Τεχνικά ζητήματα και ανάλυση ειδικών λειτουργιών m4/3 σωμάτων και φακών

ενας λογος της δυσκολιας του m43.... χαος με τους φακους και με τη συνεργασια σε διαφορετικα σωματα.

Κι ενας λογος που δεν παιρνω φακους panasonic.

ΠΑλιοτερα μεχρι και brick ειχε γινει μηχανη (GX8 νομιζω) οταν προσπαθησα ν αναβαθμισω φακο olympus σε σωμα panasonic!
Πρεπει να τα λυσουν αυτα...αλλα αμφιβαλλω πια!
 
Σε ολους συνιστω να μην κανουν update ποτε φακο Lumix (που το firmware το δινει η ιδια η Panasonic) σε σωμα Olympus. Σε αυτο φταιει το προγραμμα αναβαθμισης της Olympus που δεν ειναι σταθερο και εχει χαλασει στο παρελθον μηχανες και φακους.

Αυτα που συζητάμε πιο πάνω ομως ειναι πολυ ειδικες λειτουργιες , δεν μπορουν να κανουν αυτοι update τους φακους Panasonic για να ειναι λειτουργικοι με ολες τις νεες καινοτομιες που παρουσιαζουν.

Εδω με τις λειτουργιες αυτες π.χ. focus stacking δεν ειναι ολοι οι φακοι της Ολυμπους συμβατοι. Το procapture δεν υπαρχει καν σε Lumix μηχανη , αν ηταν ετσι θα καναν συμβατους και τους 4/3 φακους που εφτιαχναν αυτοι.

Ο κανονας ειναι σε macro, sport να κουμπωνεις φακους της ιδιας εταιριας για να εχεις τα παντα διαθεσιμα.
 
να πω εδώ κάτι που αγνοοει πολυ κοσμος και εχει να κανει με ασυμβατότητες που επηρεάζουν την οπτικη απόδοση που ειναι πιο σημαντικό , υποψην δεν ειναι δικες μου παρατηρησεις , ταυτοχρονα τα εχω επιβεβαιωσει και με τις μετατροπες των υπερυθρων σωματων που εχω κανει οπου τα ΑΑ φιλτρα ( UVIR blocking filters) που βγαζουμε μπροστα απο τον αισθητηρα , τα οποία εχουν διαφορετικες επιστρωσεις,)

οι αιθητηρες των Panasonic σωμάτων εχουν επάνω στον αισθητηρα φορεμένο φιλτρο UV που ξεκινά απο 430nm και οι φακοι Panasonic ειναι σχεδιασμένοι για αυτο το ειδικό UV cutoff .

Αλλοι κατασκευαστες εχουν παρόμοιες τιμές μετρημένες

1645789173737.png

Αντιθετα οι αιθητηρες των Ολυμπους σωμάτων εχουν επάνω στον αισθητηρα φορεμένο φιλτρο UV που ξεκινάει περίπου στα 390nm (σε καποιες και πιο κάτω) και οταν τους φορας φακο Lumix πρεπει το σωμα μεσα απο το software να διαχειριστεί το εξτρα UV μεταξυ 390-430nm (που ο Lumix φακος δεν εχει σχεδιαστεί να κοβει). Η στρατηγικη της Olympus με το ισχνο UV cut off φιλτρο του αισθητηρα την οδηγει σε βαρυτερους και ακριβοτερους σε γυαλια φακους αλλά θεωρητικά επιτυγχανει καλυτερη διαχειρηση θορυβου στο μπλε καναλι και πιθανόν πιο ακριβες χρώμα σε συγκεκριμένες καταστασεις

Εδώ ειναι μετρήσεις απο τα εσωτερικά φιλτρα του αισθητηρα όταν αφαιρέθηκαν απο Olympus μηχανες (για τους δύσπιστους υπάρχουν και αλλα στην Kolari που κανει μετατροπές)

Στα παλια Ολυμπους σώματα δεν υπηρχε λυση και ηταν αμεσα εμφανες το εντονο CA , στα νεα Ολυμπους / ΟΜ σωματα το ψιλοκαταφερνουν να το διορθωσουν με software CA correction μέσα στο σώμα, αλλα πολλές φορες μενει αρκετό UV και βλέπουμε τα λεγομενα "purple blob." . Το ιδιο και χειρότερο συμβαινει και στα παλια πρώτα μοντέλα της ΒΜ (στο Μιλτο προσφατα συνεβη και το αναποδο με Olympus φακο τον 12-45/4 σε GX8 κάτι που δεν μπορω να ερμηνεύσω με τα παραπάνω)

Μια λυση με καποιο φακο που το κανει εντονα ειναι να του φορεσεις μπροστα ενα φιλτρο Wratten 2E ή 2A ή κατι παρόμοιο και φθηνοτερο οπως ειναι και το Russian Y1.4x filter
 
Last edited:
Το έχω ξαναγράψει παλιότερα εδώ στο νήμα αλλά το ξαναβάζω και ο καθένας μας το αξιολογεί ανάλογα με τους φακούς και το σώμα που έχει και προσέχει (προσωπικά ελέγχω για φθορά της τσιμούχας κάθε φακό Lumix που βάζω στην ΕΜ1.3 και επίσης το λαμβάνω υπόψην σε αγορά στεγανου φακού όταν υπάρχει ίδια επιλογή μεταξυ των δυο εταιριών)

ερέθισμα πήρα από μια πρόσφατη παρατήρηση του cacau οτι 2-3 φακοί mzuiko 12-45/4 που είναι για πώληση στο mpv αναφέρονται με υποψία moisture (υγρασίας) , δεν λέω οτι είναι ο λόγος αυτός που αναφέρω εδώ αλλά δεν τον αποκλειω

Υπάρχουν 6-7 σελίδες στο αντίστοιχο νήμα για διάβασμα στο mu43 όπου καταλαβαίνεις οτι οι δυο εταιρίες δεν συνεργάστηκαν ποτέ μεταξύ άλλων και στο θέμα της στεγανότητας του σετ φακού σώματος.

Συγκεκριμένα θα βρείτε εκεί μετρήσεις της διαμέτρου της τσιμούχας που υπάρχουν για διαφορους συνδιασμους σωμάτων και φακών.

Το γενικό συμπέρασμα είναι αυτό :

View attachment 191783


Παρότι δεν είχα κανενα θέμα με τον Lumix 100-300II στην ΕΜ1.3 γιατί η τσιμουχα του καθόταν πολύ καλά , όταν τον πούλησα διστασα για την αγορά του ελαφρύ και μικρού LEICA 100-400mm σε σχέση με τον αντίστοιχο Olympus γιατί είναι ένας από τους φακούς που ειχε (τουλάχιστον στις πρώτες κοπιες) θέμα με την διάμετρο της τσιμούχας.

Υπάρχουν αναφορές οτι η Panasonic ξανά σχεδίασε και άλλαξε τη θέση και το πάχος του Oring αλλά δεν το έχω επιβεβαίωσει. Αν κάποιος τον έχει αγορασει πρόσφατα τον LEICA και τον χρησιμοποιεί σε στεγανό σώμα Olympus μπορεί να γράψει σχετικά εδώ στο νήμα.

Ξέρω επίσης οτι οι λειτουργίες Procapture L και focus stacking του σώματος μου δεν είναι συμβατές με τους Lumix φακούς (όπως και με τους παλιους 4/3 φακούς) οπότε απομακρυνθηκε ακόμη περισσότερο η επιλογή του LEICA 100-400 .

Η πρώτη ειδικά λειτουργία είναι κατά τη γνώμη μου βασικό κριτήριο για την επιλογή κατάλληλου τηλεφακού σε pro Olympus σώμα (ηταν άλλωστε ένας από τους λόγους που υστερούσαν και αναγκάστηκα και έδωσα τους εξαιρετικούς 4/3 τηλεφακούς μου όπως και τον μοναδικό LEICA 200/2.8)

Εντυπωσιακά πλάνα στο αναλυτικό άρθρο του Petapixel από το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ της ΟΜDS όπου τεστάρουν σε αντοχή τα προϊόντα τους

How OM Digital Torture Tests its Weatherproof Cameras

ειναι πιστευω και ένας από τους λόγους που δικαιολογούν εν μέρη την αυξημένη τιμή τους μιας και τα νέα προϊόντα που είναι στοχευμενα για χρήση σε extreme συνθήκες φέρουν πλέον και στο ταμπελάκι προδιαγραφή στεγανότητας (έχουν τεσταριστει βέβαια και σε ανωτερο βαθμό δυσκολίας)
 
Δεν το βάζω στο νημα της αστροφωτογραφιας γιατι αφορα ηλεκτρονική λειτουργία που εχουν μονο τα Olympus σωματα , η οποια κάνει απλη την δημιουργια star trails , 3 κλικ απο τα οποια τα 2 ειναι dark frames (ένα στη αρχή και ένα στο τέλος) και ψήθηκε το γλυκό

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Αρκετες λειτουργίες από αυτές που περιγράφει στην ΟΜ1 ισχύουν και για τα υπόλοιπα σωματα ειδικά την σειρά ΕΜ1.2/3/Χ

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Πως μπορείς γρήγορα να μεταφερθείς με ένα κουμπί σε εστίαση στο άπειρο , δεν ειναι παντα ακριβής η χρήση του tip γιατί εξαρτάται από το καλιμπραρισμα του φακού αλλά σε νυχτερινό οταν δεν μπορείς να εστιάσεις στο άπειρο π.χ άστρα , είναι μια λύση

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Αν κάποιος χρησιμοποιήσει το exiftool μπορεί να ψάξει μια φωτό σε ένα συγκεκριμένο Exif field (συνήθως το EXIF tag είναι το 0x804) και να βρει τους δυο 32-bit αριθμούς οι οποιοι σημαδεύουν την φωτό αν έχει υποστεί κάποια ειδική ηλεκτρονική λειτουργία

Π.χ. Αν το πρώτο νούμερο είναι:

0: No stacking
1: Live composite (2nd number is the number of images)
3: Simulated ND filter (2nd number is the strength of the ND -- 2, 4, 8, 16, 32, or 64).
4: Live time/bulb (2nd number is the number of images)
5: HDR1
6: HDR2
8: Tripod high resolution
9: Focus stacked (2nd number is the number of images)
11: Hand-held high resolution (the Olympus.pm code lists 12/16 for the 2nd number)

Presumably 2 and 10 are used, but nobody has decoded what they mean
 
Για όσους κάνουν macro με τον 60αρη σε Olympus σώμα με την λειτουργία Focus stacking ένας χρήσιμος πίνακας


IMG_3978.jpeg
και μερικά χρήσιμα διαγράμματα προς μελέτη

IMG_3979.pngIMG_3980.png
 
Last edited:
Για λόγους που... ...Θα μάθετε σύντομα, ψάχνω κάποια θέματα περί Olympus/OM System και έπεσα πάνω σε αυτό το αρκετά χρήσιμο blog.
 
Last edited:
Eιδικα το πεδιο που αφορα τους συνδιασμους σταθεροποιησης σωματων φακων σε ματσάρισμα προιντων των εταιριων το εχω ποσταρει καπου πιο πισω αλλα μια επαναληψη ποτε δεν βλάπτει
 
Last edited by a moderator:
Όπως καταλαβαίνετε θα σας "πρήξω" λίγο μέχρι να βρω 4-5 βασικά σεταρίσματα για την OM5, αλλά πιθανολογώ ότι όσα αναρτήσω θα είναι χρήσιμα γενικότερα.
Περίπτωση 1η: Γιατί δεν μπορούσα να ενεργοποιήσω το Live ND Shooting? Απάντηση: Διότι για κάποιο περίεργο λόγο η Olympus αποφάσισε να έχει αυτή την λειτουργία μόνο με προτεραιότητα χρόνου (S), ή με χειροκίνητη έκθεση (M). Ελαφρώς ακατανόητο να μην μπορείς να ελένξεις απευθείας το διάφραγμα, ενώ θέλεις ακριβώς αυτό: να τραβήξεις με ανοιχτό διάφραγμα και αργούς χρόνους για να "παγώσεις" την κίνηση του νερού (ας πούμε). Ναι οκ, μπορεί να σε ενδιαφέρει ο χρόνος περισσότερο σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά όχι πάντα. Τες πα, "το καλό το μονοπάτι, ξέρει κι άλλο παλικάρι".

Ευκαιρίας δοθείσης, ένας κατάλογος/επεξηγήσεις "γκριζαρισμένων" επιλογών

edit: και μια περιγραφή πως λειτουργεί το Live ND αφορά την ΕΜ1Χ αλλά σε γενικές γραμμές ισχύει και για τις υπόλοιπες:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited: