The Odyssey (2026)

Θεωρώ ότι υπάρχει παρανόηση ρεαλισμός Έχει διαφορετική έννοια

Το ζήτημα είναι Η συνέπεια ως προς το ομηρικό έπος της Οδύσσειας, Το έπος ανήκει στον Όμηρο στη συνείδηση της ανθρωπότητας.

Ένας σύγχρονος δημιουργός μπορεί να βασιστεί σε αυτό Και να αφήσει Αχαλίνωτη τη φαντασία του
Παίρνοντας αποστάσεις από το πρωτότυπο.

Υπάρχει όμως και ο δρόμος του δημιουργικού περιορισμού και της πίστης στο πρωτότυπο. Υπάρχουν και ενδιάμεσες καταστάσεις.

είναι επιλογές, σημασία έχει το αποτέλεσμα, Δεν θα μάθουμε την Οδύσσεια από τον Νόλαν, Υπάρχουν αυτοί που περιμένουν σεβασμό στο κείμενο, υπάρχουν και αυτοί που δεν έχουν πρόβλημα.

Στο τέλος της ημέρας δεν παύει να είναι ενα κινηματογραφικό έργο, όχι αρχαιολογικό.
 
Αρκεί να μην πασσάρεται ως τέτοιο. Ο εκάστοτε δημιουργός μπορεί να πάρει το πνεύμα του Έπους και να το προσαρμόσει σε μεταγενέστερη εποχή, αυτό είναι και η παρακαταθήκη των κειμένων της αρχαιότητας. Να μην ασχοληθεί με περικεφαλαίες από τα temu και "κορινθιακά" κράνη που αφήνουν όλη την φατσούλα του πρωταγωνιστή φόρα παρτίδα για να τον θαυμάζουν οι fan.
 
Γιατί δεν χρησιμοποίησε στο Dunkirk sea harrier? Δεν θα είχε δικαίωμα ως καλλιτέχνης;

Γιατι στο σεναριο του δεν ειχε ταξιδι στον χρονο οπως κανει σε αλλες καταπληκτικες ταινιες του .

Απο την αλλη εχουμε δει το σεναριο της Οδυσσειας ?

Ηρεμα ρωταω :p
 
Γιατι στο σεναριο του δεν ειχε ταξιδι στον χρονο οπως κανει σε αλλες καταπληκτικες ταινιες του .

Απο την αλλη εχουμε δει το σεναριο της Οδυσσειας ?

Ηρεμα ρωταω :p
Tον Ιούλιο λοιπόν θα δούμε και τα σενάριο, ήρεμα απαντάω. Αν και να σου πω την αλήθεια δεν αντιλαμβάνομαι την έννοια του "σεναρίου" ταινίας που πατάει σε ένα από τα μεγαλύτερα σενάρια όλων των εποχών. Αν δεν είναι η Οδύσσεια, τι είναι;
 
Ειμαι ανοιχτος σε ολα προσωπικα.

Εδω ειδαμε τον Γιαννη Αγιαννη σε μιουζικαλ (αν μιλαμε για μεταφορες κλασσικων εργων)
 
Δεν κράζουμε μόνο εμείς τελικά.
Και ποιοι είναι το reader δηλαδή που πρέπει να πάρουμε σαν θέσφατο το κράξιμο του;
 
Και ποιοι είναι το reader δηλαδή που πρέπει να πάρουμε σαν θέσφατο το κράξιμο του;

Μιλαμε για κλασικο σινεφιλ κοινο με καταπληκτικες κινηματογραφικες γνωσεις και καταβολες απο εποχης Γριφιθ τωρα..... σε παρακαλω :ROFLMAO:

υγ

περιμενω σφοδρη τοποθετηση Στελιου Παππα για να επανατοποθετηθω
 
  • Like
Reactions: klamia71
1-4.jpg
ο Ομηρος δεν ηταν τοσο γκοθικ, ο Νολαν σου λεει κατσε μην τον περασουν για κερατα η σαμουραι
Η πανοπλία του Αγαμέμνονα, όπως περιγράφεται από τον Όμηρο στην Ιλιάδα (Ραψωδία Σ 478-616), ήταν ένα λαμπερό, περίτεχνο και πολύπλοκο σύνολο από μπρούτζο, χρυσό και άλλα υλικά, που περιλάμβανε θώρακα με δώδεκα χρυσές κλωστές και δέκα από μαύρο χάλυβα, κράνος με περίτεχνα λοφία, παραγναθίδες, και πιθανώς ένα ζευγάρι κέρατα, καθώς και λεπτομέρειες από πορφυρό δέρμα και μάλλινες διακοσμήσεις, τονίζοντας τη βασιλική του εξουσία και την υπεροχή στον πόλεμο.
Βασικά Χαρακτηριστικά της Πανοπλίας:
  • Θώρακας:
    • Σύνθετης κατασκευής, με φολίδες (λέπια) από μπρούτζο.
    • Διακοσμημένος με δώδεκα χρυσές κλωστές, δέκα από μαύρο χάλυβα (σίδηρο) και είκοσι από κασσίτερο (κασσιτερωμένο χαλκό).
    • Περιλάμβανε δύο ημιθωράκια που συνδέονταν με δερμάτινη ζώνη με μεταλλικές διακοσμήσεις.
    • Καλύφθηκε με πορφυρό δέρμα στα τελειώματα, ραμμένο στο χέρι.
  • Κράνος:
    • Μπρούτζινο, σύνθετης κατασκευής, με δύο ημιθόλια και πριτσίνια.
    • Φέρει δύο περίτεχνα λοφία (ένα στην κορυφή, ένα πίσω) με χρωματιστούς θυσάνους και ουρά.
    • Είχε δύο μεγάλα παραγναθίδες με έκτυπη διακόσμηση, επενδυμένες εσωτερικά, που κάλυπταν το κάτω μέρος του προσώπου.
    • Στο μέτωπο είχε διακόσμηση από δύο φυσικά κέρατα με χάλκινες βάσεις.
  • Συνολική Εμφάνιση:
    • Η πανοπλία ήταν ένα λαμπερό, ολόχρυσο, γιγαντιαίο έργο τέχνης που προκαλούσε δέος, τονίζοντας την «θεϊκή» υπόσταση του βασιλιά και την αριστοκρατική του καταγωγή.
    • Η πολυπλοκότητα και η πολυτέλεια της έδειχναν την υψηλή θέση του Αγαμέμνονα ως "Άνακτα" (Βασιλιά).
Οι πανοπλίες του Αχιλλέα, του Οδυσσέα και του Αγαμέμνονα, στο Μουσείο Κοτσανά Πηγή: Protagon.gr

Θώρακας του Αγαμέμνονα

 
Last edited:
View attachment 263220
ο Ομηρος δεν ηταν τοσο γκοθικ, ο Νολαν σου λεει κατσε μην τον περασουν για κερατα η σαμουραι
Η πανοπλία του Αγαμέμνονα, όπως περιγράφεται από τον Όμηρο στην Ιλιάδα (Ραψωδία Σ 478-616), ήταν ένα λαμπερό, περίτεχνο και πολύπλοκο σύνολο από μπρούτζο, χρυσό και άλλα υλικά, που περιλάμβανε θώρακα με δώδεκα χρυσές κλωστές και δέκα από μαύρο χάλυβα, κράνος με περίτεχνα λοφία, παραγναθίδες, και πιθανώς ένα ζευγάρι κέρατα, καθώς και λεπτομέρειες από πορφυρό δέρμα και μάλλινες διακοσμήσεις, τονίζοντας τη βασιλική του εξουσία και την υπεροχή στον πόλεμο.
Βασικά Χαρακτηριστικά της Πανοπλίας:
  • Θώρακας:
    • Σύνθετης κατασκευής, με φολίδες (λέπια) από μπρούτζο.
    • Διακοσμημένος με δώδεκα χρυσές κλωστές, δέκα από μαύρο χάλυβα (σίδηρο) και είκοσι από κασσίτερο (κασσιτερωμένο χαλκό).
    • Περιλάμβανε δύο ημιθωράκια που συνδέονταν με δερμάτινη ζώνη με μεταλλικές διακοσμήσεις.
    • Καλύφθηκε με πορφυρό δέρμα στα τελειώματα, ραμμένο στο χέρι.
  • Κράνος:
    • Μπρούτζινο, σύνθετης κατασκευής, με δύο ημιθόλια και πριτσίνια.
    • Φέρει δύο περίτεχνα λοφία (ένα στην κορυφή, ένα πίσω) με χρωματιστούς θυσάνους και ουρά.
    • Είχε δύο μεγάλα παραγναθίδες με έκτυπη διακόσμηση, επενδυμένες εσωτερικά, που κάλυπταν το κάτω μέρος του προσώπου.
    • Στο μέτωπο είχε διακόσμηση από δύο φυσικά κέρατα με χάλκινες βάσεις.
  • Συνολική Εμφάνιση:
    • Η πανοπλία ήταν ένα λαμπερό, ολόχρυσο, γιγαντιαίο έργο τέχνης που προκαλούσε δέος, τονίζοντας την «θεϊκή» υπόσταση του βασιλιά και την αριστοκρατική του καταγωγή.
    • Η πολυπλοκότητα και η πολυτέλεια της έδειχναν την υψηλή θέση του Αγαμέμνονα ως "Άνακτα" (Βασιλιά).
Οι πανοπλίες του Αχιλλέα, του Οδυσσέα και του Αγαμέμνονα, στο Μουσείο Κοτσανά Πηγή: Protagon.gr

Θώρακας του Αγαμέμνονα

Φαντάσου να εσκαγε μύτη ο Αγαμέμνων έτσι τι θα του σουρναν του Νόλαν εδώ μέσα.. Χαχαχχ.. από Κινέζικη σαπουνόπερα έως βασιλιά καρνάβαλο στο Σαμπατοδρομιο...
 
Φαντάσου να εσκαγε μύτη ο Αγαμέμνων έτσι τι θα του σουρναν του Νόλαν εδώ μέσα.. Χαχαχχ.. από Κινέζικη σαπουνόπερα έως βασιλιά καρνάβαλο στο Σαμπατοδρομιο...
Βασικά αν μπορούσε να αποδόσει μια σύγχρονη εκδοχή της παραπάνω πανοπλίας θα του έβγαζα το καπέλο. Αλλά δεν τον ενδιέφερε τι γράφει η οδύσσεια προφανώς. Ταινία από την περίληψη πάει να κάνει. Σιγά μην έχει διαβάζει όλο το έπος. Στην καλύτερη το έχει δει σε ταινία μικρός
 
Τι αλλο θα δούμε....

Στιγμιότυπο οθόνης 2025-12-24 085613.jpg




"Βλέπουμε και σε αυτή την απόπειρα μεταφοράς να κυριαρχεί δηλαδή ένα «rule of cool», πλην του ότι ο Νόλαν είναι περιβόητος για την περιποιημένη και «καθαρή» σκηνοθεσία του. Αν πάντως μπορέσει να μας χαρίσει ένα σενάριο και μία εμπειρία ανάλογη του Inception, καλοδεχούμενος και ο...Chad Αγαμέμνονας." 🥳



Πηγή : https://www.reader.gr/pop-culture/t...oy-agamemnona-kai-tora-misei-ton-nolan/628551
 
  • Like
Reactions: klamia71
Βασικά αν μπορούσε να αποδόσει μια σύγχρονη εκδοχή της παραπάνω πανοπλίας θα του έβγαζα το καπέλο. Αλλά δεν τον ενδιέφερε τι γράφει η οδύσσεια προφανώς. Ταινία από την περίληψη πάει να κάνει. Σιγά μην έχει διαβάζει όλο το έπος. Στην καλύτερη το έχει δει σε ταινία μικρός
Διαφωνώ αλλά anyway

Προσωπικά πάντως τρομάζω στην ιδέα πως μπορεί να υπάρχει κοσμος που θεωρεί ακόμη τη μυθολογία …πραγματικότητα!

Οπότε γκρινιάζουν κάποιοι για την απόδοση ενός σεναρίου του 2025 που βασίστηκε σε ένα άλλο σενάριο μερικές χιλιάδες χρόνια πριν… και μάλιστα πριν καν δούνε την ταινία..
 
Last edited:
  • Like
Reactions: karamela
Σιγά μην έχει διαβάζει όλο το έπος. Στην καλύτερη το έχει δει σε ταινία μικρός

Δε θα έδινα ούτε 1% πιθανότητα για κάτι τέτοιο. Το πιθανότερο είναι ότι απλά επέλεξε ένα διαφορετικό στυλ γιατί του άρεσε (και κυρίως γιατί μπορεί).
 
Last edited:
Διαφωνώ αλλά anyway

Προσωπικά πάντως τρομάζω στην ιδέα πως μπορεί να υπάρχει κοσμος που θεωρεί ακόμη τη μυθολογία …πραγματικότητα!

Οπότε γκρινιάζουν κάποιοι για την απόδοση ενός σεναρίου του 2025 που βασίστηκε σε ένα άλλο σενάριο μερικές χιλιάδες χρόνια πριν… και μάλιστα πριν καν δούνε την ταινία..
Η περιγραφή της πανοπλιας από τον Όμηρο δεν είναι μυθολογία όμως.
Είναι εντυπωσιακό πάντως που σε τέτοιες ταινίες κρατάνε αναλλοίωτα τα μυθολογικά ενώ αυτά που έχουν επιβεβαιωθεί από ανασκαφές ξαφνικά αφήνονται στην φαντασία του σκηνοθέτη....
 
Δε θα έδινα ούτε 1% πιθανότητα για κάτι τέτοιο. Το πιθανότερο είναι ότι απλά επέλεξε ένα διαφορετικό στυλ γιατί του άρεσε (και κυρίως γιατί μπορεί).
Εγώ είμαι 99% σίγουρος ότι δεν έχει διαβάσει το έπος αλλά μια περίληψη του ή μοντέρνα απόδοση του .

Ήδη πάντως έχει πάρει δημοσιότητα η ταινία αλλά όχι για τους λόγους που θα ήθελε ο Νολαν