Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

και πού είσαι: τα γκομενοτράγουδα μετεξελίχθηκαν και έγιναν Lieder.
τα δικά σου ξεκίνησαν από ψαλμωδίες και έγιναν ρεμπέτικα.
Αυτοί με τον Σούμπερτ κι εσύ με τον Μητροπάνο -bye-

Ελάχιστα γκομενοτράγουδα έγιναν κάτι σημαντικό..
Τα λοιπά έγιναν pop τού κώλου.Μην τά στρέφουμε όλα στην κλασσική.-bye--bye-Και ο Σούμπερτ τραγουδάκια έγραφε βάσει τής δικής του παράδοσης.Δέν τόξερα πώς η απελευθερωμένη Ελλάδα τού 1829 ή οι λοιποί Βαλκανικοί Λαοί θάπρεπε να τραγουδάνε Αυστριακά Τραγούδια.:flipout::flipout:
Lieder και οι Ιταλοί ?Λαϊκές Καντσονέτες και Οπερα έφτιαξαν
Oι Ψαλμωδίες τού Βυζαντίου γίναν Δημοτικά καί Ρεμπέτικα αλλά και Δυτική Μουσική.
Ξέρω-ξέρω τά εδώ Δημοτικά τι να πούνε μπροστά στά Αυστριακά Βάλς και στην Εύθυμη Χήρα??
Oι δικοί μας Κωλέττηδες και Μαυροκορδάτοι,άλλως τε, ντρέπονταν γιά την ´καταγωγή´τους.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Πουθενά δεν έχει γραφτεί γιά ελληνικές πρωτιές.
Απλά είναι εντελώς διαφορετικές οι κοινωνικές παράμετροι..
Κρίμα πού δεν πρόλαβε να κάνει ο Κοραής πλήρη πράξη την γελοία Θεωρία τής ´Μετακένωσης´γιατί θα βλέπαμε τούς Αγρότες ντυμένους με Φράκα μαζί με Περικεφαλαία.-bye--bye-

δεν ξέρω αν ανέφερες τη λέξη "πρωτιές" αλλά τα γραφόμενά σου αποπνέουν μιά αίσθηση εθνικιστικής ...αυταρέσκειας που την θεωρώ τελείως αστήρικτη, ή μάλλον με πήλινα πόδια - δεν είναι σε τίποτα καλύτερη από τους φροϋδομαρξοσημειολόγους που (σωστά) περιφρονεί. Και ο νών νοείτω...;)

όσον αφορά τώρα τις "γελοίες θεωρίες" του Κοραή, εγώ δεν ανήκω σε αυτό ή σε εκείνο το ιδεολογικό μαγαζάκι για να ...τοποθετηθώ - για να σου πώ όμως τη μαύρη αλήθεια, δεν τις βρίσκω περισσότερο γελοίες από τις λαϊκίστικες καλλιγραφίες του Σεφέρη, τον κατηχητισμό του Κόντογλου ή το ελληνοχριστιανικό "Δοξάστε με!" του Αξιον Εστί.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο αιώνα??

Ελάχιστα γκομενοτράγουδα έγιναν κάτι σημαντικό..

έλα τώρα γιατρέ: σβήνεις το 90% από αυτό που αποκαλούμε ελληνικό τραγούδι.
εντάξει, Νεαντερντάλια μουσική γλώσσα, συμφωνώ...αλλά όχι κι έτσι -bye-
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο α

δεν ξέρω αν ανέφερες τη λέξη "πρωτιές" αλλά τα γραφόμενά σου αποπνέουν μιά αίσθηση εθνικιστικής ...αυταρέσκειας που την θεωρώ τελείως αστήρικτη, ή μάλλον με πήλινα πόδια - δεν είναι σε τίποτα καλύτερη από τους φροϋδομαρξοσημειολόγους που (σωστά) περιφρονεί. Και ο νών νοείτω...;)

όσον αφορά τώρα τις "γελοίες θεωρίες" του Κοραή, εγώ δεν ανήκω σε αυτό ή σε εκείνο το ιδεολογικό μαγαζάκι για να ...τοποθετηθώ - για να σου πώ όμως τη μαύρη αλήθεια, δεν τις βρίσκω περισσότερο γελοίες από τις λαϊκίστικες καλλιγραφίες του Σεφέρη, τον κατηχητισμό του Κόντογλου ή το ελληνοχριστιανικό "Δοξάστε με!" του Αξιον Εστί.

Mπάαα.
Απλά δεν αντριχιάζω στην λέξη ´παράδοση´οιασδήποτε Χώρας και δέν προσπαθώ να ανακαλύψω την ´Αμερική´γιά να νοιώσω ´πρωτοπόρος´.
Οι Φροϋδικές μάλιστα θεωρίες ,άν και σε πολλά ξεπερασμένες ερμηνεύουν μάλλον επιτυχημένα τά συμπλέγματα κατωτερότητας τών ´μίμων´πού γεννήθηκαν σέ καλύβι αλλά θάθελαν να κάνουν παρέα με τήν Μαρία Αντουανέτα...
Αν είναι ´εθνικισμός´τό ψάξιμο τής Μουσικής Παράδοσης σέ ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό και όχι μόνον Χώρο και τό πώς οι διάφορες πλευρές τής Τέχνης γονιμοποιήθηκαν τό αποδέχομαι...
Προφανώς πρόκειται γιά ´Παγκόσμιο εθνικισμό´.-bye-
Οι γελοιότητες τού Κοραή αφορούν στο ότι η Αρχαία Κληρονομιά ´μετακενώθηκε´ απ´ευθείας στο Νεοϊδρυθεν ελληνικό κράτος..Τετοια παρόμοια λέει και ο Πλεύρης αλλά και κάποιοι μεγαλόσχημοι ´δυτικόφρονες´...
Οταν προσπαθεί κάποιος να ´βολέψει´την Ιστορία δέν έχει πρόβλημα να ´πηδήξει´ακόμα και 1100 χρόνια.
Ευτυχώς πού οι Δυτικοί ,πού πλέον επιβλήθηκαν ως Πολιτισμός και δέν έχουν να φοβηθούν κάτι,έχουν αρχίσει τίς τελευταιες δεκαετίες σοβαρές Ιστορικές Προσεγγίσεις και τά εδώ ´μαλάκια´παρακολουθούν άφωνα και τρομαγμένα πού πρέπει να ´αλλάξουν γραμμή´...
Οι Ζωγραφιές και οι ακρότητας τού Κόντογλου δημιούργησαν τήν καλλιέργεια τού Μόραλη και τού Χατζηκυριάκου-Γκίκα...
Οσο για τον Σεφέρη και τον Ελύτη σιγά να μήν σχολιάσω...
Ορισμένα πράγματα έχουν και όριο....
Λαϊκίστικες καλλιγραφίες στον Σεφέρη βρίσκει μόνον αυτός πού έχει φτάσει μεχρις στό εξωφυλλο.-bye--bye-
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμενο α

έλα τώρα γιατρέ: σβήνεις το 90% από αυτό που αποκαλούμε ελληνικό τραγούδι.
εντάξει, Νεαντερντάλια μουσική γλώσσα, συμφωνώ...αλλά όχι κι έτσι -bye-

Ο Πολιτισμός περνάει κρίση σέ ολόκληρη τήν Ευρωπαϊκή Ηπειρο τήν τελευταία εικοσιπενταετία.
Και το απλό ευρωπαϊκό τραγούδι έχει τά μαύρα του χάλια όπως και το αντίστοιχο Ελληνικό.
Σέ κάθε Χώρα βρίσκει κανείς λίγους Τεχνίτες πού παλεύουν και οι περισσότεροι απο αυτούς έχουν παρουσιαστεί εδώ μέσα..
Το ότι υπάρχουν ´Φάροι´σαν την E.C.M(πού όπως θάχεις διαπιστώσει και αυτοί αμφισβητούνται....)δέν επιλύει ούτε ακυρώνει την κρίση.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμε

Οσο για τον Σεφέρη και τον Ελύτη σιγά να μήν σχολιάσω...
Ορισμένα πράγματα έχουν και όριο....
Λαϊκίστικες καλλιγραφίες στον Σεφέρη βρίσκει μόνον αυτός πού έχει φτάσει μεχρις στό εξωφυλλο.-bye--bye-


Λίγο δύσκολο να συμφωνήσουμε εδώ γιατρέ. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά, κατα πως σε κόβω, είσαι με το πνευματικό imperium: με την Επίσημη λογοτεχνία των βραβείων και των εκδόσεων Απάντων, αυτούς που χαϊδεύουν και κολακεύουν το κοινό και το κάνουν να νιώθει ξεχωριστό και περήφανο.
Εγώ αγαπώ κι αυτούς αλλά η καρδιά μου είναι με τους βλάσφημους, αυτούς που πιστεύουν πως η ποίηση είναι ακριβώς το αδιέξοδό της. Αυτούς που το imperium απωθεί: Καρυωτάκη, Βάρναλη, Κατσαρό...τέτοιους.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον προηγούμε

Ο Πολιτισμός περνάει κρίση σέ ολόκληρη τήν Ευρωπαϊκή Ηπειρο τήν τελευταία εικοσιπενταετία.

η μαζική κουλτούρα περνάει κρίση Σπύρο. η κομψεπίκομψη ευτέλεια.
αυτόνομες φωνές υπάρχουν αρκετές - και είναι συγκλονιστικές.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες τον

Λίγο δύσκολο να συμφωνήσουμε εδώ γιατρέ. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά, κατα πως σε κόβω, είσαι με το πνευματικό imperium: με την Επίσημη λογοτεχνία των βραβείων και των εκδόσεων Απάντων, αυτούς που χαϊδεύουν και κολακεύουν το κοινό και το κάνουν να νιώθει ξεχωριστό και περήφανο.
Εγώ αγαπώ κι αυτούς αλλά η καρδιά μου είναι με τους βλάσφημους, αυτούς που πιστεύουν πως η ποίηση είναι ακριβώς το αδιέξοδό της. Αυτούς που το imperium απωθεί: Καρυωτάκη, Βάρναλη, Κατσαρό...τέτοιους.

Νά με συγχωρείς αλλά ο Καρυωτάκης ,μετά θάνατον ,ανήκει στο Imperium...
Θάλεγα μάλιστα πώς αλλοιώθηκε τόσο πολύ το ´πνεύμα ´του πού έγινε αγνώριστο.Τουλάχιστον οι ´βραβευμένοι´τού απέτισαν τον ανάλογο φόρο τιμής καί τον θεωρησαν ´Ξεχωριστή Λογοτεχνική περίπτωση´απο την οποία γονιμοποιήθηκαν (βλ.Σεφέρης)....
Πολλοί άλλοι δεν αναγνώρισαν τίποτα παρά μόνον στάθηκαν στην αυτοκτονία του σαν νάταν ο Ian Curtis.Kαί γέμιζε τήν ´φαιδρή μελαγχολία´και τίς ´θανατολαγνείες´τών αταλάντων..
Ο Σεφέρης βραβεύτηκε το 63.Πέθανε το 69..
Εως το 60 τον διάβαζαν 1500 άνθρωποι..

Υ.Γ.
Μην ξεχνάς πώς και ο Beethoven στούς ´βραβευμένους´ανήκε..;)
Υ.Γ.2
Για τον Κατσαρό ´κάποιος´έκανε αφιέρωμα εδώ μέσα.-bye-
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες

Νά με συγχωρείς αλλά ο Καρυωτάκης ,μετά θάνατον ,ανήκει στο Imperium...
Θάλεγα μάλιστα πώς αλλοιώθηκε τόσο πολύ το ´πνεύμα ´του πού έγινε αγνώριστο.Τουλάχιστον οι ´βραβευμένοι´τού απέτισαν τον ανάλογο φόρο τιμής καί τον θεωρησαν ´Ξεχωριστή Λογοτεχνική περίπτωση´απο την οποία γονιμοποιήθηκαν (βλ.Σεφέρης)....

άλλα έχω διαβάσει εγώ Σπύρο -στον Τέλλο Αγρα συγκεκριμένα- για τους αμέσως επόμενούς του, την "αισιόδοξη" και "προοδευτική" γενιά του '30 και την επιθετικότητά της απέναντί του. Του ήταν βλέπεις τόσο ξένοι του Καρυωτάκη οι αυτάρεσκοι ακισμοί που άνθισαν αργότερα στην ποίηση του Ελύτη και των υπόλοιπων που λές και έπρεπε να τον ξορκίσουν για να προχωρήσουν.

Τέλος πάντων, σταματώ εδώ. Πάλι το παρεκτρέψαμε το νήμα, με παρηγορεί όμως πως το κάναμε με τις καλύτερες των προθέσεων. Ελπίζω οι συνδαιτημόνες να μας αναγνωρίσουν τουλάχιστον αυτές. :ernaehrung004:
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές

άλλα έχω διαβάσει εγώ Σπύρο -στον Τέλλο Αγρα συγκεκριμένα- για τους αμέσως επόμενούς του, την "αισιόδοξη" και "προοδευτική" γενιά του '30 και την επιθετικότητά της απέναντί του. Του ήταν βλέπεις τόσο ξένοι του Καρυωτάκη οι αυτάρεσκοι ακισμοί που άνθισαν αργότερα στην ποίηση του Ελύτη και των υπόλοιπων που λές και έπρεπε να τον ξορκίσουν για να προχωρήσουν.

Τέλος πάντων, σταματώ εδώ. Πάλι το παρεκτρέψαμε το νήμα, με παρηγορεί όμως πως το κάναμε με τις καλύτερες των προθέσεων. Ελπίζω οι συνδαιτημόνες να μας αναγνωρίσουν τουλάχιστον αυτές. :ernaehrung004:

Συμφωνώ πώς υπάρχει αυτό πού αναφέρεις.
Γι´αυτό και έγραψα μονον για τον Σεφέρη.
Ο Καρυωτάκης στέκεται μόνος του και είναι η Τομή..
Μην ξεχνάς πώς πριν απο αυτόν έθαλλαν οι Αρχαιοπρεπείς μπαλαφάρες τού Περικλή Γιαννόπουλου.

Καλά τά είπαμε.:flipout:
Καλό Μεσημέρι Αδελφούλη.:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Σταμάτησαν οι καλές ερμηνείες

Τέλος πάντων, σταματώ εδώ. Πάλι το παρεκτρέψαμε το νήμα, με παρηγορεί όμως πως το κάναμε με τις καλύτερες των προθέσεων. Ελπίζω οι συνδαιτημόνες να μας αναγνωρίσουν τουλάχιστον αυτές. :ernaehrung004:

Αγαπητοί Κώστα και Σπύρο, η συζήτησή σας αυτή θα έπρεπε να αποτελεί νήμα από μόνη της.
Να παρεκτρέπεστε πιο συχνά!!!
:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: R

Δεν είναι θεωρίες Συνωμοσίας.
Οι ίδιοι οι Ιταλοί τά γράφουν..
Ελα όμως πού το Γρηγοριανό Μέλος πού επικράτησε οδήγησε στην εμφάνιση τού Οργάνου στον 9ο μ.χ αιώνα(μέχρις τότε απαγορευόταν η χρήση μουσικών οργάνων)γιά να φτάσουμε στά Μοτέτα τού 12ου μ.χ αιώνα και μέσα απο περιόδους ακμής και παρακμής να φτάσουμε στην Αρχαία Τέχνη ,στούς Τροβαδούρους και στην Ars Nova.
Eκεί ξαναβγαίνουν στο προσκήνιο οι Ιταλοί και οι Γαλλοφλαμανδοί γιά να φτάσουμε στον Ζοσκέν Ντε Πρέ.
Ολα αυτά δεν έγιναν γραμμικά αλλά το ένα εμπεριείχε το άλλο ενώ υπηρξαν και μεσοδιαστήματα ´αδράνειας´.

Για το εκκλησιαστικό όργανο βάλανε το χεράκι τους και οι Βυζαντινοί. Αντιγράφω απο την γερμανική Wikipedia. << στα Καρολινγκικά Χρονικά αναφέρεται ότι στα 757 και 812 αφήχθησαν πρεσβείες από το Βυζάντιο στην αυλή των Φράγκων, μία εκ των οποίων έφερε σαν δώρο και ένα εκκλησιαστικό όργανο είτε για τον Πιπίνο τον Νεώτερο είτε για τον γιό του Καρλομάγνο>>. Το εκκλησιαστικό όργανο, μετεξέλιξη της αρχαιοελληνικής Υδραυλίδας, ήταν πολύ διαδεδομένο στο Βυζάντιο,τόσο στην κοσμική όσο και στην εκκλησιαστική μουσική. Η υδραυλίδα εφευρέθηκε απο τους αρχαίους Ελληνες, (τον Κτησίβιο στην Αλεξάνδρεια στα 246 π.Χ.), υιοθετήθηκε απο τους Ρωμαίους, ξεχάστηκε μετά την πτώση της Δυτικής Ρωμαικής Αυτοκρατορίας, και επανεξήχθη από τους Βυζαντινούς. Μια υδραυλίδα βρέθηκε στο Δίον, εκτίθεται στο εκεί Μουσείο μαζί με μια σύγχρονη αναπαράσταση. Σώζονται όλοι σχεδόν οι σωλήνες, από ασήμι σκαλισμένο σε σχήμα καλαμιών, αλλά όχι ο μηχανισμός.