Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Υπάρχει πράγματι μεγάλη διαφορά και σίγουρα διαφορετική φωτομέτρηση. Επίσης κάτι παίζει με την εστίαση και το βάθος πεδίου, f2?
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

η φωτογραφία είναι μέσα από τζάμι?
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Μέσα από το θολό τζάμι που λέγεται Bayer.
Με τον Foveon και δη Merrill το τζάμι ανοίγει και βλέπεις πεντακάθαρα! :p
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Μέσα από το θολό τζάμι που λέγεται Bayer.
Με τον Foveon και δη Merrill το τζάμι ανοίγει και βλέπεις πεντακάθαρα! :p

Χε χε .. ;)

Γιάννη, μπορείς να θυμηθείς που ακριβώς εστίασες στις δυο λήψεις ?. Το f/2.0 που έγραψες ισχύει και για τις δύο λήψεις ?. Εκανες μεγένθυση το κροπ της Α7ΙΙ για να το φέρεις σε ίδιο μέγεθος ?.
Αν γίνεται να ανεβάσεις και τα RAW ..

Υπάρχει η λογική εξήγηση της διαφοράς που αφορά σύγκριση 10.7Μp Bayer (24Mp/2.25) vs 15Mp Foveon .. κανονικά τα 15Μp foveon είναι ισάξια με 30Mp Bayer

... Αλλά και παράλογες διαφορές ..
1. Τεράστια διαφορά σε έκθεση .. πάνω από ένα στοπ
2. Τεράστια διαφορά σε βάθος πεδίου .. H SD1 δείχνει σαν f/5.6 και βάλε !! Το είχα ξαναπαρατηρήσει σε σύγκριση Merrill vs quattro .. με ίδιες ρυμισεις και ανοιχτο διάφραγμα oi Merrill έχουν αφυσικα μεγάλο βάθος πεδίου.

Αυτό με κάνει να υποψιάζομαι οτι oi Merrill έχουν κακή απόκριση σε πλάγιες ακτίνες φωτός και γιαυτό χάνουν και σε φωτεινότητα αλλά και σε ρηχότητα βάθους πεδίου οταν χρησιμοποιούνται με ανοιχτά διαφράγματα .. (το λεγόμενο pixel vignetting). Aν Ο ΤΖΟ μπορέσει να κάνει μια σειρά f/2.0 - f/5.6 με την SD1 θα μπορέσουμε να βγάλουμε συμπέρασμα ..
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

...μπορείς να θυμηθείς που ακριβώς εστίασες στις δυο λήψεις ?. Το f/2.0 που έγραψες ισχύει και για τις δύο λήψεις ?. Εκανες μεγένθυση το κροπ της Α7ΙΙ για να το φέρεις σε ίδιο μέγεθος ?

Πού αλλού; Στον ξεφτισμένο τοίχο φυσικά! Το ψωμοτύρι του Merrill. Ποιος γ...ει τη θέα, χεχε.
35mm, f/2, 1/800, iso 100 και στις δύο μηχανές, όπως ανέφερα.
Κρόπαρα στο ίδιο σημείο και το rescaling έγινε στο stitching.
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Aν Ο ΤΖΟ μπορέσει να κάνει μια σειρά f/2.0 - f/5.6 με την SD1 θα μπορέσουμε να βγάλουμε συμπέρασμα ..

Aυτό...
Υπάρχει εμφανής διαφορά στο διάφραγμα και επηρεάζεται και η έκθεση, δέν είναι αντίστοιχες λήψεις έκθεσης και βάθους και άς έχουν ίδιες ρυθμίσεις λήψης. Διαφορετικός αισθητήρας, μεγεθος κλπ. Και ο φακός στη μια τραβά απο όλο το εύρος και στην άλλη απο το κέντρο;
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Καλημέρα σας

Αν και δεν έχω καταφέρει να διαβάσω όλο το νήμα θα ήθελα να γράψω κι εγώ λίγα πράγματα για το θέμα DSLR vs Mirrorless.
Να πως κατ’ αρχήν ότι η εμπειρία μου σε εξοπλισμό μέχρι τώρα ήταν μόνο με μηχανές DSLR και μόλις τους τελευταίους μήνες έγινα κάτοχος μηχανής Mirrorless. Θεωρώ πως η τριβή μου με μηχανές DSLR είναι πολύ επαρκής σε σχέση με τον περιορισμένο χρόνο που διαθέτω mirrorless μηχανή.
Τα φωτογραφικά θέματα που φωτογραφίζω είναι κυρίως τοπία και λιγότερο Macro, οπότε και οι προσωπικές μου παρατηρήσεις προέρχονται μέσα από την χρηστική εμπειρία μου σε τέτοια θέματα. Το σημειώνω καθώς δεν συνηθίζω να φωτογραφίζω πιο απαιτητικά θέματα όπως αθλητικά ή κινούμενα που απαιτούν περισσότερα από μία μηχανή για να επιτευχθεί ένα καλό τελικό αποτέλεσμα.
Η είσοδός μου στον κόσμο των Mirrorless έγινε με την αγορά της Sony a6000 που μπορεί μεν να μην είναι ότι πιο πρόσφατο σας κυκλοφορία, αλλά δεν παύει να είναι ένα καλό δείγμα.
Νομίζω, και λέω νομίζω γιατί δεν έχω μακρόχρονη τριβή ακόμα, ότι η mirrorless θα είναι το μέλλον στις φωτογραφικές μηχανές. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που αναγνωρίζω υπέρ αυτής της τεχνολογίας και μέσω της προσωπικής μου εμπειρίας είναι κυρίως χρηστικά και εργονομικά. Η χρήση της mirrorless παρέχει μία σειρά από ευκολίες που μειώνει σημαντικά τους χρόνους όταν φωτογραφίζεις. Με βοηθάει πολύ το γεγονός ότι μπορώ να δώ κατ’ ευθείαν στο σκόπευτρο την φωτογραφία που έχω τραβήξει όπως επίσης βρίσκω τρομερά καλό το γεγονός ότι μπορώ να δω αυτό που ‛βλέπει’ ο αισθητήρας της μηχανής εκαίνη την στιγμή και μπορώ να παρέμβω πιο άμεσα και καταλυτικά στην φωτογραφία και πως θα είναι στο τέλος, πριν πατήσω το κουμπί. Εργαλεία όπως ένα ‛ζωντανό’ ιστόγραμμα στο σκόπευτρο ή λειτουργείες όπως το zebra σου δίνουν την δυνατότητα να εκμεταλλευτείς το μέγιστο των δυνατοτήτων του αισθητήρα της μηχανής προς όφελος δυναμικού εύρους και λόγου σήματος / θορύβου με τεχνικές όπως το Expose to the Right που μου έχετε εξηγήσει εδώ σε άλλα νήματα.
Η μικρότερες απαιτήσεις σε όγκο σώματος λόγο έλλειψης μηχανισμών καθρέπτη και πενταπρίσματος είναι αναμφίβολα ένα πλεονέκτημα καθώς η μηχανές είναι μικρότερες σε όγκο αλλά και βάρος που πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για όλους είτε ερασιτέχνες είτε επαγγελματίας κρατώντας πάντα ως επιπλέον σημαντικό παράγοντα την στιβαρότητα του σώματος.
Από εκεί και έπειτα τεχνολογικές διαφορές ή μειονεκτήματα δεν τις λαμβάνω ιδιαίτερα υπόψιν, για τον λόγο ότι η τεχνολογία είναι διαρκώς εξελισσόμενη και προσπερνάει τυχόν θέματα με λύσεις.
Τώρα στο δίλλημα DSLR ή Mirrorless αυτό που έχω να πω είναι πως και στα δύο στρατόπεδα υπάρχουν εξαιρετικές επιλογές από πλευράς επιδόσεων και από εκεί και έπειτα είναι καθαρά θέμα χρήστη τι θέλει να πάρει.

Προσωπικά η Mirroless μηχανή μου με έχει βολέψει πάρα πολύ στο γεγονός ότι μπορώ να την έχω μαζί μου παντού λόγο όγκου αλλά δεν θα άφηνα με τίποτα την αγαπημένη μου DSLR λόγο των τρομερών της επιδόσεων που όμως αυτό που γράφω δεν αποτελεί μέτρο σύγκρισης προς το σώμα mirrorless που διαθέτω, αλλά προσωπική επιλογή.

Τώρα αν στο μέλλον αναβάθμιζα τον εξοπλισμό μου το βασικότερο κριτήριό μου θα είναι ο καλύτερος αισθητήρας στα χρήματα που θα μπορέσω να διαθέσω και μετά η χρηστικότητα. Για τις απαιτήσεις μου το κυριότερο κριτήριο είναι ο αισθητήρας και μετά το αν η μηχανή μου θα είναι ακάθρεπτη ή με καθρέπτη. Δεν θα θυσίαζα ποτέ το δυναμικό εύρος τον λόγο σήματος προς θόρυβο και άλλα χαρακτηριστικά για να επιλέξω το ένα ή το άλλο στρατόπεδο. Που σημαίνει ότι αν στο μέλλον θα έκανα κάποια αλλαγή (πιθανότατα σε Full frame) θα έψαχνα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αισθητήρα στα χρήματα που διαθέτω άσχετα από το αν θα το έβρισκα σε Mirrorless ή DSLR. Αυτό βέβαια που γράφω έχει να κάνει με τις προσωπικές μου βλέψεις και προτιμήσεις βάση των αναγκών μου.
Δεν κρύβω πως αν και είμαι φανατικός Nikonάκιας από 10χρονών (πρώτος έρωτας η F-801S και η FM2) δεν είναι λίγες η στιγμές που κοιτάζω το mirrorless στρατόπεδο Full Frame (Sony).
Έτσι λοιπόν δεν μπορούμε να είμαστε φανατικοί υπέρ της μίας ή της άλλης τεχνολογίας. Τα πράγματα προχωρούν, εξελίσσονται και το πεπρωμένο φυγήν αδύνατο. Ότι οι καταστάσεις θα έχουν ωριμάσει πλήρως δεν βλέπω τον λόγο να συνεχίσουν να βγαίνουν μηχανές με καθρέπτες, πενταπρίσματα κλπ….
Κάποτε επικρατούσε παρόμοια διαμάχη με τα μηχανικά και ηλεκτρονικά κλείστα. Σήμερα υπάρχουν μηχανές που δεν τα χρειάζονται καν (δες Α9).
Τα πιο σημαντικά θέματα κατά την γνώμη μου, που πρέπει να εξεταστούν στις ψηφιακές μηχανές ανεξαρτήτου τεχνολογίας είναι προβλήματα όπως το Banding από την ανάγνωση του αισθητήρα που έχει γεμίσει το διαδίκτυο με παράπονα χρηστών ανεξαρτήτου εταιρίας και ο λόγος σήματος προς θόρυβο, όπου έχουν γίνει πραγματικά εξαιρετικές αναβαθμίσεις. Άλλο σημαντικό θέμα είναι η υποστήριξη με φακούς των συστημάτων που υπάρχουν.
Σε γενικές γραμμές οι ψηφιακοί αισθητήρες/επεξεργαστές είναι σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα πια. Η διαφορά που έχω πάρει από τις δύο μηχανές που διαθέτω σε σχέση με την D90 που είχα παλιά είναι πάρα πολύ μεγάλες.
Τέλος δεν βρίσκω λόγο σε τέτοιου θέματος συζητήσεις να δημιουργούνται οξείες αντιπαραθέσεις. Ο κάθε χρήστης έχει τις προτεραιότητές του και επιλέγει ανάλογα και κατά βούληση. Οπότε δεν μπορεί να είναι υπόλογος σε καμία συζήτηση για την επιλογή του ούτε όμως και το αντίθετο. Τα πράγματα είναι απλά. Είναι τι θέλει ο καθένας μας από το εργαλείο που θέλει να κρατάει στα χέρια του. Ακόμα και σε συζητήσεις δικές μου έχει τεθεί θέμα για το αν πρέπει να παραμείνω στην DSLR (που έγινα με κόσμιο και φιλικότατο τρόπο και από τις δύο μεριές οφείλω να πω). Είναι καθαρά θέμα προσωπικής επιλογής.

Κλείνω, πιστεύοντας πως οι Mirrorless θα αποκτήσουν έδαφος και μερίδιο τεράστιο στην αγορά πολύ σύντομα. Αργά ή γρήγορα νομίζω πως θα δούμε και κινήσεις από τους παίκτες Nikon και Canon με μοντέλα Mirrorless πιο μεγάλα όπως της Sony a7 a9. Δεν αναφέρομαι σε σειρές όπως Nikon1 ή Canon EOS M. Όταν θα ζοριστούν για τα καλά από τις τάσεις τις αγοράς θεωρώ ότι θα στραφούν προς τα εκεί.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

0eNuHp.jpg
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Συμφωνώ σε όλα, και επαυξάνω ειδικά στο θέμα των αναμεταξύ μας ανταλλαγής απόψεων. Το έχουμε πει και δεν θα κουραστώ να το επαναλαμβάνω: το θεωρώ κωμικοτραγικό να χαλάμε τις καρδίες μας για κάτι που κατά βάση έχουμε για χόμπυ (δηλαδή για να... ηρεμούμε και να ξεφεύγουμε) - τουλάχιστον οι περισσότεροι εδώ.
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Συγγνωμη βρε παιδια, αλλα υπαρχει καποιος που αγοραζει τον εξοπλισμο του για καποιον αλλον εκτος του εαυτου του ?

Τσακωμοι για φωτογραφικο εξοπλισμο ? Σοβαρα τωρα ??
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Αν είχα πάντως την οικονομική άνεση σίγουρα θα έκανα μια συλλογή και από τα δύο στρατόπεδα τεχνολογίας.
:smile:
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Ο Sigma 24-35/2 σίγουρα πολύ καλός. Ξεχνάς ότι είναι ζουμ. Βάζει κάτω χαλαρά τον σταθερό Sony FE28/2 πάνω στην α6500:

Κλικ στην εικόνα για πλήρες μέγεθος



Την πραγματική του αξία τη δείχνει ο φακός βέβαια στην SD1, με τον Merrill αισθητήρα να αποδίδει εξαιρετικά το ανάγλυφο στους τοίχους:

Κλικ στην εικόνα για πλήρες μέγεθος
 
Απάντηση: Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Ειχα βάλει στο chat ένα link απο τις ετήσιες εξαγωγές των ιαπωνικών εταιριών σε φωτογραφικό υλικό, ίσως να μην τοϋ έδωσαν πολλοί σημασία, δεν βοηθά ϊσως την κουβέντα αλλά δείχνει πιστευω με γραφήματα κατανοητά πως παει η αγορά τα τελευταϊα χρόνια Εκτος απο την τρομερη μειωση των compact, οι συνολικές εξαγωγές το 2016 σε DSLR/mirrorless εϊναι μισές σχεδόν απο ότι το 2012, αυτό σημαίνει τρομερή αυξηση λειτουργικών των εταιριων, σημαντικός παράγοντας που ώθησε σε αυξηση τιμών των προϊόντων με ταυτόχρονη μεϊωση των εξόδων τους, απολϋσεις προσωπικού, συρρίκνωση των service και πτώση του ποιοτικοϋ ελέγχου ακόμη και σε εταιρίες που φημίζονταν για αυτό.

http://www.diyphotography.net/camera-sales-report-2016-lowest-sales-ever-dslrs-mirrorless/


cameras-2016.png


Αυτό που πρέπει εμας να απασχολεί ως χρήστες είναι να αυξηθεί ο υγιής ανταγωνισμός των εταιριών προς όφελός μας καιι η μϊα να τραβά την αλλη στις εξελίξεις, επίσης ότι αρνητικό βλέπουμε και ειδικά στα προϊόντα που χρησιμοποιούμε να το αναδεικνύουμε και όχι να το κουκουλώνουμε και να αναφέρουμε μόνο τα θετικά. Πάντα όμως να έχουμε κατα νού και ότι και οι εταιρίες πρέπει να κερδίσουν για να έχουν λόγο ύπαρξης στον χώρο ανεξάρτητα απο την ιστορία τους ( ίδε απόσυρση SAMSUNG)
 
Last edited:
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

Έτσι έχουν τα πράγματα, κρίση παντού, οι φθηνές compact πέσαν πάνω στα smartphones, και βέβαια κάτι άλλο βασικό: οι υπάρχουσες μηχανές είναι ήδη πολύ καλές, με αποτέλεσμα η πίεση στον χρήστη - καταναλωτή για αλλαγή να είναι μικρότερη. Και για να λέμε τα σύκα-σύκα και την σκάφη-σκάφη, η πρόοδος στους αισθητήρες έχει "κολλήσει" τα τελευταία 2-3 χρόνια. Καθόμαστε και ασχολούμαστε με μισό στοπ (και αν) σε κορυφαίες μηχανές λόγω... μηχανής jpeg. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, μας προσφέρεται μεγαλύτερη ανάλυση με ίδιο θόρυβο και DR.

Οπότε να τα ανθεκτικά σώματα, η σταθεροποίηση στο σώμα, τα γρήγορα συστήματα εστίασης, το 4k, η επικοινωνία μέσω bluetooth κ.λ.π. Κάποια από αυτά είναι χρήσιμα και αξίζουν τα επιπλέον χρήματα (υπό προϋποθέσεις), κάποια άλλα χμμμ...

Το βλέπω λίγο απαισιόδοξα το μέλλον, ως γνωστόν λιγότερες πωλήσεις σημαίνει αύξηση τιμών - ειδικά μια και ο χώρος έχει πλέον διαμορφωθεί σε ολιγοπώλειο, και μάλιστα μιας εθνικότητας - σε μια χώρα που κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει. Στην χειρότερη αν κάποιος δεν μπορεί να συνεχίσει, θα τον αγοράσει κάποιος από τους υπόλοιπους. Η μοναδική ελπίδα να "ανοίξει" κάπως η πιάτσα είναι να ασχοληθούν κάποια στιγμή σοβαρά οι... Κινέζοι!
 
Re: DSLR vs Mirrorless: Your PlayGround

δυστυχως οι τιμες θα συνεχιζουν να αυξανονται χρονο με το χρονο. ταυτοχρονα οο βελτιωσεις θα ερχονται με το σταγονομετρο. γιατι πολυ απλα καποια στιγμη η τεχνολογια φτανει σε ενα μεγαλοπρεπεστατο πλατω που ειναι και λογικο αλλωστε. απο κει και πανω οποιαδηποτε βελτιωση ειναι προφανως επιθυμητη αλλα οχι τοσο αναγκαια. δεν νομιζω οτι υπαρχει φωτογραφος στοβ πλανητη που να μην μπορει να κανει την δουλεια του αυτη τη στιγμη επειδη κατι του λειπει. ουτε πριν 10-20 χρονια υπηρχε. μπορει να κανε κατι πιο δυσκολα αλλα το εκανε. τωρα εχουμε μπει σε κυκεωνες μαρκετινγκ της φασης αισθητηρας( λες και το 2007 πχ δεν βγαλανε ομορφες φωτογραφιες οι ανθρωποι) πιξελ( εχει καταντησει και βαρετο στο ματι πια αυτο το πραγμα ολες οι φωτο να χουν αυτο το γκλοσυ λουκ περιοδικου) ταχυτητα εστιασης( λες και ολοι τραβαμε πολεμο γαμο και αγρια φυση η πιτσιρικια) ψηλα αισο( λες και θα κανουμε υη νυχτα μερα η παλια με το 400αρι φιλμ το απογευμα δεν βρισκαμε τροπο να βγαλουμε τη φωτο η λες και οι βρικολακες 3 το βραδυ θα τραβηξουμε στο χερι κατι κινουμενο..) . καλες ολες οι βελτιωσεις πρπφανεστατα αφου διευκολυνουν καποια πραγματα. μη γελιομαστε ομως δεν υπαρχει μηχανη τωρα πια που να μην βγαζει πολυ καλες φωτογραφιες. εγω αυτες τις φωτογραφιες δεν βλεπω πια. ολοι εχουμε εξοπλισμους καλους κλπ ολοι καππυ κατι ανεβαζουν αλλα δεν βλεπω πια αυτη τη μαγεια της φωτογραφιας που ενιωθα παλια..
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Εγω δεν ειχα καμια αμφιβολια παντως.....ειναι απολυτως βεβαιο οτι σε συνθηκες δυνατου φωτος ο foveon αν και οχι τελευταιας γενιας παταει ολους τους cmos αισθητηρες πριν καν ξεκινησει το τεστ.