Sony Alpha α7 - α7 ΙΙ - a7 III - a7 IV

Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Συγγνώμη αλλά εγώ στην Panasonic θα πατούσα το κλείστρο με τον μέσο ώστε ο δείκτης να χειρίζεται άνετα ροδέλα και συντομεύσεις όπως την canon
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Οπαααα, Γιαννη μεγεια το εργαλειο!! Ευχομαι να βρηκες την ιθακη σου επιτελους!
Περιμενουμε φωτογραφικες εντυπωσεις τωρα που εχεις και τις αλλες μηχανες φρεσκες στο μυαλο σου.:smash:


υγ. Δεν ηξερα την υπαρξη του FE16-35 f/4 OSS.. Μαζι με τον 55 φανταζει απιστευτο σετακι.. Αντε να δουμε και τιμη... (1200 κανω προβλεψη :p)
 
Απάντηση: Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

γιαυτο λεμε παντα δοκιμαστε πριν αγορασετε, ειδικα σε ακριβα μοντελα, αν καποιος ειναι ψειρας με την εργονομια οπως εσυ θα επρεπε να το ειχες ψαξει λιγο περισσοτερο... και σε υτες τις περιπτωσεις δεν βασιζεσαι σε γνωμη αλλων μιας και βλεπεις οτι ο καθενας εχει δικα του μέτρα και σταθμά.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Συγγνώμη αλλά εγώ στην Panasonic θα πατούσα το κλείστρο με τον μέσο ώστε ο δείκτης να χειρίζεται άνετα ροδέλα και συντομεύσεις όπως την canon

Υπάρχει η ροδέλα στην πίσω πλευρά. Δεν χρειάζεσαι δύο ροδέλες στην περίπτωση της σύγκρισης που κάνω με GH4+Nocticron, αφού τόσο ο Nocticron στην GH4 όσο και ο Samyang στην α7s έχουν δαχτυλίδι διαφράγματος πάνω στον φακό.

Στην GH4 και να θες δεν μπορείς να πατήσεις το κλείστρο με το μέσο δάχτυλο. Τα δάχτυλα ακολουθούν τις καμπύλες του γκριπ και φωλιάζουν σε αυτό. Πιάσε μια GH4 στα χέρια σου και θα δεις. Το F1 είναι για το wi-fi, δεν χρειάζεται να το πατάς συνέχεια. Κλείστρο, μπροστινή ροδέλα, iso και white balance άνετα τα χειρίζεται ο δείκτης, χωρίς να τον στραβώνεις.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Οπαααα, Γιαννη μεγεια το εργαλειο!! Ευχομαι να βρηκες την ιθακη σου επιτελους!
Περιμενουμε φωτογραφικες εντυπωσεις τωρα που εχεις και τις αλλες μηχανες φρεσκες στο μυαλο σου.:smash:
υγ. Δεν ηξερα την υπαρξη του FE16-35 f/4 OSS.. Μαζι με τον 55 φανταζει απιστευτο σετακι.. Αντε να δουμε και τιμη... (1200 κανω προβλεψη :p)

Thanks man. 1350 δολάρια ο 16-35, οπότε λίγα λες. Στάσου, βγήκε και η DP1Q τώρα, οπότε μπορεί να καθυστερήσω την αγορά του 16-35.

γιαυτο λεμε παντα δοκιμαστε πριν αγορασετε, ειδικα σε ακριβα μοντελα, αν καποιος ειναι ψειρας με την εργονομια οπως εσυ θα επρεπε να το ειχες ψαξει λιγο περισσοτερο... και σε υτες τις περιπτωσεις δεν βασιζεσαι σε γνωμη αλλων μιας και βλεπεις οτι ο καθενας εχει δικα του μέτρα και σταθμά.

Έχω πλήρη επίγνωση του τι άφησα και τι βρήκα, δεν βρίσκομαι προ εκπλήξεων όσον αφορά την εργονομία. Εξάλλου η εγονομία ήταν ένας σοβαρός λόγος που επέλεξα αρχικά την GH4. Η α7s είναι οφθαλμοφανές ότι δεν προσφέρει την ίδια εργονομία με την GH4. Αλλά θα ανεβάσω και φωτό από το πιάσιμο της μηχανής να καταλάβει και ο songless_bird τι εννοώ. :p
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Καλοκλίκωτη.

Ναι η εργονομία είναι ένα θέμα. Η Panasonic στη σειρά G/GH έχει εργονομία παρόμοια με των dslr. Η σειρά Α έχει ιδιαίτερη εργονομία, πιο κοντά σε αυτή της ΧΤ1 αλλά και πάλι με ιδιαιτερότητες.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

καλορίζικη! κάποια στιγμή στο μέλλον πες μας και κάποια άποψη για το σύστημα εστίασης. Ελπίζω να είναι βελτιωμένο σε σχέση με αυτό της Α7, γιατί προσωπικά δε με ικανοποίησε καθόλου. Και το σημαντικότερο, αν εστιάζει καλά σε χαμηλό φώς
 
Απάντηση: Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Συγγνώμη αλλά εγώ στην Panasonic θα πατούσα το κλείστρο με τον μέσο ώστε ο δείκτης να χειρίζεται άνετα ροδέλα και συντομεύσεις όπως την canon

Χρειαζεται ταυτοχρονος χειρισμος κλειστρου και ροδελας; Εγω με τον δεικτη χειριζομαι αμφοτερα.
 
Re: Απάντηση: Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Χρειαζεται ταυτοχρονος χειρισμος κλειστρου και ροδελας; Εγω με τον δεικτη χειριζομαι αμφοτερα.
Εμενα με βολευε στην 1100D. Κραταω την εστιαση εκει που την θελω με πατημενο μεχρι τη μεση το κουμπι και με την ροδελα επελεγα την καταλληλη ταχυτητα βαση της φωτομετρησης. Ως κιθαριστης εχω συνηθίσει καθε δακτυλο να εκτελει συγκεκριμενη δουλεια :)
 
Απάντηση: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

A. Για αυτή τη δουλειά στα πιο σοβαρά μοντέλα υπάρχει ο πίσω τροχός, που έχοντας τον δείκτη στο κλείστρο τον γυρίζεις με τον αντίχειρα. Πχ στη 5D2 στα προγράμματα T, A κάνει αντιστάθμιση έκθεσης. Μέσος, παράμεσος μικρός είναι γερά στη λαβή. Βασικό δάκτυλο ο δείκτης, που από σταθερή θέση πηγαινοέρχεται στο κουμπί κλείστρου, στον τροχό αμέσως πίσω του, και στα κουμπάκια (AF/drive και ISO ιδίως) ακριβώς πίσω από τον τροχό (κινήσεις μνημονικές πλέον). Το αριστερό χέρι στηρίζει το σύστημα από τον φακό, με τον αντίχειρα να ελέγχει το κουμπί προθέασης βάθους πεδίου. Φυσικά όλα θέμα συνήθειας είναι μεν, από την άλλη πάλι ισχύει και το you can't teach an old dog new tricks όπως και το μη χαλάς τη δοκιμασμένη συνταγή χωρίς ιδιαίτερο λόγο.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Η 1100D δεν εχει πισω ροδελα, ως οικονομικο μοντελο . Ο ενας και μοναδικος τροχος εχει διπλη λειτουργια. Αν θυμαμαι καλα ελεγχει ταχυτητα κλειστρου και κρατωντας πατημενο με τον αντιχειρα το AV αλλαζει το διαφραγμα. Με την α6000 εγω προσωπικα βρηκα καλυτερη εργονομια απο την canon. Εχω δυο ξεχωριστες ροδελες για διαφραγμα και κλειστρο. Η μια πολυλειτουργικη. custom button διπλα ακριβως απο το κουμπι του κλειστρου που το παταω γλιστρώντας τον δεικτη και το AEL ακριβως εκει που το θελω για να το βρίσκω στα τυφλα. Το μονο που δεν βρηκα εργονομικο ειναι το δευτερο custom κατω χαμηλα.
Εμενα η προηγουμενη φωτογραφικη με δυσκολευε και η sony μου ελυσε τα χερια. Οποτε καταλαβαινω τον _tzo_ που βρεθηκε να αισθανεται αβολα με την Α7s. Η αναποδη περιπτωση απο εμενα. Βλεποντας φωτογραφιες να κρατανε την Α7 , ολοι μοιαζουν σαν να πατανε το κλειστρο μιας compact , απο επανω.

Αλλα μου εκανε εντυπωση και αυτη η περιπτωση που τραβας κατι απο χαμηλα και πατας το κλειστρο με τον αντιχειρα. Η sony βολευει, η GH4 δεν ξερω αν θα βολευε.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Άρα όλοι συμφωνούνε ότι το θεμα εργονομίας είναι αρκετά υποκειμενικό.
Και εμένα προσωπικά η Sony μου αρέσει εργονομικά.
Ομως songless_bird και εσυ και εγω εχουμε την α6000. Αυτη εχει ελαφρως πιο μπροστα το κουμπί (όχι τόσο όσο η Πανασονικ), και εχει διαφορετικη διαταξη κουμπιων από την a7s.
Εγω στην α6000 τα κανω ολα στα τυφλα με τον αντιχειρα. (C1, AEL, C2 και ροδελες, ολα ρυθμισμενα custom με τις δικες μου προτιμησεις και αναγκες).

Πάντως αυτο με τον αντιχειρα στο κλειστρο όπως η φωτογραφία που έδειξες...το κανω και εγω σχεδον παντα οταν εχω την μηχανη στο υψος της μέσης. με βολευει πολυ, ιδιαιτερα οταν η μηχανη ειναι σε γωνια σε σχεση με τον κορμο μου. (π.χ. την εχω στη μεση και φωτογραφιζω κατι πλαγια δεξια - δε γυριζει ο καρπος μεχρι εκει!)
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Μάνο, Βλάση, ευχαριστώ για τις ευχές!

@songless_bird, σε καταλαβαίνω που παίζεις κιθάρα, κι εγώ παίζω πλήκτρα, αλλά έτερον εκάτερον, εδώ κρίνουμε την εργονομία της μηχανής, όχι κατά πόσο μπορούμε να ξύσουμε το αριστερό μας αυτί με το δεξί μας χέρι περασμένο πίσω από το κεφάλι. Ότι γίνεται γίνεται, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος, τουλάχιστον όχι αυτός που το στήσιμο της μηχανής προδιαθέτει.

Είτε το θέλουμε είτε όχι, οι σχεδιαστές των περισσότερων μηχανών μάς προδιαθέτουν να πατάμε το κλείστρο με τον δείκτη. Στις DSLR το κουμπί του κλείστρου είναι σε όσο το δυνατόν πιο αναπαυτική θέση, κι αυτή είναι εκεί που ακουμπά ο δείκτης χωρίς να ζορίζεται, όταν η υπόλοιπη παλάμη χουφτώνει το γκριπ της μηχανής.

Ένα παράδειγμα, με την FZ1000 που προσoμοιάζει γκριπ DSLR:
WMjQRF.jpg


BpPf6d.jpg


Για να πατήσεις το κλείστρο με τον μέσο, πέραν του ότι δεν έχεις λόγο, θα ζοριστείς, αφού μέσος παράμεσος και μικρός χουφτώνουν γερά το γκριπ και φωλιάζουν στην αντίστοιχη εσοχή του γκριπ:
M9YdGw.jpg


Και στην 7άρα ο σχεδιασμός της μηχανής προδιαθέτει το πάτημα του κουμπιού του κλείστρου με τον δείκτη.
Οι εσοχές στο σώμα σε κάνουν να έχεις μέσο και παράμεσο σε στριφτή θέση προς τα κάτω στηρίζοντας το βάρος της μηχανής, με τον μικρό να περισσεύει και να πηγαίνει από κάτω.
xdTxNa.jpg


Handstrap δεν χρησιμεύει, αφού το πιάσιμο της μηχανής δεν επιτρέπει το φώλιασμα του γκριπ της μηχανής στην παλάμη. Μέσος και παράμεσος δεν έχουν πού να τυλιχτούν, ζορίζονται, και ακόμη πιο πολύ ζορίζεται ο δείκτης να φτάσει το κλείστρο:
vy8oQa.jpg


Στην ουσία θα χρησίμευε ένα "two-finger-strap" αφού μέσος και παράμεσος στηρίζουν τη μηχανή:
FVKvMd.jpg


Μια λύση είναι η χρήση του αντίχειρα για το πάτημα του κλείστρου, αλλά με μειονεκτήματα: 1) Είναι σχεδόν αδύνατον ή έστω πολύ άβολο να πλησιάσεις το προσοφθάλμιο στο μάτι σου, έχοντας τον αντίχειρα στο κλείστρο.
2) Πατιέται μεν αλλά με δυσκολία το C1 για μεγέθυνση για χειροκίνητη εστίαση, επειδή ενοχλεί o επιλογέας της αντιστάθμισης έκθεσης.
3) Για να φέρεις τον αντίχειρα στον περιστροφικό επιλογέα για αλλαγή των iso, με τα υπόλοιπα δάχτυλα να παραμένουν σφιχτά στην ίδια θέση, παθαίνεις αγκύλωση.
4) Σε κάθετη λήψη, το χέρι κρύβει την οθόνη.
0FoY1s.jpg


wu6VUn.jpg


qDkWTg.jpg


Σε κάθετη λήψη βέβαια, και με τον δείκτη να πατήσεις το κλείστρο, επιβάλλεται στροφή καρπού, δαχτύλων και ιδίως του δείκτη με ζορισμένο, καθόλου αναπαυτικό τρόπο. Επιβάλλεται η πρόσθεση του battery grip για κάθετες λήψεις.
MuByS2.jpg
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Ετσι πως το δειχνεις εχεις δικιο. Θα επρεπε να ειναι στη θεση της μπροστινης ροδελας τουλαχιστον. Η a6000 εχει παρομοιο grip σε μεγεθος αλλα το κουμπι πιο μπροστα, γι αυτο και μου εκατσε καλυτερα εργονομικα.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Σε βλέπω
α) να κάνεις κολλητό φίλο ορθοπεδικό
β) να γυρίζεις εκεί που είπες μερικά posts πιο πριν. ..
Να βλέπω τα στοιχήματα. .. :flipout:
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Άρα όλοι συμφωνούμε ότι το θεμα εργονομίας είναι αρκετά υποκειμενικό.

Όχι, εγώ δεν συμφωνώ ότι το θέμα εναπόκειται σε προσωπικές προτιμήσεις. Όλοι έχουμε μια παλάμη και 5 δάχτυλα, με διαφορά μόνο στο μέγεθός τους, και, το σημαντικότερο, υπάρχει ο πλήρως αντικειμενικός παράγοντας που είναι ο ίδιος ο σχεδιασμός της μηχανής. Ειδικά όταν η μηχανή έχει εσοχές και μεγάλο γκριπ, σχεδόν σε αναγκάζει να χουφτώσεις το γκριπ και να αφήσεις να φωλιάσουν τα δάχτυλά σου στις αντίστοιχες θέσεις.

Ακόμη και μια πλήρως τετραγωνισμένη κόμπακτ χωρίς καθόλου εγκοπές, που φαινομενικά σε αφήνει ελεύθερο να την πιάσεις όπως θέλεις, στην ουσία σε περιορίζει, αφού αδυνατεί να σου προσφέρει το καλύτερο πιάσιμο, δηλαδή το κούμπωμα στην παλάμη σου ώστε να αισθάνεσαι τη μηχανή προέκταση του χεριού σου.

... τραβας κατι απο χαμηλα και πατας το κλειστρο με τον αντιχειρα. Η sony βολευει, η GH4 δεν ξερω αν θα βολευε.

Και στην GH4/FZ1000 μπορείς με τον αντίχειρα (στην περίπτωση που έχεις σχεδόν κολλητά τη μηχανή στο στομάχι σου, ώστε να θέλεις να το κάνεις). Μάλιστα μπορείς και με ένα χέρι (με βαρύ φακό), αφού το χοντρό γκριπ της μηχανής επιτρέπει καλύτερη στήριξη, χωρίς να ζορίζεσαι (και να τρέμεις) και να πρέπει να υποστηρίξεις και τον φακό με το αριστερό σου χέρι.
 
Απάντηση: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

O δείκτης έχει οπωσδήποτε καλύτερο έλεγχο από τον αντίχειρα, είναι και πιο ευαίσθητος (νομίζω έχει περισσότερες νευρικές απολήξεις). Δεν επηρεάζει αυτό το κούνημα της μηχανής κατά τη λήψη; Με τον αντίχειρα πατάμε το κουμπί του στυλό για να βγει η μύτη, ξέρω....
 
Re: Απάντηση: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Ο αντίχειρας έχει και περισσότερη σάρκα. Και δεν μπορείς να τον ανασηκώσεις, ώστε να πατήσεις το κλείστρο με την άκρη του. Λύση ανάγκης είναι. Όχι ότι δεν μπορείς, μπορείς να τον ανασηκώσεις, όλα μπορείς να τα κάνεις, αλλά ζορισμένα, αυτό λέω. Και το ζόρι σε πολλές λήψεις φέρνει κούραση, και η κούραση τρέμουλο.

Ευχαριστώ Ηλία!
 
Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

το οτι εχεις την a7s kαι ασχολεισαι τοσο με το κρατημα, με ξεπερναει! :p

εγω ουτε που θα το ειχα αναφερει....
αυτο δειχνει ποσο διαφορετικοι ειμαστε... Γενικα μιλαω , οχι εμεις οι 2 φυσικα, οι χρηστες εννοω.
εχει ενδιαφερον η συζητηση, αλλα περιμενω να μπεις στο ζουμι... :p
 
Re: Απάντηση: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Δεν έχει καμία σχέση η θέση του κλείστρου στην α6000 με τη θέση στη σειρά 7:

Nd32Ct.jpg


http://camerasize.com/compact/#535,548,ha,t

Καλή η μπροστινή ροδέλα, αν μπορούσα να την περιστρέψω κιόλας. Με ένα χέρι (και βαρύ φακό) είναι αδύνατον.

Πιο πολύ με εξυπηρετούσε η Nex7 που είχε και τις δύο ροδέλες στο πίσω μέρος:

dOaXno.jpg


O cine Samyang 85/T1.5 όλως παραδόξως με βόλεψε, ειδικά με τον χώρο που αφήνει ο ενσωματωμένος αντάπτορας e-mount.
Πιάνοντας τον φακό από πάνω και όχι από κάτω, ο μέσος δάκτυλος πέφτει ακριβώς πάνω στα δόντια του διαφράγματος και παράμεσος και μικρός στo δαχτυλίδι εστίασης.
Ο αντίχειρας από κάτω να στηρίζει το βάρος και ο δείκτης από πάνω να το συγκρατεί.
Η ρευστή, χωρίς κλικ, μεταβολή τoυ διαφράγματος στη cine έκδοση του φακού απόλαυση στις μικροδιορθώσεις. Σαν να περιστρέφεις variable nd φίλτρο νιώθεις.

uT17aq.jpg




το οτι εχεις την a7s kαι ασχολεισαι τοσο με το κρατημα, με ξεπερναει! :p

Εμ, μας ξέσκισε στη βρόχα! :smile: