Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Κάποια στοιχεία για αυτή την λειτουργία που άντλησα από φυλλάδια ηχογραφήσεων.

Το 1761, ο Χάυντν είχε εισέλθει στην υπηρεσία της οικογένειας Εστερχάζι, όπου ο Καπελλμάιστερ υπεύθυνος για την εκκλησιαστική μουσική ήταν ο ηλικιωμένος Γκρέγκορ Βέρνερ (1693–1766). Φυσικά, μετά τον θάνατο του ηλικιωμένου, ο Χάυντν τον αντικατέστησε και, για να γιορτάσει την προαγωγή του, συνέθεσε την Missa Cellensis in honorem Beatissimae Virginis Mariae την πιο μεγάλη και μεγαλοπρεπή από όλες τις λειτουργίες του.
Ίσως για πρώτη φορά σε μια λειτουργία πειραματίζεται με ποικιλία διαφορετικών στυλ αφού οι αυστηρές χορωδιακές φούγκες συνυπάρχουν με λυρικές άριες.

Η ηχογράφηση και η εκτέλεση είναι εξαιρετικές άλλωστε το όνομα του Rene Jacobs αποτελεί εγγύηση. Εκτός των άλλων η ανάρτηση του @sonorous ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να εντρυφήσω στην θρησκευτική μουσική του Haydn. Θέλω μόνο να παρατηρήσω ότι και παλαιότεροι που έχουν ηχογραφήσει το έργο όπως είναι ο Richard Hickok, o Simon Preston και ο Helmut Rilling ήταν απόλυτα επαρκείς.


Με αφορμή τα παραπάνω.

Θαυμάσιες ερμηνείες παλαιοτέρων ηχογραφήσεων κάποιες φορές εμποδίζουν την παρουσίαση κάποιων νέων που είναι ικανοποιητικές. Για παράδειγμα άκουσα πρόσφατα τρία πολυπαιγμένα αριστουργήματα σε μια ηχογράφηση.
Μου άρεσαν οι εκτελέσεις των συμφωνιών No. 35 Haffner και No. 36 Linzer και ήταν εξαίρετη η συνεργασία στο 3το κονσέρτο για βιολί μεταξύ του Emelyanyanchev και της ορχήστρας με τον βιολιστή Aylen Pritchin.
Ήχος καθαρός, ερμηνεία επιτυχημένη με ζωντάνια και ακρίβεια. Δεν βαρέθηκα ούτε μια στιγμή αλλά δεν μπορώ να την κατατάξω στις εξαιρετικές

Mozat.jpg
 
Μια ιδιαίτερα ευφυής ιδέα.
Η πιανίστρια παρουσιάζει τα πρώιμα έργα τα Opus 1 διασήμων συνθετών όπως των Chopin, Brahms, Schumann,Tchaikovsky,Berg. Ενδιαφέρον δεν έχει μόνο το σημείο εκκίνησης του καθένα αλλά και οι διαφορές στις αισθητικές προσεγγίσεις που δημιούργησαν τον πλούτο της ρομαντικής περιόδου . Η πιανίστρια δεν βλέπει ανώριμα έργα αλλά εμπνεύσεις που αποδίδει με ζωντάνια και ευγλωττία.

Το Rondo του δεκαπαντάχρονου Chopin είναι έργο με πυκνότητα γραφής που απέχει πολύ από μια απλή επίδειξη τεχνικής .
Η σονάτα του Brahms αποδίδεται εξίσου ποιητικά με την επίσης πρόσφατη εξαίρετη ερμηνεία του Alexandre Kontorow με πρόγραμμα που αξίζει της προσοχής σας (εταιρία BIS)
H ερμηνεία της στις Abegg Variations του Schumann ίσως λιγότερο λαμπερή από την εκτέλεση της Lise de la Salle (εταιρία naïve) αλλά ίσως ποιο στοχαστική, ποιο άυλη.
Ακόμη και η εκφραστικότητα των δυσαρμονιών τόνιζε τα σκοτεινά στοιχεία της σονάτας του Berg .

Εν κατακλείδι το πρόγραμμα και οι ερμηνείες της Geniushene είναι άξια προσοχής.

Anna Geniushene - Opus 1.jpgAlexandre Kantorow - Brahms - Schubert.jpgLise de la Salle - Robert Schumann Kinderszenen - Abegg-Variationen - Fantasie, Op.17.jpg
 
View attachment 261464
Καθηλωτική ερμηνεία. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΉ.
Στέγνωσε το στόμα μου και πόνεσε ο κ...ς μου. Δεν κουνήθηκα ούτε εκατοστό καθόλη την διάρκεια της συμφωνίας.
όντως πολύ ωραία ... τα τελευταία χρόνια προτιμώ να ακούω καινούργια πράγματα και όχι ακόμη μια εκτέλεση αγαπημένων έργων, ωστόσο, εδώ ήταν πολύ ωραία τα πράγματα ...
 
  • Like
Reactions: Sonorus
Μουσικά δεν έχω κάτι να προσθέσω. Μια όμως παρατήρηση.
Οι παρακάτω κύριοι δεν άκουσαν στο τρίτο μέρος <In ruhig fliessender Bewegung> από το 5.22-5.30 το κινητό που κτυπούσε? Εγώ σηκώθηκα να δω ποιός μου τηλεφωνεί.
Producer and Balance Engineer: Steve Portnoi. Assistant Engineers: Niall Gault and Edward Cittanova
Recorded 16 January 2025 live and in rehearsal in The Bridgewater Hall, Manchester, UK.

Τώρα μια χάρη σε αυτούς που έχουν Qobuz. Πρόσφατα άκουσα τα κουαρτέτα του Haydn Op.76 και ιδιέταιρα το Op.76 Νο2 τo αποκαλούμενο the fifths, με το Leiptziger Quartett που πολύ εκτιμώ. Aυτοί παίζουν με όργανα και bows εποχής όπως οι Arod που αναφέρει ο @Sonorus. Μπορεί κάποιος να συγκρίνει τις δύο ερμηνείες?
 
Μουσικά δεν έχω κάτι να προσθέσω. Μια όμως παρατήρηση.
Οι παρακάτω κύριοι δεν άκουσαν στο τρίτο μέρος <In ruhig fliessender Bewegung> από το 5.22-5.30 το κινητό που κτυπούσε? Εγώ σηκώθηκα να δω ποιός μου τηλεφωνεί.
Producer and Balance Engineer: Steve Portnoi. Assistant Engineers: Niall Gault and Edward Cittanova
Recorded 16 January 2025 live and in rehearsal in The Bridgewater Hall, Manchester, UK.

Τώρα μια χάρη σε αυτούς που έχουν Qobuz. Πρόσφατα άκουσα τα κουαρτέτα του Haydn Op.76 και ιδιέταιρα το Op.76 Νο2 τo αποκαλούμενο the fifths, με το Leiptziger Quartett που πολύ εκτιμώ. Aυτοί παίζουν με όργανα και bows εποχής όπως οι Arod που αναφέρει ο @Sonorus. Μπορεί κάποιος να συγκρίνει τις δύο ερμηνείες?
Η ηχογράφηση είναι ζωντανή και μάλλον αποφάσισαν να μην βάλουν χέρι...

Όσο αφορά το κουαρτέτο. Εξαιρετική ερμηνεία και από τους Leiptziger Quartett όμως λίγο πιο κλασσική και συντηρητική, ίσως μια ιδέα πιο λυρική. Τους λείπει η ορμή και η κινητήριος δύναμη των Arod που αναδεικνύει έντονα τα Sturm und Drang χαρακτηριστικά του 2ου κουαρτέτου. Αν ήταν να αγοράσω CD θα προτιμούσα τους Arod.
 
Δεν ξέρω αν παρακολουθείτε (ακούτε) την σειρά της Harmonia Mundi με όλα τα έργα του Bach για πληκτροφόρα. Ερμηνευμένα εξαιρετικά από τον Benjamin Alard. Τα περισσότερα από αυτά στο περίφημο 1740 Hieronymus Albrecht Hass Harpsichord.
Εδώ δεν ξέρω αν κλέβει τις εντυπώσεις ο πραγματικά άρτιος ερμηνευτής ή η sonorité του οργάνου.
instrumento.png
CleanShot+2025-05-18+at+11.23.38@2x.png
 
Βγήκε και το καθιερωμένο Χριστουγεννιάτικο από την μπάντα, συγνώμη από τους χάλκινους πνευστούς, της φιλαρμονικής του Βερολίνου. Τα !2 χάλκινα όργανα παίζουν διασκευές 17 Χριστουγεννιάτικων τραγουδιών. Όπως αναμένετο οι εκτελέσεις άψογες. Οι διασκευές έχουν γίνει από τον Αυστραλό Joshua Davis πρώτο τρομπόνι της ορχήστρας Δυτικής Αυστραλίας συνεργάτη των Βερολινέζων.
Μουσική για την χαρά των ημερών.



Berlin Philharmonic Brass - Frohe Weihnachten! (2025).jpg
 
  • Like
Reactions: Sonorus