Τι βενζίνη βάζετε ?

Η βενζίνη έχει κατηγορίες οκτανίων... δηλαδή κατά πόσο μπορεί να υποστεί συμπίεση χωρίς προανάφλεξη... (πυράκια)... και επειδή ζούμε στην Ελλάδα έχει και κατηγορίες νοθείας... :flipout:

Οι κινητήρες ανάλογα με τον τύπο (ατμοσφαιρικά, τούρμπο ή με συμπιεστή κομπρέσορ) και τις ιδιαιτερότητες κατασκευής, έχουν από προδιαγραφές τους ανοχές ως προς την προανάφλεξη, δηλαδή ένας κινητήρας μπορεί να δουλεύει καλά με όλους τους τύπους βενζίνης χωρίς κινδύνους προανάφλεξης και με ανοχές επίσης στα ποσοστά μείγματος αέρα καυσίμου.

Στα παλαιότερα αυτοκίνητα (χωρίς ηλακτρομική ανάφλεξη) είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ να είναι σωστά ρυθμισμένο το avance (και πλατίνες) ειδάλλως δεν γνωρίζουμε αν φταίει η βενζίνη ή όχι.

Βέβαια οι κινητήρες υψηλής απόδοσης έχουν προδιαγραφές να χρησιμοποιούν βενζίνες υψηλότερων οκτανίων (98-100 οκτανίων).

Οι εργοστασιακοί κινητήρες με εργοστασιακό προγραματισμό, συνήθως δεν κινδυνεύουν από χρήση λιγότερων οκτανίων από αυτό που συνιστά ο κατασκευαστής αν οδηγούνται στον μέσο όρο στροφών/φορτίου κλπ... δηλαδή για καθημερινή οδήγηση πόλη/ταξίδι και δεν θα παρουσιάσουν κανένα πρόβλημα παρά ίσως (και λέω ίσως γιατί σηκώνει μεγάλη συζήτηση) με μειωμένη απόδοση (λιγότερη ιπποδύναμη)...

Υπάρχει μια σχέση θερμοδυναμικής απόδοσης καυσίμου ανώτερων οκτανίων που επιδρά στην θέρμανση του κινητήρα, ενώ οι προαναφλέξεις και τα φτωχά μείγματα έχουν επίσης επίδραση η οποία τηρουμένων αναλογιών μιας κανονικής λειτουργίας κινητήρα είναι δυσδιάκριτα... δηλαδή ένα όχι τόσο καλό καύσιμο σε σχέση με ένα καλό υψηλών οκτανίων δεν θα έχει σημαντικές επιδράσεις στην υπερθέρμανση καυσαερίων (θερμοκρασίες εξαγωγής)... όταν το αμάξι οδηγείται προσεκτικά και πηγαίνει στην ευχή του Θεού...

Το πρόβλημα όμως επιτείνεται αν η βενζίνη είναι νοθευμένη που σε αυτή την περίπτωση και υπό προϋποθέσεις έντονης πίεσης του κινητήρα μπορεί να προκληθεί βλάβη μερικές φορές σημαντική... (detonation ιδιαίτερα σε τούρμπο λόγω φτωχού μείγματος/προανάφλεξης).

Με λίγα λόγια μπορείτε να χρησιμοποιείται λιγότερα οκτάνια καύσιμο αν κάνετε σωστή/προνοητική/οικολογική οδήγηση χωρίς υπερβολές.

Το θέμα καθαρότητα της βενζίνης είναι διαφορετικό από τα οκτάνια, και αυτά που λένε οι εταιρίες βενζινών είναι μαρκετίστηκα τρικ.

Η νοθευμένη βενζίνη μπορεί να περιέχει ρύπους αλλά δεν είναι απόλυτο αυτό, ανάλογα με τι την νοθεύουν.

Τα μπουζί αν έχουν το σωστό χρώμα που σημαίνει σωστή αναλογία καυσίμου και σωστή θερμοκρασία καύσης είναι παρά μονάχα μια παράμετρος σημαντική μεν αλλά δεν υποδηλώνει ότι η βενζίνη έχει ή δεν έχει κατάλοιπα και πόσα.
 
όταν σήμερα η απλή αμόλυβδη βγαίνει γύρω στο 1.65 ενώ οι σούπερ φτάνουν τα 2.0 είναι πολύ πιό ελκυστικό να νοθεύσεις την ακριβή.
Αν και σήμερα επειδή η νοθεία συλλαμβάνεται μάλλον προτιμάται το σύστημα της μικρότερης ποσότητας από τους κλέφτες.

Όπως και νάχει με αυτοκίνητο που αν δεν προσέξεις θα κάψει 10ή 11 λίτρα έχω ξεχάσει τι σημαίνει super αμόλυβδη.
Εχω μειωμένη απόδοση σίγουρα στην ιπποδύναμη. Ευτυχώς υπάρχει ροπή και το ξεχνάω.
Αλλωστε με ένα χιλιάρικο φέσι + 500 ασφάλεια μόνο για να έχω το όχημα δεν έχω και πολλές επιλογές.
 
...........βαζαμε απλη βενζινη απο ενα ακυρο βενζιναδικο στο χωριο και... οποτε ανεβαινα μια ανηφοριτσα σε ενα καφενειο γυρνουσαν ολοι και κοιτουσαν να φανταστειτε.
Στο χωριό, αυτό συμβαίνει ο,τι βενζίνη κι αν καις.:laugh:

Λοιπόν, αν το μανουάλι του τουτού λέει 95, τότε 95. Δεν θα πάει καλύτερα με τα 100.
Αλλά ΝΑ ΕΙΝΑΙ 95!!! από καλό βενζινά.
Αν λέει 95 και με τα 100 πάει καλύτερα, τότε έχεις πληρώσει την 95άρα για 100άρα.
 
πως γίνεται βρε παιδιά και μόλις βγείς από τα σύνορα οι βενζίνες πάνε σφαίρα?
 
πως γίνεται βρε παιδιά και μόλις βγείς από τα σύνορα οι βενζίνες πάνε σφαίρα?
Γίνονται ξαφνικά 95άρες!

Αγαπητέ εντουρά, αυτό που γράφω το'χω δει γραμμένο 100.000 φορές, δεν ψάχνω για λινκ.
Τα οκτάνια που λέει ο κατασκευαστής είναι για την μέγιστη απόδοση.
Το τι λέει το σουπερ τιούνινγκ μάξ πάου μάγκαζιν είναι άλλο.
 
Γίνονται ξαφνικά 95άρες!

Αγαπητέ εντουρά, αυτό που γράφω το'χω δει γραμμένο 100.000 φορές, δεν ψάχνω για λινκ.
Τα οκτάνια που λέει ο κατασκευαστής είναι για την μέγιστη απόδοση.
Το τι λέει το σουπερ τιούνινγκ μάξ πάου μάγκαζιν είναι άλλο.
το μανουάλι μου λέει ξεκάθαρα.
150 άτια με 98άρα.
με 95άρα χαμηλότερη απόδοση.
ούτε βάζε ούτε μη βάζεις.
 
Βάζε τότε 100άρα να'χεις το κεφάλι σου ήσυχο.
Αν βάλεις 95άρα και είναι νοθευμένη μπορεί να βγείς εντελώς εκτός προδιαγραφών.
Εκτός αν έχεις βρει πραγματική (ανόθευτη) 95άρα και σε καλύπτει μια χαρά.
 
Μετα απο πειραματισμο εχω σταμπαρει (ή μου εχουν συστησει) συγκεκριμενα βενζιναδικα και προσπαθω να υπολογιζω την καταναλωση μου ωστε να βαζω μονο απο αυτους, 95αρα καθοτι δεν ειμαι των επιδοσεων.
Την εχω πατησει αρκετες φορες σε αγνωστους, χωρις ευτυχως σημαντικο προβλημα, γιατι σε εκτακτη αναγκη βαζω παντα λιγο ωστε αν ακουστουν περιεργοι θορυβοι απο τη μηχανη να γεμισω απο αλλου και να την αραιωσω

Να ρωτησω τους γνωστες: αυτα τα συμπληρωματα που πουλανε στα ειδη αυτοκινητου κανουν δουλεια?
 
Να ρωτησω τους γνωστες: αυτα τα συμπληρωματα που πουλανε στα ειδη αυτοκινητου κανουν δουλεια?
Οχι ολα και υπο την προϋποθεση, οτι το εχει αναγκη ο κινητηρας.
Σε ενα Yamaha που ειχα μεχρι και αρνητικα θα μπορουσα να το χαρακτηρισω,σε ενα Kawasaki σκοτωνε (αλλαζε ο ηχος της μηχανης!!).
Αλλα ΠΑΡΑΕΙΝΑΙ ακριβα για συχνη χρηση.
 
Παντως θα σας αναφερω μερικα γεγονοτα, για να τα εχετε στην ακρη του μυαλου σας.
Ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ δυσκολο να νοθευτει η απλη αμολυβδη.
Και αυτο γιατι απλα ειναι πιο φτηνη οποτε ΔΕΝ υπαχει λογος να γινει.
Τωρα αν ακουτε διαφορα περι ανακατεματος με πετρελαιο ή διαφορα αλλα (τολουολες κλπ) μην δινεται και πολυ βαση.
Γιατι το πετρελαιο με την βενζινη (λογω διαφορετικου ειδικου βαρους) δεν το ρισκαρει σχεδον κανενας βενζινας να τα αναμειξει και τα υπολοιπα δεν υπαρχουν σε ικανες ποσοτητες στην αγορα για να αγοραστουν.
Επισης να ξερετε οτι οι πιο αγνοι βενζιναδες ειναι στην επαρχια.
ΔΕΝ τους παιρνει λογω μικρης κοινωνιας αφενος και δεν εχουν την "μαγκια" να το κανουν αφετερου.
 
Απάντηση: Re: Τι βενζίνη βάζετε ?

Παντως θα σας αναφερω μερικα γεγονοτα, για να τα εχετε στην ακρη του μυαλου σας.
Ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ δυσκολο να νοθευτει η απλη αμολυβδη.
Και αυτο γιατι απλα ειναι πιο φτηνη οποτε ΔΕΝ υπαχει λογος να γινει.
Τωρα αν ακουτε διαφορα περι ανακατεματος με πετρελαιο ή διαφορα αλλα (τολουολες κλπ) μην δινεται και πολυ βαση.
Γιατι το πετρελαιο με την βενζινη (λογω διαφορετικου ειδικου βαρους) δεν το ρισκαρει σχεδον κανενας βενζινας να τα αναμειξει και τα υπολοιπα δεν υπαρχουν σε ικανες ποσοτητες στην αγορα για να αγοραστουν.
Επισης να ξερετε οτι οι πιο αγνοι βενζιναδες ειναι στην επαρχια.
ΔΕΝ τους παιρνει λογω μικρης κοινωνιας αφενος και δεν εχουν την "μαγκια" να το κανουν αφετερου.

Αν μου πεις Μιχαλη τι κανουν τις χιλιαδες λιτρα αρωματικους υδρογοναθρακες που αγοραζουν ,θα σου πω οτι εχεις δικιο.Μιχαλη οταν αυτο που με το οποιο νοθευουν την βενζινη εχει το μισο κοστος ,δεν εχουν κερδος?Μην ξεχνας οτι ο ογκομετρικα παραμενει ιδιο,απλα σου <καιγεται> πιο γρηγορα η βενζινη.
Οσο για τα βενζιναδικα της επαρχιας εκει γινεται ,συνηθως ,ο χαμός,γιατι απλουστατα στην ερημια δεν τους βλεπει κανενας και ακομη συνηθεστερα οταν η νοθευση γινεται κατα την μεταφορα με το βυτιο.Δυστυχως υπαρχουν πολλοι τροποι και μεθοδοι να νοθευτουν τα καυσιμα.
 
το αμάξι σου θέλει 100?
αν θέλει 98 τότε ή βάζεις μιά και μιά ή αναμεινύεις.
ή αμα δεν έχεις βάζεις απλή.
 
Αν παραμερίσουμε τη νοθεία, αξίζει τελικά να βάζουμε καύσιμα με 100 οκτάνια ?

Αν πρέπει να απαντήσω μονολεκτικά... όχι.

Η προϋπόθεση είναι να οδηγούμε προνοητικά/αργά/με τα όρια του ΚΟΚ...

Το δικό μου ας πούμε είναι τούρμπο 220 άλογα... με απλή πάει μια χαρά αλλά με 100άρα πάει καλύτερα... με 100ρα βγάζει καμιά 30ρια χιλιόμετρα παραπάνω αν πας προσεκτικά, σε σχέση με την απλή... εγώ για λόγους οικονομίας βάζω απλή πάντως.

Η προδιαγραφές όμως λένε 98+