Σχετικά με το antiskating

Να ρωτησω και κατι? Οι βραχιωνες παραλληλης μετατοπισης εχουν antiscating? και αν οχι,που ετσι νομιζω ειναι,γατι?
ΥΓ. Να διευκρινισω οτι προηγουμενως αναφερομουν σε βραχιωνες 12"

Γιατί δεν το χρειάζονται.
Δεν υπάρχει η δύναμη skating για να αντισταθμιστεί με anti-skating.
 
Γιατί δεν το χρειάζονται.
Δεν υπάρχει η δύναμη skating για να αντισταθμιστεί με anti-skating.
Υπάρχει δύναμη skating, αλλά είναι πολύ μικρή λόγω της πολύ μικρής κινούμενης μάζας (στην ουσία μόνο η κεφαλή και το μέρος του βραχίονα στο οποίο βιδώνει αυτή).
Έτσι δεν είναι απαραίτητη η χρήση του antiskating.
 
Εάν δεν θέλετε να "στραμπουλήξετε" τον εγκέφαλό σας, τότε μην διαβάζετε τα παρακάτω:

Επιλογή χαμηλής τιμής αντι-ολίσθησης προκαλεί φθορά του αριστερού καναλιού (εσωτερική πλευρά του αυλακιού) λόγω ισχυρότερης πίεσης. Επίσης, προκαλεί παραμορφώσεις στο δεξί κανάλι (δεν πατάει καλά η ακίδα).

Μεγάλη τιμή αντι-ολίσθησης προκαλεί φθορά του δεξιού καναλιού (εξωτερική πλευρά του αυλακιού).
Επίσης, προκαλεί παραμορφώσεις στο αριστερό κανάλι.

Όταν η δύναμη αντι-ολίσθησης είναι σωστά ρυθμισμένη (πρακτικά σχεδόν αδύνατο), τότε στα αδιαμόρφωτα τμήματα του αυλακιού η βελόνα ευρίσκεται τοποθετημένη ακριβώς στο κέντρο.

Για μεγαλύτερα μήκη βραχίονα, η ρύθμιση της δύναμης αντιολίσθησης είναι λιγότερο σημαντική.
 
Σύμφωνα με μία παλιά μελέτη, η ορθή ρύθμιση της δύναμης anti-skating αυξάνει την ακρίβεια παρακολούθησης κατά 20-25%. Για να επιτευχθεί ισοδύναμη ακρίβεια παρακολούθησης αυξάνονοντας μόνο το βάρος ανάγνωσης, χωρίς καθόλου anti-skating, απαιτείται αύξηση του βάρους κατά 50%, γεγονός το οποίο όμως αυξάνει τη φθορά των βινυλίων.
 
Από την ακτινική θέση R της ακίδας (groove radius) εξαρτάται η δύναμη ολίσθησης Fs (εμφανίζοντας μία διακύμανση μεταξύ 90 και 100%). Ειδικότερα, η Fs παρουσιάζει τη μικρότερη τιμή σε κάποια ενδιάμεση ακτινική θέση περί τα 8.9 cm, ενώ αυξάνεται προς τις εξωτερικές και εσωτερικές θέσεις, διαγράφοντας μία παραβολική καμπύλη ως προς την ακτινική θέση (στις εξωτερικές θέσεις είναι υψηλότερη από τις αντίστοιχες εσωτερικές).
Ορισμένες σχέσεις υπολογισμού της δύναμης ολίσθησης Fs είναι οι ακόλουθες:

Fs = Ff tanφ
Ff = Fv my​
sinφ = [R/2L +1/2RL x (2LD - D^2)]​

όπου, Ff η δύναμη τριβής

φ η οριζόντια γωνία μεταξύ της εφαπτομένης του αυλακιού και του διαμήκους άξονα του (ενεργού μήκους) του βραχίονα, η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με την ακτινική θέση του βραχίονα, παρουσιάζοντας τη μικρότερη τιμή σε κάποια ενδιάμεση ακτινική θέση περί τα 8.9 cm, ενώ αυξάνεται προς τις εξωτερικές και εσωτερικές θέσεις, διαγράφοντας μία παραβολική καμπύλη ως προς την ακτινική θέση (στις εξωτερικές θέσεις είναι υψηλότερη από τις αντίστοιχες εσωτερικές)

Fv είναι το βάρος ανάγνωσης

my είναι ο συντελεστής τριβής που εξαρτάται από το υλικό του δίσκου και το μέγεθος των διαμορφώσεων του αυλακιού. Για ακίδα Shibata και βάρος ανάγνωσης 1.5 g κυμαίνεται από 0.22 έως 0.64

L το ενεργό μήκος του βραχίονα

D η υπερκρέμαση (overhang)
 
Last edited:
Μια χαρά τα βλέπω

Αν καταλαβα καλά η δυναμη ολισθησης ειναι κάθετη στη δυναμη της τριβης και το προσημο της δινει σε ποια πλευρα της αυλάκωσης ασκειτε.

Οταν η διευθυνση του βραχίονα με την εφαπτομένη του κύκλου σχηματισουν μηδενική γωνία η ολίσθηση θα μηδενιστει.

αυτο το σημειο το ρυμθίζουμε εμεις με τη κλιση της κεφαλής.

πριν από αυτο το σημείο και σε αρνητική γωνία η ολίσθηση θα ειναι θετική και η δυναμη της θα εχει φορα προς τα εξω
και μετα απο αυτο το σημειο η γωνία θα ειναι θετική και η δυναμη θα εχει φορα προς τα μεσα.

αν καταλαβα καλα με τους τους τυπους που δινεις.
 
Με λιγα λογια η ολισθηση ειναι η προβολή της ''τασης'' που δεχεται ο βραχίονας απο τη τριβη, στον αξονα της ακτινας

ναι αλλα η ταση δεν δυμιουργειτε μονο απο τη τριβη!!!!
παραλιγο να συμφωνουσαμε 100%
αλλα ισως με καλη ακριβεια να ανταποκρίνεται και αυτη η προσεγγιση
 
Υπάρχουν και με λιγες πραξεις ειναι τρεις φορες μικρότερες στη μεγιστη τους τιμή από τον χαμηλότερο συντελεστη τριβής και δεκα φορες απο τον μεγαλύτερο σε 33αρη δισκο

με βοηθησες στη γεωμμετρια του πικαπ
 
Στο συνημμένο σχήμα φαίνεται η παραβολική συμπεριφορά της δύναμης ολίσθησης (skating), σύμφωνα με τρεις μελετητές του αντικειμένου.

Στην περιοχή 8.5 - 8.7 cm περίπου έχουμε τη μικρότερη δύναμη ολίσθησης, στις εσωτερικές ακτίνες (6.5 - 6.7 cm) έχουμε μεγαλύτερη ολίσθηση και στην περιφέρεια (14.7 cm) έχουμε τη υψηλότερη τιμή.
 

Attachments

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    31.1 KB · Views: 27
Επομένως, φαίνεται ότι δεν υπάρχει μία και μοναδική τιμή antiskating που θα αντιστάθμιζε αυτό το μεταβαλλόμενο εύρος τιμών δύναμης ολίσθησης.
 
Για όσους ενδιαφέρονται να μελετήσουν το πως αλληλεπιδρούν οι διαφορετικές ρυθμίσεις μεταξύ τους .....

Στο συνημμένο σχήμα, φαίνεται το πλευρικό σφάλμα ανάγνωσης (lateral tracking error) για διάφορους τύπους "ευθυγράμμισης", το οποίο κατά την ακτινική κίνηση του βραχίονα μηδενίζεται σε δύο διαφορετικές θέσεις.
Σε όλες τις περιπτώσεις του σχήματος, η
δύναμη ολίσθησης (skating force) ελαχιστοποιείται σε κάποια ενδιάμεση θέση, εκεί όπου το πλευρικό σφάλμα ανάγνωσης (σε μοίρες) παρουσιάζει τη μέγιστη αρνητική του τιμή.

Το πλευρικό σφάλμα ανάγνωσης προκαλεί αρμονική παραμόρφωση δεύτερης τάξης και οφείλεται στη γωνιακή διαφορά μεταξύ των ιχνών των ακίδων χάραξης και αναπαραγωγής του δίσκου. Ουσιαστικά, η ύπαρξή του είναι αυτή που προκαλεί τη δύναμη ολίσθησης (skating force), η οποία έλκει τον ακτινικό βραχίονα προς το κέντρο του δίσκου.

Επομένως, προκειμένου να μην ξεφύγει πολύ πάνω από το 1% η αρμονική παραμόρφωση δεύτερης τάξης, θα πρέπει κατ' αρχήν να έχει γίνει πολύ αυστηρή ευθυγράμμιση της κεφαλής πάνω στο βραχίονα με τη βοήθεια του προτράκτορα που συνήθως δίνουν οι κατασκευαστές των πικάπ. Έτσι εξασφαλίζουμε το μηδενισμό του πλευρικού σφάλματος ανάγνωσης στα δύο σημεία (περί τα 6.6 και 12 cm), περιορισμό του σφάλματος στις υπόλοιπες θέσεις και ότι η τιμή δύναμης anti-skating που τελικά θα επιλέξουμε να τοποθετήσουμε θα κάνει τη δουλειά της με το βέλτιστο τρόπο.
 

Attachments

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    32.6 KB · Views: 23
Απάντηση: Re: Σχετικά με το antiskating

Εάν δεν θέλετε να "στραμπουλήξετε" τον εγκέφαλό σας, τότε μην διαβάζετε τα παρακάτω:

Επιλογή χαμηλής τιμής αντι-ολίσθησης προκαλεί φθορά του αριστερού καναλιού (εσωτερική πλευρά του αυλακιού) λόγω ισχυρότερης πίεσης. Επίσης, προκαλεί παραμορφώσεις στο δεξί κανάλι (δεν πατάει καλά η ακίδα).

Μεγάλη τιμή αντι-ολίσθησης προκαλεί φθορά του δεξιού καναλιού (εξωτερική πλευρά του αυλακιού).
Επίσης, προκαλεί παραμορφώσεις στο αριστερό κανάλι.

Όταν η δύναμη αντι-ολίσθησης είναι σωστά ρυθμισμένη (πρακτικά σχεδόν αδύνατο), τότε στα αδιαμόρφωτα τμήματα του αυλακιού η βελόνα ευρίσκεται τοποθετημένη ακριβώς στο κέντρο.

Για μεγαλύτερα μήκη βραχίονα, η ρύθμιση της δύναμης αντιολίσθησης είναι λιγότερο σημαντική.

Πολύ σωστός! :2thumb22sup:
 
Για όσους ενδιαφέρονται να μελετήσουν το πως αλληλεπιδρούν οι διαφορετικές ρυθμίσεις μεταξύ τους .....

Στο συνημμένο σχήμα, φαίνεται το πλευρικό σφάλμα ανάγνωσης (lateral tracking error) για διάφορους τύπους "ευθυγράμμισης", το οποίο κατά την ακτινική κίνηση του βραχίονα μηδενίζεται σε δύο διαφορετικές θέσεις.
Σε όλες τις περιπτώσεις του σχήματος, η δύναμη ολίσθησης (skating force) ελαχιστοποιείται σε κάποια ενδιάμεση θέση, εκεί όπου το πλευρικό σφάλμα ανάγνωσης (σε μοίρες) παρουσιάζει τη μέγιστη αρνητική του τιμή.

Το πλευρικό σφάλμα ανάγνωσης προκαλεί αρμονική παραμόρφωση δεύτερης τάξης και οφείλεται στη γωνιακή διαφορά μεταξύ των ιχνών των ακίδων χάραξης και αναπαραγωγής του δίσκου. Ουσιαστικά, η ύπαρξή του είναι αυτή που προκαλεί τη δύναμη ολίσθησης (skating force), η οποία έλκει τον ακτινικό βραχίονα προς το κέντρο του δίσκου.

Επομένως, προκειμένου να μην ξεφύγει πολύ πάνω από το 1% η αρμονική παραμόρφωση δεύτερης τάξης, θα πρέπει κατ' αρχήν να έχει γίνει πολύ αυστηρή ευθυγράμμιση της κεφαλής πάνω στο βραχίονα με τη βοήθεια του προτράκτορα που συνήθως δίνουν οι κατασκευαστές των πικάπ. Έτσι εξασφαλίζουμε το μηδενισμό του πλευρικού σφάλματος ανάγνωσης στα δύο σημεία (περί τα 6.6 και 12 cm), περιορισμό του σφάλματος στις υπόλοιπες θέσεις και ότι η τιμή δύναμης anti-skating που τελικά θα επιλέξουμε να τοποθετήσουμε θα κάνει τη δουλειά της με το βέλτιστο τρόπο.
Φιλε acoustics,θα ηθελα κατ'αρχη να σε ευχαριστησω για το κοπο που εκανες για την εμπεριστατομενη αναλυση του θεματος.Αληθεια ειναι οτι με δυσκολια μπορω να παρακολουθησω την "Μαθηματικο-γεωμετρικη"πλευρα της αλλα αυτο ειναι προβλημα μου.Τα χρονια περασαν και ο εγκεφαλος εγραψε αλλα πραγματα ξεθωριαζοντας η και σβηνοντας τα προηγουμενα.Οσον αφορα τωρα το σχημα που αναρτησες μου θυμισε μια παλια συζητηση περι του ΠΟΥ πρεπει ο βραχιωνας να μηδενιζει το σφαλμα αναγνωσης που δεν ειναι βεβαια μονο θεμα antiscating.
Tα συνηθη protractors τυπου SME μηδενιζαν στα σημεια που αναφερεις αν θυμαμαι καλα.Αλλα ελα που στα 12cm απο την εξωτερικη ακρη του δισκου δεν υπαρχει εγγεγραμενο προγραμμα το οποιο σταματαει σχεδον παντα στα 8.5-9cm?Αρα το 2ο σημειο μηδενισμου ηταν αχρηστο ουσιαστικα και η προσπαθεια ηταν τα σημεια μηδενισμου να πεφτουν μεσα στα ορια εγγεγραμμενου προγραμματος.Δεν θυμαμαι το ονομα αυτου που εκανε τη μελετη και το σχετικο protractor,ισως ψαχνοντας στα παλια κιταπια το βρω.Και παλι :SFGSFGSF:για τη προσπαθεια.
 
...
Tα συνηθη protractors τυπου SME μηδενιζαν στα σημεια που αναφερεις αν θυμαμαι καλα.Αλλα ελα που στα 12cm απο την εξωτερικη ακρη του δισκου δεν υπαρχει εγγεγραμενο προγραμμα το οποιο σταματαει σχεδον παντα στα 8.5-9cm?Αρα το 2ο σημειο μηδενισμου ηταν αχρηστο ουσιαστικα και η προσπαθεια ηταν τα σημεια μηδενισμου να πεφτουν μεσα στα ορια εγγεγραμμενου προγραμματος....


Οι αναφερόμενες αποστάσεις είναι από το κέντρο του δίσκου (όχι από την εξωτερική περιφέρεια).
Τα περισσότερα βινύλια 33.3 rpm έχουν εγγεγραμμένο πρόγραμμα στο εύρος μεταξύ 6.5 cm και 14.5 cm από το κέντρο του δίσκου.
 
Απάντηση: Re: Σχετικά με το antiskating

Οι αναφερόμενες αποστάσεις είναι από το κέντρο του δίσκου (όχι από την εξωτερική περιφέρεια).
Τα περισσότερα βινύλια 33.3 rpm έχουν εγγεγραμμένο πρόγραμμα στο εύρος μεταξύ 6.5 cm και 14.5 cm από το κέντρο του δίσκου.

Ακριβώς! Γι αυτό άλλωστε επέλεξαν αυτά τα δύο σημεία μηδενισμού του σφάλματος.
 
δεν διαβασα ολα τα ποστ, ισως να το εχετε θιξει αλλα η ερωτηση μου ειναι αν χρειαζεται αντισκειτινγκ ενας βραχιωνας παραληλλου μετατοπισεως, οπως ο Ραμπκο.