Θέση ακρόασης ...

Κατά τη γνώμη μου δεν είναι τόσο απλό (και για όλες τις συχνότητες) . Προϋποθέτει απόλυτη συμμετρία χώρου και συσκευών και sweet spot, διαφορετικά ο ήχος η εστίαση και φυσικα η φωνή τραβάει …σασί.
(παραδείγματος χάριν το δικό μου δωμάτιο έχει ΜΙΑ θέση ακρόασης- στη διπλανή μου πολυθρόνα ο ήχος δεν ακούγεται )

Σίγουρα βέβαια για τη near field ακρόαση που είναι και το παρόν θέμα το πρόβλημα είναι εξ ορισμού επουσιώδες.
Πάντως μην αποκλείεις να σου αρέσει περισσότερο η near field επειδή δεν «δουλεύει» (κάπου) καλά το παραπάνω .


Μπα, όλες αυτές τις προυποθέσεις τις τηρώ, γιατί ο χώρος είναι αποκλειστικά για το σύστημα... και έχω ακλόνητη εικόνα και στα 3,5 μέτρα με την φωνή (όταν είναι εκεί γραμμένη) στο απόλυτο κέντρο ... απλά έχω ενθουσιασθεί μάλλον γιατί στην nearfield χάνεται η ''βρωμιά'' των ανακλάσεων, χωρίς όμως να χάνεται και οτιδήποτε άλλο βασικό, όπως παλαιότερα -λανθασμένα ; - πίστευα ...
Δες και μια πρόσφατη φωτο : http://www.avclub.gr/forum/showthre...α-αρχή?p=1056626214&viewfull=1#post1056626214
 
Ναι , είδα , όλα είναι μια χαρά χωροταξικα που σημαινει και ακουστικα.

Εξακολουθώ πάντως να μην είμαι οπαδός της κοντινής ακρόασης.
Δυστυχώς πρέπει να πάρεις τον δρόμο που θέλω να πάρω και εγώ σιγά-σιγά και το κάνω με αργά βήματα.

ΘΕΛΩ ΝΕΚΡΟ ΔΩΜΑΤΙΟ χωρίς σχεδόν καθόλου ανακλάσεις.
Χωρίς αστεία θεωρώ πεταμένα λεφτά το Hi-end χωρίς νεκρό δωμάτιο (…σε σαλόνια με κρυστάλλινα τραπέζια-βιτρινες κλπ κλπ).

Από την άλλη το νεκρό δωμάτιο πλησιάζει τονικά την κοντινή ακρόαση αλλά έχει αυτό τον αναθεματισμένο τον «αέρα» και τη «ζώνη ησυχίας» που λέω παραπάνω.
 
Last edited:
τελειως νεκρο δωματιο ειναι τελειως λαθος.
χρησιμοποιειτε μονο για μετρησεις και κουραζει αφανταστα.
αν θες να ασχοληθεις ποιο σοβαρα, μια LEDE (live end dead end) υλοποιηση θα σε φθασει εκει που θες.


Ναι , είδα , όλα είναι μια χαρά χωροταξικα που σημαινει και ακουστικα.

Εξακολουθώ πάντως να μην είμαι οπαδός της κοντινής ακρόασης.
Δυστυχώς πρέπει να πάρεις τον δρόμο που θέλω να πάρω και εγώ σιγά-σιγά και το κάνω με αργά βήματα.

ΘΕΛΩ ΝΕΚΡΟ ΔΩΜΑΤΙΟ χωρίς σχεδόν καθόλου ανακλάσεις.
Χωρίς αστεία θεωρώ πεταμένα λεφτά το Hi-end χωρίς νεκρό δωμάτιο (…σε σαλόνια με κρυστάλλινα τραπέζια-βιτρινες κλπ κλπ).

Από την άλλη το νεκρό δωμάτιο πλησιάζει τονικά την κοντινή ακρόαση αλλά έχει αυτό τον αναθεματισμένο τον «αέρα» και τη «ζώνη ησυχίας» που λέω παραπάνω.
 
Μπα, όλες αυτές τις προυποθέσεις τις τηρώ, γιατί ο χώρος είναι αποκλειστικά για το σύστημα... και έχω ακλόνητη εικόνα και στα 3,5 μέτρα με την φωνή (όταν είναι εκεί γραμμένη) στο απόλυτο κέντρο ... απλά έχω ενθουσιασθεί μάλλον γιατί στην nearfield χάνεται η ''βρωμιά'' των ανακλάσεων, χωρίς όμως να χάνεται και οτιδήποτε άλλο βασικό, όπως παλαιότερα -λανθασμένα ; - πίστευα ...
Δες και μια πρόσφατη φωτο : http://www.avclub.gr/forum/showthre...α-αρχή?p=1056626214&viewfull=1#post1056626214

αντε αφου εχεις ορεξη...
μετρα μηκος και βαλε την θεση ακροασης στο 38% απο τον εμπρος τοιχο.
μετα τα ηχεια σε ισοπλευρο τριγωνο.
μετα παρεμε τηλεφωνο...
(το ειχαμ ξανασυζητησει εδω)
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php/62428-Νομος-του-38-και-XTZ-στην-πράξη
 
ΘΕΛΩ ΝΕΚΡΟ ΔΩΜΑΤΙΟ χωρίς σχεδόν καθόλου ανακλάσεις.
Χωρίς αστεία θεωρώ πεταμένα λεφτά το Hi-end χωρίς νεκρό δωμάτιο (…σε σαλόνια με κρυστάλλινα τραπέζια-βιτρινες κλπ κλπ).

Νομίζω ότι πολύ λίγοι ακούνε έτσι, γιατί τεχνικά είναι πολύ δύσκολο να φτιάξεις νεκρό δωμάτιο. Θα πρέπει να έχεις ένα εντελώς ήσυχο δωμάτιο ντυμένο όλο με ηχοαπορροφητικά πάνελ !! :hmmmm2:
 
αντε αφου εχεις ορεξη...
μετρα μηκος και βαλε την θεση ακροασης στο 38% απο τον εμπρος τοιχο.
μετα τα ηχεια σε ισοπλευρο τριγωνο.
μετα παρεμε τηλεφωνο...
(το ειχαμ ξανασυζητησει εδω)
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php/62428-Νομος-του-38-και-XTZ-στην-πράξη


ωχ, μετά τον Κάρντας θα ακολουθήσω και νέο κανόνα.... χεχεχεεχχ ... θα το κάνω και θα σου πω ! δουλειά δεν είχε ο διάολος..... πλάκα έχει ...
 
έντιτ.... τώρα που το διάβασα (πρώτες 3 σελίδες) είδα ότι είναι κάποιου είδους επαναδιατύπωση της προσέγγισης του Κάρντας με την πυθαγόρεια χρυσή αναλογία, [απόσταση Δελφών Ερεχθείου Μηκυνών] , κλπ. κλπ.... τα ηχεία μου τα έχω στημένα κατά Κάρντας, θα κοιτάξω και την θέση μου τώρα ....
 
Μήν το ψάχνεις πολύ.. Όλα δικαιολογούνται απο τα καινούρια Ultra Hi End interconnect που χρησιμοποιείς!..:flute:
 
αντε αφου εχεις ορεξη...
μετρα μηκος και βαλε την θεση ακροασης στο 38% απο τον εμπρος τοιχο.
μετα τα ηχεια σε ισοπλευρο τριγωνο.
μετα παρεμε τηλεφωνο...
(το ειχαμ ξανασυζητησει εδω)
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php/62428-Νομος-του-38-και-XTZ-στην-πράξη

Η οδηγία αυτή που προφανώς είναι σωστή και ακολουθείται από το 99% των ανθρώπων που ασχολούνται επαγγελματικά με τον ήχο σε home studios, control rooms, κλπ. έχει τον κίνδυνο ότι σε μικρά σχετικά δωμάτια φέρνει τα ηχεία πολύ κοντά στον εμπρος τοίχο που σημαίνει ενίσχυση των χαμηλών που πρέπει να διορθωθεί με eq. Επίσης, ισχύει για απολύτως ορθογώνια δωμάτια, χωρίς περίεργα δοκάρια, ασυμετρίες, κλπ.
 
Τις τελευταίες ημέρες έκανα κάτι αλλαγές σε πυκνωτές, κλπ. και ασχολήθηκα αρκετά εκτεταμένα με το σύστημα μου (που βασικά το έχω εγκαταλείψει, γιατί βολεύει να ακούω στο γραφείο με τον λαπτοπ και τους σκληρούς) και έπαιξα λίγο και με αποστάσεις της θέσης ακροάσεως ... η Chario για τα ursa major στο φυλλάδιο τους συνιστούσε απόσταση θέσης ακροάσεως 3,5 ως 4 μέτρα και γενικά μέσα στα χρόνια ψιλοακολουθούσα την συμβουλή ...τα ηχεία απέχουν σχεδόν 2 μέτρα από τους πίσω τοίχους και 1,15 από τους πλαϊνούς, ενώ μεταξύ τους περίπου 2,25 ...... κάτι από δω, κάτι από κει, έφθασα κάποια στιγμή να τύχει να καθήσω, φέρνοντας κανονικά πολυθρόνα, πολύ κοντά, σχεδόν λιγότερο από μέτρο από την νοητή ευθεία των ηχείων, έχοντας αριστερά και δεξιά μου τα ηχεία σε απόσταση περίπου 1,30 μέτρα ...
Τέτοιες τοποθετήσεις είχα δει παλαιότερα σε γιαπωνέζικα σπίτια με τους κίτρινους να κάθονται σχεδόν μπροστά στην ευθεία των ηχείων και το δικαιολογούσα βάσει των μικρών χώρων που έχουν στην Ιαπωνία ...
Παιδιά, εννοείται ότι σε αυτήν την θέση ο άμεσος έναντι του ανακλωμένου ήχου υπερτερεί σε σημαντικότατο βαθμό, οπότε υπάρχει μια αμεσότητα και καθαρότητα πολύ επιθυμητές ... η πλάκα όμως είναι ότι όλα είναι (στα αυτιά μου) πολύ καλύτερα .... έχεις μια εικόνα με απίστευτο βάθος, τέλειο εστιασμό, ενώ σε μεγάλες ορχήστρες είναι λες και είσαι στην θέση του μαέστρου και περιβάλλεσαι από τον ήχο και τα όργανα ... Παρότι κάτι θα έπρεπε να χάνεις, καθότι δεν ξέρω αν σε τόσο μικρή απόσταση έρχονται (πως να το πω) σε ευθυγράμμιση τα ακουστικά κύματα από τα διάφορα μεγάφωνα, όπως άλλωστε και η εταιρεία συνιστά όπως είπαμε 3,5 και 4 μέτρα, κλπ., και βέβαια ηχεία ύψους 140 εκατ. με τόσες μονάδες δεν είναι ακριβώς nearfield, εμένα μου φαίνονται όλα υπέροχα ...

Θα ήθελα να καθιερώσω την θέση, αλλά δεν ξέρω αν θα το κάνω για ψυχολογικούς λόγους (παράβαση εντολών εταιρείας και συνήθων κανόνων ακουστικής, όποιος με δει θα με περνάει για τρελλό, μια πολυθρόνα μεσ' την μέση την στιγμή που υπάρχει και πολυκάναλο σύστημα με προβολέα, κλπ. κλπ ) αλλά ρε γμτ έτσι ακούγεται υπέροχα το γαμ...ίδι ...

Τι λέτε ;;;;

Περιδιαβαίνοντας στο φόρουμ έπεσα με έκπληξη στο παρόν νήμα.

Πριν ένα χρόνο , ένας φίλος μου περιέγραψε ότι έτσι ακριβώς ακούει ένας παλιός και έμπειρος ρηβιούερ,
από του οποίου τα χέρια πέρασαν άπειρες συσκευές.

Δεν το δοκίμασα ποτέ, ωστόσο τώρα που το ξανασκέφτομαι αυτός είναι ο λόγος , που
όλα τα ηχεία που θεωρώ "άχρηστα", όταν τα ακούω στο καθιστικό με τήρηση των προδιαγραφών,
ακούγονται πολύ καλύτερα στο μικρό γραφείο του σπιτιού μου, όπου τα ηχεία τοποθετούνται πολύ κοντά στη θέση ακρόασης.

Προφανώς αγαπητέ Δημοκηδή, όταν κάθισες κοντά στα ηχεία άκουγες λιγότερο τον χώρο σου και περισσότερο αυτά.
Αυτή είναι μια λογική εξήγηση.

Με τον φίλο Alphalpha θα διαφωνήσω λίγο (τόσο δα) ως προς τις ομοιότητες με ακουστικά, για τον απλούστατο λόγο, ότι όσο
κοντά και να ποθετήσεις τα ηχεία, πάντα θα ακούς το κάθε ηχείο και με τα δυο σου αυτιά (έστω και με διαφορά στην ένταση)
και πάντα θα ακούς έστω και λίγο τον χώρο σου.

Καθώς ο παλιός ριβιουερ , εκτός από την τοποθέτηση των ηχείων αλα Δημοκηδής, αρέσκεται σε non oversampling dac, αρχίζουν να μου
μπαίνουν ιδέες...
 
Η οδηγία αυτή που προφανώς είναι σωστή και ακολουθείται από το 99% των ανθρώπων που ασχολούνται επαγγελματικά με τον ήχο σε home studios, control rooms, κλπ. έχει τον κίνδυνο ότι σε μικρά σχετικά δωμάτια φέρνει τα ηχεία πολύ κοντά στον εμπρος τοίχο που σημαίνει ενίσχυση των χαμηλών που πρέπει να διορθωθεί με eq. Επίσης, ισχύει για απολύτως ορθογώνια δωμάτια, χωρίς περίεργα δοκάρια, ασυμετρίες, κλπ.

+1

Επίσης, νεκρός χώρος προφανώς και είναι λάθος...ίσα ίσα οι ανακλάσεις δίνουν το απαραίτητο reverbaration και ambience....και η μαύρη αλήθεια τελικά είναι πως ούτε ο χώρος φταίει, φταίει απλά πρώτον, η ασύμμετρη τοποθέτηση από μεγάλες επιφάνεις που γίνεται αναγκαστικα πολλές φορές στα σπίτια μας και 2ον, που τα περισσότερα ηχεία δεν έχουν ομοιόμορφη πολική απόκριση και ενεργοποιούν ανομοιόμορφα τον χώρο...αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα....
 
Προφανώς αγαπητέ Δημοκηδή, όταν κάθισες κοντά στα ηχεία άκουγες λιγότερο τον χώρο σου και περισσότερο αυτά.
Αυτή είναι μια λογική εξήγηση.

...

Εννοείται ότι αυτή είναι η εξήγηση ... το περίεργο είναι ότι δεν υπάρχουν (σημαντικά τουλάχιστον) μειονεκτήματα ...
 
+1

και η μαύρη αλήθεια τελικά είναι πως ούτε ο χώρος φταίει, φταίει απλά πρώτον, η ασύμμετρη τοποθέτηση από μεγάλες επιφάνεις που γίνεται αναγκαστικα πολλές φορές στα σπίτια μας και 2ον, που τα περισσότερα ηχεία δεν έχουν ομοιόμορφη πολική απόκριση και ενεργοποιούν ανομοιόμορφα τον χώρο...αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα....

καθόλου ψιλά.... ωστόσο, άντε βρες τις συνθήκες που θα επιτρέψουν στο χόμπυ να λειτουργήσει υπό συνθήκες πλήρους συμμετρίας ...
 
+1

που τα περισσότερα ηχεία δεν έχουν ομοιόμορφη πολική απόκριση και ενεργοποιούν ανομοιόμορφα τον χώρο...αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα....

Ψιλά γράμματα???!!!
Άλεξ την επόμενη φορα ελα να γελάσουμε
να δεις τι κάνει αυτό που αναφέρεις
 
Σπύρο ετσι οπως αναφέρεις ακουει ο Διονύσης και ο Στεργιος
βασική προϋπόθεση να δουλέψει είναι 1. αυτό που ανεφέρει ο Αλεξ (το προβλημα βρίσκεται γύρω απο τη συχνότητα κρος) και 2. η διασπορά του τουίτερ στις πολύ ψηλές.
 
Όντως το near field έχει πολλά πλεονεκτήματα και σχεδόν κανένα μειονέκτημα-υπό προϋποθέσεις τεχνικές όπως λέει ο Νίκος και είδος-ποιότητα μηχανημάτων σε σχέση με τον χώρο.
Αλλο είναι να ακούς απο ένα εξαιρετικό βάσης στο 1,50 μέτρο περίπου κι άλλο να ακούς ηχείο δαπέδου 2 μέτρων ύψους στην ίδια απόσταση...Χάνεις πολλά...Μόνο το τουϊτερ-άσε τ' άλλα-σημαδεύει που;
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Θέση ακρόασης ...

Όντως το near field έχει πολλά πλεονεκτήματα και σχεδόν κανένα μειονέκτημα-υπό προϋποθέσεις τεχνικές όπως λέει ο Νίκος και είδος-ποιότητα μηχανημάτων σε σχέση με τον χώρο.
Αλλο είναι να ακούς απο ένα εξαιρετικό βάσης στο 1,50 μέτρο περίπου κι άλλο να ακούς ηχείο δαπέδου 2 μέτρων ύψους στην ίδια απόσταση...Χάνεις πολλά...Μόνο το τουϊτερ-άσε τ' άλλα-σημαδεύει που;

στα δικά μου το τουήτερ είναι σε ύψος ενός μέτρου (ενώ έχει αρκετά μεγάλη διασπορά λόγω και μεγάλου μεγέθους, οπότε γιαυτό μάλλον λειτουργεί η nearfield κατάσταση) και σημαδεύει εκεί που πρέπει :

1600_chario_constellation_ursa_major_1.1.jpg
 
Last edited:
Ε τότε πάμε στο...ασε τ' άλλα...:ernaehrung004:

Αφού σου αρέσει...νομίζω,ότι πρέπει να πάρεις κάποια καλά βάσης να...παίζεις...Εκεί να δείς...
 
Νομίζω ότι στα περισσότερα ηχεία δαπέδου τα tweeters είναι περίπου στο ένα μέτρο ύψος. Αν κάθεσαι μακριά από τα ηχεία ή κοντά το ύψος δεν αλλάζει, οπότε πάλι στον ίδιο άξονα με τα αυτιά μας είναι. καλά δεν τα λέω ?