Το chat του δικάναλου

Καλή Χρονιά.
Η δική μου εμπειρεία με τα παραπάνω μηχανήματα:
Είχα για δυό χρόνια σετ προ (στην ουσία το προενισχυτικό στάδιο του 3020) και τελικό της NAD αρχές των 90's να παίζουν τα KEF, με τα δύο πικάπ Ariston (Stanton- Shure) (MM) και Thorens ( Audio Technica) (MC) και όλο κάτι μου έφταιγε.

Ένας συνάδελφος στη δουλειά- με επιμονή μου δάνεισε τον Cyrus II, παρά τη δυσπιστία μου για το μέγεθος και τις δυνατότητες του μηχανήματος (κυρίως με την προσθήκη του συμπληρωματικού τροφοδοτικού του, PSX).
Όταν μπήκε στο σύστημα δεν πίστευα στα αυτιά μου, τόση η διαφορά του απο τα NAD, τα οποία "έφυγαν" την επομένη.
Ενθουσιασμένος αγόρασα τον ενισχυτή και το εξτρα τροφοδοτικό του. Με το που μαθεύτηκαν τα νέα, άρχισαν να έρχονται οι φίλοι στο σπίτι για τις σχετικές αξιολογήσεις (ναι, γινόντουσαν αυτά κάποτε, αν θυμάστε).
Δύο απο αυτούς, τον αγόρασαν αμέσως επίσης, προς αντικατάσταση κάποιων γιαπωνέζικων των 70s.

Αμέσως μετά τον αρχικό ενθουσιασμό, άρχισε να με ενοχλεί, πρώτα η έλλειψη ρυθμιστικών τόνου (και δεν "ψήθηκα" ποτέ με τις θεωρίες και τις δικαιολογίες για την έλλειψή τους) και δεύτερο η έλλειψη υποδοχής ακουστικών (πάλι με κάτι "δήθεν" δικαιολογίες). Τα KEF δεν τα οδήγησε ποτέ όπως έπρεπε, αλλά απο την άλλη έδειχνε με ωραίο τρόπο και τα όριά του.

Κάποιος απο τους φίλους, εξαιτίας των παραπάνω επισημάνσεων, προτίμησε να αγοράσει τον Audiolab.
Φρέσκον- φρέσκον τον έφερε στο χώρο μου. Μετά απο τρία κομμάτια των James Taylor Quartet, ο ενισχυτής ενεργοποίησε την προστασία του, και στο σημείο εξαερισμού του έβραζες λαχανικά. Τον κράτησε, μέχρι που βαρέθηκε σε κάθε δυνατό ρολάρισμα στα ντραμς, να ενεγοποιείται η προστασία του.

Σχετικά με τον Cyrus, όταν τον συνήθισα, κατέληξα στο συμπέρασμα πως ήταν ένα τίμιο μηχανάκι, με ουδέτερο ήχο για τυπικές ακροάσεις, που ποτέ δεν μου γέννησε τον ενθουσιασμό ή την συναισθηματική εμπλοκή που περίμενα (ή που τα reviews με έκαναν να περιμένω) και ως εκτούτου δεν μου γεννούσε και την αδημονία να βάλω και να ακούσω μουσική για ώρα (τότε ακόμη είχα τη δυνατότητα).
Αυτό συνέχισε να συμβαίνει ακόμη και όταν για κάποιο διάστημα τον συνδύασα με δύο διαφορετικά δίδρομα, το δεύτερο με μεγάφωνα Seas.

Κάποια στιγμή, χωρίς κανένα ιδιαίτερο ζόρισμα, μου έκαψε το ένα κανάλι, και άρχισαν μετά τα γνωστά (χρόνια) προβλήματα με το διακόπτη επιλογής εισόδων, όπου το καθαριστικό επαφών πήγαινει σύννεφο κάθε τόσο.

Με το που βρήκα τον κινέζο μου σε τιμή- χώμα και τόλμησα να τους βάλω να παίξουν δίπλα- δίπλα (ως ολοκληρωμένοι) κατάλαβα πόσο υποτιμημένος ήταν ο ένας ή πόσο υπερτιμημένος ο άλλος, διαλέγετε και παίρνετε.

Όταν όμως κατόπιν μπήκα στη διαδικασία δοκιμών και αγοράς ένος νέου phono stage, ήταν τεράστια η έκπληξή μου να διαπιστώσω, πόσο καλό ήταν εκείνο του Cyrus, τόσο σε MM όσο σε MC. Κανένα απο τα μηχανάκια που ήρθαν στο σπίτι (κάποιο και στο χιλιάρικο) δεν με έπεισε συνολικά ή δεν με ενθουσίασε τόσο, που να πιστεύω πως αξίζει τον κόπο να αντικατατήσει τον Cyrus ως phono stage.
Mε την Nagaoka MP-200 που τον δουλεύω τώρα, χρειάστηκε μια μικροπαρέμβαση μου στη χωρητικότητα εισόδου για να το "φέρω" εκεί που ήθελα.
Οι παραπάνω αξιολογήσεις ήταν πολλαπλές και σε αρκετές απο αυτές συμμετείχαν και δύο φίλοι συμφορουμίτες, που αβίαστα (και χωρίς επηρεασμό τους απο μέρους μου) επιβεβαίωσαν τα συμπεράσματα μου
Αυτά τα ...ολίγα. :)
Γιώργο, ποιόν ενισχυτή έχεις τώρα;;


ρε παιδιά, από όσους ενισχυτές έχω δοκιμάσει κανένας δεν ενεργοποίησε ρελέ προστασίας. ούτε οι 2 πολυκάναλοι που πέρασαν από τα χέρια μου.
από το '09 που έχω προενισχυτή audiolab παρέα με τον τελικό advance MAA 406 (αυτός του '07 ή '08), ούτε μια φορά για πλάκα δεν είδα ρελέ προστασίας.
να πω ότι το μόνο θέμα που έχω με τον τελικό είναι ότι τον χειμώνα αργεί να ζεσταθεί και τον σκεπάζω με πετσέτα μέχρι να έρθει στα ίσα του;; :LOL:
 
Ή να εχεις Mission cyrus 2:)
Ο μονος ενισχυτης που εχω ακουσει και ειχε πιο δυνατο (ή τουλαχιστον σε ιδιο επιπεδο) ηχο το πικαπ ,απο το cdp.
Τον εχω ακομα με το Psx του και καλαϊδαει, στο σπιτι του γαμπρου μου .
Δεν τον δινω με τιποτα
View attachment 190422
Το σωστό είναι το gain του phono stage να είναι τόσο ώστε για να ακούσεις το πικαπ στην συνήθη ένταση που ακούς, να πρέπει σχεδόν να τερματίσεις το ποτενσιόμετρο του ενισχυτή. Τάδε έφη ο κατασκευαστής των ASR phono stages! Φυσικά μπορείς να βάλεις gain 60dB σε κεφαλή ΜΜ και τότε ναι, θα ακούγεται το πικαπ πιο δυνατά από το CD player! Αλλά δεν είναι το πρέπον.
Και φυσικά αυτό δεν έχει να κάνει ουδόλως με το πόσο καλό είναι ένα phono stage!
 
  • Like
Reactions: christos56
Δε νομίζω ότι κάποιος θα αγοράσει ASR phono για να ακούει ΜΜ κεφαλές, άσχετα αν υποστηρίζονται και αυτές. Με τόσες ρυθμίσεις gain και impedance μόνο για MC.

Πάντως η έλλειψη επαρκούς gain ή η λανθασμένη αντίσταση άνετα μπορεί να χαντακώσουν και την καλύτερη κεφαλή.
 
Δε νομίζω ότι κάποιος θα αγοράσει ASR phono για να ακούει ΜΜ κεφαλές, άσχετα αν υποστηρίζονται και αυτές. Με τόσες ρυθμίσεις gain και impedance μόνο για MC.

Πάντως η έλλειψη επαρκούς gain ή η λανθασμένη αντίσταση άνετα μπορεί να χαντακώσουν και την καλύτερη κεφαλή.
δυστυχώς είναι και πολλά άλλα που μπορούν να χαντακώσουν την οποιαδήποτε κεφαλή -όχι μόνο την καλύτερη- και δεν παίζει κανένα ρόλο το phono σε αυτά..
 
Γιώργο, ποιόν ενισχυτή έχεις τώρα;;


ρε παιδιά, από όσους ενισχυτές έχω δοκιμάσει κανένας δεν ενεργοποίησε ρελέ προστασίας. ούτε οι 2 πολυκάναλοι που πέρασαν από τα χέρια μου.
από το '09 που έχω προενισχυτή audiolab παρέα με τον τελικό advance MAA 406 (αυτός του '07 ή '08), ούτε μια φορά για πλάκα δεν είδα ρελέ προστασίας.
να πω ότι το μόνο θέμα που έχω με τον τελικό είναι ότι τον χειμώνα αργεί να ζεσταθεί και τον σκεπάζω με πετσέτα μέχρι να έρθει στα ίσα του;; :LOL:
Και ο τελικος της Audiolab εκεινης της εποχης ειχε ρελε τον οποιο ειχα "πιασει" να ενεργοποιειται απο πολυ νωρις στα ομολουμενως δυσκολα Infinity Kappa,επισης της εποχης.Σε πολυ παλαιοτερο συστημα φιλου,ο ολοκληρωμενος "εκλεινε" μολις ξεπερνουσε το "12 η ωρα" σε Roister Steles.Kι ομως,διαφημιζοταν η ικανοτητα οδηγησης εκεινων των ενισχυτων.
 
  • Like
Reactions: mparaxir and vlad66
Το σωστό είναι το gain του phono stage να είναι τόσο ώστε για να ακούσεις το πικαπ στην συνήθη ένταση που ακούς, να πρέπει σχεδόν να τερματίσεις το ποτενσιόμετρο του ενισχυτή. Τάδε έφη ο κατασκευαστής των ASR phono stages! Φυσικά μπορείς να βάλεις gain 60dB σε κεφαλή ΜΜ και τότε ναι, θα ακούγεται το πικαπ πιο δυνατά από το CD player! Αλλά δεν είναι το πρέπον.
Και φυσικά αυτό δεν έχει να κάνει ουδόλως με το πόσο καλό είναι ένα phono stage!
μάλλον (ή "μάλλον") είναι και θέμα ενισχυτή..
έλα από εδώ και αν μπορέσεις να ακούσεις λίγο πριν το τέρμα του ποτενσιόμετρου.. και θα σου βάλω την πιο χαμηλή.. υψηλή MC σε είσοδο ΜΜ.
φυσικά το cdp παίζει πιο δυνατά.......

στα άλλα συμφωνώ απόλυτα.
 
  • Like
Reactions: mparaxir
και ηχεία;;;

ένα ένα με το τσιγκέλι θα στα βγάζω;;; :ROFLMAO:
Αρχικά ξεκίνησαν ως Construction Series 9 , για να πάρουν μετά απο αρκετά χρόνια την μορφή των PL301
Μεγάφωνα KEF B300B, B110B, T52B, με τροποποίηση στα crossover .
 

Attachments

  • cs9.jpg
    cs9.jpg
    20.3 KB · Views: 22
  • kef.jpg
    kef.jpg
    189 KB · Views: 23
Αρχικά ξεκίνησαν ως Construction Series 9 , για να πάρουν μετά απο αρκετά χρόνια την μορφή των PL301
Μεγάφωνα KEF B300B, B110B, T52B, με τροποποίηση στα crossover .
Αμφότερα, μια πιο "γήϊνη" DIY υλοποίηση της τότε ναυαρχίδας τους, Reference 105, με τα ίδια μεγάφωνα
 

Attachments

  • 105.jpg
    105.jpg
    9.8 KB · Views: 21
  • Like
  • Wow
Reactions: mparaxir and vlad66
Μία κεφαλή με 0,2 έξοδο το dedicated γι αυτήν Phono της ίδιας εταιρείας ,που αναπτύχθηκε για να οδηγεί την κεφαλή αυτή ,δεν έπαιζε καθόλου στην ίδια χαμηλή ένταση μέσω του Cyrus Phono.
Από 0,2 μέχρι 0,6 έπαιζε ικανοποιητικά τις MC που το συνόδευσα.
Δεν έσπαγε τα τζάμια,αλλά άκουγες μ ένα ενσωματωμένο phono ,μάλλον λόγω καλού ματσαρίσματος του τροφοδοτικού.
 
  • Like
Reactions: mparaxir
Σε blind Test (όσο μπορούσε να ναι blind ,με κουρτίνα) ,σε μικρό χώρο στα νιάτα.
Απέναντι σε Luxman CO2/M02 και C03/MO3,(δικά μου φυσικά ) και αλλαξοκ@λιές στην θέση των τελικών με τον Citation 24 ,ακουγόταν πιο audiophile σε σημεία ,χωρίς ξηροδερμία ..με ίδιες πηγές ,καλώδια .

Επίσης αναφέρθηκα σ ένα περιστατικό 90ς στην Ομόνοια, που υπήρχε ένα κατάστημα με μεταχερισμένα,ένας κύριος με μακρυά μαλλιά αν θυμάστε..
Έμενα σε ξενοδοχείο δίπλα ,μόλις είχα παραλάβει από Κινοτεχνική τον Cyrus μετά από βλάβη και αναβάθμιση υλικών του Phono.
Έμεινα μέσα πολύ ώρα,πέρασαν πελάτες,κάναμε ακρόαση,(έπαιζε με Tannoy sprs Pre Mark/power Krell).
Τον έβαλε με το τροφοδοτικό να οδηγήσει τα ομοκεντρικά και έπεσε το γέλιο της αρκούδας με πελάτες που δεν ήξεραν ποιο μηχάνημα παίζει.Απ τα άγραφα στην 40ετή εμπειρία μου.
Τελικά ακύρωσα την αγορά Electrocompanient Pre/Power,που είχα καταλήξει.
 
  • Like
  • Haha
Reactions: mparaxir and vlad66
Σεργιάνι σε γειτονιές για λίγη τροφή μέχρι πριν από λίγο.
σεριάνι κάνει στην γειτονιά ο άλλος.. του έχω και βαρελάκι στο κολάρο (εκτός το κουδουνάκι) και μέσα έχει χαρτάκι με στοιχεία.
φαίνεται στην φωτογραφία πιστεύω..
τώρα την πέσανε για ύπνο παρέα γιατί σήμερα καλοριφέρ δεν είχε... :LOL:
IMG_20220103_005555[1].jpg

περιττό να πω ότι τον έχω πιάσει να τρώει από το φαγητό που βάζουμε στα αδέσποτα της γειτονιάς και εξίσου περιττό το ότι κάνει παρέα με κάτι γάταρους δύο φορές το μέγεθός του!
κάποτε γύρισε σπίτι με άσχημη δαγκωνιά στην βάση της ουράς και για 3 μέρες δεν σηκώθηκε από το κρεβατάκι.. μετά ξανά έξω και απ'ότι βλέπω, όλα τα γατιά τριγύρω είναι φίλοι του πια..

IMG_20211216_150530[1].jpg
 
μάλλον (ή "μάλλον") είναι και θέμα ενισχυτή..
έλα από εδώ και αν μπορέσεις να ακούσεις λίγο πριν το τέρμα του ποτενσιόμετρου.. και θα σου βάλω την πιο χαμηλή.. υψηλή MC σε είσοδο ΜΜ.
φυσικά το cdp παίζει πιο δυνατά.......

στα άλλα συμφωνώ απόλυτα.
Εντάξει σε αυτό που λέει ο ASR για τον τερματισμό του ποτενσιόμετρου δεν συμφωνώ και εγώ, αλλά το σίγουρο είναι ότι το πικαπ πρέπει να παίζει πιο χαμηλά από το cd player και η ένταση του να ρυθμίζεται από τον προενισχυτή line φροντίζοντας να δίνουμε όσο γίνεται χαμηλότερο gain στο phono.
Πάρε μια MC 0,2mV και βάλε την να παίζει με gain 45-50dB. Τότε θα έχεις περισσότερο ωφέλιμο range στο volume control του προενισχυτή line χωρίς να φορτώνεις την κεφαλή.
Αν λοιπόν έχεις ένα υψηλό συνολικό gain στο σύστημα μπορείς να το μειώσεις λίγο είτε με παρέμβαση στο κύκλωμα του προενισχυτή είτε επιλέγοντας πιο αναίσθητα ηχεία.
 
Last edited:
Η θεση της ASR θα ειχε πιο πολυ νοημα αν ολες οι κεφαλες ειχαν ιδια εξοδο ,οπως συμβαινει σε μεγαλο βαθμο με τα cd.
Aπο τη στιγμη ομως που αυτο δεν ειναι εφικτο , τοτε οι κατασκευαστες phono preamps πρεπει να "βγαλουν τα καστανα απο τη φωτια" και αυτο δεν ειναι ευκολο.
Πιο ευκολο θα ηταν, homc κεφαλες να ειχαν μια λογικη εξοδο , ας πουμε γυρω στα 2.5 mV, και οι ΜΜ γυρω στα 3-4 mV. H Denon DL110/160 θα μπορουσαν να ηταν και lomc πολυ ευκολα με μια εξοδο γυρω στα 0,4-0.5 mV , καλυτερες θα ηταν σιγουρα. Στην κατηγορια τιμης τους, τα phono preamps που λογικα καποιος θα εχει η θα παρει, δεν ειναι τετοια που θα μπορουν να διαχειριστουν μια τετοια εξοδο απο μια homc.
Mην πουμε τελικα και για το "τσουβαλιασμα" οτι ολες οι ΜΜ και lomc δουλευουν στα 47kΩ. Αυτο απλα δεν ισχυει , απλα βολευει ολους, κατασκευαστες κεφαλων και phono preamps.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: mparaxir
Η θεση της ASR θα ειχε πιο πολυ νοημα αν ολες οι κεφαλες ειχαν ιδια εξοδο ,οπως συμβαινει σε μεγαλο βαθμο με τα cd.
Aπο τη στιγμη ομως που αυτο δεν ειναι εφικτο , τοτε οι κατασκευαστες phono preamps πρεπει να "βγαλουν τα καστανα απο τη φωτια" και αυτο δεν ειναι ευκολο.
Πιο ευκολο θα ηταν, homc κεφαλες να ειχαν μια λογικη εξοδο , ας πουμε γυρω στα 2.5 mV. H Denon DL110/160 θα μπορουσαν να ηταν και lomc πολυ ευκολα με μια εξοδο γυρω στα 0,4-0.5 mV , καλυτερες θα ηταν σιγουρα. Στην κατηγορια τιμης τους, τα phono preamps που λογικα καποιος θα εχει η θα παρει, δεν ειναι τετοια που θα μπορουν να διαχειριστουν μια τετοια εξοδο απο μια homc.
Μα ίσα ίσα, αυτό που λέω είναι ότι δεν χρειάζεται ψηλό gain από τον phono pre. Εγώ έχω κεφαλή με έξοδο 0,24mV και παρόλο που το phono stage μου έχει gain μέχρι 74dB, το έχω ρυθμίσει στα 52dB (εκεί που οι οδηγίες προτείνουν για MM κεφαλή!). Με αυτό το τρόπο έχω περισσότερη ελευθερία ρύθμισης της έντασης μέσω του gain control του προενισχυτή μου (για συνήθη ακρόαση με μέση ένταση 80dB στη θέση ακρόασης το ποτενσιόμετρο παίζει από παρά δέκα έως και δέκα). Ουσιαστικά δηλαδή θα μπορούσα να έχω και ένα πολύ φτηνότερο phono stage (μόνο για MM κεφαλές δηλαδή).
Κοντολογής, είναι προτιμότερο να έχουμε λιγότερο gain στον προενισχυτή phono και να ρυθμίζουμε την ένταση από τον line προενισχυτή. Διαφωνείτε;
 
Ναι, αλλα δεν εχουν ολοι την κεφαλη και phono που εχεις εσυ. Δεν λεω κατι διαφορετικο. Λεω οτι οι κεφαλες θα επρεπε να ειχαν μια λογικη εξοδο, ουτως ωστε τα phono preamps να εχουν ενα λογικο gain. Στην κατηγορια των phono MM οπου εχουν fixed gain 40-42 dB και μια homc εχει εξοδο 1.6mV, αυτο ειναι προβλημα.
Και διατηρω τις αμφιβολιες μου αν ενα phono στα 52dB με κεφαλη 0.2 mV , εχει το καλυτερο s/n που πρεπει . Πολυ οριακο. Δεν ειναι θεμα εντασης.........
Και σαφως το πολυ ψηλο gain ισως να ειναι και χειροτερη επιλογη απο το πολυ χαμηλο. Και τα δυο ομως, "λαθος" ειναι,και γι αυτο ευθυνονται οι κεφαλες με "περιεργες" εξοδους.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: mparaxir and vlad66
Ουσιαστικά δηλαδή θα μπορούσα να έχω και ένα πολύ φτηνότερο phono stage (μόνο για MM κεφαλές δηλαδή).
Κοντολογής, είναι προτιμότερο να έχουμε λιγότερο gain στον προενισχυτή phono και να ρυθμίζουμε την ένταση από τον line προενισχυτή. Διαφωνείτε;
Ναι θα μπορουσες, αλλα γιατι "ξεχνας" το loading μιας lomc?
Οποτε ναι, θα μπορουσες και με ενα φθηνοτερο mm phono, αλλα θα ηταν λαθος.
Δεν σκοτωνεις το dynamic range κεφαλης/phono ( cartridge output/phono input gain) για να εχεις "ωφελιμο range στο volume control του line pre" , για να επανελθουμε στο σημειο που αφορουσε το σχολιο μου. Aυτο που περιγραφεις, δεν ειναι ωφελιμο range, αλλα μπορει να ειναι και το "ψοφιο" που περιγραφει ο Γιώργος Κουν. και αλλοι φιλοι εδω.
 
  • Like
Reactions: mparaxir