Sharpening στο φωτοσοπ

Αλλά συνήθως κάνω sharpen μόνο στο resizing με δύο βήματα.


Σε περιπτώσεις με θολό background (όπως η φωτογραφία που ανέβασες) το εφαρμόζω μόνο στα νεταρισμένα.


Ποια ειναι τα 2 βηματα? Εννοεις οτι εφαρμοζεις 2 φορες το φιλτρο με ιδιες τιμες ή κατι αλλο?



Τα νεταρισμενα τα επιλεγεις μεσω καποιας μασκας?
 
.

Μάλλον ξέφυγα λιγο στο grain ... για παρουσίαση στην οθόνη ... για εκτύπωση 200dpi μάλλον καλό θα είναι

Καλο φαινεται, πηρες την πρωτη φωτογραφια που ανεβασα, αυτη που δεν ειχε καμμια επεξεργασια ή καποια άλλη ομως?


- Δοκίμασες το διπλό sharpening ??

Τι εννοεις διπλο? Αυτο που ρωταω και στον pap-x, δηλαδη δυο φορες το ιδιο φιλτρο (εστω και με διαφορετικες τιμες) ή με παραλληλο resample?

Aπο οτι εχω καταλαβει, το διπλο σαρπενινγκ εχει καλυτερα αποτελεσματα με παραλληλη σμικρυνση της εικονας... αυτον τον τροπο χρησιμοποιω τωρα, αλλα δεν εχω καταληξει σε τιμες γιατι περιλαμβανει διαφορα φιλτρα, που δεν ξερω πως λειτουργουν ακριβως...




Aλλά αν πρόκειται να μην γίνει resampling ούτε βαριές αλλαγές (διορθωση προοπτικής, βινιέτα, παραμορφώσεων) μπορεί να είναι και το μοναδικό sharpening που θα χρειαστεί.


Δοκιμασα το detail του ACR στο τερμα... αν εχεις καλη αρχικη ληψη, μπορει να ειναι και αρκετο... θελει λιγο ψαξιμο...προς το παρον το εχω απενεργοποιημενο (preview only)...

...κυριως δεν ξερω... ειναι διαφορετικη η εφαρμογη του απο τα αλλα φιλτρα οξυνσης? Δηλαδη αλλοι αλγοριθμοι και αλλα τετοια χαζα (decomvolution κτλ) που μονο εσυ τα ξερεις?
Ακομα και οταν χρησιμοποιω την αποθορυβοποιηση του ACR, τα φιλτρα για επαναφορα των λεπτομερειων τα κατεβαζω στο 0 και οχι στο default 50 που ειναι... και αυτο γιατι "αφου θα κανω οξυνση στο τελος (και με καλυτερο ελεγχο), γιατι να κανω και στην αρχη (με κινδυνο να ξεφυγω και να εχω τεχνουργηματα και λοιπα)"...
 
Δοκιμασα το detail του ACR στο τερμα... αν εχεις καλη αρχικη ληψη, μπορει να ειναι και αρκετο... θελει λιγο ψαξιμο...προς το παρον το εχω απενεργοποιημενο (preview only)...

...κυριως δεν ξερω... ειναι διαφορετικη η εφαρμογη του απο τα αλλα φιλτρα οξυνσης? Δηλαδη αλλοι αλγοριθμοι και αλλα τετοια χαζα (decomvolution κτλ) που μονο εσυ τα ξερεις?
Ακομα και οταν χρησιμοποιω την αποθορυβοποιηση του ACR, τα φιλτρα για επαναφορα των λεπτομερειων τα κατεβαζω στο 0 και οχι στο default 50 που ειναι... και αυτο γιατι "αφου θα κανω οξυνση στο τελος (και με καλυτερο ελεγχο), γιατι να κανω και στην αρχη (με κινδυνο να ξεφυγω και να εχω τεχνουργηματα και λοιπα)"...

- Την χωρίς επεξεργασία (nosharp.jpeg)

- Διπλό εννοώ αυτο που έγραψα σε προηγουμενο ποστ, smart sharpen + USM-HiRaLoAm.
Εννοείς οτι κάνεις 2 φορές resampling+sharpening ??. Με τί ρυθμίσεις και σε τί βήματα ??.
Αν ξεφύγεις λίγο έχεις αδικαιολόγητη επιβίωση του θορύβου, και τεχνουργήματα aliasing. Με σωστό resampling* o θόρυβος εξαφανίζεται. Στο nosharp.jpg επιβίωσε !!.

* Σωστό ρεσάμπλινγ είναι αυτό που επιτρέπει να επιβιώσουν λεπτομέρειες αντίστοιχες της τελικής ανάλυσης - οχι πιο πυκνές/απότομες. Δυστυχώς το Photoshop δεν έχει τέτοια φίλτρα. Για να δουλέψει σωστά (ειδικά το biqubic-sharper) θέλει gaussian blur με ακτίνα το 40%-45% της σμίκρυνσης. (1000Χ500 σε 200Χ100 είναι 5Χ σμίκρυνση αρα ακτίνα 2,0). Στο τελικό μέγεθος (ή και στο ενδιάμεσο αν το κάνεις σε 2 δόσεις) εφαρμόζεις το sharpening που σου αρέσει.
Actions με παραμέτρους ποιός ξέρει να κάνει ??.

Το sharpening στο ACR είναι σύνθετη υλοποίηση και σε τουλάχιστον 2 στάδια που δεν φαίνονται. Λεπτομέρειες δεν ξέρω αλλά πέτυχα σε συζήτηση εναν της Adobe που έλεγε οτι με το detail 100% το sharpening είναι σκέτο decomvolution. Σε πιό μικρές τιμές είναι ανάμικτο με τύπου USM.
Oπως έγραψα και πριν ο ρόλλος του ειναι η ακυρωση θολώματος λόγω antialiasing filter, diffraction, διασπορά φακού ...
Εγω (για ασφάλεια) το χρησιμοποιώ σε μικρές δόσεις διότι το ζήτημα είναι να πετύχεις την σωστή αναλογία denoise-detail restoration ... και είναι δύσκολο.
 
Last edited:
-
- Διπλό εννοώ αυτο που έγραψα σε προηγουμενο ποστ, smart sharpen + USM-HiRaLoAm.

Αυτο το USM-HiRaLoAm ειναι λιγο περιεργο... το χρησιμοποιω αλλα επεμβαινει περισσοτερο (ή μαλλον πρωτα) στα φωτεινα και λιγοτερο στα σκοτεινα... θελει προσοχη γιατι μπορει ευκολα να κρασσαρει ή να κλιπαρει... εγω το προσεχω και το ρυθμιζω αναλογα με τα σαμπλερ που εχω για λευκο μαυρο σημειο...




Εννοείς οτι κάνεις 2 φορές resampling+sharpening ??. Με τί ρυθμίσεις και σε τί βήματα ??.


Εχω την εντυπωση, οτι οποιοδηποτε σαρπενινγκ και να κανεις, αν το κανεις σε δυο σταδια, με παραλληλη σμικρυνση, εχεις καλυτερα αποτελεσματα... το προβλημα ξεκιναει, αν δεν θελεις να κανεις σμικρυνση...
 
Αν δεν βαριεται καποιος, ας δοκιμασει στο φωτοσοπ το παρακατω...

Αφου τελειωσουμε την οποια επεξεργασια και κανουμε φλατεν

1 Κανουμε νεο background layer

2 Filter - Other - High Pass (βαζουμε τιμη 1 με 1,5 περιπου, ετσι ωστε να φαινεται απλα το περιγραμα της εικονας μας) - ΟΚ

3 Layer - New Adjustment Layer - Hue/saturation
(στο πινακακι που ανοιγει μαρκαρουμε το use previous layer to create clipping mask και βαζουμε mode saturation)

4 Κατεβαζουμε το δεικτη του saturation στο 0

5 Κανουμε κλικ στο layer του βηματος 1

6 Αλλαζουμε το mode (αναλογα με το ποσο δυνατη εφαμογη θελουμε) σε...
Linear Light
Overlay
Soft Light
(και ρυθμιζουμε και με το opacity).


Ενδιαμεσα στα βηματα 2 και 3 αν θελουμε κανουμε και Gaussian Blur (1 εως 4 πιξελ αναλογως του ποσα πιξελ δωσαμε στο βημα 2). Αυτο ο τελευταιο δεν ειμαι σιγουρος αν χρειαζεται, το δοκιμαζω κι εγω, μετα την αναφορα απο τον Ηλια σε προηγουμενο μηνυμα.

Ειναι ενας τροπος για γρηγορο σαρπενινγκ... δεν ειμαι και τοσο σιγουρος οτι ειναι και καλυτερο απο τις κλασσικες μεθοδους. Εδω θα ηθελα τη γνωμη σας...


Για αυτον που χρησιμοποιω τωρα, πρεπει να βρω λιγο χρονο να το γραψω... γιατι ειναι πιο δυσκολο να το περιγραψεις απο το να το κανεις....
 
Λιακο, καθε Ιανουαριο κατι με πιανει με το σαρπεν (αν κρινω απο το ποτε ανοιξα το θεμα)...:smash:

Εδω το raw

http://www.mediafire.com/?6aaxlzwfimkx5bl

Eδω το πρωτο που ανεβασα και στο σαιτ (με λιγο σαρπεν)

http://www.mediafire.com/i/?a9einy88wl7nv4p

Καιι εδω ενα που μολις εκανα, το οποιο λιιιγο ξεφυγε, αλλα παλι καπως ετσι θα το εκανα κανονικα...

http://www.mediafire.com/i/?ai386ntttcay7ol


Αν ασχοληθεις και βρεις τιποτε χρησιμο το γραφεις...
 
εγω ακολουθω η την ιδια τακτικη αλλα σε απλουστερη μορφη
δηλαδη high pass (10 pixels) - soft ligh mode - opacity 70-80 %

αλλιως unsharp mask σε lab
 
εγω ακολουθω η την ιδια τακτικη αλλα σε απλουστερη μορφη
δηλαδη high pass (10 pixels) - soft ligh mode - opacity 70-80 %

αλλιως unsharp mask σε lab

Στο high pass κανεις και de-saturation? Καπου το ειχα διαβασει οτι δινει καλυτερα αποτελεσματα αλλα εγω -αν και το κανω- διαφορα δεν βλεπω ακομα και στο 100%
 
κανονικα ειναι αλλα 2 βηματα
πρωτα desaturation
και μετα παιζεις με Blend If sliders (215-235 για highlights, 25-45 shadows)
αλλα και γω σπανια τα κανω αυτα τα βηματα
 
Bλεπω οτι το σαρπεν στο ACR ειναι πολυ πιο δραστικο με αρχεια raw και εως αναισθητο με αρχεια TIFF... υπαρχει καμμια λογικη εξηγηση?
 
To sharpenning είναι κάτι που εξαρτάται πολύ από τη φωτογραφία που έχουμε. Τόσο από τις διαστάσεις της, όσο και το τι πυκνότητα και contrast έχει η πληροφορία της.

Το action που χρησιμοποιώ σαν αρχή για φωτογραφίες για το web (1024pixels μεγάλη διάσταση) είναι
duplicate layer
smart sharpen με 1pixel radius και 75% amount
75% opacity το layer
merge layers
duplicate layer
smart sharpen με 1pixel radius και 75% amount
50% opacity το layer

Aν βγεί πολύ, μειώνω λίγο ακόμα το opacity της δεύτερης φοράς.
Και προφανώς μασκάρω ανάλογα τα μέρη που δεν θέλω να τονίσουν πχ δέρμα προσώπου σε κυρίες με ρυτίδες κλπ...
 
Εγω παλι, οσο κοιταζω στο 100% και στο 200% πως λειτουργουν τα διαφορα σαρπεν, απο ολα τα προγραμματα, τοσο εκτιμω την... καλη αρχικη ληψη (και το καλο γυαλι αν και αυτο δεν το εχω, αλλα απο οτι διαβαζω). Επειδη ομως αυτη ειναι δυσκολη (θελεις ιδανικες συνθηκες σε φως κυριως), αναγκαστικα πας σε υποκαταστατα.

Αυτο που με δυσκολευει ειναι οτι ολοι λενε να κανεις σαρπεν σε 100% θεαση, αλλα, με την οθονη που εχω, πολλες φορες πρεπει να παω σε δυνατες ρυθμισεις για να δω διαφορά. Σε θεαση δε, full screen δεν καταλαβαινω τιποτε (αν ακολουθησω λογικες ρυθμισεις τυπου 150/1/0)... για να φανουν οι ρυθμισεις στις παραπανω εικονες που εβαλα, εκανα κροπ απο τα 10 στα 0,8 μεγαπιξελ και μεγεθυνση 200%...

Ετσι, τελευταια, ρυθμιζω σε μεγενθυση 200 ή και 400% και οτι βγει μετα...
 
To sharpenning είναι κάτι που εξαρτάται πολύ από τη φωτογραφία που έχουμε. Τόσο από τις διαστάσεις της, όσο και το τι πυκνότητα και contrast έχει η πληροφορία της..


Αυτο ειναι σωστο... οσο λιγοτερο θορυβο και πιο ευκρινη αρχικη εικονα εχουμε, τοσο καλυτερο και το αποτελεσμα...
 
Το action που χρησιμοποιώ σαν αρχή για φωτογραφίες για το web (1024pixels μεγάλη διάσταση) είναι

Εχει διαφορα αν μειωνεις το opacity με το αν κανεις ελαφρυτερο σαρπεν πχ. 0,6 και 50% ?
 
Εγω παλι, οσο κοιταζω στο 100% και στο 200% πως λειτουργουν τα διαφορα σαρπεν, απο ολα τα προγραμματα, τοσο εκτιμω την... καλη αρχικη ληψη (και το καλο γυαλι αν και αυτο δεν το εχω, αλλα απο οτι διαβαζω). Επειδη ομως αυτη ειναι δυσκολη (θελεις ιδανικες συνθηκες σε φως κυριως), αναγκαστικα πας σε υποκαταστατα.

Αυτο που με δυσκολευει ειναι οτι ολοι λενε να κανεις σαρπεν σε 100% θεαση, αλλα, με την οθονη που εχω, πολλες φορες πρεπει να παω σε δυνατες ρυθμισεις για να δω διαφορά. Σε θεαση δε, full screen δεν καταλαβαινω τιποτε (αν ακολουθησω λογικες ρυθμισεις τυπου 150/1/0)... για να φανουν οι ρυθμισεις στις παραπανω εικονες που εβαλα, εκανα κροπ απο τα 10 στα 0,8 μεγαπιξελ και μεγεθυνση 200%...

Ετσι, τελευταια, ρυθμιζω σε μεγενθυση 200 ή και 400% και οτι βγει μετα...

Όσο καλό και να είναι το γυαλί, το καταραμένο το anti-aliasing φίλτρο έρχεται και περνάει θολούρα από πάνω... Το sharpen δεν είναι υποκατάστατο, αλλά καλή πρακτική που κάνει τις καλές φωτογραφίες καλύτερες.

Το λάθος που κάνει ο πιο πολύς κόσμος είναι ότι κάνει την τελική επεξεργασία στις φωτογραφίες στο πλήρες μέγεθός τους και όχι σε μια διάσταση που είναι καλή για τη χρήση που τη θέλει.
Πχ αν θέλουμε μια φωτό να τη βλέπουμε μόνο στο pc μας, τότε δεν χρειαζόμαστε παραπάνω από 1024pixel η μεγάλη πλευρά. Αν την έχουμε σε ανάλυση μεγαλύτερη της οθόνης μας, τότε 99% των περιπτώσεων θα τη βλέπουμε resized από το πρόγραμμα, γεγονός που διώχνει για περίπατο την ευκρύνεια και την οξύτητα που τόσο δουλέψαμε να φέρουμε στο μεγάλο μέγεθος.
Full size επεξεργασία και αποθήκευση έχει νόημα μόνο όταν θέλουμε να κάνουμε μεγάλες εκτυπώσεις και εκεί έτσι κι αλλιώς το παραπάνω sharpen είναι σχεδόν πάντα καλύτερο από το καθόλου ή το λίγο ή ακόμα και το "αρκετό" για την οθόνη.
 
Το λάθος που κάνει ο πιο πολύς κόσμος είναι ότι κάνει την τελική επεξεργασία στις φωτογραφίες στο πλήρες μέγεθός τους και όχι σε μια διάσταση που είναι καλή για τη χρήση που τη θέλει.

Ενω ειχα ασχοληθει με το παραπανω, στη διαρκεια το παρατησα...

Φαινεται να ειναι οπως τα λες ομως...


_MG_5917_dpp by 1L1as, on Flickr

Εκανα σαρπεν για τη διασταση παρουσιασης... στο 100% που την κοιτουσα, εδωσε καλυτερο αποτελεσμα απο αλλες προσπαθειες...
 
Να και ένα βιαστικό sharpen της φωτογραφίας που ανέβασες νωρίτερα

Untitled-1.jpg


To attachment ξέχνα το. Το ανέβασα εδώ αρχικά, αλλά το forum κάνει δικό του compression για να κερδίζει χώρο καταστρέφοντας τις λεπτομέρειες...
Και δεν μπορώ και να το σβήσω...
 

Attachments

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    70.5 KB · Views: 119