Σχετικά με το antiskating

Οσο εχει να κανει με το αντισκειτινγ και το σφαλμα αναγνωσης, ναι, εισαι σε καλυτερη μοιρα σε σχεση με τους ακτινικους.
Ομως και οι παραλληλου μετατοπισης εχουν τα προβληματακια τους.
 
[FONT=&quot]
804kuzma.jpg
media.nl



[/FONT] Βραχίονες παράλληλης μετατόπισης Kuzma Air Line και Clearaudio TT-2.
 
Οι βραχίονες παράλληλης μετατόπισης, θεωρητικά δεν παρουσιάζουν σφάλμα πλευρικής ανάγνωσης (η δύναμη ολίσθησης είναι πρακτικά ανύπαρκτη) και επομένως δεν απαιτούν δύναμη αντι-ολίσθησης. Στην απλούστερη περίπτωση, η οποία όμως δεν είναι και η ιδανική στηρίζονται απλά πάνω σε κάποια ειδική μηχανική διάταξη ρουλεμάν. Ποιοτικότερες κατασκευές του είδους έχουν σχετικά υψηλό κόστος, διότι πρέπει να αντιμετωπίζουν με επιτυχία το πρόβλημα των άνισων αποστάσεων μεταξύ των γειτονικών ιχνών του δίσκου (στα δυνατά περάσματα της μουσικής, τα ίχνη είναι πιο αραιά, ενώ στα ασθενικά περάσματα είναι πιο πυκνά). Ορισμένες υλοποιήσεις χρησιμοποιούν κάποιο ακριβό σύστημα αναγνώρισης των αποστάσεων μεταξύ των γειτονικών ιχνών (φωτοκύτταρο), το οποίο στη συνέχεια δίνει εντολή σε ειδικό σερβομηχανισμό για ανάλογη μετατόπιση του βραχίονα. Το πρόβλημα στην περίπτωση αυτή, είναι η καταπίεση του θορύβου από τον κινητήρα του σερβομηχανισμού μετατόπισης. Γενικά, οι βραχίονες παράλληλης μετατόπισης απαιτούν συχνές και λεπτομερείς ρυθμίσεις (έχουν και αυτοί κάποια σφάλματα). Υλοποιήσεις υψηλού κόστους διαθέτουν μηχανισμό αεραντλίας, με σκοπό την ανάρτηση του βραχίονα πάνω σε ένα λεπτό στρώμα αέρος υπό πίεση, με σκοπό τις χαμηλότερες δυνατές τριβές, ενώ ολόκληρος ο βραχίονας μετακινείται μόνον από την “απαλή” πλευρική δύναμη του αυλακιού επί της ακίδας.

Όπως και να το κάνουμε αποτελούν εξεζητημένες κατασκευές, οι καλύτερες από τις οποίες είναι εξαιρετικά υψηλού κόστους (......περί το δεκαχίλιαρο).


 
βασικα ειμαι ασχετος απο γραμμοφωνα αλλα κατι με αερα που εχω ακουσει σε μερικους φιλους δεν με ενθουσιασαν, μαλλον μου εφεραν δυσφορια. Το ιδιο ακριβως συστημα με αλλο συμβατικο γραμμοφωνο παιζει σωστα!
Αν θυμαμαι καλα ηταν κατι επωνυμοι Σουηδικοι, δεν θυμαμαι τωρα το ονομα.
Μου εχουν χαρισει εναν Rabco τον οποιον θα φιαξω/ρυθμισω στο αμμεσο μελλον και θα χρησιμοποιησω.
Εχω ακουσει αυτους τους βραχιωνες σε 2 ευκαιριες και ακουγοντουσαν θαυμασια, ξεχνας οτι παιζει δισκος, δεν ξερω αν ηταν υποκειμενικο οτι οι δισκοι παιζανε με λιγωτερο σκρατς εν σχεσει με τους συμβατικους.
 
Ο rabco στα ασχετα ματια μου ειναι ενας pivoted tonearm που μεταφερεται πανω σε μια ραγα! Μηπως υπαρχει καμμια ποιο επιστημονικη αναλυση για αυτον τον βραχιωνα απο τους ειδικους του φορουμ?
 
Ο rabco στα ασχετα ματια μου ειναι ενας pivoted tonearm που μεταφερεται πανω σε μια ραγα! Μηπως υπαρχει καμμια ποιο επιστημονικη αναλυση για αυτον τον βραχιωνα απο τους ειδικους του φορουμ?

Εάν δεν έχει κάποιο σερβομηχανισμό κίνησης ή κάποια αεραντλία, τότε μάλλον είναι η απλούστερη μηχανική διάταξη βραχίονα παράλληλης μετατόπισης που υπάρχει.

Θα πρέπει να μελετήσεις το εγχειρίδιο ή να ψάξεις στο Internet για περισσότερα στοιχεία του συγκεκριμένου μοντέλου.
 
Εχω οτι τεχνικη η αλλη πληροφορια υπαρχει για αυτον τον βραχιωνα, ακομα και το οριγκιναλ βιβλιο του! Αλλα δεν ειμαι και τοσο για τα γραμμοφωνα.
Ο Rabco εχει ενα μοτερ που μετατοπιζει τον κυριως βραχιωνα δια μεσου μιας αλυσιδας. Η διαταγη που χρειαζεται το μοτερ για να αρχισει την μετατοπιση την παιρνει απο 2 ηλεκτρικες επαφες, δηλαδη μετακινειται οχι συνεχωμενα αλλα με μικρα βηματα! Ισως 1 η 2 μοιρες το πολυ να μετακινηθει ο βραχιωνας οταν διαβαζει τον δισκο, ενεργοποειται το μοτερ για το επομενο βημα.
 
Τι μου θύμισες .... με έριξες σε κατάθλιψη.
Πιτσιρικάς είχα για μία περίοδο το Technics SL-10.
 
Φαίνεται ότι θέλει λεπτομερείς και εξεζητημένες ρυθμίσεις, για μερακλήδες του είδους.

Κάπου αναφέρει : "
If the arm is well calibrated the maximum tracking error is 1/6 of one degree."

Επομένως, στην καλύτερη περίπτωση, θα έχεις μέγιστο πλευρικό σφάλμα ανάγνωσης 1/6 = 0.167 της μοίρας, θεωρητικά σταθερό καθόλη τη διαδρομή του βραχίονα.

Τώρα, εάν θέλεις να βρεις θεωρητικά σε πόση αρμονική παραμόρφωση αντιστοιχεί το σφάλμα αυτό, ο H. G. Baerwald δίνει μία σχέση υπολογισμού της δεύτερης αρμονικής που είναι και η σημαντικότερη:


2nd harmonic distortion (%) = 100 x (Vpeak φ) / u


όπου, φ είναι το πλευρικό σφάλμα ανάγνωσης [σε ακτίνια]

V
peak είναι η μέγιστη ταχύτητα εγγραφής (ταλάντωσης) της βελόνας [cm/sec], τυπικά 5 - 10 cm/sec (στα λεγόμενα "torture tracks" φθάνει μέχρι 20 - 25 cm/sec)

u είναι η γραμμική ταχύτητα περιστροφής του δίσκου (cm/sec), οπότε u = 2πfR , όπου f = 33,33/60 [Hz] και R είναι η ακτινική θέση του βραχίονα από το κέντρο περιστροφής του δίσκου [cm]
 
Και σε ότι βρεις προσθέτεις άλλο ένα 10% περίπου για όλες τις υπόλοιπες αρμονικές από τρίτη και άνω που είναι και οι ασθενέστερες.
Έτσι έχεις υπολογίσει τη μέγιστη THD που θα έχεις επιτύχει με τη βέλτιστη ρύθμιση του βραχίονα.
 
Last edited:
Πολυ κατατοπιστικα ολα αυτα αλλα Κινεζικα για εμενα!
Αν δεν ακουω παραμορφωση μετα τις ρυθμισεις που θα γινουν συμφωνα με αυτες τις οδηγιες, τοτε ειμαι ευχαριστημενος. Εξαλλου, ακουω κατα 99% ραδιο αυτην την εποχη.
Ο φιλος με τους Forsell Air, εχει και 2 Rabco και 3 SL-10
 
Μια ερωτηση ρε παιδια για τους παραλληλης μετατοπισης.

Αν εχουν σερβομηχανισμό εχουν ελάχιστες τριβες στη μετακινηση του βραχιονα αλλά εχουν και θορυβο

Αν εχουν υποπίεση αερα που ειναι και η μεθοδος που χρησιμοποιησαμε στα εργαστηρια, δεν εχουν τριβες αλλα θα ακουγετε φυσημα

υπάρχει τιποτα αλλο?
γιατι αλλιως η μετακινηση του βραχιονα θα εχει τριβες που θα δημιουργούν δυναμη που ωθει το σημειο που κινειτε ο βραχιονας, προς τα εξω
δηλαδη η γωνία φ θα ειναι παντα θετική
 
Πολυ κατατοπιστικα ολα αυτα αλλα Κινεζικα για εμενα!
Αν δεν ακουω παραμορφωση μετα τις ρυθμισεις που θα γινουν συμφωνα με αυτες τις οδηγιες, τοτε ειμαι ευχαριστημενος. Εξαλλου, ακουω κατα 99% ραδιο αυτην την εποχη.
Ο φιλος με τους Forsell Air, εχει και 2 Rabco και 3 SL-10


Σωστά.
Αν κάνεις μερικές πράξεις όμως, θα δεις ότι τελικά προκύπτουν συνολικές αρμονικές παραμορφώσεις περί το 0.1%.

Το 0.1% αρμονική παραμόρφωση δεν το αντιλαμβάνονται ούτε και οι εκπαιδευμένοι ακροατές (και ας νομίζουν ορισμένοι το αντίθετο).
 
παντως τωρα ενα εξαμηνο που εχω μαθει λιγα για τη γεωμμετρια του πικαπ
πραγματικά ειναι απιστευτο, πως ενα μεσο με τοσα ελαττωματα παιζει τοσο καλα

και να πρεπει να χρειαστει αλλο μεσο αποθηκευσης στο ψηφιακό ηχο
για να το ξεπεράσει