Re: Απάντηση: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???
Στο Ελληνικό σαπίζουν όχι στα Σπάτα ..
Οχι γιά πολύ ακόμα ,,,,,,,,,,,,,,,,,μοσχοπουληθηκαν!!!!!!!!!!!!
Ερωτηματικά για τη «χαμηλή πτήση» τεσσάρων Airbus Α340 - 300
03/01/2012 - 13:37
Οι αποκρατικοποιήσεις που επαγγελόταν η κυβέρνηση ότι θα αποφέρουν πολλά δις στο Ελληνικό Δημόσιο πάνε...
http://www.epikaira.gr/epikairo.php?id=36465&category_id=86
από το κακό στο χειρότερο.
Πολλά ερωτηματικά έχουν δημιουργηθεί από την πώληση τεσσάρων Airbus Α340 – 300 της παλιάς Ολυμπιακής για μόλις 31 εκατομμύρια ευρώ, λόγω απομείωσης της αξίας τους, που ουσιαστικά σημαίνει ξεπούλημα τους.
Τα εν λόγω αεροσκάφη είχαν αγοραστεί μεταξύ 1997-1999 με εγγύηση του δημοσίου, η οποία έφτασε τα 200 εκατ. ευρώ, προς αντικατάσταση των Boeing 737 που χρησιμοποιούσε η ΟΑ την δεκαετία του 1980.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», ο τεχνικός σύμβουλος της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης, δηλαδή η Γαλλική SL Engineering & Services, πέρασε από φύλλο και φτερό τα αεροσκάφη κι εντόπισε ότι έχει λήξει ο κύκλος ζωής μίας σειράς ζωτικών μερών και συστημάτων των Airbus, τα οποία βρέθηκαν σε κακή κατάσταση. Έτσι, οι σύμβουλοι εισηγήθηκαν την αναπροσαρμογή της θεωρητικής αξίας των αεροπλάνων μεταξύ 35 και 45 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον, πάντως, ότι η αρχική τους αποτίμηση ανερχόταν στα 180 εκατ. ευρώ.
Στον σχετικό διαγωνισμό, η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων επέλεξε την καλύτερη προσφορά που είχε κατατεθεί, δηλαδή αυτή της Apollo Aviation Group, η οποία προσέφερε 40,4 εκατ. δολλάρια, ήτοι 31 εκατ. ευρώ.
Όπως μεταδίδουν πηγές με εξαιρετική γνώση της υπόθεσης, τα δύο μέρη έχουν Στην Αμερικανική εταιρία Apollo Aviation Group, η οποία και θα αγοράσει τα αεροσκάφη, συμμετέχει εμμέσως το fund, Sciens Capital Management, το οποίο χειρίζεται επενδύσεις ύψους 5,7 δισ. δολλαρίων, έχει έδρα στη Νέα Υόρκη και πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Έλληνα επενδυτή, κ. Ι. Ρήγα, ο οποίος εμπλέκεται σε διάφορες υποθέσεις εγχώριου ενδιαφέροντος.
Το Πολιτικό Γραφείο του Συνασπισμού με ανακοίνωσή του θέτει τα εξής ερωτήματα:
1. Γιατί πριν από περίπου ένα χρόνο πραγματοποιήθηκε πλειοδοτικός διαγωνισμός για την πώληση των τεσσάρων Airbus, με τη συμμετοχή τουλάχιστον τριών ενδιαφερομένων εταιριών (μεταξύ τους και οι σημερινοί αγοραστές), όπου κηρύχθηκε άγονος, γιατί το προσφερόμενο τίμημα κινήθηκε περίπου στα 90 εκ. ευρώ για το κάθε αεροσκάφος, ενώ σήμερα η πώληση στα 30 περίπου εκ. ευρώ, θεωρείται «ικανοποιητική»;
2. Γιατί στην κοινοποίηση της απόφασης δεν δίνονται καθόλου λεπτομέρειες για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων εταιριών και τις προσφορές τους;
3. Γιατί το τίμημα της πώλησης των αεροσκαφών δεν ανακοινώθηκε, όπως είχε συμβεί στην περίπτωση της ματαιωθείσας αγοράς των Airbus προς 95 εκατ. ευρώ από την Cirrus, πριν από ένα χρόνο, η οποία εν τέλει αποσύρθηκε από τη διαδικασία;
4. Για ποιο λόγο η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, που καταδεικνύει κινητικότητα στο μέτωπο της αξιοποίησης των κρατικών περιουσιακών στοιχείων, και για την οποία άλλωστε είναι συναρμόδια πέντε υπουργεία, σχεδόν "πέρασε απαρατήρητη", έχοντας δημοσιοποιηθεί μόνο στο "Διαύγεια";
5. Ποια η αμοιβή της εταιρίας συμβούλων Lazzard στην όλη υπόθεση και γιατί η εκκαθαριστική εταιρία δεν ανέλαβε την υπόθεση πώλησης και δόθηκε σε ιδιωτική εταιρία σύμβουλο;