Sony Alpha α7 - α7 ΙΙ - a7 III - a7 IV

Απάντηση: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Έτσι είναι. Αλλιώς είναι να 'χουμε να λέγαμε όπως το αγόρι που έπαιζε με τη μηχανούλα του στην ύπαιθρο, στα πρηξο-teaser της Νίκον.
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Δυστυχώς ο Αλεξ δεν έχει af φακούς, που μας ενδιαφέρουν περισσότερο.

Μου φαίνεται ξεχνάμε ότι η φωτογραφία είναι ενασχόληση που θέλει χρόνο, ασυμβίβαστη με την ταχύτητα. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν μετρήσιμα μεγέθη που μας λένε μέχρι πού μπορεί να φτάσει η μηχανή: μέχρι πόσα καρέ βγάζει ριπή, σε πόσο χρόνο εστιάζει, σε τι ποσοστό εστιάζει, σε τι καταστάσεις καταφέρνει να εστιάσει κλπ
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Μετά απο μια βδομάδα εκτεταμένης χρήσης, θα αναφέρω τις σκέψεις μου για την Sony A7.


Απο την ημέρα της παρουσίασης της έγινε ένα απο τα πιο πολυσυζητημένα θέματα στον κόσμο της φωτογραφίας. Λογικό. Η A7 αποτελεί ένα πρωτοπορειακό προοιόν. Είναι η πρώτη mirrorless μηχανή με αισθητήρα Full Frame 35mm. Αφήνω απο έξω την Leica διοτί δεν υπήρχε καθρέπτης εξαρχής, και γιατί στις τιμές αυτές (και μάλιστα με αναμονή μερικών μηνών) δεν είναι κάτι που αφορά πολλούς. Και η Sony μας το έδωσε αυτό σε τιμή καταπληκτική. 1500Ε για την Α7 και 2100 για την Α7R.

Εγώ προτίμησα την Α7 για διάφορους λόγους. Η Α7 είναι λίγο πιο γρήγορη, στα 24ΜΡ έχει λίγο καλύτερη απόδοση στα υψηλά iso, το βίντεο της λογικά θα έχει λιγότερο πρόβλημα με moire, EFCS, τιμή!, καλύτερη απόδοση με ευρυγώνιους κυρίως Rangefinder. Το καλύτερο AF με Phase Detection, αν και όχι βασικός είναι ακόμα ένας θετικός παράγοντας για μελλοντικούς AF φακούς. Τα 36ΜΡ θεωρώ οτι είναι overkill για μένα και τις ανάγκες μου, όπως οτι την απουσία του ΑΑ δεν θα την αντιληφθώ στην πράξη κατα την άποψη μου.


Το σχέδιο της Α7 απομακρύνθηκε απο τις NEX και κυρίως την ΝΕΧ7 που είχε σχεδιαστικές καταβολές απο της Rangefinder. Εδώ έχουμε στοιχεία των κλασικών χειροκίνητων μηχανών. H Nikon ισχυρίστηκε οτι έβγαλε ρετρό μηχανή, αλλά για μένα η Α7 έχει μεγαλύτερη σχεδιαστική σχέση με τις μηχανές αυτές παρά η DF. Θυμίζει τις κλασικές Nikon FM2, Olympus OM, Minolta X700, Pentax MX.

Sony A7 review by AlexTheodin, on Flickr


Sony A7 review by AlexTheodin, on Flickr

Δίπλα δίπλα με την Pentax MX οι ομοιότητες είναι εμφανείς. Και σε γραμμές αλλά και σε μέγεθος. Που σημαίνει και κάτι άλλο. Με την A7 απομακρυνόμαστε ακόμα πιο πολύ απο την γραμμή των ΝΕΧ. Αυτή δεν είναι μια μηχανή που θα την μπερδέψεις με Compact. Το μέγεθος της, παρότι είναι μικρό σε σχέση με τις DSLR και θηρία όπως η D800, δεν είναι pocketable. Δεν θα μπεί όπως oi NEX σε δίλλημα RX100 ή Α7. Θετικό η αρνητικό, είναι στον καθένα να το κρίνει απο μόνος του. Εμένα μου αρέσει. Πριν απο χρόνια είχα πεί οτι ήθελα μια ψηφιακή Pentax MX. Τελικά την έβγαλε η Sony.


Sony A7 review by AlexTheodin, on Flickr

Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική. Στιβαρή κατασκευή, αλλά όχι βαριά. Σου δίνει την αίσθηση μια πολυτέλειας στην αφή. Σε αντίθεση με την Olympus EM1 ή την Nikon F90x δεν είναι τόσο rugged βέβαια. Έχει περισσότερο την αίσθηση Aston Martin απο Wrangler, τουλάχιστον στα χέρια μου. Η ΕΜ1 και η F90x έχει μια πιο μαλακή αίσθηση που σου εμπνέει περισσότερη εμπιστοσύνη οτι θα αντέξει μια πτώση απο το 1,5 μέτρο σε βράχο απο την Α7 που είναι αρκετά σκληρή.

Sony A7 review by AlexTheodin, on Flickr
Η Α7 δηλώνει οτι είναι και weather sealed, αλλά στα πορτάκια μπαταρίας και κάρτας δεν είδα και κανένα λαστιχάκι. Είχα και Nikonos και θυμάμαι τί σημαίνει αδιόβροχο... Απο την άλλη και η ΝΕΧ7 που δεν είχε τπτ δούλευε στα χιόνια και στα βουνά με -20C χωρίς πρόβλημα. Την επόμενη εβδομάδα πάω πάλι Αυστρία, θα δούμε...



Εργονομία. Απο τα δυνατά σημεία της. Κάθεται στο χέρι πολύ καλά και το κράτημα είναι σταθερό. Έχεις χώρο και ελευθερία να την πιάσεις όπως θες, σε αντίθεση με την ΕΜ1 που παλεύεις να βρείς χώρο χωρίς κουμπιά για να την πιάσεις. Όχι οτι δεν έχει κουμπιά. Έχει αρκετά ώστε να τα ρυθμίσεις όπως θες για γρήγορη πρόσβαση. Εκτός απο τα βασικά εργαλεία έκθεσης iso, shutter, aperture που μπορείς να τα έχεις (και το συστίνω) στο Tri-Navi, εγώ έχω ακόμα μοιρασμένα White Balance, Picture Style, RAW/JPEG, Peaking Level, AE lock, Focus Magnification, Monitor Mode, Turn Of LCD μεταξύ άλλων στα διάφορα κουμπιά. Λόγω έλειψης AF φακών αφησα κενά τα AF Mode και η μπροστά ροδέλα του TriNavi για το διάφραγμα είναι κενή προς το παρόν.

Sony A7 review by AlexTheodin, on Flickr

Άλλες επιλογές που μπορεί να βάλει κάποιος σε ένα κουμπί είναι Zebra (και το ποσοστό της), Sent to Computer, Sent to Smartphone, App Center, HDR/Dynamic Range Optimizer, AF mode, AF point, Metering, Creative Styles και άπειρα ακόμα. Δεν πιστεύω οτι κάποιος χρειάζεται on the fly απειρες επιλογές, καθώς πιο πολύ σε μπερδεύουν. Εγώ την έστησα όσο πιο απλή γίνεται.
Μεγάλο θετικό ο κεντρικός επιλογέας Shooting Mode. Εκτός απο τα PASM έχει και δυο user προγραμματα U1 U2 να τα στήσεις όπως θέλεις για γρήγορη εναλλαγή. Εγώ έστησα ένα με τις προτιμήσεις μου για Ασπρόμαυρο βράδυ, και ένα για όσο πιο neutral video γινεται. Έτσι μπορώ να τα έχω έτοιμα για όποτε θελω χωρίς να πρέπει να τα στήνω κάθε φορά εκ νέου.


Sony A7 review by AlexTheodin, on Flickr

Στην εργονομία έχω δυο αρνητικά/σημειώσεις.
Το κουμπί του κλείστρου το προτιμούσα μπροστά στο γκριπ και όχι στην πάνω πλάκα που είναι τώρα. Το δάχτυλο μου πέφτει πιο φυσικά εκεί, και μου άρεσε στην ΝΕΧ7 που ήταν εκεί. Δεν είναι τραγικό βέβαια, και η ΜΧ και η Μ6 εκεί το έχουν και μια χαρά επιβιώνω, αλλά είναι μια σκέψη που είχα όταν την πρωτοέπιασα στα χέρια μου.

Μετά το Focus Magnification άλλαξε απο εκεί που ήταν με ένα πάτημα του κουμπιού, σε δυο. Τώρα την πρώτη φορά που το πατάς εμφανίζει ένα κάδρο/τετραγωνάκι που σου δείχνει το σημείο της μεγεύθυνσης και αμα θες το μετακινείς, και με την δεύτερη έρχεται η 7χ. Για εμένα που το χρησιμοποιώ πάρα πολύ για την εστίαση μου, με ενοχλεί ακόμα. Καταλαβαίνω την χρήσημότητα του, αλλά θα προτιμούσα να υπήρχε επιλογή απενεργοποίησης. Ελπίζω σε ένα Firmware Update να το προσφέρουν. Μπορεί βέβαια μέχρι τότε να το συνιθίσω και να μην με πειράζει πια... Έτσι όπως είναι πάντως, το πιο βολικό κουμπί για αυτό είναι το κεντρικό μέσα στην πίσω ροδέλα. Έτσι μπορείς να μετακινήσεις γρήγορα το σημείο όπου θες και να εστιάσεις ταχύτητατα.

Ρωτήθηκα για την ευκολία εστίασης. Εγώ εστιάζω με τον παρακάτω τρόπο με τους χειροκίνητους φακούς που χρησιμοποιώ.
Έχω ενεργοποιημένο το Focus Peaking. Ανάλογα με τον φακό το έχω και σε άλλο επίπεδο. Φακοί με χαμηλό κόντραστ ανοιχτοί έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα και απαιτούν άλλες ρυθμίσεις απο άλλους με υψηλό κόντραστ.
Πρώτα εστιάζω αδρά με βάση το Peaking. Μόλις "κοκκινήσει" το θέμα μου (έχω το χρώμα κοκκινο), πάω γρήγορα στο Focus Magnification και κάνω το fine tuning. Αυτό μόλις εξασκηθείς γίνεται εξαιρετικά γρήγορα. Εστιάζω με άνεση και σε κινούμενα θέματα, αλλά σίγουρα εκεί θέλει και αρκετή εξάσκηση, πρόβλεψη της κίνησης και γνώση του φακού.

Στα αρνητικά θέλω να αναφέρω την απαράδεκτη κατασταση να μην έχουν φορτιστή... Πραγματικό αίσχος.


Λίγα λόγια για την συνδεσιμότητα. Μέσω wifi μπορεί να στείλει φωτογραφίες σε smartphone αλλά και να ελεχθεί απο ένα σαν remote. To δοκίμασα με το iPhone και λειτουργεί μια χαρά. Συνδέθηκε αμέσως και μπορούσα να βγάλω κανονικά φωτογραφίες ενεργοποιώντας το κλείστρο απο το κινητό. Είχε βέβαια λίγο lag. Κατα τα άλλα ακόμα δεν υπάρχουν άλλα Apps για timelapse κλπ, αλλά με τον καιρό θα έρθουν.


Ενα ακόμα σημείο που θα ήθελα να αναφέρω είναι ο ήχος του κλείστρου. Έγινε τεράστιο θέμα και επεσε μεγάλο θάψιμο αλλά δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί. Με την EFCS είναι αστείο και μόνο να το κουβεντιάζεις, αλλά και χωρίς αυτήν δεν είναι και τπτ το τρομερό. Σίγουρα δεν είναι silent mode της Leica MM, αλλά απο αυτά που ακούστηκαν πίστευε κανείς οτι μπορεί να ξυπνήσει φοιτητή 5 πατώματα πιο πάνω το πρωί μετά απο πάρτυ υποδοχής...


Για την ποιότητα εικόνας, δεν έχω πολλά πράγματα να πώ. Είμαι εντυπωσιασμένος απο αυτά που έχω δεί μέχρι τώρα. Τα Raw είναι τόσο καθαρά που τραβάω με iso που πριν τα είχα μόνο ώς λύση ανάγκης. Αλλά δεν είναι μόνο ο θόρυβος. Αυτός είναι το λιγότερο. Τα αρχεία είναι τόσο πλούσια σε πληροφορία και έχουν τόσο αντοχή στην επεξεργασία που είναι πρωτόγνωρο για μένα. Θυμάμαι εκείνο το δείγμα που μας είχε δείξει ο Λεωνίδας απο την D800 με την μπουκαπόρτα στο πλοίο και το βλεπω τώρα σε κάθε αρχείο. 1-2 στοπ δεν έχουν και τόση σημασία όταν τραβάς. Κοιτάω να έχω τα πάντα καθαρά απο θέμα εστίασης και ταχύτητας και για τα άλλα θα φροντίσει ο αισθητήρας. Τρομερό πράγμα.

Και μετά είναι οι φακοί. Οι φακοί που φτιάχτηκαν για FF, και τώρα τους βλέπεις σε όλο τους το μέγεθος. Με την βινιέτα τους, με το γράψιμο στα άκρα τους και την πλήρη καταγραφή της μεταβολής απο το εστιασμένο στο εκτός εστίασης.

Κερδισμένος πιο πολύ απο όλους ο Voigtlander Nokton 35mm f/1.4 μεχρι τώρα. Έχω πει πολλά καλά λόγια για αυτόν τον φακό απο όταν τον φόραγα στην NEX7, αλλά στην Α7 λάμπει. Το είχα υποψιαστεί απο όσα είχα δεί απο αυτόν σε φιλμ, και στην Α7 συμπεριφέρεται εξίσου καλά.

Kolsch unter Tent by AlexTheodin, on Flickr


Tire cemetery by AlexTheodin, on Flickr

Doy Doy by AlexTheodin, on Flickr

. by AlexTheodin, on Flickr

Ειδικά βράδυ, είναι απόλαυση να τον έχεις μαζί. Και λόγο μεγέθους. Ακόμα δεν έχω βγάλει βέβαια βόλτα τον μεγάλο Nokton αλλά δεν θα αργήσει.
Αλλά και οι Pentax θα επανέλθουν δυναμικά.

Flight by AlexTheodin, on Flickr

I am still standing by AlexTheodin, on Flickr

Ακόμα και ο Mir 20M 20mm f/3.5 είναι αξιοποιήσιμος εδώ.


one point perspective by AlexTheodin, on Flickr


Αυτός που ακόμα δεν έχω δεί να συμπεριφέρεται καλά είναι ο Voigtlander 21mm f/4 Color Skopar. Πρέπει να τον τεστάρω κιάλλο αλλά ώς τώρα έχει αρκετά έντονη βινιέτα (που διορθώνεται εύκολα) και σχετικό smearing στα άκρα στο άπειρο (που δεν διορθώνεται).


Sony A7 CV 21/4 by AlexTheodin, on Flickr


Το συμπέρασμα μου είναι μάλλον εύκολο. Η Sony με την Α7 μου προσέφερε μια εκπληκτική μηχανή. Δεν μπορώ να βρώ σοβαρά ελλατώματα. Κάποιος που τραβάει πιο γρήγορα, που θέλει γρήγορο AF και μια λίστα 30 φακών άμεσα διαθέσιμων και δεν τον νοιάζει να τα κουβαλάει όλα αυτά, να ήθελε άλλα απο την μηχανή. Είναι μια μηχανή που την θεωρώ άμεσο ψηφιακό απόγονο των μηχανικών SLR όπως της Minolta X700 που ίσως να αντλήσανε σχεδιαστικά και όχι των AF εργοστασίων όπως την F5. Και αυτή η σχέση δεν είναι μόνο όσον αφορά την σχεδίαση, αλλά ακόμα πιο σημαντικά όσον αφορά τον τρόπο φωτογράφισης και την προσέγγιση στην φωτογραφία. Παρά την διαφήμιση της Nikon η Pure Photography ήρθε κατα την άποψη μου με την Α7.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Είδα ότι όσο έγραφα, υπήρχαν ποστ.

Την διάβασα την άποψη του Huff. Εγώ δεν θα το περιέγραφα απαραίτητα ώς πιο αργό. Δεν την θεωρώ ιδιέτερα πιο αργή μηχανή απο την ΕΜ1. Χθες τράβηξα πάλι με την ΕΜ1 και τον 12αρη όπως και τον Νοκτον 25/0.95 και μάλιστα έχω και raw αυτήν την φορά για να δω. Όσο αργά τράβαγα με την μια τόσο αργά τράβαγα και με την άλλη. Αν μη τι άλλο η ΕΜ1 με καθυστέρησε πιο πολύ γιατί απο την μία ήθελε κάθε φορά που ήθελες να κάνεις κάτι να βρείς το σωστό κουμπί πράγμα που δεν είναι κ τοσο εύκολο εκει. Μπροστά ανάμεσα απο την μοντούρα και το γκριπ έχει δυο κουμπιά ίδια σε μέγεθος και στην αφή. Ε δεν καταφερά να πατήσω το σωστό ούτε μια φορά με την μία. Ούτε το Peaking και to magification ήταν τόσο εύκολα και γρήγορα όπως στην Α7. Και εγώ και το παιδί που είχε την ΕΜ1 είχαμε την εντύπωση οτι η Α7 καθόταν καλύτερα και πιο άνετα στο χέρι, παρόλο που το γκριπ της ΕΜ1 είναι ανώτερο της Α7.

Το AF της Α7 δεν έχω προς το παρόν τρόπο να το τεστάρω. Όλα όσα λέω ισχύουν για την ταχύτητα χρήσης της μηχανής και με χρήση μανουαλ φακών.

Ξέχασα να πώ, η οθόνη όπως και στις ΝΕΧ λαδώνει πολύ εύκολα, θέλει οπωσδήποτε προστατευτικό...
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Αμάν ρε Αλεξ, πάλι σε μπελάδες θα μπούμε! :p

Ωραία η περιγραφή σου και πιο ωραίες οι φωτό σου!
Ο Νόκτον κάθεται ταμάμ σ αυτή τη μηχανή.... Πόσο τον βρίσκεις τώρα ?

Ποιον φακό προτείνεις manual για πορτραίτο ( από 70 εώς 110mm)?

Το μόνο θέμα μου με τους σταθερούς είναι η έλλειψη σταθεροποίησης, εσύ φυσικά τραβήξεις με ευρυγώνιους κι εκεί είναι μικρή η έλλειψη. Δοκιμασίες μήπως κάποιον μεγαλύτερης εστίακης απόστασης απο 50μμ?
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Είδα ότι όσο έγραφα, υπήρχαν ποστ.

Αν μη τι άλλο η ΕΜ1 με καθυστέρησε πιο πολύ γιατί απο την μία ήθελε κάθε φορά που ήθελες να κάνεις κάτι να βρείς το σωστό κουμπί πράγμα που δεν είναι κ τοσο εύκολο εκει. Μπροστά ανάμεσα απο την μοντούρα και το γκριπ έχει δυο κουμπιά ίδια σε μέγεθος και στην αφή. Ε δεν καταφερά να πατήσω το σωστό ούτε μια φορά με την μία. Ούτε το Peaking και to magification ήταν τόσο εύκολα και γρήγορα όπως στην Α7. Και εγώ και το παιδί που είχε την ΕΜ1 είχαμε την εντύπωση οτι η Α7 καθόταν καλύτερα και πιο άνετα στο χέρι, παρόλο που το γκριπ της ΕΜ1 είναι ανώτερο της Α7.
Το AF της Α7 δεν έχω προς το παρόν τρόπο να το τεστάρω. Όλα όσα λέω ισχύουν για την ταχύτητα χρήσης της μηχανής και με χρήση μανουαλ φακών.

Aλεξ, καταρχήν να πω πως ειναι πολυ ωραια η παρουσιαση σου για την Α7.

Δυο λόγια σε αυτα που ανέφερες για την χρηση της Ε-Μ1 , χωρις να εχω κανει χρηση της Α7 πιστευω πως η Ε-Μ1 είναι μια απο τις πιο ευκολες μηχανες να χειριστεις αν έχεις ρυθμίσει σωστά τα κουμπια και εχεις εξοικιωθει με αυτη. Μια προτεινομενη ρυθμιση με τις προσωπικές μου επιλογες εχω δωσει στο αντιστοιχο θέμα.

Τα παντα ειναι στην σωστή θεση για εμενα και πανευκολα μπορω να ρυθμισω χωρις να βγαλω το ματι μου απο το EVF παραμετρους οπως εκθεση, διαφραγμα, ταχυτητα, ISO, να γυρισω την μηχανη σε ΜF και να προεστιαζω σε AF οποτε θέλω χωρις το κλειστρο με το AEL ή να εχω ταυτοχρονα AF+MF για τυχόν διορθωση σε μεγενθυνση, να κανω CWB, να επιλεγω 1 ή 9 σημεια εστιασης, να μεγενθυνω με 2ΧΤC, να επιλεγω τροπο φωτομετρησης, ριπη, δυναμη φλας κ.α και ολα αυτα να τα βλεπω αμεσα στο τεράστιο ΕVF και μάλιστα σταθεροποιημένα ακομη και στους χειροκινητους φακους.
Σιγουρα ομως θελει 1-2 ημερες εξοικιωση αφου την στησει κανεις οπως του αρεσει για να την λειτουργεί ταχυτατα.
Τα 2 μπροστινα κουμπια επισης δεν ειναι ιδια στην αφή, το ένα εχει βαθουλωμα που ακομη και τα δικα μου χοντροδαχτυλα το καταλαβαινουν.
Το FP παντως στην Ε-Μ1 για χειροκινητους φακους θελει ενεργοποιηση με πληκτρο που εχεις προγραμματισει.

Πιστευω οτι η Steve Huff έκανε την συγκριση της Α7 με μηχανες medium format λόγω αναλυσης και ελειψης σταθεροποιησης με καποιους φακους που απαιτει περισσοτερη συγκεντρωση και ηρεμία για να έχεις αποτέλεσμα.
Εγω τα τελευταία χρόνια έχω καλομάθει πολύ με την ενσωματωμένη σταθεροποηση της Olympus, και τελευταία με την Ε-Μ1 τραβώ πολλές φορές βραδυνές στο χέρι με τον Leica 25mm/1.4 σε χρονους κοντα στο δευτερόλεπτο....
 
Απάντηση: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Εξαιρετικη παρουσιαση,μπραβο!
Οσο για την ελαστικοτητα των αρχειων των νεων αισθητηρων ff απλα πρεπει να το δεις στην πραξη. Τι και αν κανεις κανενα μικρο λαθος στην φωτομετριση; το φερνεις πανευκολα αρκει να μγν κανεις καμια χοντραδα. Αλεξη μολις καλομαθεις μετα θα σου κακοφαινεταινα γυρισεις πισω σε μικρο αισθητηρα....
Να την χαιρεσαι..
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Γιάννη ακόμα δεν έβαλα κανέναν πάνω απο 50. Μόλις βρώ ευκαιρία θέλω να δοκιμάσω τους Zeiss της Pentacon, τον 80mm Biometar και τον 180mm Sonnar οπως και τον 135αρη Sonnar M42. Ίσως πάρω και εναν αντάπτορα για Νικον για να βάλω εναν Sigma 70-300 που έχω, αλλά αυτόν τον σκέφτομαι κυρίως για τον βίντεο στην Αυστρία σταθεροποιημένο σε bean bag για κάποια πολύ συγκεκριμένα πλάνα που θέλω (θέλω κάποια action πλάνα αλα Galactica με ζουμ και λίγο τράνταγμα).

Πάντως τώρα με το FF βλέπω και τα κενά που έχω στα εστιακά μήκη. Χρειάζομαι έναν καλό 24αρη σίγουρα. Ίσως και εναν 80αρη αν δώ οτι ο Biometar δεν με ικανοποιεί.
Αν έπερνα πάντως 80αρη θα κοιτούσα για τον Samyang μτχ ή σε προσφορα (γιατί η τιμή του έχει ανέβει πολύ καινούργιος), είτε για πιο φθηνή λύση με χαρακτήρα έναν Jupiter 9 90mm f/2 LTM

Κώστα τα καταλαβαίνω αυτά που λές. Γενικά η ΕΜ-1 μου έκανε εξαιρετική εντύπωση και με την ποιότητα κατασκευής της που είναι λίγο ανώτερη της Α7 και γενικά σαν συνολο με τους φακούς που την χρησιμοποίησα (12μμ, 20μμ, 25μμ). Αλλά θεωρώ οτι το παρακάνανε με τα κουμπιά. Το σώμα είναι πολύ μικρό για να αντέξει τόσα κουμπιά. Έχω λεπτά δάκτυλα και όμως δυσκολεύτηκα να την κρατήσω χωρίς να πατάω κατα λάθος ενα κουμπί. Και είναι τόσα πολλά που πιστεύω θα ξεχνάω εύκολα τί είναι τί. Θα ήθελα λιγότερα. Να αφήσουν και λίγο κενό χώρο. Έχει τρομερές επιλογές, όπως το να αλλάζεις τα curves στο Α/Μ την στιγμή της λήψης. Πολύ χρησιμο για τα JPEG και πολύ πιο ευέλικτο απο το απλό contrast slider.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Εξαιρετικη περιγραφη Αλεξ. Αυτη παλι τη μονιμη συγκριση με την ΕΜ-1 δεν την πολυκαλαβαινω. Ισως γιατι εμφανιστηκαν την ιδια εποχη ισως γιατι η Olympus εδωσε την ιδια σχεδον τιμη στην μηχανη, παντως ειναι σε διαφορετικη κατηγορια - αν καποια μπορουσε να κοντραρει την Α7 αυτη θα ηταν η Fuji κατα την ταπεινή μου αποψη
 
Re: Απάντηση: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Αlex, το απόλαυσα το ρηβιου :SFGSFGSF:


Εξαιρετικη παρουσιαση,μπραβο!
Οσο για την ελαστικοτητα των αρχειων των νεων αισθητηρων ff απλα πρεπει να το δεις στην πραξη. Τι και αν κανεις κανενα μικρο λαθος στην φωτομετριση; το φερνεις πανευκολα αρκει να μγν κανεις καμια χοντραδα. Αλεξη μολις καλομαθεις μετα θα σου κακοφαινεταινα γυρισεις πισω σε μικρο αισθητηρα....
Να την χαιρεσαι..

Eτσι λεω και εγώ. Η μεγάλη δυναμική περιοχή είναι ευκολία και συγχωρεί ακόμη και μεγάλα λάθη στην έκθεση. Φυσικά ενας έμπειρος και μάστορας δεν θα κάνει λάθη και θα την φέρει την λήψη ..

Και σκέψου αυτό που κυκλοφορεί "είμαι αρχάριος, δεν χρειάζεται να πάρω καλή μηχανή δεν θα την αξιοποιήσω ..". Εμ όπως έγινε τώρα συμβαίνει και το ανάποδο .. η μηχανή να σου συγχωρεί τα λάθη και να σε αξιοποιεί αμα λάχει :) :)
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Εξαιρετικη περιγραφη Αλεξ. Αυτη παλι τη μονιμη συγκριση με την ΕΜ-1 δεν την πολυκαλαβαινω. Ισως γιατι εμφανιστηκαν την ιδια εποχη ισως γιατι η Olympus εδωσε την ιδια σχεδον τιμη στην μηχανη, παντως ειναι σε διαφορετικη κατηγορια - αν καποια μπορουσε να κοντραρει την Α7 αυτη θα ηταν η Fuji κατα την ταπεινή μου αποψη


Την ΕΜ-1 την ανέφερα για διάφορους λόγους. Αντιπροσωπεύουν τις κορυφαίες προτάσεις του εκάστοτε συστήματος mirrorless. Είναι η κορυφαία μηχανή της Olympus, είναι στην ίδια τιμή, έχουν κοινό καταναλωτικό στόχο (περίπου), έχουν παρόμοιες διαστάσεις και σχεδιασμό. Όπως και να το κάνουμε είναι άμεσοι ανταγωνιστές. Στην πολύ στενή κατηγορία των high end mirrorless είναι οι δυο απο τις τρεις επιλογές. Σε αυτήν θα έβαζα όπως σωστά είπες και την Fuji με την Χ-Pro 1 (η την ΧΕ-2 αν και είναι χαμηλότερης κατηγορίας σώμα θεωρητικά) αλλά η μηχανή αυτή είναι στο τέλος του κύκλου της όσο να ναι. Επίσης ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι οτι την Fuji δεν την έχω πιάσει, την ξέρω μόνο απο online reviews. Και αν δεν την πιάσω με τα χέρια μου, δεν είμαι σε θέση να κάνω την οποιαδήποτε σύγκριση. Την ΕΜ-1 την χρησιμοποιήσα. Γιαυτό και μιλάω για καθαρά προσωπική εμπειρία και άποψη. Βασικά το μόνο που μπορώ να τις προσάψω είναι εργονομικό και αυτό με τα πολλά κουμπιά. Και ο συμβιβασμός με τα θετικά αλλα και αρνητικά του μ4/3 ώς φορμά που πρέπει να κάνει κάθε ένας για τον εαυτό του.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Ναι κανονικά. Επιλέγεις τα ορια που θες και μπορείς σε όλα τα mode μπορείς να γυρίσεις στο Auto ISO (όπως συνήθως πριν απο το χαμηλότερο iso). Έχει επίσης και το Multiframe Auto ISO για JPEG stills που τραβάει αυτόματα μερικά καρέ σε υψηλά ISO και τα ενώνει για να βγάλει ενα καθαρό JPEG. Αλλά φαντάζομαι ρωτάς για το βιντεο.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Alex ευχαριστούμε, κατατοπιστικότατος. Επειδή μάλλον μου διέφυγε, πήρες σκέτο σώμα?
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Σκέτο. Κανονικά ήρθε με κιτ με τον 28-70 αλλα ζήτησα κ μου το σπάσαν. Ο φακός που με ενδιαφέρει είναι ο 35αρης Zeiss αλλά δεν υπήρχε διαθέσιμος στο κατάστημα.

Δεν σχολίασα την μπαταρία και την αντοχή της.

Με την πρώτη φόρτιση έβγαλα περίπου 300 λήψεις. Σε αυτό να προσθέσουμε το όλο σετάρισμα που έκανα στην μηχανή (μενού, κλπ) και το οτι είχα ξεχάσει ανοικτό όλη την ώρα το wifi.
Τώρα έκλεισα το wifi και φαίνονται λίγα καλύτερα τα πράγματα. Για μέγιστη οικονομία μπορείς να απενεργοποιήσεις και την LCD και να έχεις μόνο το EVF.

Καλό είναι να έχεις και μια δεύτερη μπαταρία πάντως...

Επίσης, ένα καλό που μου διέφυγε στην αρχή, απο την USB φόρτιση (να έχει και ένα καλό...), είναι οτι μπορείς να φορτίσεις on the fly πχ με φορτιστή αυτοκινήτου, ή τους mobile φορτιστές που κυκλοφορούν...

Κατα τα άλλα, φορτιστής και μπαταριούλα είναι must.

Την άλλη βδομάδα πάω Αυστρία για Σκι και εκεί θα δούμε τί ψάρια πιάνει στα δύσκολα. Εκεί θα το ήθελα το AF όμως...
 
Απάντηση: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Συνδεδεμένη στο ρεύμα με το AC adaptor (AC-UB10) που περιλαμβάνεται, λειτουργεί η μηχανή τραβώντας βίντεο, ή χρειάζεται το extra AC-PW20;
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Νομίζω ότι κάθε ψηφιακή μηχανή πια θέλει και μία δεύτερη μπαταρία.
Αν και η nikon d7000 έχει τον ατελείωτο.