Συμφέρουσα Πρόταση αγοράς ....

Τελικά θα έπρεπε να ρωτήσουμε κάποιον πιανίστα .... ο Σωτήρης που το λαλάει το όργανο τι άποψη άραγε έχει ; Το δεξί χέρι είναι ο σκουπιδομετακομιστής ή η Μόνικα Μπελούτσι ;
πχ. στο 'έμπα' του πιάνου στο πρώτο μέρος του τρίτου του Μπετόβεν, αυτή η αρχική αγαρμπίλα των δύο πρώτων φράσεων στο αριστερό, υπάρχει περίπτωση να μην υποδηλώνει αρσενικό ; και η άμεση μετάλλαξη στο θεσπέσιο, θείο, whatever ... φτερούγισμα που ακολουθεί υπάρχει περίπτωση να μην παραλληλισθεί σε ομορφιά με ένα σφριγηλό γυναικείο στήθος ;;;
 
Τελικά θα έπρεπε να ρωτήσουμε κάποιον πιανίστα .... ο Σωτήρης που το λαλάει το όργανο τι άποψη άραγε έχει ; Το δεξί χέρι είναι ο σκουπιδομετακομιστής ή η Μόνικα Μπελούτσι ;
πχ. στο 'έμπα' του πιάνου στο πρώτο μέρος του τρίτου του Μπετόβεν, αυτή η αρχική αγαρμπίλα των δύο πρώτων φράσεων στο αριστερό, υπάρχει περίπτωση να μην υποδηλώνει αρσενικό ; και η άμεση μετάλλαξη στο θεσπέσιο, θείο, whatever ... φτερούγισμα που ακολουθεί υπάρχει περίπτωση να μην παραλληλισθεί σε ομορφιά με ένα σφριγηλό γυναικείο στήθος ;;;

Δεν θα έβαζα και στοίχημα ότι οι πιανίστες (τουλάχιστον όχι όλοι) μπαίνουν σε διαδικασία τέτοιων παρομοιώσεων...Εχω την εντύπωση ότι οι εξωτερικοί παρατηρητές-ακροατές αρέσκονται στο να αναπτύσσουν τέτοια φιλολογία. Οι πιανίστες απλά...παίζουν. Δηλαδή ο τρόπος που ερμηνεύουν στο μυαλό τους τη μουσική δεν είναι ο ίδιος. Εμείς αναγκαστικά τη μεταφράζουμε σε λόγο και υπαρκτά σχήματα ώστε να γίνεται κατανοητή. Οι πιανίστες δεν αισθάνονται την ίδια ανάγκη.
 
Δεν θα έβαζα και στοίχημα ότι οι πιανίστες (τουλάχιστον όχι όλοι) μπαίνουν σε διαδικασία τέτοιων παρομοιώσεων...Εχω την εντύπωση ότι οι εξωτερικοί παρατηρητές-ακροατές αρέσκονται στο να αναπτύσσουν τέτοια φιλολογία. Οι πιανίστες απλά...παίζουν. Δηλαδή ο τρόπος που ερμηνεύουν στο μυαλό τους τη μουσική δεν είναι ο ίδιος. Εμείς αναγκαστικά τη μεταφράζουμε σε λόγο και υπαρκτά σχήματα ώστε να γίνεται κατανοητή. Οι πιανίστες δεν αισθάνονται την ίδια ανάγκη.

Σαν πιανίστας (δυστυχώς όχι επιπέδου ηχογραφήσεων DG, αλλά ούτε και αρχάριος :flipout:) συμφωνώ απόλυτα μ'αυτό που λες.... μπορώ άλλωστε να συμπληρώσω πως ούτε οι συνθέτες μπαίνουν σε τέτοια διαδικασία... καμιά φορά μου φαίνεται χαριτωμένο να ακούω από επιφανείς μουσικολόγους παραλληλισμούς μιας μουσικής φράσης με καθημερινά πράγματα, όπως ένα ρυάκι που κυλάει, κλπ...αλλά πολύ σπάνια αυτά έχουν βάση... συνήθως για έναν συνθέτη μόνο η αρχική ιδέα ίσως παραλληλίζεται με κάτι υπαρκτό, όλα τα υπόλοιπα είναι επεξεργασία, υψηλοτάτου επιπέδου φυσικά, αλλά κατά μια έννοια "αυστηρά μαθηματικά"... κάθε μουσική γεννά στον κάθε ακροατή διαφορετικά συναισθήματα, εξάλλου γι'αυτό ακούμε μουσική, για να χαλαρώσουμε και να σκεφτούμε όμορφα ή άσχημα πράγματα, κι ο συνθέτης ίσως γι'αυτό γράφει, για να εξωτερικεύσει... όμως κατά τη διάρκεια της σύνθεσης σκέφτεται περισσότερο λογικά παρά συναισθηματικά. Μπορεί να ακούγεται πολύ πεζό και μίζερο, όμως μια προσεκτική ανάλυση μιας παρτιτούρας του Beethoven ή του Mozart, πραγματικά σε αφήνει άφωνο με το πόσο συγκροτημένη δομή έχει, πως καθετί είναι στη θέση του.... Αυτό δε γίνεται στα πλαίσια συναισθηματικής έξαρσης, αλλά στα πλαίσια λογικής σκέψης....

ΙΜΗΟ πάντα
 
Last edited:
Σαν πιανίστας (δυστυχώς όχι επιπέδου ηχογραφήσεων DG, αλλά ούτε και αρχάριος :flipout:) συμφωνώ απόλυτα μ'αυτό που λες.... μπορώ άλλωστε να συμπληρώσω πως ούτε οι συνθέτες μπαίνουν σε τέτοια διαδικασία... καμιά φορά μου φαίνεται χαριτωμένο να ακούω από επιφανείς μουσικολόγους παραλληλισμούς μιας μουσικής φράσης με καθημερινά πράγματα, όπως ένα ρυάκι που κυλάει, κλπ...αλλά πολύ σπάνια αυτά έχουν βάση... συνήθως για έναν συνθέτη μόνο η αρχική ιδέα ίσως παραλληλίζεται με κάτι υπαρκτό, όλα τα υπόλοιπα είναι επεξεργασία, υψηλοτάτου επιπέδου φυσικά, αλλά κατά μια έννοια "αυστηρά μαθηματικά"... κάθε μουσική γεννά στον κάθε ακροατή διαφορετικά συναισθήματα, εξάλλου γι'αυτό ακούμε μουσική, για να χαλαρώσουμε και να σκεφτούμε όμορφα ή άσχημα πράγματα, κι ο συνθέτης ίσως γι'αυτό γράφει, για να εξωτερικεύσει... όμως κατά τη διάρκεια της σύνθεσης σκέφτεται περισσότερο λογικά παρά συναισθηματικά. Μπορεί να ακούγεται πολύ πεζό και μίζερο, όμως μια προσεκτική ανάλυση μιας παρτιτούρας του Beethoven ή του Mozart, πραγματικά σε αφήνει άφωνο με το πόσο συγκροτημένη δομή έχει, πως καθετί είναι στη θέση του.... Αυτό δε γίνεται στα πλαίσια συναισθηματικής έξαρσης, αλλά στα πλαίσια λογικής σκέψης....

ΙΜΗΟ πάντα

Μα κι εγώ το έγραψα περισσότερο ως συμπέρασμα και λιγότερο ως σκέψη και να που επιβεβαιώνεται από ακόμα έναν μουσικό.
Το συμπέρασμα βασίζεται στην πολύχρονη συμβίωσή μου με πιανίστα (τη γυναίκα μου...) αλλά και στις φιλικές σχέσεις με άλλους πιανίστες - μουσικούς σε όλα αυτά τα χρόνια. Πάντα λοιπόν όταν ξεκινούσα τέτοιες φιλοσοφικές-φιλολογικές-συμβολικές συζητήσεις συνήθως αντιμετωπιζόμουν σαν να μιλάω κάποια άγνωστη, ξένη γλώσσα. Σχεδόν γελούσαν (και εξακολουθούν) μαζί μου. Όταν λοιπόν αναλύθηκε το ζήτημα, έγινε πλέον σαφές το γεγονός της διαφορετικής αντιμετώπισης του ζητήματος "Μουσική".
 
για όσους συμπαθούν τον φον Βελούδινο, το αγγλικό amazon προσφέρει σε εξευτιλιστική τιμή, περίπου 40 ευρώ το πακέτο συμφωνιών (38 cds) με το Βερολίνο :

http://www.amazon.co.uk/gp/product/...&pf_rd_t=101&pf_rd_p=463374873&pf_rd_i=468294

τα περιεχόμενα, όπως τα βρήκα στο mdt (που σημειωτέον το δίνει στα υπέρδιπλα χρήματα) :

Beethoven: Symphonies 1–9 + 6 Overtures

Brahms: Symphonies 1–4 + Tragic Overture and "Haydn Variations"

Bruckner: Symphonies 1–9

Haydn: “Paris“ & ”London“ Symphonies

Mendelssohn: Symphonies 1–5

Mozart: Late Symphonies (Nos. 35 - 41) plus Nos. 29, 32 and 33

Schumann: Symphonies 1–4 + Overture, Scherzo and Finale, Fourth Symphony (recording of 1987 with Wiener Philharmoniker)

Tchaikovsky: Symphonies 1–6

καθόλου άσχημα, θα έλεγα ....
 
41hawrjnETL._SL500_AA240_.jpg



ήταν τεκνό στα νιάτα του (ήτοι στα 45-50 του), η κουφάλα .....
 
Last edited:
Το διαδικτυακό MDT έχει εξαιρετικές προσφορές σε box sets της ΕΜΙ. Ένα λινκ για να αρχίσετε το ψάξιμο :
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/pages/s...rchresults.asp

Αξίζει να αγοράσετε, (για σας ή για δώρο, αντί της βρωμότουρτας ) τις σειρές πχ. της ICON με εξαιρετικούς καλλιτέχνες - μεγαθήρια (συνήθως μιλάμε για πακέτα 7 δίσκων στα 15-17 ευρώ με μεταφορικά), τα πακέτα της Κάλλας σε τιμές χώμα (πχ το των 70 δίσκων στα περίπου 67 ευρώ), πλήρης Μάλερ με Τένστεντ στα 25 ευρώ, κλπ. κλπ. ...

Θα με ρωτήσετε εύλογα, θα βρείτε ποτέ χρόνο να απορροφήσετε 70 δίσκους της Κάλλας, μαζεμένους ; Σίγουρα όχι, αλλά δέστε το και λίγο συλλεκτικά... άλλοι μαζεύουν γραμματόσημα ή αποξηραμένα έντομα που δεν τα παίζουν ούτε τα κινέζικα πλέυερς ....
 
Όλα αυτά τα έχω και ξεχωριστά στα τόσα χρόνια αλλά όλο και κάτι λείπει και για να το βρεις χωριστά ίσως βγαίνει και ποιο ακριβά. Του Karajan είναι must, γιατί εκτός της πληρότητας (ολόκληρος Bruckner π.χ) διότι έχει και κάποιες ζωντανές ηχογραφήσεις που δεν κυκλοφόρησαν πότε (Brahms και Schumann), ούτε σε βινύλιο ούτε σε CD (Ζωντανές). Κάποιες από αυτές τις προσφορές είναι διαχρονικές. To πήρα από την Ελλάδα περίπου με 50E. Τον Tennstedt πχ τον είχα πάρει από εδώ με 25E πριν πολλά χρόνια.

Εγώ αυτή την περίοδο αυτό που θεωρώ ενδιαφέρον είναι το παρακάτω:

181.jpg


http://www.audite.de/index.php?bnm=181

Όλες οι ιστορικές μεταπολεμικές ηχογραφήσεις του Furtwangler που έγιναν από την ραδιοφωνία του Βερολίνου (RIAS).

Φυσικά έχουν κυκλοφορήσει σε διάφορες εταιρίες DG, Tahra κ.λπ σε ακριβές τιμές αλλά και σε φτηνιάρικα (Documents έχω 3 10άδες από αυτά που είναι τρισάθλια).

Όμως όλες αποτυπώσεις είτε σε βινύλιο είτε σε cd που έγιναν από αυτή την εποχή, προέρχονται από τις δεύτερες κόπιες του αρχείου του ραδιοφώνου (όπως και πολλά άλλα ντοκουμέντα της εποχής). Για λόγους οικονομίας εκείνη την εποχή, παίρναν τις αρχικές ταινίες που είχαν και τις αντέγραφαν σε άλλες με λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα εξοικονομώντας έτσι υλικό ταινίας. Φυσικά έτσι έγιναν και λάθη. Το αναλυτικότατο συνοδευτικό βιβλιαράκι, με πολλά ενδιαφέροντα ιστορικά στοιχεία, αναφέρει ότι σε ένα τέτοιο λάθος σβήστηκε κύκλος συμφωνιών του Beethoven με τον Fricsay, από τον οποίο διασώθηκαν μόνο 2 συμφωνίες.

Στην περίπτωση του Furtwangler, όλοι χρησιμοποιούσαν τα 2α αντίγραφα. Παρόλα αυτά έγινε κάποιο μπέρδεμα και εδώ και διασώθηκαν οι αυθεντικές πρώτες ηχογραφήσεις στην σωστή ταχύτητα! Αυτές τα αυθεντικά αντίτυπα χρησιμοποιήθηκαν από την Audite για πρώτη φορά και έτυχαν μιας καθόλα εξαιρετικής επεξεργασίας ήχου. Μάλιστα στο link που δόθηκε υπάρχει podcast-mp3 με μουσικά δείγματα που δείχνουν την ποιότητα της παραγωγής.

Προσωπικά για μένα αυτό σήμερα αποτελεί ευκαιρία από πολλές απόψεις Αποτελεί ίσως το καλύτερο και πιστότερο δείγμα της τέχνης του Furtwangler που υπάρχει. Το οποίο δεν είναι και μικρό. 12 CD. Η τιμή τού: Ούτε ακριβό ούτε και φθηνό θα έλεγα, με βάσει τα δεδομένα των ευκαιριών.

Προτιμήστε το από την ίδια την εταιρία ή από το JPC:

http://www.jpc.de/jpcng/classic/detail/-/art/Wilhelm-Furtw%E4ngler-The-Complete-RIAS-Recordings-1947-1954/hnum/8566954

που το έχει πολύ πιο φτηνά από το δημοφιλές εδώ μέσα MDT.
 
Απάντηση: Re: Συμφέρουσα Πρόταση αγοράς ....

...για να μην συνιστώ μόνο διαδικτυακά προϊόντα, να επισημάνω ότι με 7,50 ευρώ στο Μετρόπολις παίρνετε το διπλό σιντι με τα νυκτερινά του Σοπέν στην καλύτερη έβερ (προσωπική βεβαίως γνώμη, που συνάδει βέβαια με την γνώμη και κάποιων εκατομμυρίων ακόμη Σοπενόφιλων ) με τον Ρουμπινστάιν στην ηχογράφηση του 1965 στην RCA. Από πλευράς χαιφιντελικής είναι απίστευτα καλή (και δικαιώνει και την άποψη του Λουκά για τις εγγραφές του ... τότε ) ...

από ερμηνεία .... δεν υπάρχουν λόγια ....

Ακου και την Pires.:grandpa:
Προσωπικά νομίζω οτι ειναι τουλάχιστον Ισάξια τού Rubinstein.

Kατα τά άλλα ωραια ενημέρωση..:grinning-smiley-043
Το κακό για μένα ειναι πώς τάχω τά περισσότερα αποσα προτεινεις ,πλην εξαιρέσεων, και δεν τά βρισκω ευκολα πιά σέ μονά c.d.'s:bawling:
 
Re: Απάντηση: Re: Συμφέρουσα Πρόταση αγοράς ....

Ακου και την Pires.
Προσωπικά νομίζω οτι ειναι τουλάχιστον Ισάξια τού Rubinstein.

πολύ καλή. είναι εκείνη στην οποία επιστρέφω πιο συχνά αν και έχω (και) του Rubinstein.
τα καλύτερα, όμως, Chopin Nocturnes που έχω ακούσει έρχονται από την Βραζιλία. Είναι εκείνα της Guiomar Novaes, ένα από τα Τοτέμ της δισκογραφίας. Είχα μιά επιλογή τους σε βινύλιο της Vox παλιά - η πλήρης έκδοση νομίζω εκτεινόταν σε 4 LPs.
Φυσικά και έχουν κυκλοφορήσει σε CD: τα βλέπω συνέχεια στο Αμερικάνικο Αμαζον, κάθε φορά που κάνω παραγγλία λέω να τα συμπεριλάβω και ...όλο το αναβάλω. :rolleyes:
 
... ευχαριστώ τους ''παλιούς'' που ξεθάψανε την παλαιότερη πρόταση μου.... παρότι, μέσω του Κώστα απέκτησα πρόσβαση στην κυρία Pires, δεν μπορώ να πω ότι άλλαξα την άποψη μου για τον Ρούμπι....

Αγαπητέ Σπυράκο, εννοείται ότι το νήμα απευθύνεται κυρίως σε νεοεισερχόμενους στον χώρο, είτε σε ανθρώπους που, λόγω της απέχθειας (φόβου ; ) στις διαδικτυακές συναλλαγές, δεν είχαν δυνατότητα αντίστοιχης ενημέρωσης και πληρώνουν έως και πενταπλάσιες τιμές για αγορές από τα ελληνικά 'φυσικής υπόστασης'' δισκοπωλεία . Εσύ βρε μπρο, βάζω στοίχημα ότι έχεις μεγαλύτερη συλλογή από το MDT, δεν πιάνεσαι για αποδέκτης των προτάσεων μου.... Άσε επίσης που εσύ μου έμαθες το MDT...


... αγαπητέ Μπρουκνεριστή, πάνω που συγκέντρωσες το μέγιστο του σεβασμού μου, για το πάθος που αντιμετωπίζεις το αντικείμενο, με γείωσες απότομα ... Κάραγιαν σε Μπρούκνερ ;;; Πως θα μπορούσε ο τύπος που στα 70φεύγα φωτογραφιζόταν για τα εξώφυλλα των δίσκων με ολόσωμες ιριδίζουσες φόρμες του σκι, να καταννοήσει και αναδείξει την πικρία για όλη αυτή την χλεύη επί του αρτσούμπαλου κακοχυμένου σωματότυπου, τα κίτρινα μούτρα με το χερούλι από γκιούμι στην μέση, ... επί των ακαταννόητων ενδυματολογικών επιλογών, επί της εμμονής σε μεγέθη κόντρα στην ''νεογερμανική'' μέση αισθητική γραμμή, επί της παλαιομοδίτικης θρησκειολογικής αντίληψης, ... πως θα μπορούσε να αναδείξει τα αισθήματα αυτού που νοιώθει σαν χάρτινη βαρκούλα που πλέει σε ποτάμι αραιού χυλού που σχηματίσθηκε από την ατελείωτη συλλογή τόννων της περιώνυμης πίττας... πως να καταλάβει την αγωνιώδη κραυγή : '...κουφάλες ότι και να κάνετε εγώ θα είμαι εδώ !!! '....
 
... καλά μην τρελλαίνεσαι κιόλας, κάνω και λίγο την πλάκα μου στους παλαιότερους, για κάποιες 'αψιμαχίες' μας επί του θέματος.... -bye-
 
δεν μπορώ να πω ότι άλλαξα την άποψη μου για τον Ρούμπι....

σε παρακαλώ, όταν αναφέρεσαι σε μεγάλους δάσκαλους, μπορείς να μην ηχείς σαν καράβλαχος από το Μιζούρι; :aetsch:
Ακου ...Ρούμπι :blink: :icon15:
Πώς θα μας πείς το Μότσαρτ σε λίγο; Βόλφι; :D
 
Πως θα μπορούσε ο τύπος που στα 70φεύγα φωτογραφιζόταν για τα εξώφυλλα των δίσκων με ολόσωμες ιριδίζουσες φόρμες του σκι, να καταννοήσει και αναδείξει την πικρία για όλη αυτή την χλεύη επί του αρτσούμπαλου κακοχυμένου σωματότυπου, τα κίτρινα μούτρα με το χερούλι από γκιούμι στην μέση, ... επί των ακαταννόητων ενδυματολογικών επιλογών, επί της εμμονής σε μεγέθη κόντρα στην ''νεογερμανική'' μέση αισθητική γραμμή, επί της παλαιομοδίτικης θρησκειολογικής αντίληψης, ... πως θα μπορούσε να αναδείξει τα αισθήματα αυτού που νοιώθει σαν χάρτινη βαρκούλα που πλέει σε ποτάμι αραιού χυλού που σχηματίσθηκε από την ατελείωτη συλλογή τόννων της περιώνυμης πίττας... πως να καταλάβει την αγωνιώδη κραυγή : '...κουφάλες ότι και να κάνετε εγώ θα είμαι εδώ !!! '....

μα η Τέχνη, σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με την ταύτιση.
Βασικά είναι projection. Κάτι για το οποίο δεν είναι ικανοί όλοι.

Ο Κάραγιαν είναι κι αυτός άνθρωπος: δικαιούται κι αυτός τη ματαιοδοξία του, όπως άλλως τε όλοι μας.
 
... και έχει όντως δώσει εξαιρετικές ηχογραφήσεις.
πάνω σε ευρύτατο φάσμα ρεπερτορίου.
τουλάχιστον 60 κορυφαίους δίσκους.
πόσους άλλους ξέρεις που έκαναν κάτι παρόμοιο;
 
Πως θα μπορούσε ο τύπος που στα 70φεύγα φωτογραφιζόταν για τα εξώφυλλα των δίσκων με ολόσωμες ιριδίζουσες φόρμες του σκι, να καταννοήσει και αναδείξει την πικρία για όλη αυτή την χλεύη επί του αρτσούμπαλου κακοχυμένου σωματότυπου,

η Τέχνη, καλέ μας Σπύρο, σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με την ταύτιση.
Βασικά είναι projection. Κάτι για το οποίο δεν είναι ικανοί όλοι.

Μήπως για να καταλάβω τον Ζενέ, πρέπει να γίνω σαν αυτόν;
Μήπως για να μου αρέσει ο Λου Ρήντ, πρέπει να βαράω ενέσεις;

ο Κάραγιαν είναι κι αυτός άνθρωπος: δικαιούται τη ματαιοδοξία του, όπως άλλως τε όλοι μας.

και έχει αφήσει εξαιρετικές ηχογραφήσεις.
σε ευρύτατο φάσμα.
τουλάχιστον 60 κορυφαίους δίσκους.
πόσους άλλους ομότεχνούς του ξέρεις που έκαναν κάτι παρόμοιο;
 
1) ... για Ρούμπι, κλπ. : you broke me heart ... μήπως στραβο ... κοιμήθηκες ; έλα, καμμία φορά γράφω έτσι για οικονομία γενικώς, ... χρόνου, λόγου, μαλακίας κλπ.

2)... επειδή είσαι δεινός συζητητής, (άρα και κουφάλα) πηγαίνεις κατ' αρχήν την συζήτηση στα άκρα (ταύτιση) ώστε να επανέλθεις στην κοινή λογική (παραδείγματα ως αυτό του Λου) και να συμπερασματολογήσεις με ασφάλεια .... Άστα .... από το 'ταύτιση' μέχρι του ''έστω να έχεις νοιώσει κάπως έτσι´'' η διαφορά είναι μεγάλη, ως επίσης είναι εξίσου χαώδης η διαφορά του ''ακούω κάτι και μ' αρέσει χωρίς απαραίτητα να έχω τα βιώματα του καλλιτέχνη (όρα Ντοκ και μέα κούλπα με τον καικίλιο)''
με το ´''είμαι μαέστρος και καλούμαι να ερμηνεύσω μία παρτιτούρα στην οποία ο άλλος έχει βάλει τα σώψυχα του'' ....
 
... εάν δεν η γενικότερη κοσμοθεωρία μου, φιλοσοφία μου, στάση ζωής μου, whatever, είναι του ότι πρέπει με κάθε τρόπο να περιλαμβάνομαι στην κοινωνική αφρόκρεμα, να με γράφουν τα περιοδικά, να με προσκυνούν όλοι, ακόμη και αν αυτό προϋποθέτει να κάνω πίπες στους Ναζί, να απαρνούμαι τις ρίζες μου, να μεταλλάσσω τα πάντα σε ένα τεράστιο, μαλακό ήχο χωρίς αιχμές, που ευχαριστεί πουροφέροντες χονδρούς και πασπαλισμένες γουνοφορούσες, να ασχολούμαι 22 ώρες με το PR και μισή με την δουλεία μου, τότε ρε γαμώτο πως, πως, πως θα βγάλω στην επιφάνεια τα σώψυχα του κακομοίρη του Μπρούκνερ ....