Sony σειρά NEX

Re: The Sony NEX Thread.

Ολα αυτα που λεω Ηλια , νομιζω το εχεις καταλαβει πια, ειναι μετα απο ψαξιμο, συγκριτικα και "ιδιοις ομμασι" ... η πραξη επιβεβαιωνει τη θεωρια!

Η προταση μου ειναι απολυτως σωστη και δοκιμασμενη , και ειδικα για καποιον που δε θελει να επεκτεινει το συστημα του, περα απο κιτ φακους ειναι προτιμοτερη.
Αν εχεις ορεξη και χρηματα για καποιους αλλους φακους , το πραγμα αλλαζει.

Χε χε ΑΝ εφαρμόσουμε σωστά την θεωρία και ΑΝ το τεστ γίνει με ίσους όρους τότε ταιριάζουν. Ομως το πιο συνηθισμένο είναι κατι να ξεφεύγει ..

Στην προκείμενη περίπτωση κατι ξεφεύγει πάλι (δεν ξέρω απο που) διότι εχω συνηθίσει να διαβάζω απο σένα οτι 1/2 στοπ είναι μικρή διαφορά και αυτό δεν ταιριάζει με το "ούτε στο όνειρο δεν θα δείς τέτοια ποιότητα" ;)

Και εγώ ήμουν ανέκαθεν υπέρ της ΧΖ2 αν είναι να παει κανείς σε ΝΕΧ κιτ και κυρίως για το μεγαλύτερο εύρος ζοομ ..
 
Last edited:
Re: The Sony NEX Thread.

μα ημουν σαφης.... η διαφορα ειναι οτι στην χζ2 εχεις ενα φακο διαμαντι , με μεγαλυτερο ευρος και πιο φωτεινο, ειδικα στα μεγαλα εστιακα μηκη η διαφορα ειναι εμφανης.

Η οξυτητα της χζ2 ειναι αλλου.... εχει επισης touch screen που ειναι πολυ βολικη σε αρκετες περιπτωσεις.

Εχει πολυ καλη τιμη, και τη σιγουρια μιας κομπακτ οσον αφορα σκονες σε φακο κι αισθητηρα.

Υπολειπεται λιγο στο βιντεο αλλα μαλλον δεν ενδιαφερι και πολυ απ οτι καταλαβα.

Και κατι πολυ βασικο, για ανθρωπους οπωςο φιλος μας....

Σε jpg ειναι πολυ καλυτερη, πιο "αρεστα" χρωματα , με καλυτερο κορεσμο , οξυτητα χωρις υπερβολες και χωρις θορυβο.
Στην νεξ για να παρεις τα μεγιστα , πρεπει να τραβας raw.

Γι αυτο και δε προτεινω σε ολους το ιδιο.... οι προτασεις μου εχουν να κανουν με τον ερωτωμενο και οχι με τις δικες μου προτιμησεις.
 
Last edited:
Re: The Sony NEX Thread.

μα ημουν σαφης.... η διαφορα ειναι οτι στην χζ2 εχεις ενα φακο διαμαντι , με μεγαλυτερο ευρος και πιο φωτεινο, ειδικα στα μεγαλα εστιακα μηκη η διαφορα ειναι εμφανης.

Η οξυτητα της χζ2 ειναι αλλου.... εχει επισης touch screen που ειναι πολυ βολικη σε αρκετες περιπτωσεις.

Εχει πολυ καλη τιμη, και τη σιγουρια μιας κομπακτ οσον αφορα σκονες σε φακο κι αισθητηρα.

Υπολειπεται λιγο στο βιντεο αλλα μαλλον δεν ενδιαφερι και πολυ απ οτι καταλαβα.

Και κατι πολυ βασικο, για ανθρωπους οπωςο φιλος μας....

Σε jpg ειναι πολυ καλυτερη, πιο "αρεστα" χρωματα , με καλυτερο κορεσμο , οξυτητα χωρις υπερβολες και χωρις θορυβο.
Στην νεξ για να παρεις τα μεγιστα , πρεπει να τραβας raw.

Γι αυτο και δε προτεινω σε ολους το ιδιο.... οι προτασεις μου εχουν να κανουν με τον ερωτωμενο και οχι με τις δικες μου προτιμησεις.

Μετα απο όοολα αυτα απο καποιον τοσο εμπειρο, μαλλον δεν εχω δικαιωμα επιλογης!!

Ιδιως οταν δε ξερω ποτε και αν θα παρω επιπλεον φακους για την nex (βλ. κοστος).

Μαλλον θα επανελθω πλεον με υλικο... χαχα

Θενξ και παλι!
 
Re: The Sony NEX Thread.

Προτασεις κανουμε... δεν επιβάλουμε !
Η τελικη κριση ειναι δικια σου.

Πρεπει να ξεκαθαρισεις πρωτα αν θες να επεκτεινεις το συστημα της νεξ και αν εχεις ορεξη να δουλευεις σε raw.
 
Re: The Sony NEX Thread.

personally speaking το παιχνίδι με τους φακούς δεν το αλλάζω με ΤΙ-ΠΟ-ΤΕ.

ερώτησης: ) o sigma30 σε ποια περιπου f είναι περισσότερο οξύς;

κ κάτι ακόμη, θεωρητικά πάντα, έστω ότι φωτογραφίζουμε νύχτα, φωτισμένα κτίρια, με τριποδο, σε τι f τραβάμε και πόσο χρόνο έκθεσης;

από διάφορα δείγματα είδα κάτι f8+ με χρόνο 20+ δευτερόλεπτα (ακόμη και f/16 για να βγαινει το ακτινωτό εφέ στους φανοστάτες). δεν είναι λίγο υπερβολή για καλά φωτισμένα κτίρια;

στα 30 δευτερόλεπτα όλο και κάποια δόνηση θα υπάρξει.

οσονούπω θα τα δοκιμάσω αλλά ζητώ την εμπειρία σας.
 
Re: The Sony NEX Thread.

μα ημουν σαφης.... η διαφορα ειναι οτι στην χζ2 εχεις ενα φακο διαμαντι , με μεγαλυτερο ευρος και πιο φωτεινο, ειδικα στα μεγαλα εστιακα μηκη η διαφορα ειναι εμφανης.

Η οξυτητα της χζ2 ειναι αλλου.... εχει επισης touch screen που ειναι πολυ βολικη σε αρκετες περιπτωσεις.

Δεν είναι σαφές για αυτό που ρωτάω -bye-

Τελικά το 1/2 στοπ είναι εμφανές ή παίζει κάτι άλλο ? ;)

Το "ἡ οξύτητα είναι αλλού" τι σημαίνει ? σε επίπεδα RX100II ή σε επίπεδα RX10 ?

http://www.dpreview.com/reviews/ima...41&x=-0.2428868857427412&y=-0.780236553308269
 
Re: The Sony NEX Thread.

personally speaking το παιχνίδι με τους φακούς δεν το αλλάζω με ΤΙ-ΠΟ-ΤΕ.

ερώτησης: ) o sigma30 σε ποια περιπου f είναι περισσότερο οξύς;

κ κάτι ακόμη, θεωρητικά πάντα, έστω ότι φωτογραφίζουμε νύχτα, φωτισμένα κτίρια, με τριποδο, σε τι f τραβάμε και πόσο χρόνο έκθεσης;

από διάφορα δείγματα είδα κάτι f8+ με χρόνο 20+ δευτερόλεπτα (ακόμη και f/16 για να βγαινει το ακτινωτό εφέ στους φανοστάτες). δεν είναι λίγο υπερβολή για καλά φωτισμένα κτίρια;

στα 30 δευτερόλεπτα όλο και κάποια δόνηση θα υπάρξει.

οσονούπω θα τα δοκιμάσω αλλά ζητώ την εμπειρία σας.

Στο τεστ της DxO οξύτερος δείχνει στο f/5.6 και λίγο πέφτει στο κέντρο η οξύτητα στο f/8.0 αλλά πέφτοντας στο κέντρο γίνεται πιο ομοιογενής η αποκριση σε κέντρο-ακρες και δουλεύει καλύτερα το sharpening. Αρκεί βέβαια να έχεις αρχείο χωρίς θόρυβο ..

Το f/xx το διαλέγεις ανάλογα με τί βάθος πεδίου χρειάζεσαι, αυτό πρέπει να είναι ο κύριος λόγος που ρυθμίζεις το f/xx. Μέχρι f/11 πας άνετα και δουλεύεις μετα sharpening οσο αντέχει το αρχείο ..

Σε μακρές εκθέσεις μια δυο δονησούλες των κάποιων δεκάτων του δευτερολεπτου λίγο επηρεάζουν - σχεδον καθόλου θα έλεγα.
Επικίνδυνος είναι ο αέρας που μπορεί να κουνήσει το τρίποδο και πολύ σε ενταση και σε μεγάλη διάρκεια ..

Το θέμα με τα φωτισμένα κτίρια είναι οτι έχουν μεγάλη δυναμική περιοχή και είναι εύκολο να κάψεις τα πολυ φωτισμένα σημεία με τις μεγάλες εκθέσεις. Η καλύτερη λύση είναι πολλαπλές λήψεις σε raw και hdr blending στο pc.
 
Re: The Sony NEX Thread.

Βρε Ηλια, ωρες ωρες εισαι κουραστικος... :p

Αφου κι εσυ ξερεις τη διαφορα και τη σημασια ενος καλου φακου και ενος κακου φακου, γιατι πρεπει να το αποδειξω παλι?
Ασ δει καποιος τις φωτο με την ολυμπους που εχω βαλει , ειδικα στα βραδυνα
και θα καταλαβει τη σημασια του φακου .
Ο κιτ της σονυ ειναι πολυ λιγος και το ξερεις.
Εχει πολυ καλυτερο αισθητηρα η σονυ , αλλα τι να τον κανεις με το κιτ φακο?

Ολα τ αλλα ειναι αλλα λογια ν αγαπιομαστε.





Δεν είναι σαφές για αυτό που ρωτάω -bye-

Τελικά το 1/2 στοπ είναι εμφανές ή παίζει κάτι άλλο ? ;)

Το "ἡ οξύτητα είναι αλλού" τι σημαίνει ? σε επίπεδα RX100II ή σε επίπεδα RX10 ?

http://www.dpreview.com/reviews/ima...41&x=-0.2428868857427412&y=-0.780236553308269
 
Re: The Sony NEX Thread.

εδώ το thread είναι για τις ΝΕΧ και συνεπώς πρέπει να κερδίσει η 3Ν τη μονομαχία με την ΧΖ2 :music-smiley-005:
 
Re: The Sony NEX Thread.

αν και τοσα χρονια με μηχανες, εχω μαθει να κοιταω προσεκτικα τα δεδομενα και να ψαχνω τις λεπτομερεις, ειναι καποιες φορες που δε χρειαζεται να ψαξεις πολυ για να δεις το αυτονοητο.

Για παραδειγμα, με τις rx10 - xz2 , οταν ανοιγω μια εικονα στο lightroom-photoshop, δε χρειαζεται master να καταλαβεις οτι εχεις να κανεις με φακους "διαμαντια" ... ειδικα σε σχεση με τους κιτ φακους απο αλλα συστηματα και ειδικα των νεξ.

Για να ερθουν στα ισια τους οι φωτο με τις canon-nex και κιτ φακους (και οχι μονο) , πρεπει να "τιγκαρεις" το sharpness και οχι παντα με πολυ καλα αποτελεσματα (χρειαζεται ειδικη επεξεργασια για να μη φανουν artifacts)..... στις ρχ10-χζ2 δε χρειαζεται κατι τετοιο.
Αυτο φυσικα δεν τις κανει αυτοματα καλυτερες μηχανες συνολικα.... αλλα στα σημεια .

Οταν καποιος λοιπον με ρωταει τι προτεινω , κοιταω τις δικες του αναγκες , γνωσεις, ορεξη για πειραματισμο, οικονομικη κατασταση και διαθεση για ξοδεμα κλπ.
Στη προκειμενη περιπτωση, γνωμη μου παντα (χωρις να σημαινει οτι ειμαι σωστος σε ολα) οτι μια καλη super compact , ειναι προτιμοτερη απο τη sony nex me kit φακο .
Το τελευταιο ειναι το κλειδι της υποθεσης φυσικα...

ΥΓ... επειδη απ οτι φαινεται μονο εγω απαντησα στην ερωτηση του φιλου μας, θα ηθελα και τη γνωμη των υπολοιπων και ειδικα του Ηλια, αν και δεν τις εχει δουλεψει τις μηχανες.
 
Last edited:
Re: The Sony NEX Thread.

Βρε Ηλια, ωρες ωρες εισαι κουραστικος... :p

Αφου κι εσυ ξερεις τη διαφορα και τη σημασια ενος καλου φακου και ενος κακου φακου, γιατι πρεπει να το αποδειξω παλι?
Ασ δει καποιος τις φωτο με την ολυμπους που εχω βαλει , ειδικα στα βραδυνα
και θα καταλαβει τη σημασια του φακου .
Ο κιτ της σονυ ειναι πολυ λιγος και το ξερεις.
Εχει πολυ καλυτερο αισθητηρα η σονυ , αλλα τι να τον κανεις με το κιτ φακο?

Ολα τ αλλα ειναι αλλα λογια ν αγαπιομαστε.

Κουράζεσαι αδικα αφου άλλο σε ρωτάω και άλλο απαντας

Για την ΧΖ2 vs NEX τα είπαμε και λεμε τα ίδια ξανα και ξανα συμφωνώντας εκτος απο την περίπτωση που έκανα λάθος υπολογισμό πριν μερικά ποστ.

Ε λοιπον αυτούς τους υπολογισμούς θέλω να βάλω σε τάξη στο μυαλό μου για να μπορώ να ανταπεξέρχομαι χωρίς λάθη οταν χρειάζεται ... αφου ξέρεις την λόξα μου. Γιαυτό επιμένω .. Λογαριασμοί με "είναι θεϊκός" και είναι "αλλού" δεν γίνονται. Ουτε crossformat συγκρίσεις

Δεν ζήτησα αποδείξεις .. απλά αποσαφήνιση αν είναι στα επίπεδα της RX10 o φακός και αν η σημαντική διαφορά που ανέφερες σε σχέση με ΝΕΧ+κιτ θα την περιέγραφες ως διαφορά 1/2 στοπ (οπως έχεις κάνει σε άλλες συγκρίσεις) ή το βλέπεις για παραπάνω ..

Και εγώ δεν ήμουν σαφής προηγουμένως .. το δέχομαι .. ;)
 
Re: The Sony NEX Thread.

ο φακος οντως ειναι στα επιπεδα της rx10... το καταλαβαινεις μολις δεις μια φωτο και απο τις 2 (rx10 - zx2) , ακομα και με τερμα ανοιχτο διαφραγμα!

Οσον αφορα το θορυβο, με την ζχ2 εχω την εντυπωση καθαροτερης εικονας σε σκοτεινες ληψεις και μεχρι ισο 800, σε σχεση με σονυ νεχ+κιτ φακο.

gia παραδειγμα , για να ειχα τετοια εκθεση με την sony nex + kit fako, θα επρεπε να ειχα ISO 3200 , και δε θα ειχα το ιδιο αποτελεσμα (σε λεπτομερεια-οξυτητα και θορυβο).

Εδω ειναι με zx2 - iso 800.

 
Last edited:
Re: The Sony NEX Thread.

Στο τεστ της DxO οξύτερος δείχνει στο f/5.6 και λίγο πέφτει στο κέντρο η οξύτητα στο f/8.0 αλλά πέφτοντας στο κέντρο γίνεται πιο ομοιογενής η αποκριση σε κέντρο-ακρες και δουλεύει καλύτερα το sharpening. Αρκεί βέβαια να έχεις αρχείο χωρίς θόρυβο ..

Το f/xx το διαλέγεις ανάλογα με τί βάθος πεδίου χρειάζεσαι, αυτό πρέπει να είναι ο κύριος λόγος που ρυθμίζεις το f/xx. Μέχρι f/11 πας άνετα και δουλεύεις μετα sharpening οσο αντέχει το αρχείο ..

Σε μακρές εκθέσεις μια δυο δονησούλες των κάποιων δεκάτων του δευτερολεπτου λίγο επηρεάζουν - σχεδον καθόλου θα έλεγα.
Επικίνδυνος είναι ο αέρας που μπορεί να κουνήσει το τρίποδο και πολύ σε ενταση και σε μεγάλη διάρκεια ..

Το θέμα με τα φωτισμένα κτίρια είναι οτι έχουν μεγάλη δυναμική περιοχή και είναι εύκολο να κάψεις τα πολυ φωτισμένα σημεία με τις μεγάλες εκθέσεις. Η καλύτερη λύση είναι πολλαπλές λήψεις σε raw και hdr blending στο pc.

-3, 0, +3 δηλαδή;

ή καλύτερα -7 ,0 , +7; φθάνουν τρεις λήψεις; και αν ναι πόσο χρόνο έκθεση (ενδεικτικά); και τώρα που σε βρήκα να σε ρωτήσω, στο f11 που ανέφερες για τι απόσταση μιλάμε ότι καλυπτει χωρίς να θολώσει το φόντο; πώς υπολογίζονται αυτά;

μεγάλη συμβουλή μου έδωσες, νασαι καλά.
 
Re: The Sony NEX Thread.

-3, 0, +3 είναι πολύ. Εξαρτάται βέβαια με τι προγραμμα θα κάνεις το μπλενταζ αλλά συνήθως συνιστώνται μικρότερες διαφορές δηλ. -1, 0, +1 αν και εγώ προτιμώ -2, 0, +2 αλλά το έκανα αναγκαστικά με την αρχαία bridge (fuji s6500fd) που έχει 4 στοπ μικρότερη δυναμική περιοχή απο τις ΝΕΧ.

Η βασική έκθεση εξαρτάται απο τον φωτισμό, αλλά αν χρησιμοποιήσεις αυτο που σου δίνει η φωτομέτρηση της μηχανής σε average (οχι σποτ) και μετά κάνεις bracket -2, 0, +2 δεν μπορεί να κάνεις λάθος. Φυσικά το καλύτερο είναι να χρησιμοποιήσεις το βασικό ISO

Για το βάθος πεδίου εκτός απο μεγεθος αισθητήρα και διάφραγμα παίζουν πολλά ρολλο .. ποσο ευρυγώνια είναι η λήψη, σε τί σχετικές αποστάσεις είναι τα κοντινα - μακρινά, σε πόση αποσταση εστιάζεις, σε τι μεγεθος θα ήθελες την παρουσίαση κλπ.

Θα χρειαστεί να παίξεις με εναν DOF calculator για να καταλάβεις τι συμβαίνει και τι αλλάζει κατα περίπτωση. Το Barnack χρησιμοποιώ εγώ .. http://www.stegmann.dk/mikkel/barnack/

http://www.avclub.gr/forum/showthre...άριους?p=1057054908&viewfull=1#post1057054908

απλά διάλεξε μια μηχανή APS-C Sony-Pentax-Nikon με κοντινά στην NEX Μπ (εως 14Μπ έχει γιατί δεν ανανεώθηκε τα τελευταία χρόνια αλλά μπορείς να προσθέσεις το δικό σου μοντελο).

Για αποσταση θέασης ιση με το πλάτος παρουσίασης του πλήρους κάδρου αστο στο default 35mm COC reference = 0.030,

αν θέλεις να δείχνει νετ απο αποσταση 1/2 του πλάτους βάλτο στο μισό δηλ. 0,015

για 100% θέαση στην οθόνη ειναι καλά να το βάλεις στο 2-pixel COC ..

Βασικό κόλπο είναι να βρείς /σημειώσεις/θυμάσαι την υπερεστική απόσταση σε κάθε σεταπ και μετά να εστιάζεις εκεί ή και λίγο πιο κοντα. Για την κλασσική θεαση απο απόσταση = πλάτος και το f/8.0 σε καλύπτει.

Αν έχεις απορίες συνέχισε στο νημα Βασικές αρχες φωτογραφίας ..
 
Απάντηση: The Sony NEX Thread.

http://www.sony.gr/support/el/content/cnt-dwnl/prd-dime/sony-nex5r-firmware-update-ver103-win/NEX-5RY

[h=2]Πληροφορίες για αυτή τη λήψη[/h]
  • Όνομα: Ενημέρωση υλικολογισμικού στην έκδοση 1.03 για το μοντέλο NEX-5R(Windows)
  • Ημερομηνία κυκλοφορίας: 19/03/2014
  • Πλεονεκτήματα και βελτιώσεις:
    • Παρέχει υποστήριξη για τους παρακάτω φακούς που είναι συμβατοί με τη λειτουργία "Fast Hybrid AF" (Ταχεία υβριδική αυτόματη εστίαση): SELP18105G, SEL35F28Z*, SEL55F18Z*, SEL2470Z*, SEL2870*, SEL70200G* και μελλοντικά συμβατοί φακοί E-mount*
      * Η λειτουργία Fast Hybrid AF είναι αποτελεσματική μόνο στην κεντρική περιοχή του κάδρου.
    • Προσθήκη συστήματος οδήγησης AF για ταινίες: Προστέθηκε ένα σύστημα οδήγησης AF για ταινίες, προκειμένου να βελτιωθεί η προσαρμοσιμότητα μελλοντικών συστημάτων E-mount. Αυτή η δυνατότητα διασφαλίζει υψηλότερο βαθμό ευελιξίας σχεδιασμού για μελλοντικούς φακούς E-mount.
    • Παρέχει υποστήριξη για τους παρακάτω φακούς που είναι συμβατοί με τη λειτουργία "Fast Hybrid AF" (Ταχεία υβριδική αυτόματη εστίαση): SEL1018, SEL35F18, SELP18200, SEL30M35, SEL50F18, SEL18200LE, SEL20F28, SEL1670Z
      *Η αναβάθμιση υλικολογισμικού του φακού ενδέχεται, επίσης, να αποτελεί προσθήκη στην παρούσα ενημέρωση του σώματος της κάμερας.
      [URL="http://www.sony.gr/support/en/content/cnt-dwnl/prd-dime/sony-sel-firmware-update-ver02-win"]Ανατρέξτε στη σελίδα ενημέρωσης υλικολογισμικού του φακού E-mount.

[/URL]
 
Last edited: