τα καλά του επαγγέλματος

Η κυρια με τα μαυρα δεν μας ενδιαφερει, απορω πως την προσεξες και αυτην!
 
και ολίγον χοντρή! Απαπα. Προσθέτει περιττά κιλά στο Ferrari.
 
αν είχατε δηλαδή 150 χιλιάρικα με σκοπό να τα δώσετε για αμάξι αυτό θα παίρνατε?
 
Απάντηση: Re: τα καλά του επαγγέλματος

antonios said:
αν είχατε δηλαδή 150 χιλιάρικα με σκοπό να τα δώσετε για αμάξι αυτό θα παίρνατε?

Μάλλον τη Μ6...


...ή καλύτερα την Μ3 να μας μείνει και κανα φράγκο για τα 20.1 με όλα τα τσιμπράγκαλα που χρειάζονται...
 
Οχι βρε αλλα βγηκα επειδη ακουσα τον κινητηρα και ειπα να βγαλω και μια φωτο!
 
Κυριοι
πισω στα σοβαρα του θεματος!
Καποιος εγραψε για οτι αυτο με την πολυστροφοτητα του κινητηρα σε αυτοκινητα δρομου ειναι λυμενο εδω και 15 χρονια!
Ο πανκροκ ομως ομως εγραψε κατι που μου εκανε εντυπωση!
Πολυστροφοτητα η επιταχυνση/ταχυτητα εμβολων σε κινητηρα με μεγαλη διαδρομη!
Κοιταζοντας ενα παλαιο Σουηδικο περιοδικο βλεπω ενα συγκριτικο τεστ μεταξυ 2 αυτοκινητων που και τα 2 ειναι μελη στο Σουηδικο club 100+
Κοινο των αυτοκινητων αυτων ειναι οτι οι μηχανες τους αποδιδουν πανω απο 100 ιππους/λιτρο!
Μια Alfa Romeo Giulia Sprint GTA 1600 Autodelta 1965 και μια bmw M3 1997!
Η Αλφα εχει 104,6 ιππους στο λιτρο και η bmw 100,3 αντιστιχα
Το ενδιαφερον ειναι οι διαστασεις των κυλινδρων 78 επι 82 στην Αλφα και 86.4 επι 91 για την bmw! Δηλαδη και οι 2 ειναι υποτετραγωνες μηχανες, ελαφρως λιγο περισσοτερο η bmw αν τα εχω υπολογισει σωστα!
Η μεγιστη ισχυς ερχεται στις 7600 στροφες στην Αλφα και στις 7400 για την Μ3!
Εδω θα ηθελα καποιος που ξερει υπευθυνα να μας εξηγησει γιατι 2 σοβαροι κατασκευαστες διαλεξαν υποτετραγωνους κινητηρες οταν ειχαν σαν στοχο ενα τοσο πολυστροφο και αποδοτικο κινητηρα? Απο οτι ξερω ειναι πολυ ποιο ευκολο να επιτυχεις υψηλες στροφες σε εναν υπερτετραγωνο κινητηρα!
Τι διαστασεις εχουν οι υπολοιποι πολυστροφοι κινητηρες σαν της honda πχ?
Σπιρος
 
Απάντηση: Re: τα καλά του επαγγέλματος

Palimpsest said:
Κυριοι
πισω στα σοβαρα του θεματος!
Καποιος εγραψε για οτι αυτο με την πολυστροφοτητα του κινητηρα σε αυτοκινητα δρομου ειναι λυμενο εδω και 15 χρονια!
Ο πανκροκ ομως ομως εγραψε κατι που μου εκανε εντυπωση!
Πολυστροφοτητα η επιταχυνση/ταχυτητα εμβολων σε κινητηρα με μεγαλη διαδρομη!
Κοιταζοντας ενα παλαιο Σουηδικο περιοδικο βλεπω ενα συγκριτικο τεστ μεταξυ 2 αυτοκινητων που και τα 2 ειναι μελη στο Σουηδικο club 100+
Κοινο των αυτοκινητων αυτων ειναι οτι οι μηχανες τους αποδιδουν πανω απο 100 ιππους/λιτρο!
Μια Alfa Romeo Giulia Sprint GTA 1600 Autodelta 1965 και μια bmw M3 1997!
Η Αλφα εχει 104,6 ιππους στο λιτρο και η bmw 100,3 αντιστιχα
Το ενδιαφερον ειναι οι διαστασεις των κυλινδρων 78 επι 82 στην Αλφα και 86.4 επι 91 για την bmw! Δηλαδη και οι 2 ειναι υποτετραγωνες μηχανες, ελαφρως λιγο περισσοτερο η bmw αν τα εχω υπολογισει σωστα!
Η μεγιστη ισχυς ερχεται στις 7600 στροφες στην Αλφα και στις 7400 για την Μ3!
Εδω θα ηθελα καποιος που ξερει υπευθυνα να μας εξηγησει γιατι 2 σοβαροι κατασκευαστες διαλεξαν υποτετραγωνους κινητηρες οταν ειχαν σαν στοχο ενα τοσο πολυστροφο και αποδοτικο κινητηρα? Απο οτι ξερω ειναι πολυ ποιο ευκολο να επιτυχεις υψηλες στροφες σε εναν υπερτετραγωνο κινητηρα!
Τι διαστασεις εχουν οι υπολοιποι πολυστροφοι κινητηρες σαν της honda πχ?
Σπιρος

Αν τα ξέραμε όλα αυτά τότε δε θα είμασταν εδώ, θα σχεδιάζαμε κινητήρες για τη ΝASA και πιθανότατα να πίναμε freddo σε κάποιο ιδιωτικό μας νησί.
 
Στεργιο
Ισως υπαρχει και κανενας Τζωρτζακης των μηχανων στο φορουμ!(οποτε δεν θα καταλαβουμε τιποτα απο την εξηγηση του, χαχαχαχαχα)!
Σπιρος
 
Πάντως απ'όσο ξέρω επιδίωξη της BMW ήταν να φτιάχνει κινητήρες που στο μέτρο του δυνατού να προσεγγίζουν το τετράγωνο...
Τωρά γιατί το έκανε αυτό δεν ξέρω..
Αλήθεια, ο Σπύρος που άνοιξε και το θέμα(τα καλά του επαγγέλματος) που χάθηκε?
Σπύρο Σπύρο είσαι εδώ?
 
Εδώ είμαι, βρε παίδες

...αλλά πήζουμε άσχημα στη δουλειά (λόγω αδειών μείναμε το 1/3 να φυλάμε το μαγαζί) και, ειλικρινά, δεν σας προλαβαίνω! :violent-smiley-030:

Πρόταση στη Γενική Διαχείριση: Βρε, μπας κι ανοίγαμε κι ένα auto-moto forum; Μόνο με Petran, Browser, Palimpsest και Σία θα έχουμε εξασφαλισμένη θέαση κάθε μέρα...:award:

Λοιπόν, στα σοβαρά τώρα: ο Σπύρος ρώτησε γιατί οι Ιταλοί της Autodelta και οι Βαυαροί της BMW προτίμησαν υποτετράγωνη σχεδίαση σε πολύστροφα μοτέρ, με ειδική ισχύ πάνω από 100hp/λίτρο.

Κατ' αρχήν, το μοτέρ της GTA σχεδιάστηκε από τον Colombo για καθαρόαιμη αγωνιστική χρήση, γεγονός που επιτείνει τον προβληματισμό, δεδομένου ότι σε τέτοιες συνθήκες λειτουργίας ελάχιστα ενδιαφέρουν παράμετροι όπως ελαστικότητα, ευχρηστία, εκπομπές ρύπων κ.ο.κ. (προϋποθέσεις, που απαραίτητα έπρεπε να πληροί η Μ3, προκειμένου να πάρει έγκριση τύπου για να κυκλοφορήσει στην ΕΕ).

Να ξεκαθαρίσουμε, εδώ, το εξής: η γραμμική ταχύτητα του εμβόλου δεν είναι άμεση συνάρτηση του ρυθμού περιστροφής. Για την ακρίβεια, η μέγιστη -θεωρητική- γραμμική ταχύτητα εμβόλου δεν έχει αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια, από τον Μεσοπόλεμο και δώθε, παραμένοντας στα 21m/sec, παρά την αλματώδη ανάπτυξη της ηλεκτρονικής και την συνακόλουθη εξέλιξη της μεταλλουργίας.

Ο λόγος είναι ότι, για μικτή χρήση (δε μιλάμε εδώ για σπέσιαλ εκδόσεις, λ.χ. dragster) ένας τετράχρονος κινητήρας Otto δεν μπορεί να αποδώσει το ίδιο σωστά σε όλη την κλίμακα στροφών με μεγαλύτερες ταχύτητες εμβόλου.
Αφού, λοιπόν, το ζητούμενο είναι ένας κινητήρας που θα αποδίδει το μέγιστο της ισχύος του στις υψηλές στροφές (όπως οι 7.400 της Alfa) θεωρητικά ο σχεδιαστής θα επιλέξει υπερτετράγωνη αρχιτεκτονική κεφαλής.

Έλα, όμως, που ο καλύτερος λόγος πλήρωσης του θαλάμου καύσης συμβαίνει όταν το έμβολο είναι στενό και μακρύ (και όχι φαρδύ και κοντό), ιδίως αν ο τελευταίος (ο θάλαμος, δηλαδή) είναι "σκαμμένος" (pentroof), αυξάνοντας το λεγόμενο "squish band" (μη μπλέξουμε παραπέρα με τεχνικά, γιατί τότε η συζήτηση θα ξεφύγει εντελώς και δε μας σώνει ούτε ο Χοϊδάς...).

Έτσι, λοιπόν, ο Colombo είχε ουσιαστικά μια επιλογή: να τοποθετήσει μια "γρήγορη" οδήγηση σε μια "μακρόστενη" κεφαλή, προκειμένου να συνδυάσει τα καλύτερα των 2 κόσμων. Ο οδηγός θα είχε δύναμη ψηλά και ικανοποιητική ροπή στη μέση (γύρω στις 4.500 στροφές) για να μπορεί να ξεκολλάει στις αργές-μέτριες στροφές, χωρίς να ανακατεύει διαρκώς τη φασολάδα (κιβώτιο).

Σε συνδυασμό με τις "κοντές" τρεις πρώτες σχέσεις και το "μακρύ" διαφορικό, η GTA ξεπερνούσε τις δίλιτρες 2002 και τα τρίλιτρα (!) Capri στο ΕΠΑΤ (Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού, κάτι σαν το σημερινό ETCC), τόσο στις αργές πίστες (Anderstorp) όσο και στις γρήγορες (Spa-Francorchamps), παίρνοντας 3 χρονιές σερί τον τίτλο.

Η BMW (για την ακρίβεια, ο Schnitzer που ήταν ο επίσημος βελτιωτής της εργοστασιακής ομάδας) ακολούθησαν τον ανάποδο δρόμο τότε, με σουπερκαρέ κεφαλές, ρισκάροντας τρύπες στα έμβολα (κάτι απαγορευτικό για την GTA, που ξεκίνησε από τα 1,3 λίτρα μόλις).

Στη σύγχρονη εποχή, ωστόσο, παίζουν και άλλες παράμετροι, κυρίως οι αυστηρές απαιτήσεις της ΕΕ για θόρυβο και εκπομπές καυσαερίων, που καθιστούν απαγορευτική τη χρήση σουπερκαρέ κινητήρων εν γένει.
Απ' ό,τι ξέρω, μόνο η Subaru με τον turbo boxer και ορισμένα Honda ακολουθούν αυτή τη φιλοσοφία.

Το γεγονός ότι η BMW επέλεξε αυτό το δρόμο για τον κινητήρα των Μ5/Μ6 δείχνει πόση εμπιστοσύνη έχει στις ικανότητες των μηχανικών της, προκειμένου να πετύχει τόσο υψηλή ειδική ισχύ με τόσο "φιλική" εικόνα στο χρήστη, αλλά και στο περιβάλλον...//;-)
 
Ευχαριστουμε πολυ συνονοματε
Καλυτερη εξηγηση δεν γινοτανε!
Και μερικοι αριθμοι ακομα που δειχνουν την σημασια των ηλεκτρονικων και την εξελιξη που προηρθε απο την εποχη της GTA!
Μεγιστη ροπη για την Αλφα ειναι στις 6500 στροφες και για την M3 στις μονο 3250 στροφες!
και μια λεπτμερεια, το τεστ το κανανε αναμεσα στα αλλα και στο ....... Anderstorp!!
Σπιρος
 
Χμμ καλά όλα αυτα, αλλα το μέλλον είναι εδώ:

http://www.teslamotors.com/index.php?js_enabled=1

Αν είναι έτσι η αρχή μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση φανταστείτε τι έχουμε να δούμε ακόμα.... κρίμα που θα κυκλοφορήσει US μονο

motor_torque_curve.gif
 
Last edited: