Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγ

Ολη η Δυτική Παράδοση είναι γεμάτη βρεφοκρατούσες Παναγιές και τό χειρότερο (πού προφανώς σου διέφυγε)γεμάτη απο Αγγέλους με Ρομφαία,Κολάσεις και Πουργατόρια.
Η Διαφορά πολιτισμένου μέ Γραμματιζούμενο είναι γνωστή απο την Αρχαιότητα ακόμα..
Ο Γραμματιζούμενος είναι αυτός πού επειδή έμαθε 5 κολλυβογράμματα προσπαθεί να περιπλέξει τίς έννοιες καί να δημιουργήσει εντυπώσεις απευθυνόμενος σέ ένα κοινό πού τον παρακολουθεί έκθαμβο για τίς παρόλες του...Αυτό εμφανίζεται σέ πάμπολλες Τέχνες (Εικαστικά,Γλυπτική,Μουσική)
Τετοιος είναι ο Ντεριντά και οι μεταμοντέρνοι διανοούμενοι.Μπούρδα επί μπούρδας ,επί τούτου ακατανόητες γιά να ´θαυμάζει´τό πόπολο.Αυτό δέν είναι κριτική σκέψη αλλά διανοουμενίστικος Κρετινισμός..
Για τον Λακάν εξήγησα αναλυτικά .Προφανώς μεγάλωσα αρκετά γιά νά μήν ´τσιμπάω´πλέον σέ κάθε τί το ´διανοουμενίστικο´πού βλέπει τον Κόσμο αφ´υψηλού και επιθυμεί να βάλει χαλινάρια στην Ανθρώπινη Ψυχή βάσει αμφισβητουμένων Θεωριών οι οποίες είναι επιστημονικά αναπόδεικτες.
Ομως διαπιστώνω πώς διαβάζεις επιλεκτικά τά κείμενά μου...
Αλλα γράφω,σέ άλλα απαντάς..
Γιά παγκόσμιους ´προγόνους´γράφω και μού απαντάς γιά Ελλάδα.
Για Γάλλους και ελληνες αγράμματους γράφω για Γερμανούς μού απαντάς.
Τώρα άμα είσαι ευχαριστημένος γιά την ´Πολιτιστική Ακμή´τής τώρινής περιόδου δέν έχεις παρά να στηρίξεις τήν Μέρκελ,τον Μπερλουσκόνι ,τον Σαρκοζί ή τον Κ.Κ.
Δεν χρειάζονται ´Σιδερένια Χερια´...
Ο Ελεγχος τού Πολιτισμού είτε τού Μαζικού,είτε τού Διανοουμενίστικου γίνεται μέ πιό ´τρυφερούς τρόπους´.
Πάντως ουδείς Λαός παράγει πολιτισμό άμα στέκεται στο Κενό και στην Πομφόλυγα.

Πολλά μου διέφυγαν -"προφανώς"...:aetsch:-bye-- και δεν διατείνομαι πως τα ξέρω όλα.
Από τη Δυτική παράδοση πετάω ότι δεν μου αρέσει και κρατώ τους εναλλακτικούς μου. Μία ζωή μου αναλογεί να ζήσω και την Εποχή μου την αγαπώ: δεν έχω χρόνο να αλλοιθωρίζω προς άλλους, πιο ...Ακμαίους καιρούς. Τον λίγο χρόνο που έχω, πρέπει να τον αξιοποιήσω σωστά για να βρώ από ποιούς θα προμηθεύομαι τα "δηλητήριά" μου. Είναι κρυφτούλι και το διασκεδάζω. Πολύ. Ο έλεγχος του πολιτισμού δεν με αφορά: είμαι μεγάλο παιδί και ξέρω να τους ξεφεύγω. Οι δάσκαλοι με τους οποίους κοιμήθηκα είναι "μανούλες" σε κάτι τέτοια - και πιστεύω πως με δίδαξαν πολύ καλά.
Με ενοχλεί αυτή η νεοελληνική κακομοιριά και μου φαίνεται κίβδηλη: πιστεύω πως προσπαθούν να κοντύνουν τους άλλους για να νιώσουν ψηλότεροι οι ίδιοι.
Οι λαοί που δεν παράγουν κουλτούρα, αναγκαστικά εισάγουν.
Αυτή η κουλτούρα που παράγεται εδώ Δεν με καλύπτει. Ουτε οι μουσικοί τους, ούτε οι σκηνοθέτες τους, ούτε οι ζωγράφοι, ούτε οι λόγιοί τους.
Κάποιοι ποιητές ίσως ...αλλά αυτοί που αρέσουν σε μένα είναι άσωτα παιδιά που δεν τα βρίσκεις στις Ανθολογίες ή στα βραβεία.
Νιώθω πως η κουλτούρα του τόπου μου δεν μου λέει τίποτα για αυτό που είμαι, για τις ανησυχίες μου, για εκείνα που θα ήθελα και για αυτά που νιώθω.
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, σε ελάχιστες περιπτώσεις μου είπε κάτι που να μπορώ να το αναγνωρίσω και σαν δικό μου.

Βρήκα άλλους φυσικά, συχνά σκάβοντας με τα νύχια: η πληροφόρηση ήταν πολύ φτωχή εκείνες τις εποχές και το πλήθος γύρω μου περί άλλων τύρβαζε. Πάντα.
Αλλά τους βρήκα. Μου πήρε πολύ χρόνο, κόπο και χρήμα αλλά αυτό το ταξίδι δεν θα το άλλαζα για τίποτε.
 
Καποτε λεγαμε οτι ενα νημα ξεκιναει απο καπου και καταληγει σε τελειως ασχετα θεματα (και το θεωρουσαμε και μειονεκτημα!!)

Μακαρι ολα τα νηματα να αρχιζαν απο το οπουδηποτε, και να κατεληγαν σαν και αυτο.

Κεντατε συνροφοι:SFGSFGSF::grinning-smiley-043
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες

Πολλά μου διέφυγαν -"προφανώς"...:aetsch:-bye-- και δεν διατείνομαι πως τα ξέρω όλα.
Από τη Δυτική παράδοση πετάω ότι δεν μου αρέσει και κρατώ τους εναλλακτικούς μου. Μία ζωή μου αναλογεί να ζήσω και την Εποχή μου την αγαπώ: δεν έχω χρόνο να αλλοιθωρίζω προς άλλους, πιο ...Ακμαίους καιρούς. Τον λίγο χρόνο που έχω, πρέπει να τον αξιοποιήσω σωστά για να βρώ από ποιούς θα προμηθεύομαι τα "δηλητήριά" μου. Είναι κρυφτούλι και το διασκεδάζω. Πολύ. Ο έλεγχος του πολιτισμού δεν με αφορά: είμαι μεγάλο παιδί και ξέρω να τους ξεφεύγω. Οι δάσκαλοι με τους οποίους κοιμήθηκα είναι "μανούλες" σε κάτι τέτοια - και πιστεύω πως με δίδαξαν πολύ καλά.
Με ενοχλεί αυτή η νεοελληνική κακομοιριά και μου φαίνεται κίβδηλη: πιστεύω πως προσπαθούν να κοντύνουν τους άλλους για να νιώσουν ψηλότεροι οι ίδιοι.
Οι λαοί που δεν παράγουν κουλτούρα, αναγκαστικά εισάγουν.
Αυτή η κουλτούρα που παράγεται εδώ Δεν με καλύπτει. Ουτε οι μουσικοί τους, ούτε οι σκηνοθέτες τους, ούτε οι ζωγράφοι, ούτε οι λόγιοί τους.
Κάποιοι ποιητές ίσως ...αλλά αυτοί που αρέσουν σε μένα είναι άσωτα παιδιά που δεν τα βρίσκεις στις Ανθολογίες ή στα βραβεία.
Νιώθω πως η κουλτούρα του τόπου μου δεν μου λέει τίποτα για αυτό που είμαι, για τις ανησυχίες μου, για εκείνα που θα ήθελα και για αυτά που νιώθω.
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, σε ελάχιστες περιπτώσεις μου είπε κάτι που να μπορώ να το αναγνωρίσω και σαν δικό μου.

Βρήκα άλλους φυσικά, συχνά σκάβοντας με τα νύχια: η πληροφόρηση ήταν πολύ φτωχή εκείνες τις εποχές και το πλήθος γύρω μου περί άλλων τύρβαζε. Πάντα.
Αλλά τους βρήκα. Μου πήρε πολύ χρόνο, κόπο και χρήμα αλλά αυτό το ταξίδι δεν θα το άλλαζα για τίποτε.

Εδώ και κάποια χρόνια δέν έχω ανάγκη (μέ στανική εμμονή)oύτε εναλλακτικές μειοψηφίες,ούτε θορυβώδεις πλειοψηφίες.
Ακούω ,βλέπω και ψάχνω αυτά πού τραβάει η Ψυχή μου..
Δέν επιλέγω μόνον βάσει τού κριτηρίου οτι κάτι το βλέπουν ή τό ακούν λίγοι,παρότι πάμπολλες επιλογές μου δέν ταυτίζονται μέ τού μεγάλου κοινού.
Μέ λυπεί το γεγονός πώς τό πλατύ κοινό ακόμα και στό Mainstream έχει κάνει ένα τεράστιο πισογύρισμα στήν αφασία.
Ακόμα και στό πιό ´ελαφρύ´δεν υπάρχoυν Piaf καί Γιαννιδης.
Και πολλές φορές το ποιοτικό τού ´ελαφρού´είναι πολύ σημαντικό γιά να μπορoύν να ανθίζουν καί οι σημαντικές(και όχι οι δήθεν μεταμοντέρνες)Πρωτοπορίες πού όμως μπορούν να έχουν ουσιαστική απήχηση σέ ένα ευρύτερο κοινό.
Επίσης δεν θεωρώ πώς εξ´ορισμού κάθε μειοψηφικό ρεύμα παράγει τέχνη...
Φορές τέτοια ´ρεύματα´εκμεταλλεύονται τήν άγνοια τών ´επιτηδευμένα καλλιεργημένων´γιά να πουλάνε τήν πραμάτειά τους.
Δέν έχω ανάγκη να νοιώθω οτι ο κόσμος γύρο μου είναι όμορφος για να ευχαριστιέμαι τήν Τεχνη...Θά ήταν ευχής έργον μέν αλλά αντέχω και έτσι.
Ψάχνω αυτές τίς νησίδες Πολιτισμού πού γιά μένα έχουν αξία.
Τό ´υποχρεωτικά εναλλακτικό´δέν μέ έλκει σαν την πυγολαμπίδα..
Δεν έχω ανάγκη τέτοια ταυτότητα.
Ουδέποτε αρνήθηκα το Καινούριο .
Αυτό πού αρνούμαι σταθερά είναι αυτό πού δέν έχει ρίζες τών Πολιτισμών τού Κόσμου πού διαμορφώθηκαν στούς Αιώνες...
Χωρίς τίς ρίζες ούτε ο Alperin υπάρχει ,ούτε ο Trovezi,ούτε ο Sclavis...
Xωρίς την Βυζαντινή Μονωδία δέν υπάρχει η Ευρωπαϊκή Πολυφωνία.
Χωρίς τον Bach δέν υπάρχει η Gubaidulina.

H Tέχνη βρίσκει πάντα ρίζες και φυτρώνει στήν Ασυνέχεια τών Καιρών...
Σε παρακμιακές εποχές υφίσταται σάν πολύτιμο χορτάρι και σέ εποχές Ακμής σάν Πλάτανος.
Υ.Γ.
Αυτό πού παράγεται στήν Ελλάδα λογικό να μήν καλύπτει....Χώρα πού επιλέγει(πλήν τιμητικών εξαιρέσεων)τά χειρότερα αποφάγια άλλων πολιτισμών και υποτιμά τά δικά της ´κοιτάσματα´ δέν υπάρχει.
Πώς να παντρέψει κανείς τά καλά τής Δύσης μέ τά ντόπια όταν οι πάντες νοιαζονται για το εφήμερο?
 
Last edited:
Επιτρέψτε μου να παραθέσω το παρακάτω μιας και γίνεται λόγος περί "νησίδας πολιτισμού" και παρακαλώ μην τα πάρετε στραβά. Δεν το κάνω για λόγους προβολής. Λ.Σ.

Σάκης Παπαδημητρίου
Nosferatu A Monopoli
ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΟ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ (EBU) ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΟΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ.

Ο JOHN ROTTIERS (ΒΕΛΓΙΟ) ΣΤΙΣ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 ΑΦΙΕΡΩΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2 ΩΡΩΝ ΣΤΟ CD ΑΥΤΟ:

"ΕΛΠΙΖΩ TO ΥΠΕΡΟΧΟ ΑΥΤΟ ΔΙΠΛΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΕΝΑ ΣΤΑΝΤΑΡ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΟΒΑΡΗ ΔΙΣΚΟΘΗΚΗ"

"ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΟ! ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ! Η ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ" Ralph Karsten, Atma-sphere Music Systems

"ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ "SOUNDTRACK", ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΠΛΑΘΕΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΗΧΟΥΣ, ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΣΕ ΥΠΟΒΑΛΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΒΑΛΕΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ. ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΑΦΩΣ ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΟ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ. Ο ΔΙΣΚΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΊΑΣ, ΤΗΣ 'ΑΝΑΚΡΟΥΣΙΣ' Η ΟΠΟΙΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΛΟΥΚΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ ... ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΧΟΜΠΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ... ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ... ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ, ΚΑΘΩΣ Ο ΔΙΣΚΟΣ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟΣΟ ΜΟΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΙΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ. ΩΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ, ΖΥΓΙΣΜΕΝΟΣ ΤΟΝΙΚΑ, ΜΕ ΦΥΣΙΚΟΤΑΤΕΣ ΦΩΝΕΣ ΚΑΙ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΕΣ ΜΕΣΑΙΕΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ, ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΝΑ ΣΕ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ 'ΔΡΩΜΕΝΑ'. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ, ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ, ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΧΟ Ή ΑΣΥΝΑΡΤΗΤΟ... ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ 'ΣΠΟΥΔΗ'... ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ." Π.Παναγόπουλος, High Fidelity, Τεύχος 2

"ΑΦΕΘΕΙΤΕ ΣΤΟΥΣ ΔΑΙΔΑΛΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΗΣ ΑΥΤΗΣ ΗΧΗΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΕΨΤΕ ΑΦΟΒΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΗΣΥΧΗ ΠΥΞΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ ΑΥΤΟΥ ΣΥΝΘΕΤΗ, ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΗΧΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΠΟΥ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΔΥΣΕΥΡΕΤΑ.

"ΤΗΝ ΑΨΟΓΗ -ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑΙΣΘΗΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ- ΑΥΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗΚΕ Η ΝΕΟΣΥΣΤΑΤΗ ΕΤΑΡΕΙΑ ANAKROUSIS ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ, ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΥΤΟ ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΤΗΣ ΑΦΗΝΕΙ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΡΕΦΕΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΑΛΟΓΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ." Γιάννης Μουγγολιάς, Περιοδικό ΤΟ ΔΟΝΤΙ, Τεύχος 44, 2006 & Περιοδικό ΕΝΕΚΕΝ, Τεύχος 5ο-6ο, 2006-2007

"ΕΧΟΝΤΑΣ, ΛΟΙΠΟΝ, ΜΙΑ ΔΕΚΑΜΕΛΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΙΤΑΛΩΝ ... ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ Η ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΗ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΣΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΝΑ ΑΠΛΩΘΟΥΝ ... ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΟ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ (ΤΕΛΙΚΗ) ΑΝΑΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ -ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΔΩ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΠΛΗΡΩΣ....ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΑΛΑΙΣΘΗΤΟ -ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΑΨΟΓΟ- ΔΙΠΛΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ... ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΜΙΑΣ ΗΔΗ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ (ΜΟΥΣΙΚΑ) ΠΡΟΣΕΓΓΥΣΗΣ ΣΤΟ LIVE SOUNDTRACKING. ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΤΕΡΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ PROJECT, ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΑΠΟΛΑΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΕΔΩ..." Γιώργος Χαρωνίτης, Περιοδικό Jazz & Τζαζ, Τεύχος 155, Φεβρουάριος 2006

ΔΙΣΚΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ AV MENTOR

Σάκης Παπαδημητρίου - Nosferatu A Monopoli
Σάκης Παπαδημητρίου (πιάνο), Γεωργία Συλλαίου (φωνητικά), Gianni Lenoci (πιάνο, Synthesizer), Mario Volpe (Φλάουτα Μπαμπού) και μουσικοί-φοιτητές του ωδείου Nino Rota
ΑΝΑΚΡΟΥΣΙΣ ANKR 001 / 002, CD
TRACK LIST:
CD-1: 01.Anakrousis/Generique, 02. Nina at Home, 03. Renfield The Middleman, 04. Farewell Nina, 05. The Voyage to Transylvania/The Book of the Vampires, 06. Gymnopedies at the Castle, 07. Love Letter, 08. The Contract, 09. Horror and Nightmares, 10. Harker Escapes.
CD-2: 01. Down the River, 02. Dr. Van Helsing's Laboratory/Nina by the Dunes, 03. The Death Ship, 04. The Master is Coming, 05. Eroticism, 06. Plague and Panic, 07. Only can A Woman, 08. Chasing Renfield, 09. Finale.


Hχογράφηση: Zωντανή ηχογράφηση κατά την διάρκεια προβολής της ταινίας "Nosferatu" στις 9 Σεπτεμβρίου 2004, Ωδείο Nino Rota, Μonopoli, Ιταλία. Μηχανικός ήχου: Antonio Furio, Remastering: Θεοχάρης Μπάρλας, Παραγωγός, Λουκάς Στεφανίδης, Artwork, Δ.Ε.Στεφανίδου.

Σάκης Παπαδημητρίου (πιάνο), Γεωργία Συλλαίου (φωνητικά), Fabrizio Scarafile (τενόρο σαξόφωνο), Luigi Tridente (σοπράνο σαξόφωνο), Francesco Massaro (κοντράλτο και βαρύτονο σαξόφωνο, φλάουτο), Francesco Angiuli (κοντραμπάσο), Giuseppe Amatulli (βιολί), Marcello Nici (ντράμς και κρουστά), Gianni Lenoci (σύνθ, πιάνο και ηλεκτρονικά), Mario Volpe (ηλεκτρονικά, φλάουτο μπαμπού)





ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ότι χρειάζεται αρκετό θάρρος (για να μην πω άγνοια του κινδύνου) για να ξεκινήσεις μία δισκογραφική εταιρία -έστω και ειδική- με ένα έργο όπως το εν λόγω. Με δεδομένη την γνώση και το μεράκι του Λουκά Στεφανίδη γύρω από τους δίσκους, τη δισκογραφία και την "καλή" μουσική, με την ευρύτερη δυνατή έννοια του όρου, θα περίμενε κανείς ότι η Αnakrousis θα επένδυε σε ένα περισσότερο αναγνωρίσιμο, αισθητικά ηπιότερο και συμβατικό σε απαιτήσεις, έργο προκειμένου να γνωριστεί με το κοινό της. Κι όμως. Ο δίσκος με αριθμό 001 αποτελεί κυριολεκτικά την απόλυτη έκπληξη: Ζωντανή, επι τόπου εκτέλεση μίας μουσικής σύνθεσης την οποία ο Σάκης Παπαδημητρίου δημιούργησε ως μία "ένα εκ των υστέρων" ηχητική μπάντα ενός από τα πλέον διάσημα κινηματογραφικά φίλμς, του Nosferatu, που σκηνοθέτησε ο Μurnau το 1921! Aν ψάχνατε ένα ιδιοσυγκρασιακό, από όλες τις πλευρές, δίσκο τον έχετε βρεί: Μιλάμε για μία ζωντανή "one take" ηχογράφηση, χωρίς εκ των υστέρων επεξεργασία, η οποία πραγματοποιήθηκε ενώ οι συντελεστές της παρακολουθούσαν ταυτοχρόνως την προβολή του φίλμ. Η ίδια η ιδέα σηκώνει μερικές διευκρινήσεις:
Η ιδέα της δημιουργίας εναλλακτικής μουσικής για τα φίλμ του βωβού κινηματογράφου όχι μόνο δεν είναι καινούρια αλλά κατά καιρούς έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις: Οι συντηρητικοί θεωρούν ότι οι ταινίες αυτής της εποχής θα πρέπει να παρακολουθούνται με μουσική γραμμένη κατά την ίδια χρονική περίοδο -κατά προτίμηση με τις ευλογίες του σκηνοθέτη. Οι προοδευτικοί, θεωρούν ότι μία σύγχρονη προσέγγιση, η οποία καταφέρνει να συγκεράσει τον σεβασμό στο φιλμ και τις δυνατότητες της σύγχρονης μουσικής παραγωγής, ωθεί το συνολικό αποτέλεσμα σε ανώτερα επίπεδα. Είναι προφανής η θέση του Παπαδημητρίου επί του θέματος αυτού: Οχι μόνο ανήκει στην δεύτερη κατηγορία αλλά έχει υλοποιήσει και συγκεκριμένο concept με τίτλο "Silent Movies With Music In Situ", το οποίο προβλέπει όχι απλώς την σύνθεση ενός μουσικού έργου αλλά την ζωντανή, ταυτόχρονη εκτέλεσή του με την προβολή, όπου ο χώρος, τα τεκταινόμενα επί της οθόνης και η χρονική συγκυρία ωθούν σε αυτοσχεδιασμούς που κάνουν το αποτέλεσμα μοναδικό κάθε φορά. Φυσικά, ένα τέτοιο concept μπορεί είτε να καταλήξει σε ένα απλό, διεκπεραιωτικό project όπου η μουσική είναι ένα απλό χαλί είτε σε ένα κοπιώδες εγχείρημα, ένα βουνό που υψώνεται απειλητικά, κατ' αρχήν πάνω από τον συνθέτη και τους συντελεστές και στην συνέχεια, όταν το έργο ολοκληρωθεί, πάνω από τους δυνητικούς ακροατές. Επί του προκειμένου τώρα, το Nosferatu δεν είναι μία τυχαία "παλιά" ταινία: Είναι μία ταινία-αρχέτυπο των ταινιών τρόμου, βασισμένη στο γνωστό έργο "Dracula"(και μάλιστα εν κρυπτώ: υπήρξαν τεράστια προβλήματα με τα δικαιώματα του βιβλίου του Bram Stoker, με αποτέλεσμα τα αλλάξουν τα ονόματα των ηρώων και να κατασχεθούν τα αρνητικά του φιλμ, και μιλάμε για το 1921 -θυμίζω), μία εκδοχή του μύθου των βαμπίρ η οποία κατά πολλούς είναι και η πλέον τρομακτική όχι λόγω των ειδικών εφέ (αν και για την εποχή της η ταινία ήταν τεχνικώς άρτια) αλλά λόγω της ίδιας της δομής των εικόνων της. Για τους μύστες του Nosferatu, ο κόμης Orlock όπως αποδίδεται από τον Max Schreck είναι σαφώς πιο απωθητικός, επικίνδυνος και τελικώς φοβερός μέσα στην μοναξιά του, από τους "Δράκουλες" που ενσάρκωσαν οι Bella Lugosi, Christopher Lee και Garry Oldman οι οποίοι εμφανίζονται ως απόκοσμοι αλλά ταυτόχρονα κοσμοπολίτες και με αισθητική μπον-βιβέρ, γοητευτικοί βρυκόλακες, προσεγγιζόμενος μόνο από τον Klaus Kinski (στο ομώνυμο remake). H μουσική για μία τέτοια ταινία δεν θα μπορούσε να είναι απλή υπόθεση, και δεν είναι.
Το Nosferatu a Monopoli είναι μία ζωντανή -στις προδιαγραφές που έχει θέσει ο ίδιος ο Παπαδημητρίου- παράσταση η οποία έγινε στο ωδείο Nino Rota στο Monopoli της Ιταλίας και βασίστηκε σε μουσικές ιδέες που ο ίδιος ο συνθέτης έχει ήδη παρουσιάσει σε ένα ομώνυμο CD, με πιάνο, φωνητικά και κιθάρα. Σε αντίθεση με αυτό το "σκέτο" Nosferatu που έχει κυκλοφορήσει η εταιρία Leo, όπου η έμφαση δίνεται στο πιάνο και στην παράθεση των βασικών μουσικών ιδεών, στο Nosferatu a Monopoli έχουμε ένα πλήρες σε χρονική διάρκεια έργο, από μία μεγάλη ορχήστρα δέκα ατόμων. Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό: Μια εξαίσια εναλλαγή εικόνων που ξεκινά από τον απλό θόρυβο (Down the River) και φθάνει μέχρι την αίσθηση της απόλυτης ροής ("The Voyage to Transylvania") και το σχεδόν βιντεοκλιπάδικο "Love Letter" , με όλες τις ενδιάμεσες αποχρώσεις, και πάνω από όλα αυτά πλανάται η απειλητική φωνή της Γεωργίας Συλλαίου η οποία καταφέρνει να δημιουργήσει ρίγη τρόμου θυμίζοντας, με απόλυτη επιτυχία είναι η αλήθεια, το θέμα της ταινίας με το απόκοσμο "Nosferatu" της και, κυρίως με την απόδοση στα ελληνικά του "Only Can a Woman", μία μαεστρικά μελοποιημένη και απολύτως δυσοίωνη πρόβλεψη για το εγγύς μέλλον του Orlock... Aκούγοντάς την να απαγγέλει
"Μόνο μία γυναίκα με καρδιά
να σπάσει του βαμπίρ τα μάγια μπορεί
να του χαρίσει το αίμα της
και να κρατήσει τον βρυκόλακα μέχρι να λαλήσει ο πετεινός..."
το μυαλό σου ταξιδεύει χωρίς να το καταλάβεις σε μία άλλη φωνητική εμπειρία, το Plague Mass της Diamanda Galas. Η αρτίοτητα της συνολικής σύνθεσης όπως την άκουσα για πρώτη φορά από το CD, με ώθησε στο εξής ακραίο πείραμα: Κατέβασα την ταινία του Murnau από το διαδίκτυο (ανήκει πλέον -λόγω ηλικίας- στο public domain, μπορείτε να την βρείτε εδώ ή και σε άλλες διευθύνσεις κωδικοποιημένη σε MPEG-1, MPEG-2 ή MPEG-4) και ξανα-άκουσα το έργο όπως προβλέπεται, να συνοδεύει δηλαδή τις εικόνες του Nosferatu. Aν και ο συγχρονισμός δεν είναι εύκολη υπόθεση (η ταινία έχει κυκλοφορήσει σε διάφορες βερσιόν) η μουσική είναι τόσο σαφής και γεμάτη εκφραστικά στοιχεία σχετικά με τις σκηνές που δεν έχεις καμμία δυσκολία στο να την συνδυάσεις με τα όσο διαδραματίζονται στην οθόνη και να διαπιστώσεις παράλληλα την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει με κορυφαίες (κατά την ταπεινή προσωπική μου γνώμη) στιγμές το Horror and Nightmares που καλύπτει την κοινή ονειρική εμπειρία του Ηarker και της Nina, το The Voyage to Transylvania (πάλι) και το The Master is Coming. Aν αποκτήσετε τον δίσκο, μη στερήσετε τον εαυτό σας από την συγκεκριμένη εμπειρία.

Παρά την "in situ" λογική του έργου, η συνολική παραγωγή πολύ απέχει από τα να είναι πρόχειρη, αναζητώντας δικαιολογίες στον live χαρακτήρα της όλης υπόθεσης. Η εικόνα κυμαίνεται από την ασφυκτικά -στα όρια του mono- εστιασμένη μπάντα, στο κέντρο της σκηνής, συνωστισμένη μπροστά σε μία υποθετική οθόνη, μέχρι την αέρινη περιγραφή ενός συνόλου επιθετικών πνευστών στα οποία επιβάλλονται μεγαλοπρεπώς τα φωνητικά τη συνοδεία ενός διακριτικότατου αλλά εμπεριστατωμένου πιανιστικού μέρους. (για να είμαι ειλικρινής, ο Παπαδημητρίου αδικεί εαυτόν στην συγκεκριμένη έκδοση: τα μέρη για πιάνο είναι εξαιρετικά όπως ακούγονται στο "Nosferatu" της Leo αλλά συγκριτικά "πίσω" στην εκδοχή της Αnakrousis, και αυτό έχω την εντύπωση δεν οφείλεται σε τεχνικούς λόγους αλλά σε επιλογή του συνθέτη που εδώ εκτελεί και χρέη μουσικού διευθυντή). Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ισορροπημένο και ευχάριστο (ε, χμ... πάντα στο πλαίσιο του θέματος) είναι δε χαρακτηριστικό ότι δεν κουράζει παρά τις αρκετές ακρότητες που οφείλονται όχι μόνο στο οπτικό υλικό αλλά και στους αυτοσχεδιασμούς. Ο δίσκος είναι διπλός με εξαιρετικά φροντισμένο εξώφυλλο στο οποίο περιλαμβάνεται ένα εισαγωγικό κείμενο και φωτογραφίες των συντελεστών ενώ το κάθε cd είναι τοποθετημένο σε δικό του χάρτινο φάκελλο (εδώ, είμαι βέβαιος, έβαλε το χέρι του το βινυλιακό alter ego του Λουκά...). Πολλοί ακροατές του έργου, ανάμεσά τους και ο υποφαινόμενος, θα εκτιμούσαν ιδιαίτερα μία -έστω συνοπτική- περιγραφή της κάθε σκηνής που θα βοηθούσε στην μεγαλύτερη κατανόηση των μουσικών ιδεών. Εν ανάγκη, ας υπάρξει σε downloadable μορφή από κάποιο σχετικό site.
Εν κατακλείδι, και για να είμαι ειλικρινής απέναντι σε όσους διαβάσουν το κείμενο αυτό, το Nosferatu A Monopoli δεν είναι μία απλή υπόθεση σαν ακρόαμα. Τι θα μπορούσε άλλωστε να περιμένει κανείς από την υλοποίηση -μέσω της μουσικής- της φρίκης που διαχρονικά αντιπροσωπεύει ο Nosferatu πέρα από μία ανάλογη ακουστική αίσθηση; Ωστόσο, με λίγη δουλειά από την πλευρά του ακροατή (που θα πρέπει τουλάχιστον να γνωρίζει μερικά πράγματα γύρω από την ταινία) το έργο ξεδιπλώνει έναν κρυφό, υπέροχο κόσμο ήχων που αξίζει να ακούσετε ξανά και ξανά, αποτελώντας κόσμημα για την δισκοθήκη σας και ταυτόχρονα θέτοντας τον πήχη πολύ ψηλά, για τις επόμενες παραγωγές της Anakrousis...





Δημήτρης Σταματάκος, avmentor, δίσκοι αναφοράς, 15.02.2006






Anakrousis \ CDs / SACDs \ Anakrousis Records \ Σάκης Παπαδημητρίου
Nosferatu A Monopoli
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμην

Ουδέποτε αρνήθηκα το Καινούριο.
Αυτό πού αρνούμαι σταθερά είναι αυτό πού δέν έχει ρίζες τών Πολιτισμών τού Κόσμου πού διαμορφώθηκαν στούς Αιώνες...
Χωρίς τίς ρίζες ούτε ο Alperin υπάρχει ,ούτε ο Trovezi,ούτε ο Sclavis...
Xωρίς την Βυζαντινή Μονωδία δέν υπάρχει η Ευρωπαϊκή Πολυφωνία.
Χωρίς τον Bach δέν υπάρχει η Gubaidulina.

Ακόμα μια φορά που θα συμφωνίσω μαζί σου Σπύρο...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμην

Xωρίς την Βυζαντινή Μονωδία δέν υπάρχει η Ευρωπαϊκή Πολυφωνία.

Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς εδώ...:chinscratch:
Εγώ με τη Βυζαντινή "μουσική" γενικώς παθαίνω ταράκουλο :speechless-smiley-0
Κρατώ όμως ότι πάλι τους τη βγήκαμε των Φράγκων: πάλι εμείς από πάνω :Banane0:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι κ

Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς εδώ...:chinscratch:
Εγώ με τη Βυζαντινή "μουσική" γενικώς παθαίνω ταράκουλο :speechless-smiley-0
Κρατώ όμως ότι πάλι τους τη βγήκαμε των Φράγκων: πάλι εμείς από πάνω :Banane0:

Τοσο απλό.
Η ώσμωση τής Μονωδίας μέ την Ν.Ιταλία πού οδήγησε στό Αμβροσιανό Μέλος πού ´τόθαψαν´οι Καθολικοί μέ στόχο να επικρατήσει το Γρηγοριανό ανάλογο..
Οι Κουτόφραγκοι τής Harmonia Mundi τά παρουσιάζουν...-bye--bye-
Δεν περιμένω τέτοια ανάλογα απο τούς δικούς μας ´μεταμοντέρνους χάσκακες´.
Αυτά τά θεωρούν ´οπισθοδρομικά´.Επομένως οχι μόνον δεν την βγήκαμε τών Φράγκων αλλά αυτοί αναγνωρίζουν ως φιλέρευνοι τά αυτονόητα...
Οι δικοί μας ´μίμοι´δεν ερευνούν τέτοια ´αντιδραστικά´-bye-

http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=9512&highlight=Benevento
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι καλές ερμην

Εδώ και κάποια χρόνια δέν έχω ανάγκη (μέ στανική εμμονή)oύτε εναλλακτικές μειοψηφίες,ούτε θορυβώδεις πλειοψηφίες.
Ακούω ,βλέπω και ψάχνω αυτά πού τραβάει η Ψυχή μου..
Δέν επιλέγω μόνον βάσει τού κριτηρίου οτι κάτι το βλέπουν ή τό ακούν λίγοι,παρότι πάμπολλες επιλογές μου δέν ταυτίζονται μέ τού μεγάλου κοινού.
Μέ λυπεί το γεγονός πώς τό πλατύ κοινό ακόμα και στό Mainstream έχει κάνει ένα τεράστιο πισογύρισμα στήν αφασία.
Ακόμα και στό πιό ´ελαφρύ´δεν υπάρχoυν Piaf καί Γιαννιδης.

εγώ γιατρέ όπου βλέπω πολύ κόσμο δεν ζυγώνω: εφηβικά κατάλοιπα :nounder:
δεν με λυπει καθόλου που το πλατύ κοινό είναι σε αφασία και δεν πιστεύω ότι "πισωγύρισαν": αν με ρωτάς εμένα, πάντα μέσα στην αφασία ήταν. Με κάποιες - πολύ λίγες- φωτεινές εκλάμψεις.

Τώρα...αμαρτία εξομολογημένη δεν είναι αμαρτία έτσι; Λοιπόν Γιαννίδη Δεν μπορώ να ακούσω. Αδύνατον μιλάμε. Θα προτιμούσα τίποτε άλλο, Louis Armstrong ίσως...τον νιώθω πολύ πιο κοντά μου.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν

Τοσο απλό.
Η ώσμωση τής Μονωδίας μέ την Ν.Ιταλία πού οδήγησε στό Αμβροσιανό Μέλος πού ´τόθαψαν´οι Καθολικοί μέ στόχο να επικρατήσει το Γρηγοριανό ανάλογο..

:popcorn:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι κ

εγώ γιατρέ όπου βλέπω πολύ κόσμο δεν ζυγώνω: εφηβικά κατάλοιπα :nounder:
δεν με λυπει καθόλου που το πλατύ κοινό είναι σε αφασία και δεν πιστεύω ότι "πισωγύρισαν": αν με ρωτάς εμένα, πάντα μέσα στην αφασία ήταν. Με κάποιες - πολύ λίγες- φωτεινές εκλάμψεις.

Τώρα...αμαρτία εξομολογημένη δεν είναι αμαρτία έτσι; Λοιπόν Γιαννίδη Δεν μπορώ να ακούσω. Αδύνατον μιλάμε. Θα προτιμούσα τίποτε άλλο, Louis Armstrong ίσως...τον νιώθω πολύ πιο κοντά μου.

Και οι Ρώσοι πού γέμιζαν τίς παγωμένες αίθουσες γιά να ακούσουν Gilels στην Ναζιστική εισβολή ,πλατύ κοινό ήταν πάντως.
Και οι Εγγλέζοι πού σηκώνονται όρθιοι στό Halleluiah απο τον Mεσσία τού Handel διατηρώντας μιά 300 ετή παράδοση πλατύ κοινό είναι.
Και ο Louis δεν ανήκε στίς ασήμαντες ´μειοψηφίες´.
Οσο για τον Γιαννιδη μπορεί και εγώ να μήν μπορώ να τον ακούσω αλλά μπροστά στο τίποτα πού τον υποκαθιστά σημερα ήταν σημαντικότερος.
Η Τέχνη πάντα απασχολούσε την Μειοψηφία.Το ζήτημα ήταν και παραμένει η Μειοψηφία αυτή να έχει εύρος και γνώσεις και να μήν ´εκστασιάζεται´μέ ότι τής προσφέρεται.Να διακρίνει τον μπάφιλα απο τό χρυσάφι.
Και εμένα δεν μέ καλύπτουν οι απλοϊκές Μαρξιστικές Αναλύσεις περί οικονομικής δυσπραγίας και τά γνωστά ´Ο Λαός πού νάβρει χρόνο ´´....κ.λ.π.,κ.λ.π.
Ομως νομίζω πώς όταν ο μέσος άνθρωπος ασχολείται μέ ένα ικανοποιητικό επίπεδο ποιότητας ανθίζουν πιό εύκολα και οι Μεγάλες στιγμές τής Τέχνης..
Οταν ο μέσος άνθρωπος ασχολείται με τον Μαζωνάκη και τά αντίστοιχα ευρωπαϊκά παράγωγα ο βαθμός δυσκολίας μεγαλώνει..
Δεν έχω αυταπάτες περί τής Τέχνης για τον Λαό..
Απλά όταν ο Λαός παίρνει ερεθίσματα διαφορετικά απο τά σκουπίδια όλο και κάποιο μεγαλύτερο κέρδος προκύπτει γιά το Ανθρώπινο είδος.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: R

Ε τι να κάνουμε.
Η Μουσική δεν ξεκίνησε απο τον Bach.-bye-

εμένα, να σου πώ τη μαύρη αλήθεια, όλα αυτα τα Αμβροσιανά και Γρηγοριανά μέλη μου δημιουργούν αφόρητη πλήξη.
όταν λοιπόν μου βάζεις και αυτές τις θεωρίες συνομωσίας με τους Καθολικούς μέσα, το πράγμα γίνεται λίγο πιο πικάντικο και μπορώ τουλάχιστον να το διαβάσω.
Γιατί για να το ακούσω, δυστυχώς...Δεν
-bye-
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Α

εμένα, να σου πώ τη μαύρη αλήθεια, όλα αυτα τα Αμβροσιανά και Γρηγοριανά μέλη μου δημιουργούν αφόρητη πλήξη.
όταν λοιπόν μου βάζεις και αυτές τις θεωρίες συνομωσίας με τους Καθολικούς μέσα, το πράγμα γίνεται λίγο πιο πικάντικο και μπορώ τουλάχιστον να το διαβάσω.
Γιατί για να το ακούσω, δυστυχώς...Δεν
-bye-

Δεν είναι θεωρίες Συνωμοσίας.
Οι ίδιοι οι Ιταλοί τά γράφουν..
Ελα όμως πού το Γρηγοριανό Μέλος πού επικράτησε οδήγησε στην εμφάνιση τού Οργάνου στον 9ο μ.χ αιώνα(μέχρις τότε απαγορευόταν η χρήση μουσικών οργάνων)γιά να φτάσουμε στά Μοτέτα τού 12ου μ.χ αιώνα και μέσα απο περιόδους ακμής και παρακμής να φτάσουμε στην Αρχαία Τέχνη ,στούς Τροβαδούρους και στην Ars Nova.
Eκεί ξαναβγαίνουν στο προσκήνιο οι Ιταλοί και οι Γαλλοφλαμανδοί γιά να φτάσουμε στον Ζοσκέν Ντε Πρέ.
Ολα αυτά δεν έγιναν γραμμικά αλλά το ένα εμπεριείχε το άλλο ενώ υπηρξαν και μεσοδιαστήματα ´αδράνειας´.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: R

Ε τι να κάνουμε.
Η Μουσική δεν ξεκίνησε απο τον Bach.-bye-

όχι βέβαια. :grandpa:
προηγήθηκε ο Ρωμανός ο Μελωδός - ο οποίος παίζει να ήταν και καλύτερος :BDGBDGB53:
 
Τον Ρωμανό οι Δυτικοί τον ονομάζουν ´Πρίγκηπα τών Μελωδών´καί ´Πίνδαρο τού Βυζαντίου´...
Τελικά οι ´Κουτόφραγκοι´όταν αισθάνονται ασφαλείς λένε αλήθειες πού οι ´ημέτεροι μουσικολόγοι´τρέμουν να ομολογήσουν μπάς και δέν χαρακτηρισθούν Λουξεμβούργιοι.-bye--bye-
Για τον δέ Κουκουζέλη οι αναφορές ξεκινάνε από το 1302 σέ Μουσικό Χειρόγραφο τής Αγίας Πετρούπολης...
Η Οκτάηχός του και ο τρόπος πού χρησιμοποίησε την Μουσική μοιάζουν μέ την αντίστοιχη Αρχαιοελληνική Οκτάηχο...
Ασχολείται μαζί του πάντως αυτή η ´ρημάδα´η Harmonia Mundi και τον κατατάσσει πολύ ψηλά.
Φτωχός σε όλη του την ζωή απαρνήθηκε κάθε αξίωμα για να αφοσιωθεί στην Μουσική...
Και εξυπακούεται πώς έχει τεράστιο μουσικό ενδιαφέρον σε σχέση μέ κάτι δυτικά γκομενοτράγουδα τής εποχής πού τραγουδούσαν οι ερωτευμένοι με συνοδεία Λαούτου.:flipout:-bye--bye-
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σταμάτησαν οι κ

Οσο για τον Γιαννιδη μπορεί και εγώ να μήν μπορώ να τον ακούσω αλλά μπροστά στο τίποτα πού τον υποκαθιστά σημερα ήταν σημαντικότερος.

Δεν τίθεται καν θέμα. Ο Γιάννης Κωνσταντινίδης :grinning-smiley-043 είναι από τους πιο διακριτικούς και γνήσιους συνθέτες ελληνικής λόγιας μουσικής. Όπως έγραφε ο Λάμπρος Λιάβας: "Παρόλη τη γερμανική του παιδεία ο Κωνσταντινίδης αποπνέει μια γαλλική ιμπρεσσιονιστική - αλλά και νεοκλασική - λεπτότητα κι ευαισθησία, μια διαύγεια κι έναν "περφεξιονισμό" στη μουσική του γραφή που παραπέμπουν κατευθείαν στο Ραβέλ, συνθέτη που τόσο πολύ θαύμαζε κι αγαπούσε. Όλ' αυτά όμως φιλτραρισμένα μέσα από μια γνήσια ελληνική αίσθηση, μακρυά από κάθε επιφανειακή και φολκλορική διάθεση, που τόσο κακό έκανε - κι εξακολουθεί να κάνει - στη μουσική μας."

Μπορώ και ακούω λοιπόν με χαρά κι ευγνωμοσύνη έργα του όπως η Μικρασιατική Ραψωδία. Και δε βρίσκω κανένα λόγο να την ακούω λιγότερο συχνά από λ.χ. την Ισπανική Ραψωδία.

Και το πάμε σαν άλλοτε όμως της άλλης του πλευράς - ως Κώστα Γιαννίδη - μια χαρά το ακούω. Είχα αγοράσει και το βινύλιο τη δεκαετία του '80 με τη Μαργαρίτα Ζορμπαλά. :popcorn:
 
Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Τον Ρωμανό οι Δυτικοί τον ονομάζουν ´Πρίγκηπα τών Μελωδών´καί ´Πίνδαρο τού Βυζαντίου´...
Τελικά οι ´Κουτόφραγκοι´όταν αισθάνονται ασφαλείς λένε αλήθειες

Για τον δέ Κουκουζέλη οι αναφορές ξεκινάνε από το 1302 ...
Και εξυπακούεται πώς έχει τεράστιο μουσικό ενδιαφέρον σε σχέση μέ κάτι δυτικά γκομενοτράγουδα τής εποχής πού τραγουδούσαν οι ερωτευμένοι με συνοδεία Λαούτου.

Πάντως πέρα απο τις πρωτιές μας παντού και οι οποίες είναι αναμφισβήτητες, προσωπικά βρίσκω ιδιαίτερα συγκινητική αυτή την παρθενία που αντιτάσσει η άσπιλη και αμόλυντη νεοελληνική ψυχή, σε όλη αυτή την κατάρα της Σκέψης που εκπορεύεται από τη Δύση.
Μωρέ καλά τους κάνει και τους κοπανάει ο Ράμφος :icon15:

"Αν εκινδύνευσε το 21 και το ελεύθερο έθνος κατόπιν υπέστη -και υφίσταται- τα πάνδεινα (...) οφείλεται κυρίως στην ξενομανία των λογίων, που επεδίωξαν πάση δυνάμει να μεταφυτεύσουν ευρωπαϊκά πρότυπα στη "σγουρή μας κόγχη" και άνοιξαν δρόμο στον δημοτικισμό, τον καπιταλισμό, το σοσιαλισμό και τα λοιπά ανθυγιεινά υποπροϊόντα τους, αδιαφορώντας ολότελα για την πραγματικότητα της νεοελληνικής ψυχής η οποία βγαίνει κατ' ευθείαν από το Βυζάντιο και την τουρκοκρατία". :grandpa:
 
Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

κάτι δυτικά γκομενοτράγουδα τής εποχής πού τραγουδούσαν οι ερωτευμένοι με συνοδεία Λαούτου.

και πού είσαι: τα γκομενοτράγουδα μετεξελίχθηκαν και έγιναν Lieder.
τα δικά σου ξεκίνησαν από ψαλμωδίες και έγιναν ρεμπέτικα.
Αυτοί με τον Σούμπερτ κι εσύ με τον Μητροπάνο -bye-
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Πάντως πέρα απο τις πρωτιές μας παντού και οι οποίες είναι αναμφισβήτητες, προσωπικά βρίσκω ιδιαίτερα συγκινητική αυτή την παρθενία που αντιτάσσει η άσπιλη και αμόλυντη νεοελληνική ψυχή, σε όλη αυτή την κατάρα της Σκέψης που εκπορεύεται από τη Δύση.
Μωρέ καλά τους κάνει και τους κοπανάει ο Ράμφος :icon15:

"Αν εκινδύνευσε το 21 και το ελεύθερο έθνος κατόπιν υπέστη -και υφίσταται- τα πάνδεινα (...) οφείλεται κυρίως στην ξενομανία των λογίων, που επεδίωξαν πάση δυνάμει να μεταφυτεύσουν ευρωπαϊκά πρότυπα στη "σγουρή μας κόγχη" και άνοιξαν δρόμο στον δημοτικισμό, τον καπιταλισμό, το σοσιαλισμό και τα λοιπά ανθυγιεινά υποπροϊόντα τους, αδιαφορώντας ολότελα για την πραγματικότητα της νεοελληνικής ψυχής η οποία βγαίνει κατ' ευθείαν από το Βυζάντιο και την τουρκοκρατία". :grandpa:

Πουθενά δεν έχει γραφτεί γιά ελληνικές πρωτιές.
Απλά είναι εντελώς διαφορετικές οι κοινωνικές παράμετροι..
Κρίμα πού δεν πρόλαβε να κάνει ο Κοραής πλήρη πράξη την γελοία Θεωρία τής ´Μετακένωσης´γιατί θα βλέπαμε τούς Αγρότες ντυμένους με Φράκα μαζί με Περικεφαλαία.-bye--bye-