Τεχνολογικά νέα, καινοτομίες ... στις Fuji

Σύστημα στήνεις , που αποτελείται από σώμα και φακούς. Όποιος το βλέπει μονοπάτα πάει σε FF και τελειώνει.
 
Αν το κριτήριο είνια τα πολλά mp τότε δεν υπάρχει δίλημμα πας στα 40mp. Για μένα που δεν θέλω μεγάλη ανάλυση και θέλω μικρότερο αρχείο για επεξεργασία και αποθήκευση τα 20-24 είναι μια χαρά.

Με τόσα βίντεο που έχω δει με τον 40mp αισθητήρα δεν έχω δει να είναι καλύτερος από τον 26mp. Δεν έδωσε τίποτα ουσιαστικό σε έξτρα πληροφορία και απλά μεγάλωσε το αρχείο. Δεν τυπώνω αφίσες και δεν με ενδιαφέρουν τα 40mp. Και με τα 24mp ειμαι μια χαρα.

Συμφωνώ. Εκτός των ζητημάτων με το AF τα 40mp και εμένα μου έπεφταν πολλά και όπως φαίνεται θα γίνει το στάνταρ από εδώ και πέρα. Όχι πως είναι μεγάλη η διαφορά από τα 33mp της Α7IV στην οποία κατέληξα κατά την αλλαγή αλλά ήταν η μέση λύση σα σώμα/χαρακτηριστικά.
Εγώ ενδιαφέρομαι για retro σώματα και τα specs και των τριών που ανέφερα με καλύπτουν. Θα περιμένω να δω αρχεια σε συνδυασμό με τον pancake 23mm f2.8 για να εχω πλήρη άποψη και να δω αν θα μπω και σε δεύτερο σύστημα. Η Zf με ζορίζει λογω μεγέθους αλλά η τιμή ειναι καλή πλεον.

Μακάρι να έβγαζε και η Sony κάτι αντίστοιχο - ας το ονόμαζε Minolta άμα δεν ήθελαν να γράφει Sony πάνω :P - αλλά χλωμό...

Η Nikon Zf που ήταν η λογική αλλαγή όταν αποφάσισα να αφήσω τη Fujifilm μου φαίνεται και άβολη στο χέρι ασχέτως του φακού, αλλά και στον χειρισμό για κάποιον λόγο. Οκ θέμα συνήθειας είναι όλα αλλά αυτό το combo αναλογικού χειρισμού και MASP δεν... Και το βασικό να πω την αλήθεια ήταν οι φακοί, ή μάλλον η έλλειψη κάποιων που μου είχαν φανεί ενδιαφέροντες στη Sony (π.χ. ο 24-50mm f/2.8) αλλά και επίσης η απουσία δαχτυλιδιού διαφράγματος που για εμένα τουλάχιστον είναι βασικό κριτήριο.

Αν κάποιος θέλει αποκλειστικά manual φακούς πάντως η Zf είναι ό,τι καλύτερο.
 
Αν το κριτήριο είνια τα πολλά mp τότε δεν υπάρχει δίλημμα πας στα 40mp. Για μένα που δεν θέλω μεγάλη ανάλυση και θέλω μικρότερο αρχείο για επεξεργασία και αποθήκευση τα 20-24 είναι μια χαρά.


E ναι. Αλλα η συγκριση γινεται με το τι σου παρεχουν.

Αν παρεις ενα ρετρο αυτοκινητο 1000 κυβικα και ενα ρετρο αυτοκινητο 2500 κυβικα ρετρο ειναι και τα δυο αλλα για αλλες αναγκες και προφανως με αλλη τιμη.
 
Όσα περισσότερα μεγαπιχελ έχει ο αισθητήρας τόσο είναι πιο αργές είναι όλες οι ηλεκτρονικές λειτουργίες της μηχανής π.χ. οι ριπές , η αποθήκευση στην κάρτα, το μπλοκάρισμα της μηχανής όταν τραβάς ριπή γιατί θα πρέπει να έχει τεράστιο μπάφερ κλπ. Μην πιάσω πιο εξειδικευμένες ηλεκτρονικές λειτουργίες π.χ hires , focus bracketing, procapture κλπ.

Επίσης ο θόρυβος απο τα 45 Mpx σε σύγχρονη μηχανή full frame σε σύγκριση με άλλη ίδιας τεχνολογίας αισθητήρα σύγχρονης μηχανής full frame 24 Mpx είναι διακριτός σε πολύ χαμηλότερα ISO , αν πάμε σε crop μηχανή αυτή η παράμετρος πολλαπλασιάζεται.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά σώματα full frame βγαίνουν με 24αρη αισθητήρα ακόμη ακόμα και ειδικά αυτά που θέλουν ταχύτητα. Ειδάλλως εδώ και χρόνια όλες οι full frame θα είχαν πάει στα 45 Mpx

Η τεχνολογία των αισθητήρων δεν έχει προχωρήσει τόσο για να υπερκαλυφθούν οι απαιτήσεις σε δυναμικό εύρος και θόρυβο ώστε να έχεις την ίδια αποδοση με περισσότερα μεγαπιχελ σε μικρότερο αισθητά αισθητήρα

Το hype των Mpx υπάρχει και στα κινητά ως marketing. Αυτος που θα επιλέξει το σύστημα του και τη μηχανή του θα πρέπει να το δει πιο σφαιρικά και να μην πέσει στην παγίδα των πολλών μεγαπιχελ.

Αν το κροπ είναι το πιο σημαντικό από τα παραπάνω πάει σε αισθητήρα πολλών Mpx και τα αγνοεί π.χ. αν τραβά φύση , τοπίο με ISO 200-800 και βγάζει μια φωτό ανά πεντάλεπτο (δεν κυριολεκτώ έτσι ένα παράδειγμα γράφω) . Αν κάποια από τα παραπάνω όμως είναι κριτήρια για την επιλογή του ας το ψαξει λίγο παραπάνω.
 
Last edited:
Μπορει τα πολλα Mp να εχουν ελλατωματα αλλα τα περισσοτερα mp δεν ειναι ουτε hype ουτε για καποιον που θελει να τυπωνει αφισες.

Ειναι καλυτερη overall η εικονα αν το ψαξει κανεις. Αν τα βλεπει τωρα σε μια οθονη υπολογιστη - που δεν ειναι καν αναφορας ισως- ε δεν θα δει ποτε την διαφορα.