Thorens + SME

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,451
Αθήνα
Φίλοι, έχω στη κατοχή μου ένα Thorens TD 166 MKII με τον μαμίσιο βραχίονα TP 11 MKIII που το χρησιμοποιώ στο σύστημα του καθιστικού μου. Πρόσφατα φίλος σε κάποια εκκαθάριση βρήκε και μου έδωσε ένα SME 3009/S2 Improved (detachable shell). Τον βραχίονα τον ακούγαμε μονταρισμένο στο Connoisseur του τη δεκαετία του '70, αλλά ποτέ συγκριτικά με κάτι άλλο, ή μονταρισμένο σε άλλο πικάπ. Η ερώτησή μου, προς τους επαΐοντες, είναι η εξής.
Αξίζει να τον μοντάρω στο Thorens, δηλαδή θα έχω αισθητή ακουστική βελτίωση; Τη φήμη των Thorens βραχιόνων την γνωρίζω, αν και στη πράξη εγώ δεν είχα ποτέ παράπονο.
Ρωτάω, γιατί η διαδικασία προσαρμογής του SME στο Thorens απαιτεί κάποια βήματα. Προμήθεια, ή κατασκευή της ειδικής βάσης στήριξης του βραχίονα, πιθανό λιμάρισμα του υποσασί (χρειάζεται αυτό?) και αγορά αυθεντικών headshells και εξαρτημάτων. Ένα ελατηριάκι (Rider Weight Spring/Plunger) στο μικρό βαρίδι, που διαπίστωσα ότι λείπει, ξέρετε τη σκοπιμότητά του;
Σας ευχαριστώ, για το κόπο που θα κάνετε, να μου απαντήσετε.
 
Εγω στο πρωτο που ειχα αφαιρεσα τον μανισιο και εβαλα τον sme iii
Γενικα οι sme ταιριαζουν πολυ καλα με thorens.

Ισως να χρειαστει να φτιαξεις μια ξυλινη βαση
 
Είναι πολύ καλός βραχίονας, με αντοχή στο χρόνο και εφ’ όσο δόθηκε δωρεάν, έχει .....άπειρο λόγο value for money.
Στη θέση σας δεν θα πείραζα το Thorens TD166 αλλά θα έψαχνα για ένα Thorens TD160 χωρίς βραχίονα, ώστε να τοποθετηθεί ο SME 3009.
Αυτό το λέω διότι ο βραχίονας TP 11 είναι ενσωματωμένος με υποστήριξη στο πλαίσιο του TD166, οπότε η αφαίρεση είναι πιο πολύπλοκη και αφήνει μια τρυπά (ή ένα άχρηστο κουμπί) στη επιφάνεια (αυτό του lift).
Επίσης η κατασκευή του TD166 μπορεί να είναι υποδεέστερη συγκριτικά με αυτή του TD160, αλλά δεν παύει να είναι πολύ καλό και να έχει το δικό του αυτοτελή χαρακτήρα και φυσικά την δική του ιστορία.

Σε κάθε περίπτωση θα χρειαστείτε:
α) ένα κέλυφος SME (για το άρτιο της εμφάνισης, αλλιώς υπάρχουν και άλλα καλά κελύφη σημαντικά φτηνότερα)
β) μια κεφαλή με ενδοτικότητα περίπου 16 – 23 Χ 10-6 cm/dyne και βάρος 14 – 5 gr
γ) τα καλώδια (αν δεν υπάρχουν), αλλιώς καλύτερα είναι να γίνει μια τροποποίηση για έξοδο σε RCA ώστε να χρησιμοποιηθούν πιο εύκαμπτα interconnect, μια και το Thorens έχει απόσβεση με ελατήρια.
d) το βαρίδι και το σύρμα ανάρτησής του, για το anti skating.

Τα ανωτέρω, (χωρίς τη κεφαλή και ενδεχομένως ένα TD160), υπάρχει περίπτωση να ξεπεράσουν τα 200 Ευρώ στο Ebay (ανάλογα με τη κατάστασή τους ως μεταχειρισμένα).
 
εγώ αρχικά πήρα ένα 166 και έβγαλα τον βραχίονα όπως είπε ο Dinos με σχετική δυσκολία.
Εκτός από την τρύπα του lift που την καλύπτεις με μια τάπα πρέπει να καλύψεις και την τρύπα του στηρίγματος του βραχίονα που είναι κι όλας καταμεσίς...
ο βραχίονας μπαίνει εύκολα με μιά ξύλινη η πλεξιγκλας βάση (σχέδιο θα βρεις εύκολα στο νετ). Εγώ έβαλα τον ΙΙΙ εύκολα.
Μετά βέβαια πήρα ένα 160Β χωρίς βραχίονα και έλυσα τα θέματα των τρυπών.
Και όντως η εντύπωση από τα δυό κελύφη και την κατασκευή είναι ότι το 160 είναι ελαφρά καλύτερο.
 
Φίλοι, Thorens 160 διαθέτω ήδη με Rega RB300 και Denon 103 για το "καλό" σύστημα και δεν θέλω να το πειράξω. Γνωρίζω την κατασκευαστική και ηχητική ανωτερότητά του, όχι βέβαια και τόσο δραματική. Το 166 του καθιστικού μου, προσφέρεται για "tweaking".
Ντίνο, το βαρίδι και το σύρμα ανάρτησης τα διαθέτω, απλά δεν τα φωτογράφησα, όπως επίσης και ένα shell Sansui το οποίο μου χαλάει την αισθητική.
Με ενδιαφέρει να μην χρειάζεται τρόχισμα το υποσασί και βέβαια αποσυναρμολόγηση όλου του πικάπ, που το βαριέμαι. Δεν ξέρω και κανένα που να ασχολείται με αυτά τα παλιοπράματα. Θυμάμαι, εάν θυμάμαι καλά, σε κάποιο Ήχο του '80 ότι είχα διαβάσει για εκτεταμένο χέριασμα...
Για το ελατηριάκι με τη βιδίτσα στο μικρό βαρίδι έχεται άποψη; Ρωτάω, γιατι εάν το αποφασίσω, θα ήθελα να βάλω παραγγελία στη SME για όλα τα παρελκόμενα.
Chief, τι εννοείς με την καταμεσίς τρύπα; Θέμα κοσμητικό ή λειτουργικό;
:ears:
 
Το ελατήριο βοηθά στη αίσθηση της γραμμωτής κλίμακας του βάρους του βραχίονα και ταυτόχρονα βάζει πρόσθετη αντίσταση στην ελεύθερη ολίσθηση. Καλό είναι να υπάρχει, εκτός αν το βαρίδι δεν ολισθαίνει ελευθέρα από μόνο του. το βρίσκεις σαν ανταλλακτικό (ένα από τα πολύ δυνατά σημεία των SME). Η τρύπα είναι καθαρά θέμα ομορφιάς.
Εφ’ όσον έχετε το TD 160, τότε υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Θα έλεγα πως είναι πιο ταιριαστό να τοποθετηθεί ο SME 3009 στο TD160 και ο Rega σε κάτι πιο καινούργιο, αν φυσικά πρέπει να κρατήσουμε τους vintage χαρακτήρες.
Όμως εφ’ όσον υπάρχει ήδη μια ηχητική ικανοποίηση με τον συνδυασμό TD160/Rega, τότε μη την πειράζεται καθόλου.
Επίσης, μη πειράζεται καθόλου το TD166.
Η συμβουλή μου είναι να συμπληρώστε – επισκευάστε τον SME 3009 και αργότερα να επιχειρήσετε την αγορά ενός άλλου πλατό (π.χ το Ariston RD11 S που υπάρχει ακόμα σε καλές τιμές και ίσως μαζί με το Thorens 160, να αποτελεί ένα από τους καλύτερους συνδυασμούς που έχω ακούσει σε Pickup ανάρτησης). Αν υπάρχουν χρήματα σκέφτεστε και άλλες ακριβότερες λύσεις όπως Thorens 124, 125, 126 ή Garrard 301,401.
Θα μου πείτε συλλογή από pickup;
Γιατί όχι, αν φυσικά δεν αποτελεί για εσάς ένα ιδιαίτερα μεγάλο έξοδο.
 
Εγω παλι θα ελεγα να φερεις τον SME σε μια κατασταση απολυτα λειτουργικη και να τον τοποθετησεις στο 160 , και να μεταφερεις τον rega στο 166. Ο 3009 ειναι εξαιρετικος στο 160 και imo ταιριαζει καλυτερα απο τον 300.

Το ελατηριο για το βαριδι οπως δηποτε πρεπει να το παρεις διοτι χωρις αυτο , το βαριδι θα κινειται με το παραμικρο στον αξωνα του.Εκτος του ελατηριου πρεπει να υπαρχει και ενα μικρο πλαστικο ασπρο κοματακι που μπαινει με το ελατηριο στην τρυπα του βαριδιου.Το εχεις;

Παρε και 4 λαστιχακια για την βαση του 3009 ειναι σημαντικο να ειναι σε καλη κατασταση,και μην τα σφιξεις πολυ οταν βαλεις τον βραχιωνα.Οι 4 βιδες για την βαση του 3009 πρεπει μολις που να ακουμπανε την πανω πλευρα των λαστιχων χωρις να τα συμπιεχουν η να τα παραμορφωνουν.

Δεν ειδα στην φωτογραφια το βαριδιο για το anti-skating , αν δεν το εχεις και αυτο πρεπει να το βρεις.

Καλο το κελυφος του 3009 για αισθητικους λογους αλλα για ακουστικους υπαρχουν και καλυτερα.Αν ειναι πιο βαρια,η SME εχει και πιο βαρυ
counterweight που ειναι πολυ χρησιμο για πιο βαρια κελυφη/κεφαλες.Αν δεν κανω λαθος εχουν 3 διαφορετικα βαρη counterweights.

To καλωδιο του βραχιωνα που θα χρησιμοποιησεις να ειναι οσο γινεται πιο ευκαμπτο,για να μην επηρεαζει την ελευθερη κινηση της αναρτισης του/των Thorens.Ta Thorens 160/166 κλπ ειναι ιδιαιτερα ευαισθητα οσον αφορα την ελευθερη κινηση της αναρτισης αλλα και του ιμαντα,που αποτελει μερος της αναρτισης τους.Γι'αυτο προσοχη στον ιμαντα.Ειναι πολυ πιο σημαντικο στην πραξη απ'οτι ακουγεται.
 
Last edited:
Τσιφ, θενκς.
Ντίνο, τη φοβόμουνα τη συμβουλή σου γιατί μέσα μου έκανα παρόμοιες σκέψεις. Σίγουρα υπάρχει το οικονομικό και το ...χωροταξικό θέμα, εξίσου σημαντικά για εμένα και τα δύο. Υπόψη ότι υπάρχει και τρίτο πικάπ παροπλισμένο, ένα Connoisseur BD101. Βέβαια, υπάρχει και σύζυγος η οποία υπομένει όλες τις ρακοσυλλεκτικές μου τάσεις. Κάποια στιγμή καλόβλεπα και ένα Fons CQ30. To Ariston RD 11S το ξέρω και συμφωνώ.
Βρε συ, μη μου απευθύνεσαι στο πληθυντικό, με κάνεις να αισθάνομαι μεγαλύτερος απ' ότι είμαι. Αστειεύομαι, να 'στε καλά για τις διευκρινίσεις και υποδείξεις σας.

Edit: AUDIOLYTIC, σε ευχαριστώ.
 
υπάρχει και σύζυγος η οποία υπομένει όλες τις ρακοσυλλεκτικές μου τάσεις

.............. η οποια καποια στιγμη μαλλον θα παρουσιαστει "οπλισμενη" και οχι "παροπλισμενη"..... :flipout:
 
.............. η οποια καποια στιγμη μαλλον θα παρουσιαστει "οπλισμενη" και οχι "παροπλισμενη"..... :flipout:
Όχι μωρέ, η κακομοίρα είναι τόσο βολική που το γυρνάει σε πλεονέκτημα και κοιτά τη χρηστική διάσταση, και πως μπορεί να έχει και αυτή συμμετοχή. Ιδανική, λέμε, περίπτωση... Εμένα, καμιά φορά με ζώνουν οι ενοχές...
 
Όχι μωρέ, η κακομοίρα είναι τόσο βολική που το γυρνάει σε πλεονέκτημα και κοιτά τη χρηστική διάσταση, και πως μπορεί να έχει και αυτή συμμετοχή. Ιδανική, λέμε, περίπτωση... Εμένα, καμιά φορά με ζώνουν οι ενοχές...

:SFGSFGSF::ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: Thorens + SME

Όχι μωρέ, η κακομοίρα είναι τόσο βολική που το γυρνάει σε πλεονέκτημα και κοιτά τη χρηστική διάσταση, και πως μπορεί να έχει και αυτή συμμετοχή. Ιδανική, λέμε, περίπτωση... Εμένα, καμιά φορά με ζώνουν οι ενοχές...

Είσαι από τους τυχερούς
Τη σύζυγο και τα μάτια σου!!-bye-
 
+1 για τον ΣΜΕ 3009 στο 160.

εαν το ελατηριο σου λειπει μπορεις να το αντικαταστησεις με αυτο που βρισκεις στα στυλο με κουμπι, κοψε λιγες σπειρες και εισαι μια χαρα.

αυτο που δεν μου "καθετε" καλα ειναι ο συνδυασμος ρεγγα-δενον 103. η ρεγγα με τα 11.5 γρ απλα δεν κολαει με την δενον, πρεπει να εχεις βαλει ισα με 5 γρ εχτρα σε βαρυδακια το λιγοτερο... πως το εχεις κανει ?
 
+1 για τον ΣΜΕ 3009 στο 160.

εαν το ελατηριο σου λειπει μπορεις να το αντικαταστησεις με αυτο που βρισκεις στα στυλο με κουμπι, κοψε λιγες σπειρες και εισαι μια χαρα.

αυτο που δεν μου "καθετε" καλα ειναι ο συνδυασμος ρεγγα-δενον 103. η ρεγγα με τα 11.5 γρ απλα δεν κολαει με την δενον, πρεπει να εχεις βαλει ισα με 5 γρ εχτρα σε βαρυδακια το λιγοτερο... πως το εχεις κανει ?
Ευχαριστώ για το tip.
Τον RB300 με την Denon μου τα ρύθμισε φίλος. Με είχε βάλει και είχα πάρει τότε ειδικό βαρίδι για το Rega από τον μακαρίτη το Ζωδιάτη. Ο βραχίονας ήταν αγορασμένος παλιά από το Lyric και είχε και ένα σετ με διάφορες βίδες που χρησιμοποίησε. Τέλος πάντων, το σύστημα δουλεύει και από τι στιγμή που ακούω μουσική δεν θέλω να το πειράξω. Βέβαια η πρόταση για 3009 στο 160 είναι πολλά υποσχόμενη, δεν ξέρω όμως εάν θα υπερκεράσει αυτό που ακούω σήμερα.
 
Last edited:
Aυτο που εννοουσε ο Παναγιωτης ηταν για την συνολικη ενεργο μαζα βραχιωνα/κεφαλης.

Εκει ειναι που χρειαζεται το βαρος ουτως ωστε να αυξηθει η ενεργος μαζα και να χαμηλωσει η συχνοτητα συντονισμου που μαλλοω ειναι αρκετα ψηλη τωρα.
 
Βέβαια η πρόταση για 3009 στο 160 είναι πολλά υποσχόμενη, δεν ξέρω όμως εάν θα υπερκεράσει αυτό που ακούω σήμερα.

Δεν εχω ακουσει πολυ το 160 με τον rb300. Προκειται για ενα πολυ καλο πικαπ και εναν πολυ καλο βραχιωνα,που για καποιο λογο οι " thorens fans" δεν πολυσυμπαθουν,σε αντιθεση με το νεο 160HD που δουλευει καλα και με τους δυο. Αντιθετα τον συνδιασμο 160/3009 τον ακουσα πολλες φορες και μου αρεσει. Και εκει ομως ισχυει αυτο που σου ειπε ο Παναγιωτης για την ενεργο μαζα αν προκειται να βαλεις την denon 103.

Υπαρχουν βεβαια και αυτοι που τους αρεσει ο συνδιασμος 160/300. Ψαξε ομως λιγο το θεμα με την συχνοτητα συντονισμου,σε καλο θα βγει.
 
Last edited: