώ (δες quote).
Τέταρτον, ΔΕΝ σου αναγνώρισε 2ετή εγγύηση καλής λειτουργίας αλλά βλάβη κατά την κατασκευή που την διαπίστωσες 18 μήνες μετά.
Αν ήσουν στην Αγγλία θα κέρδιζες τέτοιο δικαστήριο και 4 χρόνια μετά (θα ψάξω να βρω τον νόμο αν ενδιαφέρεσαι).

Τώρα θα μου πεις, με αυτήν την λογική, όλα δεν μπορούν να θεωρηθούν "βλάβη κατά την κατασκευή" και να διεκδικήσεις "υπαναχώρηση απο την σύμβαση" ; Η απάντηση είναι ΝΑΙ και ΟΧΙ.
Αλλά εδώ συζητάμε τί λέει ο νόμος και η οδηγία. Και λέει σαφώς ΜΟΝΟ για βλάβη που προϋπήρχε της αγοράς.

Απο την άλλη βέβαια, ομολογώ οτι ο δικηγόρος σου ήταν καλός ενώ του άλλου βλάκας. Γιατί όταν πας τέτοιο θέμα στα δικαστήρια αντί να αλλάξεις μια μηχανή, πας για να κερδίσεις. Και αν δεν μπορείς να αποδείξεις οτι η βλάβη που εμφανίστηκε στον πελάτη δεν προυπήρχε αλλά προέκυψε δεν πας καθόλου.
 
(χίλια συγγνώμη για το διπλό ποστ, αλλά ήθελα να ξεχωρίσω το θέμα)

Έχουμε τώρα το θέμα της παραπληροφόρησης που είπα.
Αν έχετε στα χέρια σας κάποια συσκευή που κοστίζει αρκετά και σας χαλάσει στον 1χρόνο, αξίζει να πάτε δικαστικά.

Γιατί έχετε μεγάλες πιθανότητες ο δικαστής να σας αναγνωρίσει το ίδιο ακριβώς που αναγνώρισε στον φίλο petasi(s). Δεν ξέρω τί γίνεται με τα δικαστικά έξοδα βέβαια.

ΟΜΩΣ, δεν σας καλύπτει ΚΑΝΕΝΑΣ νόμος (διότι δεν υπάρχει) διετούς εγγύησης !!!
Η υποχρεωτική εγγύηση καλής λειτουργίας (που πρέπει να έχουν ΟΛΕΣ οι συσκευές) είναι ενός έτους.
Μην λέτε λοιπόν με σιγουριά οτι έχουν τα πάντα 2ετή εγγύηση.

Η σωστή φράση είναι:
Άσχετα με το αν η συσκευή σου έχει εγγύηση 1 χρόνο, αν νομίζεις οτι η βλάβη που έπαθε ήταν κατασκευαστικό σφάλμα, κυνήγησέ το !

Αν κι εγώ θέλω να προτείνω:
ΜΗΝ αγοράζετε συσκευές που δεν σας παρέχουν τα αυτονόητα στην εγγύηση. Αγοράζω DELL για το 3ετές NBD, αγοράζω WD για την 5ετή εγγύηση, αγοράζω ΚΙΑ γιατί έχει 10ετή εγγύηση ( ; ) κτλ κτλ.


Κλείνοντας θέλω να προσθέσω οτι και η οδηγία και ο νόμος είναι μια μπούρδα και απαράδεκτος. Δεν θα έπρεπε να συζητάμε καν τέτοιες αηδίες.
Όσο υπάρχει ο κωδικός στην αγορά θα πρέπει να έχεις εγγύηση καλής λειτουργίας με ελάχιστο το ένα έτος.
Δεν μπορεί η Χ εταιρία να πουλάει τον Υ ρούτερ 10 χρόνια (άρα δεν είναι προϊόν "bleeding edge" που περνάει η μπογιά του) και εσύ να έχεις 2ετή εγγύηση.
Καθόμαστε και συζητάμε για ένα τρύπιο νόμο που μας καλύπτει τα αυτονόητα υπο προϋποθέσεις.
 
Last edited:
Βρε συ, είδες που δεν προσέχεις αυτά που σου λέω ;

Κατ' αρχήν ο δικαστής ήταν άψογος. Δεύτερον, σε κάλυψε και με το παραπάνω (και καλά έκανε).
Τρίτον σε κάλυψε με τον τρόπο που λέω εγώ (δες quote).
Τέταρτον, ΔΕΝ σου αναγνώρισε 2ετή εγγύηση καλής λειτουργίας αλλά βλάβη κατά την κατασκευή που την διαπίστωσες 18 μήνες μετά.

Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Αυτή είναι η εντύπωση που αποκόμισε ο δικαστής, την οποία προκάλεσε η εταιρία. Η οποία λίγο πολύ βγήκε και είπε ότι είχα βγάλει 4000 φωτογραφίες, και κάπου τόσο κρατάνε οι μηχανές. Οπότε εγώ επιστράτευσα την δική μου μαρτυρία σαν γνώστης ηλεκτρονικών (λόγω σπουδών) και παρατήρησα ότι τα ηλεκτρονικά προϊόντα χωρίς κινητά μέρη έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής (αρκετά χρόνια). Μετά ο εισαγωγέας είπε ότι κακομεταχειρίστηκα το προϊόν (πτώσεις, κλπ.) και εκεί ο δικαστής είδε την μηχανή από κοντά (επίτηδες την κράταγα συνεχώς στο χέρι μου), την οποία βρήκε σε εξαιρετική κατάσταση και φτάσαμε σε γελοιότητες (ότι μπορεί να την χτύπαγα ενώ ήταν τυλιγμένη με μαξιλάρι).
Οπότε αφού τα ηλεκτρονικά δεν χαλάνε, εγώ δεν την χάλασα, τότε είναι κατασκευαστικό σφάλμα (το οποίο δεν προσδιορίζεται και ούτε αποδείχθηκε κάτι). Αφού υπήρχαν αυτά στα πρακτικά, προφανώς και θα έγραφε κάτι στην απόφαση.

Και η βασική κρίση κατά την γνώμη μου είναι αυτή:
Κατά τα παραπάνω αποδειχθέντα πραγματικά περιστατικά αναμφίβολα κατά την κρίση του Δικαστηρίου η πωληθείσα φωτογραφική μηχανή δεν ανταποκρίνεται στην σύμβαση, καθώς αυτή δεν είχε την αναμενόμενη κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας διάρκεια απόδοσης (διάρκεια ζωής) που ο ενάγων ως αγοραστής ευλόγως προσδοκούσε και την οποία κατά κανόνα έχουν ομοειδή πράγματα της ίδιας κατηγορίας, ήτοι δηλ. άλλες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές της ίδιας κατασκευάστριας εταιρίας ή άλλων κατασκευαστών.

Επίσης, μπορείς να δεις τι έγραψε στο "σκέφθηκε κατά το νόμο". Στην αρχή μιλά όντως για τα ελαττώματα κατά την παράδοση του προϊόντος, όμως στην μέση της σελίδας που ανέβασα μιλά και για το άρθρο 540. Οπότε δεν είναι μόνο να υπάρχει ελάττωμα κατά την παράδοση, αλλά και να μη υπάρχει όταν ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή.
 

Attachments

  • Apofasi.jpg
    Apofasi.jpg
    125.6 KB · Views: 3
Απο την άλλη βέβαια, ομολογώ οτι ο δικηγόρος σου ήταν καλός ενώ του άλλου βλάκας.

Μην το λες, και εγώ μια χαρά το χειρίστηκα το δικαστήριο. Αν συγκρίνουμε μεγέθη, εγώ πήγα μόνος μου με 1 δικηγόρο, και οι 2 εταιρίες έφεραν 5 δικηγόρους και 11 μάρτυρες (!). Τελικά έμειναν 3 δικηγόροι και 3 μάρτυρες από την πλευρά τους. Ή ήταν όλοι βλάκες, ή απλά είχα δίκιο... :flipout:
 
ΟΜΩΣ, δεν σας καλύπτει ΚΑΝΕΝΑΣ νόμος (διότι δεν υπάρχει) διετούς εγγύησης !!!
Η υποχρεωτική εγγύηση καλής λειτουργίας (που πρέπει να έχουν ΟΛΕΣ οι συσκευές) είναι ενός έτους.
Μην λέτε λοιπόν με σιγουριά οτι έχουν τα πάντα 2ετή εγγύηση.

Η σωστή φράση είναι:
Άσχετα με το αν η συσκευή σου έχει εγγύηση 1 χρόνο, αν νομίζεις οτι η βλάβη που έπαθε ήταν κατασκευαστικό σφάλμα, κυνήγησέ το !

Εγώ θα το διατύπωνα διαφορετικά: η εγγύηση είναι κάτι άσχετο, και μπορεί να έχει οποιαδήποτε διάρκεια (από 1 μήνα μέχρι χρόνια). Όμως ο πωλητής πρέπει να παραδώσει προϊόν χωρίς ελάττωμα και με όλες τις συνομολογημένες ιδιότητες, τις οποίες πρέπει να έχει και όταν συμπληρώνει τα 2 χρόνια.

Εμένα το βασικό μου επιχείρημα στο δικαστήριο ήταν: όταν αγόρασα την μηχανή είχαμε συνομολογήσει ότι η μηχανή θα τραβά φωτογραφίες. Αυτή την στιγμή δεν έχει αυτή την ιδιότητα (δεν τραβά φωτογραφίες) και δεν την χάλασα εγώ. :flipout: