Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Γενικά ο κύκλος Mahler του Bertini, με την Κολωνία, θεωρείται εκ των κορυφαίων επιλογών, για όποιον ψάχνει κύκλο, και όχι μεμονωμένες επιλογές.
 
Πάντα μιλάμε για ηχογράφηση. Αν είχα ακούσει την συμφωνία ζωντανά με τον Rattle (τον έχω ακούσει πάνω από μια φορά ζωντανά στο Μέγαρο) θα το αισθανόμουνα και εγώ σαν εμπειρία ζωής.

Τον έχω ξανακούσει τον Rattle ζωντανά, με την Berliner, συμπτωματικά μάλιστα ΑΚΡΙΒΩΣ 20 χρόνια πριν από την προχθεσινή συναυλία. Αλλά η αίσθηση δεν είχε καμία σχέση, ο Rattle στον Mahler οργιάζει, λες και γίνεται άλλος άνθρωπος, αφού η παρτιτούρα του δίνει την ελευθερία που χρειάζεται.

Εν τω μεταξύ, από κάποιες συνεντεύξεις του που έχω δει στο παρελθόν, η συγκεκριμένη συμφωνία (6) έχει υπάρξει κεντρικό κομμάτι στη ζωή του, ήταν η πρώτη φορά που διηύθυνε την Berliner σαν guest, και την επέλεξε και για την τελευταία του συναυλία ως διευθυντής της.
 
Ναι, και μάλιστα πολύ προσεγμένο, χωρίς φλυαρίες, σωστή αίσθηση αίθουσας. Στο Apple Music υπάρχει.
Σε φυσικό μέσον, προφανώς σε blu-ray βγήκε? γιατί διαβάζοντας στο σάιτ της εταιρίας το αναφέρε σαν cd, αλλα αναφέρει και έκδοση άτμος.
 
Σε φυσικό μέσον, προφανώς σε blu-ray βγήκε? γιατί διαβάζοντας στο σάιτ της εταιρίας το αναφέρε σαν cd, αλλα αναφέρει και έκδοση άτμος.

Από όσα καταλαβαίνω από το site όχι, μόνο online.
 
Αν σκεφτείς δε και ποιος επιλέχθηκε για να μπει σε αυτή την ιερή λίστα διαδεχόμενος τον απερχόμενο Muti, σε πιάνει και μια απογοήτευση, αν όχι απελπισία…

(Να ξεκαθαρίσω, δεν αποκλείω ότι μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο και τρανό, και μακάρι, απλά δεν υπήρχε λόγος να επιλεχθεί για ένα τόσο μεγάλο πόστο πριν συμβεί κάτι τέτοιο)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Η Κάτια Μπουνιατισβίλι έρχεται στο Ηρώδειο για μια συναυλία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Λουκά Καρυτινό, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024.

Το πρόγραμμα με μια ματιά:​

  • ΜΠΕΛΑ ΜΠΑΡΤΟΚ (1881–1945)
    Κοντσέρτο για ορχήστρα
  • ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ (1840–1893)
    Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 1 σε σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23

Συντελεστές:​

  • Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
  • ΣΟΛΙΣΤ: Κάτια Μπουνιατισβίλι, πιάνο
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Λουκάς Καρυτινός


Η εκρηκτική κι ασυμβίβαστη Κάτια Μπουνιατισβίλι από το 1 έως το 10. Το προφιλ μίας από τις μεγαλύτερες σταρ της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, η οποία συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Πρώτο Κοντσέρτο για Πιάνο και Ορχήστρα του Τσαϊκόφσκι (12 Ιουλίου στο Ηρώδειο). Στιγμές από την συναρπαστική διαδρομή της καλλιτέχνιδας που δεν πιστεύει στην τελειότητα αλλά στη μοναδικότητα της στιγμής.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
F. Liszt - "Ständchen" Piano Transcriptions After Schubert - Khatia Buniatishvili
 
στις 30 έχει Ραττλ μετά συζύγου στο Ηρώδειο ...

και μόνον που είδα 5 Ρύκερτ πάτησα το κουμπί ... όλο το προγραμμα είναι σούπερ και η chamber orcherstra της Ευρώπης υπέροχο συνολάκι ... το έπλασε ο Αμπάντο...
 
Έβγαλα τα φθηνότερα εισιτήρια για δύο συναυλίες.
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ανοίγει την χρονιά) μαέστρος Λουκάς Καρυτινός στο πιάνο η μεγάλη κυρία Elisabeth Leonskaja. Τιμή εισιτηρίου 25 ευρώ.
Royal Philarmonic Orchestra μαέστρος Vasily Petrenko στο πιάνο ο Yunchan Lim που έχουμε αναφερθεί στον Chopin του. Τιμή για τους 65+ 13 ευρώ. Τα μισά από την κρατική που όλοι πληρώνουμε.
 
Προχθές στο Μέγαρο Μουσικής για 5η Συμφωνία Mahler!
Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ σε διεύθυνση Μιχάλη Οικονόμου.

Ομολογώ ότι πήγα με τον πήχυ των προσδοκιών κάπως χαμηλά, αλλά διαψεύστηκα θετικά!
Τα πνευστά, ειδικά τα χάλκινα, η συνήθης αχίλλειος πτέρνα, ανταποκρίθηκαν μια χαρά (ίσως κάποια στιγμή ένα γαλλικό κόρνο φάλτσαρε, αλλά δεν είμαι σίγουρος, και δεν έχει σημασία!
Ωραία και τα κρουστά, το Adagietto δεν ξεχείλωσε, γενικά τα tempi κυμάνθηκαν στον μέσο όρο, χωρίς να δίνεται η εντύπωση βιασύνης ή ξεχειλώματος. Συνολικά μια αξιοπρεπής εκτέλεση και δεν έχει νόημα να το ψειρίζουμε όταν ακούμε ζωντανά, από μια σχεδόν 100μελή ορχήστρα, ένα μνημειώδες έργο της λόγιας μουσικής!
Ειδικά με τόσο προσιτό εισιτήριο: υπήρχαν εισιτήρια και σε μονοψήφια τιμή!!!

Πολύς κόσμος στο Μέγαρο χωρίς να λείπουν αυτοί που "είδαν φως και μπήκαν". Προφανώς υποψιασμένος ο Μαέστρος, ζήτησε το χειροκρότημα να ακουστεί μόνο στο τέλος του έργου και όχι ανάμεσα στα μέρη. Παρ'όλ'αυτά ακούστηκαν κάποια χειροκροτήματα ενδιάμεσα, λογικά από τους αργοπορημένους, στην Ελλάδα είμαστε!

@vlad66
Βλαδίμηρε, δεν έχω ξεχάσει την επιθυμία σου να δώσεις το παρόν κάποια στιγμή, απλώς μου φάνηκε too much το συγκεκριμένο έργο.
Σε έχω υπ'όψιν μου πάντως!
 
  • Like
Reactions: vlad66
Παρακολούθησα μια από τις τέσσερεις μεγαλύτερες ιταλικές όπερες την Λουτσία ντι Λαμμερμούρ με Ελληνική διανομή στο Νιάρχος. Οι άλλες τρεις, κατά την γνώμη μου, κορυφαίες όπερες είναι ο κουρέας της Σεβίλης, η Νόρμα και η Αίντα.
Η σημαντικότερη διαπίστωση είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχει ταλέντο. Η Βασιλική Καραγιάννη ήταν μια θαυμάσια Λουτσία αλλά και ο αδελφός της βαρύτονος και ο παππάς βαθύφωνος ήταν εξαιρετικοί. Μόνο η φωνή του αγαπημένου της (τενόρος) γλυκιά αλλά χωρίς δύναμη καλυπτόταν από την ορχήστρα. Στο χειροκρότημα στην σκηνή ανέβηκε και ο φλαουτίστας.
Σας βάζω ένα απόσπασμα με αγγλικούς υπότιτλους. Περίπου στο 10.45' φαίνεται η τραγουδίστρια και από πίσω το φλάουτο που τραγουδάνε μαζί .


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Έπαιξαν την μεγάλη εκδοχή της όπερας που δεν συνηθίζεται.
 
Last edited:
Τα έργα μου ήταν άγνωστα, εκτός από την σουίτα του Bach με την οποία άνοιξε το πρόγραμμα. Υπέροχη μουσική και υπέροχη εκτέλεση, εκτός από ένα σημείο στην σουίτα του Bach, όπου ο πρώτος κλαρινετίστας έχασε τον ειρμό- για να εισπράξει μερικά θανατηφόρα βλέμματα από τόν Εξάρχοντα και ειρωνικά χαμόγελα από τον δεύτερο κλαρινετίστα. Τα εισιτήρια ήταν χορηγία της εταιρείας που εργάζομαι.
 
Μια και μου το θύμισες, ήρθαν και στα δικά μας μέρη στην Omaha τελείως απροσδόκητα τον Mάιο οι English Concert, και μας παίξαν έναν φανταστικό Ιούλιο Καίσαρα σε συναυλιακή μορφή. Απρσοδόκητα διότι είναι πολύ αλτέρνατιβ πρόγραμμα για Nebraska, ενώ φυσικά και η ορχήστρα από μόνη της έχει τεράστιο ειδικό βάρος για τέτοιο τουρ σπανιότατα βλέπουμε ευρωπαϊκά σύνολα εκεί, πόσο μάλλον τέτοια.

Ήταν όλοι τους (μουσικοί και τραγουδιστές) τόσο υπέροχοι που πέρασαν 4 ώρες Handel χωρίς μισό χασμουρητό (κι αυτό λέει πολλά για μένα :cool::LOL:)

IMG_0790.jpeg
 
Υπέροχη χθες, μια από τις κορυφαίες σολίστ των καιρών μας (και όπως πάει από τις κορυφαίες όλων των εποχών) , το τρελλοκομείο Γιούτζα, στα πιάνο κονσέρτι των Σοπέν και Τσαικόφσκι ... και στα βαλς του Σοπεν εκτός προγράμματος, στα τρία μπιζαρίσματα ...
 
Αμέλησα να πάρω εισιτήρια νωρίς οπότε αυτά που έβρισκα ήταν είτε κακά, είτε πανάκριβα, είτε και τα δυο, οπότε της το χρωστάω για κάποια άλλη φορά, ανά τον κόσμο.

Οι πιανιστικοί μην χάσετε τον Trifonov το Σάββατο. Εγώ δυστυχώς (ή ευτυχώς) θα βρίσκομαι Επίδαυρο γιατί η 4η Mahler (έστω και με τον hit or miss Κουρεντζή) δεν αφήνει περιθώρια στον ανταγωνισμό.

Να πω πάντως μιας και δεν έγραψα σχετικά, ότι πριν μια βδομάδα απολαύσαμε έναν ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ πιανίστα στο Ηρώδειο, που ντρέπομαι που δεν τον είχα καν υπόψιν, τον Francesco Piemontesi, ο οποίος έπαιξε ένα καθηλωτικό 2ο Liszt σε μια συναυλία με την Chamber Orchestra of Europe υπό τον (επίσης διόλου ευκαταφρόνητο) Κωνσταντίνο Καρύδη, που όχι μόνο έφτιαξε ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα από άποψη ποικλίας και δεσίματος, αλλά το ερμήνευσε και απολαυστικά. Η φωτό από το encore.

DSC06801.jpg

Επίσης, μην ξεχνάτε ότι από του χρόνου Ηρώδειο γιόκ για μάλλον 3 χρόνια λόγω προγραμματισμένης συντήρησης. Οπότε ό,τι τζούρα πάρετε τώρα όσο είναι καιρός.


 
Last edited:
  • Like
Reactions: vlad66 and Sonorus
Θα πάω και γω το Σάββατο Επίδαυρο, κυρίως για το πρόγραμμα και όχι πλέον για τον Θόδωρο... αλλιώς θα πήγαινα Ρώσο που είναι εξαιρετικός πιανίστας ...
 
Επίσης, μην ξεχνάτε ότι από του χρόνου Ηρώδειο γιόκ για μάλλον 3 χρόνια λόγω προγραμματισμένης συντήρησης. Οπότε ό,τι τζούρα πάρετε τώρα όσο είναι καιρός.



Καλύτερα, η ακουστική του για κλασική μουσική είναι χάλια. Έχω πάψει να πηγαίνω εδώ και πολλά χρόνια. Μακάρι όλοι αυτοί να έπαιζαν στο Μέγαρο κάποια άλλη εποχή, αρνούμαι να παραμείνω στο θερινό καμίνι των Αθηνών έστω και για την Yuja. 🤷‍♂️😇
 
  • Like
Reactions: Skakinen
Καλύτερα, η ακουστική του για κλασική μουσική είναι χάλια. Έχω πάψει να πηγαίνω εδώ και πολλά χρόνια. Μακάρι όλοι αυτοί να έπαιζαν στο Μέγαρο κάποια άλλη εποχή, αρνούμαι να παραμείνω στο θερινό καμίνι των Αθηνών έστω και για την Yuja. 🤷‍♂️😇

Eντάξει, προφανώς η ακουστική του Μεγάρου δε συγκρίνεται με αυτή ενός ανοιχτού αρχαίου θεάτρου, αλλά δεν θα το έλεγα και "χάλια". Είναι δύσκολο για ορχήστρες και τραγουδιστές, αλλά είναι πολύ σύνηθες η ορχήστρα μετά από 5-10 λεπτά να "στρώνει" συνηθίζοντας τον ήχο. Μετά, είναι τέτοιο το δέος αυτού του θέατρου, όχι μόνο λόγω της παλαιότητας του αλλά κια της ιστορίας του τι έχει φιλοξενήσει σ'αυτή τη σκηνή που συγχωρεί όλα τα υπόλοιπα.

Το πρόβλημα είναι ότι φέτος (δεν το είχα ξαναπαρατηρήσει ποτέ και κάθε χρόνο πάω σε συναυλίες εκεί), έχουν κάνει πολύ κακή δουλειά με τους ελέγχους στα γειτονικά μπαρ κλπ, που αρχίζουν να βαράνε και ακούγονται. Δηλαδή, εντάξει, ένα διεθνές φεστιβάλ αξιώσεων έχουμε στη χώρα και το παρατάμε στο έλεος του κάθε κωλόμπαρου (εντός ή εκτός εισαγωγικών).