Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

17 June 2006
26,273
Αθήνα
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί ξανα σχολαστικά η σωστή χρήση των επαγγελματικών φλας, αλλά θα ήθελα λόγω αγοράς του νέου μου φλας (580ΕΧ ΙΙ) έστω και επιγραματικά από τους ειδικούς μία λίστα του τι να προσέχουμε ή έστω κάποια βασικά hints για την όσο καλύτερη αξιοποίησή του και τρόπους λήψης.

Εκανα κάποιες δοκιμές μέσα στο σπίτι και είδα τρομερή βελτίωση, δραματική θα έλεγα ώς προς την γωνία που στοχεύει το φλας. Η φωτογραφία ήταν ΜΑΚΡΑΝ καλύτερη στον φωτισμό όταν στόχευα το φλας στο ταβάνι παρά απ' ευθείας πάνω στο αντικείμενο. Σιγά το νέο θα μου πείτε, αλλά απλά το καταθέτω. Στο auto βέβαια όλα αυτά, γιατί στο manual μόνο κατά τύχη αν βγει κάτι...

Τα σκάμε που τα σκάμε για να έχουμε καλά φλας, τουλάχιστον ας ξέρουμε και τι μπορούν να κάνουν.... :2thumb22sup:
 
Από δική μου προηγούμενη εμπειρία με το 540 έχω να πω ότι είναι απλά εγγύηση.
Είχα καταντήσει να τραβάω τα πάντα με φλάς μέρα νύχτα.

Πάσχιζα να το κάνω να αποτύχει στην έκθεση αλλά δεν τα κατάφερνα.

Καλή αγορά
 
ποτε ο απευθειας φωτισμος με φλας δεν εχει ευνοικα αισθητικα αποτελεσματα...

Παντα στοχευετε επανω η σε πλαινους λευκους τοιχους (προσοχη στα χρωματα των τοιχων γιατι θα εχει αποτελεσμα στην χρωματικη επιδραση του ανακλωμενου φωτος).

Επισης μπορειτε να πειραματιστειτε με φιλτρα διαχυσης του φωτος επανω στο φλας σε διαφορες διαβαθμισεις.
 
Απάντηση: Re: Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

Παντα στοχευετε επανω η σε πλαινους λευκους τοιχους (προσοχη στα χρωματα των τοιχων γιατι θα εχει αποτελεσμα στην χρωματικη επιδραση του ανακλωμενου φωτος).

ναι αυτό για το χρώμα των τοίχων το γράφει και μέσα στο Manual.

Αλλά μου κάνει εντύπωση το εξής: όλες αυτές οι compact φωτογραφικές (που υπάρχουν και καλές compact) που εκ των πραγμάτων δεν υπάρχει δυνατότητα περιστροφής του φλας, τόσο χάλια βγάζουν με το δικό τους φλας; δεν νομίζω. :chinscratch:

Τέλος πάντων, επειδή το θέμα το άνοιξα για να δούμε πως θα αξιοποίησουμε καλύτερα τα επαγγελματικά φλας, για πείτε auto ή manual;
 
Αν χρησιμοποιούμε φακό μέχρι 70 και θέλουμε το φλας να χτυπά απευθείας, τότε μειώνουμε την έκθεση στο φλας από 1,0 μέχρι 1,7 στοπ. Επίσης είναι καλύτερο να τραβούμε με iso 200/400 παρά με 100 για να φαίνεται καλύτερα το φόντο.

Τέλος αν θέλουμε να φαίνεται ακόμη φυσικό το πρόσωπο είτε βάζουμε διαχύτη (diffuser) πάνω στο φλας είτε βάζουμε επιλογή πίσω κουρτίνας στη μηχανή. Έτσι το φλας θα ανάψει στο κλείσιμο του κλείστρου και όχι στην αρχή.
 
Re: Απάντηση: Re: Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

Αλλά μου κάνει εντύπωση το εξής: όλες αυτές οι compact φωτογραφικές (που υπάρχουν και καλές compact) που εκ των πραγμάτων δεν υπάρχει δυνατότητα περιστροφής του φλας, τόσο χάλια βγάζουν με το δικό τους φλας; δεν νομίζω. :chinscratch:


Nα νομιζεις ,να νομιζεις....

Δεν εχει να κανει με την σωστη εκθεση Τασο.
Ειναι θεμα αισθητικης και καθαρα θεμα γωνιας φωτισμου.
Παρε 2 πορτετα στο ιδιο καδρο.
Ενα με απευθειας φωτισμο και ενα με πλαγιο.
Αν σου αρεσει πιο πολυ αυτο με τον απευθειας σου αγοραζω επιτοπου για δωρο :slapface: οποιο φλας θες.


Τέλος πάντων, επειδή το θέμα το άνοιξα για να δούμε πως θα αξιοποίησουμε καλύτερα τα επαγγελματικά φλας, για πείτε auto ή manual;

Για να χρησιμοποιησεις χειροκινητη εκθεση πρεπει να πειραματιστεις παααρραααα πολυ.
Παιξε με την αυτοματη και αν αποκτησεις τοση εμπειρια ( και χρονο ) παιξε με την χειροκινητη.
 
Απάντηση: Re: Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

Αν χρησιμοποιούμε φακό μέχρι 70 και θέλουμε το φλας να χτυπά απευθείας, τότε μειώνουμε την έκθεση στο φλας από 1,0 μέχρι 1,7 στοπ. Επίσης είναι καλύτερο να τραβούμε με iso 200/400 παρά με 100 για να φαίνεται καλύτερα το φόντο.

Τέλος αν θέλουμε να φαίνεται ακόμη φυσικό το πρόσωπο είτε βάζουμε διαχύτη (diffuser) πάνω στο φλας είτε βάζουμε επιλογή πίσω κουρτίνας στη μηχανή. Έτσι το φλας θα ανάψει στο κλείσιμο του κλείστρου και όχι στην αρχή.

Τι κουρτίνα; ποιά κουρτίνα; :nounder:
 
ρε Τασούλη, πλάκα κάνουμε....

μεταξύ μας και εγώ σπάνια αλλάζω κουρτίνα...

Αλλά έχει διαφορά.
Μωρέ όρεξη νάχεις ή αλλιώς νάχεις το χάρισμα.
Είχα κάποτε ένα φίλο (τώρα είναι στην Αμερική), ό,τι τραβούσε ήταν γιά κάδρο, ακόμα και με πόκετ...
εγώ παιδευόμουνα από δω από κει... αυτός έκανε ένα τσακ και έβγαζε γιά το Life...
 
Τασο, αν θες να εισαι κομπλε με το φλας σου, δες κι αυτο ...
http://store.garyfonginc.com/wt.html

Ειναι ο καλυτερος συντροφος για το φλας σου (και οχι μονο)...http://store.garyfonginc.com/di.html

http://www.youtube.com/watch?v=RtcFA4ep2Ic

Εγω το σκεφτομαι για την Canon d30 με το ενσωματωμενο φλας , αλλα και για τη μικρην Fuji f31 Που εχω.

http://www.youtube.com/watch?v=7AReVHJdCXE&feature=related
 
Last edited:
ναι, αλλά εγώ εξακολουθώ να έχω απορία τί είδους επιλογή είναι αυτή η κουρτίνα που μιλάτε :nounder:

Βάλε την επιλογή για αργές ταχύτητες (έτσι θα λειτουργήσει η 2η κουρτίνα), και διάβασε όλα αυτά που λέει στο manual περί αυτού , θα σε βοηθήσει πολύ.
 
καλό θα είναι να έχουμε κάτι για διάχυση, ακόμη και εάν έχουμε στραμμένο το φλας προς τα πάνω, και απαραίτητο στο απευθείας. Δεν τραβάω πολύ με φλας, κι έτσι όλο ξεχνώ να παραγγείλω ένα diffuser.

Τώρα για την πρώτη ή δεύτερη κουρτίνα, νομίζω κι εγώ πως θέλει αργές ταχύτητες για να δώσει διαφορά. Σε στατικό θέμα δεν νομίζω να έχει καμία διαφορά η πρώτη από τη δεύτερη, αλλά σε κινούμενο, ουσιαστικά είναι το φλας εκείνο που παγώνει μία στιγμή από την κίνηση, με εφέ τα ίχνη του θέματος και ένα ψιλοκουνημένο φόντο.
 
Τώρα για την πρώτη ή δεύτερη κουρτίνα, νομίζω κι εγώ πως θέλει αργές ταχύτητες για να δώσει διαφορά. Σε στατικό θέμα δεν νομίζω να έχει καμία διαφορά η πρώτη από τη δεύτερη, αλλά σε κινούμενο, ουσιαστικά είναι το φλας εκείνο που παγώνει μία στιγμή από την κίνηση, με εφέ τα ίχνη του θέματος και ένα ψιλοκουνημένο φόντο.

έτσι είναι...
 
εάν δεν βγάζεις νυκτερινά κινούμενα θέματα με φλας, γιατί να την ξέρεις την κουρτίνα; Ό,τι χρειάζεται μαθαίνει κανείς.
 
Απάντηση: Re: Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

εάν δεν βγάζεις νυκτερινά κινούμενα θέματα με φλας, γιατί να την ξέρεις την κουρτίνα; Ό,τι χρειάζεται μαθαίνει κανείς.

ναι αλλά τώρα που το λες ακούγεται ενδιαφέρον...

μούμπλε...μούμπλε...
 
εάν κάτσεις να ασχοληθείς με αυτού του είδους τη φωτογραφία, φυσικά και πρέπει να ξέρεις πώς μπαίνει η 2η κουρτίνα. Το φλας στην 1η δίνει αφύσικα αποτελέσματα. Κανονικά τα "ίχνη" της κίνησης πρέπει να φαίνονται πως ακολουθούν το κινούμενο αντικείμενο, και όχι να προηγούνται αυτού (έτσι τα βγάζει το -στανταρ- φλας της πρώτης κουρτίνας)