Τεχνολογικά νέα, καινοτομίες... στις ΟΜ/Olympus

Υπάρχει αυτή η ιντερνετικη θεωρία ότι η ΟΜ ουσιαστικά έχει κάνει rebrand τους Sigma 100-400, 150-600 αλλά όπως εξηγεί εδώ ο Thomas Stirr δεν ισχύει καθώς είναι διαφορετικά τα στοιχεία στους φακούς. Αν τώρα βγει 70-200 ισως και να στέκει κάπως αλλά αν είναι 50-200 f2.8 τοτε θα είναι όλα τρολιές
Δεν ξέρω τι λέει αυτός ο Τόμας, πάντως στις επίσημες σουηδικές σελίδες Sigma (E mount) & OM System, για τους αντίστοιχους φακούς γράφει για 25 στοιχεία σε 15 γκρουπ και 6 "ειδικοί" φακοί.
Φαίνεται και απο τα σχεδιαγράμματα άλλωστε.
Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αυτό.
Όλοι το κάνουν. Από Νίκον έως Leica παίζουν με rebrand φακών κάποιων άλλων.
Δεν χρειάζεται κανένας ανταγωνισμός επ' αυτού.
Η Sigma είναι ντε φάκτο το ίδιο καλή στη σχεδίαση φακών όπως οι ΟΕΜ.

Εκεί που πονάει είναι η τιμή.
Ακόμη και σήμερα ο ίδιος φακός σε Ε/L mount είναι περί το 1/2 της τιμής που τον δίνει η ΟΜ.
Εκεί παίζει και η μπινιά.

Θα με ενδιάφερε ένας νέος καλός Μ43 στα 400-500, αλλά όχι να τον πληρώσω διπλάσια+ από ότι ήταν να τον πάρω για τη Sony μου.
 
Σίγουρα υπάρχουν συνεργασίες αλλά πιστεύω δεν θα δώσει και η ΟΜ τα στοιχεία για το πως δουλευει το Ibis για να το φτιάξει άλλη εταιρεία.
Η διπλή τιμή πονάει σίγουρα. Και που τον έριξαν στα 2299 τώρα πάλι πονάει όταν ο άλλος έχει 1500.
 
Δεν ξέρω τι λέει αυτός ο Τόμας, πάντως στις επίσημες σουηδικές σελίδες Sigma (E mount) & OM System, για τους αντίστοιχους φακούς γράφει για 25 στοιχεία σε 15 γκρουπ και 6 "ειδικοί" φακοί.
Φαίνεται και απο τα σχεδιαγράμματα άλλωστε.
Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αυτό.
Όλοι το κάνουν. Από Νίκον έως Leica παίζουν με rebrand φακών κάποιων άλλων.
Δεν χρειάζεται κανένας ανταγωνισμός επ' αυτού.
Η Sigma είναι ντε φάκτο το ίδιο καλή στη σχεδίαση φακών όπως οι ΟΕΜ.

Εκεί που πονάει είναι η τιμή.
Ακόμη και σήμερα ο ίδιος φακός σε Ε/L mount είναι περί το 1/2 της τιμής που τον δίνει η ΟΜ.
Εκεί παίζει και η μπινιά.

Θα με ενδιάφερε ένας νέος καλός Μ43 στα 400-500, αλλά όχι να τον πληρώσω διπλάσια+ από ότι ήταν να τον πάρω για τη Sony μου.
Πάνω κάτω συμφωνώ μαζί σου. Είχα δει με προσοχή τα οπτικά στοιχεία και είναι ίδια σε μορφή , αριθμό και θέση. Απλα η Sigma δεν δινει ανάλυση των απλών στοιχείων παρά μόνο των εξειδικευμένων και έτσι δεν μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση.

Η στεγανότητα όμως και η σταθεροποίηση είναι αναπτυγμένα πολυ καλύτερα στους ΟΜ φακούς. Αυτο δεν ξέρω αν δικαιολογεί τόσο μεγάλη χρηματική διαφορά , είναι στον καθένα μας να το κρίνει.

Με τον πρώτο ΟΜ 100-400 όπου δεν είχε SyncIS για εμένα δεν την δικαιολογούσε την διαφορά των 500-600ευρω . Τωρα που η τιμή της πρώτης βερσιον έχει πέσει γύρω στο χιλιάρικο δηλ. στα επίπεδα του Sigma 100-400 είναι λογική. Η ΙΙ βερσιον του 100-400 που έχει πλέον SyncIS είναι βέβαια πολυ πιο ακριβή. Το ίδιο και συμβαίνει και στον 150-600.

Γενικά όμως η ένσταση μου είναι άλλη. Δεν καταλαβαίνω γιατί ακολουθούν αυτό το μονοπάτι , πριν ή Olympus και πλέον η ΟΜ το συνεχίζει. Γιατί να πάρω ένα τηλεφακό σχεδιασμένο για άλλα σύστημα και να τον κοπιάρω σε μέγεθος , βάρος ? Αφήνω στην άκρη αν είναι ίδια ή όχι τα οπτικά στοιχεία.

Το m43 σύστημα έχει πλεονέκτημα σχεδίασης στους τηλεφακούς και αντίστοιχα ένα μειονέκτημα στους ευρυγώνιους. Παραδείγματα πολλά , ένα από όλα ο LUMIX 35-100/2.8, o LUMIX100-300, o LUMIX 100-400 , σχεδιάσεις που έγιναν από λευκό χαρτί με πλεονεκτήματα βαρους, μεγέθους κλπ.

Η Olympus είχε κάποτε στα 4/3 τον στεγανό SHG 50-200/2.8-3.5 κάτω από κιλό με άριστη απόδοση και δεν μπορεί τώρα να φτιάξει ένα νορμαλ τηλεφακό σχεδιασμένο εξαρχής στο σύστημα της μετά από 20 χρόνια ?

Γιατί πρέπει να πατήσει στις σχεδιάσεις της Sigma που δεν είναι οι καλύτερες δυνατές για το σύστημα ?

Για να μην την αδικώ το έκανε με το λευκό θηρίο 150-400/4 pro που έχει και ενσωματωμένο TC . Και αυτό την έσωσε πριν 2 χρόνια γιατί ο φακός αυτός πούλησε τρέλα στους birders. Μιλαμε όμως για πολύ εξειδικευμένο φακό με ειδικά πανάλαφρα υλικά , άριστη οπτική απόδοση , εξαιρετική σταθεροποίηση και ανάλογη τιμή

Πρέπει να δώσει και κάτι ανάλογο για τον όχλο , μια φρέσκια νέα σχεδίαση στο εστιακό μήκος που χρησιμοποιεί ο περισσότερος κόσμος δηλ από 50-250mm , με καλή οπτική απόδοση και βάρος κι όγκο που να συναδη με το σύστημα όχι με FF φακό.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: cacau

Eίχε μια λογική να ξεκινήσουν κάτι στο Medium format όπου ανταγωνιστή θα είχαν την Fuji και Hasselblad και θα υπήρχε σημαντική διαφορά στην ποιότητα εικόνας και στην κατηγορία χρηστών που θα απευθυνόταν. Αλλα προφανώς εγκαταλείφθηκε η σκέψη (αν όντως υπήρχε) λόγω του μικρού μεριδίου αγοράς της συγκεκριμένης κατηγορίας και της μελλοντικής πώλησης στην JIP

Aυτο βέβαια ίσχυε για την τότε Olympus (2018) που είχε τους πόρους να στηρίξει μια τέτοια κίνηση. Η ΕΜ1Χ θα ήταν τέλειο σώμα για MF σε αντίθεση με το m43 που βγήκε πανάκριβο με τους δύο επεξεργαστές , μεγάλο σε μέγεθος για γενική χρήση και πουλήθηκε μόνο σε birders πριν καν βγει ο 150-400pro που έδωσε ζωηρό ενδιαφέρον σε αυτή την κατηγορία

Η OMDS θεωρώ απίθανο να προχωρήσει τέτοιο project
 
Last edited:
  • Like
Reactions: arap
Παρότι η OM systems πήρε τη θέση της Olympus συνεχίζει να εκδίδεται το Olympus Passion Magazine με κάποια άρθρα ελεύθερα και κάποια με συνδρομή, είναι έκδοση που την τρέχουν στην Πορτογαλία και δεν ξέρω αν εποπτεύεται από τη νέα εταιρία.

Η έκδοση του Σεπτέμβρη είναι free σε pdf με 445 σελίδες άρθρα και πολλές όμορφες φωτο. Μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ:

 
Last edited:
Μάλιστα... Όταν τον ρώτησαν για οικονομικά μοντέλα γύρω στα 500-600€, μας είπε για την ΟΜ5 ΙΙ και την ΟΜ10 IV - και περί φακών το έριξε στα μεταχειρισμένα! 😞

...Οκ, "καμάρι" ο 50-200 (είδα τα καρέ που τράβηξα στην ακαδημίας και μού 'φυγε ο τάκος), αλλά κοστίζει όσο όλο μου το σύστημα - χωρίς την GM5 βέβαια που έχει φτάσει να πωλείται στα 850€ μεταχειρισμένη ! :ROFLMAO:
 
  • Like
Reactions: arap
Εγω κράτησα

1.- Following the acquisition by JIP , there is more fresh capital for R&D, while preserving Olympus's heritage and expertise.

2.- The M.Zuiko ED 50-200mm f/2.8 IS PRO , for example, is 100% designed by OM Digital Solutions. This evolution is particularly significant due to the ZERO coating version 2, which is entirely OM System.

3.-We are pleased with this year's results, with a real resurgence of interest in the OM-1 Mark II , particularly thanks to special offers.

4.- The OM-3 is geared towards street photography and is starting from scratch in this area. Unfortunately, the PEN series is quite old. It's necessary to re-establish OM's position in the street photography segment.The product needs to establish itself. The PEN F is currently Olympus's most sought-after camera and sells for the price of a new one on the used market! The OM-3 therefore needs to find its footing and establish itself. It needs to be presented differently. There are many creative features that need to be demonstrated. When it's presented in terms of its use, it sells. In terms of raw specifications, it's less appealing because the public isn't familiar with its creative capabilities.

5.- But the biggest success at launch was the M.Zuiko ED 50-200mm f/2.8 IS PRO . It's a flagship product, without a doubt. I'm convinced it will remain a benchmark lens in 10 years and will be a landmark in the brand's history
 
Last edited:
Δεν βλέπω πολλά-πολλά για street από αυτούς και είναι η πρώτη φορά που το ακούω ότι έχουν τέτοιες φιλοδοξίες.
Σε σχέση με τις Pen (ιδίως τις PenF) που είναι στα χέρια πολλών, δεν είδα κανέναν να κρατάει ή να αναφέρει τη ΟΜ3 να πω την αλήθεια.
Ίσως βγάλουν και άλλα σώματα/φακούς;
Η ΟΜ3 με κάνει περισσότερο ως high end OM5, παρά η "νέα" στυλάτη Pen για στριτ.

Τώρα αυτό που βλέπω από το μάρκετινγκ τους, είναι ότι ΟΛΟΙ οι γιουτούμπερς που έχουν έστω και μια ιδέα για φωτογραφία πανίδας (ή μάκρο) έχουν λάβει ΟΜ-1ΙΙ και φακούς.
Εκεί όντως έχουν ρίξει τρελά λεφτά.
Όπως επίσης και για τον 50-200 που φαίνεται εξαιρετικός φακός.

Άλλο που συμφωνώ είναι οι προσφορές τους.
Είναι πάρα πολύ καλές.
Έχασα την τελευταία του Οκτώβρη για ΟΜ-1+12-45 (κάπου -40% εάν θυμάμαι καλά) και περιμένω νέα για να αντικαταστήσω την (εξαιρετική μεν - κακή σε AF δε) Ε-Μ1ΙΙ.
 
  • Like
Reactions: kbouk
Από φακούς η στεγανη ΙΙ βερσιόν των 25/1.8 και17/1.8 είναι ταμάμ για street και ακολουθεί η στεγανη βερσιόν του 12/2 45/1.8 και 75/1.8

Η ΟΜ3 με τα ΑΜ φίλτρα είναι ιδανική για street , μου κάνει εντύπωση που δεν το έχεις διαβάσει σε review

Βέβαια έχει αρκετά ηλεκτρονικά feature και για macro, τοπίο κλπ. και γενικά μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα σεναρίων
 
Από φακούς η στεγανη ΙΙ βερσιόν των 25/1.8 και17/1.8 είναι ταμάμ για street και ακολουθεί η στεγανη βερσιόν του 12/2 45/1.8 και 75/1.8

Η ΟΜ3 με τα ΑΜ φίλτρα είναι ιδανική για street , μου κάνει εντύπωση που δεν το έχεις διαβάσει σε review

Βέβαια έχει αρκετά ηλεκτρονικά feature και για macro, τοπίο κλπ. και γενικά μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα σεναρίων
Την έχω δει και ψιλοδοκιμάσει στο μαγαζί τη ΟΜ3.
Είναι μια καλή μηχανή που είχε πολύ δυνατά σημεία.
Προσωπικά βέβαια δεν εντυπωσιάστηκα από τα κουμπιά, αλλά δεν είμαι και υποψήφιος πελάτης.

Αν και καλή σε features και γενικά καλή πρόταση, όπως λένε οι ίδιοι στη ΟΜ δεν πουλάει.
Είναι σχεδιαστικά περισσότερο EM5 παρά PenF που θέλει ο κόσμος.
Στο στριτ μετράει πολύ το "rangefinder" σχέδιο και ποτέ δεν έχουν ρίξει χρήμα (βλέπε πρόμο σε youtube/social) για να δείξουν πως κάνεις/νιώθεις σε στριτ με αυτή.
Για τα φίλτρα καλά είναι και θετικό σημείο, αλλά δεν το ξέρουν πολλοί.

Τώρα για φακούς δεν ξέρω, έχω πολύ λίγες γνώσεις σε ότι αφορά τους φακούς του συστήματος πέρα των μάκρο και των tele.
 
  • Like
Reactions: kbouk
Καλά σχεδιαστικά συμφωνώ η PenF ήταν και για εμένα η πιο όμορφη rangefinder , πολύ πιο κατάλληλη για street και την είχα συνηθίσει.
 
Που να χωρέσει όμως τώρα τόση τεχνολογία μέσα σ αυτό το συμπαγές μικρούλι σώμα ! Τόσα ηλεκτρονικά καλούδια που υπάρχουν , θα πρέπει κάτι να αλλάξει …


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Που να χωρέσει όμως τώρα τόση τεχνολογία μέσα σ αυτό το συμπαγές μικρούλι σώμα ! Τόσα ηλεκτρονικά καλούδια που υπάρχουν , θα πρέπει κάτι να αλλάξει …


Sent from my iPhone using Tapatalk
Δυστυχώς δεν πουλάνε αυτά σε στριτ κοινό.
Κανένας δεν είπε "ας πάρω κάμερα με HHDR, 7.5 στοπ IBIS και IP53" για καλό στριτ...
Η σχεδίαση και το μέγεθος είναι αυτό που βλέπουν πάρα πολλοί, για αυτό το PenF παραμένει κλασσικό και περιζήτητο στο εν λόγω κοινό.
 
  • Like
Reactions: cacau and kbouk
Δυστυχώς για μας όλος ο πλανήτης ακολουθεί την κυρίαρχη made in USA κουλτούρα bigger is better, και το DSLR στυλ πουλάει "επαγγελματισμό" και "σοβαρότητα"...
 
Ούτε η PenF είχε πουλήσει στις μέρες της πάντως. Εγώ τη δικιά μου την είχα πάρει καινούρια 2 χρόνια αργότερα κοψοχρονιά από γνωστό μαγαζί στην Αθήνα και θυμάμαι ότι το συζητούσαμε γιατί. Φυσικά την έχω ακόμη.
 
Δυστυχώς για μας όλος ο πλανήτης ακολουθεί την κυρίαρχη made in USA κουλτούρα bigger is better, και το DSLR στυλ πουλάει "επαγγελματισμό" και "σοβαρότητα"...

Στην προκειμενη περιπτωση ο πλανητης ακολουθει την ποιοτητα. Αν ειχαν εξελιξει καπως τους αισθητηρες τοσα χρονια μπορει και να ειχαν μελλον στην αγορα.

Ομως οσοι επενδυουν εισπραττουν κι ολας. Αλλωστε πλεον δεν ειναι τοσο bigger πλεον τα σωματα που ηγουνται της αγορας.
 
Η σύγκριση μου δεν αφορά άλλα συστήματα, αλλά το "εσωτερικό" DSLR vs Rangefinder στυλ των m4/3 μηχανών...