Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

Re: Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Γενικά ο καθένας θέλεις να υποστηρίξει τις αγορές του και τις επιλογές του.
Το συμπέρασμα στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι εσύ είχες τα χρήματα και πήρες μια πολύ ακριβή compact μηχανή στην αρχή της κυκλοφορίας της αλλά το φωτογραφικό της αποτέλεσμα δείχνει να σε αποζημιώνει για την επιλογή σου.
Δεν είναι κακή η Olympus απλά η Sony δείχνει αρκετά τίμια για τα χρήματα της έστω και ας είναι πολλά αυτά.

Ισχύει αυτό που λες Παναγιώτη, προσωπικά όμως έχω olympus μηχανές και φακούς και δεν έχω ούτε καπάκι από sony, άλλα οφείλω να ομολογήσω (παρότι στην αρχή την ''έθαβα'' και συνεχίζω να μην θέλω να δώσω τόσα χρήματα για μηχανή 1 ίντσας) ότι με την Rx100VI η sony έδειξε τα δόντια της, ειδικά σε Jpeg περίμενα χαοτική διαφορά υπέρ της Olympus και όμως βλέπουμε ότι ακόμα και με πανάκριβους Pro prime φακούς η Sony με τον λιλιπούτειο super zoom φακό στέκεται επάξια και μάλιστα ένας μέσος ερασιτέχνης δεν πρόκειται καν να καταλάβει διαφορές υπέρ της Olympus, αυτό είναι κατόρθωμα για την Sony.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακώ

Εγώ Γιάννη δεν ζήτησα να κλείσεις κανενα διάφραγμα...

Δεν το ζήτησες, αλλά το ανέφερες.

... Ο 12-100 είναι πιο αδύναμος στο τελε (τουλάχιστον ο δικός μου θέλει να παει στο 5.6 για να σφίξουν τα γάλατα)...

Tον έκλεισα λοιπόν στο f/5.6 για να τον βοηθήσω.
Αντίστοιχα οφείλουμε να κλείσουμε όμως και την RX100VI.
Την καλύτερη επίδοση σύμφωνα με τις μετρήσεις την πιάνει στα:
24mm f/4
35mm f/4
50mm f/4.5
85mm f/4.5
135mm f/5
200mm f/5
 
Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

μηπως σε ξεγελάει στο sharpness?
Τωρα?
A1.jpg

Πειράζει που πάλι μου φαίνεται σφαιρικά καλύτερη η Sony??? H Olympus μου βγάζει μια πως να το πω compactιλα...βγάζει πολύ ''ψηφιακή'' αίσθηση που μου θυμίζει όσο χοντρό και αν ακούγεται κινητό, ίσως επειδή ανέβασες το sharpness και ''χάλασε το αρχείο'' Και μιλάμε για το κορυφαίο σώμα της Olympus με έναν κορυφαίο και πανάκριβο φακό....
Περι ορέξεως πάντως, προσωπικά πάντα έβρισκα χωρίς λόγω ύπαρξης αυτούς τους πανάκριβους και μοσχάρια φακούς pro prime της olympus. Σε ενδιαφέρει το Low light, ρηχό βάθος πεδίου και μέγιστη ποιότητα εικόνας?? Ε πας σε FF και τελείωσες, ποιος ο λόγος να ξεζουμίζεις με πανάκριβα γυαλιά έναν μικρό αισθητήρα για να προσπαθείς να μοιάσεις και να μπεις στα ''παπούτσια'' μιας FF???...τέλοςπάντων ο καθένας έχει την δική του γνώμη.
 
Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Συμφωνώ, δεν της λείπει της Olympus το sharpness στο δείγμα.
Ακόμα και oversharpened δεν αποδίδεται η λεπτομέρεια στο ανάγλυφο του δέντρου.
Λογικά εδώ βλέπουμε τη δουλειά που κάνει ο τελευταίας γενιάς επεξεργαστής στη Sony.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μη

Δεν το ζήτησες, αλλά το ανέφερες.



Tον έκλεισα λοιπόν στο f/5.6 για να τον βοηθήσω.
Αντίστοιχα οφείλουμε να κλείσουμε όμως και την RX100VI.
Την καλύτερη επίδοση σύμφωνα με τις μετρήσεις την πιάνει στα:
24mm f/4
35mm f/4
50mm f/4.5
85mm f/4.5
135mm f/5
200mm f/5


Ε τοτε λάθος κατάλαβες, ημουν σαφής αν ξαναδιαβασεις και δεν κόψεις ραψεις ... το δείγμα σου το πρώτο ήταν f4 στην EM1.2 και f4.5 στην Σονυ , σου είπα βάλε και τις δυο σε κοινή τιμή εννοώντας f4.5 , f5.6 κλπ. , το ότι ο 12-100 είναι πιο αδύναμος στα 100mm από τις υπόλοιπες εστιακές του και δυναμώνει στο 5.6 είναι γεγονός , δεν έγραψα κατι λάθος και συμφωνούν μαζί μου ολα τα τεστ.

Για τη SONY διάβασα τεστ που γράφουν αδύναμη στο ευρυγώνιο στα άκρα με μετρήσεις Imatest περίπου 1350LW , εκεί με είδες να τα αναφέρω κάν ? ελάχιστα site θεωρώ οτι κάνουν πολύ σωστά τεστ για να τα αναφέρω και πάντα κοιτώ να έχουν στην κατοχή τους πάνω από μια κόπια σε αυτό που μετρούν.

Αναφέρω και γράφω μόνο γιαυτα που ξέρω πολύ καλά, τα έχω τεστάρει και έχω γνώμη , δηλ. μονο για τον 12-100 (τον έχω συγκρίνει και με πολλούς άλλους φακούς Pro ζουμ και prime).
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξ

Μα δεν σε κατηγορώ για το f/5.6. Πολύ καλά έκανες και το ανέφερες.

Απλά επισήμανα ότι αντίστοιχα κάποιος δεν βρέθηκε να πει ότι δεν κλείνω έστω και λίγο και τη Sony για τη μέγιστη επίδοση.
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Αυτός ήταν ακριβώς ο λόγος που αναφέρθηκα στο χρωματικό προφίλ της ΕΜ1, όπου είδα πολύ CA ήταν σχεδόν όλο το αρχείο χρωματικά προς τα εκεί και ειδικά όπου θα έπρεπε να ήταν λευκο.

Όταν κάνουμε συγκρίσεις θέλει πάρα πολύ μεγάλη προσοχή τι παρουσιάζουμε, και πως, το έγραψα και πιο πριν αλλά πέρασε στο ντούκου ... είναι εύκολο να οδηγήσουμε κατά λάθος τις εντυπώσεις προς την μια ή προς την άλλη πλευρά. Ειδαλως ειναι ολα αχταρμά, άλλα προφίλ, άλλα αρχεία διορθωμένα με ένα προγραμμα και άλλα όπως τα γέννησε η μάνα τους. Έτσι δημιουργούνται πολύ λανθασμένες εντυπώσεις ειδικά από μέλη που δεν ασχολούνται με τα τεχνικά και αρχίζουμε να γράφουμε κορωνίδες.

Όσον αναφορά τις κρυφές διορθώσεις ή τυχόν αδιόρθωτα αρχεια έχει φυσικά ενδιαφέρον να δεις και τις δυο όψεις του νομίσματος αλλά ΠΑΝΤΑ ξεκινώντας με την ίδια ΒΑΣΗ. Αν π.χ. το προγραμμα που δουλεύω είναι το Lightroom και ανοίξω και τα δυο αρχεία θα ξεκινήσω από την ίδια ΒΑΣΗ (με οποίες διορθώσεις αυτόματα και κρυφά έχει κάνει το προγραμμα και στα δυο σωματα). Εκεί π.χ. ξέρω οτι το αρχείο της ΕΜ1 ξεκινά μετα τις διορθώσεις από FOV 24mm και όχι 22mm (τυχαίο νούμερο) του DCRAW ή του Raw Therapee.

Το 90% των χρηστών έτσι θα ξεκινήσουν να δουλεύουν τα RAW των μηχανών. Μιξαρισματα προγραμμάτων δεν βοηθούν και η παρουσίαση οποιοδήποτε αποτελεσμάτων είναι μπακαλίστικη. Για να μην μπαινει σε περιπέτειες λοιπόν ο κάθε επίδοξος reviewer καλό είναι να ανεβάζει συγκριτικά jpeg όπως τα γεννάει η μηχανή με default ρυθμίσεις ή έστω με κάποιες προτεινόμενες ρυθμίσεις που θα αναρτήσει μαζι με το αρχείο και τα RAW σε ένα πακετάκι για να τα μασουλησει ο κάθε ενδιαφερόμενος με το προγραμμα της αρεσκείας του.

ΥΣ
επισης σου έγραψα όταν έβαλες τα πρώτα αρχεία στα 200mm να προσπαθήσεις να εχεις την ίδια έκθεση στις μηχανές ή τουλάχιστον να τις συγκρίνεις στο ίδιο f , έτσι και βάλεις τον 12-100 σε f4.5-f5.6 δεν έχει την ίδια απόδοση στα 200mm. Πάλι με αγνοήσες και επανηλθες με δείγματα στα 24mm. Έτσι όμως δεν γίνεται κουβέντα αλλά στεγνή παρουσίαση αποτελεσμάτων όπως εσυ θέλεις να τα παρουσιάσεις. Και είναι κρίμα γιατί κατανοώ οτι προσπαθείς και θέλεις να βγει ένα τελικό συμπέρασμα από την όλη παρουσίαση. Αρκεί αυτό να βασίζεται σε κάποιους στοιχειώδης κανόνες.

Το γραψα εγώ Γιάννη μου όχι μια αλλά πολλές φορές .... και ο λόγος είναι οτι δεν θέλω να αδικώ καμία μηχανή ... δεν εύλογαμε τα γένια μας όσο και αν κάποιοι νομίζουν το αντίθετο.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Να ρωτήσω, πόσο κροπ ακριβώς είναι η Rx100; γιατί μου φαίνεται πιο ρηχό το DOF της σε f4 από ότι στην Olympus σε f5.6. Πάντως εγώ δεν βρίσκω παράλογο μια premium compact με καλό φακό να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα, μιας και έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για αυτό το setup.

Karamela, δεν θα διαφωνήσω πολύ με την άποψή σου, το έχω γράψει και παλιότερα ότι το m43 δεν είναι φθηνό σύστημα, κάθε άλλο. Είναι σίγουρο πως επιλέγεται για λόγους μεγέθους και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών. Απλά αν κάποιος είναι ήδη στο σύστημα και θέλει φωτεινούς καλούς prime, ε υπάρχουν πλέον. Πάντως από 1-2 αποσπασματικά καρέ δεν μπορείς να κρίνεις εύκολα και μόνο από την οξύτητα, υπάρχουν τόσα άλλα και ανάλογα το είδος της φωτογραφίας που κάνεις.
Και μην ξεχνάς ότι FF ακάθρεπτες ουσιαστικά μόνο Sony υπάρχουν (οκ και η Fuji εδώ και λίγο καιρό), πριν όχι πολύ καιρό για FF σε λογική τιμή είχες επιλογή την μέτρια Α7ΙΙ μόνο ή κλασσική DSLR συνήθως δίχως σπαστή οθόνη.

Επειδή 1 διάστημα είχε τύχει να χρησιμοποιώ και Canon 6D και E-M1 για ποικιλία λήψεων, υπήρχαν περιπτώσεις όπου "έλαμπε" η μία και άλλες η άλλη. Σε ελεγχόμενες συνθήκες με χρόνο στη διάθεσή σου, πχ φωτογράφιση αντικειμένων ή αρχιτεκτονική, το μέγεθος του αισθητήρα έρχεται σε 2η μοίρα, όπως και η οξύτητα στο κέντρο ειδικά. Εκεί αρχίζουν να μετρούν άλλα που έχουν να κάνουν κυρίως με τον φακό και τις λειτουργίες του σώματος. Πχ η σπαστή touch οθόνη, η εργονομία, οι χρωματικές εκτροπές, οι παραμορφώσεις, το bracketing.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξ

... το δείγμα σου το πρώτο ήταν f4 στην EM1.2 και f4.5 στην Σονυ

Ναι, τέρμα ανοιχτούς με ενδιέφερε εξαρχής η σύγκριση, γιατί:
πρώτον και κύριον ως επί το πλείστον τέρμα ανοιχτούς θα χρησιμοποιώ αναγκαστικά στην πράξη και την RX100VI και τον 12-100
2) τους βάζω δύσκολα, χωρίς να βοηθώ τη μία ή την άλλη μηχανή, κλείνοντας τη μία και αφήνοντας τέρμα ανοιχτή την άλλη
3) ξεφεύγουμε πέρα από το f/5.6 στην Olympus, αν βάλω f/5 στα 200mm στη Sony, για να έχουμε παρόμοιο βάθος πεδίου.

Σύγκριση με τρίποδο και ντεκλασέρ, αν ενδιαφέρει να την κάνω, αλλά προσωπικά δεν με ενδιαφέρει για την RX100VI, αφού δεν την προορίζω για τέτοια χρήση.
Ταυτόχρονα με την οξύτητα κρίνω και τη σταθεροποίηση της μηχανής και της δικής μου από άποψη πιασίματος, όπως και το shutter shock.
Προς το παρόν η εντύπωσή μου είναι ότι η RX100VI θέλει πάνω από 1/100 για supersharp αρχείο επιπέδου λεπτομέρειας χαρτονομίσματος, παρόλο που επιτυγχάνεται με σχετική ευκολία και επαναληψιμότητα το 1/20 για απλά πολύ καλή λήψη.
Αντίστοιχα για την Olympus βλέπω ότι δεν είναι όσο δεδομένη θα περίμενα η εναπαληψιμότητα σταθερών λήψεων σε χαμηλή ταχύτητα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Πειράζει που πάλι μου φαίνεται σφαιρικά καλύτερη η Sony??? H Olympus μου βγάζει μια πως να το πω compactιλα...βγάζει πολύ ''ψηφιακή'' αίσθηση που μου θυμίζει όσο χοντρό και αν ακούγεται κινητό, ίσως επειδή ανέβασες το sharpness και ''χάλασε το αρχείο'' Και μιλάμε για το κορυφαίο σώμα της Olympus με έναν κορυφαίο και πανάκριβο φακό....
Περι ορέξεως πάντως, προσωπικά πάντα έβρισκα χωρίς λόγω ύπαρξης αυτούς τους πανάκριβους και μοσχάρια φακούς pro prime της olympus. Σε ενδιαφέρει το Low light, ρηχό βάθος πεδίου και μέγιστη ποιότητα εικόνας?? Ε πας σε FF και τελείωσες, ποιος ο λόγος να ξεζουμίζεις με πανάκριβα γυαλιά έναν μικρό αισθητήρα για να προσπαθείς να μοιάσεις και να μπεις στα ''παπούτσια'' μιας FF???...τέλοςπάντων ο καθένας έχει την δική του γνώμη.

ε καλα, sharpness σε μια φωτο που κατέβασα απο imageshack και ανέβασα παλι σε imageshack... jpeg ξανασυμπιεσμένο 2-3 φορες και σε πολυ μετρια συμπιεση μην περιμένεις σύγκριση... πιο πολύ για πείραμα το έκανα.

Θα ηθελα παντως να δω τα raw αρχεια απο περιέργεια!

Οσον αφορά το FF, κοίτα εκεί τα μοσχάρια! (αν και το FF δεν ειναι πανάκεια, πιστευω), Με μια παραχώρηση σε μέγεθος - βαρος - τιμή και το όφελος που έχεις σε ποιότητα, αν τα ζυγίσεις ολα και βγαίνουν υπερ του FF φυσικά και πας!

πχ.

1pKZXjc.jpg
8F5Y5K0.jpg
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Ενδιαφέρον θα έχει να κάνω μια σύγκριση:

E-M1II + 12-100/4pro @100mm f/5.6
vs
α7ΙΙΙ + 70-200/2.8GM τέρμα ανοιχτό στο f/2.8
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγ

Ναι, τέρμα ανοιχτούς με ενδιέφερε εξαρχής η σύγκριση, γιατί:
πρώτον και κύριον ως επί το πλείστον τέρμα ανοιχτούς θα χρησιμοποιώ αναγκαστικά στην πράξη και την RX100VI και τον 12-100
2) τους βάζω δύσκολα, χωρίς να βοηθώ τη μία ή την άλλη μηχανή, κλείνοντας τη μία και αφήνοντας τέρμα ανοιχτή την άλλη
3) ξεφεύγουμε πέρα από το f/5.6 στην Olympus, αν βάλω f/5 στα 200mm στη Sony, για να έχουμε παρόμοιο βάθος πεδίου.

Σύγκριση με τρίποδο και ντεκλασέρ, αν ενδιαφέρει να την κάνω, αλλά προσωπικά δεν με ενδιαφέρει για την RX100VI, αφού δεν την προορίζω για τέτοια χρήση.
Ταυτόχρονα με την οξύτητα κρίνω και τη σταθεροποίηση της μηχανής και της δικής μου από άποψη πιασίματος, όπως και το shutter shock.
Προς το παρόν η εντύπωσή μου είναι ότι η RX100VI θέλει πάνω από 1/100 για supersharp αρχείο επιπέδου λεπτομέρειας χαρτονομίσματος, παρόλο που επιτυγχάνεται με σχετική ευκολία και επαναληψιμότητα το 1/20 για απλά πολύ καλή λήψη.
Αντίστοιχα για την Olympus βλέπω ότι δεν είναι όσο δεδομένη θα περίμενα η εναπαληψιμότητα σταθερών λήψεων σε χαμηλή ταχύτητα.

Γιάννη μου χωρίς παρεξήγηση είναι αδιάφορο πως θα δουλέψεις εσυ τις μηχανές και για ποιο λόγο κανεις έτσι τις δοκιμες.

Όταν συγκρίνεις Α με Β πρέπει να φύγουν από τη μέση οτι τα εμποδίζει να έχουν κοινή βάση για να εχεις πιο αξιόπιστα αποτελέσματα. Αλλιώς μην τα παρουσιάζεις κάν, γράψε μας μόνο τα συμπεράσματα σου χωρίς δείγματα. Για εμένα το ίδιο λίγο πολύ είναι.

Καταρχην πρέπει να εχεις όσο το δυνατόν κοινή μεθοδολογία, κοινό κάδρο ώστε να βλέπεις ίδιο κέντρο ίδια άκρα για να κρίνεις και πολλά αλλά πράγματα παραμορφώσεις, FOV κλπ. Ακόμη να φύγει από τη μέση η περίπτωση που εσυ δεν ξέρεις να κρατάς καλά ένα σώμα ελαφρύ ή η περίπτωση να τα έχει παίξει η σταθεροποίηση της μηχανής ή η περίπτωση να εχεις κάνει λάθος εστίαση. Την έχω πατήσει επανειλημμένα προσωπικά σε τέτοια τεστ. Και τέλος οτι συμπέρασμα θα βγει θα αφορά το πολύ συγκεκριμένο σετ φακού μηχανής , αν ο φακός παει σε άλλο σώμα ή βρεις άλλη κόπια φακού μπορεί και να δεις διαφορες όχι πάντα αμελητέες (ευτυχώς αυτό δεν συμβαίνει συχνά στους Pro φακούς αλλά δεν είναι καθόλου απίθανο, ρίξε μια ματιά στη σύγκριση φακών m43 του Cigala στο Lensrental).
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Ενδιαφέρον θα έχει να κάνω μια σύγκριση:

E-M1II + 12-100/4pro @100mm f/5.6
vs
α7ΙΙΙ + 70-200/2.8GM τέρμα ανοιχτό στο f/2.8

Καμία απολύτως κατά τη γνώμη μου, αφού ο ένας είναι τηλεφακός και ο άλλος 8Χ φακός all around.

Περισσότερο ενδιαφέρον θα είχε να συγκρίνεις την EM1.2 + 25/1.2 με κανενα αντίστοιχο σετ α7ΙΙΙ.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά

Αφιάφορο μπορεί να είναι για σένα, που δεν ξεμυτίζεις από Olympus, για άλλους μπορεί να έχουν ενδιαφέρον οι συγκρίσεις με διάφορες μηχανές.

Το να απαξιώνεις κάθε προσπάθεια συγκριτικού με το σκεπτικό ότι έγινε με συγκεκριμένη κόπια και όχι με πολλαπλές είναι σαν να λες ότι μόνο ο Roger Cicala δικαιούται να κάνει συγκριτικά.

Τις διορθώσεις και τις προτάσεις τις δέχομαι με πολύ προσοχή, αλλά με την απαίτηση να είναι όλα 100% τέλεια, αλλιώς δεν έχει νόημα, δεν συμφωνώ.

Όποιος θέλει και μπορεί ας κάνει καλύτερα συγκριτικά.
Εγώ από τη μεριά μου κάνω ό,τι μπορώ καλύτερο, μέσα στα όρια της λογικής χρησιμότητας για μένα, και ανεβάζω ό,τι κρίνω πως θα έχει ενδιαφέρον και για άλλους.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Προσωπικά θα μ ενδιέφερε ένα συγκριτικό μεταξύ oly+12-100 vs Sony με 24-105.... Αν έχει κάποιος αυτούς τους φακούς...
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Μετρημένοι στα δάχτυλα είμαστε πια εδώ μέσα. Και πόσοι δείχνουν δείγματα, ελάχιστοι.
Ας μην σταματήσουν και αυτοί θα καταντήσουμε να ποστάρουμε μόνο βίντεο από YouTube.
Εμένα θα με ενδιέφερε κάθε δείγμα και σύγκριση και ας έχει και παραλείψεις και ας είναι και ευνοϊκό προς κάποια πλευρά κρίση και μάτια έχουμε για να δούμε αυτά που θέλουμε.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

ε καλα, sharpness σε μια φωτο που κατέβασα απο imageshack και ανέβασα παλι σε imageshack... jpeg ξανασυμπιεσμένο 2-3 φορες και σε πολυ μετρια συμπιεση μην περιμένεις σύγκριση... πιο πολύ για πείραμα το έκανα.

Θα ηθελα παντως να δω τα raw αρχεια απο περιέργεια!

Οσον αφορά το FF, κοίτα εκεί τα μοσχάρια! (αν και το FF δεν ειναι πανάκεια, πιστευω), Με μια παραχώρηση σε μέγεθος - βαρος - τιμή και το όφελος που έχεις σε ποιότητα, αν τα ζυγίσεις ολα και βγαίνουν υπερ του FF φυσικά και πας!

πχ.

Στο παράδειγμα που έβαλες όμως έχεις φακό f2,8 σε FF, το αντίστοιχο σε DOF είναι f1,4 σε m4.3 οπότε λογικό είναι να είναι μεγαλύτερος και βαρύτερος ο φακός, και πάλι αν σκεφτείς πόσο μεγαλύτερος είναι ο αισθητήρας μιας FF σε σχέση με τον m4.3 και μικρή μου φαίνεται η συνολική διαφορά σε όγκο/βάρος. Γενικότερα επιμένω σε αυτό, το m4.3 είναι ένα τρομερό σύστημα να το δουλεύεις με μικρούς ζουμ φακούς και λιλιπούτιους prime, αν βάζεις πάνω μοσχάρια χάνει το νόημα του και καλύτερα να πας κάπου αλλού με μεγαλύτερο αισθητήρα. Και δεν συμφωνώ ότι κάποιος π.χ. έχει επενδύσει σε Olympus διότι η Olympus πέταξε στα σκουπίδια όλη την σειρά 4/3 και καλώς ή κακώς μόνο κάποιοι λίγοι και νοσταλγοί έχουνε μείνει πλέον να δουλεύουν με φακούς 4/3, όλοι οι άλλοι τους έδωσαν και πήγαν σε m4/3 ή κάπου αλλού. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας μας έχει και την δική του γνώμη.
 
Re: Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Μετρημένοι στα δάχτυλα είμαστε πια εδώ μέσα. Και πόσοι δείχνουν δείγματα, ελάχιστοι.
Ας μην σταματήσουν και αυτοί θα καταντήσουμε να ποστάρουμε μόνο βίντεο από YouTube.
Εμένα θα με ενδιέφερε κάθε δείγμα και σύγκριση και ας έχει και παραλείψεις και ας είναι και ευνοϊκό προς κάποια πλευρά κρίση και μάτια έχουμε για να δούμε αυτά που θέλουμε.

Παναγιώτη στο τμήμα του φωτογραφικού εξοπλισμού είμαστε 15-20 άτομα το πολύ που γράφουμε, και λίγο πολύ ο καθένας μας ξέρει για τους άλλους, τι μηχανές έχει, πιο σύστημα ''υποστηρίζει'' και λίγο πολύ ξέρουμε και το ύφος και πολλές φορές ανάλογα και το νήμα το τι θα γράψει κάποιος πριν το διαβάσουμε.
Συνολικά όπως λες και εσύ καλό είναι να γίνονται συγκρίσεις και ο TZO βοηθάει με αυτό που κάνει, γιατί πέρα από specs ή φώτος στα αντίστοιχα νήματα καλό είναι να έχουμε και άμεσες συγκρίσεις έστω και σε ανόμοια συστήματα. Εχω βαρεθεί τους reviewrs και τους ''ειδικούς'' που ανάλογα από που τα παίρνουν γράφουν ότι θέλουν και ανεβάζουν ότι δείγματα εξυπηρετούν αυτό που γράφουν, καλές είναι τέτοιες real συγκρίσεις που δεν βρίσκεις εύκολα στο διαδίκτυο.
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Μπραβο στο ΤΖΟ που εχει την ορεξη και το χρονο και κανει αυτα τα συγκριτικα.
Όπως βλέπουμε, μια τέτοια μηχανή, πλέον είναι αρκετή για τους περισσότερους που θέλουν να έχουν μια "καλη κάμερα" στο 95% των περιπτώσεων. Μένει ένα 5% για αυτούς που έχουν την ορεξη-μερακι, το "ψωνιο" ή όπως αλλιώς -καλοπροαιρετα παντα- πείτε το. Πλην των επαγγελματιών πάντα.

Εγώ θα ήθελα πολύ να δω ένα συγκριτικό με τις RX10i-ii.

Στάλθηκε από το Samsung Note 8 μου
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Τα δείγματα ανεβαίνουν για εμάς τους 15 ή για όσους διαβάζουν που μπορεί να είναι δεκάδες?

Αν ανεβαίνουν για εμάς τους 15 κανενα απολύτως πρόβλημα, ας ανέβουν οπως ναναι αφού σε 15 ξεροκέφαλους (με την καλή έννοια) απευθύνονται.

αν ανεβαίνουν όμως για κάποιους που θέλουν να ενημερωθούν πρέπει να γίνεται με κανόνες όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρους. Συνήθως αυτό δεν είναι πρόβλημα αν πρόκειται για τεστ φακων σε ίδιο σώμα. Ούτε για σωματα ίδιου φόρμα με το ίδιο φακό. Αλλα όταν μπλέκουμε συστήματα και φακούς ναι πρέπει να εχεις ξεκάθαρη εικόνα. Αυτή είναι η γνώμη μου για να μην μπορεί να πει κανεις οτι δεν μεροληπτεί ο reviewer και παρουσιάζει οτι τον βολεύει. Ούτε να ξεκινήσουν format wars κάτι καθόλου δύσκολο και σύνηθες.

Τους κανόνες δεν είναι απαραίτητο να τους βάλω εγώ εκ των υστέρων ή ο Γιαριμης ή ο Σπύρου για να γίνω ο κακός που υποστηρίζω το ένα σύστημα ή το άλλο. Οτι έγραψα αρχικά ως υποδείξεις αγνοήθηκαν και όταν τα έγραψε ο Γιαριμης (που δεν είναι χορηγός .....) έγιναν στο πι και φι. Τους βάζει τους κανόνες αυτός που ανεβάζει τα δείγματα πριν κάν τα ανεβάσει, τους ακολουθεί και τους σέβεται. Γιατί αλλιώς δεν μπορεί να ελεγχθεί καμια αξιοπιστία του αποτελέσματος.

ΥΣ
Γιάννη για μια ακόμη φορά προτρέχεις και δεν διαβάζεις με προσοχή, δεν σου είπα πουθενά να μην κανεις τεστ μεταξύ συστημάτων, ίσα ίσα σου υπέδειξα 1) τον τρόπο 2) ποιο θα ήταν πιο ενδιαφέρον (μεταξύ ΕΜ1.2 και α7ΙΙΙ). Εσυ είσαι ελεύθερος να κανεις όμως όποιο θέλεις ή όποιο ενδιαφέρει τους υπόλοιπους και να το σχολιάσετε κατά το δοκουν.