Sennheiser HD 660s O διάδοχος των HD 650 είναι ΓΕΓΟΝΟΣ!!!

Στο μόνο που συμφωνώ με τον Tyll και το είχα αναφέρει από την αρχή είναι ότι λόγω των 150 ohm μπορεί να μην ακούει τόσο πολύ σε αναβαθμίσεις των συνοδών.
 
Όπως κ να έχει αν κάποιος έχει ένα από τα δύο παλιότερα μοντέλα μάλλον δεν υπάρχει λόγος να μπαίνει σε ιστορίες αναβάθμισης.
Ας πάρει καλύτερα πιο καλό DAC/ενισχυτή
 
Σε αυτή την βάση ναι , αλλά αυτό δεν περιγράφει την όλη υπόθεση σωστά.
Αυτό εξάλλου έχει ειπωθεί και από την αρχή πως για τους ήδη κατόχους 6xx μόνο κατόπιν δοκιμής και στο τέλος αποφασίζεις αν αξίζει ή όχι.
 
Προσωπικά δίνω πολύ μεγαλύτερη σημασία στις εμπειρίες των χρηστών παρά στους διάφορους reviewers. Eκεί υπάρχουν άλλες ιστορίες..
Αν οι κάτοχοι είστε ευχαριστημένοι δεν βλέπω κανένα λόγο να χρυσωθεί κανένα χάπι

Ακούστε μουσικούλα και περιμένουμε ακόμα περισσότερες εντυπώσεις σε βάθος χρόνου
 
Αυτό τα λέει όλα

However, as long as you’re here for enjoyment rather than pro-style sound monitoring, you can interpret the Sennheiser HD 660 S as a bit of a “greatest hits” of the Sennheiser HD series.
 
Οπως το περίμενα. Τα HD 660S έχουν σημαντικές συχνοτικές διαφορές εν σχέσει με τα HD 650. Πράγμα το οποίο επηρεάζει 100% την υποκειμενική αντίληψη των δυναμικών, της ατάκας κλπ.
Αξίζει να δούμε τα ανεβασμένα πρίμα και να σκεφτούμε πόσοι audiophiles ανέφεραν κάτι τέτοιο(προσωπικά δεν θυμάμαι), αντί να αναπαράγουν απλώς τις απόψεις άλλων.

https://sonarworks.com/blog/studio-headphone-review-sennheiser-hd660-s/

Uncalibrated sonic performance
Subjectively, before peeking in the measurements the HD660 S felt familiar, yet it seemed brighter than the HD6XX old guard. Not annoyingly so, if used for recreative listening, however in mixing these extra highs might prove troublesome........
The graph shows that the HD660 S basically mirrors the older HD650 up until 6kHz and then starts doing its own thing.

HD6XXvs.jpg


Επίσης εξακολουθεί να υπάρχει το κλασικό roll off των ανοικτών ακουστικών στο μπάσο. Το οποίο αρκετά συχνά εκλαμβάνεται από τους audiophiles ως καλύτερος "έλεγχος" χαμηλά και μεγαλύτερη "ταχύτητα". Γιατί το αληθινό sub bass είναι "αργό" από τη φύση του.

Το συμπέρασμα της sonarworks, που στοχεύει στον σοβαρό επαγγελματία και όχι στον audiophile που ψάχνει κάτι εξωτικό και ιδιαίτερο;
If you’re looking for a revolution, then this sadly isn’t it. The HD660 S is an attempt to evolve the HD650 into something more exciting. The problem is that much of what made the HD650 great for sound editing has been therefore lost.
Έφτιαξαν ένα ακουστικό που θυσιάζει την ουδετερότητα(=ομαλότητα) των 650 για κάτι πιο "συναρπαστικό".

Σημείωση: Η sonarworks εφαρμόζει ένα compensation curve που φανερώνει τον ήχο του εκάστοτε ακουστικού σε σχέση με τον ήχο που ακούς σε ένα στούντιο από φλατ ηχεία. Δηλαδή φλατ με ανεβασμένα μπάσα και κατεβασμένα πρίμα. Εξ ου και το μεγαλύτερο roll off εν σχέσει με άλλες μετρήσεις στο διαδίκτυο.
 
Last edited:
Ουδετερότητα των 650? από πότε?
HD650 great for sound editing? - μάλλον χρωματισμένο θα το χαρακτήριζα
από την εμπειρία μου.

Τέλος δεν καταλαβαίνω τελικά όλο αυτόν τον πόλεμο από μια μεγάλη μερίδα
των ειδικών και μη στα 660S και προς τι η φασαρία.
Η sennheiser έβγαλε ένα νέο ακουστικό με λίγο διαφορετικό tuning από τα 6xx
και κατά την γνώμη μου λίγο καλύτερο από τεχνικής άποψης.
Από εκεί και πέρα ούτε επανάσταση έκαναν ούτε ανακάλυψαν ξανά τον τροχό.
Όποιου του αρέσει πιο πολύ τα αγοράζει για τους υπόλοιπους κυκλοφορούν ακόμα τα 6xx
σε καλύτερες τιμές.
 
Ουδετερότητα των 650? από πότε?
Με δεδομένο ότι κάθε στούντιο στο οποίο παράγεται ηχητικό υλικό διαφέρει και δεν υπάρχουν παγκόσμια στάνταρ, δεν υπάρχει.
Ωστόσο καταλαβαίνεις πότε κάτι σε ενοχλεί σε μεγάλη ένταση και αυτό είναι μία ένδειξη σχετικής ουδετερότητας.

Το πρόβλημα με τα 660S είναι ότι δεν προσφέρουν αντικειμενική βελτίωση για να δικαιολογήσουν την αρκετά αυξημένη τιμή τους. Ίδιες παραμορφώσεις και εν γένει παρόμοιος ήχος. Στα HD800 ακόμα και το καλύτερο soundstage μετριέται αντικειμενικά(Pinna related transfer function).
Μετά από κάποιο διάστημα, όταν αποσυρθούν τα HD600/650, θα έχεις ένα ακουστικό ίδιας κλάσης σε αδικαιολόγητη τιμή. Και κανένας δεν θα θυμάται ότι αυτό το επίπεδο ποιότητας κάποτε είχε ~300 . Όπως έγινε με τα HD595 και τον διάδοχό τους HD598(συν ό,τι άλλο ακολούθησε).
 
Hello there , ελεύθερη αγορά είναι , τι πάει να πει δεν δικαιολογείται η τιμή;
Τόσο το κοστολογούν , αν θέλεις το αγοράζεις.
Ή κάνεις υπομονή και σε κάνα χρόνο θα πέσει και αυτό στα 300 περίπου.
Θυμάται άραγε κανείς ότι τα 650 ξεκίνησαν στα 500 ;
Επίσης το εν γένει παρόμοιος ήχος δεν λέει τίποτα.
Σύμφωνα με την εταιρεία η ουσιαστική βελτίωση είναι ότι το νέο ακουστικό δεν έχει το περίφημο πέπλο "veil" που μέχρι προχθές όλοι το κατηγορούσαν.
Τώρα ξαφνικά θυμήθηκαν ότι το 650 είναι καλύτερο ακουστικό από το 660s.
Πάει το πέπλο...
Αναρωτιέμαι πόσο διαφορετικές θα ήταν οι απόψεις αν το 660s ήταν και αυτό κοντά στα 300 .

Υ.γ - Το αν ενοχλεί κάτι σε μεγάλη ένταση δεν έχει καμία σχέση με την ουδετερότητα.
Και το 650 απέχει μακράν από το να είσαι ουδέτερο.
Τώρα το τι λέει η κάθε sonarworks
δεν ξέρω , αυτοί μέχρι προχθές είχαν σαν μέτρο το DT880 , τώρα ξαφνικά ανακάλυψαν ότι το 650 είναι ουδέτερο.
 
Hello there , ελεύθερη αγορά είναι , τι πάει να πει δεν δικαιολογείται η τιμή;

Ελεύθερη αγορά είναι και τα νανογιλέκα που θεραπεύουν. Όποιος θέλει τα αγοράζει. Δεν παραβιάζει τη λειτουργία της αγοράς όποιος πει ότι δεν αξίζουν.

Θυμάται άραγε κανείς ότι τα 650 ξεκίνησαν στα 500 ;
Για να 'μαι ειλικρινής τα θυμάμαι στα 300 , μετά στα 400 στα ελληνικά μαγαζιά και τώρα πάλι κοντά στα 300 (να'ναι καλά τα 660S). Η προτεινόμενη λιανική ήταν και παραμένει υψηλή.


Σύμφωνα με την εταιρεία η ουσιαστική βελτίωση είναι ότι το νέο ακουστικό δεν έχει το περίφημο πέπλο "veil" που μέχρι προχθές όλοι το κατηγορούσαν.

Παλιά ήταν της μόδας ακουστικά με treble spikes(μέχρι και σήμερα το βλέπεις) ή γενικά πολλά πρίμα. Πολλά grado, beyer ακόμα και ορισμένα AKG που είχαν τη φήμη του στουντιακού ακουστικού, παρά την αποκοπή στο μπάσο και κάποια spikes σε κρίσιμα σημεία.
Όποιος συνήθιζε σε αυτά και προσπαθούσε να αποδεχθεί τον ήχο τους σαν reference, για να δικαιολογηθεί στον εαυτό του, λογικό ήταν να αντιλαμβάνεται την απουσία των treble spikes σαν πέπλο.

Ο στουντιακός ήχος έχει γεμάτο μπάσο και φυσικές μεσαίες/πρίμα. Είναι ρεαλιστικός. Οι όροι "κλινικός", "ξερός", άνευρος" κτλ. αναφέρονται σε συστήματα με χρωματισμένο/αλλοιωμένο ήχο που λανσάρονται σαν reference.

Το αν ενοχλεί κάτι σε μεγάλη ένταση δεν έχει καμία σχέση με την ουδετερότητα.

Ουδετερότητα σημαίνει φλατ απόκριση. Όχι προεξοχές(spikes) ή βαθουλώματα. Οι προεξέχουσες συχνότητες σου προκαλούν πόνο. Τα βαθουλώματα μειώνουν την καθαρότητα και σε αναγκάζουν να αυξάνεις την ένταση.
Δεν υπάρχει ξεκούραστος ήχος χωρίς ουδετερότητα. Το ξέρεις και εσύ ο ίδιος από τα DT 990. Ουδετερότητα χωρίς ξεκούραστο ήχο γίνεται, αν υπάρχουν άλλα προβλήματα(π.χ. παραμορφώσεις.)


Και το 650 απέχει μακράν από το να είσαι ουδέτερο.
Τώρα το τι λέει η κάθε sonarworks
δεν ξέρω , αυτοί μέχρι προχθές είχαν σαν μέτρο το DT880 , τώρα ξαφνικά ανακάλυψαν ότι το 650 είναι ουδέτερο.

Τους μπερδεύεις μήπως με άλλους;
Από την πρώτη στιγμή έλεγαν ότι τα HD650/600 πλησιάζουν περισσότερο από κάθε άλλο σετ το δικό τους στουντιακό πρότυπο πλην του sub-bass. Χωρίς να έχουν κανένα συμφέρον, αφού παράλληλα κυκλοφορούσαν τα HD800.
Τα προϊόντα της sonarworks χρησιμοποιούνται από μουσικούς παραγωγούς και τα HD600 τα είχα δει παλιότερα σε αρκετά στούντιο του εξωτερικού(από εκπομπές στην τηλεόραση και στο internet). Για κριτικές ακροάσεις πάντα.
Είναι πολύ πιθανό η μουσική που ακούει κάποιος αυτή τη στιγμή να έχει ελεγχθεί μέσα από κάποιο HD650/600. Και αν αναπαραχθεί μέσα από αυτά σίγουρα δεν θα προκαλεί πόνο(πέραν της εξασφαλισμένης ουδετερότητας).
 
Last edited:
Σε γενικές γραμμές δεν διαφωνώ.
Το θέμα είναι ότι η συζήτηση δεν έχει ιδιαίτερο νόημα αφού η Sennheiser λανσάρει αυτά τα ακουστικά (ακόμα και τα 800) σαν προϊόντα consumer που απευθύνονται στο ευρύ και στο "audiophile" κοινό.(εκτός ίσως από το 600)
Για τους επαγγελματίες έχει αλλά ακουστικά τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές.
Το ίδιο κάνουν όλες οι εταιρείες.
Θυμάμαι πάλι την κριτική του sonarworks που έθαψε το T1.2 της beyer και το έβγαλε ακατάλληλο για μίξη.
Και ποιος τους είπε ότι η beyer το πουλάει για τέτοια χρήση;
Μάλλον plugin θέλει να πουλήσει η sonarworks.
Άρα το να σχολιάζουμε αν αυτά τα ακουστικά είναι καλά για μιξάρισμα και παραγωγή μουσικής εντάξει δικαίωμα τους να κάνουν ότι θέλουν αλλά εμένα μου φαίνεται άτοπο.
Ούτως ή άλλως καμία σοβαρή παραγωγή δεν βγαίνει στο τελικό στάδιο με ακουστικά.
Με ηχεία γίνεται η δουλειά.
Όσο αφορά την τιμή του 650 μάλλον δεν είσαι παλιός στο χόμπι αφού οι τιμές που αναφέρεις είναι της τελευταίας τριετίας - τετραετίας.
Πιο παλιά το ακουστικό ήθελε ένα πεντακοσαρικάκι για να το πάρεις.
Τα περί treble spikes , γούστα είναι αυτά , ανάλυση πάντως με roll off treble , δεν έχει.
Ούτως ή άλλως το 660s που είναι το θέμα μας δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο ή ενοχλητικό spike.
Εμένα απλά μου ακούγεται σαν πιο καθαρό και αναλυτικό σε σχέση με τα 650.
Δεν είναι ούτε καλύτερο ούτε χειρότερο είναι αυτό που είναι και σίγουρα μόλις πέσει η τιμή του θα αποκτήσει φανατικό κοινό και τα παραπάνω θα έχουν ξεχαστεί.
Ευτυχώς για τους υπόλοιπους πιστούς του 650 θα συνεχίσει να κυκλοφορεί έστω και σαν massdrop 6xx.
Αυτά , νομίζω το εξαντλήσαμε το θέμα καιρός να ακούσουμε λίγη μουσική!
 
Για τους επαγγελματίες έχει αλλά ακουστικά τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές.
Το ίδιο κάνουν όλες οι εταιρείες.

Επειδή φαίνεται ότι το κατέχεις, μπορείς να φέρεις μερικά παραδείγματα απο επαγγελματικά που τηρούν τις προδιαγραφές;
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον
 
Δεν είμαι επαγγελματίας δεν έχω μιξάρει ποτέ τίποτα.
Όμως έχω ακούσει (επισταμένα) ακουστικά επαγγελματικά τα οποία νομίζω ταιριάζουν πιο πολύ για αυτή την δουλειά και τηρούν τις προδιαγραφές που σε γενικές γραμμές περιέγραψε ο φίλος Anvidia
Αυτά είναι τα Sennheiser HD6 mix , HD25 (aluminium) , HD380 pro
Beyerdynamic DT880 , DT990 ,
AKG K612pro , K702 , 240mkii.
 
Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Τον τελευταίο καιρό ακούω μουσική απο studio monitor ηχεία και θα ήθελα να προσεγγίσω -κατά το δυνατόν- τον flat ήχο με τα ακούστικά μου (Sennheiser 650).

Εντωμεταξύ είμαι και σε αναζήτηση ενισχυτή ακουστικών μέχρι τα 1000ε max για κάτι εξαιρετικό που να οδηγεί σωστά τα 650άρια μου. Αν έχει εξόδους balanced (XLR) ίσως να άξιζε να αγοράσω και το έξτρα καλώδιο για αυτή την συνδεσμολογία.
 
Schiit Valhalla 2 - End Game για τα 650.
Αν ντε και καλά θέλεις έξοδο balanced και μόνο αν έχεις πηγή fully balanced
και αφού σε βλέπω ότι θέλεις να βάλεις το χέρι βαθιά στην τσέπη
Schiit - Mjolnir 2
Cayin - iHA 6

Εναλλακτική φθηνή balanced λύση
Schiit - Jotunheim

Εγώ για τα 650 θα αγόραζα τον Valhalla 2 - period!
 
Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Τον τελευταίο καιρό ακούω μουσική απο studio monitor ηχεία και θα ήθελα να προσεγγίσω -κατά το δυνατόν- τον flat ήχο με τα ακούστικά μου (Sennheiser 650).

Εντωμεταξύ είμαι και σε αναζήτηση ενισχυτή ακουστικών μέχρι τα 1000ε max για κάτι εξαιρετικό που να οδηγεί σωστά τα 650άρια μου. Αν έχει εξόδους balanced (XLR) ίσως να άξιζε να αγοράσω και το έξτρα καλώδιο για αυτή την συνδεσμολογία.

Εξαρτάται τι εννοεί o καθένας με τον όρο "σωστά".

Δες π.χ. αυτή την "ταπεινή" κάρτα ήχου με ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα οδήγησης ακουστικών. Το γνωστό TPA6120a2.
http://reference-audio-analyzer.pro/en/param3.php?v_sort=2
http://reference-audio-analyzer.pro/en/report/amp/asus-strix-raid-dlx-hi.php

Από το πινακάκι:
Η συγκεκριμένη κάρτα μπορεί να βγάλει μέχρι 83 mA ρεύματος σε δύσκολο φορτίο 24,5 Ohm με παραμορφώσεις επιπέδου ποιοτικών class A ενισχυτών. Και μέχρι 154 mA(200+ σε άλλες υλοποιήσεις) με χειρότερης μορφής παραμόρφωση(πιο πολλές αρμονικές) σαν αυτές των class A/B ενισχυτών.
Το τσιπάκι μας επίσης φτάνει μέχρι τα ~7 Vrms αναλόγως της υλοποίησης.

Ένα HD 650 σπάζοντας τύμπανα στα 110db δεν ζητάει πάνω από 6,5 mA και τάση 2 Vrms. Τόσο βγαίνει όταν έχεις ευαισθησία 99db/mW(αντίστοιχο των ηχείων με κόρνες) και 300 Ohm . Ακόμα και πάνω σε ενισχυτή ηχείων τόσο θα πάρει για την ένταση αυτή.

Ασφαλώς και υπάρχουν ενισχυτές ακουστικών μέχρι τα 1000 ή και παραπάνω ικανοί να οδηγήσουν μέχρι και ηχεία. Καθένας όπως νομίζει.
 
Δεν είναι θέμα ''ποσότητας'' αλλά ''ποιότητας''.
Υπάρχει πάντα και ο Schiit Magni 3 στα 100 ικανός να οδηγήσει ποιοτικά και ποσοτικά σχεδόν
όλα τα ακουστικά της αγοράς.

(υπήρξα κάτοχος πολύ πολύ καλής υλοποίησης του TPA6120A2 με την μέγιστη έξοδο του.
Άκουσα και ευχαριστήθηκα τα 650 μου τα οποία όμως απογειώθηκαν ποιοτικά με τους παραπάνω
ενισχυτές όπως και με τον vioelectric G109A. Ότι πληρώνεις - παίρνεις.)

(Όπως απογειώθηκε και το HD800 από τον έξοχο Valhalla 2 , στον ανυπέρβλητο mjolnir 2 balanced.
Φυσικά δεν ''ακούν'' όλα τα ακουστικά το ίδιο σε αναβαθμίσεις συνοδών και κάποια στιγμή για κάθε
ακουστικό έρχεται η ώρα του σημείου που από εκεί και πέρα δεν...)
 
Last edited:
Υπάρχουν άνθρωποι που έβαλαν τα καλώδια των ηχείων τους πάνω σε ειδικές βάσεις και ορκίστηκαν ότι άκουσαν βελτιώσεις στον ήχο. Πραγματικότητα.

Προσωπικά άκουσα στην πρώτη έκθεση ακουστικών του avclub.gr ενισχυτή ακουστικών της Meridian(γνωστή στο χώρο) με κάποια καλά audiotechnica(νομίζω τα 900Χ). Νορμάλ ήχος. Μετά πήγα σπίτι και είδα ότι ο ενισχυτής αυτός έκανε πάνω από 1.000 . Αν το ήξερα από πριν πόσο έκανε ίσως να άκουγα "χαμένες" λεπτομέρειες.

Έχω δει άπειρους να λένε ότι οι ενισχυτές διορθώνουν τον ήχο προβληματικών ακουστικών, βάζουν τη δική τους χροιά και άλλα πολλά. Εγώ θα τους πιστέψω μόνο αν ξεχωρίσουν τους καλούς από τους κακούς ενισχυτές χωρίς να τους βλέπουν με αξιόπιστο τρόπο. Μέχρι στιγμής όσοι το δοκίμασαν δεν είχαν καλά αποτελέσματα.