Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

Συμφωνώ, αλλά το κακό ακριβώς με τις ψηφιακές είναι ότι μαθαίνεις και στηρίζεσαι σε αυτή την ευκολία και τελικώς επαναλαμβάνεις τα ίδια λάθη. Το γιατί βγαίνει όπως βγαίνει μία φωτο δεν είναι τυχαίο, σκοπός είναι μέσα από τα λάθη να μπορέσουμε να καταλάβουμε γιατί βγήκε όπως βγήκε.
 
Εμένα πάντως που η προηγούμενη εμπειρία μου με φλάς ήταν το ενσωματομένο στην μηχανή αυτόματο τα έχω βρεί λίγο μάυρα...
Πήρα το SB-25 και ομολόγω οτι ενώ γενικά δεν χρειάζομαι οδηγίες για να καταλάβω πως λειτουργεί κάτι (παρόλα αυτά τις διαβάζω πάντα πριν καν ανοίξω το κουτι... βίτσιο!) μόλις δοκίμασα να το χρησιμοποιήσω απέτυχα. Πέραν του μεγέθους ( Θυμίζει δορυφορικό τηλέφωνο...) έχει και 200 κουμπάκια και μία οθόνη μεγαλύτερη απο αυτήν της μηχανής με αριθμούς πράματα που αναβοσβήνουν κλπ...
Και τωρα ψάχνω manual... στον mir.com.my
 
Επαναφέρω το θέμα για να ρωτήσω κάτι: τα θηρία τα εξωτερικά φλας που ακριβοπληρώνουμε μάλιστα, έχουν ή δεν έχουν την δυνατότητα να ακολουθήσουν τον "πυροβολισμό" της μηχανής;

Εβγαζα χθες κάτι βραδυνές με την ασφαλή μέθοδο (ξέρετε, τραβάω 10 για να βγει σίγουρα μία καλή :flipout: ) και είδα ότι το φλας άνοιξε στην πρώτη-δεύτερη . Οι άλλες βγήκαν χωρίς φλας.
 
Κάτω από κανονικές συνθήκες, δηλ. ότι οι μπαταρίες είναι φρεσκοφορτισμένες και έχουν μεγάλη αποθηκευτική ικανότητα (από 2300 Mh και πάνω) πρέπει να δουλεύει και στη ριπή ακόμη.

Π.χ. όταν τραβώ με το SB800 5 καρέ το δευτ. τότε οι 2 πρώτες είναι καλοφωτισμένες, η τρίτη υποφωτισμένη, η τέταρτη ακόμη περισσότερο και η τελευταία μαύρη.

Πάντως το φλας χρειάζεται χρόνο για την επαναφόρτιση. Ο χρόνος γίνεται λιγότερος, όσο λιγότερη ισχύ δίνει. Π.χ. έχουμε ένα φλας 50άρι, όπως το δικό σου. Με ISO 100, EV 0 (δηλ. χωρίς διόρθωση) και φου ισχύ, ζητούμε πολύ ενέργεια από το φλας, άρα το φλας θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να γεμίσει. Αν όμως έχουμε ISO 200/250/320/400, υποφωτίσουμε 1 στοπ, τότε του ζητούμε σαφώς λιγότερη ισχύ, επομένως το φλας κρατά ενέργεια για να ξαναπυροβολήσει αμέσως.

Αν πάντως θέλεις να μάθεις τα πραγματικά όρια του 580 να ρωτήσω φίλο φωτορεπόρτερ.
 
Νομίζω στα χαρακτηριστικά δίνεται recycling time, για ολόκληρη και τη μισή ισχύ. Αλλά νομίζω πως ακόμη και για μισή ισχύ, μισό δευτερόλεπτο είναι το καλύτερο που μπορείς να περιμένεις, εάν τραβήξεις στη λειτουργία ριπής της 40D (6.5 fps) έχασες...
 
Τι 100/200/300 ISO. Εδώ μιλάμε το είχα βάλει στο 1000 και 1250 !

Ξεφτίλα πάντως να μην μπορεί να ακολουθεί τον "πυροβολισμό".

Ρώτα Βλάση απλά για εγκυκλοπαιδικούς λόγους να μάθουμε, αλλά δεν διατηρώ καμία ελπίδα.
 
Όσο μικρότερα τα ISO, τόσο πιό πολύτο φώς.Άρα, ήλιος = 100 σκοτάδι=1600
Τα νούμερα έιναι τελείως απλά.

Τωρα,εσωτερικοί χώροι,200-400 είναι μιά χαρά.Το φλας δίνει φωτισμό ισοδύναμο με ISO 100 - 200 ανάλογα με το zoom.Έτσι δεν είναι;
 
Βρε Τάσο τι ξεφτίλα, εδώ και οι επαγγελματικές κεφαλές (οι εξωτερικές) έχουν τα όριά τους. Έχεις δει δηλαδή σε γάμο μεγάλες κεφαλές να αναβοσβήνουν με ρυθμό 6.5 fps? Θα πάθαιναν επιληψία οι καλεσμένοι! Και rainbow παίζει να έβλεπαν! :flipout:
 
Re: Απάντηση: Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

Όσο μικρότερα τα ISO, τόσο πιό πολύτο φώς.Άρα, ήλιος = 100 σκοτάδι=1600
Τα νούμερα έιναι τελείως απλά.

Τωρα,εσωτερικοί χώροι,200-400 είναι μιά χαρά.Το φλας δίνει φωτισμό ισοδύναμο με ISO 100 - 200 ανάλογα με το zoom.Έτσι δεν είναι;

Σε πολύ σκοτεινούς χώρους δεν στηριζόμαστε μόνο στο φλας, αυτό θα φωτίσει μόνο το κυρίως θέμα (με πιθανότητα να το κάψει μάλιστα, αναλόγως το πόσο "έξυπνο" είναι), ανεβάζουμε οπωσδήποτε και iso. Τα 200-400 που λες για εσωτερικούς χώρους είναι λίγα. Εάν δεν φοβόμαστε τον εξοπλισμό μας, 1250 με 1600 χαλαρά, για να γράψει και το φόντο.
 
Απάντηση: Re: Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

Βρε Τάσο τι ξεφτίλα, εδώ και οι επαγγελματικές κεφαλές (οι εξωτερικές) έχουν τα όριά τους. Έχεις δει δηλαδή σε γάμο μεγάλες κεφαλές να αναβοσβήνουν με ρυθμό 6.5 fps? Θα πάθαιναν επιληψία οι καλεσμένοι! Και rainbow παίζει να έβλεπαν! :flipout:

Strobolight θα γινόταν ντισκοτέκ η εκκλησία.... :flipout:
 
Στο μάκρο θα είναι πολύ χρήσιμο το φλάς-ριπή... Πας να πάρεις ένα έντομο στο 4-6x, αν ρίξεις μια ριπή με 7 καρέ/δευτ. ενώ κινείται (ή ενώ κινείσαι εσύ) θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις τη σωστή εστίαση -άσχετα αν χάσει τη δική του εστίαση το έντομο! :flipout:
 
Καλά, έχεις εστιάσει σε κινούμενο με μεγέθυνση 4-6x? Εάν τα καταφέρνεις, δοκίμασε να του κάνεις και panning!
 
Re: Απάντηση: Τα μυστικά των επαγγελματικών φλας

Σε πολύ σκοτεινούς χώρους δεν στηριζόμαστε μόνο στο φλας, αυτό θα φωτίσει μόνο το κυρίως θέμα (με πιθανότητα να το κάψει μάλιστα, αναλόγως το πόσο "έξυπνο" είναι), ανεβάζουμε οπωσδήποτε και iso. Τα 200-400 που λες για εσωτερικούς χώρους είναι λίγα. Εάν δεν φοβόμαστε τον εξοπλισμό μας, 1250 με 1600 χαλαρά, για να γράψει και το φόντο.
Σωστό,αλλά και πάλι εξαρτάται από την περίπτωση του φωτισμού.Υπάρχουν εσωτερικοί χώροι που είναι ευήλιοι(μέρα, μεγάλα παράθυρα).Εκεί τα 200-400 ISO μου φαίνονται αρκετά.Και εσωτερικοί χώροι που χρειάζονται οπωσδήποτε τα ανεβασμένα ISO (νύχτα,υπόγειο).Κάνοντας τις ανάλογες ρυθμίσεις, πετυχαίνουμε και το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Διευκρίνηση που δεν έγινε στο προηγούμενο πόστ.

Πάντως ο ορατός θόρυβος είναι επιθυμητός πολλές φορές για "καλλιτεχνικές" φωτογραφίες.
 
Αναλόγως τη μηχανή, του θέματος, των σκιερών περιοχών κλπ
Τα 1600iso στη 40D δεν με ενοχλούν καθόλου, ενώ τα 800 τα επιλέγω χωρίς δεύτερη σκέψη, δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά από τα 100. Σημείωση ότι στα ψηλά iso μειώνεται σημαντικά το δυναμικό εύρος του αισθητήρα μας (και 2 στοπ ή παραπάνω) βέβαια συνήθως το θέμα που θα θελήσουμε να βγάλουμε στα 1600 και τα 3200 δεν έχει και τις τρομερές δυναμικές αντιθέσεις.
 
Αναλόγως τη μηχανή, του θέματος, των σκιερών περιοχών κλπ
Τα 1600iso στη 40D δεν με ενοχλούν καθόλου, ενώ τα 800 τα επιλέγω χωρίς δεύτερη σκέψη, δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά από τα 100. Σημείωση ότι στα ψηλά iso μειώνεται σημαντικά το δυναμικό εύρος του αισθητήρα μας (και 2 στοπ ή παραπάνω) βέβαια συνήθως το θέμα που θα θελήσουμε να βγάλουμε στα 1600 και τα 3200 δεν έχει και τις τρομερές δυναμικές αντιθέσεις.
Πολύ χρήσιμες πληροφορίες!Στην D80, φάση γενεθλίων, τούρτα, μόνος φωτισμός κεράκια, ISO 400 βγήκε μιά χαρά.Άλλες φωτό, με ISO 1600,είχαν ορατό θόρυβο(χωρίς φλάς).
 

Attachments

  • toyrta.jpg
    toyrta.jpg
    77.8 KB · Views: 16
Καλά, έχεις εστιάσει σε κινούμενο με μεγέθυνση 4-6x? Εάν τα καταφέρνεις, δοκίμασε να του κάνεις και panning!

:flipout::flipout::flipout:

Όχι ακόμα, στιη μελέτη είμαι... :D
Για παράδειγμα, έχει κάτσει μια μύγα στη ..θέση δολώματος μπροστά από τον φακό, τρώει το δόλωμα, μετακινείται λίγο ίσως κάποια στιγμή, ή καθώς είναι ακίνητη διορθώνεις την απόσταση (για να αλλάξει η εστίαση) μικρομετρικά με μια ταυτόχρονη ριπή. Απλά αυξάνεις τις πιθανότητες για σωστή εστίαση (για να αποφύγεις τους καταψύκτες και τα ηθικά διλήμματα)! :D

Υ.Γ Αυτό που δεν γνωρίζω είναι αν μετά την πρώτη φλασιά της ριπής αποφασίσει απότομη απογείωση... (δεν έχω διαβάσει και τα βιβλία ακόμα ργμτ)